**HUHTIHIPUT 2008 toukokuu***

Heippa vaan! B)

Jospa sitä nyt ehtis muutaman rivin raapustaa, aina kun nykyään lähestyn konetta niin joku on jotain vailla, katotaan käykö taas niin!

Maanantaina oltiin pojan 1kk neuvolassa, pituus 59cm (54cm) ja paino 5770g (4330g) että hyvin kasvaa meidän "pieni mies"! Oli saman kokoinen kuin tytöt 2kk ikäisinä... :)
Edelleen poju on rauhallinen tapaus, huuto tulee väsyneenä, nälkäisenä ja sitteriin joutuessa. Nukkuu hyvin ja nyt on jopa suostunut omaan sänkyyn, ihan hyvä niin. Aloitin varuilta Disflatyl-tipat kun tuntui et ilma ei tuu kunnolla ulos ja niistä oli heti apua. D-tippoja en oo vieläkään uskaltanu aloittaa... :ashamed: Tytöt ei sietäny niitä aluksi enkä millään haluis et tuo alkaa sit huutaan sen takia. Ehkä ens viikolla kun on ristiäiset ohi, ne on siis sunnuntaina. Nimi on valmiina eikä sitä voi enää vaihtaa ku on jo kaiverrettu kehyksiin. :LOL:
Joku puhui ylensyömisestä, tämä kyllä varsinkin iltaisin ahmii koko ajan jos vaan antaa ja sit yrjöilee välillä ihan kaaressa. Tai jos minä röyhtäytän niin yrjöö aina mun kaula-aukosta sisään :LOL: Ollaan tehty niin et mies ottaa välillä ja vie pojan muualle et ei näe mua koska muuten huutaa ja komentaa antamaan maitoa... Pitääkö muiden vauvat itseään jännityksessä tissillä eli kun alkaa syöttämään niin poika ei otakkaan rintaa suuhun vaan tönii sitä käsillä ja naamalla ja sit lopulta (tätä jatkuu tovin :headwall: ) hermostuu et miksi ei maitoa ole jo suussa. Yleensä otan käsistä kiinni et saan rinnan hollille, sit tajuaa ruveta syömään. Ihme taiteilua välillä koko syöminen, ja niin, tähän operaatioon kuuluu myös kova röhkiminen ja rinnan nuuhkiminen... :D

No niin, ehdinpä valmiiksi ennen kuin kukaan huutelee tuolta!

RouvaPannunen ja poika 1kk3pvä
 
Moikka :wave:
Tänään esikoinen viettää päivän kummitätinsä kanssa, lähtivät korkeasaareen. Mies on töissä, niin mä olen vauvan kans kahdestaan kotona. Ihanaa kyllä, mutta jotenkin heti kaipaa sitä pientä meteliä minä esikoinen pitää kun leikkii. Outo kun on niin hiljaista, tulee tosi orpo olo.
Tutulta lainasin tuollaisen sitterin mikä soveltuu ainoastaan vauvoille, jotka ei osaa vielä istua, siinä on värinä ja lempeä musiikki soi myös. Johan muuttui helpoksi tuo vauva, ei tarvi sylissä kantaa koko ajan. Nukahti heti kun värinän vaan laitoin sitteriin päälle.
Kävin ostamassa tänää kukkalaatikon ja siihen kukat tuonne partsille, nyt vaan pitäis ne mennä laittamaan. Eilen siivosin parvekkeen, hinkkasin kunnolla lattian puhtaaks, niin voi esikoistakin päästää sinne ihan paljain jaloin ja vaikka täyttää vannan sinne.
Ainiin ja papin kanssa kun puhuin, niin sanoi että pikkuveljeni pääsee kummiksi, tosin se merkitään kummiksi vasta kun on konfirmaatio ohi, no 2 viikkoa vaan myöhemmin. Pikkuveli saa kuitenkin olla ristiäisissä ihan kummin asemassa. Ja on aivan innoissaan. :D
 
Mavi mä aloitin minipillerit heti samana päivänä kun oli jälkitarkastus ja sain reseptin. Vähän pelottaa et alkaako jatkuva vuoto niin kuin useille kai tulee, mut lääkäti oli sitä mieltä että saattaa jopa pitää vuodot kokonaan poissa kun aloitetaan ennen kuin kuukautiset on alkaneet uudelleen. Viikko takana ja toistaiseksi ei ole ollut sivuvaukutuksia.
 
mä täällä ihan järkyttyneenä luen teidän vauvojen nukkumisesta.
mitä sellainen on? :ashamed:
tämä nukkuu yleensä hyvin 22-07 mutta muu aika menee ihan per.seelleen :snotty:
en meinaa päivällä saada tyttöä nukkumaan mihinkään. on väsynyt mutta ei nukahda kunnolla mihinkään.
joten alan tulla mökkihöperöksi tytön kanssa :(
poikien kanssa oli ihan erilaista.
nyt voin myöntää että en ole nauttinut vauva-ajasta juuri ollenkaan. :/ :ashamed:

pojat olleet pullo vauvoja ja olen miettinut että johtuuko tää siitä että tuo on imetyksellä. vahvasti alkaa siltä tuntumaan. mua ei ole tarkoitettu imettäjäksi. :snotty: :(
kun vaan antaisin itselleni anteeksi niin siirtyisin täysin pulloon tytön kanssa. mutta en voi. tissitkin varmaan räjähtäisi taivaisiin.. :/
ja mä kun odotin vauva-ajalta paljon, että saisin nauttia tästä kaikesta.
:ashamed: :ashamed: :ashamed:

en ehdi tekemään mitään asioita enään. en voi lähteä kauppaan kun tyttö huutaa koko automatkan ja haluaa vaan tissillä olla.
en mielellään lähde kylään sillä sitten tyttö sekoaa ihan kokonaan.
en ehdi olemaan poikien kanssa tarpeeksi sillä vauva vie musta kaikki mehut päivän aikana.
tätä voisi jatkaa.. mutta en kehtaa..

tuntuu niin toivottomalta koko homma.
 
Alkuperäinen kirjoittaja juuri:
PulttiBois :hug: kuulostaa kyllä aika kurjalta! Miten se vauva nukahtaa silloin illalla ja onko silloin pitkällinen nukutusoperaatio? Hyvä, että yöt sentään sujuvat kohtuu hyvin.
roikkuu tissillä tapansa mukaan koko illan tai sitten sylissä muuten vaan. annan pullosta maitoa, mutta ei sekään ole hyvä/riittävä. nukahtaa kyllä syliin ja kun siirrän sänkyyn niin herää. nostan tissille ja sammuu siihen. pari kertaa joudun nostamaan sängystä ylös tisille ennen kuin vihdoin nukahtaa.

mulla menee kaikki iltaohjelmatkin tv:stä ohi kun nukutan tyttöä 1-2 tuntia makkarissa.
alka voimat olemaan aika finaalissa.
ja poikien puolesta sydämmeen ottaa kun en jaksa enkä ehdi tekemään mitään. hyvä jos ehdin halata heitä kun tyttö jo huutaa..

 
Pulttiksella suuret :hug: Täällä myös monesti tuo nukahtaminen on tosi vaikeaa.. Päivisin nukkuu kun vaunutellaan, mutta jos kotona oltais pelkästään niin ei puhettakaan että ilman parin tunnin itkua sais unta ollenkaan.. Yöt nukkuu kyllä sitten tosi hyvin, viime yö n.23-09.30 kahdella syötöllä, mutta niihin nukahtaminen vie 2-3 tuntiin.. Nukutan kylläkin ihan olohuoneessa tuohon leikkimatolle, sillä siinä yläpuolella roikkuu tuollaisia leluja ja niiden avulla nukahtaa vähän vähemmällä itkulla.. En kyllä edes jaksa ajatella minkälaista tää nukuttamis rumba olisi jos ois pari muuta vielä tuossa.. Ja mie ainakin sinuna sitten lopettaisin imettämisen ja siirtyisin pulloon, sillä ei ole mitään järkeä väsyttää itteään loppuun tuollaisen takia, ei susta ainakaan sitten ole lapsille huvia tai hyötyä jos et enää jaksa mitään.. :hug:

RouvaPannunen meillä kanssa täällä välillä on tuollaista "pelleilyä" tissillä ennen kuin sitten alkaa syömään kunnolla.. Monesti Tytsi myös ottaa tissin suuhun imaisee pari kertaa ja sen jälkeen alkaa päätään pyörittään niin, että tissi lähtee pois ja sen seurauksena alkaa sitten itkemään, tätä saattaa tehdä monta kertaa ennen kuin syönti alkaa kunnolla.. Niin ja sitä piti myös sanoa, ettei olla mekään vielä aloitettu ollenkaan niitä D-vitamiineja.. Ajattelin myös 8.6 olevien ristiäisten jälkeen kokeilla.. Sillä nyt ollaan päästy voitolle noiden mahakipujen kanssa niin en halua sitten millään niitä lisätäkään..

Onko niistä Disflatyl tipoista ollut teille muille minkälaista apua ? Sillä me niitä otettiin tuossa aikaisemmin ja sitten lopetin niidenkin antamisen.. Nyt ei muuta maha kipua ole ollut kuin ihan joskus joutuu jonkin verran pieruja tai kakkaa niin pönnäämään "kovempaa".. Voiskohan niistä sitten kumminkin olla apua tuohon ? Riittäisikö jos niitä antais vain silloin kun näyttää että on tarvetta vai pitääkö antaa koko ajan ? Ihan vain mielipiteitä/kokemuksia nyt tässä kyselen teiltä muilta..

Mutta nyt vaipan vaihtoon...

Sofku ja Tytsi 1kk 5 pv
 
juuri just sitä se ei-vauvantahtinen imetys on, että katotaan kellosta syöttövälit eikä anneta maitoa kun nälättää tai tungetaan vauvalle ruokaa kun EI nälätä.

Pulttis edelleen suosittelen sylikissalle kantoliinaa. saat kädet vapaiksi ja vauva on lähellä. imetyksessä teet päätöksen itse, mutta meillä tuo esikoinen oli tosiaan ekat 3kk koko ajan tissillä ja suht itkuinen (nukahti yöunille huudon kanssa aina) mutta tissitakiainen-vaihe loppui 3kk iässä kokonaan ja sitten imetys olikin helppoa ja nopeaa.

 
Alkuperäinen kirjoittaja PulttiBois:
roikkuu tissillä tapansa mukaan koko illan tai sitten sylissä muuten vaan. annan pullosta maitoa, mutta ei sekään ole hyvä/riittävä. nukahtaa kyllä syliin ja kun siirrän sänkyyn niin herää. nostan tissille ja sammuu siihen. pari kertaa joudun nostamaan sängystä ylös tisille ennen kuin vihdoin nukahtaa.
Minusta tuntuu (näin kuukauden kokemuksella =) ) että ei kyllä ole nälästä ainakaan meidän tytsyllä kyse. Tahtoo vain illalla roikkua rinnassa kiinni. Ja sitten pakostakin syö itsensä ähkyyn, kun rinnat puskee väkisin sitä maitoa. Mutta kuulostaa muuten ihan meidän touhulta. Minäkin yritin tuota omaan sänkyyn siirtämistä ja parin illan jälkeen luovutin ja nyt nukkuu meidän sängyssä. Voisitko sinä harkita kokeilla tuota niin, että imetät vauvan teidän sängyllä maaten ja sitten annat jäädä siihen nukkumaan?

Ja onnistuisiko vaikka siirtää tv makkariin? Mulla menisi järki, jos joutuisin toimettomana makaamaan tuon pari tuntia, minkä nukuttaminen vaatii. Onneksi mulla on läppärille usb tv-tikku (ei maksane kuin muutaman kympin, jos teiltä läppäri löytyy). Tai onnistuisiko lukea vaikka iltasatua niille vanhemmille lapsille. Saisi nekin samalla sitä läheisyyttä.

Tsemppiä kovasti sulle ja iso :hug: vielä!
 
Kiitti Joanna vastauksestasi! Niin minäkin päättelin, mutta en kuitenkaan uskaltanut luottaa järkeen. Itse en ole minipillereitä koskaan käyttänyt, joten enpä mene sanomaan, mitenne käy. Hirvityksissäni kuitenkin odotan oireita, kun niitä niin monelle on tullut. Itse toivoisin ehkä jo toista lasta (hämmästyksekseni!), mutta mies ei todellakaan voi kuvitella moista tapahtuvan, ehkä koskaan. On yhden lapsen kannalla ollut aina. Pitää katsella se ehkäisyasia sitten uusiksi, kun imetys loppuu...
 
Pulttis :hug: Ei meilläkään ilman taistelua käy yöunille, mutta istunkin tv:n ääressä tyttö sylissä niin voin ainakin katsoa tv:tä kun toi huutaa->rimpuilee->rauhottuu->nukahtaa->herää->huutaa->rimpuilee->rauhottuu->nukahtaa->herää jne... vaikka 3 tuntia. Päivällä sentään nukkuu helposti vaunuihin tai autoon, mutta ei sisälle. Niinpä äidin päikkärit on vähän huonolla mallilla.. Mikä siinä muuten on, mutta tuntuu, että tyttövauvat on hankalampia kuin pojat.. ;)

Sofku meillä ne Disflatyl-tipat on jatkuvassa käytössä. Annan n. 8 tippaa aamuin illoin lusikalla syötön lomassa. Annostus taitaa olla 10-15, mutta oon alotellu vähemmällä annostuksella. Nyt voiskin itse asiassa antaa sen 10 jo pikkuhiljaa. Kyllä meillä niistä on apua, pierut tulee vähän helpommin.

juuri meillä on vähän sekä vauvantahtinen ja ei-vauvantahtinen imetys, koska en anna tuon olla tissillä liian tiuhaan tai muuten saadaan kuunnella huutoa ähkyssä olevan tytön vatsavaivojen takia. Vyöhyketerapeuttikin sanoi, että vauvan ruoansulatuksen pitää antaa välillä levätä, että se ehtii käsitellä entiset maidot ennen kuin taas tungetaan uutta sisään. Tosin nyt meillä taitaa olla se kuuden viikon tiheän imemisen kausi, kun tuntuu, että toi on 2 tunnin välein tissillä (se on meillä yleensä se minimiväli, mutta olen joskus iltaisin "luistanut" siitä ja tietysti jos vauva näyttää nälkäiseltä ). Ja tuo 2 tuntia pätee myös yöllä. |O
 
Mavi: ollos hyvä =) Mä en kanssa ole koskaan ennen minipilsuja syönyt. joten saas nähdä miten tässä vielä käy.. kun just eilen luin tuolta mitäs nyt osiosta et joku oli tullut raskaaks niiden aikana kun oli liian vähän hormonia niissä hänen tarpeisiin. Apua!!!! Kyllä meille lisää lapsia saa tulla, mut nyt on saatava painoa eka pois. Kroppa ei kestäis toista raskautta perään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja MasterBlaster:
.. Mikä siinä muuten on, mutta tuntuu, että tyttövauvat on hankalampia kuin pojat.. ;)
mä voisin 2 pojan jälkeen allekirjoittaa melkein tämän B)
tosin neuvolantäti sanoi että on vissiin ihan tutkittu että tyttö vauvat ovat herkempiä ulkoisille ärsykkeille mm.
joten se voisi selittää sen miksi tyttö haluaa olla vain kotona. kyläily, kaupassa käynti tms saa likan aivan sekaisin.
pojat eivät olleet moksiskaan, varsinkin esikoinen oli huippu helppo.

sain tytön juuri maate, ilman taistelua. :D
oli pari kertaa tissillä, sitten pidin hetken hereillä ja annoin pullosta 60ml maitoa ja tyttö sammui samantien sänkyynsä.
nyt on siis hetki aikaa lasten kanssa, mies kun töissä on ollut hela dagen :/

joten morot :wave: ja hyvät yöt :hug:
 
Oujee, meilläkin saatiin tyttö nukkumaan melkein ilman taistelua. Ongelmana oli taas tutin jatkuva putoaminen, MUTTA keksin aivan loistavan idean ihan vahingossa. Äitiyspakkauksen kypärämyssy on loistava tutinpidike :) Ei pudonnu tutti enää kertaakaan ja käyn kohta nappaamassa sen pois, kun on tarpeeksi syvässä unessa. Jee, toivottavasti toimii vastaisuudessakin, niin helpottaa vähän elämää.

Hyvät yöt myös täältä toivottaen MB ja 6-viikkoinen tuttityttö
 
Iltaa!

Kohta petiin, mutta käynpä vielä hetken piipahtamassa...

Ristiäisiä pukkaa sunnuntaiksi ja aika paljon vielä tekemättä - sama juttu kuin Juurella, meilläkin juhliin on kutsuttu aika paljon väkeä, kun on tuota sukua... Ei kyllä ihan yhtä paljon kuin teillä mutta menee yli 30:n (osa ei pääse tulemaan, muuten olis lähemmäs 50).

Kuten Pulttiksen, mun on ollut vähän vaikea nauttia tästä vauva-ajasta. Muuten ois ihanaa, mutta mua vaivaa tää huolehtiminen. Neuvolapsykologin mukaan kysymys on synnytyksen jälkeisestä masennuksesta, mulla se oireilee ahdistumisena eli pelkoina. Koska mulla alkoi kierto vasta 1 v 2 kk esikoisen syntymän jälkeen ja koska ahdistus iski vasta äkillisesti synnytyksen jälkeen, saatan kuulemma hyvinkin kuulua sellaiseen ryhmään naisia, joilla estrogeenitaso laskee hyvin matalalle synnytyksen jälkeen - ja huonoksi onnekseni myös sellaiseen ryhmään, jolla tuo matala estrogeenitaso aiheuttaa masennusta vaikuttamalla aivojen välittäjäaineisiin ym. :/ Jos ei tähän auta muu kuin lääkitys, on vielä epäselvää, mitä voin tähän ottaa. Imettämisestä en luovu, joten en välttämättä voi saada hormonaalista hoitoa. Mielialalääkkeet ovat sitten toinen vaihtoehto. Katselen kuitenkin, miten tilanne tästä kehittyy, keskustelut neuvolapsykologin kanssa ovat myös olleet avuksi ja tunnen oloni jo hiukan paremmaksi. No joo, monologinomaisesti tilitän näitä, vaikka tää nyt on aika henkilökohtainen juttu, mutta jos vaikka olisi apua tai tukea jollekin, jolla mahdollisesti jotain vastaavaa. Onneksi on monenlaisia päiviä ja hetkiä, usein tunnen oloni lähes normaaliksi. Eniten harmittaa se, että en osaa täysillä nauttia tästä lyhyestä ja sinänsä ihanasta vauva-ajasta. :( En nykyisellään todellakaan uskalla laittaa poikaa kärryihin ulos nukkumaan, tunnen ahdistusta siitäkin kun hän nukkuu kehdossa eri huoneessa. :/ Tästä alavireisyydestä johtuu se, että aika harvoin jaksan täällä käydä nykyisellään kirjoittelemassa, tuntuu jotenkin omalla kohdallani niin pieneltä kaikki nukutukset ja vaipanvaihdot, kaikki perushoitoon kuuluva, kun näitä pelkoja vastaan taistelen. :ashamed: Ja tietysti just siihen perushoitoon mun varmaan pitäis kiinnittää huomiota, sitä pähkäillä ja siitä nauttia, jotta pääsisin tästä murehtimisen kierteestä.

Mukavaakin elämässä toki on, ja onhan sitä kyllä paljonkin: Pikku-ukkeli hymyilee usein ja aurinkoisesti ja samalla pitää sellaista ääntä kuin vähän nauraisi :heart: Kasvot tuntuvat kiinnostavan tätä miestä enemmän kuin Anttoa. Poika on viihtynyt hyvin sylissä, päiväunet menevät sujuvasti kantoliinassa lähinnä. Nuha tuntuisi ehkä olevan helpottamassa, niin toivon todella. Ja itselläni paino on jo ihan normaalilukemissa, vaikkakin tässä on kyllä vielä reilusti matkaa siihen mitä oli ennen tätä odotusta ja pari kiloa siihenkin mitä ennen esikoista. Imetys kyllä vie loput, joten tämän verran on varmaan nyt paras ollakin. :)

Tulipa omaa napaa. Mutta sellaista siis täällä, kommentoin muita enemmän taas toisella kertaa...

Viikonlopputoivotuksin Kalenteri ja pikkuveli-Paapau :heart:
 
pitikin mennä eilen illalla hehkuttamaan. :'(
tyttö heräsi vähän viestini jälkeen ja huusi 4 tuntia lähes putkeen nukahtamatta pitkälle yöhön asti.
mä olen kyllä niin lopen väsynyt että itkuksi menee kokoajan tää homma.
tää on kamalaa!!!!
tänään pitäisi mennä synttäreille kaikkien 3 kanssa. ei naurata paljon.
tuntuu että voisin missata ne mutta on mun ja miehen kummitytön juhlat joten en haluaisi.
väsyttää vaan niin ja vit.tuttaa kaupan päälle
:ashamed: :snotty:

kalenterille :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja PulttiBois:
Alkuperäinen kirjoittaja MasterBlaster:
.. Mikä siinä muuten on, mutta tuntuu, että tyttövauvat on hankalampia kuin pojat.. ;)
mä voisin 2 pojan jälkeen allekirjoittaa melkein tämän B)
tosin neuvolantäti sanoi että on vissiin ihan tutkittu että tyttö vauvat ovat herkempiä ulkoisille ärsykkeille mm.
joten se voisi selittää sen miksi tyttö haluaa olla vain kotona. kyläily, kaupassa käynti tms saa likan aivan sekaisin.
pojat eivät olleet moksiskaan, varsinkin esikoinen oli huippu helppo.

Niin ne on erilaisia :D Meillä siis juuri päinvastoin...tää likka on aivan huippu ;) Helppo poikiin verrattuna :p

*sori tunkeilu* :ashamed:
 
Pulttis :hug: . Meillä Vilma oli jokin aika sitten hyvin itkevää sorttia, aloin antamaan cuplatonia ja nyt viikon ajan (kop kop) on ollut normaali jos niin voi sanoa. Huomasin myös että tytölle käy paremmin kun imettää 2-5 h välein. Eli mä annoin aina huutoon ensin tissiä ja sit tuttia ja taas tissiä...kuitenkin nyt tajuan että tyttö siis aina oli kyllä rinnalla, mutta taisi juoda itsensä ähkyyn. Meilläkin on vaikeuksia nukahtaa, jos on yliväsynyt, mutta annan vain itkeä ja pidän kättä tai sormia tytön kättä vasten niin yleensä rauhoittuu. Senkin huomasin että kannattaa antaa olla mahd. kauan paikallaan eli jos koko ajan nostaa pois sängystä syliin ja taas sänkyyn niin nukahtaminen oli aina vain vaikeampaa.
Tiedän tunteen, kun muut lapset jää taka-alalle. Mulla on 3 v. poika, joka sit osaa tehdä lähes kaikki pahat asiat kun äiti on hyssyttämässä siskoa.

Meillä meni viime yö loistavasti syönnin suhteen. Vilma meni nukkumaan n. 21.00 ja heräsi syömään eka kerran vähän yli 5 :) ja sit puol 8 seuraavan kerran, jolloin noustiinkin ylös koko perhe. Yöt meillä on mennytkin loistavasti, iltapäivisin on enemmänkin ollut itkuista.
Mä olen nyt nauttinut vauva-ajasta mikä jäi esikolta nauttimatta. Hän kun oli toki tyytyväinen, mutta nukkui päivät ja yöt todella huonosti ja söi tunnin välein kaiket päivät ja yöt.
 
Poitsu koisaa :) joten tänne sit äkkiä :LOL:
Niin tuol aikasemmin oli viihteelle lähdöstä puhetta ; meil on ollu jo viime syksystä asti liput Bon Jovin keikalle joka on siis 16.6 Hesassa.. ja edelleenkin sinne ois tarkotus mennä.. (joo varmaan nyt sit Hörhö saa elinikäset traumat kun joutuu hoitoon )
Sisko sano heti jo sillon että ottaa Hörhön hoitoon.. maitoo pumpattu ja siirretty jo siskollekin pakastimeen..
meillähän oli ongelmia tuon tutin kanssa, no nyt kävin ostamassa sit tommosen Tommee Tippee tutin (jonka siis mainosten mukaan pitäs olla "tissin" olonen) ja se on jopa hetkittäin Hörhölle kelvannut, ostin sit samalla samaa sarjaa tuttipullon.. ja se ainakin toissa iltana kelpas ihan hyvin. Hyvä saa siskon Hörhön ruokittua :)

Essi- ja Hörhö 1 kk ja 1 pvä
 
Hei pitkästä aikaa :wave:

Täällä arki on ruvennut rullaamaan mukavasti. Onni kasvaa ja hymyilee jo leveästi. 5 vkon neuvolassa mitat olivat 5145g (3980) ja 58cm (52). Kuulemma pitkä ja hoikka, ei siis ainakaan äitiinsä tullut :LOL:

Imetys on vähentynyt jo lähes minimiin. Imetän pari kertaa päivässä ja lypsän kertaalleen, noin 30-40ml. Päädyin tähän, kun näyttää, että noita mun kilppariarvoja ei muuten saada kohdalleen. Olin edellisessäkin kontrollissa liikatoiminnan puolella, eikä muutosta sitä edelliseen juurikaan ollut. Jälkitarkastus oli torstaina ja kuulemma kohtu sen oloinen, että kohta kuukautiset alkavat. Sehän passaisi mulle, kun odotan tuota kuparikierukan laittoa. Sen saa kuulemma kuukautisten lopulla. Minipillereistä on täällä monikin kysellyt. Itse olen niitä joskus syönyt ja mulle ei tullut ollenkaan kuukautisia. En vaan tykännyt niistä, kun se pilleri täytyy ottaa niin tarkasti samaan aikaan, että aiheutti vuorotyössä ongelmia. Mutta mitään välivuotoja tai sivuvaikutuksia ei mulla ollut.

Mieliala on huomattavasti parantunut, kun syön niitä omegoita, mut kieltämättä noi imetyshormonien väheneminen lienee suurin vaikutin. Olo alkaa olla paikoitellen jo ihan "oma" .

Onni nukkuu edelleen yöt hyvin ja päivällä vaunuissa noin 2x2h. Tosin lämpenevät ilmat on aiheuttanut sen, että uni on huonotunut. En ilmeisesti uskalla pukea tarpeeksi vähän tuolle meidän "kuumakallelle". Mut nyt pitää rientää. Poju tuli isän kanssa kylvystä ja lähden syöttöpuuhiin.

Vointeja kaikille!

Laylah ja :heart: Onni 6vkoa3pv
 
Moikka täältä keskeltä ristiästen järjestelyn, huomenna siis juhlat. Mun äiti on meillä kylässä pe-ma joten apuakin on, mut silti ku on 2 lasta niin sais olla vielä pari kättä lisää... Perjantaina pääsin oikeen ekaa kertaa pois kotoa kahdeksi tunniksi ilman kumpaakaan lasta, tähän saakka ainaki esikoinen ollut mukana. Oli kyllä ihana olla pois, vauvalleki oli kummasti kelvannut tuttipullo ku oli nälkäinen eikä äitiä lähellä.. Tosin korviketta oli isi lämmittänyt vaikka pumpattuaki olis ollut mut mitäs noista. Eipä mua oikee innosta toi pumppaaminenkaan ja tulipahan testattua että pojan maha kesti nannia hyvin.

Voi miljoona asiaa vielä huomenna tehtävänä, onneks sentäs on muualla ku kotona juhlat. Ei tulis mitää siivoamisista ku on toi 2v. sotkemassa ja nyt vielä ku on noin hienot kelit niin ulkoa sisälle juostaan jatkuvasti.... Eli sotkua riittää. Ei uskois että on pesty lattiat tällä viikolla, kamala sotku.

sit parit kommentit:
Joanna mulla jäin kokonaan minipillereistä menkat pois viimeksi, menkat tuli vaan jos unohdin ottaa pillerin niin viikon kuluttua siitä. Kai mä ne pillerit taas otan ku sopi niin hyvin, en tosiaan menkkoja kaipaa..

Pulttikselle :hug: jos yhtää lohduttaa niin meillä kuule ihan samanlaista, ja niin oli esikoisen kanssakin (poikia molemmat että en tiä siitä tyttöjutusta). Päivät nukkuu pätkissä mut yöt menee hyvin -> kunhan olen "tuntitolkulla" imettänyt makkarissa toista nukuksiin. Ja kumpikaan ei siedä vilkkaita päiviä, vaan kotona pitää olla.. Ja esikoinen vihas kans autoilua, siinä tää kakkonen vaikuttaa onneksi helpommalta- nukkuu ainaki toistaiseksi autossa. Mutta mutta - usko tai älä se helpottaan (ennemmin ku arvaatkaan) ja myöhemmin olet onnellinen, ettet luovuttanut! Tosin en minäkään mikään "imetysfanaatikko" ole, esikoinen sai rintaa 8kk ja ihan minä ite sille aloin pulloa antamaan.. Ei ollu mitään ongelmaa, muutaku imetyksen sitovuus.. Mut tsemppaisin sinuakin jaksamaan vielä pari kk:tta (ja itseäni siinä samalla), sit vauva on jo isompi ja 4kk iässä voi aloittaa kiinteät (vaikka sitä puolta vuotta suositellaankin) niin kyllähän helpottaa kummasti!

Kalenterille kans iso :hug: En mä osaa ees mitää lohduttavaa sanoa.. :ashamed: mut halit silti ja jaksamisia kovasti!

no joo, ny mä meen..

Anu
 
No niin, poju nukkuu omassa sängyssään, joten jatkan vielä hetken.
Ensiksikin Kalenterille ja Pulttikselle :hug:

Viihteellä on täällä jo käyty sen verran, että oltiin miehen kanssa ravintolassa syömässä ja Onni oli kaksi tuntia minun äidillä. Mukavasti niillä oli menny ja sinne oli mukava poju jättääkin, kun tietää että on varmasti hyvässä hoidossa ja mummi aidosti mielissään, kun saa olla Onnin kanssa. Alkuun tuntui, että en pysty edes syömään, mut sit olikin ihan mukavaa olla kaksin.

Pulttis en halua ottaa kantaa suuntaan tai toiseen, mutta omalta kohdaltani voin sanoa sen, että imetysasiaa kannattaa tosissaan miettiä jos olo on aivan toivoton, etkä pysty nauttimaan vauva-ajasta. Imetys ei ole äitiyden mittari! :hug:

Painosta Itse olen 7kiloa alle lähtöpainon, mutta pudotettavaa riittää, joten liityn mielelläni joukkoon, kunhan loma ja mökkiasuminen on ohi. Muutetaan juhannukselta ainakin neljäksi viikoksi mökille, kun miehellä alkaa loma. Olen silloin ilman nettiä, apua :/

Mut nyt niitä vointeja, lähden miehen kanssa saunaan, kun Onnikin näyttää olevan ihan unessa :heart:

Tuota nukkuvaa lasta voisi muuten tuijottaa vaikka loputtomiin :heart: :heart:
 

Yhteistyössä