***HUHTIHIPUT 2008 - Vuoden avaus***

Anu-78
Joanna :hug: toivotaan että joku ratkaisu löytyy tohon teidän pulmaan

Mä just äsken varasin meille lomakeskus Huhmarista huvilan :) mennään sinne kolmen viikon päästä kun on miehellä synttärit :) isommat pojat menee mummolle ja ukille mutta Saku lähtee meidän mukaan :) samoten koiratkin. Eipä ollakkaan oltu missään pitkään aikaan joten eiköhän se nyt ole sit aikakin =) käydään siellä sit uimassa ja syödään kunnolla :) tässäpä vielä linkkiä sinne:

http://www.lomakeskushuhmari.com/majoitus/huhmari-huvila

Anu ja Saku
 
Heippa täältäkin jälleen;-)

Joanna: :hug: Ei kiva tilanne. Toivotaan, että joku mukavampi ratkaisu tilanteeseenne löytyy kuitenkin :hug:

Itsekin sain tosiaan lopputilin nyt vuoden alusta, mutta itse asiassa ei isommin harmita: Saman talon leivissä olinkin jo liki 10 vuotta, vaihtelu tekee sikälikin terää, sitten joskus, ja kuitenkin saan liki puolen vuoden palkan kotiin. Kuitenkin olisin syksyyn asti kotona ollut, tämä parantaa rahatilannetta, kun sitten lopulta saan vielä työttömyyspäivärahan sen sijaan että vain kotihoidon tuella olisin kituutellut =)

Anuuu:
Onnistuuko tuo perhapäivähoitajaksi ryhtyminen noin vain? Meillä yksi tuttu puhui, että siihenkin tarvitaan jonkin sortin koulutus ennen kun virallisesti kenenkään lapsia saa hoitoon ottaa. En tosin tiedä muuta kuin kuulopuheita asiasta ;) Itselläni ei kyllä hermotkaan kestäisi, hyvä kun tuon meidän herran pesässä pysyn vanhoilla jaloillani :LOL:

Mutta nyt ruokaa tekemään, just tultiin muskarista, ja Väinö vetelee sikeitä =)

Dooris ja Väinö, 9kk2pv
 
Moikka!
Dooris kunnalla/kaupungilla vaativat koulutuksen mutta käytännössä se tapahtuu työn ohella aika monilla. Mut mä alkaisin yksityiseksi eli ei mitää vaatimuksia (tai no tupatarkastus tehdään ja rikosrekisterin selvitetään tietenkin) ja mikä parasta, saan itse määrätä kuka mulle tulee hoitoon, paljon pyydän palkkaa.. Yksityisenä tienaa helposti enemmän kun kunnalla. Eikä mulle tulis koskaan mitää varalapsia, eli ei tarvi hoitaa muiden pph:en lapsia sairaslomien aikaa. Ja voin sopimukseen kirjata että saan itsekin sairaslomapalkkaa jne. Kunnalle en ihan heti lähtis. Enkä ketä tahansa hoitamaan. Nuo ku on tuttuja poikia..
 
Pikaisesti kerkesin selaamaan tekstit läpi.
Meillä on täällä 10 kk neuvola, seuraava 1v jne.
Me ollaan taas huomenna lähdössä mummoloihin, tänään pitäisi vielä pakkailla. Aamusta oltiin avoimessa. Meillä poika on alkanut kävellä nyt taaperokärryllä välillä, kuitenkin liikkuu enimmäkseen konttaamalla. Meillä syödään pääasiassa omatekoista ruokaa, purkkiruokia välillä. Ollaan annettu 8 kk purkkeja.

Jaksamisia kaikille jotka taistelevat raha-asioiden kanssa.
 
Anuuu:
Tuohan kuulostaisi itse asiassa ihan mukavalta hommalta =) Vanhakin koira voi näemmä oppia uusia asioita, en nimittäin tiennyt, että noinkin jouheasti homma voi toimia =)

Mä eksyin tänään tuonne facebookiin, en kyllä ymmärrä, miksi moisesta on niin kaamea haloo, tai sitten olen vielä yksinkertaisempi kuin olen luullutkaan :LOL: Tosin, enpä sieltä kyllä kovin montaa tuttuakaan äkkiseltään bongannut :kieh:

Mutta josko vaikka syömään menisi, tänään olisi tarkoitus eksyä vielä salille illalla, jahka ukko tulee kotiin :whistle:
 
Joanna :hug:

anuuu soot hullu :D minä en alkaisi, musta ei siihen hommaan ikinä olisi. mutta nostan hattua kaikille pph:lle ja muutenkin lasten kanssa työtä tekeville. mulle piisaa kyllä nää omatkin apinat.

huoh, aamulla ois sokerirasitus. yäk. piti mennä ystävän kanssa viettämään laatuaikaa kun otettiin peräkkäiset ajat mutta hän sairastuikin justiinsa. eli hyvä kirja mukaan ja kutimet samoin :whistle:
 
Huomenta

Onpas täällä ollu hiljaista |O
Meillä Topi on nyt kahtena aamuna heränny jo seiskalta |O tänäkin aamuna annoin sit maidon ja ajattelin et käy vielä nukkumaan,mut eipä käyny |O

No laitoin sit pyykkikoneen jo päälle ja vein petivaatteet ulos tuulettumaan,ku on nyt kunnon pakknenkin ulkona :D Sit pitää vielä siivota.

Miehen siskon poika (17v.) tulee meille sunnuntaina. On kaikenkaikkiaan meillä 8 viikkoa mut viikonloput on kotona. Käy amista ja niillä on joku työjakso ja se menee toho meidän likellä olevaan autoliikkeeseen.

Anu-78 Mukavaa reissua teille ihania noi huvilat.

Mut nyt puuron keittoon.

baby dream ja nälkäinen Topi
 
Huomenta =)

Nyt peukut ja varpaat pystyyn. Mies parhaillaan töissä tekee työhakemusta toiseen työpaikkaan. Moraalisesti arveluttavaa?? Ei ei.. pakkolomauhanalla se on ihan sallittua :LOL: :LOL: Tää paikka olis monessakin mielessä parempi kuin nykyinen. Ensinnäkin työmatka olis lyhyempi, toiseksi työmatka olis paljonkin lyhyempi ja kolmanneks työmatka olis nykyiseen verrattuna tooosiii lyhyt :LOL: Nyt mieshän kulkee päivittäin 200km ja aikaa kuluu kolmatta tuntia jokapäivä. Jos sais ton paikan niin työmatka olis reilu 30km/suunta. Joten nyt jännitetään =)

Anuu yhdyn vuotaraaputtimen mielipiteeseen... hullu olet!!!! Musta ei olis tohon :/ Mut toihan on oikesti hyvä juttu jos susta tuntuu et neljä menee siinä missä kaksikin =)

Mä menen huomanna taas muutamaks tunniks töihin, vieläkun niitä kannattaa tehdä! Kivaa vaihtelua kotona olemiseen =)

Pinja seisoi eilen pienen hetken ilman tukea. Kiipeili meidän keittiön alakaappeja vasten ja ilmeisesti oli niin keskittynyt keittiöpyyhkeen tutkiskeluun, et unohti seisovansa. Mä kyllä "säikähdin" kun olin varma et kohta kolisee taas pää, mut ei onneks =) Konttaamaankin Pinja on alkanut enemmän. Onhan se sen jo pitkään osannut (joulukuun alussa konttas ekaa kertaa) mut valinnut etenemis tavaksi kuitenkin ryömimisen tai kävelyn. Taaperokärryillä kävelee jo kun vanhatekijä. Senkus käy mutkissa tai esteen eteen sattuessa vähän kääntämässä kurssia ja taas mennään :D Pinjassa on myös havaittavissa äitin luonteenpiirteitä... on meinaan jonkin verran hätäinen ja itsepäinen :whistle:

Meillä oli viimeks 8kk neuvola ja nyt parin viikon päästä on 10kk neuvola. Seuraava onkin sitten vasta 1vee neuvola. Saas nähdä paljon toi on kasvanut, kun musta tuntuu et ihan hirveästi. Viimeks oli 70cm ja 8,2kg.

Jaahas jos lähtis aloittelemaan kotihommia. Tiskiä, pyykkiä yms. kyllä te tiedätte =)

Joanna ja Pinja 9,5kk
 
Anu-78
Mä kyllä nostan hattua anuuulle kun tommoseen meinaa ruveta ja musta se ei mikään paha/huono ajatus edes ole mutta minusta ei kanssa siihen ole kuin myös ei monesta muustakaan ja se varmaan sitten helpottaa hoitamisessa kun ne kerta tuttuja poikia on :)
 
Joanna Toivotaan et miehes saa sen työpaikan :hug: Pidetään peukut pystys ;)

Meillä pyörii Late lammas dvd jo kolmatta kertaa tänään ja poika vaan kattoa napittaa edelleen :D Montakohan kertaa on kattonu nuo kaks filmiä :whistle: No pääasia et viihtyy :whistle:

Mut mukavaa pakkas viikonloppua hippusille :wave:

baby dream ja Topi joka "diggaa" Late lammasta :LOL:
 
Joanna ja toki muutkin, eihän se nyt ihan siinä missä kaksi tule meneen.. MUTTA mä pistän sellasen kurin ja säännöt ja näytän kuka määrää, että tekee hyvää mun omille kullannupuillekin. Tietenkin lasten äidin kanssa sovitaan kurinpalautuksen säännöt, onko harminpaikka (=jäähy) käytössä jne. Ei noin ison poikalauman kanssa muuten pärjää. Ja paljon ulkoillaan, jopa enemmän ku nyt (= joka aamu puistossa).. Pienimmät nukkuu vielä päiväunet ja sit kaiken lisäksi välillä mulla on vapaapäiviä ku lasten äiti tekee 3vuoroa niin on monesti viikolla vapaalla. Eiköhän se siitä. :D Itse olen ihan innoissani!
Ihana ku saa pojat ikäistään seuraa, Arttu siitä 6kk:tta häntä vanhemmasta ja esikoinen isommasta hoidokista. Voi kun kaikki nyt menis suunnitelmien mukaan ja pojat tulis meille hoitoon syyskuussa. Tuntuu kyllä että siihen on ikuisuus mut tiedän että lasten kanssa se on yks hujaus ja mun työt alkaa! Pitää koittaa nauttia tästä rauhasta!
 
Meitsi on taas "lomilla" :) Oli vähän haikeaa lähteä töistä, mutta mukavampi jäädä kotiin ;) Eikä tartte kattella sitä yt-neuvottelurumbaa ja kuunnella kaiken maailman spekulointeja kuka lähtee kuka jää... huh :eek: Miehen kanssa ollaankin nyt lomalla kuukausi yhtä aikaa. Ehditään Ideaparkkiin ostamaan se kauan kaivattu turvaistuinkin..
 
Anu-78
Iltoja!

Tääl on touhuttu melkein koko päivä, nimittäin siivousta ja siinähän menee aikaa :saint: kaupassa käyntiä, saunassakin tuli käytyä ja kakun koristelua, nimittäin huomenna vietetään keskimmäisen pojan 9-vuotis synttäreitä vaikka virallinen päivä on 20. päivä mut ku kaikki ei sillon pääse joten niitä vietetään sit huomenna :) et huomiseksi riittää sit kyläilijöitä jonkun verran..

Anu ja Saku joka sunnuntaina tulee 9kk
 
Onpa täällä ollut hiljaista tänään! Missä kaikki?
Meillä oli tänään taas pitkästä aikaa vauvauinti (käytiin kyllä lomallakin uimassa) ja Pinja oli ihan intoo piukassa :D Koko puol tuntia läpsytteli vettä minkä ehti ja mä en nähnyt mitään kun oli silmät täynnä vettä. Ei se koskaan ennen ole noin tehnyt... tais olla kivaa nähdä kavereita pitkästä aikaa =)

Sit mä olin töissä. Piti mennä vaan 2tunniks mut se veny sit 6 tuntiin. No ei haittaa, mukavaa oli. Vähän kuin ois ollut vaapaa-ajalla :LOL: Ja iskällä ja Pinjalla oli ollut kotona mukavaa =) Olivat leikkineet, juosseet taaperokärryn kanssa ja syöneet Pinjan sanojen mukaan "hyvää häppää" :LOL:

Joanna ja Pinja 9,5kk
 
Heippa!

Mittoja 8kk -neuvolasta (suluissa 7kk):
- paino 10120g (9970g)
- pituus 75cm (74cm)
- pää 46cm (45,5cm)

Taisin jossain vaiheessa uhota, että otetaan Väinö kiinni, mutta haaveeksi jäi - meidän pojuhan on ihan kääpiö =)

Oltiin eilen miehen ja kavereiden kanssa ulkona, kotiin tultiin vasta kolmelta ja sitten leikittiin pirteän vauvelin kanssa aamuviiteen... heräsi tuloomme ja oli onnellinen jälleennäkemisestä, vaikka olikin viihtynyt ihan hyvin äitini seurassa. Mukava ilta oli.

Joanna onnea miehesi työnhakuun!
Anu-78 hauskoja synttärijuhlia.
Ja kaikille kivaa sunnuntaita :)

Viljaliina ja poika 8kk ja risat
 
Anu-78
:wave:

Nyt on keskimmäisen pojan synttärit vietetty :) ja hyvin meni ja poika oli innoissaan kun sai legoja lahjaksi paljon joista voi kasailla vaikka minkänäköistä autoa sun muuta :)

Sakulle tuli perjantain ja lauantain välisenä yönä neljäs hammas :heart: eli nyt on alhaalla kaks ja ylhäällä kaks :)
Niin ja tänään Saku 9kk :heart: :)

Anu ja Saku 9kk
 
Meillä on alettu heräämään klo 6 |O
Voi kun sais nukkua joskus...

Sen lisäks Aleksilla on nyt jotain vaivaa, huusi viime yönä eikä oo tänään nukkunu yhtään. Tai nukkuu 15 min ja herää huutamaan ihan hulluna. Ylähampaat tulee, mutta ei panadolikaan auta yhtään. Että tuskin sitä. Räkätauti alkoi vimme yönä, voi olla että se itkettää. Korvatkin kävin näyttämässä ja ainakin vielä olivat terveet.

Esikoisella on maha kipee kokoajan eikä syö. tiedä taas mikä silläkin.

Että nyt taas tökkii tää elo ja väsyttää.
 
:wave:

ZEENA,niin tökkii täälläkin ja väsyttää |O tenavat ollu taas koko viikon kaameessa räkätaudissa ja tänään sit vein Kasandran ja 4v päivystykseen kun kasandra huusi vime yön melkein kokonaan, nukkui pieniä pätkiä ja taas huusi eikä panadolista ollut mitään hyötyä ja 4v valitti korvaansa ja niin korvatulehdus molemmilla sekä 4v:lläalkava keuhkkoputkentulehdus :ashamed: että jälleen meillä sairaana :snotty:

no nyt ei kerkee muuta neiti niin kiukkunen et ei anna mun tehä nyt mitään :$

vilijonka ja kiukkunen neiti kasandra
 
Iltoja :wave:

Ekana paranemisia kaikille sairaana oleville :hug:

Hysteerinen joo pitää olla onnellinen et nukkuu seiskaankin asti ja toivotaan et teilläkin nukuttas nyt ees vähän pitempään ku neljään :hug:

Mulla on jalat ihan tohjona :kieh: käytiin tänään kävelemässä melkein 10km. lenkki. Topi nukku kokoajan meni vähän yli kaks tuntia. Käyn kyl joka päivä vaunulenkillä,mut nyt on jotenkin jalat tooosi kipeet.

Sit kävin kirpparilla pitkästä aikaa. Löysin Topille taas vaatteita ison kasan :D

Mut nyt iltapuuron tekoon :wave:

baby dream ja Topi tänään tasan 9kk. :heart:
 
Huomenta täältäkin :)

Viime yö meni ihan överiksi täälläkin, samoin kuin edellinen yökin... Edellisenä yönä herra heräsi 6x, ja nyt viime yönä sain nukuttua pätkittäin varmaan about neljä tuntia.. :ashamed: Mistä ihmeestä tuo voi johtua??? Herra heräilee väliin itkemään, väliin vain keikkuu sängyssä, ryömii unissaan sänkyä ympäri ja herää itkemään milloin minkäkin laisessa solmussa jostain nurkasta .. Tätä valvomista ei vain meinaa millään jaksaa, päivät pitäisi sitten olla vielä skarppina, ettei jätkä telo itseään, kun menee kuin elohopea paikasta toiseen ja joka paikkaan täytyy kiivetä :(

BabyDream;
Ihan hyvän lenkin veditte =) Miekin aloin käymään kuntosalilla, olen pari viikkoa käynyt nyt pari kertaa viikossa, ja lisäksi kävellyt vähintään tunnin päivässä. Toivottavasti tämä itsehillintä nyt kestäisi, katselin vanhoja kuvia ja päätin, että ensi kesänä mahdun normaalihin vaatteisiini.. Ans kahtoo nyt sitten mahdunko :LOL:

Mutta nyt paimentamaan ukkoa, eli ihanaa päivää kaikille hipuille toivotellen

Dooris ja Väinö
 
ihanaa ihanaa ihanaa! mun sokerirasituksen tulokset oli hyvät :D sovittiin että käyn juttelemassa diabeteshoitajan kanssa alkukesällä, tai aiemminkin JOS into painonpudottamiseen lössähtää (mitä epäilen). ja rasitus uusitaan vuoden päästä mutta terkan mielestä ei tartte huolehtia yhtään :)

Dooris meillä esikoinen heräili tässä iässä öisin kerran tai pari touhuamaan. ei itkenyt mutta pyöri ja hyöri hereillä pedissä. mä yleensä nousin sitten tytön kanssa hetkeksi olkkariin. ei jaksanut kauaa tohottaa ja paineli jo takaisin nukkumaan.

tänään ois pitkästä aikaa askartelukerho. mua ei yhtään huvita kantaa Miskaa ja raahata Mineaa tuota pientäkään matkaa niin tyyneesti aion lykkiä Miskan kerhoon avorattaissa, Minea saa kävellä reippaasti vieressä.
 
Komppaan Zeenaa ja vilijonkaa... :wave: Tuntuu et on jääny levy päälle ku aina vaan samaa p..skaa kirjotan joka kerta... Eli tällä kertaa meillä iski pojalle viikonloppuna enterorokko!! :headwall: Perjantaina loppui ab-kuuri ja samana iltana nousi kuume 39,4. Lauantaina vein eka tk:een ku naama oli aivan järkyn näkönen ja yöllä huusi vartin välein. Lekuri totes et nielussakin on rakkuloita ja korva on EDELLEEN tulehtunu, nyt jopa pahemmin ku sunnuntaina. Sieltä sit lähetteellä sairaalaan jossa otettiin verikokeet ja keuhkokuvat. Rakkuloista otettiin näytteet ja sai ventolinea ku keuhkot vähän vinkui. Poika jaksoi aivan super-hienosti, keuhkokuvassakin istui hievahtamatta! Lääkäri antoi ab-pistoksen lihakseen, jos ei sillä korva parane niin sit on putkitus edessä. :( Nyt meidän rupikonna näyttää jo paremmalta, rakkulat on jo aika kuivia. Katotaan vaan kenelle se tulee seuraavaksi...

Meillä on ton enteron takia ollu imetys tosi hankalaa ku rakkulat on ollu niin kipeät. Ei pystyny imemään vuorokauteen. Nyt sit tuntuu et maitoa ei tuu tarpeeksi kun on "palannut" rinnalle. Pumppasin kyllä yölläkin mut eihän se oo sama asia ku vauvan imu. Tyrkytän rintaa nyt joka välissä et saisin maitomäärää kasvatettua, en haluis enää täs vaihees ottaa korviketta kehiin.

Poika on ollu niin iloinen ku ollaan oltu vaan kotona ihan rauhassa koko perhe. Viime viikko oli sellasta säätämistä et itekkin on aika poikki. Tänään käytiin hammastarkastuksessa ja poika sai hammasharjan ja tahnan. :) Hampaita oli seitsemän kipaletta!

Nyt välipalan laittoon! Mukavaa päivää kaikille!

RouvaP ja Rupikonna 8,5kk :heart:
 

Yhteistyössä