***Huhtihiput 2008 Maaliskuussa Vol2***

Lauantai iltaa

En nyt jaksa oikein kommentoida teidän juttuihin, ku en niitä lukenutkaan läpi :ashamed:

Eli eilen ku kävin illalla veskissä ja ajattelin mennä sit pehkuihin, ni housut lorahtivat märäks :eek: No soitin sit äippäpolille ja sanoivat et tulla näytille et jos oli vaikka lapsvettä. No sit soittamaan miehelle, et missä päin on ajossa et nyt pitäs mennä sairaalaan. No onneks mies oli likellä ja tuli sit kotia. No mentiin sairaalaan illalla klo.22.00. ja tekivät sisätutkimuksen ja ottivat sydänkäyrää. Kohdunsuu kiinni ja ei supistusia ja sydänäänet hyvät ja vauva liikku hyvin. Eli ei ollut lapsvettä, mitä sit liekkään. No ajattelin et sit päästään kotia ni ei ku yöks piti jäädä. No ei siellä saanut nukkuttua, ku viereisessä salissa oli synnytys menossa. No sit aamulla taas käyrää ja kaikki hyvin ja kotia pääsin sit puolenpäivän maissa.
No sit meidän piti mennä tänä iltana miehen kanssa ulos syömään, no miehen veli soitti ja sano et hällä onkin muuta menoa et toivottavasti ei haittaa ettekä suutu :kieh: Ja oli tän menon sopinut sen jälkeen ku oli lupautunut meille lapsen vahdiksi :kieh: Ja mä oisin kyl jaksanut lähteä ku ei tarvitse kummiskaan vuodelevossa olla =)
No sanoin miehelle et vietetään mukava koti-ilta koko perheen voimin ja mennään joku toinen kerta :heart:
Mut nyt menen vähäks aikaa lepäämään.
Mukavaa viikonloppua :wave:

Baby dream ja "Topi" 34+5
 
Lauantaita!

Baby dreamilla on jännät paikat siellä ollut. Ja Dacapolla myös. :)

Joo mä kans uskoisin, että usein luonto hoitaa tuon k****-asian ennen synnytystä, niin taisi mulla ainakin käydä, tai sitten vaan en edes tajunnut, että jotain muutakin tuli... :whistle: Samaa mieltä kuin joku aiemmista, ei sitä kannata etukäteen jännätä, vaikka tietysti se tuntui aika tosi ei-toivottavalta vaihtoehdolta ennen esikoisen syntymää.

Jännää sitten kuulla, miten Hämyllä on mennyt vauvanhakureissulla.

Eikä mulla täällä oikeastaan mitään sen kummempaa. Istuin tänään tuntikausia valokuvauskurssilla miehen kanssa mummon hoitaessa poikaa ja odotin, että pitkään istuminen tekisi kunnon supistukset... Vaan ei mitään, ei ainakaan suurempaa. No ei kai supistaminenkaan välttämättä tarkoittaisi, että tästä kantourakasta sen nopeammin selvittäisiin, joten ei muuta kuin yritetään iloita vähäoireisesta päivästä.

Mulla on yhä se sairaalakassi pakkaamatta ja isyys-/isovelipakkaus vaiheessa. Ostamatta on vauvalle ainakin kosteuspyyhkeitä, ja harsojakin voisi olla enemmän. Vauvan kehto on pojalla nyt nukenkehtona, se pitäisi korvata nukeille tarkoitetulla kehdolla, joka jossain säilössä, ja laittaa se oikea vauvalle valmiiksi. Astinlauta pitäisi laittaa kärryihin ja etsiä ja huoltaa koppa vauvalle. Kaukalon saamme kaikeksi onneksi lainaan Jannen työkaverilta, joten ei ainakaan heti tarvitse ostaa omaa ja kerkeää miettiä turvaistuinpolitiikkaa (= miten venkslata isoveljen ja pikkuveljen istuinten kanssa, kun puolen vuoden päästä voi taas Antonkin istuinsysteemejä muuttaa). En nyt pistä päätäni pantiksi, mutta siinä taitaakin suunnilleen olla tärkein laitettava, johon ei kovin paljon aikaa luulisi menevän, ja kun nuo asiat ovat valmiina, Paapau on mitä tervetullein... Eikä olisi maailmanloppu, vaikka tulisi jo vähän ennemminkin. ;)

Semmoista omaa napaa täällä, viikonlopulle jatkoa ;)

T. Kalenteri ja Paapau 37 + 1
 
Minäkin pääsin vihdoinkin koneen ääreen kotosalla ja kirjoittelemaan kuulumisia :whistle:

Mulla alkoi vihdoinkin kauan odotetut lomat, ensin viikon talviloma ja pääsiäisen jälkeen jatketaan sitten äitiyslomalla. Ei kyllä millään tahdo uskoa, että nyt ei tarvitse aamuisin raahautua tuonne ruuhkaan ja yleensä kylmään bussiin istuskelemaan.

Viime viikolla oli ensimmäinen synnytysvalmennus kättärillä ja päästiin tutustumaan yhteen synnytyssaleista. Mukavat tilathan tuolla kättärin haikaranpesässä on, eikä tullut mitään pelon sekaisia tuntemuksia tulevasta synnytyksestä. Eihän tässä vielä hirveästi ole ehtinyt synnytystä miettimään, kun päivisin ajatukset on ollut niin työasioissa kiinni. Uniin kyllä tuo synnyttäminen on tullut, muttei kuitenkaan mitenkään painajaisina :LOL:

Viime viikolla oli myös neuvola ja kaikki oli hyvin ja poju oli ainakin tuolloin raivotarjonnassa, mutta en kyllä ole aina ihan varma, että miten päin masussa ollaan. Peppu on kyllä yleensä tuolla vasemmassa yläkulmassa ja välillä pönkeää sitä ylös sellaisella voimalla, että miettii jo että tuleeko se masusta ulos...

Muutoin olo on ollut suhteellisen hyvä, menkkamaisia kipuja on ollut enemmän tai vähemmän, kävely on vaappumista ja välillä tuskaistakin. Yöt saan nukuttua suhteellisen hyvin, tahtoo vain kankut välillä puutua ja hyvän asennon löytäminen on vaikeaa. Öisiltä vessassa käynneiltä on vältytty vielä tähän mennessä, mutta aamulla jo tulee kiirus.

Täytyy tässä pikkuhiljaa mennä herättelemään tuo mies, jotta päästäisiin lähtemään kirppiskierrokselle hyvissä ajoin. Itse kun olen enemmän aamuvirkku ja mies taas nukkuisi mielellään vähän myöhempään :D

Hyvää sunnuntaipäivän jatkoja kaikille!

Tikru77 ja pikkanen 33+4
 
Huomenta.
pikaisesti ennen lastenvaatekirppikselle lätöä tulin vaan kertomaan, että viime yö alkoi tasaisilla supistuksilla. Ei mitenkään kipeillä mut niin että tuntui. Kelloa en jaksanut sänkyyn hakea, kun ei ne missään vaiheessa siltä tuntunut et lähtö tulis. Mut edistystä...JEE!!! Nyt menoks :wave:

Ai niin.. Hysteerinen pitäiskö tolle eka sivulle linkittää myös se tämän kuun ensimmäinen keskustelu joka sitten tilttäs???

Joanna ja tiltiäinen 37+2
 
Heipä hei kaikille tosi pitkästä aikaa! :D Meillä muutto ja melkein kuukauden nettikatkos takana ja ihanaa on ollut lukea teiän muiden juttuja! Etenkin nämä synnytyskertomukset ovat kyllä jotenkin niin ihania lukea!

Tännepä omaan napaan ei mitään ihmeellistä kuulu. Vatta sen kun kasvaa ja vaavi liikkuu ihan kamalasti.

Itse voisin jotain laittaa esikoisen synnytyksestä. Mulla eka synnytys käynnistettiin raskausmyrkytyksen takia. Käynnistys aloitettin cytotec-tableteilla kohdun suulle rv39+1, ekasta ei tapahtunut mitään ja seuraavana päivänä jatkettiin uusilla muruilla tuonne kohdunsuulle. Sain sitten vielä kaksi murusta niitä cytotecceja sitten lähti synnytys käyntiin ja aika rajusti lähtikin.

Mulla meni lapsivedet illalla klo 20 ja siitä muutaman tunnin kuluttua olin n.4cm auki. Synnytyssaleissa ei ollut tilaa, joten jouduin kärvistelemään päivystysosastolla ja odottelemaan salin vapautumista. Kuumasta suihkusta oli aivan älyttömästi mulle apua, joten suosittelen sitä kylllä kokeilemaan! Olin suihkussa reilun tunnin ja sitten pääsin vihdoin saliin. Siinä vaiheessa kivut olivata jo aivan kamalat ja kun synnytyksen hoitanut kätilö teki sisätutkimuksen olinkin jo 8cm auki! Siinä vaiheessa olo oli jo aika moinen ja onneksi ehdin vielä saamaan spinaalipuudutuksen, joka poisti kaikki mahdolliset kivut! Ainoa ongelma oli että se ilmeisesti aiheutti supistusheikkoutta ja ponnistusvaiheessa mulla tuli vain tosi heikkoja supistuksia, jotka hidastivat loppusynnytystä. Ja kun tytön sydänäänet vielä laskivat alas niin jouduttiin ottamaan imukupin avulla vauva ulos. Muttas loppu hyvin kaikki hyvin! :heart: Synnytyksen kesto laskettiin lapsivesien menosta ja ajaksi kirjattiin 4,5 tuntia eli aika nopsaan sitten kaikki tapahtui.

Tuosta peräruiskeista ja kakan tulosta synnytyksen yhteydessä on ollut puhetta. Mä sain peräruiskeen ennen synnytystä, koska maha ei ollut toiminut kunnolla moneen päivään. En itse laidastakaan huomannut siinä ponnistuksen aikana, mutta mies vaan jälkeenpäin totesi, että kyllä sitä näköjään tulee sitä toistakin samalla niin kuin perhevalmennuksessa oli puhetta. Ajatuksenahan se on aika noloa kakata sinne synnytyspöydälle, mutta sitä tapahtuu lähes kaikissa synnytyksissä, joten ei kannata siitä murehtia kenenkään!

Imetyksestä vielä sen verran, että kannatta sairaalassa "vaatia" hoitajilta kunnolla apua, jos alku on hankalaa. Itellä vieläkin harmittaa, että ei tullut pyydettyä riittävästi apua, kun jotenkin ei kehdannut häiritä kiireisiä kätilöitä. :snotty:
Se alkuimetys on aika rankkaa hommaa niin kuin joku jo aiemmin laittoikin. Rinnanpäät kovilla ja maitoa tuli mulla ainakin ihan mahdottomasti sen jälkeen kun se oli noussut. Imetin kyllä tuota esikoista yhteensä 14kk, vaikka alku oli kyllä tosi hankalaa. Jotenkin toivoisin että tällä toisella kaikki alkaisi paremmin. Ja sitten kun se vauva on vbähän isompi ja kaikki sujuu hyvin niin imetys on tosi ihanaa hommaa! :D

Viime viikolla sain pestyä vauvan vaatteet ja muutenkin olo on ollut ihanan energinen. Tosi monella muulla on ollut supistuksia ja kipeitäkin, täällä ei mitään sellaisia ole ollut ainakaan vielä!

Hämy on ilmeisesti saanut jo pienen syliinsä. Saas nähdä kuinka nopeasti tässä alkaa lisää syntyä huhihippusia! Aika hurjan tuntuista, että maaliskuu on jo näin pitkällä, kohta se on vääjäämättä meillä kaikilla edessa... :whistle:

Mukavaa sunnuntaipäivää kaikille, täällä Helsingissä sataa oikein talvisesti lunta, nyt sais kyllä jo mun puolesta tulla kevät... :kieh:

amalia ja "eino" rv36+2
 
Auronkoista huomenta (päivää) kaikille! B)

Tulin koneelle hengähtään siivouksen lomasta. Ukko ja poitsu lähtivät mönkijää katsomaan niin päätin sitten lattiat puunata oikein kunnolla (supistukset tervetulleita :whistle: )
Vielä olis matot tamppaamatta..

Tässä yksi päivä kirosin rakasta anoppiani ja nyt kiroan taas :headwall: :headwall: Viimeksi tuli tänne (viikko sitten?) flunssan kourissa kuin tahallaan meidät tartuttaakseen, valittaen huonoa oloaan...pälä pälä pälä.. :kieh: Ja eiköhän eilen alkanut Topillakin räkä valumaan ja oli illalla lämpöä. |O Kyllä sai mies taas kuulla kuin ihana äiti hänellä on (tiiän etteihän se ukon vika oo mutta....)
Mä kihisen ja pihisen raivosta ja voi perk.... jos tauti vielä minuun tulee niin saa anoppi kuulla kunniansa |O
Mitä mä oon tehny et oon saanu piip piip piip anopin???

Anteeksi :ashamed:

Mutta nyt mattojen tamppaukseen.. :wave:

Dacapo ja Aino 37+4
 
Hysteerinen miten sun turvotus? onko muita oireita? mulla ei ole pahemmin turvotuksia ollut (vielä) joten ei ole kokemusta asiasta, mutta soittaisin kyllä maanantaina terkalle jos sun sijassasi olisin.

ja piti kysyä Heililtä että saitteko te järjestettyä sitä hoitopaikkaa lapsille synnytyksen ajaksi?

meillä on tyttö tänään hoidossa isovanhemmilla hetken. äiti ottaa ihan rennosti.
 
Dacapo, ymmärrän hyvin sun ketutuksen. Meilläkään miehen vanhemmat ja sen sisko ei ikinä kerro etukäteen, että ovat kipeinä. Sitten kun tavataan niin jossain sivulauseessa tulee ilmi että jaa, siskon tyttö on oksennustaudissa. :kieh:
Tämän takia meilläkin ollaan tällä hetkellä räkätaudissa.
Ymmärrän kyllä, että lapset sairastaa paljon, eikä se ole niin vakavaa. Mutta kun nyt synnytyksen lähestyessä haluaisin, että perhe pysyis terveenä. Olis kamalaa, jos esikoinen ei voisi tulla flunssan takia sairaalaan kattomaan äitiä ja vauvaa. Tulisin hulluksi! Voihan se olla kipeänä joka tapauksessa, mutta jos sen voisi välttää, niin olis ihan kiva.

No mun sappi kiehahti taas ja pääsi tällainen valitusvirsi. Sorry. Pakko kai niille on suoraan sanoa tästä asiasta. Muuten ne tulevat vauvaakin katsomaan sairaana. Kuten ennenkin.
 
Vuotaraaputin kysyit, saatiinko lapsille järjestettyä hoitopaikkaa synnytyksen ajaksi. Niin se asia on vielä vähän _avoin_ kun huomenna on se äippäpoliaika ja odotellaan, että mitä siellä tuumaillaan..

Kakka-asiaa vaihteeksi. Minulla on nyt kolmisen päivää tullut vähintään n. 5-6kertaa pvässä kakka. Kiva. |O No, ei siinä muuten mitä, mutta peppu alkaa olla aika hellänä pyyhkimisestä ja tuli jo aavistus vertakin.. Pukamia mie en hahmota ainakaan itselläni olevan, mutta ehkä pitäs suihkutella käsisuihkulla jatkossa ja rasvailla bebanthenilla..

Turvoksissakin olen, hädin tuskin sormet osuu näppäimistöön ja kynä ei pysy enää ollenkaan kädessä! Kiva, kiva. Niin ja verenpainetta mittasin äsken 145/85, eli minun paineiksi aika korkeat.. Saa nyt huomenissa nähdä vieläkö on sitä valkuaistakin pissassa. Torstaina kun neuvolassa oli.

Heili 36+5
 
tahtoo lenkille :whistle: kävin kävelemässä koiran ja kärryjen kans aika reippaasti ja alko särkeen alapäätä ja mahaan kävi aika kipeestikkin.kai ne oli supistuksia.siitäkös innostuin ja nyt haluttaa uudelle lenkille jos vaik edistäs kohdunsuun tilannetta :p
imetyksestä oli juttua. kummallekkaan en ois antanu lisämaitoa edes sairaalassa jos ei ois lähteny eka niin huonosti paino nouseen ja pelkona oli tietty ettei sit pääsiskään kotiin sen kolmen yön jälkeen jos ei ois paino lähteny nousuun.no sitä oli kuitenki pakko sairaalassa vähän antaa mutta kotona en tainnut kummallekkaan antaa ollenkaan vaan imetin ana kun vähänkin lapsi tuntu nälkäselle.meillä on kumpikin viihtynyt tissillä ja varsinki esikoisen kans makoilin sohvalla tuntejakin ja katselin elokuvia samalla imettäen.tyttö nautiskeli pitkään ja yleensä aina nukahtikin tissille.esikoisella tuli niitä rintaraivareitakin,eli alko kovasti itkeä kesken imetyksen mutta pelätessäni ettei maito riitä niin ihana ystäväni valisti minua rintaraivareista joita voi tulla just joskus 3kuisena ja taas luotin itseeni ja imetin ilman lisämaitoa.pissavaipoistahan myös näkee onko lapsi saanut tarpeeksi ruokaa.toisen kans olinki jo paljo varmempi ja täysimetin 6kk vaikka välillä neuvolassa sanottiin ettei paino oo noussu oikein hyvin.mut sit vaan kävin jonku ajan päästä uudelleen käyttään tyttöä painokontrollissa ja paino olikin noussut hyvin ja sain "luvan"jatkaa täysimetyksellä.huomasin että ennen tota painokontrollia aloin säikähtäneenä syödä ja juoda enempi ja yritin keskittyä vauvan paikoillaan syöttämiseen enkä juossut vauva tissillä ympäri taloa tekemässä sitä sun
tätä.vaikeempi vaan makoilla pitkiä aikoja varsinki nyt ku on kohta kolme pientä lasta.
synnytyksestä mulla esikoisen syntymä kesti 11h10min ja toisen lapsen 4h15min. esikoisen syntymän merkkejä oli kun aamulla herätessä tuli verta(ei paljoa)sänkyyn ja sit lapsivettä vessaan mennessä.sit lähettiinki sairaalaan ja vähän supistelikin joka kuitenki meni ohi.mut otettiin osastolle yöksi ja kahden aikaan yöllä heräsin kipeisiin synnytyssupistuksiin.taistelin niiden kans yksin huoneessa varmaan viiteen-kuuteen jonka jälkeen "kehtasin" mennä vaikeroimaan aiasta yöhoitajalle(pöliä minä,eihän ne hoitajat siellä nuku vaan ovat meitä varten :ashamed: ).no olin käyrässä,kävin suihkussa ja sain peräruiskeen.sit ihana kätilö saatteli mut synnytysaliin jossa pääsin altaaseen ja se helpotti kovasti.tunnin jälkeen tuntu etten pian selviä ja sain epiduraalin ja se oli aivan mahtava.kaikki kivut hävisi.edes ponnistusvaihe ei tuntunut kamalalle ja päätin et ton epiduraalin pyydän aina.no niin ei ihan käyny vaan seuraava synnytys oli vasten tahtoani luomu :x supistelut alko aamulla mut ihan vaimeina enkä edes sanonut niistä töihin lähtevälle miehelleni.sitten huomasin taas sängystä noustessani että vuodan vähän verta.supistuksia tuli koko päivän mutta ajattelin et ne loppuu ku en ollu yhtään kipeä eikä ne ollu säännöllisiä.kävin esikoisen kans suihkussa,ulkona pitkällä kävelylenkillä,tein rukaa,syötiin,eleltiin normaalisti.no ei ne supistukset loppunu ja vähän ennenku mies pääsi töistä soittelin et nyt voisit ehkä tulla kun supistukset vähän kipeytyny.kulu aikaa ku mies ja sisko tulivat.siinä vielä pakkailin ja aijoin vaan käydä tarkistuskierroksella.loppujen lopuks en meinannu enään päästä autoonkaan ja matkalla tuli noiduttua melko monesti(jota en esikoisen synnytyksessä tehnyt kertaakaan).ku pääsin raahautuun synnyttäjien vastaanottoon oli kohdunsuu auki5-6senttiä.sain peräruiskeen ja pyydin saada kipulääkettä seuraavaks,mutta peräruiske nopeuttiki supistelua ja avautumista ja kun kävelin vastaanottohuoneesta veskireissun jälkeen synnytysaliin olin 10senttiä auki ja mun käskettiin alkaa ponnistaan.en suostunu vaan halusin jotain kipulääkettä.no pistivät alapäähän jonku piikin joka kävi kipeesti ja tuskin kerkes alkaa vaikuttaan ku piti alkaa ponnistaan. vauva olikin 6minuutin ponnistamisen jälkeen rinnalla ja mun olo tosi sekava.synnytys oli niin kivulias että esikoisen hitaampi synnytys oli paljon helpompi kipulääkkeen ansiosta. nyt toivon aika nopeaa synnytystä mutta sairaalaan aijon lähtä viivana että kerkeen saada kipulääkettä. kakkahommasta en musta ite kakanneeni vauvan syntymän yhteydessä ja häveliäänä sitä mieheltäni kysyin niin sekään ei ollut huomannut mitään sellasta,onneks :ashamed: mutta ei kyllä siellä alapäässä ollutkaan vaan mun pään vieressä. kumpikin synnytys silti ainutlaatuisena ihananakin tapahtumana mielessäni vaikka toinen olikin kivulias kokemus.kaikki meni kuitenkin hyvin ja sain kaksi tervettä tyttöä :heart: :heart: nyt laittelen vauvan sänkyverhon valmiiksi ja lähden ulos ihanaan auringonpaisteeseen.ainiin kävin tyttöjä käyttämässä parilla naapurilla ja kaveriperheellä virpomassa ja ne olivat tosi söpöjä pikkunoitia =) kotona vielä etsivät pupun piilottamia pääsiäismunia ja kyllä oli hauskaa :D
 
Joanna hyvä kun huomasit, itsellä oli tuo mielessä silloin kun pinoa tein, mut jotenkin tohkeissani sen jo unohdin :D

Hei ketkä niistä kertoilikaan, näistä raskausajan ihanista "unohduksista". Mä nimittäin tein pullaa yks päivä ja unohdin siitä taikinasta suolan :LOL: vähän oli makeita pullia, mut ei sentään tarvinnut roskiin heittää. Ihmettelin pitkään että miten on näin makeita pullia, ennen kuin hokasin että suola unohtui :LOL: :LOL:

Vuotaraaputin kyllä mulla edelleen jalat on turvoksissa, ja eilen oikein miehen kanssa tutkittiin sormiakin, niin kyllähän nämä ovat turvoksissa, en vaan itse enää edes tajunnut. Sormusten kanssa testattiin että miten ne menevät ja eihän ne menneet paljon yhtään tuohon nimettömään :eek: Pitää vielä miettiä sitä neuvolaan soittoa, sanovat kuitenkin että juo vettä ja katsotaan sitten keskiviikkona....kun muuten ei ole mitään oireita. Eilenkin menin melkoisella hedelmä ja salaatti linjalla ja yritin välttää kaikkea makeaa ja suolasta ja kaikkea mitä nyt vaan voi välttää....mutta paskat se mitään auttanut aamusta jo oli jalat turvoksissa :x :x

Heili tuosta kakka-asiasta oli pakko heti kommentoida :D mulla oli tällä viikolla muistaakseni keskiviikko tuollainen päivä, että tavaraa vaan tuli ja sen jälkeen onkin ollut hiljaisempaa, aina jo ku pikkuinen kikkare tulee, mutta suoli ei toimi kunnolla, vaikka mitä yritän :( Ja lisäksi huomasin itselläni niitä helvetin pukamia :x :x mitäs voidetta niihin nyt pitikään hölvätä, vai auttaako tuo bepanthen siihenkin? Meinasin apteekista ostaa pukama rasvaa kun kävin hakemassa rennietä, mut se täti siellä oli niin yliärsyttävä, että mun oli vaan pakko päästä pois koko apteekista, olenko vähän heikkohermoinen :D mut jurppii jos pitää siinä seläntakana kytätä mitä teen, jos tutkin hyllyjä, osaan kyllä sitten kysyä jos tarvitsen apua |O Kyseessä siis pieni sivu apteekki eikä muita asiakkaita ollut...kai se oli liian innostunut myymään ja mulla pinna liian kireällä....

Dacapo ymmärrän kyllä tuon ketutuksesi, mulla kävis varmaan myös hermon päälle jos olisin vastaavassa tilanteessa :hug:

Milloinhan hämy kotiutuu ja ehtii meille kertomaan vauvasta...kovasti jo odottelen, että saisin päivittää etusivulle ensimmäisen syntyneen hippusen :heart: ja mieluusti lisään sinne muitakin...kun usealla on viikkojakin jo reippaasti....

Palataan jälleen asiaan...

Hysteerinen 36+6
 
Väsyneitä kuulumisia meiltä: tuli juotua eilen vähän himpun liian myöhään saunalimpparia, joten hyppäsinpä sitten vessassa sen kuusi kertaa yön aikana! Mies jo tuossa suunnitteli työhuoneeseen muuttoa, jotta herkkäunisena saisi nukuttua, mutta saapas nähdä. Kiva, jos se jo nyt eri huoneeseen muuttaa nukkumaan, vielä on kuitenkin vauvan syntymään aikaan. Tarkoitan siis, että toiseen huoneeseen nukkumaan muuttaminen on kuitenkin varmaan edessä vauvan syntymän jälkeen, niin olisi vielä mun viekussa jonkun aikaa pysynyt...

Mahan toiminta on ollut vilkasta täälläkin, liekö johtuu syödyistä suklaaherkuista :p , vai mistä. Välillä tietty käy mielessä, että josko olisi ennen synnytyksestä, jos kroppa huolehtii luonnostaan tyhjennyksistä, mutta todella rauhalliselta mahassa muutoin vaikuttaa. Pukamat ne kiusaa muakin. Apteekista ostin jo aikoja sitten sellaisia puikkoja, mutta en ole hirvinnyt niitä vielä käyttää. Karvat nousee pystyyn jo ajatuksesta työntää jotain vastapalloon, kun takapuoli on parin päivän täystyhjennyksien jälkeen muutoinkin verillä. Niin, sen vuoksi ostin noita puikkoja, kun apteekista sanoivat, ettei voide auta, jos on kyse sisäisistä pukamista, enkä minä tosiaan mitään pallukoita ulkopuolella ole huomannut. Pitää vissiin satsata huippupehmeään wc-paperiin! :LOL:
 
Iltoja

Täällä on ollut nyt oikein koko viikonlopun hermot kireenä :headwall: Eli eilen piti miehen veljen tulla kattoo lapsia et me päästään ulos syömään ni sit se perukin tulosa :headwall: Ja sit tänää meentiin käymään miehen siskon luona ku mies ajatteli et tekee siellä lumityöt, ku se on niitten kotipaikka ja ne pitää tehdä trktorilla ja miehen siskolla ei ole miestä joka ne tekis. Enkä yhtään kyl ihmettele et ei hällä sitä miestä olekkaan, ku aina ihminen on niin helvetin nekatiivinen :kieh: Meillekkin rupes huutamaan siinä pihalla, et v...u ku teillä kesti pitkään ennenku tulitte ku traktoria pitää pitää lämmössä nii pitkää ja sähkölaskut on niin kalliita. Ni mä ajattelin sillo et tee per..le ite lumityös :kieh:
Sori ku valitin, mut helpotti ees vähän :D

Nyt poistun takavasemmalle ei muuta ku hyvää sunnuntai illan jatkoja kaikille :wave:

Baby dream ja "Topi" 34+6
 
Tuosta kakkajutusta vielä, itse tiedän/tunnen ainakin kaksi tapausta, jossa tuli kakka tuli ponnistusvaiheessa. Toinen oli sanonut ponnistaessa, että nyt tulee... kätilö oli lohduttanut, että antaa tulla vain. Eli henkilökunnalle todellakin normaalia.

Täällä alkaa olotila hiukan helpottamaan, voi jo olla jonkin aikaa jalkeillakin supistelematta =) Parin viikon päästä ei tarvi sitten enää varoa. Todella vauhdilla aika kulunut. Olen nyt loman aikana alkanut todella nauttimaan tästä raskaudesta. Vähän haikea mieli, kun pitää luopua masusta. Olen varmaan hieman kieroutunut :LOL:

Jännityksellä minäkin odotan Hämyn kuulumisia. Toivottavasti kaikki mennyt hyvin, ja saa tulla käärön kanssa kotiin.

Mariaana 35+4
 
Nyt on virpomiset virvottu tältä erää..

Joskos me saataisiin pääsiäisvauvoja ensi viikon aikana useampikin tänne hippusiin! Jännityksellä ja mielenkiinnolla odotan. Samoin kun odotan huomista äippäpoliaikaakin..Kauhun sekavin tuntein. :whistle: :/ =)

Heili 36+5
 
Heipä-hei kaikille, en olekaan vähään aikaan kirjoitellut tänne/lukenut muitten kuulumisia.
Nyt tulikin luettua sitten niin paljon muitten kuulumisia kerralla, että on vaikea tähän kommentoida sen kummemmin mitään :)

Minä kävin Nkl:llä juttelemassa sype-kätilön kanssa tunnin verran synnytyshuoneessa ja täytyy kyllä edelleenkin kehua Nkl:n ystävällistä ja ammattitaitoista henkilökuntaa! Sain kysellä kaikki mieltäni askarruttaneet isot ja pienetkin asiat läpi synnytykseen liittyen. Ei mulla varsinaista pelkoa synnytystapahtumaa kohtaan oikeastaan ollut, mutta pikemminkin ongelmana oli epätietoisuus tapahtumien kulusta. Nyt mulle selitettiin hyvin yksityskohtaisesti että miten esim. epiduraali vaikuttaa kehossa ja mitä kipua se vie pois + mitä tapahtuu sen jälkeen kun lapsi on tullut maailmaan jne.

Kehtasin jopa kysyä varpaankynsien lakkaamisesta ja kyllä lakkaa saa olla! :D He tarkkailevat verenkiertoa nykyään ihan muualta ja tarvittaessa henkilökunnalla on kyllä kynsilakan poistoainetta käytössään ;) Oikea turhamaisuuden multihuipentuma :LOL:

Me saatiin eilen vaunut kotiin ja nyt on sellainen olo et kaikki on valmiina vauvaa varten :) Mies työnteli vaunut tosi ylpeänä autolta kotiin ja käyn vähän väliä ihailemassa niitä tuolla olkkarissa...

Pääsen vihdoinkin tiistaina sinne jalkahoitoon/hierontaan ja meinaan pyytää jotain hienonväristä lakkaa varpaankynsiini :D Keskiviikkona on edessä tutustuminen perheosastoon jota kätilön mukaan sanotaan myös naistenklinikan hiltoniksi :LOL:

Vauvalla tuntuu olevan kaikki ihan kunnossa. Viikko sitten sunnuntaina havahduin siihen että vauva ei ole liikkunut koko päivänä ja en saanut häntä hereille yrityksistäni huolimatta. Sain ihan älyttömän paniikkikohtauksen ja ikään kuin jähmetyin kokonaan, soitin päivystykseen mistä neuvottiin juomaan todella makeaa mehua ja menemään pitkälleen. Tein työtä käskettyä vaikka olin juuri syönyt sokeria ja sain kuin sainkin pikkuisen hereille. Mutta kyllä mä säikähdin!!! En ole aikoihin vollottanut niin paljoa...

Omaa napaa vain tällä kertaa.. :ashamed: Terkuin Katarina & Pikkupapu RV 35 + 2
 
Huomenta täältäkin! :wave:

Meillä kävi pari virpojaa, aika vähän. Meidän lapset kävi yhdessä naapurin tytön kanssa virpomassa noihin tuttuihin naapureihin. Hienonosti meni. Ensi vuonna varmaan jo vähän pitemmälle uskalletaan mennä :D

Täällä oli aika kauhee yö.. Selkää särki ja poltteli ja vatsaa supisteli. Mietin jo että joko tässä lähdetään synnyttämään. Rauhottu ne supistukset kun viimein hyvän asennon sain.
Mies mokoma vaan aina välillä kuorsasi. No väsynyt kun oli kun reissusta kotiuitui ja oli herännyt eilen aamulla jo 4 aikaan mutta kyllä se silti häiritsee kun toinen kuorsaa niin kovaa..

Tänään oisi ohjelmassa pullan tekoa. Ajattelin että pakkaseen hyvä leipoa valmiiksi jotain niin on sitten tarjottavaa kun tulee vauvan kotsojia. Ei meille varmaan heti ihmiset hyökkää vauvaa katsomaan kun sukulaiset asuu kaukana mutta varmaan jokunen ihminen tulee kuitenkin.

Mukavaa uuttaviikkoa kaikille. ja se pääsiäinenkin sieltä uhkaavasti lähenee :D
-Taika ja masukki 35 tasan-
 

Yhteistyössä