** HUHTIKUISET 2010 **

Jääkyynel: Kiva kuulla, että jonkun muunkin vauva on telkkari addikti! Meillä kanssa poika jää helposti tuijottamaan telkkaria jos se sattuu olemaan auki. Jalkapallo näyttäisi olevan suosikki ja sitä tuijottavat isansä kanssa sylikkäin suurella antaamuksella. :eek:
Onkohan siitä jotain haittaa?

Se on todellakin ihanaa, kun pieni selittää ja naureskelee ihan innoissaan. Meillä on vaan tällä hetkellä selittelyt jäissä, kun poika keksi miten nyrkki laitetaan suuhun, eikä sitä saa siltä edes piilotettua enää...

Whitney & Viljami 2,5kk
 
uskaltauduin synnytyksen jälkeen ekaa kertaa puntarille, vielä n. 7 kiloa lähtöpainoon. ihan ok:sti pudonnu kuitenki ku 20 kiloa tuli.. :D

mulla on vauvakuume!!! :eek: siis mitä tää on ku melkeen itkua pukkaa, äsken kattelin tuttavan kuvaa vastasyntyneestä, ja kirpparilla pyörittelin käsissäni 50 potkaria et äääääää, voi oispa meillä joku joka mahtuu näihin.. joo tiiän hullua =) neiti vasta reilu 7 viikkoa :D mut niin iso pötkäle jo, saapi nähdä joko 2kk neuvolassa 6kg rikkoontuu.

 
Me oltiin esikoisen kohdalla tosi tarkkoja siitä, ettei tyttö vahingossakaan katsonut telkkaria. Nyt toisen kohdallakin ollaan tarkkoja, mutta joskus vauva väkisin näkee hieman, jos imetän sohvalla ja isompi tyttö katsoo jotain lastenohjelmia.
 
Heippa vaan munkin puolesta :) olen silloin tällöin lueskellut jo odotuspuolella juttuja, en ole kirjoitellut kumminkaan.

Onnea kaikille tasapuolisesti "kevätkääryleiden" johdosta!

Eli meille syntyi kolmas lapsi 15.4, poika <3 ikää nyt herralla siis 2 kuukautta ja viikko.

Alusta asti kaikki on mennyt hyvin, tämä on kyllä rauhallisin tapaus näistä kaikista kolmesta, ja imetys on onnistunut hyvin. Täysimetyksellä mennään ja poika syö n. 15-30 min. kerralaan. Päivä alkaa n. klo 10.00, imetän ja sitten aamupesut ja seurustelua pari tuntia.
Sitten poika nukkuu tunnin-parin päiväunet ja iltapäivästä n. klo 14 jälleen imetystä ja hän syö parin tunnin välein sitten iltapäivällä ja illalla, nukkuu siinä imetysten välillä mutta yhä enemmän on hereillä jo ja haluaa seurustella =)

Yöunille omaan sänkyyn poika käy siinä klo 23, ja yhtä soittoa nukkuu aamuyöhön n. klo 05-07 jolloin herää syömään, syö 'tyhjäksi' yhden rinnan ja nukahtaa viereen sänkyyn jossa nukkuu vielä muutaman tunnin ja taas imetystä ja uusi päivä voi alkaa.

Välillä iltaisin on meilläkin itkukohtauksia, olen tulkinnut ne ihan väsymykseksi vaan. Silloin ei kelpaa edes rinta, ei tutti, ei mikään :( poika huutaa sylissä kunnes nukahtaa.

Ilmavaivoja on ollu jonkun verran, ja pulauttelee myös mutta nyt ihan viimeisen parin viikon aikana on ilmavaivat helpottanu, vaikka mitään muutosta ei ole mun ruokavaliossa ollu eikä muutenkaan.

cauplatonista mulla huonoja kokemuksia, esikoispojan ilmavaivat vaan paheni kun sitä erehdyin antamaan :| nyt tämän ukkelin kanssa on pärjätty loistavasti (ja varmaan paremmin siis) ilman cuplatonia ;) keskimmäisellekään en antanut sitä...

Me sanottiin kiitos -mutta ei kiitos- rotarokotteelle. Mietittiin sitä että hyvin on meidän aiemmatkin pärjänny ilman sitä rotarokotetta ja emme halua että poika joutuu koekaniiniksi, onhan se aika uusi rokote joten kaikkia haittavaikutuksia ei ehkä ole vielä tunnustettukaan. Ainakin suolentuppeumaa ja kawasakin tautia voi aiheuttaa tuo rokote, ja onhan se ikävää kun joillain on kestäny ruikulit viikkotolkulla rokotteen jälkeen :x
Jos pieni sairastuu rotavirukseen, se hyvin, hyvin harvoin on hengenvaarallista onneksi.

Noh, me nyt sanottiin niille sikainfluenssarokotteillekin kauniisti -ei kiitos- ;)

D- vitskuista vinkkaan että Disneyn D3 tipat on ollu meillä käytössä ja olen havainnu että ovat tosi hyviä, ne ei maistu miltään ja D3 on luonnollinen, eläinperäinen vitamiini toisin kuin D2 mitä esim Jekovit on. D2 on ergokalsiferoli josta elimistö ei pysty käyttää hyväkseen kun pienen osan, D3 taas on kolekalsiferoli joka imeytyy hyvin, ihmettelen miksi yhä neuvolat antaa Jekovitia :/

Se on kanssa hauska juttu kun edelliset lapsemme on syntyneet 04 ja 05 vuonna, jolloin vuonna 04 ei missään nimessä tuttia suositeltu neuvolan eikä synnärin taholta, no, seuraavana vuonna eli 05 sitten oikein annettiin tutti vauvalle jo synnärillä, ja tämä nuorin eli 10 syntyny sai tutin kun neuvolan terkka kävi kotikäynnillä ja toi tuliaisina neuvolan puolesta :LOL: ei ne osaa päättää mikä on suositus
:whistle:

Mitä teille sanottiin että kuinka pitäis vastasyntynyttä nukuttaa? ennen oli niin että kyljellään mieluiten, ei mahallaan missään nimessä eikä selälläänkään ennenkuin itse kääntyy.
No nyt olikin sitten niin että mieluiten selällään ja että unitutin käyttöä suositellaan (pienentää kätkytkuoleman riskiä, luki paperissa) eli muuttuu suositukset kyllä tiuhaan.

varmaan omaan järkeen ja äidinvaistoon luottaen pääsee pisimmälle :wave: ja välttyy ylimääräseltä ressiltä...

Oletteko antanu vauvoillenne jo vettä janojuomaksi? minä en ole vielä mutta varmaan sitten kun (ja jos) helteet alkaa :p

Vielä vauvan ihonhoidosta sen verran että me ollaan tällä kertaa jätetty kaikki vauvasarjojen tökötit kaupan hyllyyn. Ainoa rasva/öljy on neitsytkookosöljy jota siis käytetään vaippa-alueelle ja muualle ihoon, se on hiukan desinfioivakin luonnostaan joten sillä on ollu hyvä pyyhkiä kaulapoimutkin niin että olen ottanu sitä pumpulipallukalle ja sillä pyyhkiny ja lopuksi "talkkia" (eli meillä ihan aitoa perunajauhoa!) poimuihin sekä vaippa-alueelle tarvittaessa. Yhtään ei ole ollu ongelmaa ihon kanssa tämän vauvan kanssa. Eli siis pelkällä neitsytkookosöljyllä ja perunajauholla ollaan pärjätty
=)
 
Alkuperäinen kirjoittaja jastu:
Katyana aih ei me kyllä erilaisia pulloja olla kokeiltu.. :O Itseasiassa en nyt edes tiedä mitä tämä tarkoittaa, eli minkälaisia pulloja sit on olemassakaan..? Kahta eri tuttia meillä on, täytyy nyt kokeilla vaikka huomenissa taas että onnistuisikohan tuo pulloilu :)
Joo mä oon kirjottanu vähän tyhmästi :D Eli siis eihän sillä pullolla niin väliä, mut kannattaa erilaisia tuttiosia kokeilla. Paitsi et kaikki tutit ei käy välttämättä samaan pulloon, niin sit joutuu ostaan myös pullon. Tiätkö mitä meinaan? =) Mekin just taas ostettiin yks erilainen pullo, jossa erilainen tuttiosa, mutta ei olla sitä päästy vielä testaan..

Empuuu Tiedän kuinka raastavaa toi kokoaikanen imettäminen on! Meidän alkuvaikeuksien jälkeen neiti ei enää roiku koko ajan tissillä, mutta sitten kun syö, niin yleensä syö 30-60min kerralla. Illalla yleensä sit tankkaa pidempään. Voisko toi väärä imuote olla syynä pitkiin syöttöihin??
Voimia sulle! :hug: Oot kyllä sitkee kun jaksat imettää!

Meillä on onneks tullu aika hyvin rytmiä tohon nukkumiseen. Yleensä herätään 8 aikaan aamulla ja päikkäreille Mandi menee 12-13 aikaan. (onneks sama aika kuin veljellänsä) Päikkäreitä nukkuu yleensä n. 4 tuntia, ja sit yöunille menee 11 aikaan. Yöllä nukkuu 3-7 tuntiin ennen ekaa syömistä =)

Telkkarin katselusta Kuinka voi välttää että vauva ei missään vaiheessa nää telkkaria? Kyllä meidän poika pienenä lattialla köllötellessään aina välillä katteli telkkaria ja on ihan normaali 2-vuotias tällä hetkellä!
Enkä mä tajua kuinka se voi kehitykseen vaikuttaa?

Katyana & Mandi 2kk 1vko 2pvä <3
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sapfo:
Alkuperäinen kirjoittaja Rebecca80:
Ainakin suolentuppeumaa ja kawasakin tautia voi aiheuttaa tuo rokote, ja onhan se ikävää kun joillain on kestäny ruikulit viikkotolkulla rokotteen jälkeen :x
Voisitko kertoa mistä tämä tieto on peräisin?
THL:n eli Terveyden -ja hyvinvoinninlaitoksen sivuilla on seuraava info haittavaikutukset kohdassa:

Rotavirusrokotteiden käyttöön on aiemmin liitetty mahdollinen kohonnut suolentuppeuman ja Kawasakin taudin riski. Suolentuppeuma on sairaus, jossa osa suolta työntyy viereisen suolenosan sisään. Kawasakin tauti on korkeakuumeinen verisuonitulehdus. Tieteellistä näyttöä näiden sairauksien yhteydestä nyt käytössä olevien rotarokotteiden antamiseen ei ole. Rokote on kansallisessa ohjelmassa mm. Yhdysvalloissa eikä siellä ole todettu suolentuppeuman ja Kawasakin taudin lisääntyneen, vaikka seuranta on ollut tarkkaa.

Itse en usko hetkeäkään että se olis vaan "vahingossa" liitetty suolentuppeumaan tai kawasakin tautiin tuo rokote :/ ainahan siinä on joku perä oltava miksi jotakin asiaa edes epäillään :|


tässä on kertomus suomalaisesta pojasta apu-lehdessä viime syyskuulta.

http://www.apu.fi/hyva_olo/article162011-1.html

 
Telkkari ja vauva -asiaan vielä... Vauvan aivot on vielä niin kehittymättömät, että se ei pysty käsittelemään telkun tarjoamia ärsykkeitä; vilkettä, valoja, värejä, liikettä, ääntä jne. Yleinen suositus taitaa olla, että alle 2-vuotias ei saisi mielellään katsella telkkua, jotkut lapsipsykologit sanoo, että ei alle 3-vuotiaalle. Telkun katselu voi aiheuttaa ylivilkkautta, levottomuutta, univaikeuksia ja kuten Sapfo sanoi, jonkin tutkimuksen mukaan myös puheenviivästymää tms. Ja tosiaan VOI aiheuttaa; jos jonkun vauvat ovat saaneet tuijotella telkkua ja ovat silti terveitä, niin hyvä homma, ei se kuitenkaan faktoja poista.

Neuvolassa mulle sanottiin, että ei tee hyvää aivojen kehitykselle, ja minusta se kuulostaa ihan järkevältä. Aika hyvin tuo meidänkin poika hypnotisoituu, jos sattuu tv:n näkemään, loppuu huudot siihen paikkaan. Mutta eipä se telkku mikään lapsenvahti ole, kuulemma jotkut istuttaa vauvaa sitterissä tv:n edessä, että saavat itse tehdä hommia. Vauvalle parasta viihdettä ja virikettä on oman äidin tai iskän naama, värikkäät lelut ja kuvat jne. :)

Me käytiin ostoksilla, Joel nukkui manducassa 2 tuntia, ihanaa! :D Oli rinnalta pois kolme tuntia, mutta silti imi vain ½h kun tultiin kotio, aika erikoista, mutta ei haittaa. Tuolla se tyytyväisenä katselee, kun iskä kokkaa. Mä taidan mennä avuksi! :)

Empuuu ja Joel 2kk1pv
 
Mä taas olen lukenut että on tutkittu ettei tv katselulla ole mmitään vaikutusta vauvaan. Niitä on niin paljon niitä tutkimuksia..
mutta en itsekkään istutttais meidän neitiä tv ääressä kun hetken kun ite katson illalla.. yleensä kyllä on leluja ja kaikkea muuta ihmeteltävää niin eipä tyttö ees sitä katsokkaan heh..
 
Rotarokotteesta. Me ostettiin se esikoiselle ja nyt otettiin tälle kakkoselle. Esikoiselle ei tullut mitään oireita, tämä kakkonen on potenut suurta ripulia jo pari viikkoa. Välillä tilanne jo tosin rauhoittui, joten nyt oleva ripuli voi johtua jostain muustakin (esim. mun syömistä rautalääkkeistä).
 
Tv:n katselua pakostakin sitä vauva jossain vaiheessa vähän näkee ellei ole täysin tv:tön koti. Ei nyt istuteta sitteriin, mutta jos nyt hetkittäin näkee sitä niin en ota mitään stressiä. Tuo esikoinen 2v4kk katsoo kyllä piirrettyjä ja ihan normaalilta vaikuttaa, puhuu myös erittäin selkeästi ja sujuvasti.

Rotarokote saatiin 6 viikon lääkärikäynnin yhteydessä. Seuraava neuvola meillä on vasta 3kk iässä :attn: .

Oltiin tänään melkein 3h puistossa ja Eetu nukkui sen koko ajan vaunuissa =) . Esikoinen nukkui pienenä melkein kaikki päiväunensa rattaissa, mutta tämän olen saanut nukkumaan sisällä toistaiseksi hyvin. Pitää katsoa mihin suuntaan unet kehittyy, jatkuva pukeminen/riisuminen ei vaan nappaa niin paljon kun sisällä siis pääsee niin paljon helpommalla...

Mutta nyt syömään vielä jotain iltapalaa (äiti sekä lapsi ;) ). Yöunille tuo menee klo 22-24 välillä, tänään varmaan aika pian koska iltapäivästä nukkunut huonommin (oltiin kylässä).

Poppeliini ja Eetu 2kk+ :heart:
 
Neukussa käyty ja Joel sai sekä rota- että pneumokokkirokotteen. Painoa pojalla 5595g ja pituutta 59,5cm. Ei ollut hirveesti tullut painoa viime käynnistä, kahdessa viikossa 235g, mutta kehoitettiin jatkamaan täysimetystä. Jos huolettaa pojan paino, voin käydä punnituttamassa ennen 3kk neuvolaa.

Empuuu ja Joel 2kk2pv
 
!Hyvää juhannusta kaikille! B)

Täällä on hyvin nukuttu yö takana, ja sen takia jaksankin olla nyt jo hereillä. Mandi nukku 7,5h putkeen ja senkin jälkeen tankkas vaan noin 5min ja jatko unia :D
Oonkin ihmetelly, kun sen yösyömisten (sillon kun se yöllä syö) kesto on lyhentyny tosi lyhyeen? Kun päivällä syö kyllä paaaaljon kauemmin..

Tyhmä kysymys kahden lapsen äidiltä.. :ashamed:
Mistä tunnistaa jos vauvalla on ripuli? Vauvan kakka kun on muutenkin niin löysää..
Mietin vaan, kun Mandikin sen rotarokotteen sai, enkä oo kyllä sen kakassa huomannu mitään outoo.. :O Ja siis voihan se olla, että sille ei oo siitä tullu mitään..

Ja meillä rotan se eka annos annettiin 2kk neuvolassa ja toinen annetaan 3kk neukussa. Ja tuo ensimmäinen satsi oli suun kautta annettava, jos meidän neiti ei tykänny sit yhtään, suuttu niin maan kerpeleesti, että innolla ootan kuinka suuttuu piikistä :LOL:

Poppeliini Mulla vähän sama ton pukemisen kanssa. Ei jaksais koko aika pukee ja riisua ees taas, joten yleensä Mandi nukkuukin sit vaan yhet pitemmät unet vaunuissa. Muuten sisällä.

Näyttäis tulevan tänäänkin tosi hieno ilma, joten taidetaan suunnata tänään koko perheen voimin rannalle! B)

Katyana & Mandi
 
Täällä huonosti nukuttu yö takana! Joel heräsi syömään 1-2h välein koko sen 12h ajan, mitä sängyssä vietti. Vähän väsyttää. :( Tosiaan eilen sai rokotteen, ja yöllä vaikutti vähän lämpimältä, nyt on virkee oma itsensä.

Me saatetaan tänään mennä grillaamaan, muuten juhannus menee ihan kotosalla. Hyvää juhannusta kaikille, taitaa suurinosa olla jo juhannuksen vietossa. Mä vaan roikun täällä...

E + J
 
Tervehdys :wave:

Lotalla alkaa pikkuhiljaa muodostua jonkinlaista rytmiä tuohon yöhön. Nukkumaan menee klo 20-21.30 ja herää syömään 03-05 syö 5-10min ja jatkaa unia herää syömään n. klo 7 ja jatkaa taas hetken nukkumista ja herää klo 9-10. Hyvin saa itsekin nukkua jos vaan malttaa mennä ajoissa nukkumaan, mutta usein käy niin että kello vaikka kuinka paljon ennen kuin malttaa mennä itse nukkumaan :ashamed: Mutta on niin ihanaa nauttia hiljaisuudesta ja omasta ajasta kun on saanut lapset nukkumaan :D
Vatsa ei ole Lotalla toiminut moneen päivään, mutta eipä tuo tunnu tyttöä vaivaavan (taitaa vaivata äitiä enemmän :whistle: ). Toivottavasti ei ala vaivaamaankaan sillä sunnuntaina lähdetään reissuun ja olisihan se inhottavaa jos vatsavaivat olisi riesana reissussa. Tiistaina lähdetään käymään päiväristeilyllä Tallinnassa ja sitä varten piti hankkia tytölle oma passi. Passikuvan ottaminen olikin ihan oma juttunsa, mutta hieno kuva passissa nyt komeilee :)
Keskustelua on ollut ainakin syönnin kestoista eli meillä imetyskerta kestää 5-15min kerrallaan. Jos Lotta syö 5 min niin silloin tulee useampia imetyskertoja tiheämpään ja pidemmällä syönnillä vastaavasti kerrat harvenee. Illalla alkaa tankkaaminen tuossa klo 18 jälkeen jolloin syödään tiuhemmalla tahdilla ja imetyskerta kestää n.10 min. Ja kun tyttö on tankannut riittävästi hän simahtaa yöunille eli nukkuu kopassaan olohuoneessa eikä anna minkään häiritä untaan (tästä tunnistaa että ollaan yöunilla) :D Koppa siirretään makuuhuoneeseen kun mennään itsekin nukkumaan..

Vaatteista meillä on käytössä edelleen 56 senttiset vaatteet. Joitain 60 senttisiä on jo käytössä mutta 62 senttiset on vielä aika isoja..
Neuvola oli viimeksi 6 viikon iässä (lääkärineuvola) ja seuraava onkin sitten 3kk iässä jolloin saa ensimmäiset rokotukset.
Tv:n katsomisesta olitte keskustelleet.. Lotta ei juurikaan ole televisiota katsellut kun ei siihen ole tilaisuutta tullutkaan sillä jos me vanhemmat katsotaan televisiota niin tytön sitteri on käännettynä meihin päin (tiedä sitten onko vanhemmat parempaa katsottavaa kuin tv-ohjelmat :whistle: ) Mutta mitään tarkoituksellista telkkarin välttelyä emme silti ole harrastaneet mutta en myöskään ehdoin tahdoin laita television ääreen pientä vauvaa..
Vettä Lotalle en ole tarjonnut.. Pitää katsoa sitten jos helteitä tulee että tarviiko antaa rintamaidon lisäksi vettä vai saako riittävästi nestettä imettämällä. Mutta saa nähdä tuleeko niitä helteitä :whistle: :D

Mutta nyt toivottelen hyvää jussia kaikille :wave: :D

MaMa ja Lotta
 
Lucalla eilen 2kk neuvola-lääkäri.. Mitat 60cm ja 5640g.. Paino kuulemma hiukan alakanttiin mutta ok edelleen. Mä oon miettinyt että kun imetän käytännössä vain toiselta puolelta, että kuinkahan mulla maito riittää..mutta toivotaan :) Tai sen takia sitä miettinyt että kun ei toi poika pullostakaan syö niin söisikö sitten korviketta jos täytyisi joskus antaa sitä.

Meillä nukuttiin viime yönä niin että Luca nukahti 24.00 heräsi syömään 5.15,7.30,11.30 ja nyt menikin sitten hetki sitten taas unille :)
Kyllä oli luksusta noin vähänen imetys!! :) Mutta sillä mä aloinkin pelkäämään että kuinka maito riittää jos tulee näin pitkiä taukoja imetykseen.

Eilen neuvolassa sai tosiaan sen ekan annoksen rotaa..osallistutaan siihen tutkimukseen missä voi saada joko hepatiitti B:n tai pneumokokki- rokotteen. Mä nyt toivon et se olisi toi pneumokokki, ihan senkin vuoksi koska mulla itsellä ollut lapsena paljon korvatulehduksia. Mutta ilmeisesti ensi kerralla kuullaan että kumpi se rokote sitten on minkä poika saa.
Mä en myöskään nyt oikein ymmärtänyt, tietääkö joku muu.. Että mitä rokotteita siinä 3kk neuvolassa saadaan? Ja onko suun kautta edelleen vai pistämällä?

Meillä ei erikoisempia juhannus suunnitelmia.. Puoliso iltavuorossa tänään, la ja su aamussa.. Kotona grillaillaan,saunotaan ym. eli ihan rentoa oleilua :)
Enpä olekaan tainnut ennen viettää juhannusta kaupungissa, mutta kyllä on hiljasta!! :D


jastu ja Luca (Meinasin kirjottaa vanhasta tottumuksesta vilperi :D )
 
Hehhee, Joel otti ekat kunnon päikkärit kuuden jälkeen illalla, sitten nukkuikin kaksi tuntia. Miksi se ei osaa nukkua kunnolla? Tänään ei edes ulkona käyty, kun satoi vettä, olishan se manducassa nukkunut varmasti. Nyt nukahti jo yöunillekin, reilun 20 minuutin imetyksen jälkeen. :eek: Muutenkin tuntuu, että imetyskerrat olis vähän lyhentyneet, tai sitten vaan kuvittelen. Täytyypi tarkkailla.

Vettä en ole antanut vauvalle kuin ihan pikkutippoja cuplatonin seassa. Luin jostain, että pikkuvauva ei tarviiskaan vettä edes helteellä, kunhan antaa maitoa tarpeeksi usein ja riittävästi. Vettä jos antaa, niin se voi taas vähentää vauvan tissinälkää ja vaikuttaa vauvan suolatasapainoon tms. Ei enempää tuosta, kun ei niin tarkkaa faktaa ole. :saint:

Mä nautin tässä lasillisen mansikka-limesiideriä, hyi mua. ;)
 
Hyvää juhannusta kaikille tasapuolisesti :wave: . Kotosalla menee loppujuhannus, eilen käytiin keski-suomessa pienellä visiitillä ja illasta pakollista grillausta =)

Vettä ei tarvitse vauvoille antaa edes helteillä, äidinmaito/korvike riittää ihan hyvin vauvoille janon sammuttamiseksi.

jastu eikös se mene niin että vasta parin vuoden sisällä/päästä saa tietää kumman rokotteen on saanut. Näin ainakin meidän neuvolassa (terkatkaan ei tiedä mitä antavat, ainostaan arvauksia on). Meillä ei niin välilä kumpi rokote on saatu (esikoisella siis), kummatkin rokotteet ovat erittäin hyödyllisiä.

Yöunien eka ja pisin pätkä on alkanut meillä pitenemään. Eilen illalla nukahti klo 22 aikoihin ja heräsi syömään vasta joskus viiden jälkeen =) . Ihanaa että itsekin on saanut nukkua yli 6h pätkiä, mutta eiköhän tämä(kin) vielä ehdi muuttua moneen kertaan B) . Pääsääntöisesti meillä syödään siis kerran yössä, joskus kaksi riippuen siitä koska herää ekan kerran.

Esikoinenkin on alkanut saamaan Eetulta hymyjä. Selvästi tykkää kun vauva on alkanut vähän huomioimaan häntäkin jollain tavoin =)

Poppeliini ja Eetu 2kk+ :heart:
 
Yösyötöt Joel syö 3-4 kertaa yön aikana. Eilen nukahti noin klo 21.15, eka syöttö 00.15, toinen 02.10, kolmas joskus 5.30 (ei tarkkaa muistikuvaa). Sitten ennen kuin noustiin, yritin tarjota rintaa, mutta ei se kauan suussa pysynyt, joten noustiin sängystä noin klo 8 ja tissille taas ehkäpä 8.40. Otettiin kumpikin torkut sohvalla. :p

Täälläkin on selkeesti alkanut poika hymyilemään enemmän. Silloin alussa väläytteli vain muutamia hymyjä päivässä, nyt hymyilee milloin mistäkin ja millekin. :D

Empuuu ja Joel 2kk4pv
 
Jastu Mietit maidon riittämistä jos tulee pitkiä imetysvälejä. Mä joudun ainakin aina pumppaileen, jos tulee pidempiä taukoja (ei aina edes kauheen pitkiä), muuten meinaa tissit räjähtää :D Ja sillähän saa sit kans pidettyä sitä maidon tuotantoo yllä =)

Empuuu Mä olen myös kuullut, et vauvalle ei tarvi antaa vettä edes helteillä, koska saa maidosta kumminkin.. Vaikka itse kyllä pojan ollessa vauva (syntyi kesäkuussa) mulla aina pullossa oli vettäkin mukana, mut eihän se sitä juonu, muutaman tipan ehkä sai aina suuhunsa. Ei ne vauvat edes välitä siitä vedestä kun ei maistu millekään :D

Veljen tyttöystävä oli meillä eilen jussia viettämässä kun veli lähti kavereittensa kanssa jussin viettoon. Grillailtiin ja vietettiin iltaa. Joinpa sitten yhden sidukankin Mandin mentyä nukkumaan ;) Vaikutuksen on kyllä tänään huomannut runsaassa maidon määrässä! Mandi nukkui taas 7 tunnin yöunet! =)
 

Yhteistyössä