**HUHTIHIPUT 2008 toukokuu***

Tervehdys vaan, olen lueskellut muutamana päivänä näitä juttuja ja ajattelin kirjoitella, minullakin huhtikuussa syntynyt tyttö ja jutut ovat niin tuttuja. Tyttö syntynyt 4.4.08 2786g 48cm, kirkkonummella asutaan ja nyt on mulla 5 lasta ja todellakin riittää. Pääseekö mukaan tähän :wave:
 
Heip taasen

Me ollaan nyt pari yötä kokeiltu, että vauva nukkuu eri huoneessa ja täytyy sanoa, että nukun itse paljon paremmin kuin aikaisemmin. Ja myös vauva (tai ainakaan en kuule sen kaikkia ähinöitä ;)) Ensin ajattelin, etten herää ennen kuin se huutaa, että ikävä huudattaa yöllä, mutta kyllä sitä herää ennen kuin itku alkaa. Käyn sitten nopeasti syöttämässä vauvan huoneen lattialla olevalla patjalla ja nostan takaisin sänkyyn. Ei oo heränny kertaakaan, ihme! Eli hyvin on nyt mennyt ainakin nämä 2 yötä ja olen pirteämpi kuin koskaan :) (kop kop...)
 
Iltaa pikaseen ja kiitos teille ihanaisille myötätunto :hug: ista! Näin ne päivät vaihtelevat, tänään ristiäistohinoissa olen ollut huolehtimatta, sen sijaan eilen ja tänä aamuna taas oon ollut niin sekopäinen, että ei hyvää päivää... Aivan älytöntä. :| Mutta mua jotenkin helpottaa ajatella, että jos tää onkin tosiaan hormonaalista eikä johdu siitä, että oon pimee, vaikkakin se seikka varmaan vaikuttaa myös taustalla. :p Onneksi tää on esikoisen ajoilta tuttua ja tiedän joskus helpottavan, ja tiistaina taas käyn kutistuksessa neuvolapsykologilla.

Mutta sitä tulin kertomaan, että ristiäiset menivät hienosti ja poika naureskeli toimituksen ajan. Pikkumies sai nimekseen Aaron Eelis, minkä jälkeen isoveli sai kuivata pään. :heart: Porukkaa oli jonkin verran päälle 30, taisipa olla 9 näistä lapsia, vanhin 5-vuotias. Olikin kiva kolmikko, kun serkkujen lapset (9 vk ja 4 vk) olivat siinä Aaronin vieressä. =)

Kiva nimi Joannan Pinjalla! Anu, mikäs tuli teidän nassikalle nimeksi? Teillähän oli tänään kans ristiäiset.

T. Kalenteri ja Aaron, lähes 7 vk :heart:
 
:p Kivaa kun voi lukea samoja juttuja mitä itse tässä pohdiskelee, vaikka ei nyt ensimmäinen mulla olekkaan, Juu tosiaan meidän neiti syntyi 4.4.08 jorvissa, me asutaan kirkkonummella, neiti syntyi vähän ennen aikojansa rv 37 ja panoi vain 2786g ja 48cm oli pituutta. Nyt kun ikää on jo kohta 2kk, (tulee täyteen keskiviikkona) neiti painaa jo 4090g ja oli 52cm.
Meillä oli ristiäiset 17.5 ja neiti sai nimekseen Kasandra Alina Josefiina.
Isoveli 3v kertoo kaikille et " mun siskon nimi on tassu ":LOL:
Täytyy tästä mennä rokkimaan tyttö kun tolla kuuluu kutsuvan.

T. Vilijonka ja kasandra
 
Heippa pitkästä aikaa...
on ollut tohinoita ristiäisten kanssa ja muutenkin (mies lomalla häiritsemässä....)
eli meilläkin oli ristiäiset eilen ja typyn nimeksi tuli Pihla Annika :heart:

nyt lukemaan miten täällä on mennyt


Veera ja Pihla
 
Heippa nopiaa!
Hienoja nimiä vauvat saaneet! Mun esikoisen parhaan kaverin nimi on Pinja, ihana nimi. Olisin itsekin voinut tytölle antaa jos sellainen olis joskus tullut. (Siis ennen ku tutustuttiin tähän kaveri-Pinjaan.) Ristiäiset oli meilläkin eilen, nimeksi tuli Arttu Eemil mutta EN halua vauvan nimeä listaan.
...voi voi ku väsyttää. Juhliminen on rankkaa.

Anu
 

Täältä neuvola kuulumisia... :wave:

Tänään oli meillä 2 kk:n lääkärineuvola. Painoa 4780 g (3500g), pituutta 56,6 cm (48cm) ja pipo 38,8 cm (34cm). Suluissa olevat on syntymämitat. Painokäyrä menee nyt nollassa, joten saimme kontrolliajan 2 viikon päähän. :headwall: Mullahan meni kotiintulo itkuksi, kun ajattelin koko matkan ajan että näinkö mun imetys saa riipaisevan kiitoksen... Vilma ei ole saanut korviketta lainkaan, mutta tiedä sitten joudunko hyvinkin pian sitä antamaan. Toistaiseksi tuo painokontrolli painaa mieltä :( .

Sentään jotain positiivistakin, Vilma nukkui viime yönä 21.00-5.30 syömättä. En kyllä ala Vilmaa herättämään syömään, se voi kostautua...

Isoveljen (pian 3 v.) ollaan aloitettu tosissamme pottailu. Se kun ei ole herraa kiinnostanut lainkaan eikä nytkään, mut päätettiin että nyt kesän aikana vaipat lähtee. Tänään sain pojan pissaamaan pottaan 2 kertaa :) toki housuihin tuli varmaan 5 kertaa :kieh: . Toi jätkä on vaan jotenkin niin itsepäinen eli se ei tee mitään mitä pyydetään. No eiköhän tuo vielä opi kuivaksi..

Mulla oli kans jälkitarkastus. Ehkäisyksi en vielä ottanut mitään, kumilla mennään alkuun. En oikein tiedä mikä olisi hyvä. Imettäessä vaihtoehdot on minipillerit tai kierukka, joka mua ei kiinnosta. Kai se noihin mineihin on mentävä. Mitäs te muut ootte suunnitellu ehkäisyksi?
Mieshän ois halunnu mennä sterilisoitavaksi, mutta emme saaneet lähetettä lääkäriltä ja jonot on kai useita vuosia.

Huvikummun vääpeli
 
Heippa!

Anu, kiva nimi pojalla :) Heh, siksikin, että muistuttaa meidän esikoisen nimeä joka Antto Eemil :D

Pihlakin on kaunis nimi.

Tässä linkki Aaronin nimikakkuun, josta olen ylpeä (aloitin juuri kakkuharrastuksen) :p
http://www.aijaa.com/v.php?i=2177664.jpg
 
Heippa pitkästä aikaa!

Olen käynyt ahkerasti lukemassa sivuja mutta meidän herra ei pahemmin anna äidin kirjoitella tai muutenkaan surffailla netissä... Ihana kuulla teidän muiden vauva-arkea ja pulmia. Imetyksen suhteen meillä oli alussa aika hankalaa, musta tuntu ettei tästä tuu mitään ja annettiin myös lisämaitoa, nyt tuntuu se sujuvan vaikka ei se mulle oo vieläkään mitään hirvee nautinto mut osaan jo hieman relata.

Muutamat ovat ihmetelleet et miten saa pienokaisen siirrettyä omaan sänkyyn niin me ollaan lämmitetty kaurapussi ja laitettu peiton alle hetkeksi ja sänky on ihanan lämmin ku herra sinne laitetaan ja on toiminut, toistaiseksi...

Täällä kaikki siis mallillaan ja kirjottelen taas kun on oma hetki...

Voimia kaikille hienoille huhtimammoille!!!
 
Huvikummun vääpeli meillä kanssa esikoinen on aloittanut pottailun :D eilen tuli parit pisut pottaan ja vain muutamat vahingot, muutamat vaippaan. aattelinkin että kun ollaan tuossa lähipuistossa niin helppo ottaa vaan tarpeeksi vaihtohousuja mukaan. mutta kiirettä ei ole, nyt on eka kerta kun tyttöä kiinnostaa koko homma.
ja ehkäisyksi meinaan ottaa hormonikierukan.

pitäis saada tuo tyttö ylös sängystä että ehditään anuuuun luo ennen iltapäivää...
 
Aurinkoista huomenta täältäkin;-)

Kalenteri;
Ihana kakku =)

Heilillä söpöjä kuvia :hug:

Elämä alkaa hissukseen sujumaan täälläkin, vaikkei mitään selkeää päivärytmiä ole vieläkään. Joka toisen yön keskimäärin saa jo nukuttuakin siedettävästi, ja nyt kun herra hymyileekin jo alvariinsa, tämä arki alkaa tuntumaan huomattavasti mukavammalta ;)

Imetys ei vieläkään oikein suju, joka syömiskerralla annan lisämaitoa pullosta, mutten jaksa sillä asialla enää isommin stressatakaan. Tuota mammateetä ajattelin kyllä vielä jostain hommata, mutta ellei maidontulo tuosta parane, sitten jatketaan osittaisimetyksellä, parempi sekin kun ei mitään =)

Ihania nimiä on vaavit saaneet :flower:

Mutta nyt taidan mennä hetkeksi ompelemaan, parit housut lyhennettävä ennen kun herra herää; vanhat housut kun ei edelleenkään mahdu jalkaan.. Pientä painonlaskua on kyllä havaittavissa, mutta hidasta sellaista, tämä itsehillintä kun on mitä on... :LOL: Pakko kyllä ottaa itseään niskasta kiinni, ei tässä muukaan auta ;)

Dooris ja Väinö 7vk ja kaksi päivää ;)
 
Meillä on tapahtunut pieni ihme! Tai pikemminkin SUURI ihme! Neiti vetelee edelleen unia... Kävi tasan 12 tuntia sitten nukkumaan ja on syönyt vain 3 kertaa välissä (klo 3, 6 ja 9). Tosin valvoi 6-7, kun tuumasi, että nyt voisi vähän seurustella. Ei kuitenkaan kertaakaan herännyt vatsavaivoihin mikä on ensimmäinen kerta meillä sitten ekojen viikkojen jälkeen. Oijoi äiti on tyytyväinen! B)

MB ja nukkuneiti kohta 7 viikkoa
 
Sen verran tunkeudun tähän pinoon, että voisin kertoa vinkin niille jotka tuskailee maidon tulon tai sen riittämättömyyden kanssa.
Itse kokeilin mammateetä, auttoi kyllä kohtuu hyvin, mutta meillä alkoi vauva reagoida siihen. Jotta sain maitoa tulemaan tarpeeksi, piti teetä litkiä varmaan 2 litraa päivässä. Ja sen verran on herkkä mies meillä, että ei oikein tykännyt.
Sitten kuulin homeopaattisesta aineesta, joka auttaa ja hain sitä. Ja se todellakin auttaa! Niitä helmiä otetaan 3 päivässä, ja niistä ei tule vauvalle mitään sivuvaikutuksia. Ja nyt kun mulla ainakin näyttää maitoa riittävän hyvin, niin otan helmiä enää kerran viikossa.
Eli niitä hankkimaan ne joilla ongelmia maidon riittämisen kanssa!
Itse olen Tampereelta ja ainakin täällä niitä myy se homeopaattinen putiikki siinä sokoksen sivuovea vastapäätä.

Muutoinkin tekisi mieli liittyä remmiin, itsellä täällä kotona 12.4 syntynyt pikkumies....Toistaiseksi olen vain seurannut teidän muiden juttuja :saint:
 
Känkkäränkkä kävi tyttönsä kanssa ja voi ku oli kivan piristävä saada vieraita! Lapset on niin saman ikäisiä että niistä on seuraa toisilleen ihan kivasti jo. Sain myös kantoliinaopastusta ja lainalle kudotun liinan ja tän ekan kerran perusteella jo voin sanoa että kudottu on paljon parempi ku trikoinen (mulla joku babyidean liina).

Kalenteri ihana kakku! Millä ihmeen ajalla sä ehdit tollasii vääntää!? Ei olis multa onnistunut... ja onpas juu tosiaan samankaltaiset nimet.. :) hiano nimi, molemmilla!

Mulla on jälkitarkastus vasta 18.6. mut ajattelin et minipillereillä mennään, kun kolmas on kuitenkin toiveissa sen verran pian ettei kierukkaa kannata ajatellakaan..

mistäs muusta olittekaan puhuneet..? en muista.

Anu ja pojat
 
Hyvä muuten toi Zeenan homeopatia-vinkki, itse esikoisen aikaan sain äitiltäni (homeopaatti) kans jotain maidontulon lisäämiseen ku ristiästen aikaan tuntui että loppuu ku ressasin niin kamalasti. Mulla se ainaki toimi, mutten nyt muista mitä se oli... Mutta kyllä ne ainaki homeopaattisesta putiikista ostaessa osaa neuvoa! (tai sit hakee suoraa joltain homeopaatilta)
Meillä onki samana päivänä syntyneet lapset! Ollaankohan laitoksella nähty!? Mä olin osastolla 2A ja poika syntyi aamulla 8.55.
Niin ja hyppää pinoon ihmeessä mukaan vaan, tervetuloa! Mistä päin Tamperetta olet, jos sopii kysyä?

 
Moikka, kiitos Dooris ja Anu kakkukehuista! Olin itsekin aika tyytyväinen. Siitä kätevää tuo täytekakun rakennus, että voi tehdä aina osan silloin, toisen tällöin, kun tosiaan rauhallinen aika on kortilla... Kukat tein jo pari viikkoa ennen tapahtumaa, marsipaanipäällisen loppuun viikkoa ennen, kakkupohjat muutama päivä ennen ja täytön päivää ennen. Juhlapäivän aamuna vaan marsipaanit kakun päälle ja kermat vatkasi kummi vasta sitten, kun odottelimme myöhässä olevaa pappia :ashamed: Ja sen sitten juuri ja juuri ehdin kiireessä tursottaa päälle. :D

Neuvolapsykologilla kävin ja taas on vähän kutistettu olo, siis hyvä juttu :) Neuvoi satsaamaan parisuhteeseen ja käymään vaikka MLL:n sivuilla hakemassa pientä parisuhdekoulua. =)

Näin täällä, nyt taas muihin juttuihin,
t. Kalenteri ja Aaron, 7 vk 1 pv =)
 
Dooris noi homeopaattiset tapaa olla alle 20 euroa purkki. Homeopaatilla saat samaan hintaan (esim oma äitini veloittaa 10-20e) vaikka puhelimella lääkeaineet ja neuvonnan (lääke siis postitetaan kotiin), siksi on halpa kun on kyse ns. akuuteista tapauksista, eli homeopaatti ei joudu tekeen töitä löytääkseen oikean aineen vaan se on semmonen mikä yleensä kaikilla on sama..
 
Anuuu: Mä olin 4A:lla, meidän poika syntyi illalla kuuden maissa. Ja härmälän suunnalla (tai siellä päin) asustellaan.
Dooris: helmet maksoi 16 euroa, koko purkki. Ja niitä on paljon. Mutta sieltä putiikista myydään vähemmänkin kerralla, jos ostaa vaikka kokeeksi ensin vähän. Kannattaa kysyä! Minäkin tyhmä ostin koko purkin kun nyt en oikeastaan niitä en tarvi. Mulla auttoi ehkä 4 päivän käyttö ja sitten alkoi maitoa olla jo välillä liikaakin. Ja siellä putiikissa osataan antaa oikeita aineita käteen kun sanoo vaan mihin vaivaan niitä tarvitsee.

No jos minä matti myöhäinen liityn joukkoon :wave:
Eli meidän poika syntyi 12.4, 4080 g ja 53 cm. Syntyi rv 40+6.
Esikoinen on täällä kotona myöskin, tyttö 2,5 v. Ja mieskin löytyy =)

Kiirettä siis pitää täällä meillä, kyllä näissä kahdessa on ollut töitä ihan kylliksi.

Meidän poika on ollut aika helppo tapaus, nyt voisi koputtaa puuta. Mahavaivat alkoi kyllä viikon iässä, niihin auttoi ja auttaa edelleen cuplaton. Sen aineen nimeen vannoin esikoisenkin kanssa. Ja sitä en pojaltakaan lopeta ennenkuin joskus ja jouluna. Päivät nukutaan ulkona, ja vain mahallaan. Aloin nukuttaa poikaa öisin mahallaan, ja keksi sitten vissiin siitä että niin on hyvä nukkua vaunuissakin. No, näin kesällä se menee kun ei ole haalaria tms edessä, mutta asento on silti vähän haastava tuolla kärryissä. Mutta pääasia kun nukkuu.
Yöllä nukkuu omassa sängyssä, mahallaan tietenkin. Alussa nukuttaminen ja nukkumaan saaminen oli tuskallista, meni se 2 tuntia illassa mutta nyt alkaa sujumaan paremmin. Täytyy vaan osata ajoittaa nukkumaan vieminen oikein. Jos päästää liian väsyneeksi, itkee eikä asetu nukkumaan. Kun vien ajoissa niin jää yksin sänkyyn ja nukahtaa, tissittelyn jälkeen tietenkin.
Aika monella muistaakseni täälläkin on sitä nukkumaanmeno-ongelmaa. kannattaa ehkä kokeilla aiemmin viemistä? En tiedä...?
Meillä poika jaksaa olla hereillä vain tunnin, ja sen jälkeen alkaa haukotella ja hetken päästä alkaa valitus. Ja sitten onkin jo kiire. Se yliväsymys nimittäin tulee näin pienelle tosi nopsaan.

Esikoinen oli meillä allerginen melkein kaikelle ja sitä tässä odotellaan myös tämän kakkosen kohdalle. Tosin vielä näyttää hyvälle, jospa tämä olisikin helpompi tapaus eikä allerginen. Toivossa on hyvä elää B)

Semmosia tuli mieleen nyt näin alkuun. Joo, alkuun ja alkuun....Kun oon seurannut teitä jo odotuspuolelta asti :D
 
Kiitos jälleen Zeena ja Anu;
Kun saan auton, karautan kyllä tuonne Sokoksen kulmille miekin ja haen kanssa purkillisen noita; tuo täysimetys olisi tavoite, mutta on vähän vaikeaa, kun ukko meinaa kuolla nälkään näillä meikäläisen ruokamäärillä, siksikin nyt annettu korviketta :hug:

Kiva, oon motissa kotona, miun autostani levisi ilmeisesti vaihdelaatikko |O Elän toivossa, että saataisiin se kuntoon tällä viikolla, täältä maalta kun ei ilman autoa viitsi minnekään vauvan kanssa liikkua.. Eli asumme siis Akaassa;-)

Mutta josko taas keksisi jotain hyödyllistä tekemistäkin vaihteeksi, tai hyödyllistähän tämäkin on :LOL:

 
Mulla hajoaa pää... :headwall:
Himoissani söin kahtena päivänä peräkkäin SUKLAATA... kaiken pahan alku ja juuri. Nyt Vertti on huutanut kaksi päivää putkeen. Nytkin kiljuu tuossa sylissä ihan yliväsyneenä kun ei juuri ole päiväunia nukkunut. Tuurilla saattaa tunnin nukahtaa välillä ja sit taas pari-kolme tuntia huutoa. Yöllä nukkui ihan ok, mut heti seitsemän aikaan huuto jatkui. Mä en enää koske suklaaseen pitkällä tikullakaan :kieh:

Onneksi mies tulee kohta kotiin henkiseksi ja miksei fyysiseksikin tueksi.
 

Yhteistyössä