** HUHTIKUISET 2010 **

poppeliini No en mä tiedä tosta rokote jutusta että koska saa tietää ja mitä kun se terkka selittää miljoonista eri rokotteista ym. ni en tosiaan muista et mitä saa koskakin ja en tosiaan vieläkään ymmärtänyt kunnolla sitä tutkimus juttua missä saa sit joko sen hepatiitin tai pneumokokin..Mut siis ei meille millään tavalla kerrottu että siihen menisi noin kauan aikaa että saa tietää kumman niistä saa! :O Mutta totta, hyödyllisiä rokotteitahan ne on molemmat!
Sen takia mä itse mietin ja haluaisin kovasti että Luca saisi sen pneumokokin, koska mulla itsellä ollut niin paljon korvatulehduksia lapsena.
Eikös se nyt jollain tapaa periytyvääkin ole..vai?

Oolalaa meidän yöunia..Eilen mentiin nukkumaan 23.00 herättiin syömään 5.00,10.00 siitä sitten poika nukkui vielä kahteen asti :D Luca on nukkunut nyt kaks yötä ja päivää lähes koko ajan!! :O
Ei kai se haitaksikaan voi olla.. Mietin vain ettei ole kipeä tai mitään...tuntuu vain niin oudolta kun nukkuu niin paljon.
Meilläkin on alkanut poika hymyilemään ja juttelemaan koko ajan vain enemmän..Nyt myös innostuu jo heti kun vain näkee jommankumman meistä kasvot ja jos vähänkin hymyilee niin jo on pojallakin hymy korvissa :) <3
Mä olen kovasti miettinyt tuota siideriä, että voisiko sitä tai uskaltaisiko saunan jälkeen tms. yhden joskus juoda. Mutta en kyllä ole uskaltanut. Ajattelisin että siitä olisi sitten haittaa vauvalle kun imetän..Mutta ilmeisesti näin ei ole..?! :O
Ja vaikuttaako se myös maidon tuloon? :D


jastu ja Luca
 
emppuuu No juuri noin mä olen lukenut joskus jostakin että eniten se vaikuttaa siihen kuinka käsittelet vauvaa/lasta. Mutta niin..pitäisikös juomisen ja imetyksen välissä olla sit väliä kuinka? Monesti olen nimittäin miettinyt että josko sen saunasiiderin ottaisi mutten jotenkin ole uskaltanut, kun todella olen luullut että se alkoholi vaikuttaisi imetyksen myötä myös vauvaan. :(
 
jastu Voi imettää vaikka heti siiderin jälkeen. Maidossa on promilleja saman verran kuin veressäsi, ja maitomäärä, minkä vauva juo, kuitenkin pieni. Ei tuu vauva humalaan siis. :D Kerta-annoksessa Jekovitiakin on enemmän alkoholia kuin maidossa, kun olet juonut alkoholia.
 
:wave:

Hyvää loppuvaa Juhannusta :)

TV:n katselu. Ei täällä sentään istuteta telkun eteen ja laiteta sitä lapsenvahdiks. Väkisinkin vaan välillä tulee Aksun sitä katottua, ei pitkää pätkää. Ite oon lukenu, ett se vaikuttaa puheen kehitykseen. No sit näkee montako sanaa vähemmän Aksulla on, ku rupee puhumaan ;)

Alkoholista. Ite oon juonu saunakaljan, sitäkään en kokonaan. Imettää en uskaltanu ku seuraavana aamuna just sen takia, kun siinä maidossa on sitä alkoholia saman verran kuin veressä. Ja voin sanoo, ett mullaki maidon tuotanto lisäänty siitä kaljasta. Jouduin aamuyöstä pumppaamaan jopa maitoa pois, kun tuli niin paljon. Se on siis mulle harviniaista!

Joo, nyt ei enempää ehdi kirjottaa, alko protestihuuto ja vissiin nälkä, täytyy lähtee siis imettään :)
 
Jatkuu...

Minen ees tienny, ett Jekovitissa on alkoholia ennen ku Empuuu siitä mainitsi :eek: Vissiin hiukka puusilmä tai huonosti lukenu sen tuoteselosteen ku tollasta oo edes juomannu :ashamed: :ashamed:

Täällä edelleen vaihtelevan hyvin menee yöunet. Tuntuu, ett aina vaan paremmin ja paremmin jätkä nukkuu, vaikka yöt vaihteleekin. Nyt lämpimillä ilmoilla nukkui pari yötä huonommin, mutt viime yö meni taas hyvin tai sit nukuin vaa ite niin sikeesti etten joka kitinää ja ähinää rekisteröiny. No hyvä vaan, ett nukkuu :)

Meillä on ruvettu hymyilemään/nauramaan jo niin paljon, että enää ei tarvitse odottaa millon se tapahtuu. Saattaa keskellä yötäki napittaa silmät suurina ja nauraa vaan. aika ihana :) Ja niitä kuviakin on saatu jo aika paljon nauravaisesta herrasta :)

Näköjään aina vaan enemmän ja enemmän oppii uusia juttuja ja ääniä. Paitsi nyrkin imeskely ei kyllä oo in. Joku täällä siitä puhukin ja unohdin ite mainita, ett täälläki ollu kuvioissa jo jonkun aikaa moinen pahe. Räkäsee aina tutin pois suusta ja nyrkki suuhu ja jos yks ei riitä niin sit kaks nyrkkiä. Aina yritetään laittaa tuttia tilalle, mutt hetken päästä taas imeskellään nyrkkiä. Mieluummin tutti kuin nyrkki. tAi sit yrittää tutin ollessa suussa tunkee vielä peukaloo suuhun samaan aikaan :LOL:

Mulla on vauvakuume ts. raskauskuume niiku monet on jo täällä sitä potenu :snotty:

Juup, nyt syöpötteleen ja viemään jätkä sänkyyn. On nukkunu sohvalla jo hetken aikaa.

JääKyynel ja Herra aurinkoinen
 
Alkoholista. Minä olen joskus harvoin ottanut oluen (0,33l) tai lasillisen (12cl) punaviiniä, joskus jopa kaksi, kun vauva on mennyt nukkumaan illalla. Olen tosin hyvin tarkka siitä, etten imetä ennen kuin alkoholi on poistunut kokonaan verestä, eli odotan aina sen 2h/annos, ennen imettämistä. Olen kuitenkin myös kuullut, että yhden, jopa kaksi tai kolmekin annosta voisi ottaa ja imettää, mutta minä kun olen tällainen "ylitarkka" niin ei voi mitään.. :whistle:
 
Alkoholista - itse en pidä mitään taukoa imetyksessä jos olen ottanut viiniä vaikka ruoan kanssa.

Meillä meinaa lupsahtaa peukku suuhun kun vauva syö kättä. Siitä vieroitus on niin tuskaa että todella tarkkana saa olla ja pistää nopeasti tuttia tilalle.

Mahalleen kääntyily taitaa olla enää ajan kysymys, niin vinkurassa tyttö usein löytyy sängystään.
 
Yeb
Kamalasti kommentoitavaa kun edellisestä kirjotuskerrasta on niin kauan :p Joka päivä mullakin tulee täällä kuitenkin käytyä lueskelemassa. Tervetuloa mukaan uudet =)

Ja valtavasti kivoja nimiä! Mä tykkään erityisesti tosta JääKyyneleen Aksusta :)

Muakin vaivaa ihan valtava vauva- tai oikeastaan raskauskuume.. Toivottavasti saisi vielä ainakin yhden vauvelin joskus :heart:

Nukkumisista oli paljonkin juttua. Meillä neiti nukahtaa millon mihinkin, yleensä nukahtaa pieneen kanteluun tai tissille josta sitten siirrän rottinkisänkyynsä, vaunuihin tai esikoisen sänkyyn. Monesti heiluttelen sisällä vaunuihin nukkumaan.Tai sitten nukkuu ulkona kun ollaan ulkoilemassa. Sitteriinkin joskus nukahtaa kun me muut ollaan syömässä :) Yöt nukkuu ihan kivasti joitain kertoja syöden meidän vieressä. Yöunille täällä käydään suunnilleen klo 21 ja noustaan ylös 7-8 aikaan. Feles ainakin mietiskeli tuleeko myöhemmin ongelmia omaan sänkyyn oppimisen kanssa, meidän esikoinen nukkui perhepedissä 1v9kk ja siirtyi siitä täysin ongelmitta lastensänkyyn joka oli samassa huoneessa :)

Piipa, meillä on kanssa päivärytmit ollu vähän hakusessa vauvan ja uhmiksen kanssa :whistle: Aamulla heräillää suht samoihin aikoihin ja pyritään pääsemään ulos 10-10.30.. Tunnista kahteen ulkona tai sitten pakollisilla kauppareissuilla. Syömään ja esikoisen päiväunet kyllä vaihtelee, siis se että käykö nukkumaan 12.30 vai jopa 13.30. Iltapäivällä pyritään ulkoilemaan tai kauppaan klo 17 jälkeen. Mutta aina ei kaikki suju kuin tanssi ja onkin ollu useita päiviä kun mä en vaan oo saanu ulkoiluja kivasti sopimaan :( En tykkää jos vauva on nukkunut vaikka juuri 14-16.30 ja sitten se pitäisi taas laittaa vaunuihin yksinään pötköttelemään kun esikoinen puistoilee äitin kanssa.. Silloin esim. jää ulkoilut väliin.

Poppeliini, meilläkin esikoinen alkaa nyt enemmän kiinnostua vauvasta kun huomaa että se oppii jo uutta ja nimenomaan toi hymyileminen oikein hivelee tuota 3-vuotiasta :D Muuten isosisko vaan odottaakin sitä koska vauva alkaa puhumaan ja kävelemään! Puistossa ihmetteli joku päivä kun rattaissa istuskeli vauva että "kato äiti, erilainen vauva!".

D-vitamiineina edelleen Gefilus+D3. Muistetaan päivittäin kun annan esikoisen iltapalan aikaan. On vaan niin sikahintasia että kunhan toi pullo loppuu niin ajattelin kokeilla tavallisilla Deetipoilla..

Vettä en varmastikaan aio janoon antaa, jos oikein helteitä tulee niin annan sitten paljon tissiä :D

Telkkaria en anna katsoa mutta ei niin haittaa jos satunnaisesti vilkaisee. Ei meillä telkkari yleensä muutenkaan oo päällä kuin iltaisin lasten mentyä nukkumaan. Esikoinen katselee max. ½ tuntia yhteensä viikossa, usein ei ollenkaan.

Whitney, meidänkin vauva on tosi nopea syömään, ei oikeastaan koskaan syö edes sitä 10 minuuttia :) Ihan kivaa vaihtelua koska esikoinen oli samanmoinen tissitakiainen kuin Empuuun Joel. Kovasti jaksamista siis sinne :) Sitkeästi kyllä jaksat ja asenne on todellakin kohdallaan!

Siiderin menin minäkin tässä jonain iltana ottamaan.. Alkoholiannoksen uskaltaisin kyllä ottaa kun tiedän että maidossa se on promilleina mutta mitkä ilmavaivat pikkuiselle tulikaan hiilihapoista!! Enpä juo enää :ashamed:

Omat nyrkit on täälläkin löytyneet :) Kiva juttu mutta nyt ne on tosiaan kokoajan suussa. Yöllä piti ottaa taas kapalo käyttöön, ilman sitä minä heräsin yli 10 kertaa yössä toisen lussutukseen ja tarjosin aina tissiä :LOL: Nyt herään sen 2-3 kertaa kun toisella oikeesti on nälkä :) Kapalo rauhoittaa myös hirveästi toisen unta, suosittelen minäkin! Kun kapaloliina on pesussa laitan vauvelin unipussiin ja kädet sinne sisäpuolelle.

Vieläkös täällä on muitakin nimettömiä vauvoja? Meillä on ristiäiset vasta ens sunnuntaina.. Etunimisopuun sentään päästiin tänään :saint:

Jos sitä tsemppais tän kirjottelun kanssa niin ettei joka kerta tarvi tämmöstä kauhean pitkää rutistaa ;)

Yeb ja tyttönen 10vko
 
Meillä on nyt muutaman päivän ajan pyöritty ympäri. Aluksi meni vain seläältään mahalleen, mutta tajusi riittävästi kiukuttuaan miten pääsee takaisinkin.
Pojalla on kai johonkin kiire, minun puolestani olisi saanut vielä vähän odotella, kun pyykkien laitto oli niin kätevää pojan makaillessa hoitotasolla (semmoinen korotettureunainen malli, muttei auta enää)...

Yeb: "pelkäätkö" koskaan, ettei vauva saa tarpeeksi läheisyyttä kun syö niin nopeasti?
Itsestäni tuntuu, että tulee kauhean helposti laitettua poika sitteriin tai matolle ja ei sitten varmaan ole sylissä jonakin päivänä kuin kaksi tuntia...

Telkkarista vielä kommentoin, että meillä ei myöskään pidetä telkkaria lapsenvahtina. Itsellä vain meinaa tylsyys iskeä kahdestaan pojan kanssa kotona, niin tarvin itselleni edes jotain lisävirikettä toisinaan.

Alkoholista: En ole koskaan ollut "pää täyteen" tyyppinen ihminen. Ennen raskautta max. annos oli kaksi. Muutos raskausaikaan ja tähän hetkeen on ainostaan se, että max. annos on yksi. Kiroankin tuon siideriteollisuuden, joka laittaa kaiken 0,5l tölkkeihin, se on liikaa.
Ja ennekuin joku tarttuu tuohon raskaus aikana silloin tällöin yhden viinilasillisen ottamiseen, totean että jos niin tekevät etelä-eurooppalaiset ja pari tuttua lääkäriä, niin miksi en minä voisi.

Whitney ja Viljami 2,5kk
 
Meillähän tuo Luca on myös sellainen joka syö tosi nopsaan. Sairaalasta asti ollut sellainen..
Tuossa oli hetki kun ei syönyt kerrallaan kun n.4minuuttia!! :O Nyt sentään muutaman päivän aikana venynyt noin 7minuuttiin..
Ja kyllä mulla ainakin on mielessä usein että saakohan poika tarpeeksi läheisyyttä :/ Yritän kyllä paljon sylissä pitää ihan senkin vuoksi että haluan antaa omalle lapselle sellaisen lapsuuden mitä ei itsellä ole ollut..
Mutta kyllä silti päivän päätteeksi välillä tulee mietittyä että ihan liikaa taas on tullut laitettua poikaa vain sitteriin tai lattialle tms.
Ihana lukee noita että vauva käy yöunille yheksän aikaan tms. meillä se on yleensä vasta 23-24.. Eilenkin nukahti vasta kahentoista maissa.. Sitä on sillon itekin jo niin väsyny että :/
Mutta yöt on alkaneet meneen hyvin et viimeyönäkin Luca heräs syömään 4,8 sit 10 ja nyt taitaa alkaa oleen pikkuhiljaa nälkä :)

Poppeliini Hienosti komeili teidän pojan nimi aamulehdessä! :)

Mulla ois sit huomenna jälkitarkastus.. Toivottavasti kaikki on ok :)


Jastu ja Luca himpun vajaa 2kk
 
Tässä Joel kesken leikkihetken. Tutustutaan yhdessä noihin leluihin, tuo kukkahelistin saa suloisimmat hymyt ja lepertelyt päälle. :D On niin totista poikaa valokuvissa. :kieh: Leikki/puuhamatto olisi tarkoitus hankkia, suositelkaa omianne!



Empuu ja Joel 2kk6pv
 
Yeb
Whitney, kyllä mullakin on joskus semmonen olo että toinen saa läheisyyttä liian vähän kun syö niin nopsaan. Varsinkin kun nopeiden syömisten jälkeen tulee tosiaan helposti laitettua lattialle tai sitteriin ja itse tehtyä niitä "muita pakollisia", pyykkiä, ruokaa, siivousta ja ennenkaikkea tota esikoista :D Toisaalta toi 3v on just hyvä lapsenvahti, vauva jaksaa innoissaan katsella sen puuhasteluja ;)

Joskus käyn oikein ajattelemaan tota läheisyyshommaa ja tulen siihen tulokseen että oikeastaan saa sitä kuitenkin paljon, nukkuu vieressä, iltaisin mies hoitaa isomman iltapuuhat ja sen ajan vauva on koko ajan sylissä tankkaamassa ja seurustelemassa. Usein jätän vatsani päälle pötköttämään kun nukahtaa :heart: Pitkin päivää vauveli on myös paljon sylissä vaikka usein tuntuu tosiaan siltä että heivaan sen vaan johonkin köllimään..
 
Tervetuloa uusille!

Tv:n katselu Meillä esikoinen katsoo Hertan maailmaa, Tomi Traktoria tms dvd:ltä (muuten telkkaria ei katsota ollenkaan) melkein päivittäin ja siinä sivussa saattaa Pikkuinenkin nähdä vilauksen ruutua ohimennen. Vaikka joskus vannoin, että minä en sitten koskaan käytä tölsyä "lapsenvahtina", niin nyt olen kyllä onnellinen lastenohjelmista ja siitä, että saan niiden avulla esikoisen hetkeksi "vangittua" aloilleen (virtaa tytössä on aivan tuhottomasti...) ja ehdin kokonaan keskittyä vauvaan! Katson yleensä etukäteen lastenohjelmat ennen kun lapset saavat niitä katsella. Ei sitten tarvitse "pelätä" mitä ihmeellisyyksiä niissä on. Pelkät ikärajat ovat todella harhaanjohtavia...

Kestoilu on vihdoin tullut osaksi arkea. Aika suuri osa vaipoista on kestoja ja sopivat systeemit Pikkuiselle on löydetty. Tuntuu mukavalta kun tietää kuinka paljon rahaa säästyy tällä konstilla, varsinkin kun osa vaipoista on ollut käytössä myös esikoisella. Esikoisen kanssa en käyttänyt ollenkaan villiksiä, sillä epäilin miten hyvin ne oikeasti toimivat. Nyt jälkeenpäin harmittaa kun olen huomannut miten loistavia ja helppoja ne ovatkaan!!!

Ristiäiset on vietetty ja ihanan helposti ne menivät! Pikkuinen nukkui lähes koko ajan ja pappi oli mahtava.

Täytyy jatkaa kotihommia. Palailen kun ehdin.

Donu ja Pikkuinen 2kk
 
Donu, minunkin on ollut pakko taipua siihen esikoisen kohdalla, että tv on joskus hyvä lapsenvahti hetken aikaa, että ehtii itse tehdä jotain tai hoitaa vauvaa rauhassa. Pääsääntöisesti yritän kuitenkin tytön ohjata touhuamaan/leikkimään ko. ajan itsekseen, mut aina se ei onnistu.
 
Tääläkin on nyrkit suussa jatkuvasti, muuten ei tunu et olis käsiänsä vielä löytänyt.

Rota rokotteesta ei ilmeisesti tullut mitään. Mitä nyt ehkä haluas olla enemmän ihan koko ajan sylissä.

Syömisestä, täällä syödään nykyään harvemmin ja nopeammin kun ennen, saattaa syömisen välissä olla jopa tunti ja kestää alle tunnin syöminen. Mielenkiintoista seurata mihin se menee.

Nukkumisesta, ei rytmiä, illalla pitäs päästä ennen klo 23 nukumaan muuten on hankalaa. Meillä toimii aika hyvin kanssa tuo rätti silmille kikka, unen saamiseen. Lisäksi että ei anna nukahtaa tissille, vaan unen rajamailla siirto pois tissiltä ja rätti silmille.

Telkusta meillä ei välitetä, iskä ei saa typyn kanssa kattoa rauhassa ollenkaan kun typy haluaa liikkeelle.

Vaipoista, mitä seuraavaksi kannattaa kokeilla kun tuntuu että noista liberoista alkoi pepppu punoittaa, kun käytettiin muutama päivä rotarokotteen jälkeen niitä. Reissuun kun myööhemmin helpompi ottaa noita kertakäyttöisiä kun lähtee. Kotona on ihan ykköset noi kestot ja typyn iho tykkää.

Typy tietää mitä tahtoo, jotenkin huvittavaa, kun toinen vaatii oman mielensä mukaisi ajuttuja kuten liikkeelle lähtöä ja maisemia. ;) Suloinen on. Onneksi viihtyy lelukaaren alla ajoittain ihmettelemässä niitä leluja, siinäkin on valikoiva, kaksi erilaista kaarta on ja vain toinen kelpaa.

Jos menis nukkumaan kun typy nukkuu ja sai kahlattua nää läpi. Juhannuksena kun nukkumaan meno venyi puolille öin niin eka herätys oli hiukan vajaa 6 ja hämmästyin, no sen jälkeen ollu hiukan pienempiä unia mut hyviä pätkiä yöllä nukkuu.

Unico ja Typy reilu 9vk
 
Nyrkki - menee suuhun ja myös peukku salakavalasti :eek: Siitä on vaikea vieroittaa joten pyrin laitamaan tuttia suuhun nyrkin sijaan.

Kädet on löytyneet :heart: Tuijottaa silmät sirrissä käsiään ja ihmettelee mitäs letkuja nää on. Todella sööttiä. Muutenkin tuntuu kasvaneen. Ollaan 62 senttisissä vaatteissa nyt.

Pissavaippoja tulee pääasiassa, vihdoin päästiin siitä jatkuvasta sinappitehtailusta! Kakka voi tulla parin päivän välein eikä enää yöllä olleskaan. Selkeitä pisuvaippoja on sen sijaan paljon.
 
3kk neukussa käyty, 7500g ja 65cm :heart: . Sai ekan piikin ja toisen satsin rotaa, ei tullu kummastakaan mitään onneks =) . Motoriikkaa ja herran höpöttelykykyä kehuttiin, kaikki muutenkin hyvin.

Paavo löys korvansa tossa muutama päivä sitte, roikkuu niissä kokoajan ja pitää kiinni nukkuessaan. Pelästyin jo et nyt sillä on varmasti korvatulehdus, mut ei onneks! Nyt se on löytäny nenän ja muutenki kasvonsa, koko aika puristelee itteensä ja sit loukkaantuu syvästi ku raapasee vahingossa :p .

Mua kanssa huolettaa et saako tarpeeks syliä. Mut kai se saa, eipä oo valitellu ainakaan :D .

Hitsin vaikeeta toi ulkoilu helteillä! Vaunut tuppaa olee ihan pätsi ja vaikka ukolla vaan lyhythihanen body ja shortsit (ja ohut pipa&sukat) ni ihan hiestämärkänä meuhkaa ku ei uni (tietenkään!) meinaa tulla :| .

Mä oon sellanen pöljä etten osaa olla kotona ilman et kaikki pesukoneet hurisee, telkkari pölöttää taustalla ja valot palaa :ashamed: . Eli väkisinki lapset sen tv:n on nähny, mut ehkä siitä syystä se ei ole juuri kiinnostanutkaan? Esikoinen katsoo aamusin 10min kestävän Palomies Samin juniorilta, muuten ei kiinnosta!

Sonja&Paavo reilu 3kk
 
Kääks, pieni ongelma. :D Oon nyt yrittänyt imettää ilman rintakumia, ja onnistuu ihan ok. Nyt vaan ei enää oikein kelpaa tissi kumin kera. Joelin imuote on ajoittain huono, ja mun rinnat kipeytyy, auts. :xmas: Hyvä puoli tässä on se, että imetyssessiot on ehkä vähän lyhentyneet, ilman rintakumia maitoa tulee vähemmällä vaivalla imeisesti. Täytyy ottaa kumit taas käyttöön, jos oikein pahaksi yltyy kipu, muutoin pyrin imettämään ilman.

Ei oo kyl kiva ulkoilla helteillä, varsinkaan kun ei poika suostu olee vaunuissa. Manducassa molemmille tulee kuuma, mä hikoilen kuin mikäkin ja paita kastuu kokonaan tuosta edestä. :whistle:

Täällä kans poika lussuttaa nyrkkejään, mutta ei vielä ole löytänyt käsiään. Sitä odotellessa...

Empuuu ja Joel 2kk1vk
 
Meillä on kai luovuttu pitkistä päikkäreistä. Poika tykkää vaan makailla vaunuissa, mutta uni ei oikein tahdo tulla. Voihan tietysti tuo hellekin vaikuttaa, mutten usko että hänellä olisi liikaakaan päällä.

Laitatteko näillä kuumilla keleillä vauvalle hattua ollenkaan päähän vaunuihun tai autoon?
Itse en ole hattua laittanut, mutta hieman olen mitiskellyt että pitäisikö sittenkin...?

Whitney & Viljami 2,5kk
 
Hatusta - en todellakaan laita hattua vaunuihin! Ei siellä ole vetoa varsinkaan nyt kuumalla. Autossa ei ole nyt helteellä kopassakaan lakkia kun koppaan ei oikein tuo ilmastointikaan pure. Vähän ihmettelen joskus kun jotkut laittavat helteellä vaunukoppaan lakin ja pitkähihaisenkin vielä. Laittakaa mittari sinne koppaan, se on todella kuuma nyt.
 
Paavolla on ohut hellehattu päässä vaunuissa ja autossa. Ja oikeestaan aina ku ulos mennään! Meiän menoista ei koskaan tiedä minne päädytään ja missä joutuu ottaa sen pois vaunuista jne. ni helpompi et se on jo päässä valmiiks ja toisekseen toi jostain syystä käy unille heti ku laittaa sen pikkumyssyn päähän =) .

 
Hattua ei meillä ole helteellä vaunuissa eikä autossa. Pojan pää on ihan märkä jos se laittaa/unohtaa päähän, taitaa olla "kuumaverinen" kuten isosiskonsakin. Ulkona ollessa on usein hellehattu päässä, mutta sekin tippuu silmille kun on niin iso :kieh: Eli ostoksille pitäisi päästä...

Ihanaa, sain tänään laitettua molemmat lapset nukkumaan yksin =) . Tosin mies tuli juuri kotiin kun Eetu oli nukahtanut mun syliin, mutta kumminkin. Esikoistakaan ei tarvinnut kummemmin nukuttaa koska päikkärit jäi tänään välistä B) . Mutta nyt vielä sohvalle hetkeksi katsomaan boksilta jotain!

Poppeliini ja Eetu huomenna jo 10 viikkoa :heart:
 
Enpä oo mäkään tienny, et Jekovitissa on alkoholia :eek:

Juomisesta Mutta siis joo, mä join juhannuksena kahtena iltana siideriä, kumpaakaan en kokonaan, ja vasta sit kun tyttö oli nukkumassa. Poltin jopa yhden tupakin :ashamed: Mutta näistä meni siis vielä kuitenkin tunteja ennenkuin tyttö heräs syömään.
Tiedän kyllä kans, että voi ihan hyvin juoda yhden siiderin/kaljan ja vielä imettää, mut silti mä pidän taukoo jos jotain otan.. Ja mulla kyllä lisääntyy heti maidontulo kun juo vähänkin jotain alkoholipitoista. Muutenkin kyllä saa pumppailla aamuöisin jos neiti on nukkunu pitkän pätkän..

Meillä on kanssa oikein hymytyttö! Heti kun näkee jonkun kasvot tai höpöttelee tytölle, niin saa kyllä ihanan hymyn "vastalahjaks". :) Juhannuksena Mandi nauro ekan kerran ääneen! :D

Mulla olis kans vielä toiveissa yks laps. Kuinkahan sitä sitten pystyy oleen, kun tietää että on kaikki lapset tehty.. Voi olla aika haikeeta sen viimesen jälkeen :(
Mies kyllä jo meinas että jälkeläiset oli tässä, mutta mäpä sanoin sit vastalauseeks, että joko teen sen kolmannen lapsen sen kanssa tai sit jonkun muun! :LOL:

Katyana & Mandi
 

Yhteistyössä