Heippa!
Vitsit, että aika tuntuu menevän nopeasti. Ens viikolla vietetään jo 3kk-päivää
juurihan vauva vasta syntyi :heart: tosin musta tuntuu, että esikoinen syntyi just ja täytti sunnuntaina 10v :heart:
Täälläkin on hymyileväinen neiti :heart: viihtyy hyvin "jumppamatollaan", potkottelee itse siinä akselinsa ympäri, että pääsee suoraan katsomaan vilkkuvia valoja ja kuvia.
Empuuu pyysi suosittelemaan
jumppamattoja, niin tuota Tiny Loven jumppamattoa voin kyllä suositella. Hintaa on uutena 60-70 euroa mallista riippuen, mutta huutonetistä tai kirppikseltä vois löytyä halvemmalla. Itse löysin kirppikseltä, niinkuin taisin jo kirjoittaakin, vaan 25 euroa.
Hattua meillä ei useinkaan ole vaunuissa, kaukalossa välillä on ja välillä ei, riippuu vähän, mihin ollaan menossakin ja kuinka pitkään muru on kaukalossa. Mukana hattu kyllä vaunuissakin on, just joku päivä tarvinkin, kun piti kesken lenkin imettää "seisovassa pöydässä"
silloin oli ilmeisesti niin kuuma, että tarvi nestetankkausta Marttakin.
Vettä ei tarvi täysimetetylle vauvalle tarjoilla, rintamaidosta saa kyllä tarpeeksi nestettä. Useammin vauva voi kyllä haluta rinnalle kuumalla ilmalla.
Empuuu hienoa, että onnistunut imetys myös suoraan. Toivottavasti rinnanpäätkin pian karaistuis imetykseen ilman rintakumia. Hyvä, jos on vähentynyt imetysajat
Alkoholista oli ollut juttua. Pitoisuus maidossa on tosiaan sama kuin veressä, eli jos ottaa yhden-kaksi, niin hyvin voi imettää ilman mitään taukoja. Enempi vauvaa haittaa nimenomaan mahdollisesti äidin muuttunut käytös (tietysti käytös ei varmasti useimmilla vielä muutu noin pienestä määrästä). Itse en välitä juoda edes noita yhtä-kahta, kun olen enempi sitä tyyppiä, joka nauttii alkoa vaan lähtiessään juhlimaan
Juhannusta meillä vietettiin ihan perheen kesken, oikeastaan moneen vuoteen näin. Ihan kivaa oli vaihteen vuoksi tällä tavoin. Rannalla käytiin, ja vanhemmat lapset kävi uimassa. Juhannusaattoyönä Martta veti 8h unta putkeen, 22-6
Itse tietysti heräsin aiemmin ja olin ihmeissäni. Normaalisti nukkuu 6-7h ekan pätkän ja sitten 3-4h ja vielä pari tuntia.
Nyt vielä pelailemaan esikoisen kanssa, kun pienemmät murut on nukkumassa.
siru ja Martta-muru :heart: