***HUHTIHIPUT 2008 kesähöpinät***

Moikka moi!

Kyssäri: Pidättekö vaunuissa selkänojaa aina alhaalla? Nooa on tähän mennessä matkustanut vaunuissa aina kopassa, siis makuuasennossa, ja välillä säälittä, kun eihän se oikein näe sieltä kuin taivaan ja puiden latvat. Voiko siis vauva matkustaa vaunuissa jo silleen, että selkänojaa nostaa hieman, vai onko parempi vaan pitää kopassa?
Olikohan tää nyt tyhmä kysymys... en vaan tiedä näistä jutuista.. :ashamed:

Eilen käytiin ostamassa laatikollinen mansikoita ja laitettiin pakkaseen..

Haikara kyseli velleistä ja soseista. Me ei olla vielä aloitettu mitään. Tosin Nooa onkin vasta alle 3 kk, joten ei nyt ole vielä ajankohtaista, ajattelin kuitenkin, että siinä 4 kk iässä voisi ruveta aloittelemaan hieman kiinteiden syömistä. Mun mielestä kuulostaa jotenkin työläältä pitää lasta täysimetyksessä 6kk asti, vaikka neuvolassa sitä suositeltiinkin. Multa on koko ajan tullut todella hyvin maitoa, mutta jotenkin imettäminen ei oikein tunnu mun jutulta... Se on jotenkin niin työlästä aina miettiä, että missä voisi imettää, kun en halua imettää missään vähänkään julkisella paikalla. Ehkä en vaan ole niin sinut sen imettämisen kanssa. :ashamed:

hyvää päivää kaikille! :wave:

elzibelzi ja Nooa 3kk 21pv
 
Terveiset 3kk-neuvolasta! Mitat: paino 5480g (3455g), pituus 59cm (51cm), py 39cm (36cm). Suluissa syntymämitat. Täysimetyksellä mennään. Lääkäriltä kysyin noista itkukohtauksista joita meilläkin noin kerran viikossa on. Ei osannut sanoa mitään. Sini näytti sitten saman tien miten sitä meillä itketään ja lääkäri ei tienny mitä tekis. Testas kuulon siinä itkukohtauksen aikana ja Sini ei reagoinu joten kysyi kuuleeko Sini mitään. Mä sanoin että kuulee mut nyt itkettää niin kovasti ettei reagoi siihen ääneen. Lääkäri koitti hetken päästä uudestaan ja totes että kuulee kyllä. Ihmeellinen lääkäri muutenkin. Sanoi koko ajan että laita tutti, älä laita tuttia, laita tutti. Eikä yhtään osannut käsitellä itkevää vauvaa. Kolmen viikon päästä viimeinen rotarokote jollon katotaan taas paino ja pituus.

Eilen oli sen perhevalmennusryhmän tapaaminen. Ryhmän muut perheet oli saaneet pojan, meillä joukon ainoa prinsessa. Muut oli kasvaneetkin kovasti, osa oli jo hyvästi yli 7 kiloa vaikka samoihin aikoihin syntyneitä ja suht saman painosia syntyessään. Meidän tyttö näytti ihan kirpulta muiden rinnalla. Oli kiva kuulla muiden kokemuksia synnytyksestä. Kokoonnutaan mammojen kanssa kahville muutaman viikon päästä. Ja parin kuukauden päästä on leiripäivä, jonne äitiysneuvolan terkkarit tulee hoitaan vauvoja ja vanhemmat saa viettää keskenään aikaa. Me ajateltiin mennä sinne.

Eipä muuta tällä erää. Kiitos kaikille vastauksista minipilleriasiaan. Oli muutama päivä välissä ilman vuotoa ja taas se alkoi! |O

sh07 ja Sini (kohta 3kk)
 
Piti vielä lisätä tohon auto-asiaan ku yöllä silmät ristis kirjotin, et varmasti myös melkein kaikkiin farmareihin mahtuu kolme istuinta kun vaan löytää niin kapeat istuimet jotka sopii vierekkäin. Meillä mies otti kaikki kolme istuinta mukaan autokauppaan ja sovitti et varmasti mahtuu. Me sovitettiin siis auto istuinten mukaan ja tuo Focus oli sopivin. Ja koska kysees on uudempi auto, etupenkille ei voi istuinta laittaa. Hyvin nuo kolme siellä keskenään viihtyy, vanhin nostaa vauvalle tuttia jne. ja nyt varsinki ku poika tosiaan on hiljaa tos toises kaukalos! Tuli taas tänään kokeiltua ja hiljaa se oli! :)

Soseista, ajattelin sen 6kk imettää (kuten kakkostakin) ja sit ruvetaan alotteleen. Näin siis jos mitään erikoista ei kasvussa tapahdu. Kakkosen kans koin painostusta neuvolan suunnalta soseiden alotuksessa mut alotin kuitenki vasta 6kk ikäsenä. Tällä tytöllä ei ole mitään allergioita toisin ku vanhimmalla tytöllä (kananmuna, ruis, ohra+eläimet) jolla
aloitettiin soseet 3kk ikäsenä. Voi toki olla sattumaakin mut silti jääny mietityttään et voisko sillä olla jotain yhteyttä. :/

RouvaP ja Poju 3kk
 
elzibelzi täällä sama juttu, etten halua imettää julkisella paikalla. Kiva kuulla, että en ole ainoa "ongelmainen" :) Odotan innolla, että saan alkaa antamaan kiinteitä, ni sit voi syöttää missä vaan. Mä en edes voi olla täysimetyksellä 6kk asti, koska menen töihin silloin eli viimeistään 5kk iässä aloitetaan kiinteät. Tosin tällä hetkellä tuntuu, etten jaksa odottaa edes sinne asti..

sh07 tuollainen tapaaminen kuulostaa kivalta. Harmi, etten ole tajunnut neuvolassa kysyä sellaisesta. Tosin meidän lähellä on MLL:n perhekahvila, että sieltähän löytäisi muita mammoja.. kun vaan sais mentyä sinne. Oon välillä niin saamaton :ashamed:

Ajettiin taas mummilaan Itä-Suomeen neidin kanssa, kun mummilla oli kuulemma jo ikävä ;) Alkaa tympimään ajaa aina 250km tänne, mutta minkäs teet kun mummi ei suostu muuttamaan pääkaupunkiseudulle, vaikka kuinka olen houkutellut :( Ja meilläkään kun ei oikein voi yökyläillä, kun on niin pieni asunto.

MB ja reissu-neiti 3kk ja 1vko

ps. Löysin uimapuvun, joten vauvauinti here we come! Vähän kireähkö on laittaa päälle tuosta p***een kohdalta, mutta en hemmetti suostunu ottaa isompaa kokoa ku normaalisti :D Kyllä se siitä, kun vähän laihdun..... :LOL:
 
Titinallen talossa meni päivä ja nyt mammaa vähän väsyttää. Just tultiin kotiin.. Lähtö oli aamulla 09... Oli kyllä kiva paikka, ekaa kertaa oltiin.

Tota autoasiaa, ei me kyllä ihan heti autoa vaihdeta, mut istuimia sit pitääkin katsoa tarkemmin. Kolmoselle muutenki ostettais varmaan uusi kaukalo, joten pitää ostaa Artulle semmonen kapea istuin (niinku esikoisen istuinki on) et uus kaukalo sit mahtuu kans. Pitänee siis sovittaa Artun istuinta ostaessa samalla uutta kaukaloakin autoon vaikka sitä ei ostaiskaan ennen ku kolmas vauva syntyy. Mä mietin Artulle sitä HTS:sää ku se on kapean näköinen niinku esikoisen maxi-cosikin, mut nyt pitää ottaa myös recaro harkintaan.. Onkos niillä semmosta istuinta minkä sais sekä selkä menosuuntaan että toisinpäin? Entä mitkä siinä on kilorajat? Haluttais Artulle uus penkki jo viimeistään jouluksi.

Mimmuli kolmas on toiveissa viim -10 kevättalvella/keväällä, ehkä jo aiemmin.. Saa nyt kattoo miten pian sitä jaksais taas uudestaan vauva-ajan.

Anu
 
Anu-78
No niin, nyt on sitten Saku saanut jo peruna-porkkanasosetta maistaa tänään:) ja itkun kanssa lopetettiin se syöminen kun olisi halunnut sitä lisää ja lisää kun se oli sen mielestä hirmu hyvää:) mutta enhän mä kehtaa antaa et ei maha tuu kipeeksi, jatketaan sitten huomenna samalla soseella ja pikkuisen enemmällä määrällä=)!

Sit tosta auto asiasta et meillä on siis kolme poikaa ja tää nuorimmainen on melkein aina turvaistuimessa etupenkillä, vanhemmat pojat on sit takapenkillä ja heillä ei ole minkäänlaisia korokkeita kun ovat jo niin isoja, sit joko minä tahi ukko kans takapenkillä, riippuu tietty kumpi ajaa:). on myös joskus niinkin et toi nuorimmainenkin on takapenkilla noitten isojen poikien kanssa tai sit silleen et jompi kumpi isommista istuu edessä:).

Anu ja Saku
 
Neuvolakuulumisia! Tänään oli sitten 4-kuukautisneuvola ja mitat olivat tasoittuneet selkeästi jo lähelle 0-käyrää: paino 8 125 kg ja pituus 65 cm. Pituus oli juuri tuolla 0-käyrällä, mutta paino vielä huiteli +1:ssä. Lääkäri ei kuitenkaan sanonut siitä mitään negatiivista, ihaili vain hieman pullukkaa vauvaa:) Ja tulipa lääkärissä sekin selville, että poika vierastaa. Aivan kasvot sinisinä huusi kauhuissaan, vaikka lääkäri yritti hyssytellä sylissä! Äidin naaman nähdessään sitten hieman rauhoittui. Ja rintamaidolla todellakin jatketaan ihan sinne 6-kuukautiseksi asti, jos vain ape riittää. On se niin yksinkertaista lähteä reissuun, kun on vauvan eväät aina mukana tarjoiluvalmiina!

Vauvauintiin olisi meilläkin matka, kunhan vain saan varattua paikat. Keksin moisen idean vasta taannoin ja innostus on kyllä valtava. Miten sitä vain tuon miehen saisi myös mukaan polskuttelemaan..?

Yöt on meillä menneet viime viikon tiheän imun kauden jälkeen taas parilla syötöllä. Päivisin poika ei malttaisi millään nukkua, kun on niin paljon katseltavaa, ja sitten ihan itkuisena vasta suostuu mun syliin nukahtamaan. Koko päivä oikeastaan menee tuolla lailla iltauniin astia, että leikitään itkuun asti ja sitten nukutaan korkeintaan se 30 min. joko sylissä tai sitten sitterissä, jota keikutetaan. Heti, kun liike pysähtyy, niin silmät aukeaa. Yöt onneksi nukutaan hyvin, joko vieressä tai omassa sängyssä, riippuen siitä, onko äiti jaksanut nostaa poikaa takaisin omaan petiin. Nyt on tosin menossa joku ihme uni-ilta, kun poika nukkuu kolmatta tuntia. Harkitse jo herättämistä, kun tuollaiset iltanokoset tietää yleensä yöunien venähtämistä yli puolen yön, mutta lapsentahtisesti olen mennyt tähänkin asti, ja niin menen nytkin.

Nyt alan henkisesti valmistautumaan tulevaan ralliviikonloppuun ja -leskeyteen...

Mavi ja poika reilut 4 kk:tta
 
:wave:
Anuuu, on regarolla sellainen istuin jonka saa selkämeno suuntaan ja se käy samaan telakkaan ku kaukalo, muistaakseni 6kk eteenpäin oli sellainen en nyt muista kiloja, mut katoppa www.lastenturva.fi siellä oli muistaakseni esitelty just regaron istuimet ju paljon muitakin merkkejä.
Mula kans on vaikeuksia ton imettämisen kanssa julkisilla paikoilla :x ei millään viitsisi vilautella ihmisten keskellä vaikka lapsen ruoka onkin kyseessä ja toiseksi kasandra on niin utelias et aina kun vähänkin kuuluu ääniä tai joku tulee lähelle kääntyy neiti katsomaan et kuka tuli ja päästää vähän väliä irti ja pyörii ja hyörii :p
Tuntuu et monella jo vaavit on oppinut kääntymään mahalleen vaan meilläpä ei käänny :$ tyytyväisenä möllöttää selällään ja kattoo muiden hyörimistä, viihtyy kyl mahallaan kun sen laittaa ja siitä sit kellahtaa selälleen :D voisi sanoa et yritys hyvä kymmenen mut ei onnistu vielä :p
Noista allergioista sen verta et meillä pojulla 3,5v oli pienenä ruoka-aine allergioita vaiks kuin paljon, nyt enää muna ja kala, maitoakin pystyy jo vähän päivässä juomaan. Mun mielestä ei vaikuta allergioihin se kuinka kauan pelkästään imettää ja milloin alkaa antamaan kiinteitä, sama homma on korvatulehduksilla, meillä esikoinen ei suostunut tissiä syömään ku 3kk ja siihenkin asti sai koko ajan korviketta eikä poika ole sairastanut mitään oikestaan koskaan ja toinen oli pelkästään tissillä 4kk ja sit vasta sai korviketta ja soseita niin sairasti kaiken mahdollisen ihan vauvasta alkaen ja oli koko ajan sairas :x et näin meillä ja tää on vaan mun kokemus ja mielipide :D ymmärsiköhän kukaan mitä tarkotin :headwall:

vilijonka ja kasandra :heart: :heart: :heart:
 
vilijonka meillä ihan sama. Viihtyy selällään, mutta mahallaan vain sen aikaa, kun päätä jaksaa kannatella. Sitten kun väsyy niin saattaa vahingossa kellahtaa selälleen tai alkaa huutamaan :D

Ihanaa kun mummi nukuttaa neitiä niin itse voin vaan kattella tölsyä ;) Tosin aika helposti on nämä 2 iltaa nukahtanut, kun täällä on oltu. Sen kun on laittanut tutin suuhun ja rätin kainaloon :heart:
 
Tervehdys :wave:

Mavi se taas kirjoittaa kuin meikäläisen sormilla. Meilläkään poika ei nuku millään päivällä, tänään oli sitten ihan uskomattoman väsynyt, ja nukahti vasta yhdeksän aikaan yöunille. Oikein säälittää kun toinen on väsy muttei saa nukuttua riittävästi päivällä. Kolmet pienet päikkärit nukkui...mutta ne ei vaan ole riittävän pitkiä. En tiedä olisko taas joku tiheän imun kausi menossa.

Meillä ei ole vielä aloiteltu kiinteitä, mut meinasin et vois pikkuhiljaa alkaa maistelee, kun se maisteluhan on ilmeisesti tosi hidasta??? Mut 6kk asti menisin täysimetyksellä jos onnistuu.

Apua, mä oon taas niin väsynyt et haluun nukkumaan. En jaksa nyt enempää kommentoida. Öitä
 
Huomenta!

Niinhän se Vilijonka noiden allergioiden kanssa on, vaikea sanoa mistä ne tulee. Aina vaan jää miettimään jos on toisen kans tehny erilailla... :ashamed: Onneksi tyttö voi syödä noitakin ruoka-aineita koska allergiat on sen verran lieviä, kun nyt ei kokonaista kananmunaa lykätä syötäväksi. Ja meilläkin on niin et tuo 6kk täysimetetty on sairastanu paljo enemmän korvatulehduksia kuin esikoinen. Et ei ainakaan siihen tuo imetys oo vaikuttanu.

Täällä myös yksi imetys-ongelmainen... :wave: Vaikka jo kolmas kierros on menossa niin inhoan imettää julkisilla paikoilla. Teen yleensä niin et piilotan koko lapsen harson alle tai jos on kovin vilkas paikka niin oon poistunu vessaan imettämään. :/ Meillä kans pää pyörii jos on paljo tapahtumaa niin kiva sit ku maito suihkuaa viereisiin pöytiin... :headwall: Autossa käyn kans joskus syöttämässä.

Iloista päivää kaikille! :)

RouvaPannunen ja Poika 3kk
 
Anu-78
Huomenia vaan!
No nyt se sitten tapahtui mitä oon jo täs pitkään oottanut :( elikkäs Saku nyt rupes hylkimään tota oikean puoleista rintaa :( aina kun pääseekin edes sen rinnan lähelle ni alkaa hirvee huuto :( eikä siitä oo edes kunnolla maito herunnut, ilmankos se onkin toi tissi ihan semmonen tyhjän oloinen rupukka :( ja se et miks saku aina kiukuttelee kun sitä rintaa saa :( ja nyt meillä mennään siis näin et vasemmasta rinnasta syö ja jos se ei riitä ni sit korvike lisäks, ärsyttää vaan ku ois niin halunut vielä imettää...mut minkäs mahdat jos ei maitoo tuu ni ei tuu ja saku vaan kitisee toisessa tisussa...plääh...

Anu ja Saku
 
puella =) me asutaan Kaijonharjussa ja ihan ok paikka on ollut ainakin meidän mielestä. Mutta jos kerrostalossa asuu niin eihän se vaadi kuin sen yhden ainoan levottoman naapurin niin kaikkien rauha on mennyttä. :attn:

haikara mielestäni oulussa on vauvauintia myös edenissä. siellähän on vähän lämpimämpi se ilma, jos kolea uimahalli pelottaa.

3kk-neuvola oli meillä tänään. Pituus 61,8 cm (52) ja paino 6640 g (3465). Rintamaidolla mennään. Höh, kun minä oli vähän 'pettynyt' tuohon painoon, kun kotivaa'alla saatiin jo 7 kg rikki. Ja nyt se olikin vasta noin 'vähän'. :/ Neiti sai rokotuksenkin ja pikkasenhan se pisti huutamaan. Onneksi rauhoittui kuitenkin nopeasti, ettei ehtinyt multakin itku päästä Onko täällä muita, joita oman vauvan 'kiusaaminen' pistää itkettämään? :'( Panadolit ja supot kävin ostamassa, mutta nyt ainakin neiti nukkuu kiltisti ilman niitä.

Kovasti myös yritti terkka (sijainen) kysellä, miten meillä on mennyt, saadaanko nukuttua, parisuhde, miten elämä muuttunut jne. Tylsää, kun me ollaan näin tylsiä, että ei ole mitään valitettavaa. :LOL: :LOL:
 
vilijonka ei näköjään saa recaroa sekä selkämenosuuntaan että toisteppäin. sama homma maxi-cosilla (esikoisen istuin siis vain naama menosuuntaan laitettava, siksi ei Artulle voi samaa ajatellakaan), ei ole käännettäviä istuimia. se HTS mitä ollaan katottu on molemmin päin menevä.. http://www.lastentarvike.fi/default.asp?docId=11971&paatuoteid=782&valikoimaid=6 pitää vaan toivoa et sopis meidän autoon. sen sais ottaa vaikka heti käyttöön ku kiloraja on 0 kilosta eteenpäin.

muoks, esikoisella tää istuin http://www.lastentarvike.fi/default.asp?docId=11971&paatuoteid=864&valikoimaid=6
on kyllä ihana, mut vaatii melki et olis 1-vuotias ennen ku uskaltaa laittaa kasvot menosuuntaan. Monihan laittaa noin päin vasta 3-vuotiaana, mut meillä ainaki itkut loppui vasta kun käänsi "oikeinpäin" istumaan.. Joten siksi pitää Artullekin ostaa käännettävä istuin et jos ei itkut isommassakaan istuimessa lopu autoillessa niin sit 1-vuotiaana saa kans kääntää kasvot menosuuntaan. On se meinaan niin rasittavaa ajaa joku 3-tuntia mummalaan huutava lapsi takapenkillä. Turvallisuusriski sekin, huuto nimittäin.
 
Meillä britaxin baby safe plus kaukalo ja ainakin tähän asti viihdytty hyvin. Samoin esikoinen viihtyi hyvin. Esikoisella nyt britaxin two way elite ja voi käyttää kasvot molempiin suuntiin.

Soseden maistelu aloitellaan 4 kk jälkeen. Esikoisella aloiteltiin myös niihin aikoihin eikä ole allergioita.

Mutta nyt antamaan rintaa ja sit lähdetään varmaan hiekkalinnalle.
 
Hei!

Kiitos ihanat immeiset tästä turvaistuinkeskustelusta! Olen ihan uuno näissä asioissa ja meillä alkaa kohta olla tuo istuimen hankkiminen ajankohtaista. Onni on niin pitkä, että jalat alkavat tulla ulos ja pää hipoo kaukalon ylälaitaa. Äitin pikkujätti :heart: . Tuo Anun linkittämä penkki vaikuttaa kyllä hyvältä. Itseäkin kiinnostaa lähinnä nuo molemmin päin asennettavat, sen kun pidentäisi kummasta tuota käyttöikää. Mutta hyviä vinkkejä edelleen, kiitos =) . Teidän jo kokemusta omaavien mielipiteet kovasti kiinnostaisi ja miten lapsukaiset ovat penkeissään viihtyneet. Tuo kun on kuitenkin ostoksena kallis ja tärkeä ja käyttöikäkin pitkä.
Täällä nauretaan nykyisin ääneen ihan päivittäin ja uutena on tullut tämä kiljahtelu samalla, kun vedetään henkeä sisäänpäin. Kai se on tuo oma ääni niin ihanan kuuloinen. :heart:

Jatkakaa, palaamisiin :wave:

Laylah ja :heart: Onni (unilla) 3kk2vkoa
 
Laylah toi esikoisen penkki on ainaki ihan luksushyvä, siinä voi ajon aikana kallistaa istuimen nukkuma-asentoon ihan jopa niin et minä teen sen pelkääjänpaikalta kurotellen, ei tarvi omia turvavöitä ees irroittaa.. Sit siinä on semmonen merkki"valo" mikä menee vihreälle kun turvavyö on riittävän kireällä. Ja paras on se et olkahihnat on semmosen kannattimen varassa joten ne ei ikinä jää lapsen alle kun häntä siihen nostaa istumaan. Toi istuin menee noin 9kk- 4-vuotiaaksi (9kg-18kg) mut en ihan 9kuista vielä ite noinpäin laittais. Mut sit vaikka 11 kuinen on jo isompi.. Esikoinen oli sen ikäinen ku ostetiin toi istuin. Siihen saakka meni hyvin kaukalossa.

Britaxin twe ja Brion Zento on pois laskuista vaik saa molempiin suuntiin ku ne on niin isoja ja (anteeksi vain kenellä on) vanhanaikaisia - ei ole kehitetty mihinkään suuntaa vuosiin (vaikka briohan on uus mut se on ihan twe:n kopio). Ja sit niissä on ihan olematon sivutörmäyssuoja. Testeissä saanu välttäviä eikä oikein sovi vauvalle mun mielestä penkki joka on suunniteltu et mahtuis vielä siinä iässä kun kiinnitetään vain auton omilla vöillä eli 4-vuotiaana ja vanhempana... Nää on kyl hankalia nää valintakysymykset.. Ku vielä pitää sit mahtua autoonki niin et etupenkillä mahtuu istumaan joku.


Ai niin ja soseasiaa.. Vielä pari viikkoa sitten olin et 4kk:n iässä aloitetaan, mut nyt ajattelin et ehkä 5kk.. Tai no, ihan ÄIDIN jaksamisen mukaan, kuitenkaan ei ennen 4kk. nimimerkillä Arttu syö päivällä tunnin välein ja taas yöllä asuu tissillä.

Anu
 
Aurinkoista iltapäivää!

Me kotiuduttiin mökiltä ainakin muutamaksi päiväksi. On ihanaa aina välillä päästä pois täältä kaupungista, vaikka on siinäkin puolenta. Typykkä nautti taas mökkeilystä ja vietti lämpimät ja aurinkoiset päivät lähes kokonaan ulkona, joko vaunuissa makoillen tai sitterissä istuen. Tytöstä oli jostakin syystä tosi hauskaa katella, kun äiti grillas.

Mökillä muutenkin tapahtui tosi kummia. Oon tähän saakka imettäny tyttöä rintakumin kanssa, kun muuten ei ole onnistunu. Nyt yhtäkkiä eilen, se oppikin imemään ilman! Oon monsti yrittäny tyrkyttää rintaa ilman kumia ja ei ole kelvannut. Nyt jostain syystä sit kelpaa. Ainoo huono puoli tässä on, että on taas rinnat lähes yhtä kipeet kun alussa. Ei kiva...

Mulla on sama juttu, kun ainakin Elzibelzillä ja MB:llä, että en julkisesti esim. kahvilassa viitsi imetellä. Puistossa oon muutaman kerran imettäny mutta siinä ei lähellä ole ketään istunut. Muutenkin on ollu vähän hankala pelata niiden kumien kanssa.

Ajattelin tässä, että jos alettais maistelemaan pikku hiljaa kiinteitä. Tyttö on maistellut sormenpäistä hedelmämehua ja ollut niistä mauista suhteellisen innostunut. Katotaan kuin käy, en viitsi ainakaan pakolla tyrkyttää.

Oon menossa tänään ekaa kertaa lokakuun jälkeen treeneihin pelaamaan salibandyä. Katotaan kuin käy, kun ei oo pahemmin tullu tässä viime aikoina juostua (tarkoittaa ei yhtään...) Saattaa olla, että huomenna ollaan suhteellisen kipeenä.

Meilläkin aloitetaan vauvauinti ens viikolla. Vähän jännittää typykän puolesta mutta kun näyttää vedestä tykkäävän, niin tuskin ihan hirmu kummallista on. Häly ja iso tila saattaa olla kaikkein hämmentävin juttu. Onkos kukaan muu aloittamassa uinteja ensi viikolla?

Täytyypä tästä valmistautua treeneihn syöttämällä tyttö.

Onnittelut Känkkikselle! :flower:

KMaria ja tytteli 3,5kk
 
Neuvolassa käyty

pituutta 65,2 cm (52 cm)
painoo 8060 g (4000g)

Rokote tuli ja hieman itki mut rauhottu samantein kun nostin pystympään sylissä.
Nyt on hieman kränä mut voipi johtua tästä kuumuudestakin. (ei ainakaan äskön ollu lämpöö noussut kun mittasin )

Essi- ja Eero tasan 3kk
 
Hei, palailemme taas mukaan keskusteluun. Nyt on reissattu, mökkeilty ja talokin pääosin maalattu, joten ehtii paneutua vähän johonkin muuhunkin :D

Meillä aloitettiin kiinteät pari päivää sitten, kun painoa vasta 5865g 4kk neuvolassa(pituutta 63cm). Vertti on tosi kova liikkumaan, menee jo ympäri olohuonetta pyörimällä ja jaloilla potkien, joten maito ei enää riitä kattamaan kulutusta. No aivan innoissaan on vetänyt perunaa ja masuakaan ei ole väännellyt, joten mikäs siinä.

Nyt alkoi sit mammalla samalla painonpudotus. 7kg pitää hävitä ennen joulua (mielellään vaik vähän enemmän niin ei tartte nipottaa jouluna suklaan kanssa - en ole nyt 4kk saanut suklaata :kieh: )

Ai juu tuohon Oulun asumiskeskusteluun sen verran, et me on asuttu Kaijonharjussa ja Linnanmaalla ja molemmissa oli kyllä suhteellisen rauhallista - ei moittimista. Kaiken kaikkiaan inhosin kyllä kaupungissa asumista, joten olen oikein tyytyväinen kun muutettiin tänne tuppukylään =)

Nyt alan oikein ajatuksen kanssa kahlata aiempia kirjoituksia. Onneksi näin loma-aikaan on näyttänyt olevan hiljaisempaa niin ei ole ihan hirvittävästi luettavaa...

Mussu ja Vertti tasan 4kk
 
Apua kun lueskelen noita turvaistuinjuttuja, niin kohta en osaa enää ostaa mitään istuinta :D Olin automaattisesti ostamassa Maxi-Cosin Tobia, jota Anu kehuikin, että kai se on sit edelleen kuitenkin se mikä me ostetaan. Meillä on nyt Maxi-Cosin Cabriofix ja oon tykänny siitä tosi paljon. Tossa Quinnyn ratasosassa se on todella näppärä ja sen takia varastoinkin vaunukopan jo pari viikkoa sit hyödyttömänä kapistuksena :) Niin paljon kätevämpi liikkua kaukalon kanssa kaupoissa ja ulkona myös, kun neiti näkee siitä hyvin ympärilleen.

KMaria meillä alkaa vauvauinti 12.8. Vähän jännittää miten menee eka kerta.. tyttö tykkää myös vedestä, mutta voi jännittää vierasta ympäristöä ja kaikkia naamoja.. saas nähdä. Pääseehän sieltä aina pois.. :D

Kamalaa miten nopeasti aika menee, vastahan oli kevät ja ylihuomenna on jo elokuu.. :eek:

ps. Katsoin äsken Maxi-Cosin sivuilta ja noita istuimiahan on Tobin lisäksi muitakin.. apua, pitänee vertailla niitäkin. Anu vertailitko silloin Tobin lisäksi muita Maxi-Cosin malleja ja miksi valitsitte juuri Tobin?
 
Käytiin pikaisesti hiekkalinnalla. Sää on kyllä ollut pilvinen, mutta onneksi ei sadellut.

Tuo two way elite vie kyllä aika paljon tilaa. Kaukalon ja sen väliin mahtuu nippa nappa istumaan.

Nyt täytyy taas mennä syöttämään poikaa.
 
Hei kaikki! Olemme palanneet kaupunkiin kesälomilta, reissussa meni 4 viikkoa. Olette sitten saaneet aikaan 23 sivua tekstiä sen jälkeen, kun olen viimeksi käynyt palstalla - täytyy siis taas unohtaa äiti-lapsi -suhteen kehittäminen ja keskittyä surffailuun toden teolla, jos aion saada kaiken luettua :D

Kesä on ollut todella mahtava, poju kasvaa valtavaa tahtia ja on todella hyväntuulinen suurimman osan ajasta. Kuumuus tosin tuntuu nyt hiukan harmittavan.

Palaan taas asiaan, kun olen vähän ehtinyt katsella missä täällä mennään.

Viljaliina ja A-V noin 2,5 kk
 
Jospa nyt kerkeis kirjoitella enempi ja muistaisi mitä piti kirjoittaa...

Meillä kaukaloon mahtuu suunnilleen vuoden ikäiseksi jos on kasvaa samaa tahtia kuin isoveljensä. Esikoinen siirrettiin turvaistuimeen vasta vuoden kieppeillä. Meillä esikoinen matkustaa vielä selkä menosuuntaan ja ei ole kiire kääntää toisin päin kun ei pahoinvointia ja viihtyy hyvin autossa. Vielä ei olla mietitty millainen istuin hankitaan kun nuorimmainen tarvitsee istuimen.

Me ei mennä vauvauintiin. Meillä mies tekee vuorotyötä ja minä joutuisin usein viemään yksin sinne ja esikoisellekin pitäisi palkata hoitaja...joten ei mennä.

Viime yönä meillä nukuttiin vain muutaman tunnin pätkissä. Toivottavasti tämä olisi poikkeus ja jatkossa nukuttaisiin paremmin. Meillä tosiaan on tuo nukkumispätkä lyhentynyt siitä 7-9 tunnista 5 tuntiin. Kiinteitä aloitellaan kyllä vasta 4 kk jälkeen, ei siihen enää ole edes kauaa. Minä jotenkin pidän tärkeänä että yöllä saa levättyä kun päivällä ei kerkeä. Pojat nukkuvat eri aikaan yleensä.

Mitähän muuta piti kirjoitella, ei kyllä tule mieleen. Esikoinen käykin iltapuurolle. Vieläkään ei syö puuroa itse vaikka kaiken muun ruoan syökin. Mies onneksi on syöttämässä puuron niin minä lähdenkin tästä kylvettämään pienempää miestä.
 

Yhteistyössä