**HUHTIHIPUT 2008 toukokuu***

minäkin tunkeilen tänne.. kun mietin että mistä minä tuollaisen homeopaatin sitten löytäisin..? pienessä kaupungissa asutaan niin onkohan täällä sellaisia..

:wave: Minulla muuten kanssa 18.4 syntynyt poika ja teitä täällä käynyt kurkkimassa aika paljon jo odotusaikana :)
Ei ole vaan itse tullut kirjoteltua kun kotona ei ole konetta ja kännykällä nettiä käytän. sillä pääsen lueskelemman mutta en voi kirjoitella.. koneen hankinta kyllä kovasti suunnitteilla.

 
Pinjan kakka muuttui perjantaina vihreäksi ja samalla alkoi mielettömät maha kivut. Saattaa huutaa hetken ihan hirveetä huutoa. Ihan sellaista kipu huutoa ja samalla tulee pieruja. No ilmaahan sillä siis siellä mahassa on kun kakkakin on vihreää. Mut se ei meinaa nyt ollenkaan helpottaa. Ihan niin paljoa ei enään huuda kuin viikonloppuna mut selvästi tekee vieläkin kipeää. Mä oon yrittänyt nyt pääni puhki miettiä että mistä se ilma nyt tulee. Jätin pois jo ruisleivän, sipulin, limun, jäätelön ja light mehun. Mutta kun tuo saattaa tehdä ihan sitäkin et vaan nieleskelee ilmaa samalla kun syö tuttia ja silloinkin kun ei syö mitään. Milläs mä sen estän... en millään :( Nyt on myös pari kolme päivää nukkunut huonosti. Ollaan jopa yölläkin valvottu pari tuntia, mitä ei ennen ole ollut. Ei kyllä silloin itke vaan juttelee ja möllöttelee tai sit ähisee. Päivällä ei meinaa millään nukahtaa ja nyt kahtena päivänä ei ole nukkunut kuin yhdet 3tunnin unet aamupäivästä ja sit loppupäivä valvotaan tai nuokutaan sylissä. Alkaa äiti oleen vähän väsy :| Voisko toi olla jotain allergiaa? Mitään iho oireita ei kuitenkaan ole ja syö ihan normaalisti hyvin. Pitäiskö kokeilla täysin maidotonta diettiä?

Joanna ja Pinja tasan 2kk
 
Joanna tää ei varmastikaan yhtään lohduta, mutta meillä esikoisella alkoi 2kk iässä huutoputki. joka ilta huusi pari tuntia. mun ruokavalio ei auttanut mitenkään, mutta kantoliinailum kylpy ja hyvät päiväunet auttoivat vähäsen. toivottavasti teillä pian selviää mikä Pinjalla on, se vauvan itku on niin sydämeen käyvää että :hug: (niin ja Minealla se putki kesti vähän reilu 2kk)

Kalenteri on tosi reilu kun tollasia kuvia laittelee :kieh: terveisin sokerihiiri :ashamed:

oli anu kiva käydä :wave: sissinä kävelin kotiin, onneksi kantoliinalla kantaessa ei tuo jätkänpätkä paina paljon mitään. ja tosiaan, kudottua liinaa en trikoiseen enää vaihda.

voi että mä oon ylpeä tuosta tytöstä, se on nyt alkanut käydä potalla ja nytkin lähti sitten iskän kanssa kauppaan pikkareilla. tosin olen aika varma että se taas esittelee kaikille vastaantulijoille ihania housujaan :whistle:
 
Joanna:
Tämäkään ei lohduta yhtään, mutta voi olla allergiaa. Suolioireinen allergia oireilee yleensä juuri noin. Tosin ilmavaivat tekee kakan vihreäksi muutenkin, mutta vihreä kakka voi olla merkki esim. siitä maitoallergiasta. Välttämättä mitään iho-oireita ei tulekaan, jos oireilee vaan suolella. Voithan seurata vielä päivän tai pari, jos vaan jaksat. Jos sitten edelleen sama jatkuu niin kokeile ihmeessä täysin maidotonta dieettiä. Sitä sitten ainakin se viikko, että näät selvästi miten vaikuttaa. Ja sitten otat taas maidon käyttöön että näät mitä sitten tapahtuu.

Mä oon tosi kova neuvomaan näissä allergia-asioissa, ja pyydän jo valmiiksi sitä anteeksi jos jotain ärsyttää. Itsellä vaan se reilun 2 vuoden kokemus ja taistelu siltä saralta, jotain sitä sitten (ainakin mukamas) tietää. Ja joskus tiedän paremmin kuin lääkäritkään :kieh: :saint:
 
Hei pitkästä aikaa!

Meillä arki alkanut sujumaan hyvin. Vauva tissillä jatkuvasti, mutta kun en muista hommista paljon stressaa vaan keskityn vauvan hoitoon, niin kaikki sujuu vallan mainiosti. Neukkatäti kävi eilen kotikäynnillä ja meidän suursyömäri olikin kasvanut mahtavasti. Ikää oli eilen tasan neljä viikkoa ja painoa jo 5120 gr, syntymäpainohan oli 3720gr. Niin että on meillä ainakin ruoka-aikoihin oltu kotona! Ja ihan rintamaidolla mennään. Välillä jo hermostutti kun vauva on koko ajan syömässä, että jospa oma maito ei riitäkään. Mutta näköjään huoli oli turha. Sunnuntaina meilläkin vietettiin kastajaisia ja poika sai nimekseen Otso Einari. Listaan ei nimeä tarvitse päivittää.

Hyviä jatkoja kaikille ja nauttikaa vauvoistanne, ne on pieniä vain hetken!

Puella ja Otso 4vko 1pvä
 
ainiin, tietääkö kukaan voiko vauvan maha alkaa reagoida korvikkeeseen vasta 3kk iässä? kaverin vauva kun saa nyt pelkkää korviketta, ekan kuukauden oli osittaisimetyksellä mutta kun se ei toiminut siirtyivät kokonaan korvikkeeseen. ja nyt on alkanut itkeä mahakipuja pikkuinen.
 
ViVa, koulutettujen vastaanottoa pitävien homeopaattien paikkakuntakohtaisen listan löydät täältä:
http://www.homeopaatit.org/index.php?sivu=vastaanotot.php&valikko=3

Joanna
vihree kakka on ihan normaalia, se vielä ei anna aihetta allergiaepäilyille, mahakivuista en sit osaa sanoa. Meillä molemmilla ollut vihreetä kakkaa, tällä nuoremmallakin ihan hyvinäkin päivinä eli vaikka olis ilmaa masussa niin ei se enää itke sitä. (lopetin jo relatkin ja d-vit menee täydellä annostuksella)
Mut joo niinku känkkis sanoi, meillä kans oli esikoisella 2kk iässä kauheita huutokohtauksia. Ne kyllä vaan johtui siitä (näin mä siis luulen, ei mikää fakta) ku sen ikäisellä aistit herää vastasyntyneen "unesta" ja ne väsyy TOSI nopeaa. Niinku joku aiemmin mainitsi et 1 tunti hereillä on jo paljon ton ikäiselle. Sit saattaa huutaa jos on liian väsynyt. Silloin kantoliina on hyvä apu jos vaikka siihen nukahtaisi ja sais huudon katkeamaan. Tai sit on vaan annettava vauvan huutaa itsensä uneen vaikka vaunuissa heijaamalla. Siihen itkuun ku ei tissi tai muu auta.

Zeena, ei sit ihan samalla suunnalla asuta.. Me asutaan täällä Turtolan Cittarin ja Hervannan välimaastos.
 
Meidän esikoisella oli vaikka mitä allergioita, mutta maitoallergia todettiin ensimmäisenä. Sitten oli kaikki kotimaiset viljat, kananmuna, peruna jne jne. Vuoden iässä tytöllä oli käytössä vasta yksi kiinteä ruoka. Mutta onneksi tytön tapauksessa allergiat oli nopeasti parantuvaa sorttia ja nyt ei ole enää mitään rajoituksia ruokavaliossa.
Oireet alkoi ihan pienenä, sillon 6 viikon neuvolalääkäri käynnillä sain ekan kerran passituksen maitoaltistukseen. Tytöllä oli ilmavaivoja ja kakka oli liejumaista, ripulimaista. Ei ollenkaan tavallista vauvan kakkaa, mitään ryynimäistä tai muuta ei kakassa ollut. Lisäksi tyttö oksenteli kaaressa. Ja oli aika pahantuulinen, sylissä pidettävä tapaus.
Mutta niinkuin Anuuu sanoi, ei pelkkä vihreä kakka ole aina allergiaa, vaan kakka voi olla vihreää ihan muutoinkin.
Mutta aina kannattaa pitää mielessä se allergiankin mahdollisuus, sitä kun on nykään niin valitettavan paljon. Mielummin hoitaa liian aikaisin kuin myöhään eikä turhaan kärsitä itseään ja vauvaa.

Muistaakseni täällä oli niitä kaaressa oksentelijoita joillain. Minä luulin silloin esikoisen kanssa alkuun, että se vaan ylensöi ja sen takia oksensi. Käytin kuukauden iässä lääkärissä ja silloin käskettiin seurata ja lääkäri väläytti silloin jo sitä maitoallergian mahdollisuutta. Meillä tyttö oksenteli joka päivä ja joskus useaan kertaan. Paino nousi silti ja ehkä siksi kukaan ei sitten oikein huolestunut.
No, sitten tytöllä todettiin niitä allergioita ja myöhemmin vielä vaikea refluksi. Joten ainakaan meillä ei oksentelu ylensyönnistä johtunut, ei ainakaan joka kerta.
Mutta niinkuin sanottu, näin ei ole onneksi kaikilla vaan jotkut vaan oksentelee sen ylensyönnin takia. Ja minusta tuntuu, että meille vaan silloin esikoisen kanssa tuli kaikki mahdolliset sairaudet ja vaikeudet.

Ihana rauha täälllä kotona. Kaikki muut nukkuu, saa kerrankin olla eikä joku ole kokoajan pyytämässä ja haluamassa jotain. Mieskin oli niin väsynyt, että painui nukkumaan jo ennen puolta kymmentä. Voi näitä mun lapsia :D
 
ihanaa nyt löysin tämän huhtihippujen pinon :D meinas aivan kyyneleet tulla silmiin kun lueskelin vähän juttuja ja näkyi tuttuja raskausajoilta...ja tuli jotenkin ikävä sitä odotusaikaakin.vaikka en toki vauvaa siihen vaihtaisi mutta oli se odotus omaalla tavallaan ihanaa ja jännittävää aikaa.vaikka meni yli 6päivää ja sillon tympäs todella niin nyt sitä ihanaa raskautta kaihoten miettii :LOL: HUOM!! meidät sais muuten lisätä tuohon etusivun listaan :attn: :attn:
mitähän siihen tarvikaan...laskettu oli 2.4 mutta vauva syntyi 8.4(40+6) poika 3910g 52cm oys
meillä on ristiäiset viikonloppuna ja kiinnostas tietää minkä nimisiä vauvoja muut ovat ...laittakaahan nimiä jotka haluavat ne tänne ilmottaa.
miten muilla kastejuhlat sujuneet?
meillä on vauvan kans mennyt tosi hyvin.nukkuu hyvin päivällä ja yöllä,syö hyvin ja kasvelee ainakin vielä pelkällä rintamaidolla.nyt on oppinut vasta hymyilemäänkin ja sehän vasta äidin mieltä lämmittääkin,ihana :heart:
isosiskot on ottaneet hyvin vauvan vastaan.ehkä jotain pientä mustasukkasuuttakin on mutta kauheesti tykkäävät vauvasta ja jopa heti huolehtivat jos vauva itkee...kumpikin juoksee silittämään ja antamaan tuttia.itellä välillä aikamoinen väsymys ja turhautuminen kun tuntuu ettei kaikille oo tarpeeksi aikaa :| kuhan vauva vähän kasvaa niin yritän ottaa aikaa(puistoreissuja yms) vuorollaan jokaisen kans.mut oon kyllä monet kerrat miettiny et onneksi tämä ei ollut mahavaivanen vauva tai en tajua miten oisin selvinny nuiden kolmen kans ku nytkin välillä loppuu kädet ja voimat. ja te joilla on mahavaivasia vaaveja niin paljon voimia teille.voin vaan kuvitella kuin kamalaa on jos ei voi paljoo tehä vauvan olon helpottamiseksi.vyöhyketerapiaa suosittelen.autto ainakin mun kolmen kaverin vauvoille jotka kaikki kävivät samalla tutulla vyöhyketerapeutilla. huh huh nyt taas väsymys iskee.pikkuneidit nukkuu ja poikakin nukahti tissille joten kömmimpä itsekkin sänkyyn. rakastava äiti ja pikku ukkeli 8viikkoa
 
Joanna Meidän perheessä on kaksi suolioireista moniallergikkoa. Siis maidot ja kotimaiset viljat + pitkä liuta muita ruoka-aineita joille pojat ovat allergisia. Ja molemmilla on täysin eri tavalla alkaneet oireilla ja eri elämän vaiheessa. Tällä pienemmällä, Irvinillä alkoi 2-3 vkon iässä hillitön huutaminen ja silloin aloinkin epäillä jo allergioita. Nyt ollaan oltu täysin maidottomalla ja kotimaiset viljat myös pois, niin ja ne normaalit pierujen aiheuttajat myös. Ja selkeesti elämä on parempaa näin. Kannattaa kokeilla viikko-pari, jos vaivat helpottaa niin voi olla kyse allergiasta. Kokeilisin ehkä ekaks pelkkää maidottomuutta sen viikon ja sit seuraavalla viikolla viljattomuutta. Jos jotain haluat kysellä aiheeseen liittyen niin laita vaikka yytä niin voin vastailla.

Heili
 
Tänään lähdetään Kokkolaan.. Onpa ihanaa.. Mulla on ollut jo muka niin ikävä koko perhettä vaikka ei oo aikaakaan kun ollaan nähty viimeksi.. Ristiäiset on sitten sunnuntaina.. Lopullista päätöstä nimestä ei olla vielä tehty.. Noh, kerkeehän onneks sitä..

Zeenalta piti kysyä tuosta refluksiasta että mitä oireita teillä oli ? Kun meillä tyttö tosiaan pulauttelee välillä tosi paljon, nenä on jatkuvasti tukossa ja kuulen monesti päivässä kuinka Tytsi nieleskelee jotain ja kuinka jotain nousee ylös mutta ei välttämättä tule ulos asti.. Hikka on myös monta kertaa päivässä.. Tiedän että noita "oireita" voi olla muutenkin kuin refluksiassa, mutta jotenkin vaan sitä aina pelkää pahinta..

Nukkuminen on vieläkin yhtä vaikeaa täällä.. Tai ei siis nukkuminen vaan NUKAHTAMINEN.. Nyt nukkuu vieläkin tuolla yöuniaan, mutta nukahti lopullisesti vasta siinä 01.00 maissa.. Nukku kylläkin sitten putkeen tuonne 08.30 asti ja siis nukahti heti uudestaan.. Ootteko ihan siis nukuttamalla nukuttanut vauvojanne ? Kun ei tätä tunnu väsyttävän ollenkaan saattaa olla monta tuntia hereillä ilman mitään kiukkuilua.. Ja välillä tosiaan nukahtaa hetkeksi, noin 10-45 min ja on jo ihan unessa, mutta silmät vaan säpsähtää auki eikä nukahda enää uudestaan vaikka kuinka koetan..

Kuinka paljon teidän muiden vauvelit jo "juttelee" ? Meidän Tytsi on ihan nyt innostunut tuosta juttelusta ja tekee sitä tosi paljon.. Pari viikkoa on sitä jo harjoitellut, mutta nyt on alkanut sujumaan kunnolla, varsinkin silloin kun on tuossa leikkimatolla ja kahtelee roikkuvaa aurinko tai helikopteria niin juttua riittää.. Kiljahteleekin välillä tosi söpösti..

Mutta eipäs tällä kertaa muuta.. Pitää lähteä pakkaileen vielä viimeisiä tavaroita ja järjestelemään juttuja että päästään sit heti lähteen kun mies pääsee töistä..

Aurinkoista päivää kaikille mammoille ja muksuille..

Sofku ja Tytsi 5 vkoa 3 pv
 
Huomenia vaan =) Kivasti menee meilläkin ja tänään on "synttärit" 2kk tulee täyteen :LOL: Vai kokkolaan on sofku menos, mä olen tällä hetkellä himangalla lasten kanssa, mun vanhemmat asuu täällä ja tultiin vähän lomaileen kun koulutkin loppu.Kokkola on tuttu paikka mulle olen asunut siellä nuorena tyttönä :LOL:

Juuu meidänkin tyllerö on ruennu juttelemaan tosi paljon ja kiljahtelee ja hymyilee aina kun joku työntää naamansa lähelle ja niitä meillä riittää :p

Tuosta allergiasta sen verran et mun pojalla 3v on maito allergia, joka alkoi 2kk iässä mahakivuilla ja sen jälkeen rupesi pikku hiljaa tulla ihottumaa poskiin ja si muualle. Saatiin kyl tapella neuvolas et saatiin rueta kokeileen maidottomia maitoja kun ei poika suostunut tissiä suosiolla syömään, toivon vaan et ei tytön kanssa tule samaa rumbaa :headwall:
JAAHAS tyttö kuuluukin huutavan täytyy mennä.... mut palaillaan :hug:

Vilijonka ja kasandra tasan 2kk tänään
 
Huomenta!

Meillä nukuttiin jo toista yötä 12h...tosin viime yönä syöttöjä oli 2 tunnin välein, mutta ei haittaa :) Muutos on niin selkeä, kun nukahtaminenkin on ollut viimeiset 4 yötä helppoa, kun siirrettiin omaan huoneeseen. Tosin apua on äp:n kypärämyssystä, jolla saan tutin pysymään suussa jotenkin tai sitten narupipolla, kun solmin narut tutin reiistä kiinni (kamala äiti) ;) Mutta siis nukahtaa omaan huoneeseen mukisematta. Mutta tämä on toiminut vain siksi, että a) laitan ajoissa nukkumaan ennen kuin ehtii huutaa väsymystään (kiitos jollekin, ennytmuistakelle, vinkistä!) ja b) ei ole ilmavaivoja c) tutti pysyy suussa, vihdoinkin :) (no, kyllä se putoaa tuollakin keinolla välillä, mutta huomattavasti harvemmin kuin joka 20. sekunti :D)

Me lähdetään ajelemaan kohti Itä-Suomea mummia morjestamaan. Onneksi toi nukkuu aina automatkat niin on helppo ajella yksin :) Kiva muuten raahata vaunut, turvaistuin, sitteri, 3 kassia...ihan kuin olisi enemmänkin porukkaa lähdössä. Mites sit kun on useampi lapsi, miten ihmeessä sitä voi reissuun edes lähteä ilman pakettiautoa? :D

MB ja neiti - toistaiseksi ilmavaivaton - 7 vkoa
 
Palailtiin maanantaina kotiin ja eilen sain luettua pitkät pätkät, mutta sitten netti reistaili.
Meillä oli lauantaina ristiäiset, poika sai nimekseen Timo Matti. Nukkui kasteen ajan, ennen sitä tankkaili hyvin.

Nyt meillä molemmat pojat nukkuu, Timo nukkunut jo 3,5 tuntia. Kohta varmaan alkaa heräilemään.

Meilläollaan pottailtu esikoisen kanssa jo pitemmän ajan vaihtelevalla menestyksellä. Ei päivisin malttaisi lähteä potalle tai malta istua kuin hetken. Pissoja on tullut pottaan, mutta kakat tekee kyllä vaippaan.
 
Sofku:
Meillä oli sitä oksentelua ja kovasti tyttö pulautteli muutenkin. Ja tykkäsi olla pystyasennossa, makuuasento oli paha ja siitä johtuen tietysti nukkuminenkin vaikeaa. Refluksissa tosiaan sitä hapanta nousee suuhun, eli se jonkun nieleskely voi olla sitä. Sitten kun tyttö alkoi saada kiinteitä niin syöminen oli huonoa, pystyi syömään vähän kerrallaan ja jos antoi enemmän niin yökki ruokaa ja lopulta oksensi.
Meillä ne oireet alkoi tosi aikasin, mutta refluksi todettiin vasta vähän vajaa 2 vuotiaana, sen jälkeen kun tyttö alkoi laihtua paljon kun ei vaan pystynyt syömään ja oksenteli edelleen. Siihen asti sain taistella ja ihmetellä että mikä sillä on. Mutta kun ei kukaan usko äitiä :(

Ja lisäksi meillä oli tiheää syömistä. Se voi johtua niistä allergiaoireista. Eli kun maha on kipeä, vauva syö. Se helpottaa vähäksi aikaa, sitten tulee taas maha kipeäksi ja vauva vaatii ruokaa kun se helpottaa vähäksi aikaa....Eli loputon syöttämis- ja huutamiskierre....
Tai sitten se tiheäsyöminen oli refluksista, kun ei pystynyt syömään kerralla kovin paljoa. Mistä näitä tietää...
 
Tervetuloa uudet mukaan!

Pulttis ja Kalenteri :hug: Mulla oli tuon toisen tytön synnyttyä kans tosi rankkaa. Neiti oli kovin itkuinen, eikä viihtynyt muualla kuin sylissä ensimmäiset kuukaudet. Lisäks esikolla oli silloin paha uhmaikä. Olin masentunut ja raskausaikana alkaneet paniikkikohtaukset piti mut neljän seinän sisällä toista vuotta :( Tai no kävin mä pakolliset reissut, kuten neuvola ja lääkäri, mut muuten en juurikaan liikkunut kotipihaa kauemmas.
Nyt on onneks ollut pitkään jo hyvä vointi, kiitos lääkityksen.
Terapia toki auttoi myös.

Kalenteri tosi upea kakku! :p


Käytiin tänään 2kk neuvolassa.
Veeti on 61cm (54cm) ja 6520g (5110g)

Poika "juttelee" paljon ja vastaa hymyyn ihanalla hymyllään :heart:
Välillä oikein nauraa :D
Vieläkin on usein itkuinen, mutta viihtyy jo hetkittäin sitterissä katsellen leluja tai mun touhuamista keittiössä.


muoks.. Lisäsin nuo syntymämitat sulkuihin.



Faerie ja poju
 
Huh, tänään helpotti. Huuto nimittäin. Päästiin takaisin normaaliin päivärytmiin ja minäkin kerkesin päivällä hetken aikaa kutoa villiksiä.

Ajattelin aloittaa yökestoilun jahka saan vähän tykympiä vaippoja tehtyä. Kankaat tilasin tänään ja tulevat varmaankin ensiviikon aikana. Mulla kyllä on paljon perusvaippoja, mutta eimitään koko yötä kestävää :D Villikset teen tuplapitävinä, eli strategisiin kohtiin merinon lisäksi hahtuvaa... No se noista vaipoista. innostun aina välillä vähän liikaakin :LOL:

Meillä olis tarkoitus käydä miehen loman aikaan muumimaailmassa muksujen kanssa ja olen viime päivät etsinyt sopivaa hotellia tms. majoitusta Turun alueelta pariksi yöksi. Onko paikallisilla vinkkejä mikä olisi paras. Edullisin oli Scandicin Julia, mut en yhtään tiedä minkälainen on paikkana... Ei kuitenkaan tarttis olla mikään Naantalin kylpylän hintainen... tulee reissu muutenkin kalliiksi näillä bensan hinnoilla, kun täältä yli 600km päästä körötellään.

Minkäslaisia kesäsuunnitelmia teillä muilla on?
 
Heipsan kaikille :)
Meilläkin on vatsavaivainen vauva...tänään eka kerran käytiin vyöhyketerapiassa...saapi nähä onko apua. Onko täälä kukaan käyttänyt vauvaansa vyöhykkeessä? Onko ollut apua? Meillä menee vauvan kaikki hereilläoloaika kitisemiseen tai suoranaiseen huutoon. Koskaan ei ole hyvä olla :'( Yöt kummiskin onneksi nukkuu... sitterissa jne. ei viihdy sekuntiakaan, vain silloin harvoin kun vatsa ei vaivaa ja niitä päiviä on todella vähän tai edes hetkiä. vauva tulee ny la:na 6 vkoa. Su:na on ristiäiset.

Entäs teillä joilla vauvat on nyt 2kk tai enemmän niin onko masuvaivat helpottanut niinku oppikirjoissa B) sanotaan että 2-3kk iässä yleensä helpottaa...

Pelottaa vaan kun iskä menee ensvkon jälkeen töihin et miten yksin pärjään ku toi 2-v esikoinenkin on kotona ja jos vauva vaan kokoaika huutaa eikä taho nukkua... |O
 
mimmuli82 meillä on käyty nyt neljä kertaa vyöhyketerapiassa ja täytyy sanoa, että on todellakin auttanut. Ensimmäisten kertojen jälkeen en juurikaan huomannut eroa, mutta 3. kerran jälkeen oli seuraavana päivänä erittäin tyytyväinen ja 4. kerran jälkeen on ollut jo monta päivää tyytyväinen putkeen. Ja pierut tulee paljon helpommin ulos. Käytetään myös Disflatyl-tippoja, jotka myös on toiminut meillä. Että ehkä noiden yhteisvaikutus tai jotain, mutta viikon verran ollaan oltu jo tyytyväisiä. Aiemmin meilläkään ei istunut sitterissä minuuttiakaan tyytyväisenä, mutta nyt yksi päivä istui tunnin =)
 
Heippa!

Paljon on juttua aina erilaisista asioista, mutta sitten kun kirjoittamaan ryhdyn, en meinaa muistaakaan, mitä piti kirjoittaa.

Vihdoinkin muistan kuitenkin omasta puolestani toivottaa uudet tervetulleiksi! =) :flower:

Kiitos Faerie, kiva kun kertoilit omista kokemuksistasi, mitä näihin "pääasioihin" tulee. Mulla on terapia auttanut nopeasti ja hyvin, mutta vieläkin heittäydyn välillä murehtimaan. Tuntuu silti siltä, että ehkä se ilokin tästä vauva-ajasta hiljalleen löytyy. :) Tyyppikin on niin aurinkoinen ja suloinen, päivä päivältä tuntuu tajuavan enemmän ympäristöstään, ja on ihana kun juttelee ja nauraa. :heart: - Niin ja kiitos vielä kakkukehuista! =) Vitsit kun tekee hyvää aina välillä saada vähän kehuja :p

Tuosta puklailusta ja sen taustalla mahdollisesti olevista syistä ollut täällä juttua, ja täytyykin kysäistä siitä vielä neuvolalääkärissä perjantaina. Aaron kun saattaa oikeasti tehdä puoli desiä kaaressa, jos sille päälle sattuu, joka tapauksessa puklaa paljon ja usein. Maitoahan mulla on suorastaan virrannut, mutta silti rupesi vähän mietityttämään, jos vaikka oliskin joku allergia tai refluksi. Ykköskäyrällä on poika tähänastisten mittausten mukaan kasvanut, joten ei ole laihtumaan päässyt, vaikka esikoista maltillisempi onkin kasvussaan. Muutenkaan en ole havainnut mitään kauhean kummallista: ei ihmeempiä nieleskelyjä, mahavaivoja eikä kovin tiuhaan hikkaakaan, jos nämä nyt kertoivat siitä refluksivaivasta.

Toinen asia, mikä askarruttaa, on tuo sammas. Sitä on hyvänen aika ollut jo neuvolan kotikäynnillä, siis lähes alusta asti! Olen niillä erilaisilla mehuilla yrittänyt lääkitä, mutta eilen sain tarpeekseni ja kokeilin vichy-kuuria. Netissä sanottiin, että pitäisi raaputtaa peite vichyyn kastetulla rätillä, ja näin tein. Näytti heti paljon paremmalta, eikä ole vuorokauden aikana ainakaan ruvennut yltymään tuo sammas. Kyselen siis vielä perjantaina lääkäriltä, mutta sitkeää sorttia on, ja saapa nähdä, määrääkö kuurin tähän.

Nokka rohisee Aaronilla edelleen, ja mullakin nielua kärvistää niin, että saas nähdä, tuleeko flunssa. :/ Huomenna kuitenkin pitäis olla virkeä, kun mennään kaikki toiseen kaupunkiin: mies menee laserleikkaukseen (rilleistä eroon) ja mä kuskiksi - sattumalta kuitenkin meidän seurakunnan kerho menee samaan kaupunkiin retkelle, joten liitytään joukkoon iloiseen siellä odotellessamme miehen kotiuttamista. :) Ja meinataanpa tätiänikin tavata, kun siellä lähellä asuu. Jos ollaan kunnossa, illalla tulee vielä vähän vieraita käymään.

No jospa taas iltatoimiin! Helteisiä päiviä toivotellen
Kalenteri ja Aaron
 
Meillä on mökki vuokrattuna juhannusviikolle. Reissataan taas silloin tuonne pohjois-savoon. Samalla reissua vietetään meidän esikoisen 2-v. synttäreitä, kun ne sattuu juhannukseksi. Heinäkuussa käydään varmaankin Kotkassa maretariumissa. Muuten ollaan varmaankin kotosalla. Syksystä sitten taas enempi reissataan tuonne pohjois-savoon, varsinkin kun alkaa metsästyskausi.

Meillä esikoinen sai sitten flunssan ja näyttää Timonkin nenä alkaneen vähän vuotamaan. Toivottavasti ei pahenisi.

Nukuttamisesta oli puhetta. Me ei olla nukuteltu Timoa iltaisin. Syötän klo 21 jälkeen olohuoneessa ja vien sitten vuoteeseen, nukahtaa itsekseen mahalleen. Välillä kun ei nukahda niin syötän uudemman kerran ja vien taas vuoteeseen. Yleensä nukahtaa viimeistään silloin. Mies saattaa joskus tarjota tuttia jos ääntelee. Yöllä jos ei syötyään asetu nukkumaan annetaan tutti, jos se ei auta niin sitten tarjoan uudelleen rintaa. Yleensä se on tepsinyt.
 
sofku ja vilijonka08 vai Kokkola ja Himanka.. no täällä eräs kannuslainen. =)

Meillä tytsy on aivan rakastunut ja :heart: siihen hymynaamaan, joka saatiin neuvolasta (se perinteinen puna-keltainen). Naama on hoitopöydän viereisellä seinällä ja vaipanvaihdon ajan tytsy vain juttelee naaman kanssa ja äiti on hieman mustasukkainen. :(

Hieman pelottaa, kun tytsy nukahti jo ennen kahdeksaa, että jaksaako nukkua koko yötä (kello on nyt 23.20). Jäi yövaatteetkin vaihtamatta. Ja lisäksi tytsy nukkuu meidän sängyssä päiväpeitteen päällä.. päästääköhän me ollenkaan sänkyyn. :LOL: Onneksi sain äsken vaipan vaihdettua, ettei herännyt.
 
voi ny hitto, menkat alkoi jo :kieh: ei siinä mitään, kuppia vaan kehiin. olin vaan niin varautunut että nytkin menee moooonta kuukautta ilman vuotoja :xmas:
ei vaan mikään ideaalitilanne lähteä bändejä huomenna kattomaan vuotavana helteeseen - onneksi on sentään kuukuppi ettei muovinriekale hiosta housuissa.
 
Huomenta!
Ai vähän on hienot kelit känkkäränkän festarikeikalle!

...meillä asuu tosi tyytyväinen vauva! Kai se ikä sen teki ettei maha kipristä enää, tosiaan ne tipatkin lopetin. Tänään olis neuvolalääkäri eli 2kk neuvola. Pitää tulla sit mittoja kertomaan. Vaatekoko on 60/62, pienemmät piti jo pakata pois. :'( Voi ku ne kasvaa nopiaa. Pian ne on pieniä käveleviä taaperoikäisiä ja mulla ei ole enää vauvaa.... No, ehkä vähä turhan aikaista harmitella sitä.. Mutta esikoisesta sen opin että pitää yrittää nauttia jokaisesta vauvahetkestä sillä aika lasten kanssa kulkee ihan eri vauhtia ku ilman. Vuodet tuntuu juoksevan..

...jaa kai me mennäään ulos, vauvalle vaan tissiä ja sit puistoon. Vauva siis heräs jo 08, normaalisti 09. Eikä se enää kauaa jaksa olla hereillä niin ihan hyvin vois jo mennä puistoonki kun on niin hienot kelit. Minäkin olen saanut jo ihanan rusketuksen. Ei muuten ikinä ennen ole tullut niin helposti rusketusta ku nyt kun pitää esikoisen kanssa ulkoilla joka väli. En ehdi ollenkaan ottamaan aurinkoa, mut se on vaan hyvä, en ikinä ole tykännyt auringossa makaamisesta. Ennemmin hankin rusketuksen liikkumalla ulkona.
no joo, mä meen.. pitää vielä heittää aurinkorasvat nahkaan.

Anu
 

Yhteistyössä