Moikka, olipas tänne tullu mukavasti taas tekstii
Oltiin päivä keskiajan markkinoilla Turus ja nyt ilta kaksistaan niin hulluna leikitty ja seurusteltu et tyttö simahti molempien tissin tyhjennysten, 40ml maidon jälkeen suorilta sänkyyn =) Äiti juo nyt yhden maidon nostatus oluen ja nauttii yksin olosta ennen ku mies tulee töistä kotiin.
Kommentoipa taas muutamiin aiheisiin =)
HJL, tervetuloa joukkoon! Ja onneksi olkoon pienokaisesta =) toden totta, varmasti meillä jokaisella riittää ihmeteltävää omassa pikkuisessaan =) elä ole huolissas imetyksestä, pullo on ihan yhtä hyvä, pääasia että saa riittävästi ravintoo!
Vaipoista: mä kävin eilen ostamassa Lidlin niitä 4-9kg midi vaippoja (koko3) ja ne on ihan huippuja. Nyt 6,5kg hiukan ehkä vielä isoja, et tarrat menee lähes yhteen kiinni mut nousee riittävän ylös eikä falskaa kyllä mistään ja se mikä parasta niissä on se pissaviiva joka värjääntyy ku vaipassa on tavaraa, ihan ehdoton. suosittelen kokeilemaan, hintakin 9euroo, 54kpl =) Mehän ollaan käytetty pambersii tähän asti, kokoa 2 ja ajattelinki just tuosta ku Anuu kirjoitti, et heil käytös jo kolmonen niin olis aika siirtyy kolmoseen, mut eipä nyt tarvi ku löysin lidlin vaipat. Muumiihan me ennätettii käyttää yks vajaa paketti joka aiheutti kovan ihottuman, huonoja siis meille =(
Niinku Juuri kirjoitti niin mukaan mielestä lasta ei saa missään nimessä ittekseen sukelluttaa.. me ollaan ainoastaan tehty suikussa noita harjoituksia että selkäpuolelta valutettu vettä, mutta seki ensin ihan kädellä ja sit hiljalleen suihkun alla. hyvin refleksi toimii, mutta saa olla tosi varovainen. Syksyn uimakouluun ilmoittautuessa kysyinkin et voiko tuota refleksii jotenkin itse ylläpitää ku elokuussa vaavi jo 4kk vanha, niin sanoivat sieltäkin että ei saa itse sukelluttaa mut suihkussa voi harjoitella.
Menkkoja ei ooo näkyny täälläkään, mut eikai kuuluiskaan jos täysimettää? eikä olla käytetty mitään ehkäisyy, nyt jopa ollu hiukan ruuhkasempaakin sen suhteen =) toivottavasti nyt ei kuitenkaan ihan heti toista pukkaa.. mietittii et tuos syksyn korvalla, tai vuoden vaihteessa vois sit enenmmäkin.
Hippoliina, eikös tuo teidän keinu ole gracon sellanen soiva/keinuva? Meillä on samanlainen, mutta sininen väritykseltään. alkuun Nella ei viihtynyt siinä yhtään, mut nyt on aivan ehdoton. vaikkakin hyvin hän viihtyy ittekseen muutekin mut tuohon jopa nukahtaa ja jaksaa pitkään seurailla. Hintava kapistus, mut kyllä sen väärti! Ihana kuva muutes =)
Meillä syödään myös tissii tosi tiheään päiväsaikaan, oikeastaan 1,5-2h välein. yöt menee sit ainoastaan kahdella syötöllä (12h) Meille neuvolassa kehotettii tekee sillai, jos pelkoo ettei maito riitä et tyrkyttää aina ekku tissii ja sit hetken päästä korviketta perään. Meillä ei tahdo maito riittää enää illasta, joten oon antanu imee tissit tyhjiksi ja sit vielä lämmintä korviketta päälle. Mä oon henk koht sitä mieltä et 3kk ikäiselle ei tarvi ruveta antaa vielä mitään lisuketta, ei edes vellii. Useammat jotka on ruvenneet vellii antamaan esim. iltaisin niin ei oo kuitenkaan tehnyt mitään muutosta yösyönteihin. 3kk ikäisen pitäisi saada kaikki tarvittava ravinto äidin maidosta tai korvikkeesta. Yksi olennainen juttu on myös rintaruokinnalla se että miten sä itse syöt ja juot. Sulla voi tulla maitoo tosi hyvin, mutta se on ihan ns. litkuu jossa ei ole mitään ravinnetta jos et ite huolehdi omasta syömisestäsi hyvin. eli tässä kans yks syy siihen, miksi vauva roikkuu kokoajan tissillä eikä ole tyytyväinen, toki tähän 3kk ikään kuuluu myös tuo tiheän imun kausi, mikä meillä oli n. vko sitten havaittavissa hyvinkin selvästi. Ite oon ollu vähän huolissani omasta imettämisestäni aina välillä, mut sit ku muistaa nää perus asiat syö, juo, tarjoa riittävästi rintaa ja juo muutaman kerran viikossa yksi olut niin näillä pääsee jo pitkälle! Tää imettämis homma on varmaan ikuisuuskysymys muiden joukossa... =)
Mites te tupakoitsijat? ootteko aloittaneet polttamisen raskausajan jälkeen, harkinneet vaiko mitä? mulla käy ajoittain mielessä, mut oon saanu pidettyy sillai et sit ku ottaa alkoholii ni tulee muutama poltettuu.
Nyt mä lähden pyykin levitys hommiin.
Toivottavasti alkavalle viikolle saadaan mukavampia kelejä =)
Minä ja Nella 11vkoa