***HUHTIHIPUT 2008 kesähöpinät***

Anu-78
Iltoja!
Sain kuin sainkin Sakun peräti tänään kahteen kertaan tohon oikeen puolemmaiseen tissille kiinni =) kyl sieltä viel jonkun verran tota maitoo heruu, mut en tiiä sit miten paljon, ja ei kiukutellut yhtään tissillä olo aikaan ja ennen sitä =) jospa se tästä viel lähtee =)

Anu & Saku
 
Meillä käännyttiin tänään ensimmäistä kertaa selältä mahalleen. Mahalta selälleen on käännytty jo jonkun aikaa ja navan ympäri kovasti pyörii. Ei pysy enää aloillaan. Eilenkin illalla oli vuoteessaan kääntynyt pää jalkopäähän päin nukkumaan.
 
Meillä ei viel kääntyillä. Selällään kyl hilataan eteenpäin ja pyöritään napaa ympäri. pitäsköhän poistaa lelukaari :LOL: niin ei ois lelut nähtävissä selällään maaten..
Kuis teillä muilla toi kynsien leikkuu onnistuu ? Ku must tuntuu et saan pari kynttä kerrallaan ja sit alkaa heiluttaan kättä, enkä uskalla pitää kovaa kiinni. (kuten koiraa jos se nykii tassua)
Essi ja Eero 3 kk 3 pvä
 
Huomenta,
Essi kyllä mä kynsiä leikatessa teen just niinku koirienki kanssa eli kovaa kiinni ja nopeaa tehokkaasti ohi koko homma niin ei Arttu ehdi hermostua.

Miehellä loppuu nyt loma, sitä kesti 6 viikkoa.. Ehti jo tottumaan et on apua. Saas nähdä miten menee eka viikko lasten kans kolmistaan. Ainaki esikoisen päiväunille saanti mietityttää kun sillä on nyt se isojen sänky. Nyt on mennyt kohtuuhyvin unille, mut miestä poika totteleekin paremmin ku minua. Se kapinoi mulle ihan kamalan paljon, jotenki tuntuu että vauvan tulo on lisännyt sen kapinaa äitiä kohtaan, eikä se toki ihme olekaan ku ollut ainokainen ja nyt äiti onkin niin paljon vauvassa ja imetyksessä kiinni.

nyt pitää mennä..

Anu ja Arttu viikkoa vajaa 4kk
 
Hieman käyn ilmoittautumassa. Mä odottelen koska täällä aukeaa terkkari, että sais varattua 3kk neuvolan. Huomenna olis pikkuveljen rippijuhla, pitäis 10 olla kirkossa, jonne tästä meiltä ajaa puoli tuntia.. Kauhistuttaa kuinka ehditään. Ja vielä enempi se kuinka tyttöjen kanssa siellä selvitään. Silti odotan kovasti huomista.
Onkohan neuvolasta mahdollista saada uutta lappua jälkitarkastuksesta, kun mun pitäis se nyt viedä pian kelaan ja mä oon hukannu sen??
Joanna koskas täällä tuo terkkari aukee?
 
Hippoliina, luulisi että neuvolasta saa uuden lapun ilman ongelmia, eihän sitä oikeastaan voi käyttää mitenkään väärin.

Kynsien leikkaaminen onnistuu meillä vain nukkuessa, silloin se meneekin ihan kätevästi. Joskus on tainnut tulla leikattua liian lyhyeksi, koska kerran tulehtui yksi kynsinauha aika pahan näköisesti. Parani onneksi pian desinfioinnilla ja laastarilla.

Meillä on vasta tänään iltapäivällä "nimiäisjuhlat" pojalle, ja samalla minun valmistujaiskahvini sukulaisille. Kaikki kyllä ovat tienneet nimen jo pitkään. =) Varattiin yksi kahvila eikä tehdä mitään tarjoiluja itse, onneksi ei siis tarvitse muuta kuin hankkiutua paikan päälle ja pitää pieni puhe. Täytyykin lähteä valmistautumaan,

Viljaliina ja A-V 2,5kk
 
Hippoliina Aukeaa nyt tulevana maanantaina. Ja uskoisin että saat kyllä uuden lapun kelaa varten. Mulle iski paniikki kun aloin miettimään missä mun lappu on mut sit muistin et vein sen kelaan jo silloin heti, eli yli 2kk sitten.. huh!!
 
heippahei, nyt ollaan rouvia sitten :wave: meillä oli eilen aamulla vihkiminen maistraatissa ja iltasella kahvit porukoilla. appi ja anoppi oli meillä keskiviikosta asti, äsken lähtivät.

Miska se on hurjan iso poika, tässä kattelee ihmeissään sylissä kun äiti kirjottelee :)
 
Anu-78
Alkuperäinen kirjoittaja Känkkäränkkä:
heippahei, nyt ollaan rouvia sitten :wave: meillä oli eilen aamulla vihkiminen maistraatissa ja iltasella kahvit porukoilla. appi ja anoppi oli meillä keskiviikosta asti, äsken lähtivät.

Miska se on hurjan iso poika, tässä kattelee ihmeissään sylissä kun äiti kirjottelee :)
Onnea hirmuisesti! :flower: :flower: :)
 
Känkkikselle onnitteluja kovasti :flower:

Kertokaapa vielä lisää noita kokemuksia selkä menosuuntaan olevista turvaistuimista. Poika alkaa meinaan olla niin painava kantaa tuossa kaukalossa, että viimeistään lokakuussa luultavimmin on aika ostaa eka turvaistuin. Tuskin poika talvivaatteissa tosin kaukaloon enää mahtuisikaan.

Muutoin tänne kuuluu aivan entistä menoa. Paria tippaa d-vitamiinia yritetään kovasti päivittäin antaa, välillä pidetään päivän, parin tauko, jos menee oikein itkuiseksi. Yöt ovat menneet melkoiseksi härdelliksi, kun poika ei suostu nukkumaan omassa sängyssään, vaikka pitkään jo sielläkin yönsä lekotteli. Kamalaan itkuun herätään väh. tunnin välein, mutta äitin viekussa kyllä nukkua tuhnutetaan suht mallikkaasti.

Rintamaidolla täälläkin vielä porskutellaan eteen päin. Ihan hirvittää ajatus kiinteiden aloittamisesta, kun poika on reagoinut jo rintamaidostakin saamiinsa "ruokiin" melkoisen äänekkäästi. Nyt poika on todella aurinkoinen (nukkuin äitin vieressä parin tunnin tirsat!), mutta takapää fuskaa todella paljon - antaahan pahojen ilmojen tulla pois ;)

Lenkkeilemään tässä yritetään kovasti lähteä, mutta sateen uhka näyttäisi olevan. Äitillä on siis hyvä peruste siirtää lenkkeily seuraavaan päivään :kieh:

Kivaa iltaa kaikille!
 
kiitokset kaikille :heart:

meilläkin mennään edelleen tissimaidolla, tarkoitus ois puolen vuoden kieppeillä maistella sormiruokia lähinnä soseiden rinnalla. kauhea kun se on pian!

onko muiden lapset muuten kovinkin heiluvia? meillä kun Miska hyppisi koko ajan. jos ei kukaan hyppyytä niin alkaa itse ponkia hyppyjä. ja potkii armottomasti lattialla ollessaan.

jaha, tissitauko taas.

piti anulle vielä tulla linkittämään sormus kun sitä joskus kyselit :whistle:

 
Känkkikselle onnittelut :flower:

kalenteri ei meillä ole omaa matkailuautoa vuokrattiin. On suunnitelmissa ostaa asuntovaunu kun siinä on enemmän tota tilaa. Tai onhan niissä isommissa autoissa kyl tilaa, mut ne taas maksaa ihan sikana.

Mut illan jatkoja ja mukavaa viikonloppua :wave:

baby dream ja Topi 3kk ja 2vk.
 
Puh huh, tultiin lenkiltä! Eka hölkkälenkki sitten...ööö...vuoteen? Oon aivan poikki. Piti kävellä vaikka kuinka monta kertaa. Ai mikä kunto... :LOL:

Neiti on ollu tänään vähän kitisevää sorttia, olis tissilläkin vaikka kuinka kauan. Tungin sille suuhun tollasen purulelun, jos vaikka hampaita jo pukkais...en kyllä usko. Pitäis kysyä miehen äidiltä millon miehelle tuli hampaat, jos vaikka tulee vauvallekin miehen mukaan. Mulle tuli eka hammas vasta 8kk.

Nyt on taas paremmat ajat ton tissimaidon suhteen, ei enää tappele tissillä ja usein riittää vain yksi tissi per syöttö. Onneksi en luovuttanut 3kk kitinän ja tissitappelun kohdalla. Eiköhän tässä mennä täysimetyksellä sinne 5kk asti. Eihän siihen oo ku enää 1,5kk.

MB ja kitinäneiti 3,5kk tasan
 
Känkkäränkkälle onnittelut!

Viime yö meni taas paremmin ja syötiin vain kerran. Aamupäivällä käytiin satamassa leikkipuistossa ja kotimatkalla jäätelöllä. Esikoinen sai vähän extra huomiota, vaikka poika olikin mukana ja valvoskeli jäätelöllä käynnin ja kotimatkan ajan.
 
Onnea känkkis, sua olikin jo ikävä! Hieno sormus, mulla kans valkokultainen, tykkään!

Voi hel*etin helv... Siskon kaveri tuli sitä hakeen meiltä just sekuntti sit niin SOITTI ovikelloa :headwall: just saatu esikoinenkin nukkumaan, vaikka tunti sit jo aloitettiin. Nyt se huutelee kuka tuli jne. Ei äly hoi. Olivat sopineet että soittaa ku on kadulla odottamassa.
Mä meen nyt sit kattoon jos sais esikoisen uudestaan nukkumaan.
 
Meillä on nyt muutamana päivänä maisteltu kiinteitä, eli rintamaidolla jatkettua perunasosetta. Tytön ilmeet on ollu suhteellisen huvittavat. Käytännössä se maistelu tarkottaa hyvällä zägällä teelusikallista, eli ei juuri mitään. Nyt on muutenkin ollu hassu viikko ruokien puolesta, kun siirryttiin luomurintaan (ilman kumia) ja on tyttö syöny pullostakin muutamaiset kerrat, niin rintamaitoa kun vastikettakin. Oltiin miehen kanssa eilen ulkona syömässä ja mun sisko ystävällisesti vahti tyttöä. Oli ihanaa olla ihan kahdestaan!

Toisen kerran tyttö soi pullosta, kun kävin viime viikolla treeneissä. Mun mies on mulla naureskellu, kun joka kerta kun sohvalta tai nojatuolista nousee ylös, niin kuuluu karmeeta ähinää tai valittava auauauau... Maanantaina sit uudestaan. Eiköhän tämä vielä iloksi muutu ja odotella tulevia urheiluvammoja. Pitäis vissiin aktivoitua lenkille tai punttikselle, ettei polvet (tai keuhkot) poksahda ennen kauden alkua.

Essi, mä olen vieläkin leikannu tytön kynnet kun se nukkuu tai on just heräämässä, ettei turhaan vahingossakaan herätä.

Känkkiksellä oli nätti sormus!

Hyvää yötä kaikille!
KMaria ja typykkä 3kk ja (huomenna) 3vkoa
 
Heipä hei taas!
Tuli käytyä sirkuksessa :D Oli käymässä täällä Oulussa. Poikakin oli sylivauvana mukana ja nukkui melkein koko ajan siinä metelissä.
Känkkäränkälle paljon onnea!! :flower: Ihana sormuuus!!
Täällä pitäis myös aloittaa kuntoilu. Lähtöpainoon olisi vielä pari kiloa matkaa, mutta etureppua löytyy silti.. Pitää aloittaa jumpat kunhan ne alkaa. Kävelyllä tulee käytyä niin epäsäännöllisesti. Jumpalle menee kunhan saa raahattua itsensä ovelle asti. :LOL: Vois uudet kamppeet ostaa kannustuksena.. :whistle:
On kyllä tosi haikeeta kun uudet huhtikset on ilmaantunut kuten Pulttis sanoi. Muistan kun itse plussasin 1.8.07. Olin aamulla lähdössä töihin kun tein digitaalisella testin. Pitihän se mieskin herättää vaikka sillä olisi ollut vapaapäivä :D Pelotti kyllä vähän kun olen km:n jälkeen plussanneita.
Olen tässä nyt vähän kahden vaiheilla; aloittaisko soseilut ja potut nyt 4 kk jälkeen vai imettäiskö sinne 5 kk asti ja sitten aloittelis maistelun.
Miten ne vauvauinnit.. saakohan noilla liberon uimavaipoilla mennä vai mikähän on käytäntö? miten se pesu siellä? Onko kellään kokemusta vauvauinnista?
 
Moi

Kertokaapa mulle yks juttu, ku korvikettahan ei sais pakastaa, mut entäs kun ajattelin tehdä soseita valmiiks pakkaseen, niin maidollahan ne pitää ohentaa?? Eli tässä tapauksessa varmaan saa korvikettakin pakastaa??
 
Haikara, tässä linkki Tampereen kaupungin vauvauintiohjeisiin. Niis kaikkea mitä ikinä keksiikin kysyä asiaan liityen. (Meillä ei kukaan uinnissa vaippoja käyttäny, uikkarit vauvoillekin, mielummin painiamallinen jotta ei ole vauva liukas ku saippuanpala.)
http://www.tampere.fi/tiedostot/5gu04N2YV/vauvauintiohjeet.pdf
Mulla alkaa 16.8. esikoisen vauvauinnin jatkoryhmä, jossa saa käydä 3-vuotiaaksi saakka. Artun kans ei nyt sit mennä ollenkaan ku vaatis 2 aikuista melki ja toisaalta tässä tilanteessa on tärkeämpää että annan kerran viikossa pari tuntia esikoiselle omaa aikaa ja saapa mies sit olla vauvan kans kotona aina lauantaisin kahdestaan....

Joanna
Korvikkeella on hyvä jäähdyttää valmis sose sopivan lämpöiseksi, eli ei lämmitä ollenkaa korviketta, eikä pakastaa tietenkään.. Valmis kasvissose vaan pakkasesta mikroon ja sit jäähdyttää maidolla sopivaksi.
 

Yhteistyössä