***HUHTIHIPUT 2008 - Vuoden avaus***

meillä on vaan ihan nuhaa ja yskää ollu, ei sen kummenpia tauteja *kop kop*
influenssarokotus otettiin.
tänään oli mulla ikävä päivä, piti viedä hauvavanhus armopiikille.
Eero ei varmaan hauvaa ees tuu muistaan

Essi :hug:

Meillä on kans säästytty isommilta sairasteluilta. Mutta ei meillä kyllä nuo isommatkaan ole paljon sairastelleet. Mies on just flunssassa, mutta ainakaan vielä ei kenelläkään muulla ole. Se on huomenna lähdössä viikoksi Helsinkiin kurssille. Vähän jänskättää onkohan kuinka tuskallinen lentomatka tuon flunssan kanssa.

Miten teillä muuten muilla kenellä oli lemmikkejä ne tulee toimeen vauvan kanssa nyt kun liikkuu enemmän? Meillä koira kiltisti väistää ja antaa kyllä välillä "silittääkin". On oikein kärsivällinen. Mutta kissa kyllä raapasee jos Otso menee koskemaan. Sitä saa koko ajan varoa. Mutta se onkin semmoinen arvokas vanha herra pian 16v. Ei vissiin enää jaksa tuota pientä. Isompien kanssa ei kyllä aiemmin ollut mitään ongelmia.

Mutta nyt Otsolle ruokaa!

Puella ja Otso n.8,5kk

Meillä toi koira ei välittänyt Eerosta , makas kyl useimmiten sohvalla et Eero ei hirveesti päässy sitä näpeltään.. välillä tosin nostin Eeron silittään koiraan ja silitti nätisti ja nypläs kynsiä.. yritti vähä repiä korvasta jolloin koira vaan käänsi päätä siten ettei ylettäny :)
ja kissa joka meillä on menee karkuun. ei päästä "silittään" joten siten ei myöskään raavi Eeroa :)

Pahoittelut, Essi-

Onpa tosiaan ollut hiljaista!

Meillä poika on ollut vain yhden kerran flunssassa muutaman viikon ikäisenä ja kerran oli silmätulehdus, muuten on pysynyt terveenä. Tosin nytkin mölisee niin paljon koko ajan, että mietin voisiko kyseessä olla vaikka kuumeeton korvatulehdus... ehkä kuitenkin vain hampaiden tulo kiusaa, ja seisomaan opetteleminen vie voimia. Itse olen kylläkin (taas) mahataudissa, kurjaa. Ai niin, ylimääräisenä on otettu influenssa- ja rota-rokotteet.

Täällä on tosiaan nyt harjoiteltu tukea vasten seisomista muutama päivä. Tuntuu ihan uskomattomalta, itse en osannut tuon ikäisenä suunnilleen edes kääntyä mahalleni =) Muksahteluakin on sitten nähty jonkin verran, mutta se taitaa kuulua väistämättä asiaan.

Heippa:)

Meillä on onneksi säästytty isommilta sairasteluilta, ei ole ollut kuin nuha ja yksi ruikkutauti. Esikoinen on ollut samaa lajia, todella harvoin sairastaa. Korvatulehduksia ei ole ollut ikinä. ( koputtaa puuta) :hug: Kaikille sairasteleville.

Tuo pikku vintiö kävelee jo tukea vasten joka paikkaan ja kävely ilman tukea on jo paljon vakaampaa ja on oppinut tulemaan sieltä alas niin ettei aivan takaraivo pauku pitkin lattiaa. Seisoo jo ilman tukea vaikka kuinka pitkiä aikoja, oikeastaan niin kauan kun vain huvittaa siinä asennossa olla. Nousemista ilman tukea harjoitellaan kovasti mutta siinä ei ole vielä onnistunut.

Tuo tyttö on aivan läpikakka, joka ikisen syönnin jälkeen on vaipassa "tuotetta" :laugh: ja myös ruokailujen välillä. Eli se tekee noin 8 kakkaa päivässä, no hyvä kun suoli pelaa :laugh:

Pikkusen on alkanut jokeltelu muistuttaa puhetta. "äiti" tulee jo hienosti mutta ei kyllä tiedä mitä se tarkoittaa tulee siis vahingossa.

Nyt puhkes viime yönä 4 hammas.

aamukaste ja läpipaska 26pv 9kk

Huomenta.
Me täällä sairastellaan, siis minä ja Anni, flunssaa kun tuntuu olevan liikenteessä..
Nella on vielä ainakin terve ja mä meinaan ihan raa'asti viedä sen muskariin, vaikka ite oon vähän kipee.
Tänään olis ensimmäinen muskari, jos se auttai Nellaan puheeseen.

Meillä ei koira välitä, vaikka Nella sitä käy aina välillä vähän käsittelemässä, tai ei se enää niin, pienempänä meni makaileen koiran viereen ja osittain koiran päälle. Annista koira ei myöskään välitä. Meillä koira on siitä ihana, että ei välitä vaikka joku vetäsee vähän hännästä ja korvia ja nenää tökitään...Itekään kun ei aina ehdi niin vahtimaan.

Meillä ei vielä nousta kun vaan kontilleen ja polvilleen istumaan. Anni on pienestä pitäen ollu sellanen, että jos sitä on seisottanu, se vetää jalat ylös ja kieltäytyy seisomasta :laugh: nyt on vähän alkanu seisomaan, kun sitä vaan seisottaa ja oon yrittäny vähän avittaa seisomaankin nousussa.

Nyt täytyy alkaa pikkuhiljaa valmistautuun aamutoimien kera muskariin, joka on kymmeneltä. Mies on ollu yön töissä, niin Annin saan jättää kotiin, vaikka mies tuskin sit saa nukuttua. Meillä kun mies nukkuu yövuoron jälkeen vaan aamulla kahteentoista ja sit ei päivällä nuku.

Jokos te olette alkanu antaa tavallisia maitotuotteja, jogurtista, suosittelee täällä alottaan n 10kk ikäsenä ja korvikkeeseen vähän sekoittavan tavallista maitoa (näin tehtiin Nellalla, eikä tullu mitään oireita)
Hippo + Nella 2v1kk & Anni kohta 9kk

Huomenta :wave:

Meillä on Topi kipeenä. Viime to-pe välisenä yönä alko :( On nuhaa ja yskää :snotty: Jätettiin sit Topin kans hautajaisiin meno väliin lauantaina,mies meni isompien kans.

Essi :hug:

Meillä toi koira päästää pojan lähelleen aika harvoin tavallisesti Topi konttaa koiran perässä hirmusta kyytiä.

Mä oon antanu Topille jo raejuustoa ja se onkin ihan älyttömän hyvää pojan mielestä :p
Mut nyt aamu pesulle ja puuron keittoon ja koira laskemaan pihalle,ni saa olla rauhassa :whistle:

baby dream ja nuhanenä Topi

Essille :hug:

Meille ei kummempia, siksi ei oo tullu kirjoitettuakaan ku ei tiedä mitä sanois. Arttu tekee taas hampaita ja välillä yöllä heräilee.. Tulis jo läpi niin sais taas yöt takaisin.

Mä oon antanut raejuustoa ja maustamatonta jugua ja on sopinut ihan hyvin. Raejuustosta jopa tykkää, jugusta ei. Sillä mä jo nyt aloitin ku haluan päästä joskus tätä imetystä vähentämään vaikka se toki ihanaa onkin.... Mut jos vähitellen vähentää niin ei ole sitten vuoden iässä niin vaikea vieroittaa ku mitä olis jos imettäis vielä sillon sen 5-8kertaa päivässä mitä nyt. Toki Arttu nytkin pärjäis vähemmällä mutta oon vielä antanut rintaa aina kun se haluaa ja sehän haluaa! :whistle: Voi kyllä lapset olla erilaisia. Isomman imetys takkusi ja loppuikin jo 8kk:n iässä tosta vaan.. Nyt sit taas joutuu oikeen miettiin sotasuunnitelmaa et miten vähentäis ku poika imis rintaa varmaan hamaan tulevaisuuteen saakka jos antaisin.

Mä muuten suunnittelin että ku täytän itse vuosia maaliskuun lopussa ja Arttu on sillon melki vuoden että siihen mennessä lopettaisin imetyksen niin saan varata synttäreitteni kunniaiksi keskustasta hotellihuoneen ja pyytää pojille lapsenvahdin. Suunnittelin ihan kuulkaa bilettämään lähtöä kera rakkaan mieheni. Ottaisin huoneen myöhäisellä huoneenluovutuksella ja oltais pois semmonen 24h. :) Vois tehdä hyvää parisuhteellekin ku sais olla ihan kahdestaan pitkästä aikaa. Sain ton idean perjantaina ku oltiin ulkona syömässä ja aloin miettimään että pitääkö sitä mennä aina niin kauas muka et saa olla kahdestaan. Ihan hyvin sitä voi tosiaan ottaa kotikaupungistakin sen huoneen. Onpa sit lähellä et jos sattuis tuleen jotain niin voi vaikka taksilla piipahtaa kotona ja palata taas kaupunkiin. Eikä sit tuhraannu kallisarvoista aikaa matkustamiseen.

Anu ja Arttu 9kk ja oisko 2viikkoa

ps. Artun "sanoo "ppu" joka tarkoittaa lamppu :D siitä se lähtee! myös jotain "äittä" tyylistä sanoo mut siitä en oo niin varma.. toi lamppu on nimittäin ihan varma ku se katsoo samalla ja joskus osoittaakin lamppua. esikoinen puhui jo monta sanaa 1-vuotissynttäreillä, jos tämäkin sitte!?

niin joo ja meillä kissa joka välillä antaa Artun jopa maata päällään, joskus taas raapaisee jos Arttu on liian kovakourainen eli yleensä häädän kissan sivuun varmuuden vuoksi

Meillä on sairastettu nyt urakalla.
Aleksilla siis nyt kuudes päivä vatsatautia menossa. Nyt näyttää vähän paremmalta, jospa menis jo ohi. Eli Rotaa tais olla kun kestää näin kauan ja oireet täsmää.
Onneks oon saanu kotona juotettua ettei oo tarvinnu sairaalaan lähtee. Näytillä ollaan käyty tuolla tk:ssa mutta kun ei ole poika kuivunut niin kotiin on aina päästy.
Aleksi on nukkunut viimeiset 3 päivää. Pari päivää sitten ei pysynyt hereillä kun n. 10 minuuttia ja sitten nukahti siihen missä sattui olemaan. Eli tosi väsynyt poika on ollut!

Ja oli meillä vähän jännempikin episodi tän taudin aikana.
Eli A oli ollut vähän aikaa hereillä ja oli mun sylissä. Yht´äkkiä pojalla meni huulet ja koko suun ympärys ihan sinikseksi ja silmät meni nurinpäin päässä ja meinas mennä tajuttomaksi. Tai ainakin oli sen näköinen. Minä en hevillä säikähdä mutta silloin säikähdin ja oli pakko soittaa hätänumeroon. Saatiin sitten ambulanssikyyti lääkäriin :whistle:
A tosin heräsi heti kun näki punapukuisia ambulanssimiehiä ja alkoi katsella niitä silmät suurina, joten ihan kamala hätä ei sitten ollutkaan. Mikäs siinä, mukavia poikia ne kyytimiehet ja komeitakin :laugh:
Mutta kyllä säikähdin. Ja vielä illallakin A:lla meni huulet siniseksi, että en tiedä mitä oli. Kai se sitten liittyi tautiin jotenkin...

Univelkaa olis vaikka muille jakaa. Ja saa nähdä mihin unikouluun tän jälkeen joutuu. Nyt on poika opetettu pakon edessä nukkumaan sylissä ja juomaan vettä öisin. Ja heti näytti oppivan että palvelu pelaa yölläkin :p

Tökkiikö muilla tämä sivusto, vaiko vain meillä? Väliin menee pitkään, ettei pääse laisinkaan, ja sitten heittää yllättäen ulos, kuten joku aika sitten, kun ensin olin kirjoitellut pitkät pätkät... |O

Essille ja koko perheelle jaksamishalit :hug: Eläimistä luopuminen on raskasta :'(

Anuuu:
Ihana idea viettää synttäreitä kahdestaan =) Meilläkään ei tuota kahdenkeskistä aikaa tunnu olevan enää laisinkaan. Mies valittaa, kun seksikään ei minua enää huvita, mitä itse en isommin jaksa kyllä ihmetelläkään; viime yönäkin tuli nukuttua taas reilut neljä tuntia tunnin pätkissä.. Ei jaksa, eikä enää isommin enää innostakaan :kieh: Meillä tosiaan mies kun ei ole yhtään yötä valvonut herran takia, eikä yhtenäkään aamuna ole noussut siten, että saisin itse vielä jäädä nukkumaan.. Alkaa olemaan ihan zompie-olotila :| Pitäisiköhän sitä kanssa jotain unikoulun tyyppistä alkaa suunnittelemaan, vai mikä hitto tähän auttaisi? Viime yönä tosiaan herra kiljui sängyssään 21-00, ja sitten herättiin muuten vain 01, 02 ja 03, ja sängystä noustiin kokonaan sitten jo ennen kuutta :'(

Zeenallekin jaksamisia :hug: Ei ihan leikin asia tuo tauti ole tainnut olla :hug:

Mutta nyt lukemaan hetkeksi, herran sain väkisin nukutettua päikkäreille, kun tuntui, etten jaksa enää vahtia, hyvä kun silmät pysyvät auki :snotty:

Dooris ja Väinö

Heips!

Joo, tökkii ja aikas pahastikkin täällä kans tää kaksplus sivu :whistle: ei meinaa sit millään päästä tänne :|

Koirat meillä antaa Sakun mennä lattialla ja Sakukin antaa koirat olla rauhassa, mitä nyt välillä käy karvoista nyhtämässä mut ei noi koiruliinit paljon piittaa :D ja koirat sit kans yrittää ohi mennen nuolla poitsua :D

Niin, tosta tulikin mieleen että Essille :hug: tiedän tunteen kun, itellä sattunut kanssa niin että jouduttu koira lopettamaan tai sitten kuollut muuten vaan...

Maitotuotteita poika on saanut. Ja raejuusto on hitti :) siitä tykkää tosi paljon! Maustamaton jugurtti ei mene meillä, mut viili menee :)

Anuuulle piti laittaa tosta että mekin päätettiin miehen kanssa lähteä parin viikon päästä sinne huhmariin mut meillä kyl tulee Saku mukaan, mies kun kans täyttää vuosia niin aateltiin tämmönen ratkaisu tehdä koska jos lähdet kaupungille synttäreitä juhlistamaan niin se sama raha menee sinne kuin tonne huhmariinkin, ja jos siellä tosiaan sais jotain aikaan parisuhteellekkin :p vaikka hyvinhän meillä nyt menee, mut kuitenkin jos jotain :p hmm...

Anu ja Saku

10-lkuukautisneuvolakuulumisia: mitat oli 10 950 g ja 76 cm. Oli jäpikkä kasvanut 2 cm/kuukausi, mikä on meille todella kova vauhti entiseen verrattuna. Kaikki oli kunnossa. Mitä nyt neukkatäti epäili atooppista ihottumaa, kun sanoin, ettei tauot ruoista oikein näytä kropan punaisiin läikkiin auttavan. Tarkkaillaan sitä asiaa vielä. Pinsettiotteen tätsky pojalla testeillään pongasi, vaikka itse en ole sitä mielestäni nähnyt. Konttauksenkin uskoi alkavan ihan itsestään, pojan liikkeistä päätellen, joten fysioterapiaankaan ei tarvitse enää mennä.

Meidän koiruus on hätää kärsimässä pojan kanssa. Onneksi se pääsee vielä sohvalle pakoon. Pojan herkkua ovat koiran puruluut, äitin inhotukseksi.

Joulun jälkeen täällä on sairastettu parit flunssat, ja nyt sairaana on isäntä. Jospa ei tarttuisi poikaan, pidetään peukut pystyssä.

Mutta nyt antamaan pojalle iltamaitoa.

Mavi ja poika 10 kk:tta

Hei vaan pitkästä aikaa!

anskui, sympatisoin unihankaluuksianne valtasti: meillä nukutaan aivan yhtä huonosti! Nukkumaan meneminen on onneksi vähän helpottanut, nyt huudetaan n. 10-15 min sängyssä, kunnes uni tulee. Siitä se hupi sitten alkaa. Tyttö heräilee keskimäärin parin tunnin välein koko yön, niin että iltayöstä rauhoitteluksi riittää tutin työntäminen suuhun ja pieni hyssyttely, mutta loppuyöstä huudetaan sit kurkku suorana vähintään kerran 30-90min. Ei mitään herkkua.

Me ollaan pysytty kovana sen suhteen, että vanhempien sänkyyn ei ole asiaa, ja kun ei se ole vaihtoehto, niin ei se sinne tajua halutakaan. Nyt on myös sylipalvelut lopetettu joulun jälkeen (ruokapalvelut lopetettiin jo marraskuussa). Toisinaan kun riittävästi väsyttää, siirretään se rattaisiin aamuyöksi, jossa se on helpohkoa saada lykittyä takasin uneen kun se seuraavan kerran herää. Jaksaa sitten itse paremmin taas pari yötä taistella sängyn vieressä pikkutunneilla hyssytellen...

Ollaan kokeiltu kaikkea mahdollista huudatuksesta tassutteluun. Noh, joitain valonpilkahduksiakin on näkynyt. Viime viikolla tyttö nukkui yhden 6h pätkän putkeen, kun se oli ensin illalla nukahtanut itse omaan sänkyynsä, huudettuaan ensin siellä 50 min. Sama tapahtui sit uudelleen viime yönä, mut nyt huutoa kesti vaan 20 min. Eli meillä ainakin toi nukahtaminen on kriittistä: sen pitää tapahtua omatoimisesti. Ei vaan millään meinaisi joka ilta huudattaa pikku reppanaa pitkiä aikoja... ehkä se tässä nyt pikku hiljaa on vähenemään päin?

Meillä on myös auttanut se, että kun yöhuuto alkaa, niin ei mennä aivan viereen, saati kosketeta/paijata lasta. Sen sijaan toistetaan pienen etäisyyden päästä rauhallisen päättäväisesti samaa iltamantraa ("äiti on tässä, ei mitään hätää, nyt on yö, nyt nukutaan, hyvää yötä"), kunnes jossain vaiheessa lapsi rauhoittuu edes hitusen. Sitten taas pois huoneesta, ja sama uudelleen muutaman minuutin päästä, jos huuto taas yltyy. Tämän metodin etu on se, että seuraava unipätkä voi olla usean tunninkin mittainen, lyhyen pyrähdyksen sijasta (kun siis lapsi on rauhoittunut ja nukahtanut taas verrattain itsenäisesti).

Rankinta koko hommassa on musta ollut se, että tyttö on hirmu sinnikäs. Se jaksaa karjua tarvittaessa 2h, jos niinkseen tulee. Vaatii aika lailla kärsivällisyyttä!

t. KAnna ja tyttönen 9 kk

Pieni kyssäri teille, joille jo useampia lapsia:
Katselin äsken, että Väinöllä on toisen puolen ien musta kulmahampaan kohdalta, voiko tosiaan jo tässä iässä puhjeta yläkulmahammas, vai olisiko muuten musta? Kyllä siellä, jos tarkkaan katsoo, jotain valkoista piikkiäkin on näkyvinään, tai sitten vain olen näkevinäni :laugh: Jos nämä äärimmäisen huonosti nukutut yöt johtuisivatkin nostain näin selvästä syystä :saint:

Dooris ja Väinö, 9kk ja reilu viikko ;-)

Täällä ollaan :wave:

Mä oon vähän flunssassa samoin poika (ekaa kertaa muuten) oon ollut niin väsy etten jaksa kun nukkua. Kauheeta hoitaa kipeänä kipeää lasta :(

Kanna ja anskui jokunen aika sitten mä valittelin meidän uniongelmia, mutta nyt taas on ollut parempaan päin. Meidän jäpikkä päätti tehdä ylös ensin kulmahampaat ja ei ihme että yöt oli huonoja, nyt tulee sitten perään vielä yläetuhampaat. No en tosin tiedä oliko pelkästään nuo hampaat huonojen öiden syynä, mutta nyt alkaa selvästi helpottaa. Kop, kop...ens yö on tietty kamala kun poika on kipeä.

Me käytiin tutustumassa päiväkotiin. Aika outoa, et meidän poika joutuu 3-5 vuotiaiden ryhmään :o :o :o eivätkä ne osanneet sieltä sanoa onko tämä vain tilapäinen ratkaisu, että pääseekö keväällä omanikäisten kanssa. No onneksi siellä sentää oli kuukauden vanhempi tyttö, että on sitten joku samanikäinen leikkikaveri. Täytyy vielä soitella johonkin päättävälle elimelle ja kysellä että mitä hittoa, miks ei poika pääse omanikäisten ryhmään.

Nyt lähden sänkyyn on ihan köpö olo.

Ja essille :hug:

Meillä ei olla vielä annettu maitotuotteita, mutta huomenna olisi tarkoitus aloitella raejuustolla. Minulla olisi tarkoitus lopettaa imetys vuoden iässä ja aloittelen nyt vähentämisen hitaasti. Tällä viikolla vähennän imetyskerrat 5 ja parin viikon päästä olisi tarkoitus jättää taas yksi kerta pois.

Meilläkään ei miehen kanssa ole ollut paljoa aikaa parisuhteelle. Iltaisin jää hetki aikaa kahdestaan jos mies ei töissä. Nyt saatiin molemmat pojat jo nukkumaan ja minä istun koneella ja mies tiskaa :headwall:

Doris meillä esikoisella tullu hampaat aikasin..
Nella on syntyny 27.12.06
Ja ylhäällä on ollu 4 hammasta 16.8.07.
Alhaalla on 4 hammasta ollu 1.12.07
Ja siitäkin vielä seuraavat on tullu just ennen vuoden ikää.

Saikohan tuosta nyt mitään selkoa.. :whistle:

Moikka!

Mulla on kirjoittaminen jäänyt ihan totaalisesti, pahoittelen, ja olen kyllä monesti miettinyt, että kirjoittaa pitäisi taas. Olen ihan pihalla kaikkien kuulumisista, kuten tuntuu että aina. Ei vain ole saanut kirjoitettua.

Meillä pojat voivat hyvin, mitä nyt oli viime vuoden lopulla korvatulehduskierrettä ym., mutta mutta... mulla itselläni ollut pahemmanlainen järkytys tässä: mies ilmoitti tapaninpäivän jälkeisenä päivänä kuin salamana kirkkaalta taivaalta, että haluaa erota musta. Talomme on hänen isänsä omistama, joten mieheni ei myöskään suostunut siihen, että jäisin tähän asumaan. Mulla onkin poikien kanssa muutto edessä tuossa kuun vaihteessa. Tässä lyhyesti tilanne, sanomattakin selvää, että tuntuu ihan hirveän epäoikeudenmukaiselta ja tyrmistyttävältä. Suhteemme ei ole vähään aikaan ollut kaikkein kukkeimmillaan, mutta ei nyt mielestäni niin kamalakaan, että IKINÄ olisin voinut odottaa tuollaista 15 vuoden jälkeen. Tästä siis edetään päivä kerrallaan, uutta asuntoa sisustellen yms. mukavaa. Tunteet ovat vaihdelleet itsesyytöksistä raivon kautta iloon kaikesta siitä, mitä mulla kuitenkin on ja mitä hyviä muutoksia elämäämme tulee. En silti vieläkään, nyt tasan kuukausi tapahtuneesta, voi käsittää, saati hyväksyä.

Aaron, 9 kk, on sellainen hymypoika, vaikka aika sylinkaipuisessa iässä onkin. Syö hienosti "mömmöjä", niin kuin olen niitä kutsunut, siis kiinteitä suomeksi. Aaron kävelee jonkin verran tukea vasten, ja aina pitäisi päästä jokaista tukea testailemaan. Välillä alkaa harmittaa, jos ei siitä noin vain alas osaakaan niiata. Nyt vasta on alkanut oma-aloitteisesti mennä istumaan. Aika paljon myös juttelee, sitä äitiä lähinnä mutta muutenkin pälpättää. Vähän vaikea tosin joskus saada sanoista selvää ;)

Antto, 3 v, on aika tomera kaveri, joka pitää hirviöjutuista ja keksii mielellään mitä kummallisimpia tarinoita. Antto on ottanut toistaiseksi aika luontevasti tämän erotilanteemme, mutta en usko pojan ymmärtävän tosissaan sitä, että kohta ei tullakaan enää tänne vanhaan kotiin nukkumaan. Uudessa oleskellaan kyllä melkein päivittäin, koska mulla on sinne jo avain.

Ja mä haaveilen tässä nettipuljun perustamisesta! Käsitöitä myisin, niinhän ne useimmat :) Uuteen kotiin järkkään oikein kunnon mahikset tehdä omia hommiani, niin ehkä se hiljaksiin siitä.

Essillä halaukset täältä :hug: Ehkä se hauva jonnekin Eeron alitajuntaan jää tai ainakin varmaan on myöhemmin mukava kysellä koirasta, joka oli teidän perheessä. Jaksamista teille surulliseen tilanteeseen.

Palataanpa myöhemmin taas, yritän...
t. Kalenteri ja pojat

Pikaseen siivouksen keskeltä...(laatuaikaa parisuhteelle näin iltasella... :whistle: )
Voiko olla näin pienestä iloinen ku et kaikki lapset on terveitä ja pääsin kaikkien kolmen kanssa tänään pulkkamäkeen!! Poikakin laski ekaa kertaa sylissä pulkalla mut ei kauheasti tykänny. Keinuminen oli kivaa, siinä naurettiin kovasti. Entero on nyt miehellä, on raukka aivan rakoilla. Esikoiselle ei tullu ku kaksi rakkoa huuleen, katotaan vaan kuinka raju mulle tulee. Mun äidillekkin tarttui tää rokko, et aika helposti näköjään tarttuu aikusillekin.
Huomenna mennään fysioterapiaan pojan kanssa, tytöt menee evakkoon mummille kun meille tulee päivällä homekoirat tutkimaan kämpän. Alettiin miettiä ettei vaan nää sairastelut johdu asunnosta ja pakkohan se on tutkia oman mielenrauhan kannalta. Alotetaan nyt noilla koirilla ja katotaan mitä tuleman pitää.
Ajattelin varata pojalle ylimääräisen neuvolan ku silloin polilla oli paino laskenu edellisestä. Voi toki olla vaakaheittokin mut varmistetaan kumminkin. Maitotuotteet poika aloitti itse syömällä lattialta raejuustoa. Ei olla muuten vielä annettu.
Meillä on vähän toisinpäin ku muut vähentää imetystä niin me lisätään... :whistle: Ton enteron aikana kun ei maito maistunu niin jouduin tosiaan tehostamaan imetystä et määrät nousi samalle tasolle ku ennen sairautta. Nyt maitoa tulee taas hyvin ja aattelin imetellä ainakin sinne vuoden ikään. Katotaan sit miten edetään. :)

Nyt sohvalle kattoon frendejä!

RouvaP ja HerraMies 9kk tasan

Kahlasin tässä läpi pari sivua teidän kirjoituksia ja unohdin jo puolet.. Oltiin viikon verran mummilassa koko perhe ja oli sellasta vilskettä ja hulinaa, että voi mennä nukkuessa seuraavat päivät. Neiti heräs joka aamu puoli 8 ja oli pakko herätä itekin, kun muu talonväki oli jo hereillä ni eihän tyttö olis enää unia jatkanu. Huomenna saa maidon ja joutuu jatkamaan unia, jos noin aikaisin kukkuu ;)
Talon koirasta oli kovasti innoissaan ja olis "juossu" sen perässä koko ajan...josta päästäänkin neidin lempipuuhaan nykyään eli kävelyn harjoittelu. Se ei tekis mitään muuta ja meillä on selät ihan p**kana sen takia. Neidillä on vielä kova tahto eli naama mutrussa ja kädet täristen karjaisee lattialta jos ei kävelypalvelu pelaa. Kiitos tästä kuuluu miehelle, joka opetti taidon tytölle :headwall: Mä kyllä alan taas panostamaan ryömimis/konttausosastolle, huutakoon sitten tai mitä. Ei tää vetele että kävely on ainoa mitä neiti haluaa harjoitella, kun ei edelleenkään nouse itse istumaan, ryömi saati konttaa :|

Hampaitakaan ei oo näkyny.. söpö hampaaton hymy edelleen ;)

Raejuustoa olis tarkoitus kokeilla, kun vaan muistais ostaa..

Niin ja käytiin 9kk-neuvolassa ja mitat oli 70,5cm/9,1kg. Lyhyt pullero :heart: Seuraava neuvola on sit 1v.

Ja jaksuja sairasteleville ja yökukkujille!

MB ja neiti kävelläänkävelläänkävellään

Kalenterille pahoittelut tilanteesta! Tuntuupa todella kummalta ratkaisulta, että mies haluaa nyt vauvavuoden aikana erota - luulisi, että voisi odottaa ja katsoa, miltä tilanne näyttää kun lapset hiukan kasvavat ja jättävät tilaa parisuhteellekin :| Paljon jaksamista sinne!

Öistä taas, meillähän tuo nukahtaminen on ollut ihan mahdotonta ja poika on saatu unille vain kantamalla. Tänään poju kuitenkin nukahti sinnikkään 40 minuutin hyssyttelyn jälkeen omaan pinnasänkyynsä! Pinnasänky puolestaan on siirretty meidän sängyn vierestä vähän kauemmas, jospa ei sitten heräisi joka räsähdykseen. Viimeisen 2 tunnin aikana on tosin jo pari kertaa pitänyt käydä hyssyttelemässä uudestaan uneen ja kerran imettämässä :whistle:

Viljaliina ja huojuva seisoja 8,5kk

Yhteistyössä