***HUHTIHIPUT 2008 kesähöpinät***

meillä tuli kanssa kutsu tohon rokotetutkimukseen, ei lähdetty mukaan ja lähinnä jo sen takiakun on pitkä matka tai ainakin tarpeeksi näillä hinnoilla. ja ei oikeen innosta kyllä ajatus pistää pientä koekaniiniksi.

mulla on jo ollut kahet menkat :( seuraaval meen kait kierukun laittoon

vaipoista: meillä on muumeja sekä dailyjä päivällä ja liberoja yövaippoina. pamppersseista en tykännyt.

meilä kikatetaan ja naureskellaan :heart: sen yhden keeran jo vookkoja sitten pyörähti masulta selälleen mutta ei sen jälkeen. mut nyt ei mee heti hermot mahallaankun ei jaksa pitää päätä ylhäällä vaan ymmärtää pistää pään alustalle mahallaan, selälleen saa itseään `potkittua`hiukan eteenpäin.

Veera ja Pihla reilu 12viikkoa (joko muuten aletaan puhua virallisista kuukausista vai viikoillako vielä menään?)
 
Meille myös tuli Menningokokki B rokotteen testauksiin kutsu. Porkkanahan siinä olisi saanut hepatiitti B ja jonkin toisenkin rokotteen. Tokihan lääkkeet pitää testata, mutta emme mekään omaa lastamme koekaniiniksi halunneet.

Halppisvaipoista sen verran kokemusta, että Rainbown vaippoja oon kerran ostanut, eikä mitään valittamista. Lidlin vaippoihin en vielä ole tutustunut, sisko niitä on kyllä kehunut. Kyllähän se niissäkin merkki maksaa......

Jimi myös on antanut heläkän nauru näytteen, ja juttelee kovasti omaa hö hö - kieltään :D

 
Jospa sais vaikka aikaiseksi kirjoittaakin joskus tänne.. :ashamed:

Iida vetää sikeitä parvekkeella.. Ensimmäistä kertaa elämässään.. Ostettiin toiset vaunut 40 eurolla, jolla saadaan nyt nukutettua sitä vaikeimpina hetkinä ja sitten, että ei joka kerta tarvi päivällä vaunuttelemaan lähteä... Ajateltiin kyllä nuo sitten aikanaan niin viedä Viitasaarelle mummolaan.. Toisessa mummolassa Kokkolassa onkin jo vaunut...

Meillä oli tuossa muutama päivä sitten 2 kk neuvola ja pituutta oli nytten 58 cm ja painoa 5260 grammaa. Ei ole painoa tullut näiden 2 kuukauden aikana lisää kuin 1,1 kg, mutta eipäs neuvolantäti tuota pitänyt mitenkään huonona painon kehityksenä.. Täällä vaan tuntuu kaikki olevan jo yli 6 kilosia, siis varsinkin jos syntymäpaino ollut hiukan yli 4 kiloa.. Terve ja iloinen tyttö on muuten, niin eikai siinä silloin mitään.. Maitoakin mulla tulee monesti suihkuten joten luulisi kyllä että ravintoa tulee..

Paljos teillä Kalenteri Aaron oikein pulauttelee kun lääkärille asti menitte ? Meillä on Iida nytten rotavirusrokotteen jälkeen pulautellut jälleen tosi paljon. Tuossa oli tuommoinen hetki ettei pulautellu oikeastaan ollenkaan.. Nyt sitten taas.. Pulauttelee siis ihan heti ruokailun jälkeen että sitten parikin tuntia ruokailusta.. Ei tee sitä kylläkään yöllä ollenkaan..

Dooris meilläkin Iida monesti, varsinkin väsyneenä niin "repii" korviaan.. On tullut tukkaan kaljut läikätkin siihen pään sivulle korvien juureen.. Oon vaan aina ajatellu että se on jokin nukahtamiseen liittyvä juttu vaan Iidalla..

Meillä ei onneks ole vielä puremista keksitty, kun muuten kyllä välillä kiukutellaan tissillä.. Nytten on ollut parempia päiviä sen suhteen kyllä, mutta saas nähdä.. Tietty nyt sitten heti alkaa taas raivoamaan..

Iida vielä pysyttelee ihan paikoillaan selällään.. Jalat kylläkin viuhtoo kahtasataa ees taas, mutta ei vielä ole kääntyillyt mihinkään suuntaan.. Mahallaan ei tykkää sitten olla ollenkaan. Pari minuuttia on ihan maksimi.. Päätään kyllä jo sylissä kannattelee tosi hyvin.. Pitäis varmaan vaan pitää enemmän mahallaan niin tottuisi.. Kädet ja sormet on nyt selvästikkin löytyneet, koska nyrkki on oikeastaan koko ajan suussa jos vaan mahdollista ja monesti tuijottelee omia käsiään.. On myös tajunnut kuinka saa kädellään huitaistua auringon tai helikopterin liikkeelle, kun makoilee tuossa niitten alla leikkimatolla... Sitä sitten tehdään uudestaan ja uudestaan.. Kädet on alkaneet jo kovasti aueta nyrkistään ja koskettelee myös just noita ylhäällä roikkuvia juttuja kovasti ja koettaa ottaa niitä kiinni.. Oon sen sängyn laitaan laittanut roikkumaan vaunuun tarkoitetun leikkihommelin ja siitä se saa jo kiinnikkin.. Tai ainakin on pari kertaa onnistunut..

Iidahan on jo jutellut hyvän tovin kovastikkin ja nyt on tullut vain sellainen valitus mukaan juttuihin.. Eli kun alkaa oikein kyllästyttämään yksin makoilu niin alkaa valitus, ihan kuten Katarinakin taisi kertoa, että niiden tyttö tekee..

Mutta tälläistä täällä.. On se vaan niin mahtavaa, että samalla haikeaa katsoa kun toinen kehittyy.. Kohta ne tosiaan syö jo puuroa sekä juttelee mukavia, ihan kuten Anukin sanoi.. Niin ja siitä tulikin mieleen, että Anulle on pitänyt sitä sanoa, että mie olen myös ihan yhtä herkkä itkulle eli en kestä sitä yhtään vaan heti tulee jotenkin tosi ahdistunut olo..

Noh, nytten pitää alkaa syöpöttelemään, kun vielä kerta Iida nukkuu.. Mies on taas töissä. Ollut koko päivän.. Onneks ens viikon loppu puolella mennään Kokkolaan niin ei tarvi koko ajan vaan Iidan kanssa yksin olla.. Harmihan se on ettei mies pääse mukaan, mutta viikko sitten siitä eteenpäin niin silläkin alkaa kesäloma.. Aikasemminkin Kokkolaan olisin muuten lähtenyt, mutten viiti miestä ja Iidaa pitää erossa niin kauheita aikoja...

Ei nyt oikeasti lähden..

Sofku ja Iida muutaman päivän verran yli 2 kk
 
Moikka!

Jos nyt pikaseen käyn täällä kirjaamassa jotain. Samalla nukutan tällä kertaa isompaa, pieni onneksi simahti jo, koska mies on kuvauskeikalla ja myös isomman hoito mun harteilla. Vähän vaikeaa on, vaikka päiväunet jäi väliin, vai siksikö sitten juuri.

Sofku, kyllähän tuo aika lammikoita tekee. Silloin kun terkkari viimeksi käydessämme laittoi sen lähetteen, Aaron puklaili oikein reilusti mutta ei oikeastaan tavallisesta poikkeavasti neuvolassa. Terkkari kirjoitteli lähetteeseen, että teki tunnin aikana noin kymmenen puklia, joista suurimmat noin teelautasen kokoisia. :D :/ Että sellaista määrää enimmillään. Joskus tulee ihan kaaressa, toisinaan "prosessoituneemman" näköistä eli vähemmän nestemäistä vähän ja valumalla, joskus siltä väliltä.

Tänään on vierailtu mummolassa ja sukujuhlilla, kiva päivä oli poikien ja vanhempieni kanssa. Herkkuja tullut mätettyä ja "riittävästi" esikoisellekin syydettyä. :eek: Aaron sai tyytyä tavalliseen tavaraan.

Rokotuskokeiluhommasta en ole vielä saanut omaa kantaani päätettyä. Yhtenä hetkenä tuumaan yhtä ja toisena toista. No, mies on joka tapauksessa hiukan vastaan, joten voipi olla, että päädytään molemmat sille kannalle. Puhuin serkulleni, jonka tytön nimijuhla tänään oli, ja hän sanoi, ettei ollut saanut ko. kutsua mutta että osallistuisi jos saisi. Meidän valinta siis on tietysti, mutta hyvä kun voi keskustella tästä muiden pienten lasten äitien kanssa.

No menenpä katsomaan, mitä isompi touhuaa, joko nukkuu vai riekkuuko... :whistle:

T. Kalenteri ja kaksi pojanjäpikkää :heart: muoks: iät siis 2 v 8 kk tasan sekä 2,5 kk (kohta 11 vk)
 
viljaliina ei me kyllä sukelluteta kylvyssä. Muistaakseni vauvauintiohjeessa sanottiinkin ettei saa itse mennä kokeilemaan, vaan pitää mennä niiden koulutettujen ohjaajien antamien ohjeiden mukaan. Ensin harjoitellaan kaatamalla kannulla vettä päähän ja kun vauva tottuu siihen aloitetaan sukellutukset.

:LOL: hahaa, täällä ei kyllä ole pelkoa pikkukakkosesta ihan hetkeen, kun ei vieläkään olla aloitettu tuota seksielämää (synnytyksestä jo kuitenkin 2kk). Mutta tässä on ollut niin paljon kaikkea kiirettä ja hommaa, ettei muutenkaan ole nuo asiat paljon pyörineet mielessä.. :attn:

juuri + mukula maanantaina 2kk
 
Sukellutuksesta en oo kokeillu, enkä ihan heti kokeile, kun nyt meiän kylpyhetket ei oo enää yhtä huutoo, kuten alussa.

Meillekin tuli kutsu tohon meginokokki rokete-juttuun, en usko että mennään. ei oo koekaniini meiän pieni..

Essi ja Eero maanantaina 2 kk

Ristiäiset vietetty, Eero Johannes tuli pienelle nimeksi, ja ilman virsiä :D ,kiitos kuitenkin vinkeistä, jos ois pakko ollu jotain valita, mut ei kuulemma oo joten ei sit laulettu mitään.
 
Hei pitkästä aikaa :wave:

Meillä oli 2kk. neuvola. Painoa oli tasan 6kg. ja pituutta tasan 60cm.
Eli hyvin poika kasvaa ja on neuvola tädin mielestä edellä kehityksessä :D

Ei mene kuulemma kauaan ku kääntyy selältään mahalleen.

Mulla on jo ollut yhdet menkat ja alotin nyt sit minipillerit, katotaan et miten ne käy meikäläiselle.

Mut nyt pitää mennä, ku poika huutaa.

baby dream ja Topi 2kk.
 
mitä tuollaiselle 3kk ikäselle uskaltaa antaa muuta kun tissiä/korviketta? tai korviketta ei suostu syömään. mutta ei pelkkä tissi enää kyllä riitä, ei nukuta kunnolla ja päivälläkin aina vähän väliä syödään... paljon enemmän kun esim viikko sitten. vai pitäskö tää päivä vielä kitkuttaa ja kysellä huomenna neuvolasta? tässä me väsytään kyllä molemmat
 
veera eikös 3kk iässä ole vielä yksi tiheänimun kausi. Näin olen ainakin ymmärtänyt. Meillä tyttö on ainakin roikkunut tissillä jo varmaan viikon, luulis kohta varmaan taas tasaantuvan. Olen kyllä jo miettinyt et alkaisin kohta antaa iltavelliä, sais edes yöllä nukkua!! Alkaa tää mamma olemaan jo aikasta alavireinen :snotty:

Joanna ja Pinja ensviikolla 3kk
 
Moikka!

Ihan taas pikaseen yritän... nimittäin besserwisseröidä tuosta maidon riittämisestä: Joannaa peesaten tässä vain sanoisin, että juuri näihin ikiin ajoittuu tuo tiheän imun kausi, joka ei kerro siitä, ettei maito riittäisi, vaan siitä, että sitä tilataan lisää! Lähes kaikilla maitoa kyllä tulee ja määrä asettuu kysynnän mukaan sopivaksi, kunhan vain imettää ahkerasti, olkoonkin sitten, että imettämään voi joutua "koko ajan"... Mutta ehkä tämä muutaman kuukauden ikä on muutenkin sellaista aikaa, että vauva haluaa vain imeä ja olla äidin lähellä. Aaronillakin näyttäisi olevan joku takiaiskausi, vaikka oon sitä mieltä, että maidosta ei ole pulaa eikä varsinaisesti tilauksen tarvetta. Sen verran täydeltä nimittäin yhä tuntuu. Maitoa on sitten välissä isoveikallekin jaettu edelleen, siis Aaronin saatua osansa :ashamed: - kuulemma hyvää on ja hyvin tulee =) Olen ruvennut puhumaan Antolle, että kolmen vuoden täyttyessä hän ei enää tarvitse tisua (saa nykyään enintään kolmesti päivässä *muoks* ja yleensä silloinkin "pienen naukun", kuten tavataan sanoa :D - puolustelen tässä vähän ylipitkää imetystä ).

Sellaiset maitotarinat täältä! :D

(No niin ja ne iät jälleen unohtuivat: ihan just 11 vk ja isoveikka 2 v 8 kk)
 
heipparallaa kaikki, saisiko seuraanne liittyä tämmöinen 27v naisimmeinen, jonka hurmaava esikoispoika Lauri syntyi 25.4.08?

Meillä alku ollut ihmetystä ja kummastusta, kuten varmaan kaikilla, ollaanhan tässä tutustumassa ihan uuteen ihmisen alkuun. Nyt kun ikää on piirun päälle 2kk alkaa arki tasoittua, vaikka päivätkin ovatkin välillä yhtä hullunmyllyä, riippuen siitä nukkuuko pikkumies päiväunia vai meinaako vain pilkkiä ja kitistä. Onneksi keskustelua pitkään seuranneena vaikuttaa ihan normaalilta vauvan käytökseltä :D

Meillä mennään nyt pulloruokinnassa, suurin osa eväästä on NANia ja pari syöntikertaa mun maitoa, tähän ajoi imetyshankaluudet (eli suihkutissit, joista poika ei enää lopulta suostunut syömään, pitkä stoori jne jne). Hyvin tuntuu naperon masu kestävän vastikkeenkin alun kakkakovettumisen jälkeen. Yötkin rauhoituuivat sen jälkeen kun tämä äitykki tajusi antaa lisäruokaa, kun tissistä ei imenyt tarpeeksi kun veti koko ajan henkeen. Meillä myös nukutaan massullaan ja sekin osaltaan rauhoittanut yöunia kun pikku-ukko niin ihanan levollisesti tuhnottaa nukkua, nyt jo omassa sängyssäänkin.

Itsellä on vain lähes huono omatunto kun luovuin imetyksestä kun kumpikin väsyimme taisteluun ja siitäkin välillä panikoin kun nukutamme poikaa massullaan. Vaikka itse terkkarina olen ohjannut vanhempia toki noudattamaan suosituksia, mutta myös tekemään niinkuin omasta mielestä ja vauvan mielestä tuntuu hyvältä. Ristiriitaista tämä työminän ja äitiminän yhteensovittaminen ;) Ja kaippa se äitinä olo on tällaista, jatkuvaa huolehtimista jostakin...

Mutta jotta tämä sepustus tältä erää loppuisi, mukava tutustua kaikkiin teihin! Ihanaa kun tietää että on muitakin, jotka elävät juuri tällä hetkellä juuri samanmoista ihanaa ja ajoittain raskastakin arkea!

HJL ja Lauri-poika 2kk+4pvää
 
Olen ollut vähän laiska kirjoittamaan.. Lueskelen pinoa kyllä..

Menkkarit oli jollain jo alkanut, minulla ei vielä hajuakaan niistä. Just kävin gynellä ja otettiin mm.papakoe ja ultrassa kuulemma ei vielä mitään merkkiä kuukautisista näkynyt.. Viimeksi meni 6kk lapsen syntymästä kun menkat alkoivat ja esikoiselta 2,5 vuotta. :whistle:

3kk neuvolassa käytiin vähän "etuajassa", pojalla mitat 6,805 / 61,5 / 41,7. Rokotuskin saatiin, kuulema päivän pienimmät itkut tuli siitä, sanoi se neuvolatäti. Meillä muutes nosti pariksi päiväksi kuumetta tuo rokotus!

Irvin on semmonen hymypoika ja nauraa hekottelee hassuille asioille ja ilmeille. Alkaa jo ymmärtämään lelujen perään ja tykkää katsella kaikkea värikästä. Isojen veljien värikkäät (varsinkin punaiset) vaatteet saavat hänelle hymyn huulelle, vaikka välillä sitten säikähdetäänkin kun tuo meidän vajaa 2 vuotias mekkaloi tai kolistelee jotain kovaäänisiä juttuja.

Allergologille laitoin just perjantaina mailia, kun meillä on edelleen kovaa pulauttelua, kuivaihoisuutta, mahaongelmia ja pieruvaivoja aikaspaljon ruokavaliostani huolimatta.. Ehkäpä sit tässä kesän jossain vaiheessa päästään siellä sit käymään.

Ulkounilla meillä ei olla, paitsi tietysti leikkipuistoilun aikana tai jos ollaan muuten vaan rattailla liikenteessä. Ei tule laitettua pelkästään nukkumisen takia tohon kuistille, vaikka oishan se varmasti hyvä juttu niin.... Tuntuu vaan kahden pienen kanssa mahdottoman hankalalle tuo homma, varsinkin kun unien pituus ja ajat ovat hyvin vaihtelevia ja joskus on semmosia hetkiä, että unipätkät on vain 10-15 min pätkiä. Hyvinhän tuo tuntuu nukkuvan onneksi sisälläkin. (eka vauva minulla joka ei "aina" nuku ulkosalla..).

Väsymystä meillä aikuisilla on kovastikin, mutta ehkä se joskus helpottaa. Ilmeisen väsyneiltä näytetäänkin, kun neuvolatäti huolestuneen kuuloisena siitä kyseli. Onneksi kaikki on muuten ihan hyvin, eikä parisuhteessa ole mitään ongelmia ja ollaan terveitä muuten oltu. Viime talvi oli kovin rankka, kun keskimmäisellä oli 11 korvatulehdusta peräjälkeen ja allergiaongelmat..

Mitäpä tässä muuta. Poika kasvaa, on valoisa ja eloisa, miehen kesälomaa odotellaan ja niinpois päin.


Heili, Irvin 3kk + 2 pvää, Edvin 1v 11kk ja Anton 6v 10kk =)
 
Viljaliina sukelluttaminen kotona on vähä arveluttavaa, miksi niin pitäis tehdä? Vauvauinnissakin ensimmäisen sukelluksen tekee aina ohjaaja, ei äiti tai isä! Mutta refleksiä toki voi kokeilla sillee että vie selkä edellä suihkun alle, silloin vauva tietää varautua vedentuloon. Samoin vauvauinnissa ekaksi sukelletaan niin että vauvan selkää pitkin valutetaan kannulla vettä ja kun refleksi todetaan toimivaksi mennään aluksi semmoista "kannusukellusta" eli alkuun kannulla aina valutetaan selkää pitkin vettä ja kun se menis se vesivirta pään yli laitetaankin vauva veden alle kokonaan. JA sit semmonen juttu et kunnolla sukellutetaan vasta ku vauva on ehdollistunut siihen että ku lasketaan kolmeen niin kolmosella sukellus. Ikinä ei laiteta lasta veteen tosta vaan, aina pitää varoittaa sitä ekaks jotenkin, aluksi valuttamalla vettä selkää pitkin, isompana laskemalla kolmeen.
 
Jaahas, jos nyt sit muistais mistä olitte puhuneet.. Meillä käytössä Liberon 3-vaipat, eikä mene kauaa ku saa siirtyä isompiin eli niihin 7kg+ vaippoihin. Meidän keijukainen ku oli jo 7.5viikkoisena (2kk neuvolassa) noin 6.2kg (synt.3,6kg) ja ku painoa on tullut semmonen 500g reilussa viikossa "pahimmillaan" niin uskon että on saavutettu pian se 7 kilon raja.. Yleensä mun mielestä paras vaippakoko on sellanen et vauva painaa sen mitä painorajassa on alapäässä.

Meidän Arttu-vauva veti viime yönä uniennätyksensä, nukkui 21-03 heräämättä!! Sit söi vielä 06 ja sit olikin jo aamu. Ja nyt on nukkunu ulkona jo tunnin ilman et oon heiluttanut vaunuja kertaakaan. Olisko meillä nyt sit tiheänimunkausi ohi!? Voi ihanaa. On välistä mennyt kyllä niin kokoajan imettämiseksi että.. No, aikansa kutakin.

Ja ai niin, me ollaan taas kotona. Mies tuli Lapista jo perjantaina, oli alkanut siellä säät mennä sateiseksi eikä miehiä innostanut jäädä telttamajoitukseen enää pitemmäksi aikaa. Kyllä kotona on vaan nii-in paljon kivempaa.

Kahvia mä kyllä juon vaikka täysimetyksellä mennään. Kyllä se on niin et jos vauvan masu kestää niin huoletta voi juoda. En mä ainakaa saisi itseäni aamuisin millään käyntiin ilman paria kuppia. Sama päivällä ku pojat nukkuu nii on pakko keittää ittelle pari kuppia että jaksaa iltaan.

Ja me ei kans mihinkää rokotetutkimukseen lähdetä. Kutsu tuli, niinku esikoiselleki tuli moneen tutkimukseen mut ei tosiaankaan haluta tunkea vauvaan vieraita aineita, edes varmuuden vuoksi.

Anu ja Arttu 12.pvä 3kk, (en jaksa laskea miten se nyt sit viikkoina on, no jotain 2,5kk+)
ja isoveli Roope 2v 2,5kk (meidän vauvahan syntyi isoveljelle synttärilahjaksi)
 
VAIPOISTA: Meillä on nyt käytössä Pampersin 3-koko, ainoo mikä niissä haitaa on niiden kumma teollilnen haju. Joinakin päivinä käytössä myös kestot, mutta Lauri on niin "herkkis" että yhden pissan jälkeen kitistään jo vaipanvaihtoa, siis harjoittelua vielä vaatii nuo kestot.

Sitten kyssä: miten olette saaneet vauvanne tottumaan kantoliinaan? Lauri ei viihdy tällä hetkellä liinassa ollenkaan, kaipa eniten ahdistaa se että sieltä ei vauvasidonnassa juuri mitään näe ja siinä ollaan tiukasti äitiä vasten. Toivottavasti sitten kun niskat pitää varmasti ja voi sitoa eritavalla niin viihtyisi paremmin! Muutenkaan ei ole sellainen sylivauva, viihtyy kyllä sylissä mutta ainoastaan sellaisessa asennossa ettäs ieltä näkee mahdollisimman paljon.

Menkoista: Aloitin minipillerit jo kaksi viikkoa synnytyksestä ja nyt on sitten parin päivän ajan ollut ihme tuhruvuotoa, en siis tiedä laskisinko menkoiksi vai tyypilliseksi minipillereistä johtuvaksi tiputteluksi. Blääh.

HJL ja Lauri 2kk+4pvää
 
:wave: kaikille!!!
Huh kun ottaa välillä voimille olla äiti :headwall:
Meidän "tassu" (kasandra) on nyt kaksi päivää roikkunut tissillä ja sylissä, viihtyy vähän aikaa lattialla tai sitterissä muyt sit taas pitää ottaa syliin ja siinä viihtyy ei edes nuku pitkiä aikoja päivisin, yöt kyllä nukkuu, onneksi.
Mistäs täällä olikaan juttua :eek: ai niin vaipoista, juu meillä käytetään pampersia koko 2, neiti on vielä aikas rääsy.Meillä neiti ei vielä käännyt mut yritys hyvä kymmenen jo =) katselee siskoa ja veljeä ja juttelee kamalasti ja nyrkit on koko ajan suussa, kamala lutkutus vaan kuuluu.
Maitoa mulla tuntuis tulevan ihan hyvin, mut silti neiti välillä riitelee tissin kanssa ja välillä menee niin kovaksi taisteluksi et olen suosiolla sit antanut pullosta korviketta (Nannia), en ole muuta vielä kokeillutkaan kun on niin vähän loppujen lopuksi sitä korviketta saanut, enkä hirveesti uskalla kokeilla kun isolla veljellä nyt 3v on maito allergia ja sen kanssa oli ihan kamala kokeilu eri maidoista ennenkuin selvisi tää maito allergia.
Täällä oli puhetta noista rintarepuista tai kantoliinoista, mikäköhän olisi hyvä??? Minä kun en ymmärrä noista mitään niin en osaa päättää minkälaisen ostaisin.Reissuun oltaisiin lähdössä ja ajattelin et olisi laivassa helppo kanniskella jollain repulla tai liinalla, en tiedä kuvittelenko vaan. Auttakaapa vähän tyhmää
:eek:
vilijonka ja kasandra 3kk ens viikol sekä mico 3v ja milana 5v
 
Meillä tankkaillaan myös aika ahkerasti täällä. En tiedä olisiko muutenkin tilaillut lisää maitoa, mutta alkuviikon flunssassa ei syönyt kovin hyvin, joten ottaa nyt varmasti kiinni niitä muutamaa päivää. No se tietää sitä et tämä mamma on nyt jo useamman yön herännyt 1½-2 tunnin välein syöttäämään... Alkaa olla vähän väsy, ku eka oli ite flunssassa eikä saanut nukuttua ja nyt ei pääse nukkumaan noita univelkoja pois! |O

Vaipoista, meillä käytetään univaippana liberoa (3). Olen kyllä miettinyt yökestoiluakin, mutta toistaalta koko yön pitävä kestopaketti on helposti aika paksu ja vaihtamaan en viitsi yöllä lähteä, joten toistaiseksi nyt ainakin näin :p Eipähän se tee ku keskimäärin paketin kertsikoita muutaman kuukauden välein.

Mulla on tullu yhdet "menkat", tosi niukat kylläkin. Kesälomareissuja jälkeen ajattelin aloittaa nuo minipillerit. Näyttää tuo seksielämäkin meillä alkavan muistuttaa melkein normaalia :ashamed: :D

Ai juu tervetuloa mukaan HJL kyllähän tänne sekaan sopii. Niin ja älä kovin raskaasti ota tuota imetyksen loppumista. Meillä ainakin ihan teve nassikka tuo esikoinen vaikka lopetinkin imetyksen 3kk iässä. Sillonki muuten oli flussan syy. No ny ei onneksi näytä tuo maito loppuvan vaikka flunssa sairastettiinkin. Tosi nyt ei tarvinnu sairastaa montaa viikkoa...

Jep, mutta mä lähden pakkailemaan. Hyvää alkuviikkoa kaikille - palailen listalle torstaina yhdeksi päiväksi ja sitten jatkamme reissaamista vielä seuraavan viikon. Aurinkoisia ilmoja kaikille ja hyviä yöunia niiden tarpeessa oleville B)

mussu, Vertti (huomenna tasan 3kk) ja Valtteri 4½ v.
 
Heili täällä mulle sanottiin et papa koe otetaan vasta aikasintaan ½ vuoden päästä synnytyksestä.
Joanna ja Veera heti 3kk iässä saa alkaa antaa niitä 4kk soseita, jos tuntuu että maito ei riitä. Näin ohjeistettiin neuvolassa mua reilu vuosi sitten. Ja mähän aloitin soseet esikoisella 2 päivää alle 3kk iässä. Niissä 4kk soseissahan on ennen ollu ikä 3kk, ne joskus korotettiin 4kk. Mutta ei todellakaan ole vaaraksi antaa 3kk iässä. Kannattaa aloittaa jollain makealla, esim mango. Ja pelästyä ei kannata jos vauvan maha siihen jotenkin reagoi, nopeasti kuitenkin tottuu.
Meillä pikkuinen ei enää viihdy ollenkaan yksin, pitäis koko ajan pitää seuraa. Ja vaan syliin rauhottuu. Mä nyt kuitenkin uskon että tää on vaan tällänen lyhyt kausi. Nyt tosin, ihme kyllä rauhoittui tuohon keinuun.


Hippo ja pikkuinen vk vajaa 2kk
 
Ainiin, tervetuloa HJL! :flower:
Niin ja meillä käytetään liberon 3 vaippoja, just vaihdoin tuohon kokoon (ensimmäinen paketti menossa), hieman on vielä iso, mutta nopeastihan tuo kasvaa, ja pitää kyllä hyvin. Tänään kokeilin yhden vaipanvaihto välin kestovaippaa, ja totesin että se ei oo mun juttu...niinkuin kyllä arvelinki, piti kuitenkin kokeilla. :D
 
Sunnuntaita kaikille! :wave:

Peesailen Kalenteria tossa maidon riittämisasiassa. Tosiaankin tilailuvaihetta tuo tosiaan varmaan useimmilla on. Meilläkin on jo pidempään roikuttu tissillä jatkuvasti. Mutta kyllä se sitten pian helpottaa. Muistaakseni kakkosta imettäessä n. 4kk ikäisenä imetys helpottui kovasti ja sitten oli melkein kuin leikkiä vaan. Maidontulo tasaantui sopivaksi ja poika oli tyytyväinen. Ja suosittelisin kyllä jokaista omassa neuvolassa kysymään ennen kuin mitään soseita aloittaa. Siellä kuitenkin tiedetään vauvan kasvun kehitys ym. Vaikka toki kaikki oman lapsensa tuntee, mutta silti... Ja jos soseita meinaa aloittaa, niin itse en aloittaisi makeista soseista, koska silloin vauva turhaan ensin tottuu makeaan, eikä sitten potut ym. ei-makeat soseet sit niin välttämättä maita.

Nyt täytyy mennä...

HJL tervetuloa!

Lilja + poju 9.pv 3 kk
 
Olipas tullut paljon juttua.

Meillä on käytössä pampersin vaipat, 3 koko. Ne istuu meidän pojalle parhaiten. Ja ne baby dryt on käytössä. Mä en muuten tajua miten toi voi pissata yön aikana niin kamalan paljon :eek: Joskus on pakko vaihtaa yöllä vaippa kun se on niin täysinäinen. Jotenkuten saattais mennä aamuun asti mutta on sitten kyllä ihan ääriään myöten täynnä.
Ja poika on päättänyt kakata vain 3-5 päivän välein ja sittenhän sitä riittää :whistle:
Siis joka paikka on peessä. En tajua sitäkään. Mutta normaalia kai se on. Saisi kyllä kakata vähän useammin ja vähemmän kerrallaan, kiitos =)

Aleksi on kääntynyt kertaallen mahalta selälleen, ja taisi raukka säikähtää niin paljon ettei käänny ihan heti uudelleen. Päätti vielä kääntyä parketilla ja sitten tietysti pää kopsahti lattiaan. Voi toista kun koetellaan :heart:
Ja tänään nauraa hörötti ekan kerran ääneen, voi kun oli ihanaa :heart:

Meille tuli kans kutsu rokotetutkimukseen, eikä mennä. Eikä olla varmoja mennäänkö siihen Dipp-tutkimukseenkaan, ei taida jaksaa sitäkään. Jotenkin on vähän turta kaikelle tollaselle kun on saanut esikoisen kanssa juosta jossain ihan alvariinsa.

Niin kalenterille mun piti sanoo siitä refluksista vielä, että meillähän ei esikoisella se jatkuva oksentelu tehnyt painoon mitään muutoksia. Tyttö kasvoi kuin unelma aina 1-vuotiaaksi. Kuulostaa vaan tosi hurjille ne Aaronin oksentelu/puklu määrät...Mun mielestä näin pienillekin voi tehdä sen ph-mittauksen, minä ainakin vaatisin sitä tehtäväksi kuitenkin.

Meillä on edelleen päikkärit ihan mitä sattuu, eilen nukkui hyvin ja tänään taas 30-45 minsaa.
Muistan kyllä esikoisen ajoilta, että näiden pienten kanssa ei mikään muu ole varmaa kuin muutos. Kun tänään luulee että näin mennään niin huomenna nämä kullat muuttaa rytminsa ja tapansa ihan täysin. On ne semmosia.
 
Moikka, olipas tänne tullu mukavasti taas tekstii

Oltiin päivä keskiajan markkinoilla Turus ja nyt ilta kaksistaan niin hulluna leikitty ja seurusteltu et tyttö simahti molempien tissin tyhjennysten, 40ml maidon jälkeen suorilta sänkyyn =) Äiti juo nyt yhden maidon nostatus oluen ja nauttii yksin olosta ennen ku mies tulee töistä kotiin.

Kommentoipa taas muutamiin aiheisiin =)

HJL, tervetuloa joukkoon! Ja onneksi olkoon pienokaisesta =) toden totta, varmasti meillä jokaisella riittää ihmeteltävää omassa pikkuisessaan =) elä ole huolissas imetyksestä, pullo on ihan yhtä hyvä, pääasia että saa riittävästi ravintoo!

Vaipoista: mä kävin eilen ostamassa Lidlin niitä 4-9kg midi vaippoja (koko3) ja ne on ihan huippuja. Nyt 6,5kg hiukan ehkä vielä isoja, et tarrat menee lähes yhteen kiinni mut nousee riittävän ylös eikä falskaa kyllä mistään ja se mikä parasta niissä on se pissaviiva joka värjääntyy ku vaipassa on tavaraa, ihan ehdoton. suosittelen kokeilemaan, hintakin 9euroo, 54kpl =) Mehän ollaan käytetty pambersii tähän asti, kokoa 2 ja ajattelinki just tuosta ku Anuu kirjoitti, et heil käytös jo kolmonen niin olis aika siirtyy kolmoseen, mut eipä nyt tarvi ku löysin lidlin vaipat. Muumiihan me ennätettii käyttää yks vajaa paketti joka aiheutti kovan ihottuman, huonoja siis meille =(

Niinku Juuri kirjoitti niin mukaan mielestä lasta ei saa missään nimessä ittekseen sukelluttaa.. me ollaan ainoastaan tehty suikussa noita harjoituksia että selkäpuolelta valutettu vettä, mutta seki ensin ihan kädellä ja sit hiljalleen suihkun alla. hyvin refleksi toimii, mutta saa olla tosi varovainen. Syksyn uimakouluun ilmoittautuessa kysyinkin et voiko tuota refleksii jotenkin itse ylläpitää ku elokuussa vaavi jo 4kk vanha, niin sanoivat sieltäkin että ei saa itse sukelluttaa mut suihkussa voi harjoitella.

Menkkoja ei ooo näkyny täälläkään, mut eikai kuuluiskaan jos täysimettää? eikä olla käytetty mitään ehkäisyy, nyt jopa ollu hiukan ruuhkasempaakin sen suhteen =) toivottavasti nyt ei kuitenkaan ihan heti toista pukkaa.. mietittii et tuos syksyn korvalla, tai vuoden vaihteessa vois sit enenmmäkin.

Hippoliina, eikös tuo teidän keinu ole gracon sellanen soiva/keinuva? Meillä on samanlainen, mutta sininen väritykseltään. alkuun Nella ei viihtynyt siinä yhtään, mut nyt on aivan ehdoton. vaikkakin hyvin hän viihtyy ittekseen muutekin mut tuohon jopa nukahtaa ja jaksaa pitkään seurailla. Hintava kapistus, mut kyllä sen väärti! Ihana kuva muutes =)

Meillä syödään myös tissii tosi tiheään päiväsaikaan, oikeastaan 1,5-2h välein. yöt menee sit ainoastaan kahdella syötöllä (12h) Meille neuvolassa kehotettii tekee sillai, jos pelkoo ettei maito riitä et tyrkyttää aina ekku tissii ja sit hetken päästä korviketta perään. Meillä ei tahdo maito riittää enää illasta, joten oon antanu imee tissit tyhjiksi ja sit vielä lämmintä korviketta päälle. Mä oon henk koht sitä mieltä et 3kk ikäiselle ei tarvi ruveta antaa vielä mitään lisuketta, ei edes vellii. Useammat jotka on ruvenneet vellii antamaan esim. iltaisin niin ei oo kuitenkaan tehnyt mitään muutosta yösyönteihin. 3kk ikäisen pitäisi saada kaikki tarvittava ravinto äidin maidosta tai korvikkeesta. Yksi olennainen juttu on myös rintaruokinnalla se että miten sä itse syöt ja juot. Sulla voi tulla maitoo tosi hyvin, mutta se on ihan ns. litkuu jossa ei ole mitään ravinnetta jos et ite huolehdi omasta syömisestäsi hyvin. eli tässä kans yks syy siihen, miksi vauva roikkuu kokoajan tissillä eikä ole tyytyväinen, toki tähän 3kk ikään kuuluu myös tuo tiheän imun kausi, mikä meillä oli n. vko sitten havaittavissa hyvinkin selvästi. Ite oon ollu vähän huolissani omasta imettämisestäni aina välillä, mut sit ku muistaa nää perus asiat syö, juo, tarjoa riittävästi rintaa ja juo muutaman kerran viikossa yksi olut niin näillä pääsee jo pitkälle! Tää imettämis homma on varmaan ikuisuuskysymys muiden joukossa... =)

Mites te tupakoitsijat? ootteko aloittaneet polttamisen raskausajan jälkeen, harkinneet vaiko mitä? mulla käy ajoittain mielessä, mut oon saanu pidettyy sillai et sit ku ottaa alkoholii ni tulee muutama poltettuu.

Nyt mä lähden pyykin levitys hommiin.

Toivottavasti alkavalle viikolle saadaan mukavampia kelejä =)

Minä ja Nella 11vkoa
 

Yhteistyössä