***HUHTIHIPUT 2008 Joulua odotellessa***

hauskaa iltaa Viljaliina :D

meillä iskä oli pärjännyt hyvin tissitakiaisen kanssa mun pikkujoulukeikkani. tosin olin kotona jo yhdeltä ja nukutin pojan kasin pintaan... mutta kummasti helpotti kun pääsi aikuisten pariin edes hetkeksi! esikoinen oli isovanhemmilla sen yön, sai siellä touhuta sydämensä kyllyydestä.
 
Viljaliinalle hauskaa pikkujoulua!

Meinaa itku tulla äidillekin. Otsolle nyt ei sitten ilmeisestikään Zantac sovi. Nyt parin päivän aikana oksentelu selvästi lisääntynyt. Jopa huonompi luin ennen lääkkeen aloitusta. Ja kun aluksi näytti niin hyvältä. Nyt sitten pohdin jätänkö kokonaan antamatta vai seurailenko vielä. Ja silti toinen jaksaa aina välillä olla niin iloinen.

Ja mies kävi eilen viemässä anopin kotiin ja paluumatkalla ajoi sitten hirvikolarin. Itselle ei onneksi käynyt mitenkään ja sai niin hyvin väistettyä, että autostakin kolhiintui vain toinen etukulma. No kuitenkin konepelti ja lokasuoja ja lamput menee vaihtoon. Parin tonnin remontti, mutta onneksi on osakasko!

Niin että tämmöisiä kuulumisia täältä tällä kertaa! :(

Puella ja oksu-Otso huomenna7kk
 
Puella onneksi tosiaan ei käynyt pahemmin!

Lusikkalakkoihin en osaa sanoo mitää auttavaa, tai no, aika. Meillähän Artulla kesti yli kk:n ennen ku suostui aukaisemaan suutaan lusikalle. Enkä tosiaan vielä tänäkää päivänä tiedä miksi se sit yhtäkkiä alkoi kelpaamaan? Ehkä siinä oli jotain et ekaa kertaa söi koko purkin hedelmäsosetta yksissä häissä missä oltiin ja tietenki venyi imetysväli normaalia pidemmäksi ku oli ohjelmaa ja hankala imettää hälyssä. Auttaisko joku pieni kaupunkipäivä niin et olis vilinää eikä antais tissiä muutamaan tuntiin? Tai sit tulee hampaita. Ohimenevää sekin onneksi.

Vai menee se v.raaputtimen Miska jo taaperokärryllä! Se varmaan on sit 9kk ja kävelee! :whistle:
Mä en ole vieläkää saanut laitettua meidän kärryn aisaa vauva-asentoon saatikka ruuvannut jarruja päälle. Pitäis kans niin sais Arttuki harjoitella.
 
Pikaseen.

Eka Puella onneks ei käyny pahemmin :hug:

Tänään oli Topilla lääkäri/neuvola ja hyvin on poika kasvanut tasasta vauhtia sanoi neuvolatäti.
Paino oli 8905g. ja pituus 73,4cm.

Mut nyt mentävä pyykit kuivausrummusta pois ja ruokaa laittaa :wave:

baby dream ja Topi 7,5kk.
 
Puella: onneks ei käny pahemmin. Ja siihen teidän refluksiin: Meillähän on esikoisella tosi paha refluksi ja siihen ei auttanut lääkkeistä kuin prepulsid. Meillä oli tuota oksentelua ja kaikkea mahdollista. Nyt siis lääkityksenä prepulsid ja kuureina losec mups. Ota yhteyttä hoitavaan lääkäriin nyt heti ja sano ettei Zantac auta. Tuo prepulsid on erityisluvallinen lääke, jota ei heppoisin perustein oteta käyttöön. Ensin varmaan pitäisi tehdä ph-rekisteröinti, epäilen. Mutta ihan äärettömän hyvä lääke se on! tehoaa yleensä vaikeimmillekin tapauksille. Ja onhan se oksentelu saatava kuriin! Mutta nyt siis ota yhteyttä lääkäriin. Olikos se asiallinen ja otti asian hoitaakseen....?

Palailen muihin asioihin paremmalla aikaa.
 
Anu-78
:wave:

Voi ei Puella mutta onneks ei pahemmin käynyt :hug:

Meillä eilen illalla Saku jo muutamaan otteeseeen istuutui ihan itse :) samoten tänäänkin on pari kertaa mennyt istumaan :) siitä se lähtee.

Kunhan mies tulee töistä niin lähetään tuhlaamaan veronpalautusrahoja :p viimiset lahjat ostetaan nyt, sit se rumpa on onneks ohi :)

Tänne ei oikeestaan nyt tämän enempää kuulu joten kaikille tasapuolisesti hyvää torstai päivän jatkoa :wave:

Anu&Saku
 
Puella Onneksi ei käynyt huonommin.

Meillä oli 8 kk lääkärineuvola. 6715g (6285g), 67,7cm (65cm) ja päänympärys 44cm (43cm), suluissa 6kk mitat. Motorisesti nopeasti kehittyy, virkeä ja hyvä iho. Kasvaa hyvin omalla käyrällään, samalla tavalla kuin veljensä aikanaan. Ei neuvolassakaan sen vuoksi huolestu tuosta kasvusta.

Meillä ei vielä taaperokärryn kanssa kävellä, veljensä polkupyörää välillä lyhyen matkaa työnnellyt.
 
Kurja juttu, Puella!

Kiitokset pikkujoulutoivotuksista =)

Pakko oli tulla kertomaan heti, että nyt pojalla onkin joku ihmeen tissilakko päällä - ei ole suostunut aamupäivän jälkeen tissille vaan saa heti raivarin jos yritänkin. Sen sijaan söi äsken hyvällä halulla kasvis-kanasosetta ja vielä mustikkaa jälkkäriksi :eek: Ota näistä selvää...

Viljaliina ja poju viikkoa vajaa 7kk
 
Puellan pienokaiselle halaus! Ja miehelle kans :) Onneksi selvisi säikähdyksellä.

Tulin vaan pikaisesti sanomaan, että uusimmassa KaksPlussassa oli juttu Moottorilehden turvaistuintestistä (kuten varmaan monet täällä on huomanneetkin). Ykkösenä komeili BeSafe Izi Combi ja kakkosena Maxi-Cosin Tobi. Kolmas oli Britaxin Multi-Tech. Maxi-Cosin Tobi olis mun suosikki, mutta sen saa vain kasvot menosuuntaan, joten ehkäpä me sitten ostetaan toi BeSafe. Britax vie leveyssuunnassa paljon tilaa ja sitä en halua.

KMaria juu meidänkin Pampula tosiaan seisois pitkin päivää, jos vaan joku jaksais pidellä :)

MB ja neiti taas yöunilla


 
Vihdoinkin pääsen palstalle sisään eli jotain ihme häikkää kirjautumisessa ja yleensä siinä, että kone suostuu avaamaan nämä sivut. :headwall:

Olen käynyt teidän kuulumisia lukemassa aina mummon koneella, mut siellä en ole jaksanut kirjoitella.

Eilen käytiin 8 kk lääkärineuvolassa: pituus 69,5 ja paino 7550g sekä pipo 43. Tasaisesti kehittyy omalla -10 käyrällä, motorisesti lahjakas. Painoon ei tällä kertaa puututtu. Tyttö syö todella hyvin kiinteitä, tissillä mennään edelleen kun pullo ja korvike ei tunnu neitiä miellyttävän...

Täällä siis istutaan, ryömitään ja konttaus asentoon nousee, mut ei vielä osaa liikkua. Seisomisesta tykkää valtavasti mutta eihän äidillä ole aikaa sellaiseen.

Äiti meinaa olla todella sippi. Yöt on olleet meillä hyvin levottomia. Saa käydä 3-7 kertaa yössä neitiä tassuttelemassa. Kerran yössä annan tissiä ja vain sen takia että tyttö on vielä painoltaan hentoinen. Mutta kun pullo ja korvike ei maistu niin en voi siis ajatella vieväni lapseni hoitoon ja itse nukkua. Ja herkkä uninen kun itse olen niin vaikka mies hoitaisi yöt niin yleensä minä herätän miehen että menehän nyt lapsesi huutaa... :eek:

Joulu me ollaan kotona, meille tulee ainakin minun vanhempani mahdollisesti anoppi sekä minun veljeni. Minusta on ihanaa kun jouluna on paljon ihmisiä ympärillä.

Turvaistuimen kaivoin esikon jäljiltä varastosta. Pesin kankaat sekä rungon ja huomenna meinasin testata sitä autoon sekä tyttöön. Istuin on anttilasta ostettu, meidän tarpeisiin riittävä. Tyttö vielä mahtuu hyvin kaukaloon toppavaatteillakin, mut nyt on alkanut istuimeen laittaessa rimpuileen. Ehkä se asento on jo liian kuppimainen. Huomenna täytyy päättää joko vaihdettais isompaan istuimeen.

Tissilakko meillä oli joku viikko sitten. Ei tullut edes hampaita. Tais olla kutakuinkin samoihin aikoihin syömälakkokin. En edes tarkkaan muista, mut molemmat ollaan käyty läpi.

Huvikummun vääpeli ja Vilma
 
Hei vaan kaikille :wave:

Siitä on jo monta kuukautta kun olen täällä viimeksi käynyt, nytkin tulin lähinnä sen vuoksi että kaipaan vinkkejänne :ashamed:

Meillä tytöllä on jo muuten kaksi hammasta alhaalla, tuli jo kuukausi sitten :) Neiti konttailee jo kovasti mutta kävelyä (edes kärryn kanssa) ei vielä harjoitella (hyvä! :D). Tyttö syö jo kovaa vauhtia lastenruokia missä paloja mukana ja osaa jo syödä appelsiinia ja omenaa ihan itse (banaanin muussaa mössöksi käsissään). Ohkasia pipareitakin tyttö popsi eilen peräti kaksi kappaletta - ja oli ihan onnessaan! :LOL:

Tulin täältä lähinnä kyselemään vähän vinkkejä kun tuo on alkanut heräilemään keskellä yötä ja huutamaan kauheasti (on nukkunut 6-viikkoisesta sikeästi yöt juurikana heräilemättä) niin mietin et josko sitä pitäis hommata hänelle jonkinlainen yövalo..? Sellainen pistorasiaan työnnettävä malli ei oikein meille sovi, mutta joskus näin jollain nettisivulla mainoksen yövalosta joka on lapsella sängyssä ja jonka saa itse päälle (ilmeisesti paristoilla toimiva)? Yritin vähän googlailla mutten löytänyt siitä mitään :(


Joku mainitsi hirvikolarista, hyvä ettei tosiaan tuon huonommin käynyt! Täälläkin tuo kaukalo on jäänyt jo ihan pieneksi, pitäisi hommata uusi turvaistuin.. Onko mielipiteitä sen suhteen mikä olisi paras malli?
 
Hei ja piti kysyä tuosta vierastamisesta...

Vierastaako teidän pikkuiset muita ihmisiä? Meidän neiti on ihan hurjan reipas, ei pelkää ketään ja suostuu menemään kenen syliin tahansa! :eek: Olen itse ollut hivenen yllättynyt hänen sosiaalisesta luonteestaan, kun ei ole ollut lapsenvahdinkaan kanssa mitään ongelmia (välillä ollut tytön kanssa 6h putkeen). Mummolassakin tyttö oli mun selkäleikkauksen jälkeen 2 viikkoa hoidossa kun mulla oli nostorajoitus ja ei se vissiin muistanutkaan äitiä ja isiä koko aikana :LOL:

Voikohan se vierastaminen tulla myöhemmin vai tuleekohan sitä enää ollenkaan? (toivottavasti ei rupeakaan vierastamaan)
 
Huomenta!
Nopsaan vaan lukasin ja kommentti Katarina-81:meillä samaa vaivaa ton nukkumisen kanssa. On alkanu heräilemään ja itkeskelemään. Viime yönä about kerran tunnissa, parhaimmillaan kolme! Onneks ei joka yö ole tollanen, välillä nukkuu ihan ok muutamalla havahduksella. Mä olen ajatellut, että se on tähän kehitykseen kuuluvaa, eli en ole siihen mitenkään erituisesti ajatellut reagoivani.

Puella, onneksi ei käynyt pahasti!

Niin ja Marika75, brunssille sunnuntaina!

Hyvää viikonloppua kaikille hipuille!

KMaria ja Murmeli (formerly known as Pampula) kohta 8kk
 
:wave:
Vähän taas meiltäkin.
HUVIKUMMUN VÄÄPELI, Meitin tyttö ihan samaa koko luokkaa 7560kg ja 69,7cm nyt 8kk neuvolas ja pipo oli 43. Eikä mitään ole meille sanottu painosta tai mistään muustakaan, sano lääkäri et kyllä se kasvaa hyvin omalla käyrällään :D Tyttö konttaa nyt hirveetä kyytiä ja viime yönä piti rueta sitten seisoskelemaan pinnasängyssä et meni yö vähän levottomaksi |O neiti veti itseään pinnoja vasten ylös ihan yhtenään ja kivaa oli meinaan neitillä, ei niinkään äitillä :headwall:

jaahas kutsu kuuluu palaan myöhemmin

vilijonka ja kasandra
 
Myöhästyneet onnittelut Tilsulle kihlauksesta ja baby dreamille synttäreiden johdosta!
Hui kauhistus Puella :eek: Onneks ei käynyt pahemmin!

Oon käväissyt välillä lukemassa teiän juttuja, mut en oo saanu taas mitään kirjoitetuksi..

Veeti kasvaa hienosti. Eilen oli 8kk neuvola ja mitat herralla on nyt 9500g ja 73,3cm pipo 47,2cm. Keskikäyrällä siis mennään.
Meillä ryömitään, kontataan ja noustaan tukea vasten ylös ja otetaan tuettuna muutama askel. Kova tuntuu vauhti olevan vaikkei ihan taidot riitäkään. Siksipä aina väliin kolisee ja otsassa on mustelmaa, takaraivossa kuhmua ja huuli turvoksissa :(
Mutta nämä kuuluu tietysti asiaan..

Meillä vierastetaan edelleen ja Veeti on muutenkin "mamman mussukka". Äidin perään itketään ja äiti on paras lohduttaja. Isin kanssa tosin käydään paremmin nukkumaan, siltä kun ei voi huutaa tissiä kaveriksi ;)
Poika nukahtaa kyllä omaan sänkyynsä illallakin, mutta yöllä oon vielä ottanut viereen, kun ei oo ollu voimia pitää "unikoulua". Tässä joululomalla varmaan lopetetaan yötisuttelut, jospa sitten alkais nukkua omassa sängyssään yötkin. Sinänsä mua ei haittaa, että poika nukkuu kainalossa ja saa rintaa kun haluaa. Pelkään vaan, että putoaa sängystä, kun vauhti on herätessä niin hirmuinen ja unissaankin tuntuu nousevan ylös.
On kyllä pariin otteeseen jo pudonnutkin sängystä :ashamed:

Ainiin ja mullakin on haikea olo kun poika kasvaa niin vauhdilla. Tällä kertaa oon nauttinut vauvasta ihan eritavalla kun aiemmin. Tyttöjen jälkeen kun oli masennusta ja paniikkia.
Nyt on jopa tuntunut siltä, etten haluaiskaan jättää lapsilukua tähän.. :snotty:

Hauskaa iltaa Viljaliina!

Ihania kuvia on taas ollut =)
Mäkin laitoin tuonne profiiliin uuden kuvan pojasta.



Faerie ja pikkumies tasan 8kk :heart:
 
katarina-81 Olisko kyse siitä, että uudet taidot tekee nukkumisesta levotonta?
Meillä on näillä kaikilla kolmella lapsella uuden oppiminen häirinnyt unia. Esim. konttamaan lähteminen, seisominen jne.

Lusikkalakkoa on täälläkin välillä. Hampaiden puhkeamisesta varmaan johtuu. Veetillehän tuli jo 2kk sitten alas kaks hammasta ja nyt sit kuultaa ylhäällä kaks :)
Joskus ei vaan malttais istua ja syödä. Silloin otan käyttöön harhautuksen; syötän esim tyttöjen huoneessa tai tietokoneelta musavideoita katsellen :D


Ohhoh! Onpa Miska vauhdikas poika :eek:
 
Anu-78
Moi!

Meillä poika on nukkunut todella hyvin yöt jo 2kk ikäisestä lähtien. Tietty onhan ollut niitäkin öitä että käydään hereillä, mut yleensä nukkuu läpi yön heräämättä :) että katarinalle on nyt osaa mitään vinkkejä heittää kehiin...

Saku on nyt ruvennut jonkun verran vierastamaan, mummoakin kattoi kerran kun samaan aikaan oltiin kaupassa että kukas kumma se toi on ja näytti et rupee itkemään.

Ja mulla itellä ollut nyt semmonen tunne että en haluis että poika kasvaa isoks, pysyis vaan vauvana :p koska meillä ei varmaankaan näillä näkymin tule enää yhtään lasta, saa noi kolme nyt riittää, jos ei sit vahinkoa käy...

Faerie puhui tuosta sängyltä putoamisesta, no meillä Saku on pari kertaa kans tippunut sängystä, ekalla kerralla oli niin vikkelä että en saanut kiinni ja toisella kerralla sitten oli meidän sängyssä vaunujen koppa jossa poitsu nukku ja olin postia hakemassa niin oli herännyt ja kiivennyt sen kopan yli ja sit tipahtanut lattialla, mutta onneks tyyny oli siel lattialla pehmikkeenä mut kyllä silti huutoa riitti et oisko sit säikähtänyt kun ei missään mitään jälkeä näkynyt, huh huh kyllä sitä itekkin säikähtää noissa asioissa...

Tänään Saku sitten otti ja päätti et rupeempa kiipeemään tohon olohuoneen pöytää vasten :) mut ei sitten uskaltanut kuitenkaan pitkälle kiivetä, puoli matkaan pääsi ja sitten jo toinen käsi alkoi haroa lattiaa ja äidinhän se piti mennä auttamaan poitsua :)

Eipä tuu nyt muuta mieleen...

Anu ja Saku nukkumassa sekä isommat pojat jotka lähtee kohta mummolaan viikonlopuksi...
 
Heh, meilläkin on muuten tyttö tippunut kerran sängyltä. Oli kyllä niin väsynyt tapaus silloin ettei juurikaan reagoinut sängyltä tippumiseen, meillä on aika matala futon, joten pudotus ei ollut korkea ;)

Mäkin toivon että tyttö pysyisi pitkään noin ihanana pötkönä, kun lapset kasvavat vähän turhankin äkkiä (mulla sisaruksiini 11 ja 13 vuotta ikäeroa ) :( En usko että ainakaan seuraavaan viiteen vuoteen haluan lisää lapsia ja vähän olen silläkin ajatuksella leikitellyt että tyttö jäisi ainokaiseksi, olen kai sitten hieman mukavuudenhaluinen :LOL:

 
Meillä on myös kerran tippunut sängyltä. Nykyisin ei uskalla jättää nukkumaan meidän sänkyyn yksinään. On itse oltava vieressä siihen asti kun herää tai siirrettävä pinnasänkyyn aamulla, jolloin yleensä herää.

Meillä poitsu kiipeää olohuoneen pöydän alatasolle, siitä tullut välillä kupsahtaen alas. Korkeutta on 18,5cm, matto onneksi alla.
 
Mä nyt ilmoittaudun vielä viimeisen kerran ennen muuttoa..
Meillä Anni vihdoin viikko sit oppi ryömimään ja toissapäivänä tuli ensimmäinen hammas. KAks yötä jo nukuttiin heräämättä, mut sit yks herättiin ja viime yö taas nukuttiin...että toivoa olis jo olla heräämättä yöllä.
Me muutetaan huomenna ja Anni menee sit samaan huoneeseen Nellan kans. Nella siirrettiin omaan huoneeseen kans reilu ½ vuotiaana.
Noh, nyt täytyy laittaa tytöt valmiiks ja lähteä hakemaan miehen töistä rekkaa huomista muuttoa varten..
Netti pitäis uuteen paikkaan aueta 21. päivä...mutta jos ei, niin HYVÄT JOULUT KAIKILLE! :xmas:
Palailen heti kun netti ilmestyy taas.

Hippo + Nella 1v11kk ja Anni 7kk
 
joo, Miska ON oikea vauhtihirmu. nyt osaa onneksi jo tulla seisaaltaan alas kyykistymällä eikä suorilla jaloin kaatuen. meni kuukausi ja monta muksausta että oppi.

herra on nyt syönyt ruokansa sitten aika kiinteänä. oon tehnyt koko perheelle ruokaa ja jättänyt Miskan ruoan suolatta (tai eihän Mineakaan suolaa syö) ja poika sitten napsii omalta lautaselta, äiti yrittää harhauttaen pistää suuhun samalla jotain muutakin lusikalla. hyvin menee suuhun mm keitetyt makaronit ja muut suht pienet. herkkua on kiivi, päärynä, omena, porkkana ja parsakaali :D

mitä teidän vauvat tykkää leikkiä?
Miska on nyt alkanut leikkiä meidänkin kanssa, ennen leikki Minean kanssa ainoastaan. Minean kanssa menivät piiloon peiton alle, hyppivät ja pomppivat, painivat, halivat ja pusivat, rakentelevat muka yhdessä duploilla ja viimeisimpänä Minea on ottanut veikan vauvakseen. ihmetteli vaan kun Miska menee nauraen karkuun kun sisko yrittää väkisin imettää :LOL: nukke oli yhteistyöhaluisempi :whistle:
meidän kanssa Miska taasen leikkii lähinnä piilosta, nousee pöytää vasten ja menee kyykkyyn, ponkaisee ylös ja kikattaa kun sanotaan "kukkuu". yrittää matkia sitäkin perässä, kuuluu vaan "kuu" :heart: palloa tönii eteenpäin ja konttaa perässä ympäri asuntoa. mä aattelin pistää mikrokuituliinat polviin niin tulis puhdasta :LOL: ja tosiaan taaperokärreillä vetelee ees taas kun huvittaa.
 
Kiitos vielä kihlausonnitteluista :D

Meidän pojan 8kk neuvolamitat oli 8080g ja 69,8cm. Aika hoikka on mutta näin on ollut kokoajan. On sellainen jäntevä ja liikkuva poika!
Mua huolestuttaa taas enemmän ja enemmän tuo imetys. Neuvolan tädin mukaan voin jatkaa näin jos paino nousee mutta alan itse olla jo vähän epätoivoinen. Imetyskerrat on vähentyneet 3-4 nyt vain 1-2kertaan vuorokaudessa. Tuntuu että maidontulo hiipuu ihan täysin kun vauva ei suostu enää rinnalle. Tarjoan monta kertaa vuorokaudessa ja poika saa vaan kauhean raivo/itkukohtauksen jos ei itse halua. Ainoastaan aamuisin ja iltaisin onnistuu jotenkuten. Yöt meillä alettiin nukkua ihan oma-alotteisesti sillon vajaa kaks viikkoa sitten ja on siitä lähtien nukkunut aamuun asti joka yö :eek: Ihanaahan se on mutta miten se kävi niin itsestään. Me ei tehty mitään!

Meillä noustiin tänään ekaa kertaa tukea vasten seisomaan =) Ikää on 2päivää vaille 8kk. Nyt nousee kokoajan sohvaa vasten ja kaatuu tietysti kun päästää irti. Oon ottanut kiinni mutta pitäis varmaan antaa muksahtaa että oppii, iik!

Vauvakuumetta pukkaa täälläkin mutta oon laittanut jo monta kk sitten 3vuoden ehkäisykapselin sen aisoissa pitämiseksi :saint: Ensin häät ja sitten toinen vauva saa tulla eli en varmasti tuota täyttä 3vuotta pidä...

Tilsu ja Poju 2päivää vaille 8kk
 

Yhteistyössä