***HUHTIHIPUT 2008 Joulua odotellessa***

Täälläkin ollaan flunssassa. Tosin nuhaa tuntuis vaan olevan. Jouduttiin toissayönä käymään pari kertaa silittelemässä kun toinen oli niin tukkoinen ja hermostui olotilaansa. Nenä-Friida on taas ahkerassa käytössä ja ei onneksi aina siitä niin enää hermostukaan (jos ei ole väsynyt..).

Eilen kävin katsomassa kaverin 3-viikkoista vauvaa ja voi hemmetti, että se oli pieni, vaikka oli melkein neljäkiloinen! Ei oo tosi! Oli se aika lutunen, mutta kyllä mä tykkään enemmän nyt tästä ajasta, kun neiti on jo sen verran iso tyttö, että ymmärtää jo juttuja eikä ole niin avuton.

Marika, sanoit että BeSafen istuin vaikutti kaikin puolin paremmalta kuin Gracon CC. Mitä kaikkea siinä oli parempaa? Mä meinaan sain yhdeltä tutulta perusteellisen esitelmän kuin toi Graco on niiiin hyvä, mut mä en vaan oo vakuuttunut. Voisin vähän "kumota" sen juttuja, kun olis kättä pidempää ;)

Mut ei täältä muuta tällä erää, lösähdän sohvalle kattoo tölsyä. Pitäis kyl mennä nukkumaan, kun tuli valvottua viime yönä kahteen, mut ei huvita vielä. :) Huomenna sit v****taa...

MB ja neiti 7,5kk yöunilla
 
MB, mä tutkailin nettiä aika paljon sen jälkeen, kun oltiin ostettu se Graco ja tietenkin ´netistä löytyy paljon juttua sekä puolesta että vastaan. Mua hirvitti vain eniten se, että tämän Gracon edellinen versio (näin siis olen ymmärtänyt) on saanut Autoliiton testeistä joko heikon, tai välttävän tuloksen. Ruotsalaisissa testeissä tämä Graco oli myös pärjännyt huonosti. Erityisesti Graco oli ollut heikko edestä tai takaapäin tulevissa törmäyksissä. BeSafet taas yleensä ottaen ovat pärjänneet testeissä paremmin. Graco on myös vaikeampi asentaa autoon, ja kuulemma on hutera, BeSafessa on semmoinen "rälläkkä", joka helpottaa asennusta ja jonka avulla lisäksi istuimen saa asennettua oikein tukevaksi. Lisäksi Gracon pään tuki oli niin alhaalla, että meidän pitkä poika ei kauaa siihen istuimeen varmaan mahtuisikaan. BeSafe on myös hieman pienempi, ei vie niin paljon tilaa autossa.

Olikohan tuossa nyt kaikki....En tiedä, jokaisessa istuimessa on varmaan hyvät ja huonot puolensa, mutta mulle tuli tosi voimakas, että mä en sitä Gracoa halunnut sittenkään, vaikka se kiireessä tulikin ensin ostettua. Ehkä ei myöskään kannata ihan hirveesti surffata netissä tämän asian tiimoilta, pää meinas seota, kun oli niin paljon tietoa puolesta ja vastaan ihan mistä tahansa istuimesta! Huh. Tosi tärkeää on myös se, miten vauva viihtyy istuimessa. Meidän poika ei jotenkin näyttänyt luontevalta Gracossa, BeSafessä taas asento oli mun mielestäni parempi.

Tsemppiä istuinostoksille! =)
 
Moiks, meille ei kummempia.. Ajattelin vaan välillä käydä ilmoittautumassa. Painaa joulu jo kovaa päälle, taas kaikki lahjat hankkimatta, vaatteet ostamatta yms. Miksei sitä ikinä muista et vois alkaa jo loka-marraskuussa valmistautuun jouluun niin ei olis täs sit just ennen kaikki tekemättä.
 
Pikaisesti...
Mä kävin ostaa eilen pöydän meidän uuteen asuntoon...jee..6 hengen pöytä.
Tänään olis tarkoitus mennä Ideaparkissa pyörähtään, kunhan mies tunnin päästä tulee töistä.

Me täällä sairastellaan, kauhea flunssa mulla ja tytöillä, Annilla aika paha yskä...mutta ei näytä Annia häiritsevän...ruoka maittaa ja leikkiikin nätisti..

Hippo+ Nella 1v11kk ja Anni viikkoa vaille 7kk
 
Minä aloitin eilen jo lahjojen pakkailun. Ei jää kaikki yhteen iltaan. Kortitkin pitäisi ajoissa kirjoitella. Me lähdetään puolen kuun kieppeíllä kotipuoleen käymään ja kaikki pitäisi olla siihen mennessä kunnossa. Lahjat viedään silloin sinne ja kortitkin on postitettava tai vietävä sillä reissulla.

Sain eilen jopa täytettyä kaupunkilisä- ja hoitopaikkahakemukset. Mies lupasi viedä ne tänään kun lähtee asioille. Täällä sataa vettä, ei huvita lähteä pihalle. Esikoinen parantui justiinsa.
 
Pakko kommentoida tuota istuinkeskustelu; tottakai, kun itselle ostettiin vähän aikaa sitten tuo paljon moitittu Gracon istuin;) Olikohan se Kuningaskuluttaja -ohjelmassa, missä käsiteltiin viikko sitten lastenistuimia. Siinä sanottiin, että testejä on useita, sekä riippumattomien tekemiä että valmistajien omia testejä. Suurin vaikutus testeihin on sillä, miten tuolit on kiinnitetty. Täytyy myötäillä Marika75:ttä siinä, että Gracon istuin oli aika työläs kiinnitettävä, mutta nyt, kun se autossa töröttää, niin tuoli ei hievahdakaan, vaikka kuinka sitä riuhtoisi. Istuinta ei tulla siirtelemään autosta toiseen, vaikka toinen auto meiltä löytyykin, joten tuo kiinnityshommeli ei meitä häiritse. Meillä on autona Audin farmari ja ainakin siinä tuoli mahtuu hyvin olemaan. Eihän todella paljonkin kehuttu turvaistuin ole turvallinen tai hyvä, jos se ei istu ja mahdu omaan autoon. No, meillä on tykätty tuosta Gracon istuimesta, vaikka testit sen turvallisuudesta paljon 'pahaa' sanookin. Tositilanteessa ei onneksi ole tuolin ominaisuuksien toimimista jouduttu testaamaan, ja toivottavasti ei joudutakaan.

Mavi ja poika yli 8 kk:tta
 
Moi!!!
Meiltäkin välillä :wave:

Nyt alkaa meilläkin tuo nukkuminen parantumaan :p hiljaa hyvää tulee, toivottavasti. Neiti on nyt kaksi yötä nukkunut hyvin :D siis 19.30 menee nukkumaan ja 4 kuuluu kähinää otan viereen ja annan maitopullon, nostan takaisin omaan sänkyyn ja kuinkas ollakkaan on neiti nukahtanut sinne heti uudelleen ja nukkunut jopa 7.30 asti :D toivotaan et tämä on pitempi aikaista ei vain väliaikaista :LOL:
Tähän asti on neiti herännyt äheltämään 1-2 maissa mut nukahtanut heti uudelleen ja herännyt 4-5 aikaan niin pirteenä että voi kauhistus ja aamuhan se on jos ei nukuta ei sit yhtään :p ja ekat päikkärit sit nukuttiin jo 7-8 aikaan. Mut toivon et tää jatkuis näin :D

Joulu se tosiaan tulee ja mulla lahjat ostamatta mut tiedän kyllä mitä ostan pitäis vaan lähtee ostoksille :$

Mitäs muuta meillä...hampaita pukkaa oikein urakalla :eek: kohta alaleuka täynnä piikkejä :LOL:
Ja neiti konttaa ihan hulluna ympäriinsä ja tänään yritti nousta sohvaa vasten seisomaan mut kun ei saanut otetta niin suuttui kauheesti :LOL: ja marmatti sohvalle :p

Vilijonka ja kasandra pari päivää vaille 8kk
 
Iltaa!!

Ei mennyt sitten Pinjan ensimmäinen yökyläily ihan putkeen. Kaikki oli mennyt siihen asti ihan hyvin, kunnes olivat munnin kanssa aloittaneet ilta toimet. Oli likka ilmeisesti tajunnut et ei äiti ole tulossakaan hakemaan häntä vaan tänne pitäis jäädä nukkumaan. No lohduton itkuhan siitä oli tullut ja kun mummi ei puoleentuntiin saanut Pinjaa rauhoittumaan, niin soitti sitten mulle. No eihän siinä muu auttanut kuin hankkia kyyti mummille ja tyttöä lohduttamaan. Kamala et oli surkea näky kun pieni reppana itkee ihan hysteerisesti naama punaisena ja turvonneena itkusta :snotty: Onneks rauhoittui aika pian ja päätettiin että Pinja tulee kotiin nukkumaan. Mummi tuli sitten mukaan meille ja jäi Pinjan kanssa kun me lähdettiin baarissa käymään. Meillä oli siis pikkujoulut. Kotona Pinja nukahtikin aika pian, vaikka ensiksi meinasi tulla itku kun äiti hävin makkarista, mutta loppuilta ja yö meni hyvin! Meillä taidetaan siis odotella tovi jos toinenkin ennenkuin kokeillaan samaa uudelleen. Ja ei tässä ole kyllä mitään tarvettakaan yökyläilyille.

Ja sitten... Neiti nousi sitten tänään seisomaan tukea vasten :eek: juup, meillä ei siis vielä kontata, mut ylöspäin näyttäis olevan kiire!!!

Meiidän oli tarkoitus ostaa kanssa se cragon ituin, mut meni mietintämyssyyn uudelleen. Kauaa ei kyllä auta miettiä kun on kaukalo sen verran ahdas, et uus penkki olis saatava ja äkkiä!!

Joanna ja Pinja paria päivää vaille 8kk
 
Huomenia!
Meillä on tuo paljon parjattu Gracon Cosmic Comfort, eipä auta pelätä sen turvallisuutta, kun ei ole mahdollisuutta alkaa vaihtamaan sitä :ashamed: Kun on ollut meillä jo 2kk käytössä, itsellä ei ole mitään moittimista sen käytöstä, tukeva on ja poika viihtyy siinä. Se on kyllä totta, että oikein kiinnittäminen oli työlästä, mutta sitten kun sen hokas niin oli iisibiisi. Toivottavasti, ei tarvi sen huonoksi havaittua? turvallisuutta alkaa käytännössä testaamaan.
Meilläkin on alkaneet yöt parantumaan (kopkop). Roope on siis koko ikänsä nukkunu enemmän tai vähemmän huonosti, unikoulua oon yrittäny pitää, mutta luovuttanu aika helpolla. Tassuttelusta nimittäin vaan hermostui kahta kauheammin samoin syliin ja viereen ottamisesta, myös vesi sai raivon partaalle. Maito on ollut ainoa, mikä on kelvannut. Nyt ollaan siis siirrytty 2-4 neljästä yösyönnistä yhteen, mikä on mahtavaa :) Meillä kun imetyksen tuskainen taival loppui Roopen ollessa 7kk, joutuu yömaidonkin antamaan pullosta. Meillä vaatekoko on pääsääntöisesti 74, jotkut suuremmat 68 menee vielä. 80 kokoa mulla ei oo varastoituna lainakan :eek: Jospa sitten joulun jälkeen alesta, kun pitää kerta suurempi määrä ostaa :D Meidän poitsu oli 7,5kk iässä ekaa kertaa mummilassa yökylässä, ja hyvin oli menny onneksi :) Me miehen kanssa vaan nukuttiin, se oli tarpeen näitten kaikkien valvottujen öiden jälkeen :) Roopella oli ensimmäinen flunssa 5kk ikäisenä ja sen jälkeen ollu jo 3 flunssaa :snotty: :headwall: On onneksi ollu aina vaan pelkkä nuha ettei korvatulehdusta tms mut kuitenki, toivottavasti on normaalia :|

Annalea ja Roope huomenna 8kk
 
Huomenta

Tällä mammalla on tänään synttärit jee ja ikää näyttäs olevan nyt 33v :eek: apua neljäkymmentä likenee :eek:

Pitäs käydä kaupasta jotain kahvileipää ku entinen työkaveri on tulossa kahveelle päivällä.

Mies osti mulle lahjaks kännykän ku edellinen tilttas.

Meillä ei vielä kontata mut ryömimällä kyl mennään etiäpäi. Sit tolla kävelynopettelutuolilla kans on kyyti välillä aika huimaa :whistle: siinä saa koirakin kyytiä ja laatikot saa keittiössä vedettyä auki ku siitä ylettää niin mukavasti :kieh:

Mut nyt jos menis vähän laittautumaan "nätiks" :D

baby dream ja Topi 7kk+unilla
 
Tervehdys meiltäkin!

Meille ei kuulu mitään kummallista uutta. Tyttö on ihana, iloinen vauveli, joka hauskuttaa äitiään jatkuvasti olemalla oma itsensä. Meillä ryömitään jonkun veraan, konttauksesta ei tietoakaan mutta ylöspäin olisi kova tahto ja kiire. Jos tyttö saisi valita, niin seisoisi vaan kaikki päivät ja vähän hytkyttelisi siinä. MB:n tyttö oli muistaakseni samanlainen?

Baby dreamille synttärionnea! :flower:

KMaria ja Murmeli kohta 8kk
 
Anu-78
Huomenta!

baby dream onnea synttäreiden johdosta! :flower: täällä tullaan perästä, elokuussa tuli 30v täyteen :)

Tänään taas jouluostoksille kunhan mies tulee töistä ja samoten torstaina pitäs sit viimiset lahjat ostaa :) kyllä palaa aina näin jouluna rahaa mielettämöt määrät et huh huh :/ mut onneks tulee noi veronpalautukset torstaina ni niitä pääsee tuhlaamaan ;)

Nyt en taas muista mitä piti mun sanoman, mut jos muistuu mieleen niin tulen sit kertoilemaan tänne :)

Anu ja Saku
 
Onneksi olkoon Baby dream! :flower:

Turvaistuimista sen verran vielä, että ihan varmaan ihan mikä tahansa istuin on parempi kuin ei mitään! Ja toivotaan todella, ettei kukaan joutuisi oikeassa elämässä kokemaan onko istuimet turvallisia vai eivät...

Loppuviimeksi paras turva on varmasti siellä ratin takana kuitenkin.

Meidän pikkumies nyt sitten sai sen ekan flunssansa, eipä tässä olekaan kuin pari päivää, kun asiasta viimeksi koputin puuta. No, joskus se eka flunssakin on koettava. Kuumetta on ja räkää rööreissä ja kovin pitää kitistä koko ajan. Kerrankin manduca tuli käyttöön, poika tykkää olla siinä nyt, saa olla ihan lähellä äitiä koko ajan! :heart:

Me hoidetaan joulu mahdollisimman vähin lahjoin. Aikuiset saavat tyytyä herkkuihin aika pitkälle ja pienimmille muutama lahja. Eiköhän se riitä! B)

Voi, kun poika nukkuisi kunnon päiväunet, helpottaisi pienen oloa niin kovasti. Aamu-unet oli kokonaista 20 minsaa pitkät... :|

Marika ja poika, vajaa 8kk
 
Huomenta täältäkin;-)

Baby Dream; Paljon onnea synttäreiden johdosta ;-))

Joanna: Pinja taitaa olla melkoinen äidin tyttö ;-) Harmi, että kyläreissu meni vähän mönkään, mutta pääasia, että pääsit kuitenkin vähän edes tuuletumaan;-)

Eiköhän nuo kaikki turvaistuimet turvallisia ole, turha niistä varmaan niin huolissaan on olla ;-) Pääasia, ettei kovin vanhaa istuinta käytä, ettei muovit ole "väsyneet".

Meille ei ihmeitä kuulu. Pari yötä ollaan nukuttu todella huonosti, ja syykin selvisi tänään; herralle on pukannut taas kaksi hammasta alaleukaan, nyt on purukalustoa sitten 8 kpl verran;-) Pientä räkätautiakin päällä, mutta onneksi ei ihmeemmin kipeän oloinen ole, nenä vain valuu.

Ylihuomenna onkin vauvamuskarin pikkujoulut, toivottavasti räkätauti hellittää siksi, olisi kiva viettää Väinön elämän ekat pikkujoulut, tonttupuvunkin sai naapurilta lahjaksi ;-)

Mutta ei ihmeempiä tähän hätään. Mukavaa päivää kaikille hipuille toivotellen

Dooris ja Väinö, 7,5kk ja risat
 
Hyvää synttäriä Baby dreamille! :flower:

Täällä alkaa flunssa mennä ohi ja korvatkin on parantunu. Toivottavasti loppuis nyt tähän tää sairastelu... Pojasta on tullu kovin liikkuvainen vaikka ei vielä ryömikään. Jotenki hitkuttaa itseään ja eilen pääsi ekaa kertaa avaamaan lipaston laatikon! Kyllä oli yllättyneen näköinen ku sai sen auki. Maton reunaa on myös hauska syödä. Tuli mieleen ku Joanna kertoi yö-reissusta, meillä poika on oikea äidin vauva, hoidossa on ihan nätisti mut heti ku kuulee et tuun kotiin alkaa itku ja heti pitää päästä syliin ja maidolle. Oltiin sunnuntaina kylässä pojalle vieraassa paikassa ja oli siellä hetken niin ettei nähny meitä. Arvasin et jossain vaihees tulee itku ja niinhän se pahamieli tuli sit uniin, sit huudettiin ja kiukuttiin äidille... :( Piti ottaa pois sängystä rauhoittumaan ja sit nukuttiinki loppu yö käsi kädessä et ei äiti pääse karkaamaan. :D
Tais poju herätä ku vieres tehdään rakennushommia ja nyt räjäytettiin niin et ikkunat helisi. :headwall: Hommiin siis!

RouvaP ja Poika 7kk
 
Moikka vaan nopeeta kaikille, mä täs nopeeta tulin koneelle käymään ku lapset leikkii kiltisti. Meillä on kaverin tyttö hoidossa, se on esikoisen ikäinen ja sen paras kaveri joten tavallaan jopa helpompaa ku on 3 lasta kahden sijaan. Arttu nukkuu nyt päiväuniaan, muuten mä olisinki muualla ku koneella. Joutuu meinaan "vähän" kattoon perään ku konttaa isompien leikkien keskelle.

Anu ja Arttu pian 8kk

ps, meillä kans hammastehdas käynnissä, 4 on jo ja mitä ilmeisemmin tekee lisää ku ei ruoka maistu ja kiukkuaa. yöt sentäs nukkuu heräämättä (20-07). suuhunkaan ei anna katsoa joten varma en voi olla mut merkit viittaisis vahvasti hampaisiin.
 
moro :wave:

Tulin vaan neuvola terveiset kertomaan, neiti siis 8kk torstaina ja tänään oltiin lääkäri neuvolas ja mitat 7560kg (6900kg), 69cm (66cm) eli kasvaahan tuo :D suluissa siis 6kk mitat. Lääkäri ei muuta sanonut kuin et kaikki ok ja terveeltä tytöltä näyttää.
Ja huomenna olis hammaslääkäri tai suuhygienisti ja neiti vasta tekee hampaita :LOL: alhaalla näkyy neljä mut läpi ne ei vaan tule ja voi tätä kitinän määrää :headwall: yölläkin tutin kanssa rapsuttaa ikeniä :p

jaahas täytyy mennä

vilijonka ja kasandra
 
baby dream onnea! :flower:

Meillä anoppi kylästelemässä lauantaista asti. Varmaan torstaihin. Lisää työn määrää uskomattomen paljon! Koko ajan pitäisi olla seurustelemassa ja passaamassa. Ja ette usko kuinka väsyttävää on kuunnella samoja asoita ja vastailla samoihin kysymyksiin parikymmentä kertaa päivässä! :headwall: Anopilla kun alkaa jo olla tuota ikää ja alkaa muisti heittää. No puren hammasta vielä muutaman päivän, sitten mies vie sen kotiinsa ja hakee sitten jouluksi takaisin.

Jouluostoksilla käytiin sunnuntaina ja nyt on lähes kaikki lahjat ostettu ja paketoitu. Jotain pientä voi vielä lapsille ostaa. Mut kaikenkaikkiaan hyvällä mallilla.

Zantac on Otsolla auttanut hyvin. Yöllä syö yhä usein, mutta harvemmin kuin ennen ja kitinät ja pyörimiset on jääneet lähes kokonaan pois. Ja lattiallakin viihtyy paljon entistä paremmin. Tuntuu aivan uskomattomalta kun se aivan hiljaa makaa matolla ja tutkii hapsuja. Konttausasentoakin alkoi harjoittelemaan. Meillähän ei vielä muuten liikuta kuin vahingossa taaksepäin. Mut nyt ei varmaan enää mene kauan. Mutta kaikenkaikkiaan meillä asuu nyt tyytyväisempi vauva!

Mutta kuulostaa siltä että olisi päikkäriaika.

Puella ja Otso perjantaina 7kk
 
Synttärionnittelut baby dream :flower:

Tilasin yhdestä nettikaupasta "baby safe feederin" eli sellaisen verkkopussin johon voi laittaa vaikka hedelmänpaloja vauvalle imeskeltäväksi. Kuulostaa tosi turhakkeelta, mutta kun en uskalla antaa mitään sormiruokaa pojulle ettei tukehdu... onko kellään kokemuksia tuosta?

Meillähän on tuo pulloruokinta ollut aika heikkoa, pojulle ei kelpaa pullo oikein millään. Tänään kokeilin sekoittaa lusikallisen luumusosetta pakastetun äidinmaidon sekaan ja johan maistui! Mahtava idea, suosittelen jos on pullo-ongelmia =) Vähän nihkeästi vaan tuli tavallisesta tutista läpi, pitää vaihtaa vellituttiin vissiin.
 
Heissan :wave:

Meillä oli kerho tänään nyt on ukkeli sit ekoilla unilla |O Askarreltiin joulukoristeita,viimeviikolla askarreltiin joulukortteja ym... Ens viikolla on sit kerhon joulujuhla,löysin varastosta esikoisen vanhan tonttupuvun ni pitää laittaa se sit Topille päälle :xmas: Hyvin on puku säilynyt vaikka on 15 vuotta vanha :D

Mun pitää tänään viedä mun talvitakki ompelijalle,ku meni vetskari rikki :kieh: Just yks päivä ajattelin et mite se mahtu mun päälle ku olin raskaana kun on vielä sellane puolpitkä/kapean mallinen takki ja nyt tekee kyl tiukkaa vetää vetskari kiinni
:whistle:
Täällä sataa taas kerran vettä ei yhtään kiva. Autolla piti mennä kerhoonkin.

Huomenna meillä on lääkäri/neuvola.

Mut nyt laittaa pesukonetta päälle.

Ja kiitti onnitteluista =)

baby dream ja Topi 7,5kk
 
Täälläkin sataa, oltiin aamupäivä sisällä kun ei huvittanut sateeseen lähteä. Onneksi pienemmän saa parvekkeelle nukkumaan. Isompi katselikin lastenohjelmia dvd:ltä. Aamun ohjelmat meni ohi, kun nukkui yli kahdeksaan.

Synttärionnittelut baby dreamille näin jälkikäteen.

anuuu: Meillä saa kanssa vahtia koko ajan minne meidän viipottaja konttaa vauhdilla. Milloin mennään digiboksia hakkaamaan/sammuttamaan, milloin tietokoneen johtoihin, milloin kenkiin yms. Ja tietysti veljen leikit on kiva sotkea, repiä legot alustasta, hajottaa junarata. Eilen tein jopa oman pienen radan kun veli leikki junaradalla, mutta siitä huolimatta piti mennä veljen junaradalle.

Nyt meillä heräillään parvekkeella, toiste enempi.
 
Jopas täällä on hiljaista... paraskin tässä puhumaan kun niin harvoin naputtelen...

Joanna, meillä oli pikkumies myöskin ensimmäistä kertaa yökylässä viime viikolla ja lopputulos oli jokseenkin sama kuin teillä :/ Mut hälytettiin puoli kahdelta yöllä baarista takaisin kun jannu oli ollut hereillä kolmatta tuntia keskellä yötä. Kovasti oli kuulemma leikkinyt ja syönyt hedelmäsosetta (joo-o, puolen yön aikoihin :LOL: ), mutta sitten oli alkanut huutamaan eikä meinannut rauhoittua ollenkaan. No, pikkujoulu aikaan noita takseja on hippasen vaikea saada, joten kesti melkein tunti ennen kuin olin perillä. Oli tuo nukahtanut sillä välin, mutta aika levottomasti nukkui. Tulihan testattua tuo yökyläilykin, parempi onni ensi kerralla :p

Meillä ei pulloa huolita edelleenkään ja olen koittanut sekoittaa maidon sekaan vaikka mitä, mutta kun ei niin ei. Nyt lykkään maitoa vähän joka paikkaan, jugurttiinkin saa uppoamaan muutaman kymmenen milliä nannia :D Eilen juttelin neuvolatädin kanssa ja käski ostamaan jannulle kalkkitabletteja jos tuntuu ettei saa riittävästi (7-8dl) päivässä maitoa. Täytyy varmaan käväistä apteekin kautta tänään...

Meillä on myöskin innostuttu seisomaan. Jannua kun laittaa istumaan, niin hää vetäsee vartalon jäykäksi ja haluaa tapittaa pystyssä. Se on sitten ihan älyttömän hauskaa, uudet maisemat varmaan viehättää :)

Jepulis, me ruvetaan valmistautumaan kauppareissuun...

Torstain jatkoja itsekullekin

Paddington ja minähän seison 7 kk
 
onko kenenkään vauvalla lusikkalakkoa? meillä poika teki totaalisen lusikkalakon, MIKÄÄN ei kelpaa lusikalla. sormiruokaa on nyt syönyt, keitettyjä kasviksia, pieniä paloja leipää, pehmeitä hedelmiä... mietin vaan että miten kauan tää oikein voi kestää?

niin ja poika tosiaan kävelee nyt täyttä päätä taaperokärrien kanssa, ylihuomenna tulee 8kk täyteen :eek:
 
En tiedä voiko tätä sanoa lusikkalakoksi kun ei oikein olla päästy syömisessä alkuunkaan, mutta meidän poika on kyllä päättänyt pitää suunsa tiiviisti kiinni aina kun ruokaa tarjotaan. Sen sijaan maito luumusoseen kanssa näyttää maistuvan vellitutin läpi, se on sentään edistystä! Lauantaina on nimittäin pikkujoulut ja isän pitäisi pystyä jollain ravitsemaan poika-parka... tavoitteenani on pysyä baarissa pikkutunneille asti! Jaaha, nyt kuuluu huutoa.
 

Yhteistyössä