***HUHTIHIPUT 2008 kesähöpinät***

Terve taas!

Olin tänään pilvijärvellä (sipoossa) äitini kanssa, ja jätin Nooan tänne kotio miehen kanssa. En jotenkin viitti viedä noin pientä rannalle, kun ei voi auringossa olla, ja muutenkin vaunuissa on varmaan hirmu kuuma.
No, hyvin nuo meidän miehet oli täällä pärjänneet muutaman tunnin keskenään. Ihan hyvää harjotusta oli, kun mun pitäis ens perjantaina lähteä hieman juhlimaan omia varpajaisia tyttökavereiden kanssa. :)

Meillä ei poika edelleenkään käänny mihinkään suuntaan, paitsi oman napansa ympäri... päätä kannatellaan kuitenkin jo kuin vanhat tekijät. :D

Mies lähtee tänään juhlistamaan omia varpajaisiaan. Täytyy varmaan laittaa se sitten sohvalle nukkumaan, kun en halua että se tulee aamuyöstä mun ja Nooan viereen haisemaan. heh..

Meillä on vasta 1,5 viikon päästä 3kk neuvola, mutta täytyypä muistaa ostaa niitä suppoja valmiiksi tuonne kaappiin.
Mun kaverilla oli pari viikkoa sitten ollut niin kauhea darra, että mikään ei pysynyt sisällä. Ei pystynyt siis ottamaan edes särkylääkettä, niin se oli sitten laittanut itellensä pari suppoa. :LOL:
Nyt se sitten vastaa aina puhelimeen: Suppo Taalasmaa... :LOL: :LOL:

meikä ja Nooa jotain 2 ja puol kk
 
elzibelzi :LOL: kiitos, mä repesin! illan naurut! suppo... :LOL:
pidähän hauskaa "varpajaisissa"! kyllä tekee terää vähän irtautua, mähän käväisin siskoni kans tammerfesteillä muutama viikko sit ja ei voi moittia, tekee hyvää irtautua vähän kotikuvioista.
 
Meillä esikoinen on tainnut kerran tulla eteiseen keskellä yötä, muutoin huutanut sängyssään jos herännyt. Meillä usein pojalla ollut vaippa märkä ja sen vaihto rauhoittanut. Viime yönä sitten piti olla vieressä että rauhoittui takaisin nukkumaan, ja heti havahtui kun nousin pois.

Meillä esikoisella harjoitellaan vasta kuivana oloa, ei ole kyllä ollut kovin innokas enkä halua väkisin viedä potalle. Ollaan muutamana päivänä oltu kotona vaipatta jos vaikka hoksaisi että pikkuhousut on vaipaa paremmat. Meillä esikoinen on nyt 2 v 1 kk.

Meillä tuntuu nyt yösyönnit lisääntyneen siihen kahteen kertaan, en muistakaan milloin oli se yksi syönti.

Tänään tuleekin miehen vanhemmat kylään. Mies siivosi aamulla kun itse ulkoilin lasten kanssa.

Mutta nyt antamaan ruokaa pojalle.
 
Kokkolassa taas siis ollaan..

Ajomatka Kalajoelta Kokkolaan Iidan kanssa kahdestaan meni aikasta huonosti.. Iida nukkui ensimmäiset 10 minuuttia matkasta, sitten varmaan tippu tutti ja alko huuto.. 7 kertaa pysähdyin ja sain Iidan jotenkin rauhoittumaan, mutta sitten ei enää rauhoittunut millään ja piti nostaa istuimesta pois hetkeksi.. Monesti jo mietin etten varmaan ikinä pääse kotiin asti ja että pitääköhän soittaa mun porukoille että tulevat apuun niin että toinen sitten matkustaa Iidan kanssa takapenkillä kotiin, mutta onneksi tosiaan tuo istuimesta pois ottaminen auttoi ja loppu 30 kilsaa meni sitten rauhassa.. Moneen kertaan kyllä tuli mies ja sen kaverin polttarit kirottua alimpaan suohon..

Oululaiset äitit : ollaan tässä varmaan muuttamassa ouluun lokakuun aikana, jos vaan miehen työhommat menee putkeen niin mihin päin Oulua suosittelette muuttamista ? Nyt aluksi aijotaan ihan vaan vuokrata kämppä ja sitten kattoa myöhemmin omaa asuntoa.. Sivakka-yhtymälle ja vvo:lle oon jo laittanut hakemuksen, olisko muita mistä kannattais kysellä ?

Känkkäränkälle onnittelut jo näin etukäteen tulevien häiden johdosta..

Kiva, että Hysteerinen tulit takaisin.. Olen pari kertaa miettinytkin että mites teillä on muutto mennyt..

Lämmintä säätä on nyt pidellyt täälläkin.. Iida kiukuttelee päivä unien kanssa ja sittenpä iltaa kohden onkin niin kiukkunen että.. Kaikki on vaan huonosti ja itkettää.. Eipä taida tuo sää kumminkaan olla tähän syynä, kun jo viime tiistaista lähtien on ollut näin, max. 2 tuntia on nyt nukkunut päivän aikana.. Toivottavasti on vaan joku vaihde joka menee ohi..

Sanmar kuten jo tuossa aikaisemminkin kirjoitin niin meillä myös Iida on siirtynyt täysin 2 syöttöön yössä, kun ennen veteli kevyesti 7-9 asti aamulla ennen syöttöä.. Varmaan on sitten jotenkin tähän ikään liittyvä juttu..

Onko täällä muita joitten vauvat vielä alle 60 cm ja 6 kiloa.. ? Iidahan oli 3kk neuvolassa vasta 59,5 cm ja 5,790 g.. Syntyessään painoi 4,120 ja oli 52 cm pitkä.. Mennään vielä kumminkin nolla käyrällä, joten eivät neuvolassa kommentoi asiaa.. Iidahan puklailee tosi paljon, joten se varmaan vaikuttaa tuohon kasvuun.. Tuosta puklailusta oon maininnut moneen otteeseen, mutta kun tosiaan nolla käyrällä ollaan niin ei oo huolta, neuvolan mielestä siis..

Mutta eipäs tällä kertaa muuta.. Lähden ilta kahveelle..

Suvi ja Iida 3 kk 2 pv
 
Tervehdys täältä!

Meilläkin esikoinen tuntuu joskus olevan ihan unessa "herätessään" yöllä. Onneksi sitä ei kovin usein satu. Joskus kävelee pienen pätkän unissaan ja nukahtaa heti sänkyyn päästyään, joskus mutta onneksi tosi harvoin on saanut ns. kauhukohtauksen ja siinähän on rauhoitteleminen, kun ei mikään auta. Kerran joskus tämän vuoden alussa (poika ehkä 2 v 3 kk silloin) oli tuollainen tilanne, että rääkyi vain ihan kauhuissaan omassa sängyssään, kun yritin rauhoitella ja ottaa syliin. Sitten vasta lakkasi rääky, kun mies tuli ovelle ja kysyi, mikä hätänä. Taisi vähän ikään kuin havahtua siinä. Ja saman tien simahti taas.

Mies on tänään ollut kipeänä ja enimmäkseen pysynyt sängyssä, äskenkin Aaronin kanssa nukkuivat sängyllä, suloiset :heart: Esikoinen sen sijaan heräsi kärryistä heti kun meinasin katsoa Diiliä nauhalta, ja oli kuin talviunilta herätetty karhu :D Mutta sammahtipa kärryihin matkalla puistosta kaupan kautta kotiin, harvinaista herkkua! Ei tarvinnut tapella tällä kertaa. Nyt Aaronia syöttelen.

Elzibelzi, tuo taisi tuo Pilvijärvi olla aika ihana uimapaikka, jos oikein muistan. On joskus takavuosina käyty siellä miehen kanssa uimassa, hänen vanhempansa kun asuvat siinä Sipoon tietämillä, tosin Vantaan puolella. Kiva ois käydä uimassa jossain, mutta mä oon niin järjettömän kylmänarka ja varon jo rintatulehdusvaarankin takia (turhaan luultavasti, lähinnä kylmänarkuutta se on...). Täytyy tyytyä katselemaan, kun isompi poika pulikoi pihalla kumiveneessä :p

No eipä siis mitään sen kummempaa, aurinkoa kaikille,
t. Kalenteri ja pojat B)
 
Sofku meidän neiti oli 3kk neuvolassa 5100g ja 57,5cm. Ensviikolla tulee 4kk täyteen ja luulenpa että on edelleen alle 6kg ja 60cm. Neuvola meillä onkin vasta kahden viikon päästä. Nollakäyrää kasvaa ja terkan mukaan siis ihan hyvin.

Joanna ja Pinja viikkoo vaille 4kk
 
Anu-78
sofkumeillä saku paino 3kk neuvolassa 5865g ja 58.6cm pitkä ja 4kk tultt täyteen 18.8 ja meillä neuvolassa sanoi että pituuden suhteen on pienesti miinuksen puolella mutta taas painon suhteen onkin sitten plussan puolella reippaasti:) et täti vaan tuumas et hyvin poika kasvaa:)

Anu ja Saku
 
:wave:
Sofku, meillä neiti painaa 5400kg ja on 59cm pitkä ja noin viikon päästä tulee 4kk täyteen, mut ei meille sanottu mitään neuvolas muutaku et voit antaa jo perunaa ja se siitä. Eikä otettu kantaa siihenkään ku kerroin neitin oksentelusta ja röyhtäilystä ja siitä et puklaa vielä tunteja syönnin jälkeenkin ja mäklää suussa vanhaa maitoo. Niin ja mä olen Himangalla täl hetkel ja huomenna menen Kokkolaan siskoa moikkaamaan :D
Huomasin tos et Joannalla on tasan saman kokoinen neiti ku meilkii oli 3kk neuvolas =) me käytiin täs välis väilipunnituksessa ja ton parisataa grammaa oli painoo tullut :x saa nähä paljonko painaa viikon päästä :p
Kuulumisiin
vilijonka ja kasandra :hug: kaikille
 
puella joku tapaaminen oulussa vois kyllä olla kiva. Sais kerrankin jakaa ajatuksia muutenkin kuin näin netin välityksellä. =) ootteko muuten menossa vauvauintiin?

sofku tervetuloa vaan Ouluun! En kyllä osaa sanoa, mikä ois hyvä paikka asua, kun itse olen asunut vain Toppilassa ja Kaijonharjussa. Mutta sen verran olen kuullut, etten itse ainakaan ihan heti muuttaisi Rajakylään.
 
Meillä poika oli 3 kk neuvolassa 60,6 cm ja 5380 g, syntyessä 49 cm ja 2680 g.

Viime yönä poika nukkui ekan pätkän (5 tuntia) pinnasängyssä. Tähän asti nukkunut vain meidän välissä, mutta nyt alkanut möyriä niin paljon ettei itse saa nukuttua kunnolla.

Täytyykin alkaa viihdyttelemään poikaa.
 
Heippa, täällähän on ollut hiljaista. Me vietettiin perheen kans aamupäivä Tammelan torilla, ihana tunnelma siellä... Nyt molemmat pojat nukkuu (samaan aikaan taas!!) ja hetki aikaa koneellakin istua.

Artulla on alkanut oleen jonkin sortin rytmiä, oon huomannut et aamupäivällä vetää vaan pikkutirsat ja usein täs yhden aikaan nukkuu noin tunnin unet. Sit parina päivänä on iltapäivällä nukkunut sisällä pitkään, jopa 2,5h, mikä tosi pitkä pätkä meidän jätkälle. En sit tiedä onko se sisällä nukkuminen syynä vai olisko ulkonakin nukkunut yhtä pitkään.. Muut unet olen kuitenki nukuttanut pääasias aina pihalla, mut nyt helteiden takia iltapäivällä sisällä.

Niin joo ja yöt on mennyt nyt kahdella syötöllä taas, eli varmaan joku tiheänimunkausi oli ku heräili joku viikko sit koko ajan. Tai no, ei pidä nuolaista ennen ku tipahtaa.. Kuitenki ku nyt ääneen kehun niin sit taas heräillään.

...esikoinen tottui muuten isojen sänkyyn niin nopeaa että nyt eilen sit annettiin pinnasänky Artulle ettei se joutunut sit ku viikon nukkuun matkasängyssään. Oli varmaan ihan hyvä päätös pitää esikoinen pitkään pinnasängyssä (2v3kk), sillä se oppi tosiaan viikossa pysymään isojen sängyssä niin nätisti että jopa päiväunille jää ilman natinaa. Yleensä nimittäin kuulee äitien valittavan et muksu tyyliin 50 kertaa tulee sängystä pois ennen ku nukahtaa.

Asiasta viidenteen, mennään huomenna Titi-nallen taloon Ikaalisiin yhen kaverin ja hänen 2,4v tyttären kanssa. Saa nähdä miten onnistuu kun meidän Arttukin tulee mukaan (pakko ku ei sitä pulloa vieläkää huoli). Eniten mua kyllä jännittää automatka, 3 lasta takapenkillä, mitä jos menee ihan huudoksi!? No, sille ei sit vaan voi mitään.... Tai siis kyllähän noi isommat osaa olla mut Arttu, siitä en menis takuuseen. Inhottava ajaa ku vauva huutaa eikä koko aikaa voi pysähdelläkään.. Voi ku sille kelpais edes tutti mut ku ei sitäkään huoli.
Pitäkää peukkuja et matka menee hyvin!

Anu ja Arttu 3,5kk (ja isoveli 2,3v.)
 
Sofku Tervetuloa Ouluun! Mun mielestä Oulussa on paljon kivoja paikkoja. Mutta just Rajakylään tai Kaukovainiolle en ehkä ihan ekaksi muuttais. Ja vähän sama fiilis on Kaijonharjustakin, mutta missään noista en koskaan ole asunut. Voihan olla että ovat mainettaan parempia.

juuri Ei olla menossa vauvauintiin. Otso inhoaa vettä. Pyllynpesut just menee, mutta kaikki muu on sen mielestä liikaa. Kylvyssä huutaa ihan paniikissa, suihkussa lähes sama juttu. Onkin nyt rauhoitettu tilanne niin, että pestään jonkin aikaa pesulapuilla. Jos vaikka unohtuis, että piti huutaa.

Kiinnostaako ketään muita Oululaisia tavata?

Meillä huomenna isommilla lapsilla Dipp-tutkimuspäivä. Mies menee onneksi käyttämään, niin mun ei Otson kanssa tartte lähtee. Otsoltahan tuota diabetestekijää ei löytynyt, vaikka kaikilla muilla se on. Onneksi! Muistan kun tytön kanssa siellä kävin kun se oli vauva. Eivät millään löytäneet suonta ja lopulta piti otsasuonesta näyte ottaa. Ja arvatkaa kuinka se huusi! :'(

Puella ja Otso ens viikolla 3kk
 
Terve vaan!

3kk neuvola oli viime viikolla ja mitat oli 7420g (4330g) ja 64,5cm (54cm). Nyt oli painoa tullu vajaassa kuukaudessa vaan 300g mut pituutta vastaavasti 2,5cm. Pää oli kans kasvanu vaan 3mm mut ei puhunu siitä mitään eli kai se oli ihan ok. Rokotus meni hyvin eikä mitään oireita tullu, tosin annoin varuilta supon päivällä ja sit vielä yöksi.

Sit kysymys teille, joiden vauvat huutaa autossa, mikä turvakaukalo teillä on? Meillä poika aloitti huudon heti kun hänet laittoi kaukaloon ja huusi oikeastaan koko ajan jos ei simahtanu omaan huutoonsa. :/ Nyt kyllästyin siihen et joka reissu menee ihan pieleen ku lopulta autossa huutaa vauvan lisäksi isommat lapset ja vanhemmat. Lainasin ystävältä toisen merkkisen kaukalon ja johan poika hiljeni! :eek: Ei tuo edelleenkään autoilua rakasta mut on hiljaa 90% ajasta. Meillä oma kaukalo on Britaxin Baby safe plus ja laina-kaukalo on Gracon Autobaby (telakalla). Istuma-asento on Britaxissa pystympi ja "istuvampi", mietin voisko se olla ratkaiseva tekijä...?

Jaahas, sitteristä kuuluu kiukkuisia ääniä, got to go! :wave:

RouvaP ja Kiukkuinen Mies 3kk 1pvä
 
Kiitoksia Juuri ja Puella neuvoista.. Ja mua kyllä sitten kiinnostaa tavata kun sinne muutetaan. Enhän nimittäin tunne ketään Oulusta ennestään..

RouvaPannunen itse huomasin kanssa saman.. Vertasin meidän istuinta ja mun siskon vauvan istuinta keskenään ja sittten Iidaa laitoin istumaan siskon vauvan istuimeen ja ongelma selvisi.. Meillä on kylläkin Gracon istuin, juuri tuolla telakalla, mutta se oli Iidalla liian syvä eli pylly meni liian syvälle ja polvet tuli liian ylös.. Heti kun laiton tukea pyllyn alle niin että pylly on ylempänä ei istuimessa istuminen ole tuntunut niin ilkeälle.. Ens viikonloppuna ajellaan taas pitempi matka jolloin sitten näkee onko tolla oikeasti mitään vaikutusta vai huudetaanko silti ihan samallalailla... Lyhyemmillä matkoilla sillä nyt on tuntunut olevan vaikutusta..

Piti jotain muuta vielä sanoa, mutten nyt millään muista mitä..

Ai niin, siis Vilijonka meillä kuulostaa olevan samaa vikaa noissa lapsissa eli tuota puklailua, röyhtäilyä jne.. Eikä meilläkään ole neuvola mitään sanonu tosiaan tuohon. Siitä lima puklusta kysyin (teilläki tais sitä olla.. ?!) niin ei lääkäri tiennyt mistä vois johtua.. Jaa, että Himangalta oot.. Täällä tuntuu olevan jonkin verran porukkaa Pohjanmaan eri osista.. Osa tais olla tuolta hiukan etelämpää eli Vaasasta ja sitten on meitä pohjosemmasta, Angel08 oli myös Kokkolasta, jos oikein muistan ?!?

Hyvä kuulla, ettei sentään Iida ainoa alle 6 kilonen ja 60 cm ole.. Ainoa erohan taitaa vaan olla, että Iida oli 4,120 kiloa jo syntyessää eli paino ei kokonaisuudessa ole noussut kuin n. 1,7 kg ja pituutta tullut 7,5 cm..

Noh, nyt kuulostaa siltä että neiti vaatii huomiota.. Pitää siis mennä..

Suvi ja Iida aavistuksen yli 3 kk
 
rouva pannunen
meillä kanssa britaxin sama kaukalo kuin teillä ja tyttö huutaa aina autossa. nyt alkanut vähän rauhoittumaan, mutta kamalaa matkustaminen on..
pojlla oli eri iatuin ja viihtyivät autossa- pitänee miettiä vaihtoa :/
 
rouva pannunen meillä tulee testattua ainaki yksi erilainen kaukalo huomenna sillä kun tänään kävin kaverilla asentamas meidän autoon niitten britaxin twowayeliteä niin eipä mahtunut meidän kaukalo (maxi-cosin cabrio) sinne enää mut heidän esikoisen vanha Britax (Römer Baby Safe Plus ) meni, tosin sekin vain niin et laitettiin se valmiiksi vöihin (TWE keskipenkillä ja turvavyön lukitus jäi sinne penkin alle) ja Arttu pitää pujottaa sinne kyytiin auton turvavöiden välistä.
Tästä tulikin mulle kauhukuva siitä että eikö tonne meidän autoon mahdu oikeasti 2 turvaistuinta ja kaukaloa? Kolmas lapsi kuitenki toiveissa niin pian että 2 vanhempaa istuu luultavasti molemmat vielä turvaistuimissa, korkeintaan esikoinen on siirtynyt istumaan vyöistuimeen. Meil kuitenki autona bemarin isoin (525) farmari eikä se ole ku 2 vuotta vanha auto... :headwall: Tai siis meillä se on ollut vasta viime syksystä.. Mut ei ole ihan heti varaa taas lähteä uutta autoa ettimään, yleensä on ajettu samalla autolla 3-vuotta. Luulin et tonne menis heittämällä 3 lasta ku on iso laiva mut ei.
Miten te kolmilapsiset perheet matkustatte? Esikoisen istuin on maxi-cosin tobi joka näemmä vei hieman vähemmän leveyssuunnassa tilaa ku britaxin TWE.
 
:hug: kaikille
Turvaistuimista sen verran et mulla on pikkuneitillä Regaro profil yong plus ja hyvin viihtyy siinä ei ole kertaakaan vielä huutanut autossa ja mä kyl autoilen joka päivä :D tosin nyt auto jää tänne himangalle kun menen takaisin tuonne etelään, niin ja kahdella vanhemmalla lapsella on Regaro start, mulla mahtuu kyl takapenkille kolme istuinta ihan hyvin kun kaukalossa on se telakka ja sen voi asentaa taakse keskelle tai välillä olen pitänyt neitiä edessä kun mun vanhassa mersussa ei ole airbaggiä :/ Mä olen kyllä ollut tyytyväinen tohon regaroon ja aion ostaa Kasandralle isomman regaron sit ku aika tulee =)

Sofku, juu en mäkään ole saanut mitään selityksiä tuohon puklailuun enkä siihen röyhtäilyyn enkä todella mihinkään muuhunkaan :eek: Meillä on viikon päästä 4kk neuvola ja siel pitäs olla lääkäri joten en lähde pois ennen ku saan jotain vastauksia :whistle:
Sitä paitsi mehän käydään välillä punnituksessa kun neiti ei ollut tarpeeksi kasvanut viimeksi, vaikka onhan sitä painoa tullut kun syntyessään tyttö painoi 2786kg ja nyt n.3,5kk jo tuon 5400kg ja pituus oli 48cm ja nyt 58,5cm :heart: En aina jaksa ymmärtää noita heleskutin (sory) käyriä sun muuta :headwall:
Ei vaan taidan mennä nukkuun joten hyvät yöt

Vilijonka ja kasandra kohta jo 4kk (hui kun aika menee)
 
Eli tänään oli meidän neidillä 3kk lääkäri ja lääkäri totesi että on tytön painon nousua alettava tarkkailemaan. Mitat oli siis 7550g(3240g) ja 61,3cm(49cm). Sanoi myös että syöttövälit täytyisi olla aina kolme tuntia, meillä neiti syö 21-24 aika tiuhaan ja nukkuu sitten aamuun asti.Päivällä syö n. neljän tunnin välein.Parempi se noin mielestäni on, kun että söisi yölläkin usein. Korttiin tuli merkintä painoa tullut reilusti :|

Muuten kaikki oli kyllä ok. Enkä mie kyllä tyttöä ala dieetille pistämään... syökööt aina kun haluaa :)
Hyvät yöt kaikille =)

Vilppa ja tyttö 3kk ja 1vk
 
Anuuu, meillä vaihdettiin autoa ku kolmonen ilmoitti tulostaan ja pitkään mietittiin ja vertailtiin koska ei haluttu tähän hätään mitään 7-paikkasta voyageria tms. hankkia. Todettiin et takapenkin muotoilu oli se ratkaiseva asia, eli jos koko takapenkki oli yhtenäinen (niinku farmareis yleensä on), istuimia oli aika hankala sinne sulloa. Kun taas takapenkillä oli kolme erillistä istuinta ainaki meidän istuimet meni ihan kivasti vaikka ei siellä yhtään ylimääräistä tilaa oo... Nyt siis autona Ford Focus C-max ja istuimina Britaxin vyöistuin, Gracon Duoflex xtp (selkä menosuuntaan) ja sit se kaukalo. Telakkaki mahtui yllättävän hyvin. Ei muuta ku autokaupoille!

Öitä!

RouvaP
 
Yritän täällä sulautua joukkoon takaisin...
RouvaPannunen meillä on just tuo Graco ja meillä siinä tykätään olla. Aina nukahtaa siihen.
Vauvauinnista Vähän jännittää aloittaa se kun ei oikein tiedä miten se menee. kotona meillä menee kylvyt ihan hyvin. Potkiskelee ihan mielissään jo. Kuitenkin se uimahallin kylmähkö ilmapiiri vähän pelottaa. Me ollaan siis menossa vauvauintiin Oulussa.

Joko olette aloittaneet vellit ja soseet? Minä en ole vielä uskaltanut aloittaa. Neuvolassa neuvottiin, että mennään rintamaidolla, jos sitä riittää ja hyvin on riittänyt kun 3kk neuvolassa oli pituus 59,5 cm (48cm) ja paino 6060g (3300g).

On se niin ihanaa katsoa kun toinen kasvaa ja kehittyy päivä päivältä...
 
vilppa3 mun kokemuksen mukaan neuvoloissa on lähes aina jotakin mutkutusta. lapsi on liian pieni, liian iso jne. ja mä kyllä syötän tuota pientä ja siroa poikaa lapsentahtisesti, eihän se edes huoli maitoa jos ei ole nälkä! että anna lapsen syödä kun nälättää, ne on niin erimallisia jokainen.
 
anuu mä oon kans miettiny tota auto-asiaa kun kolmas kans olis piakkoin toiveissa ja sillon ois kans esikoinenkin vielä vyö- istuimessa...mä pähkäilin sen niin että eteen menee 1 turvaistuin taakse jää esikoinen vyö- istuimensa kanssa toiselle reunalle minä keskelle ja vauva kaukalon kanssa toiselle laidalla. Sitten kun vauva kasvaa ja vaihtaa turvaistuimeen esikon voi siirtää jo pelkälle korokkeelle niin mahdun ainavaan istumaan sinne takapenkin keskelle silloin kun koko perhe matkustaa yhdessä. ( Meillä ei ole farmaria vaan ihan tavall.henkilöauto ) ja hyvin näyttää mahtuvan kun mittailin. Tuleehan tosta ylimääräistä säheltämistä kun mun pitää hyppiä keskelle mutta ei haittaa kun siinä säästää niin paljon. Aluksihan ei edes tarvi hyppiä kun vauvalla on kaukalo...se tulee aina sisälle mukaan kun autosta lähetään. Ja sit kun esikolle vaihdetaan se pelkkä koroke sen yli nyt ei oo mikään vaikeus mennä. Oliko aivan järkyttävän vaikeasti selitetty? :xmas:
Koska anuu te olette ajatelleet hankkia pikkukolmosen?

Joku kyseli että onko 6kiloisia vauvoja.... meil on...oli 3kk nvls pikkasen vajaa 6kg ja muutama milli vajaa 60cm :heart: (syntymämitat 3600g ja 49,5 )

Nyt meikäläinenkin sai aikaseks alotettua spiningin + muut, ihana saada kroppa kuntoon =) ja ois hyvä saahakkin ennen seur. raskautta että jaksaa raskauden paremmin ja ei oo sitten niin pitkää palautumista 2 raskaudesta. ( tai siis kolmesta jos se kolmonenkin vuoden vaihteessa tärppää niin kaikki on tullu sitten niin pienillä ikäeroilla)
 

Yhteistyössä