Heipä-hei.
Soseista oli kovasti puhetta, mulla itselläni eniten lastenhoitokokemusta (ennen tätä omaa) omasta veljestä ja siskosta (toinen nyt 16 ja toinen 14) ja kyllä silloin kaikissa hedelmäsoseissa luki että 3kk iästä eteenpäin saa antaa ja sitä oikein suositeltiin neuvolassa silloin. Tämä nykyinen 4kk suositus on tullut ihan muutaman vuoden sisällä ja ihan terveitä nuoria noista molemmista on tullut vaikka saivatkin aikaisemmin soseita
Itse syötin pikkuisille itse mössäämääni banaania ja päärynäsosetta + aurinkoista ihan ensimmäisenä (hyvin maistui kyllä myöhemmin muukin ruoka kuin makea). Joku työkaverini mainitsi syöttäneensä omalle pojalleen jo 2,5kk iässä soseita koska poika ei pysynyt enää maidolla tyytyväisenä kun kasvoi niin vikkelästi. Mut neuvolasta tietty kandee kysyä neuvoa, joskaan ei ne tädit välttämättä sitä lähde suosittelemaan...
Tupakoinnista..mä oon ollu jo lähes 15 vuotta tapatupakoitsija. Eli poltan vain jos juon alkoholia tai hyvien ystävien seurassa kahvikupillisella ( + viime vuosina tuli tapana polttaa päivän ainoa tupakka aamukahvin kanssa). Koko raskauden ajan olin tietysti tupakoimatta eikä mun tehnyt edes mieli. Nyt olen sortunut pari kertaa polttamaan muutaman tupakan ja kauhea morkkis ollu aina jälkeenpäin kun vielä imetän (lähinnä öisin tosin). Olen sit tupakoinnin jälkeen jättänyt yhden imetyskerran väliin ja pumpannut maidon pois, voi olla ihan tyhmää ja turhaa mutta en tiedä miten kannattais toimia :ashamed:
Onko muuten kukaan teistä
lähdössä lähikuukausina jonnekin reissuun vauvan kanssa? Me ajateltiin lähteä jonnekin ulkomaille kun miehellä alkaa lomat (vauva silloin noin 4,5kk ikäinen) ja kovasti mietityttää matkakohde. Ollaan jo pari kuukautta mietitty kuumeisesti tulevaa lomakohdetta ja ei millään osata päättää kun yritetään miettiä pikkuisen kannalta parasta vaihtoehtoa. Onko muita vaihtoehtoja kuin Kreikka?
Muistelisin että odotuspuolella joku toinenkin valitteli
polvikipua raskauden aikana. Onko sulla kipu jo parantunut? Itselläni polvet kipeät vieläkin ja mietin et koskahan tää jo loppuu...
T:Katarina & tyttö 11 viikkoa