HUHTIKUISET 05

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 6.2.2006
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
6

6.2.2006

Vieras
29.3. Kata, POIKA, 49 cm/3315g
*10kk:77/11145/47
6.4. Kati3: TYTTÖ,49,5cm/3200g
*8kk:70/8770
7.4 Jenni: SIIRI 49cm/3000g
*9½kk:72,2/7930/43,8
7.4. Jonsku, POIKA 52cm/3435g
*4kk:67/8110/43,8
8.4. Late: EEMU 54cm/3790g
*6kk:73,5/8390/46,2
9.4. minä-83,IIDA,49,5 cm/3095g
*8kk:70,5/8650/43,5
11.4. Ulrika,ADAA,49,5cm/3360g
*9kk:75cm/11800g
13.4. Heli, TYTTÖ, 52cm/3370g
*4kk:66/5735/41
14.4. Diana,KAKSOSTYTÖT, 46cm/2695g ja 46 cm/2850g
*6kk: 64.5/6600 ja 64.5/6650
15.4. Tuisku,KAKSOSPOJAT, 50cm/3290g ja 47cm/2280g *6kk:68,5/7290/42 ja 67,5/7420/42
15.4. Vivi,POIKA,50cm/3320g
*
20.4. Mimosa73, TYTTÖ,50cm/3955g
*8kk:71/8450/45,2
22.4. Eija,POIKA,
*8kk: 73cm/9740g/46.2cm
25.4. Susan,POIKA,51,5cm/4390g
*8kk:72/9150/46,8
25.4. Minttu,POIKA, 55cm/4510g
*4kk:66,5/7320/43
27.4. Minna, PAAVO, 50 cm/3250g
*81/2kk:72,5/8440/
27.4. Kaura, MAX, 50cm/3530g
*8kk: 72,5/9370/47
30.4. Tähti, VIIVI 48 cm/3076g
*6kk: 65,5/7150/42,5
3.5. St, DANIEL, 53 cm/3490g
*6kk:9500/73,2/46
7.5. Mari, POIKA, 53cm/3680g
*8kk: 75/9320/46
7.5. Zuz, tyttö, 52 cm/4340g
*8kk:72,1/9135/46,6
7.5. kati2, POIKA 53cm/4150g
*6kk:67,5cm/8610/44,7

Aurinkoista maanantaita!

Alottelinpa taas uuden ketjun,ku edellinen alko olla kauheen pitkä.

Meillä ois tänään 13.00 se 9kk neuvola. Pakkasta 25 astetta, että melkosesti saa pistää lämmintä päälle.

Danielil taitaa jäädä konttausvaihe pois, ku nyt tykkää seistä paljon tukea vasten ja ottaa siinä askelia. Mut enimmäkseen liikkuu vielä istualtaan, käsillä itteä eteenpäin vetäen.

Yöt on vielä tasasesti 3 tunnin välein heräämistä ja maitoa tarvii antaa.
Mä oon antanu Danielille kans kaikkea tavallista ruokaa. Ranskalaisia perunoita, makkaran paloja, herneitä, riisiä,makaronia, näkkäriä ja muuta leipää sormin syötäväks. Tavalliseen maitoon tehtyjä puuroja oon syöttäny ja jäätelöä ja jogurttia antanu maistaa, mut juomana on vielä tutteli.

Kati3, me ollaan tosiaan pyöritelty tätä paritalo juttua hetki. Kaikki keskustelut koskee yllättäen sitä asiaa =) Mutta samoja ajatuksia sullakin on kun mulla. Mä en ole ikinä ITSE rakentanut tai remontoinut omaa kotiani joten se olisi jo yksi ""kynnys"". Mun mies ja hänen siskonsa perhe ovat molemmat kyllä remointoineet nykyiset kotinsa katosta lattiaan muutama vuosi sitten joten heillä on jo ihan hyvin kokemusta. Paljon osataan tehdä ite ja ympärillä on myös osaavia ihmisiä ja myös ihmisiä joilla on suhteita vaikka minne. Tällä hetkellähän tilanne on se että tuo mieheni sisko perheineen asuu naapurissa, asutaan rivitalossa (5:n huoneiston rivari). Me kahden perheen voimin tehdään KAIKKI lumityöt ja hoidetaan kaikki muutkin taloyhtiön asiat kun nämä kolme muuta perhettä eivät halua osallistua mihinkään. He varmaan odottaisivat kämpissään kevään tuloa jos lumi tukkisi heidän kulkuväylän. Valittaa he osaavat kaikesta mutta MITÄÄN he eivät halua tehdä / maksaa. Eli siis tämä on ihan ykkös juttu että haluamme pois tuosta taloyhtiöstä. Ja kun nyt muutama vuosi ollaan asuttu naapureina niin eiköhän siinä mielessä se paritaloasuminen voisi onnistua. Ja isoin juttu siinä olisi tosiaan se että saisi nuo rahalliset edut paritalosta. Lämmityksestä ollaan puhuttu ja kaikki olemme maalämmön kannalla, sekä omien vesi ym. mittareiden kannalla. Ja olemme vielä miettineet senkin että jos yhdistäisimme talot autokatoksilla niin saisimme mahdollisimman erotetut pihat. Ja kunnon aidat väliin.. näin haluamme estää mahdolliset erimielisyydet. Kaikkee ollaan siis jo ehditty miettiin =) Ja tonttia ei ole edes kateltu... mutta onhan se hyvä puhua asioita jo tässä vaiheessa.

Ja siitä Kati3 vielä, siis tuosta kaverin odotuttamisesta. Mun ystävälläni (kolme lasta, tytöt 7 ja 10v., poika toukokuussa -05) on vähän samanlaisia ongelmia omien tyttöjen kanssa. Esim. kun mä menen päivällä kylään ja nuorempi tyttö tulee koulusta niin se ihan haltioissaan alkaa leikkimään näiden meidän pikkupoikien kanssa. Kunnes puolen tunnin kuluttua ME ÄIDIT havahdumme siihen että tytön kaveri odottelee tytön huoneessa kun hänen piti vain hakea yläkerrasta jotakin. Voi taivas, kaveri odottelee tytön huoneessa ja toisella ei ole aikomustakaan mennä pitkään aikaan leikkimään! Ja sitten saattaa tulla poru kun kaveri lähteekin kotiin kun ei jaksa odotella. Mullakin saattaa siis olla tämä kaikki vielä edessä Jesperin kanssa =)

Mä olen oikeesti ihan pihalla näiden syömisien kanssa. Jesper syö ihan hyvin, ei siinä mitään, mutta en mä ole tajunnut että se voisi syödä paljon monipuolisemmin. Olen tiukasti pitänyt siitä kiinni että sokeria, suolaa ja maitoa ei syödä. Ja ongelmana on myös se että meillä ei talosta herkkuja löydy eikä me tehdä mitään peruna tai pasta ruokia. Olen siis syöttänyt kaikki ruoat kaupan purkeista, paitsi puuron. Se että mä olen ärsyttävä itselleni näiden ruokien suhteen ei toki tarkoita sitä että poikani ei saisi syödä monipuolisesti. Mutta ongelmana tosiaan on se että meillä ei tehdä mitään ""normaali"" ruokaa, esim. jauheliha kastiketta ja pottuja, makaroonilaatikkoo jnejnejne. ja näin ollen en jaksa valmistaa pojalle erikseen ruokia vaan syötän ne purkista. Olen pähkäillyt tämän asian kanssa jo pitkään että mitä jatkossa teen... ei noita purkkejakaan pitkään voida syödä. Ja sit mä pelkään että lapsi tukehtuu lepään tai johonkin muuhun ja oon LIIAN VAROVAINEN antamaan mitään omaan käteen. Nokkamukistakaan ei kunnolla juoda vielä vaikka kovasti yritän sitä opettaa. Mä olen huono äiti =) Ja oon kamalan tarkka siitä että kaikki ruoka syödään pöydän ääressä. Ja kädet ja naama pestään aina ruokailun jälkeen. Oonkohan ihan ärsyttävä?? Liian tarkka?

Ja muutenkin mun äidinvaistot on välillä vähän liian tarkkoja. Pelkään että Jesper kolauttaa päänsä kun yrittää nousta jalkojensa päälle, varon kaikkea varmaan ihan liikaa. Välillä vauvauintikin on mulle ihan tuskaa kun pelkään että poika hukuu altaaseen... ja mun miehellä menee hermot kun poika nauttii vedestä ja uimisesta aivan mielettömästi ja mun takia kaikista ""hienoimmat jutut"" meinaa jäädä tekemättä. Yritän aina purra vaan hammasta kun tollanen hetki tulee mutta välillä en vaan pysty. Mä aina varmistelen, nukkumaankaan en voi mennä ellen ole katsonut vielä viimeisenä pojan sänkyyn että kaikki on hyvin. Muuten ajattelen että se varmaan kuristuu peittoonsa. Voi taivas, mä oon pimee!

Onko teillä kenelläkään mitään tollasia ajatuksia? Tarttis varmaan tehdä töitäkin välillä =)

*8kk:70/8770
15.4. Tuisku,KAKSOSPOJAT, 50cm/3290g ja 47cm/2280g *6kk:68,5/7290/42 ja 67,5/7420/42
*
22.4. Eija,POIKA,
*9kk:75,5/10150/46,8

Neuvolas käyty.Lisäsin mitat.Olipas tuota painoa vähemmän ku arvelin.Liikkumaan lähtö näkyy painossa.Hemoglobiini oli 112.

Moikka!

Tänään tuli ystäväni ja sen 10½kk tyttö kylään ja menoa ja melskettä riitti kolme tuntia.
Ihanaa,nyt sain tytön nukkuun sisälle (pihalla -22astetta)
ja saan itse rauhassa olla :)
Miehellä iltavuoro viikko :/ mutta onneksi sai perjantaiksi ""puoli"" pekkasen,eli 4h töissä,pääsee silloin jo klo18!
Tyttö menee silloin mummulaan yöksi,että saadaan ukon kanssa viettää yhdessä iltaa,hyvää ruokaa jne :)
Tuskin maltan odottaa!!!!!

Kyllä mäkin,vivi,välillä suojelen ja vahtaan lastani,varsinkin tuon syömisen suhteen,eli en uskalla antaa mitään isoja palasia vaan suosiolla laitan niin pieneksi,ettei sitä enään palaseksi voi sanoa.
Mummut joskus antaa jotain murusia ja vieressä seuraan ettei vaan tukehdu,vaikka kyllä jo tämän ikäinen saisi jo opetella pureskeleen (kahdella hampaalla,heh) isojakin palasia.
8kk ruuista kyllä jo jonkun verran ""mälvää"" suussaan,että alkua tämäkin!

Muuten oon kyllä aika varomaton,tai miten sen nyt sanois...
Nyt kun osaa nousta seisomaan ja tulla alaskin en niin pelkää että lyö päätänsä.
ihan vauvana katsoin monesti hengittääkö,mutta en enään.
Olin kyllä aika hysteerinen silloin alussa,mutta voi olla että johtui siitäkin,kun kaikki oli niin uutta ja en osannut arvata,että äitinä olo on paljon muutakin kuin vaan vauvan hoitaminen.

Asiasta viidenteen...HUONO MINÄ!!!!
En saanut aikaseksi mennä viime viikolla kuntosalille,prkl!
Huomenna aivan PAKKO tai sitten se taas jää.
Vaaka näytti v-loppuna 59kg,mutta en ollut tainnut syödä silloin :) joten eipä ole siihen uskomista.
Tarvisin jonkun ihme pillerin joka veis heti 5kg pois,en jaksa koskaan odotella tuloksia.

Lopettelen taas!

hei meillä on nukuttu sisällä jo 1 h 20 min. Jeps, ehkä se meidän sisällänukkumisen ura urkeaa tästä (tuuletin liian aikaisin, heti kuului vaunuista määää). no mut hyvä alku.

vivi, kaiken kertomas jälkeen... kyllä mä nyt uskon, että tulisitte toimeen naapureina ja että se vois tosiaan sopia teille se paritalo! nimenomaan kaikkea kannattaa miettiä etukäteen ja puhua yksityiskohdistakin. sillain ei tuu niin paljoa yllätyksiä sitten rakennusaikana. sekin, että osaa tehdä paljon itse (ja tätä kautta myös ymmärtää mitä se tuo tullessaan) on tosi hyvä asia.
mä oon itse ollu siihen kans tosi tyytyväinen, kun mun mies osaa tehdä noita remontti- ja rakennusjuttuja. mä oon niin pihi, etten raaskis millään kaikkea teettää vieraalla.

ei oo vivi pakko kertoa jos et tahdo... mut mun uteliaisuus heräs kovin tuo teidän ruokajutun suhteen... jos ette syö miehesi kanssa mitään ""normaali""-ruokaa, ette mitään peruna-/pastaruokaa jne. Mitä te sitten syötte?
Mulla ekana tuli mieleen, että syöttekö vain töissä ettei siks tuu tehtyä (mulla oli niin esikoisen kanssa). sit mietin jo, että ootteko mahdollisesti esim. vegaaneja (mut eikös ne syö perunaa?) tms..
Mä tosiaan en aina viitsiny kokata pelkästään esikoiselle kun se oli pieni. siks söi paljon valmisruokia. sen lisäks tein munakokkelia, jauhelihaa ja makaroonia (vain keskenään sotkettuna), lihaperunasoselaatikkoa, hernekeittoa.. kaikkea helppoa, nopeaa ja yksinkertaista. ja valitettavasti se ei syö kamalan monipuolisesti vieläkään...

kai tuo (yli-?)varovaisuus liittyy siihen, että on uusi äitinä.. toki toiset äidit on rohkeita jo ensimmäisen kanssa, mutta ei kaikki. mä olin melko huoleton esikoisen kanssa, mut mä olinkin sillon niin nuori.. en kai osannu pelätä mitään ;)
ja nyt me ""ruokapioneerit"" taidetaan ollakin niitä, joilla lapsia on jo useampia.
mut ei siitä varovaisuudesta kait haittaa oo. pikkuhiljaa sitä oppii hellittämään. jos ei muuta kun pakon edessä... ;)
niin mun esikoisen koulukaverillekin kävi.. sen äiti joutui ekaluokkalaisen jo päästämään kavereiden luo leikkimään kun kaikki muutkin olivat jo päässeet..

Meillä on kanssa pojat nukkuneet nyt sisällä hieman paremmin kuin aikaisemmin. Viikonloppu tapeltiin noitten päikkäreitten kanssa mutta nyt onneksi alkaa jo sujua.
Naapuri oli kyllä laittanut tytön ulos nukkumaan, mutta mä en uskaltanut kun mittari näytti -16.

Viime yö oli ihan kamala. elias heräsi kokoajan itkemään enkä ymmärrä että mistä se johtu. rauhottu kyllä kun annoin tutin mutta vähän ajan päästä aloitti taas. Tuli mieleen että oisko sillä ollut vatsavaivoja kun sekoitin illalla hieman tavallista maitoa puuroon, oon kyllä antanut aikaisemminkin eikä mitään oo tullu, ehkä sitä oli vähän liikaa...Molemmilla on kyllä tänään nokka vuotanut että ehkä joku flunssa tulossa. Mistä noista tietää.

Tuosta varovaisuudesta voin sanoa sen verran että kyllä mäkin olin ihan hädissäni kun pojat alkoivat liikkumaan, mutta kun noita lapsia on kaksi ni ei voi millään olla kokoaikaa vahtaamassa että kaatuuko tai lyökö päänsä, jos on esim. vaihtamassa toiselle vaippaa. Onneksi pojat tulevat yleensä mukaan jos lähen toisen kanssa pois huoneesta eli voin vähän seurata vierestä ettei mitään pääsisi tapahtumaan. Mutta kyllä niitä kuhmuja on tullut ja tulee jatkossakin vaikka kuinka yrittäisi suojella.

Mä oon antanut pojille esim. porkkanan tai kurkun palasen käteen ruokailun ajaksi josta sitten saavat järsiä oman maun mukaan. Samoin annan leipää ja hedelmiä, katson tietysti vieressä ettei mene liian isoa palaa suuhun. Mutta hyvin nuo osaavat jo ""pureskella"".

Sä oot Jenni nyt siinä painossa mihin mun pitäisi pyrkiä (59kg). Vielä ois matkaa se 6-7kg. Mutta uskon että se pikkuhiljaa siitä lähtee kun vaan jaksaa urheilla.

Nyt pojat heräs, täytyy mennä antamaan päivällistä.

Hyvää illanjatkoa!

Eihän teillä Tuisku ole vaan korvatulehdus kyseessä? Mulle tuli heti mieleen tollasesta jatkuvasta öisestä itkeskelystä.Jos itkuilu on vain yöllistä,epäilisin korvia.Yleensä makuuasennossa ne vaivaa.Laita suppoja reilusti,jos tuntuu,että se vois olla sitä.
Toivotaan,että ois jotain muuta.

Taitaa meidän pojilla olla oksennustauti. Eilen illalla Joona oksensi, mutta söi kyllä iltapuuron eikä sen jälkeen oo ollu mitään. Nyt on kova kuume ja nuha, toivotaan ettei mene korviin. Elias ei ainakaan toistaiseksi oo kuumeillu mutta kova nuha on joten kyllä varmaan häneenkin tarttuu=(
Kamalaa kun ei voi auttaa pikkuisia. Onneksi yö meni kuitenkin suht hyvin..Välillä vähän itkeskelivät kun nenä oli niin tukossa, mutta muuten ihan jees.

Nyt täytyy mennä!

Huomenia!

Tuisku: Kannataa käydä tarkistuttaa korvat, meidän korvalekuri kerto, et jotkut lapset ripuloi ja jopa oksentelee korvatulehduksen yhteydessä. Tosin, meidän poikakin puklas yks ilta, kun oli niin nielu ilmeisesti täynnä räkää... voi näitä pieniä nuhaneniä :(

Eilen jäi toi kirjoittaminen kesken kun uskalsin tuulettaa tuota sisällä nukkumista, niin hetihän neiti heräsi.

Täällä ilmottautuu yksi yli-varovainen äiti ton syömisen suhteen. Mä olen jotenkin ihan vainoharhainen siitä että tukehtuu varmasti jos saa liian ison palan suuhun. Pilkon kaikki palaset, omenat, banaanit, tomaatit jne. kyllä varmaan liian pieniksi paloiksi. Kerran kun tyttö oli n. 6 kk ikäinen annoin hänelle käteen ison omenan palan, josta onnistui jyystämään suuhunsa tosi ison palan ja minä sitä sitten kaivamaan hänen kurkustaan sillä seurauksella että iskin kynnen kitalakeen niin että suusta tuli verta. jep jep. Sen jälkeen olen ollut jotenkin vähän liiankin varovainen.

Muuten kyllä neiti saa touhuta, kyllä sitä kaatuillaan, mutta ei sitä voi jatkuvasti vieressäkään vahtia. Eilen kaatui tuolia päin niin että nyt on mustelma silmän alla. Eihän se lapsi opi ikinä jos ei anna yrittää. Mun äidillä on ollut aina sellainen ""mitä kamalaa voi tapahtua"" asenne ja sen vuoksi yritän kaikkeni etten tekisi samoin. Muistan kun lapsena äiti aina varoitti koko ajan jostain ""uhkaavasta vaarasta"" ja se oli joskus aika rasittavaa.

Nyt mun pitäis mennä laittamaan tiskejä koneeseen yms. tylsiä kotihommia. Yhtään ei huvittais tää kodinhoito, voiskohan tilata siivoojan... Tuli just toi hoitoraha päätöskin Kelalta, sillä rahallahan vois ottaa vaik parikin siivoojaa.

Huonot uutiset:
Yö meni huonosti ja herätys oli jo 06.40,yritin saada tytön äsken päikkäreille pihalle,kun ilmakin on lauhtunut niin ei suostunut nukahtamaan. Ja tyttö kiukkunen kuin ampiainen.
Tiskikone on rikki ja tiski vuori järjetön!

Hyvät uutiset:
Kaksi ylähammasta puhjennut.Hassua,että toinen on tuo etuhammas vasemmalla ja toinen sen vierestä vasemmalla,eli ei ole se ihan etummainen hammas,mutta sekin sieltä varmaan pian tulee!
Huomenna menen punttisalille.

Mitäs vielä...ei kai tällä erää enenpää.

huomenta!!

Jenni: Meille tuli hampaat kans tuollain ""hassussa"" järjestyksessä, meni sit varmaan kaks kuukautta ennen ku tuli se toinen etu-ylähammas. Nyt on siis kaks alhaalla ja neljä ylhäällä.

Alkopas oikein naurattaan et kyllä nää kaikki lapset on niin erilaisia ku Jenni tuskaili et tyttö heräs JO 6.40, niin mä oisin ollut onnelinn jos poika ois herännyt VASTA 6.40 ku meillä on taas herätty tänään jo 5.30. Mut oli kyllä nukkunut kokonaiset 9h mitään ääntelemättä. Jokohan kohta uskaltais alkaa valvottaan illalla pidempään vai meneeköhän sit noikin unet taas pilalle!?! no hoh kylläpä mä jaksa miettiä koko ajan näitä nukkumisjuttuja joskus alkaa kyllästyttämään nää omat jutut!!!
lähden suunnitteleen jotain syötävää tolle lapselle...palataan asiaan....

-minna-

Tadaa! Huomaatteko, mä kävin kampaajalla ?!?! =) Tekipäs terää.

Ja nyt taas takas töissä... hohhoijaa. Ulkoilma houkuttelisi enemmän. Mutta jotain hyvää tässä työssä rahankin lisäksi. Mä poikkean usein kuntosalille tai uimaan kotimatkalla. Tuleepahan tehtyä jotakin.

Siitä meidän ""ruokavaliosta"". Ensinnäkin jotta ette luule että olen ihan hullu niin rakastan ylikaiken ruokaa ja olen ihan kaikki ruokanen, en vegaani enkä millekään allerginen. Mun mies rakastaa tehdä ruokaa, se onkin paljastanut että jos vielä uraa vaihtaisi niin hänestä tulisi kokki. Ja voin kertoa että hän tekee kyllä niiiiiin hyvää sapuskaa. Ja me tehdään suurin piirtein kaikki ruoat ite, pieniä poikkeuksia lukuun ottamatta. Mutta, mutta... mä kun yritän pudottaa painoani niin en syö pastaa, perunaa, leipää tai yleensäkään juuri mitään missä on jauhoja tai sokeria. Mä oon jo ihan tottunut tähän, olen syönyt näin ainakin jo kaksi vuotta. Eli siis toisaalta tää alkoi painon pudotuksesta mutta on jatkunut elämäntapana. Toki sitä joskus tulee ""herkuteltua"" mutta pääasiassa siis mennään noilla säännöillä.

Mä söin siis näin jo silloin kun tapasin mieheni. Hän ""samaistui"" ruokavaliooni ja laihtui n. 3kk aikana 20kg. Hänellä oli aikas maha =) Että varaakin oli... ja niin tää jäi ns. päälle. Eli siis pääasiassa me syödään paljon vihanneksia ja erilaisia salaatteja, munakasta, rahkaa ja erilaisia kasvis-liha höystöjä. Kyllähän niitä voi pojallekin antaa mutta mun mies kikkailee aina mausteiden kanssa niin että ainakaan vielä ei niitä voi pojalle syöttää. Toki mun mies on nyt alkanut vähän marista tästäkin että hän haluaa ainakin herkutella useammin pastalla, perunalla jne. mutta hänpä onkin niin sutjakassa kunnossa kun taas mulla on vieläkin näitä raskauskiloja. No, olen mä tässä sairaalasta päästyäni pudottanut jo 10kg mutta vielä olisi toiset 10kg jäljellä. Olen 160cm pitkä ja painan tällä hetkellä 64kg eli ihan realistisestikin ajateltuna pudotettavaa on. Mutta että siis tuossa on se pääsyy. Toinen sitten on tosiaan tää kun käydään töissä, mutta me tehdään töihin eväät ja kotona on vielä aina lämminruoka illalla joten periaatteessa kyllä siinä samalla voisi tehdä Jesperillekin ruokaa. Mun mies eilen juuri sanoi että haluaisi kokeilla tehdä pojalle vaikka spagettia ja jauhelihakastiketta, ei mulla ole sitä mitään vastaan. Keitän usein esim. riisiä miehellenikin ruoalle lisäkkeeksi ettei hänen tarvi kärvistellä mun sapuskoilla =)

Varovaisuudesta sen verran vielä että se tosiaan iskee mulla hetkittäin. Ja nyt olenkin yrittänyt olla realistisempi näiden juttujeni kanssa, eihän tuo vesseli ikinä kävele jos ei pääse kokeileen jalkojaan. Ja varmasti on vielä miljoonat kohlut edessä! Pitää sitä äidinkin tottua =)

Mun mies laukas tässä menneenä viikonloppuna ihanan asian! Hän on sitä mieltä että sitten kun käyn 5pvä/vko töissä niin meille varmaankin hankitaan siivooja! Unelmaa... eli siis siivooja kävisi n. 1krt/vko, voi taivas, se olisi ihanaa. Mutta katotaan nyt mitä siitäkin tulee... vai oliko vaan puhetta.

Jaahas, työt kutsuu! Nauttikaa tuosta ihanasta ilmasta, täällä ainakin (Tampereella) paistaa aurinko ja pakkanenkin on hivenen hellittänyt.

hieno kampaus vivi ;)

ja mä meen tänään hakeen mun uudet silmälasit !! jee!
ne ois ollu jo eilen haettavissa, mut kun täti soitti mulle vasta iltapäivällä just kun olin menossa pistään tyttöä nukkuun.. en sit ehtiny enää hakeen niitä eilen. kampaajalla kävin 1,5 vkoa sitten. että nyt täällä on kohta aivan uudistunut äiskä.
vähän jännittää mitä tuo perhe sanoo mun laseista..
entisten hengettömien tilalle ostin vahvat mustat muovipokat... ne on sen verran muutosvastaista porukkaa, että luultavasti ne ekaks ei tykkää. mä leikkautin lokakuussa mun pitkät hiukset (suunnilleen ristiselkään saakka) aivan lyhyiksi (mittaa max. 5 cm). eka reaktio lapsilla oli, että ""kauhee"" :)

meillä on tänään neuvola. katotaan ehinkö vielä iltapäivällä kirjottaan niitä kuulumisia.

likalla on taas ollu kaks takkusta yötä. en tiiä onko rehellinen nuha vai hampaista johtuva. mut nenä vuotaa ja siks on vaikea hengittää nukkuessa. viime yönä kyllä särkylääke auttoi, että voi olla hammaskin. mut en oo nähny missään mitään. tosin ei kyl anna mielellään kattookaan.

meillä olis eilen pitäny olla joku kuvaamassa yks tilanne. kyllä hymyilytti! me pestiin pikkulikan kans lattiaa.. annoin sille oman puhtaan rätin, jota kostutin hieman. aluks se vaan tunki sitä suuhun. mä muutaman kerran kielsin pistämästä suuhun ja näytin omalla rätillä miten lattiaa pestään. siinä neiti 10 kk sitten tarttui kaksin käsin rättiin ja oikein ""hartiavoimin"" hankasi sillä lattiaa! tosin ei vielä osannut siirtää rättiä, mutta kyllä siitä yhdestä kohdasta ainakin tuli puhdas :) mulla on kohta hyvä ja innokas pikku apulainen...

Huomenta!

Meillä herätty vasta reilu puoli tuntia sit. :)
Pakkasta enää 12 astetta,tuntuupa lauhalta.Vois tänään ulkoilla poikien kans.Ajattelin kyllä leipoakin.
Ei oo mitään leipomuksia pakkasessa.Ja vieraita ois tulossa.

Danielilla jatkuu vielä eroahdistus,kuinkakohan kauan se kestää? Alko 8 kk iäs ja vieläki on.Ei voi lähtee toiseen huoneeseen käymään,ku heti itkee perään.Esikoiselta en muista näin voimakasta eroahdistusta.

Tasan viikon päästä on ultra.Se rakenne.Täällä ei muita olekaan.Odotan kyl innolla sitä.Ja jännittääkin.Aina pelkään,että mitä jos oiski vammanen lapsi.Usein tervettä pitää itsestäänselvyytenä.Ei osaa muuta ajatella.

Danielilla oli tosiaan maanantaina 9 kk neuvola ja seuraavaks on 1v.-neuvola eli täällä Oulussa on 6kk,9kk,12kk.Aika harvoin siis.
No ihan kivahan se on ettei tarvi turhaan rampata siel,jos kasvu on normaalia ja kaikki ok.Esikoisella on 2-v.neuvola ens kuussa ja ite saa käyä äitiysneuvolassa n.kerran kk.

st, meilläkin on ollu eroahdistusta nyt varmaan jo ainakin kuukausi (Jesper siis kohta 10kk). Poika on jokapaikassa mun perässä ja jos mä katoan toiseen huoneeseen niin tulee poru. Jos joku muu hoitaa sitä niin sama homma, mun äiti sano että poika on jaloissa kokoajan kun on heillä. Joku mulle sanoi että se helpottaa kun ikää tulee 1.5v! Voi tuska jos kestää niin kauan...

Ja neuvola täällä Ylöjärvellä on ensin joka kuukausi siihen asti kun tulee 6kk täyteen, sit joka toinen kuukausi kunnes tulee 1v täyteen... ja sen jälkeen en tiedäkään =)

Jesper oppi seisomaan tukea vasten aamulla, ja siis nousi ihan ite. Tähän asti se on päässyt vaan polvilleen mutta ei ole siitä noussut vielä jaloilleen. Sinne se jäi isinsä kanssa leikkimään kun mä lähdin töhin... haikeeta.

Tulin nopeesti kipaseen täällä,tyttö on räkätaudissa ja koko ajan syliin haluamassa,raasu :(
Kuumetta ei kyllä ollut,mutta varmaan muuten nuutunut olo toisella!
Yö meni ihme kyllä ihan hyvin,heräsi kolmen maissa yöllä,kun oli nenä niin tukossa,joten ""niistin"" sitä ja unet maittoi jälleen aamu kahdeksaan.
Taitaa jäädä meidän perjantai suunnitelmatkin miehen kanssa tekemättä,en viitti tyttöä mummulaan jättää,no joku toinen kerta sitten.
Kuntosalille kuitenkin menen tänään tunniksi viiden maissa ja anoppi tulee siksi aikaa tänne!

Huomenna mennään sinne TAYS:iin,vähän vaan mietityttää jos tyttö on huomenna kipeempi,mutta en millään haluaisi soittaa ja perua koska uudet ajat on niin vähissä,menee sitten vasta maaliskuulle.
No katsoo sitten viimestään huomenna.

Nyt tyttö haisee tuolla nurkassa :) Joten vaipan vaihtoon!

*10kk:71,5/9670/46
*
22.4. Eija,POIKA,
*9kk:75,5/10150/46,8

lisätty meidän 10kk mitat. eli tuollainen pikkasen pulska pätkä meillä :) aika jännä, että pituus on alle keskiarvojen kun isukki kuiteskin on melkein 2m enkä mäkään jää alle naisten keskipituuden. mut ehkä kohta tulee joku pyrähdys..
neuvolakeikka meni muuten ihan hyvin. yks ylläri tuli.. eli kun meillä kuljetaan sillain pyllyllään eteenpäin. mut likka menee erilailla kun muut... meiän terkka ei kuulemma tällasta oo ennen tavannu. fysioterapeutti siinä sit poikkes kanssa ja totes, että se on nyt vähän huono juttu. konttaamista ei tarvi edes yrittää ""kosiskella"" kun se ei kerran kiinnosta. mut tuo liikkumisasento tekee kuulemma pakaroille ja lonkille sellasen venytysliikkeen ettei oo hyvä. lisäks se sano, että tuo kulkemistapa on nyt tytön mielestä ""liian kivaa"". eli epäili, ettei yritäkään seisomaan kun on kehittänyt tuosta sellaista ""taidetta"". saatiin sit ohjeet hommata kengät ja niiden kanssa seisottaa ahkerasti, jotta alkais se seisominen tulla tavoiteltavaksi lapsen omassa mielessä. ja mennään kuukauden päästä näyttään tyttöä myös lääkärille, ettei sillä oo mitään muuta syytä olla käyttämättä jalkoja liikkumiseen. no, en mä oo huolissani. ainakaan vielä. katotaan sit sen lääkärireissun jälkeen :)
ei vaan, hyvähän se on että ovat tarkkoja. ei siitä varmasti haittakaan ole.

nyt pimu nukahti autoon matkalla silmälasikaupasta kotiin. nostin vain vaunuihin jatkamaan unia. olis kyllä ollu välipala-aika, että tuskin nukkuu kovin kauaa.

Olipas paljon juttua :))) hyvä että ollaan saatu porukka taas aktiiviseksi!

Mukava kuulla muiden touhuista (myös kipeenä olosta -paranemisia-). Me oltiin kerhossa tänään ja hyvää teki molemmille. Mulla alkoi seinät kaatua päälle. Olen iltaisin ihan poikki fyysisesti pojan ""viihdyttämisestä"". Kädet huutaa armoa 10kg kanniskelusta, no ainakin haba kasvaa.

Tänään Max keksi, että voi nousta seisomaan ilman tukea ja luottaa et äiti ottaa kiinni, kun tasapaino menee. Kädet ojossa vaan....huh, taas lisää hommia ;) Suuttua meillä kans osataan esim. suihkun lopettaminen liian aikaisin, kieltäminen yms. aiheuttaa tekoitkun/harmistuksen. Toiv. ei ole yhtä voimakastahtoinen kuin vanhempansa....

Hapanleivänpalat on herkkua, kurkunpääpala auttaa harmitukseen, olen siis vihdoin uskaltanut antaa omaan käteen mutusteltavaa. Kröhii välillä, mutta muuten osaa hienontaa hyvin 2 hampaalla. Aikuisten lihakeitto meni loistavasti alas, kun kaikki muu tökki. Taidetaan kans siirtyä suolaruokiin osittain (poulet omaa puolet aikuisten). Jugurtikin vois maistattaa, kysyn kun ens viikol on neuvola.

Katsoiko kukaan eilistä 4D-dokkaria keskosvauvoista, siis viikoilla 23-25 syntyneitä? Oli aika pahaa katsottavaa. Toiset pelastaa pieniä, vaikka laki sallii abortin vielä samaan aikaa. Ei oo ihan tervettä! Toivottavasti ei itse joudu tohon tilanteeseen koskaan!

nostelen ketjua ylöspäin...

Sain juuri tytön nukahtamaan, joten taidan mennä puuhailemaan jotain omia. Meillä on yöt todella levottomia... Pyörii ja potkii jatkuvasti, mikäköhän voisi vaivata? Onkohan taas tulossa hampaita vai ollaanko tulossa kipeäksi?

Onko kellään muuten kokemusta unipussista? Ajattelin,että auttaisikohan se tuohon jalkojen sätkimiseen...pysyisiköhän paremmin paikoillaan.

eipä kummmepia!

minä-83 (rv 16+1) & Iida 10kk

mulla ei varsinaisesti oo unipussista kokemusta, mut esikoiselle koitin aikoinaan sellasta alhaalta kiristettävää yöpaitaa. sillä kun ei pysyny ikinä peitto päällä. ei se ainakaan meillä toiminu. tyttö vaan suuttui kun ei saanut potkituksi ""peittoa"" pois. koitin sitäkin, että nukutan nakuna (pelkässä vaipassa) sillä ajatuksella että jos kuumissaan potkii aina peitot. ei toiminu sekään. ainoa vaihtoehto oli nukuttaa vaatteissa ja sukat jalassa...