***HUHTIHIPUT 2008 syystunnelmat***

Onnea aamukastetta toivotaan et tärppää isänpäiväks ;)

Me ei olla vielä laitettu "vauvatilausta" eteenpäin :heart: ollaan kyl kovasti siitä juteltu jos aikaisintaan jouluna. Ois kyl kiva eka puottaa edellisestä raskaudesta jääneitä kiloja pois :whistle: mut ku ei ne tunnu lähtevän |O mulle tuli 20kg. Ja olen jo saanu pois n.13kg. Ja nyt sit puntarin luvut ei värähdäkkään :kieh: Maha on melkein ku olis raskaana jo :eek:

Mut nyt pitää mennä,herra laittaa remonttiin sänkyään :wave:

baby dream ja Topi 6kk +
 
Onpas vaikeeta siirtyä taustailijasta kirjoittamaan..

Tosi söpöjä kuvia kaikilla! Pitänee opetella miten noita kuvia saa lisättyä. meillä on tänään srk:n kerhossa kerhokuvaus, ja saadaan siellä sopivasti puolivuotiskuva otatettua. kätevää! ja saadaan vissiin oikein perinteisiä tarrakuviakin :) Täytyy toivoa että neiti suostuis hieman hymyileen, kun aina vetää ilme vakavaksi kun kamera lähestyy, vaikka normaalisti hymyillään kaikelle.. Passikuvastakaan ei vakavuutta puutu.

Olin eilen tosi aktiivinen ja tein pakkaseen litratolkulla soseita. bataatti-kesäkurpitsa, peruna-parsakaali ja porkkana-kukkakaali. siihen loppui oma mielikuvitus, kun ei ite edes normaalisti noita kaikkia kovin paljon tule syötyä. Pitäis nyt tovin riittää, vaikka nyt jo uppoaa ihan kiitettävästi sosetta. Syödään 4 kertaa päivässä, joista pari kertaa puuroa. Piakkoin otetaan mukaan joku liha, olen ajatellut kanaa/broileria.

Harmittaa kun tuli laitettua mustikkaa ja muita marjoja pakkaseen loppukesästä ja enkös tumpannut lähes kaikkiin sokeria.. Ei taida sokeroitua viittiä antaa.

Meillä opittiin eilen vihdoista viimein kääntymään selältä mahalleen. Mahalta ollaan käännytty jo kauan selälleen, mutta toiseen suuntaan ei. Ehkä me joskus saadaan lupa istuttamiseen. Syöttötuoli jo odottaa että neiti vähän jämäköityis eikä heivais ympäriinsä.

Tänään ois myös tarkoitus siirtää neiti nukkumaan omaan huoneeseen. Taitaa olla äitille vaikeempi homma kuin vauvalle.. Olin vakuuttunut että en kuule heräämisitä viereiseen huoneeseen, joten reenattiin siten että minä nukuin hetekalla lastenhuoneessa ja Linnea sängyssään meidän makkarissa. Ihan hyvin heräsin ja nukuin jopa paremmin kun en heräillyt joka ähinöihin :) Katotaan miten selvitään..

Mut nyt kokkaamaan, kun vielä nukutaan ekoja päikkyjä.


 
Huomenta täältä työpaikalta...

Kohta onkin eka viikko ohi ja nopeesti on menny. Eilen kuulemma neiti ei enää niin paljoa mua etsinyt katseellaan, joten nopeasti äiti unohtuu :) Kun äiti vielä pääsis töihin ennen kymmentä, ni tulis tehtyä täysiä päiviä...menny vähän lörinäksi tää eka viikko :ashamed:

Maanantain "vahinkounikoulun" jälkeen ollaan jatkettu samalla semiunikoululinjalla eli mies yrittää selvitä tutilla niin kauan kuin mahdollista ja 3 yötä nyt mennyt siten, että syö ekan kerran 9 tunnin päästä nukkumaanmenosta. Toi 9 tuntia tulee ihan luonnostaan syöttöväliksi, koska sillon alkaa selvästi kovistelee meitä ihan erilaisella huudolla kuin muuten yön aikana. Eli kai sillä sit oikeesti alkaa olee nälkä. Sen jälkeen on vetäny yleensä unta vielä 3 tuntia. Anyway, yksi syöntikerta on meillä L_U_K_S_U_S_T_A =) Ja selvästi paremmin ottaa tuttia vastaan mieheltä ku multa, luonnollisesti ;) Tuttia kuulemma joutuu kyllä nostelee välillä enemmänkin ja joskus väsäilee hereillä tunninkin, mutta ei oo tullu mitään järkyttävää huutoa ainakaan vielä. Ei varmaan oo tajunnu, että tää on pysyvä tila ;) Onneks tyttö nukkuu (ja nyt mies myös) eri huoneessa. Ihanaa taas nukkua yksin!
 
Heippa täältäkin jälleen;-)

Anuuulle miljoonasti zemppiä unikouluun :hug:
Meillä tosiaan onneksi vältyttiin siltä; sain neuvolassa esitteen viimeksi ja herra ilmeisesti luki sen kannen, kun siitä asti ollaan menty loistavilla yöunilla; Väinö menee nukkumaan puoli kahdeksan maissa illalla ja nyt herää kuuden maissa aamulla, eikä ole enää maitoa välissä kaipaillut laisinkaan =) kyllä nämä täysmittaiset yöunet ovat yhtä juhlaa :LOL:

Syömisistäkin ollut puhetta. Minä olen antanut jo melkein mitä vain, tänä aamunakin Väinö söi (=maisteli) munakasta, kun moista innostuin itselleni kokkailemaan. Ja tässä taannoin veteli aimo annoksen savustettua kalaa =) Kaikki tuntuu uppoavan, ainoastaan maitotuotteita olen koittanut olla antamatta (ja karkkia, että jää itsellen enempi :LOL: )

Ostin eilen kävelytuolin Väinölle, ja kyllä on ukkeli otettu ;-) ei mennyt kuin hetki, niin hokasi mikä on jutun juoni, aamullakin paineli ympäri seiniä ja saipa tyhjennettyä vähän kirjahyllyäkin; täytynee pitää pieni tavaroiden paikkojen järkeistämistuokio kohta puoleen;-))

Tultiin just vauvamuskarista, ja ukko vetelee päiväunia;-) Kohta voisi suunnistaa kaupoille, viikonloppuna olisi parit synttärit ja lahjat on ostamatta;-)

Ihanaa ja aurinkoista päivää kaikille hipuille toivotellen

Dooris ja Väinö
 
Kiitti kananmunavinkistä Dooris-71! Sitä pitääkin kokeilla.

Otettiin Linnealle influessarokote, joka on kuulemma kananmunapohjainen, joten on sekin tullut altistettua. Tosin rokotteen jälkeen ilta oli kätinäinen, enkä siis tiedä johtuiko rokotteesta vai kananmunasta.. No mistään muusta ruuasta ei mitään ole tullut, joten tais olla rokote.
 
Hei!

Nyt on pakko purkaa! Mulle laitettiin kesäkuussa se kuparikierukka, jota en saanut ilmaiseksi, kun mulla on joskus ennen ollut kierukka (jonka olen siis itse ostanut ja yksityisellä laitattanut). Eka kuuluisi ilmaiseksi, mutta en tätä koskaan saanut, vaan ostin (maksoi yli 100 euroa) ja neuvolalääkäri laittoi. Oli sit tässä maha kipeetä ja tunsin itekin, että ne langat pitkällä. Kävin eilen gynellä ja koko kierukaa oli tuossa kanavassa. Piti siis poistaa ja nyt vaan toivotaan, ettei kohta joku siellä syki :heart: . Mut olipa siis kallista ehkäisyä, 4kk ja reilu satanen. Mua ottaa se neuvolalääkäri niin päähän. Nyt en tiiä mitä teen. Ostanko taas uuden? Soitanko sille lääkärille, että saisinko nyt sen ilmaisen, ja uskallanko enää ottaa? Mua ahdistaa....


Niin ja se piti sanoa, että ihania kuvia :heart:

Mut nyt menen haravoimaan pihan loppuun. Meillä on tuo hopeapaju pihassa ja vielä suurin osa lehdistä puussa.

Palataan

Laylah (ilman kierukkaa) ja :heart: Onni (unilla) 6kk ja 1vko
 
Dooris: kerro vielä jotain esimerkkejä mitä ruokia oot teidän herralle antanu!?

Mä oon antanu kertalleen keitettyä kananmunaa ja hyvin maistui. Seuraava yö olikin sit huono, tiedä mistä johtu.
Mut meillä siis kans herra söis ihan mitä vaan antaisin, sämpylät ja muut ottais ja tunkis jo suuhunsa. Jotenkin sitten tekis mieli antaakin jo jotain muuta kun niitä kasvissoseita....

Taitaa olla taas hammasvaivoja meillä. unet on huonoja ja Aleksi on niin kärttyinen että. Ja esikolla 3-vuoden ihana ikä, joten vähän meinaa vanne kiristää päätä :saint:
 
Minä olen syöttänyt liki kaikkea, huom. VÄHÄN :LOL: , mitä itsekin syön; leipää, kinkkua, kananmunaa paistettuna ja keitettynä, kalaa, kanaakin vähän, uunilihaa, kasviksia; melkein kaikkea, paitsi en maksaa enkä muitakaan sisäelimiä;-) Porkkanalla tykkää raastella ikeniään, samoin kuivattu ruisleipä on tässä herran mielestä parhaita :LOL: Nämä eivät varmaan ole ihan neuvolan ohjeet, mutta kun huomasin, ettei ukkeli taida olla oikein millekään allerginen, en ole enää isommin rajoitellutkaan, meillähän tosin syötiin kiinteitä jo 3,5kk ikäsenä;-)

Dooris ja Väinö
 
Tervehdys!

Ei kuulostanu yhtään kivalta tuo Laylahin kierukka-episodi... Mulle tyrkytettiin kierukkaa jälkitarkastuksessa mut se ei jostain syystä tunnu yhtään hyvältä ajatukselta. :/ Mä kyl varmaan ottaisin yhteyttä siihen lääkäriin ja keskustelisin sen kans, jos vaikka sais ilmaseksi uuden.

Aloitettiin "reippaasti" maistelu pojan kanssa kun hän tuijotti kovin kaihoisasti mun banaania... Annoin maistaa pienen palan ja hän oli kovin tyytyväinen! 2vee tosin huusi vieressä et ei saa antaa, Napi ei tykkää bankusta... Maanantaina aloitetaan sit ihan virallisesti bataatilla. kuinka nopeasti ootte muuten antanu syödä niin paljon ku vauva haluaa?
Varasin pojalle yksityiselle ajan lastenlääkärille. Mua vaivaa se niskassa oleva patti ja ajattelin et tehtäis samalla vähän perusteellisempi 6kk tarkastus. Jotenki se edellinen lääkärintarkastus oli vähän sinnepäin. Välihuomautus: Ongin just 2veen nenästä hama-helmen... :headwall: Tää on niin tyypillistä ku yrittää jotain kirjottaa... Takasin poikaan! Toinen mihin oon kiinnittäny huomiota on tuo pojan jalkojen jäykkyys. En meinannu yks ilta saada häntä manducaan ku en saanu jalkoja levitettyä tarpeeksi. Tänään huomasin et hän ei millään suostuisi kääntymään oikealle. Täytyy nyt aluksi taas vähän jumppailla ja laittaa kääntymään myös oikealle mut jos ei se auta niin pitää varmaan ottaa yhteys siihen fyssaan.
Nyt ruoan laittoon, kävin ilmottautumassa ite terveyskeskuksen jonoon, mulla on ihan hirveä yskä. :( Eipä siellä ollu ku 22 ennen mua joten tulin kotiin jonottamaan ja meen puoli viideksi takas. Saa nähä kauanko joutuu vielä silloin jonottamaan... :headwall:

RouvaP ja Äkäinen Poika kohta 6kk :heart:
 
Laylah onpa ollut kiva :eek: täällä saa ekan kuparikierukan ilmaiseksi mutta siellä ei sitten näköjään saa. mä kyllä sinuna soittelisin lääkärille tai terkalle ja kyselisin vinkkejä. mä meinaan sain ilmaiseksi Nuvaring-lupauksen jos päättäisin ottaa tämän hormonikierukkani pois. ja tässä kierukassakin on se että jos ottaa alle 6kk laittamisesta pois niin saa 50% rahoista takaisin.

esikoinen nukkuu jo kolmatta tuntia päiväunia :xmas:
 
Meillä esikoisen aikaan neuvolassa terveydenhoitaja oikein kehoitti laittamaan kiisseliin sokeria jotta maistuu lapselle. Me ei kyllä lisätty enää siinä vaiheessa, kun pakastusvaiheessa laitettu sokeria.

Minulla odottaisi tuo hormonikierukan resepti ja nyt sen saisi jo asentaa kun tuli ensimmäiset kuukautisetkin joku aika sitten. Eilen yritin soitella ehkäisyneuvolaan, muttei päässyt läpi. Huomenna pitää vielä yrittää.

Me annettiin aika pian syödä niin paljon kuin halusi. Meillä poika ainakin nostaa kamalan metelin jos toiset syö ja hän ei saa.

Meillä noustaan seisomaan yhtenään ja alkaa jo pysyä paremmin pystyssä. Tänäänkin seisoi kirjahyllyllä ja yritti tyhjentää sitä. Samoin kun luin lehteä niin yhtenään piti könytä minua vasten seisomaan. Konttaakin jo niin hyvin että pääsee minne haluaa. WC kiinnostaa kovasti ja enää ei pysy eteisen lattialla jos olen esikoisen kanssa wc:ssä vaan konttaa myös sinne. Eikä pieni nousu haittaa vauhtia.

Oltiin tänään avoimessa. Esikoinen oli melko kiltisti, pois lähtiessä vain piti lähteä huudon kanssa. Pienempi ukkeli nukkui koko ajan pihalla. Kotiin tultua sitten esikoinen nukkui ja toinen valvoi. Nyt hetken hengähdys kun mies otti esikoisen salille ja toinen nukkuu parvekkeella.
 
Anu-78
Täällä kans ensimmäinen kuparikiueukka on ilmainen ja mullahan oli sillon joskus se mutta ei sopinut laisinkaan, vuosin puoltoista kuukautta runsaasti joten lääkäri määrisi runsaisiin vuotoloihin sen hormonikierukan ja siihen aikan oltiin sossun asiakkaita joten sossu sen sitten maksoi, mut ite jos oisin joutunut maksamaan sen ni se ois ollut jotain 170?. Ja toi hoemonikierukka sopi minulle, vuodot hävis kokonaan mutta tietty oli tiputtelua sillon tällön ja se ei mua haitannut ku sitä oli niin vähän:) Nyt syön cerazetta minipillereitä ja vuotoja ei ole ollenkaan:) kahet menkat kerkes tulla kun aloitin noi pilsut ja nyt on jo viides liuska menossa et noikin sopii mulle:)

Anu
 
Huomenta päivää!
Ensimmäinen unikouluyö takana ja samalla Artulle eka yö yksin Roopen huoneessa. Kaikki meni paremmin ku osasin odottaa. Arttu laitettiin illalla omaan sänkyyn hereillä mutta väsyneenä ja ensimmäisen kerran kävi niin että vähä kiekui mutta nukahti ilman että tarvi kertaakaan käydä silittämässä, tähän meni aikaa alle 5min. (Kun siis ennen on jouduttu silitteleen noin 10min ennen ku on nukahtanut omaan sänkyyn.)
Sit yöllä heräs aika samoihin aikoihin ku normaalisti syö tissiä, mutta tyytyi hyvin lyhyen itkun (ei itkenyt kertaakaan hysteerisesti) jälkeen nukkumaan, silittelemässä kävin kerran tai kaksi lukuunottamatta ensimmäistä herätystä klo 23. jolloin itki vähän enemmän. Itseasiassa mulla on jopa levänneempi olo ku imetetyn yön jälkeen ku se itki niin vähän aikaa, keskimäärin minuutti-kaksi, että mullahan on imettäessä heräilyhin mennyt aina semmonen 10min tai enemmänkin jos se on jäänyt nautiskeleen rinnalle. Merkkasin ylös paperille miten heräs ja lista näyttää tältä
21.00 nukkumaan
herätykset: 22.50-23.00-01.05-02.00-04.30-05.00
ja aamulla heräs 07.30
Itseasiassa normaalisti roikkuu rinnalla myös tossa 06 aikaankin joten tavallaan nukkui jo nyt paremmin ku normaalisti! :D Tästä on hyvä lähteä, sai vähä itseluottamusta seuraavaa yötä varten, jotenki pelkään että vielä se näyttää ettei päästä meitä näin helpolla.

Anu ja Arttu (6kk2viikkoa)
 
Kiva kuulla anuuu että teillä meni eka yö noin hyvin. Meillä on nyt semiunikoulua takana 4 yötä ja on edelleen ekat 9 tuntia syömättä nukkumaanmenosta. Meillä vaan neiti sinnittelee välillä hereillä parikin tuntia aamuyöstä ja mesoo itsekseen. Ei huuda, mutta ei nukukaan. Mies on vähän väsyny kun ei saa tietty nukuttua kunnolla kun nostaa tuttia vähän väliä (tai sit alkaa huuto). Mutta ei auta tuttikaan nukahtamiseen. Toivotaan, että ei heräis enää ens viikolla noin usein tai nukahtais ainakin heti kun herää...
 
MB meillä neuvolan terkka sanoi tosta tutista (meillä ei onneksi kelvannut tälle lapselle) että sekin on vähä huono jos vauva yhdistää sen nukahtamiseen ja saattaa näin monta kertaa yössä herätä sitä tuttia vaatimaan. Eli jos ottaisitte tutin pois ja miehes takas nukkumaan sun viereen niin saisitte varmaan kaikki nukkua pian ilman ainuttakaan heräämistä... Kun siis jos oppii nukahtamaan ilman tutin tai tissin apua niin vaikka yöllä havahtuu niin osaa nukahtaa takas itse ja ku nukkuu eri huoneessa niin eipä sitä niihin pieniin ähinöihin sit herää.. Mutta on se hyvä että edes sinä saat nukkua kun töissä pitää jaksaa käydä!
 
Kiva että anuulla alkanut unikoulu hyvin.

Me ei vielä olla siirtämässä poikaa isoveljen kanssa samaan huoneeseen. Esikoinen on aamusta sen verran herkkäuninen että herää jos enempi ääntä. Ja vielä ainakin meillä poika herää aikaisin, välillä kyllä nukahtaa uudelleen meidän viereen. Saa ainakin esikoinen nukuttua eikä ole heti aamusta väsymyksestä kiukkuinen.

Mummoloissa kun oltiin niin pojat nousi klo 6-7. Nukuttiin kaikki samassa huoneessa. Jos nopeasti nousi nuoremman kanssa toiselle puolelle niin esikoinen nukkui vähän pitempään. Nyt kotona onneksi esikoinen on nukkunut klo 7.30 asti ja joku aamu pitempäänkin. Myös nuoremman on saanut vielä viereen torkahtamaan niin ei ole ollut aivan niin aikaisia aamuja.
 
Heippa pitkästä aikaa.
Ei ole melkeen kolmeen viikkoon tullut kirjoteltua, vaikka tietty kyttään joka päivä täällä teidän kuulumisia.. :D

Tervetuloa munkin muolesta uudet ja taustailijat!! :flower:

Me tosiaan alotettiin sitten sen lihan antaminen tuolle miekkoselle. En oo tosin antanut kuin broileri pilttiä, ja siihenkin sekoitan joukkoon aika paljon porkkanaa tai bataattia...

Mies sanoi eilen, että meidän Nooa ei olekaan huhtihippu vaan tuhtihippu! :LOL: :LOL: heh.. aikalailla oikeessahan tuo oli... Ostettiin Nooalle yöhaalari kokoa 80, eikä ole edes hirvittävän iso. Lahkeista ja hihoista vaan kerran käännettiin, niin ihan hyvän kokoinen on .

Ihania kuvia ootte laittaneet.
Me ollaan ottamassa 1/2 vuotis kuva ens kuun alussa. Saadaan ainakin osa kuvista ilmaiseksi siltä valokuvaajalta, kun annoin niitten käyttää mun kuvaa pari vuotta sitten niitten mainoksessa... ;)

Kauheesti mulla oli kommentoitavaa teidän juttuihin, mutta päästä on nyt jo kadonnut kaikki, joten tuun taas kommaileen sit kun pää toimii...

hyvää päivänjatkoa kaikille

elzibelzi ja Tuhtihippu 5 ja puol kk
 
Ihania kuvia kaikilla! Itse olen niin laiska, etten tänne asti niitä viitsi laittaa, vaikka kamera, ja kone on kyllä kuvia pullollaan; koetinkivet kullakin...

Meillä syödään tätä nykyä aamupuuro, kasvis- sekä liha-ateria, välipala ja iltapuuro. Soseita tekaisin juuri valmiiksi: peruna-porkkana-kesäkurpitsaa sekä peruna-maissia. Jääpalakuutioiksi olen tehnyt kukka- ja parsakaalia, kun pojan maha ei oikein tunnu niitä sietävän. Laitan niitä välillä ruokaan, josko se massu siitä siedättyisi. Lihana olen antanut kanaa, possusta maha meni vielä täysin jankkiin. Ruusunmarjasosetta olen yrittänyt antaa mahan löysyttämiseksi, mutta ei tunnu tehoavan. Luumusta poika saa aivan kamalia huutokohtauksi öisin, vaikka annan vain n. 1/2-1 tl päivässä. Kun luumua ei anna, on nukkuminen normaalia, joten tämä äiti on jättänyt ainakin tuon luumun pois suosiolla.

Voi, kun jollain jo vauvatilausta on lähetetty. Minäkin tahtoo! Mies ei ole innostunut asiasta yhtään, ja ehkä tuo parisuhdekin vaatisi hieman tekemistä ennen uutta vauvaa :|

Puolisvuotiskuvaan ei menty, mutta vuosikkaana olisi kyllä tarkoitus kuvaamossa käydä. Mietin tässä jo, että ottaisiko kuviin meitin koirankin mukaan. Ehtiihän tässä sitä vielä pohtia.

Pää ihan tyhjä, liekö aivot surkastuneet aivan kokonaan! Kivaa päivää kuitenkin kaikille =)

Mavi ja poika tänään tasa 7 kk:tta!
 
Meillä ei mennä puolivuotiskuvaan eikä kyllä vuodenkaan ikäisenä. Tuolla avoimessa on varmaan jossain vaiheessa valokuvaus ja silloin varmaan otetaan pojista ainakin sisaruskuva. Ja kun pojat menevät päiväkotiin niin siellä on valokuvaus kerran vuodessa.

Täällä on satanut tämän päivän. Onneksi pojan saa parvekkeelle päiväunille ja esikoinen kerkesi olla hetken aamusta pihalla.

Meillä poitsu tuntuu olevan koko ajan ylös nousemassa, tänään kokeili pysyykö yhdellä kädellä tukea pitäen pystyssä. Onneski yleensä muksahtaa pehmeästi pepulleen. Konttauskypärää en tiedä uskaltaako kokeilla kun tuo meidän poika on aika kuumakalle.
 
voi RÄYH. Miska on kiukutellut koko päivän. ilmeisesti hampaita koska ei anna suuhun koskea. pistin Mineankin nukkumaan päiväunet ja sen jälkeen molemmat on huutaneet kilpaa :headwall: ja tietty panadol loppu |O

viimeisenä keinona kaivoin piilossa hetken olleet lelut esille (meillä pistetään aina osa leluista säilöön ja vaihdellaan käyttöleluja), se piristi Mineaa mutta jätkä se jatkaa riekkumista. kelikin niin persiistä ettei ulos pääse :headwall:
 
anuuu tota tuttijuttua mä oonkin vähän miettinyt, että mennäänkö tässä ojasta allikkoon. Tuntuis vaan niin julmalta riistää toiselta heti kaikki... no, katotaan tässä nyt miten tää tästä edistyy. Tässä vaiheessa olis kiva, että osais itte laittaa tutin suuhun, mut ei oo onnistunu siinä ku pari kertaa.

Jaahas, se olis sit eka työviikko ohi ja 11 jäljellä :D
 

Yhteistyössä