***Huhtihiput 2008 Huhtikuussa***

Ihanan "helppo" synnytys Pulttiksella! Minulla oli koko ponnistusvaiheen aikana sellainen tunne, ettei tästä tule mitään ja että ponnistan turhaan tai sitten ihan väärin. Huusin, etten jaksa enää ja sen jälkeen se tulikin ulos. Ihanasti jaksoivat tsempata kätilöt.
Missä me muuten jatketaan keskustelua kun kaikki on vauvaantuneet? Ollaanko taas yhdessä kasassa? Haluttais jatkaa tällä porukalla..
 
Täällä vähän hiljaisempaa, kun leikkasin veitsellä sormiin, vasurin peukkuun ja etusormeen. Peukussa vain pieni viilto, mutta etusormessa kunnon palkeenkieli. Vähän hidastaa tietokoneen käyttöä, kun on tuppo tuossa sormessa. Sanoinkin miehelle, että nyt ei tarvisi peipin syntyä ennen kuin tuo paranee. :attn: Kun enhän voi mennä ammeeseenkaan tämän kanssa. :headwall: Onneksi ei satu tuohon, mutta en ole kääreen laittamisen jälkeen uskaltanut katsoa, miltä se näyttää. Aamulla täytyy tarkistaa, ettei vain tulehdu tai jotain. voihan nenä!
 
Onnea vauvautuneille! :flower:

Edelleen täällä :wave: , supistuksia on välillä ja kovia onkin mut aina ne vaan loppuu. Viikonloppuna toivo heräs, kun maitoa on alkanu tulla yhtäkkiä kunnolla, ajattelin et se olis merkki lähestyvästä synnytyksestä, mut en tiedä. Ja oon ottanu nyt päiväunet kahtena päivänä vaikken sitä koskaan tee. Ajattelen et elimistö jotenkin nyt ennakoi tilannetta.

En kyllä haluais että vauva syntyis kun kuulin kuinka paljon väkeä on tulossa yöksi tänne meidän pieneen kolmioon. Viis aikuista ja kolme lasta.. Ja kaikki aikovat tulla heti kun vauva syntyy.. Tyhmää valittaa tästä, mut luulis aikuisten ihmisten ymmärtävän mut kun ei niin ei.. :kieh:

No joo, mä lähden tästä neuvolaan aamusella.

sh07 rv 39+4
 
huomenta kaikille :wave:

täällä oli juhlayö, tyttö ei aloittanut konserttiaan klo 21 vaan piti sen sitä ennen :LOL:
joten nukkumaan pääsin tyttö kainalossa 22 pintaan ja sitten tissiteltiin läpi yön aika monesti :whistle: mutta sekin parempi kuin huuto.
tuolla se önisee jo, mutta yritän hetken kirjoitella.
eihän täällä enään ehdi edes käymään kunnolla ja monesti päivässä kuten ennen- ei kai tarkoituskaan ;)

mutta mutta.
Dooris-71 kirjoitit että rintakumilla saat paremmin kipeen tissin pois pojan suusta. mulla on vinkki miten saat sen pois ilman että tekee kipeää.
eli kun vauva on lujasti kiinni tississä niin laita varovasti sormi tissin ja vauvan suun väliin- "työnnät" siis sen suun sisälle ja näin saat paljon kivuttomammin sen irti..

hippoliina viimeksi kun sain pojan 04 jouluna niin tuota herättelyä piti tehdä tosiaan 3-4h välein. nyt ei mitään puhuttu siitä ja sama sairaala kyseessä.
musta normaalin kokoista ja tervettä vauvaa ei tarvotse herätellä, kyllä ne herää syömään. tietysti jos nyt 5 tunia nukkuisi eikä merkkejä näy että heräisi niin saattaisin ihan vasta syntyneen herätellä..

MasterBlaster nauratti tuo että olit kaupungin toisella laidalla.. :D
miten siellä menee tytön kanssa???? :wave:

angel08 yhdyn angelin sanoihin: nauttikaa vielä mahastanne keillä siellä asukas on. täällä kanssa vähän haikea olo raskautta vaikkakin näin helpompi olla.
:hug:

kastevedestä meillä ei ole mitään ihmeellisiä tapoja sen suhteen. jää siis kirkkoon.
meillä ristiäiset pidetään 7.6- on ainut hyvä v-loppu ennen juhannusta.

Haikara
me oltiin eilen jo ulkona :whistle: ja tyttö siis syntyi keskiviikkona. oli ihana päästä kävelemään ilman tuhottoman kokoista mahaa. pojat polki pyörää, minä kävelin ja mies onnellisena työnsi vaunuja- hänen tyttöään :LOL: sillä tainnut mennä pasmat aivan sekaisin kyllä. ihana vaan :heart:
meillä tyttö kakkaa 2-5 kertaa päivässä. ja sen kyllä haistaa.. :whistle:
mä en pyörtynyt suihkuun vaikka heikkoa tekikin, jalat meni alta suihkun jälkeen kun lähdin puhtana sängyltä hakemaan parin metrin päästä laukkua jossa oli kamerani.
olihan se koomista, onneksi ei saattunut. ylös en meinannut päästä ja nauruksihan se koko homma meni. kätilö vauva sylissä ja kysyy: tarviitko apua? ja mä vaan nauran että kyllä tää tästä.. siinä me molemmat sitten naurettiin kätilön kanssa mun ylösnousemustani ;)

puklaamisesta onko muiden vauvat kovia puklaamaan?
meillä tuo neiti vetää niin hurjaa vauhtia maitoa että saattaa puklaa ihan kunnolla kaikki ulos. toisaalta ekan kerran oli tyytyväinen puklusta vaikka se sotki sohvamme, sillä näin omin silmin että maitoa saa tuo pikkuinen tissistä hyvin =)

keskustelun jatkosta eikös me tehdä pino tuonne 0-12kk puolelle ja jatketaan siellä juttua samanlailla.
ymmärsin jossain vaiheessa että ekaksi odotellaan että kaikki jakaantuu ja sitten sirrytään sinne kaikki yhdessä.
korjatkaa jos olen väärässä :whistle:

maidon noususta joku teistä saattaa tietää ja en tiedä onko tää edes totta, mutta mulla maito noussut tosi nopeasti. eilen aamulla, kun tyttö oli vajaa 4 vrk niin tissit oli aivan turpeet maidosta ja sitä tulee ja tulee..
niin, asian idea oli siis se että ystävä sanoi että maidon juonti nostaa maidon hyvin rintoihin. siihen päälle olen perhekalja juonut ja huolehtinut muutenkin nesteytyksestäni.
onko jollain muulla kokemusta tuosta maidosta vai onko mun päässä vaan että se auttoi mua? :whistle:

PAINOSTA: mulla tällä hetkellä lähtenyt vaan mukaan -10kg. vielä olisi pari kiloa saatava vauvan kiloja ja sitten vielä tavoite saada edellisiä 10kg pois. jotenkin ihana fiilis ja tsemppi päällä nyt että ei kun lenkille vaan ja herkut pois. ruokaa saa ja pitääkin syödä hyvin..
MITES MUILLA???

mutta,
taidan mennä hakemaan lisää aamupalaa.
tytön tulevat kummitädit tulee klo 10 kylään. pitää sitä ennen fetasalaattia tehdä (on niitten herkkua) joten ei auta kun nostaa pikkuisen pienempi pylly kuin ennen ylös ja suunnata keittiöön :D

JOTEN oikein ihanaa maanantaita kaikille. :wave:

t. pulttis ja tyttö pian 5 vrk :heart:
 
Terve kaikille!
Onnea vauvautuneille! :flower:

Meillä herätään 1-2kertää yössä ja kakataan KOKO ajan :eek: Ehkä sitä maitoakin sitten tulee, kun aina on vaipassa tavaraa ja kunnolla :xmas:

Kiltti tyttö ollaan saatu, ei turhista rähjää, mitä nyt joskus masua vääntää :|

Meillä tosiaan nahka uusiutuu urakalla, en muista aikasempien lasten nahkojen tuolla tavalla...

Neuvolan täti tulee huomenna ja mua jännittää :whistle:

Millonkas ne d-vitamiinit aloitetaan?2vk:n ikäisenä?

Ristiäisistä: Meilläkin on 7.6 ja samalla meidät vihitään

:heart:

SähköhellaElla ja Mytty 13pvä :heart:
 
Onkos enää ketään jäljellä kärvistelemässä mun kanssa?!? Ainakin Sofku ja sh07 taisi olla kun parin päivän tauon jälkeen luin pinkkaa läpi, vähiin käy ennen kuin loppuu ;) Pidin pari päivää taukoa palstailussa, kun yritin epätoivoisesti unohtaa koko odotuksen ja sillä tavalla saada vauvan ulos, mutta ei toiminut! Sisällä on ja tiiviisti... Kaikki perhanan keinot testattu, joten ei auta muuta kun odotella ja odotella + yrittää pysyä järjissään noiden joko, joko- puheluiden kanssa, joihin olen niiin kypsä vaikka tiedän ihmisten tarkoittavan pelkkää hyvää. Miehelle jo uhkasin, että alan pitämään listaa jokaisesta joko- puhelun soittajasta ja heille jätän ilmoittamatta vauvan syntymästä ihan tahalleen...

Onnea taas kaikille vauvaantuneille, toivottavasti me loputkin saisimme nuo omat kääröt kainaloon pian!

malttamaton&prinsessa 39+5
 
Lyy
Täällä on kans vielä yksi mamma yhtenä kappaleena B)

Onnea kaikille vauvan saaneille!!!! En millään pysy mukana, kun ehdin tänne vaan silloin tällöin. Olisi tosiaan mukavaa, jos odottelette meidät myöhäisetkin mukaan ja sitten yhteistuumiin siirrytään tuonne 0-12kk-puolelle.

Hauskaa lukea jo vauvajuttuja ja koettaa asennoitua uuteen tulokkaaseen ihan käytännön kannalta... Jotenkin sitä ensi synnyttäjänä ehkä ajattelee asioita hieman liian ruusunpunaisesti :D

(.) Viime viikon neuvolassa ei ollut mitään ihmeellistä, painoakin oli tullut 700g/vko vaikka edellisellä kerralla olikin onneksi lähtenyt 1,2 kg kuitenkin kokonaissaldo pyörii siellä 18 kg:n hujakoilla!!! huh huh :ashamed: Onneksi teistä monet ovat kirjoittaneet rohkaisevia kuulumisia painon putoamisesta synnytyksen jälkeen... =) Vauva potkii edelleen tosi reippaasti iltaisin ja minusta tuntuu, ettei se ihan oikeasti enää mahdu masuun. Hän ei kuitenkaan siitä välitä vaan jumppaa tunnolisesti joka päivä. Väsymystä on ollut nyt parina päivänä todella paljon, joskohan kohta pääsisi tosi toimiin :p

Hauskaa kevättä kaikille ja koetetaan päästä ennen äitienpäivää vauvan saaneiksi (liekö toiveajatteua :whistle: )!!

T. Lyy ja poitsu 39+5
 
Huomenta vaan kaikille!

Täällä ollaan kanssa vielä kärvistelemässä, vaikka ei tuo olo nyt mikään hirveän tukala ole tällä hetkellä. Eilen suorastaan puhkuin energiaa, mutta tänä aamuna ei meinannut päästä ylös sängystä sitten millään :D

Soittivat tänään sitten kättärin äippäpolilta ja sain ultrausajan huomiseksi. Sitten saan selvyyden onko pikkanen tosiaan tehnyt kuperkeikkansa ja olisi perätilassa. Jos näin on, niin tekevät sitten suunnitelman jatkosta. Miten lie on, yrittävätkö vielä kääntää ulkoisesti pari kertaa vai antavatko suoraan ajan sektioon??? Tosin eihän tässä ole kuin se puolitoista viikkoa laskettuun aikaan, joten ei tuossa nyt kovin montaa kääntöyritystä ehdi tekemään ja onko miten muuten nuo paikat valmistautuneet synnytystä varten... On kyllä ihana saada vähän selvyyttä tähänkin tilanteeseen. :)


Aurinkoista maanantaita kaikille!

Tikru77 + pikkanen 38+5
 
Malttamaton :wave: täällä vielä kärvistellään |O

Eilen jo sanoin miehelle että pitänee alkaa asennoitumaan että viikon päästä maanantaina viimeistään käynnistykseen kun ei tää taida muuten täältä ulos tulla :whistle:
viikonloppuna minäkin otin päikkäreitä mitä en normaalisti useinkaan tee ja eilen suoli tyhjeni ahkeraan ja jotenki toivo heräs taas vähän...nukkumaan mennessä poltteli nivusia ja alamahassa tuntui oudolle mut kaikki tuntemukset hävis ennen nukahtaamista :kieh:
Ja tää poju kans jumppailee tosi paljon vielä et ei ainakaan ole rauhoittumaan päin jos tässä pitäis synnyttämään lähipäivinä lähtee.
Tänään olis taas neuvola iltapäivällä ja terkka laittaa lähetteen yliaikaiskontrolliin!!Toiveet pikkasen elää kun saan sen ajan sinne niin jos tää syntyis ennen sitä niinkuin esikoinenkin...sairaalaan lähdin aamuyöllä kun olis päivällä ollut se kontrolli :p
Saa nähä mitä tästä tulee...välillä on päiviä että tuntuu ettei tosiaankaan tule mitään.Ja välillä parempia päiviä jolloin tuntuu että eihän tässä mitään kiirettä ole mihinkään et tulee sitten kun on valmis siihen :ashamed: Ahistaa kun pitää kaiken maailman merkkejä itestään ettiä et toi varmaan tietää hyvää jne. Täytynee lähtee vetää peittoo korville vielä... |O

Anteeksi purkutumiseni mut vähän helpottaa oloa... :hug:

Aurinkoista päivän jatkoa kaikille muille!

Aippa3 ja poikanen 41+1
 
Huomenta!

Täällä myös kokonaisena. Iltapäivällä suunnistan neuvolaan ja palailen sen jälkeen kertomaan kuulumisia. Vaikka ei siellä varmaan mitään uutta kuulu. Aurinko kuitenkin paistaa niin taidan mennä kävellen, saapahan raitista ilmaa.

Puella ja Kompiainen 39+6
 
Huomenta =)

Takana taas vähän huonompi yö :| Pääsin vasta puolenyön jälkeen nukkumaan, kun tyttö kitisi taas koko illan. Missään muualla ei ollut hyvä kuin mun sylissä. Ja sit otti päähän kun Teemu meni nukkumaan jo kymmenen jälkeen... siellä se vaan kuorsas ja mä kävelin ympyrää tyttö sylissä. Ymmärrän kyllä että sen tarvitsee saada nukkua, kun töihin tänään palasi, mut silti se otti päähän!!! Yöllä kolmesta neljään tisuteltiin, vaihdettiin kakkavaippaa ja otettiin lisämaitoa. Seitsemältä tyttö taas heräsi syömään ja nyt vasta nukahti sen jälkeen...ja mäkun olisin halunnut vielä nukkua!!! Pitäisköhän painaa pää tyynyyn??

Joanna ja RänkkäTiltsu 2vk ja4pv
 
Huomenet vaan!

Täälläkin edelleen yhtenä palana! :wave: Illalla nukkumaan mennessä tuntui taas siltä et nytkö mennään, polttelee ja jomottaa mut nukuin kuin tukki aamuun asti... :headwall:
Kysymys lapsiveden tihkumisesta, voiko lapsivettä tihkua/lorahdella vain iltaisin kun vauva oikein riehuskelee? Ihan kirkasta et ei pissaa kyl ole. Ekasta lapsesta meni korkea lapsivesi ja se oli ihan selvästi vaaleanpunertavaa nestettä. Täytyis varmaan laittaa se side/paperi-systeemi niin näkis tarkemmin.
Mä alan kans hikeentyä kaikkiin soittelijoihin... Eilenki tuli puheluja tyyliin ootteko menossa JOHONKIN (=sairaalaan)... Toinen raivostuttava on tämä onko mitään tuntemuksia... Onhan niitä vaikka mitä, mistäs haluat et alotetaan... :headwall: Hyväähän kaikki tarkoittaa, väsyttää vaan tää jatkuva raportointi omista asioista.

Aurinkoista päivää, jaksetaan vielä hetki! :)

RouvaP ja nukkuva poju 40+5 (hui, en oo ikinä ollu näin pitkään raskaana! B) )
 
Tere!

No näyttäähän meitä vauvattomia olla täällä vielä jonkin verran. Minäkin siis edelleen yhtenä kappaleena.. :wave:
Eilen illalla oli ensimmäistä kertaa sellainen fiilis, että ehkä tänä yönä tulis lähtö, kun supisteli muutaman kerran tunnin aikana, mutta väärä hälytyshän se tietenkin oli. :headwall:

Taidan lähteä käymään tänään ikeassa. Tällä palstallahan joku puhui aiemmin tuosta ikean maagisesta voimasta saada synnytys käynnistymään, joten täytynee nyt ottaa se keino käyttöön!! :LOL: :LOL:

hyvää päivää kaikille!

elzibelzi ja nöttönen 39+6
 
malttamaton+muut "kärvistelijät": täällä myös jakantuminen vielä kokematta. Eikä kyllä merkkiäkään siitä. Edes supistuksia ei tunnu tulevan. :attn: Mun olokin on parempi kuin jossain keskiraskauden paikkeilla tms. ei selkäkipuja, ei pistoksia kylkiluihin jne. Tietenkin tuo kyykkiminen ja kumartelu on hieman hankalaa, mutta mistään kärvistelystä ei voi kyllä puhua. Luulen, että Vapun yli mennään yhtenä kappaleena. :LOL:

elzibelzi tuosta ikeasta.. miehen veli lainasi meidän autoa tänä aamuna, kun lähtivät ikeaan. ois kai pitänyt lähteä mukaan. :LOL: :LOL:

lapsivedestä en vieläkään tajua, että miten pitää toimia, jos lapsivesi menee kotona. Kun ensin sanottiin, että jos pää on kiinnittynyt niin voi tulla rauhakseen sairaalaan lv:n menon jälkeen. Mutta sitten luin noita ohjeita ja siinä vain todettiin, että veden menon jälkeen sairaalaan makuuasennossa (eli tarkoittaa kai ambulanssia??) Niin ja mistä sen pään kiinnittymisen sitten tietää, kun terkkakin vain sanoo, että ei se enää paljon tunnu heiluvan.. ?? Sekavaa, pitää vielä neuvolassa kysellä (torstaina seuraavan kerran).

juuri + mukula 39+0
 
Onnea taas uusille vauvautuneille!:flower:

Täällä kärvistellään myös edelleen :wave: Olo on ihan ok, mutta odottelen kyllä jo kovasti synnytystä. Eilen oli koko päivän kovia mahakramppeja kuukautistyyliin, mutta ohi ne taas menivät näköjään eivätkä johtaneet mihinkään. Toivottavasti jotain kypsymistä sentään tapahtuu noiden kramppien ansiosta. Jospa lähtisi kohta vaikka ripeälle kävelylle kun ilmakin näyttää hyvältä, ehkä se auttaa....

juuri terkkari sanoi mulle myös viime viikolla että pää ei enää paljon heilu ja se tarkoittaa kuulemma, että ei tarvitse mennä makuuasennossa sairaalaan.

Viljaliina 39+4
 
:wave: En ole unohtanut teitä,ettehän tekään mua... :p Kiirusta pitää.Meillä asustaa ihana tissitakiainen.Tutti ei kelpaa niin tissiä lutkutellaan ihan vaan imemisen ilosta. ;) ja sitten pulautellaan kaaressa pihalle..Jollain muullakin oli kovasti pulautteleva vauva,en nyt muista kellä.Monet vaatekerrat menee päivässä sekä äidillä että neidillä.Onneksi on nahkasohvat. :whistle:

Vesien menosta.Mulla meni tästä neidistä vedet yöllä kotona.Pikkuhiljaa lorahteli,ei mitään huimaa lätäkköä.Soitin sairaalaan ja sanoivat että saa ihan omalla autolla tulla,ei tarvii ambulanssia.Ja sairaalassa kärvistelin koko päivän,kun supparit ei alkanu.Meni 24h 45min vesien menosta ennen kun neiti syntyi.

Jaaha,pakko kai se on mennä pumppailee tissejä tyhjemmiksi kun neiti vaan nukkuu!Hui meidän neiti on tällä viikolla jo kk:den. :eek: :D

Kärvistelijöille potku persuuksiin,hih synnyttämään siitä!(ei saa suuttua) :hug:
Vauvan saaneille super isot onnittelut!!! :flower:

Vishy ja Puklu-Stiina kohta 1kk:tta
 
Juuri, mulle kätilö sanoi ku kysyin lapsiveden menosta et jos kaikki vedet menee ja supistuksia tulee ihan rauhallisesti niin toppauksia vaan housuihin ja omalla autolla sairaalaan ku kerkeää. Jos taas supistuksia alkaa heti tulla 2-3min rajusti niin sit soittaa ambulanssi. Ja jos ihan normi tarjonta vauvalla niin omalla autolla, perätila on sit eri juttu. Yleisimmin kai napanuora voi luiskahtaa just perätilassa ku pylly ei niin tiukasti asetu/kiinnity.
Toivottavasti selvensi asiaa, pää tuntuu jotenki sumuiselta...! :)
 
Heipat taas pitkästä aikaa :wave:

Ootukselle ekstra onnittelut :flower: :flower: saithan sinäkin nyyttisi ulos,mä jo ehin miettiäkin mihin oikein katosit,mut oot sit ottanu pidemmän kaavan kautta tuon sairaalassa olo ajan :hug:

Onnea myös pian6,juu ja masterblaster :flower: :flower: :flower: toivottavasti ei kukaan unohtunut :whistle:

Kiirettä pitää,ni en oo koneellekaan ehtinyt koko viikonlopussa,mies oli koko lauantain töissä,mä näiden neitien kanssa viettelin päivää,käytii jo mummilla kyläilemässa ja pikkasen ulkoilemassa,eilen olikin sit vieraita pari kaveria kylässä toisella kolme lasta niin kyllä täällä menoa piisas =) mut oli kyl ihanaa nähdä aikuisia :D

mökkiydyttty ois varmaan täälläkin jos ei oltas jo liikkeelle lähetty,ku toi mieskin on nyt ollut paljon töissä,ni yksinhän mä melkein oon tääl ollu,meiän äiti muutamana päivänä käyny kahvilla,mut siinä mun kontaktit ulkomaailmaa on ollutkin,onneks on puhelimet keksitty,elisa varmaa kiittää kohta :LOL: muhkean laskun muodossa :whistle:

Imetys täällä ruvennut nyt sujumaan,mut nyt on sit äiteellä rinnanpäät niin pirun kipeet et melkei itkua väännän ku toinen rupee imee,pakko kai se on ottaa kumit taas käyttöö hetkeks et ehtii helpottaa vähäsen,maitoa nousee kyl ihan kiitettävästi ja eilenki ku oli vieraita ni kiva oli olla paitaa vaihtaas vähän välii ku ei mitkää suojat riitä :( ilmotin vaa uivani taas maidossa ja eikun paidan vaihtoo,muka tulee vauvasta paljon pyykkiä :eek: kyllä se meillä ainakin on äiti :/
Lisämaitoa meillä annettiin sairaalassa ton gd:n takia ja kotiin lähtiessä lääkäri sanoi et on hyvä antaa herkästi lisää jos tuntuu siltä ja pari kertaa annoinki korviketta ku en ollu omaa ehtiny pumppaamaan ja sit omaa ku oli saatavilla,ku meil ei oikein ensin malttanu ruveta imee,mut nyt ei oo enää tarvinu miettiäkää lisämaidon antamista ku tissit tyhjenee sitä rataa.
Meillekin sanottiin sairaalassa et kuus tuntia on maksimi,minkä saa nukkua ja sit on heräteltävä syömään.Meillä yöt meneekin melkeinpä yhellä syötöllä eli hyvin nukutaan =) Eilen illal kävi neiti yheksän kieppeil nukkumaan söi kahelta ja jatkoi unia seittemään ja nyt on taas yheksästä asti vedelly sikeitä,siskoonsa tullu :D

Nahka kuoriutuu meilläkin käsistä pääosin mut nyt ruvennu jo jalat ja mahakin hilseilemään.

Kärvistelijöille :hug: täällä tosiaan tiedetään kuinka piinaava se on,mut niin se vaan on täälläkin ikävä sit isoa masua,vaikka niin vannotin silloin et tätä ei ikävä tuu :ashamed: mut on toi palkintokin kyllä aivan ihana.

Mut nyt meillä heräillään,palaillaan

Piitsi ja Vilma 1vk3pv
 
Edelleen yhtenä kasana ja takaisin kotona..

Tänään oli taas poli käynti ja taas oli eri lääkäri.. Käsin vain kokeili mahan päältä ja sano, että alle neljä kiloinen.. Hiukan kahto ultralla, että napanuora virtaukset jne.. kunnossa.. Sisätutkimuksen teki ja olihan siellä onneks jotain tapahtunut.. Eli 1,5 cm kohdunkaulaa jäljellä vielä, mutta oli pehmentynyt.. Onhan tuota limatulppaa jo koko viikonlopun irronnu.. Eilen yöllä supisteli ja poltteli mukavasti... Oli jo hiukan säännöllisyyttäkin, n. 15 min välein sellaiset puoltoista tuntia, mutta sitten se selvästikin oli loppunu kun olin nukahtanut.. Nyt sitten aamulla pari voimakkaampaa supistusta.. Nyt vain alaselkää polttelee..

Vauveli liikkuu kyllä koko ajan aivan kauheasti.. Ei mitään rauhoittumisen merkkejä ole sen suhteen.. Liikkuu enemmän musta nykyään kun koskaan aikaisemmin.. Verenpaine oli hiukan koholla 150/80 tai noh, tuo alapaine on mulle normaali, mutta yläpainetta sitten löytykin.. Eiköstä sitä sanota, että verenpaineella on tapana nousta ennen synnytystä.. Ärsyttää täällä kans kun koko ajan tosiaan vaan etsimällä etsii niitä merkkejä tulevasta synnytyksestä.. :LOL: :kieh:

Pitäisköhän sitä lähteä ulkoilemaan.. Jos se vaikka sais noita supistuksia tulemaan tiheämpään.. Eilen en kyllä tehnyt mitään ja silti saldona oli nuo yölliset supistukset... Että onkohan sillä nyt oikeasti sitten merkitystä.. :whistle: Nyt supistaa.. :D

Sofku 39+6 (huomenna olisi sitten SE päivä..)
 
Tänään oisi se suuri päivä. Laskettupäivä! Harmi vaan ettei tuo vauveli näytä noista päivistä piittaavan ;)
Se on tainnut ottaa vakaan linjan ettei ole kiire mihinkään.
Neuvolassa kaikki oli taas normaalisti. Verenpainekin suht kohillaan. Otin omankin mittarin mukaan niin saa verrata keskenään. Ihan suht samaa munkin mittari näytti mitä neuvolankin. Painoa taas oli tullut kaksi kiloa vajaassa viikossa.=/ Aivan järkkyä! Alkaa kohta 15 kiloa mennä rikki. Oisin niin ollut hyvilläni kun oisi pysynyt siinä 10 kilossa.
Edelleen vauva samassa kohti kuin viimekin viikolla. Ei sitten tuumaakaan ole liikkunut. Itsepäinen pässi =)
Ensiviikolle sain sitten taas uuden ajaan. Toivon etten tarte mennä vaan päättäis tämä vauveli alkamaan tulemaan omia aikojaan. Oisi niin paljon kivempi kun alkaisi synntys itsellään eikä tarteis ruveta käynnistelemään. Jonkun verran on nyt ruvennut supistelemaan, mutta ei mitenkään kipeästi vielä.

No tää taitaa lähteä kehveen keittoonn.
Mukavaa maanantai päivää kaikille!!

-Taika ja masukki 40+0
 
Neuvolasta kotiuduttu. Kaikki ennallaan, paineet vähän koholla, mutta ei huolestuttavasti. Kuulemma jos alkaa turvotusta tulla enemmän, niin pitää käydä paineita mittauttamassa. Muuten voisi kopioida tuon viime viikkoisen litanian. Pää kiinnittynyt niinkuin oli jo viikko sitten, eli voi tulla piankin tai sitten ei. Maanantaille uusi aika, saas nähdä vieläkö sinne mennään.

Mutta nyt päikkärille niin ehtii vielä ennenkuin lapset tulee koulusta.

Puella ja Kompiainen 39+6
 
Pulttis, täällä voidaan hyvin :) Neiti on ollut oikein kiltti (kop kop). Oltiin äsken Kättärillä jälkitarkastuksessa, kun ei saatu kuuloa aiemmin otettua, niin neiti on melkein saavuttanut syntymäpainonsa, 25g puuttuu vielä.

Maidon noususta. Meillä neiti sai mitä tilasi. Ahkerasti jaksoi imeä ja nyt viimeisen vuorokauden aikana on imenyt vain n. 10-20min kerrallaan, että maitoa taitaa riittää. No, kyllä mä huomaankin kun rinnat on ihan pinkeät ja kuumat. Itse avitin maidon tuloa ykkösoluella :) Hyvin tuntuu toimivan.. Maitoa en juurikaan juo, joten sen vaikutuksesta en osaa sanoa.

Pukluja meillä tulee aika vähän, silloin tällöin. Kysyin huvikseni kätilöltä tänään, että mikä on normaalia puklausta ni se totes, että kaikki paitsi jos nyt alkaa ihan paineella oksentamaan.

Mulle tuli raskauden aikana painoa yhteensä 14kg ja äsken vaaka näytti, että 8kg olis lähteny. Siis vielä 6kg jäljellä... no ne lähtee sit viimeistään bodypumpissa ;)

MB + Pampula 5vrk
 

Yhteistyössä