MasterBlaster
onnea tytöstä jolla sama synttäripäivä kuin meidän tytölläkin. teillä vaan pari tuntia vanhmepaa sorttia
:heart:
sulla ollut oma sylissä kun minä olen vielä tietämättömänä nukkunut yöunia ennen kuin aamulla saliin pääsin..
pukemisesta se vaatii vähän aikaa. vaikka mulla kaksi jo ennen tätä niin tuo vauvan pukeminen on silti oma juttunsa
kun toinen ei tykkää siitä ollenkaan. viimeistään armoton huuto tulee kun paita pitää ottaa pois.. :/
kyllä se siitä :wave:
jälkivuoto mulla ainakin tulee tosi paljon aina yön jälkeen verta ja se ei kauhean hyvälle haise kyllä :/ . tuntuu kun nousee ylös niin on juostava kun alkaa solkenaan valumaan. muutama hyytymäkin tullut, mutta en ole vielä huolissani.
mutta jos tuntuu ettei kaikki ole ehkä ihan ok niin kannattaa mennä lääkäriin suosiolla ettei ole mitään tuloehdusta tms. :wave:
onko täällä mahavaivaisia vauvojen äitejä linjoilla????
meillä nyt 2 iltana/yönä neiti alkaa huutamaan mahaansa klo 21 aikaan ja sitä jatkuu aina pitkälle klo 1-2 yöhön saakka :snotty: olen yleensä aivan poikki sen rupeaman jälkeen. kun menisin mielelläni jo klo 22 nukkumaan kun toinen aloittaa vasta konserttinsa.
eilen teki saman taas.
sitten kun vihdoin hirveiden kakkojen jälkeen olo helpottui niin sammui tyytyväisenä tissille ja nukkui melkein 6 saakka- sittenkin jo vähän herättelin tyttöä syömään kun tissit oli aivan täynnä tavaraa..
sitten nukahti uudestaan ja tuolla miehen kanssa nukkuvat tyytyväisinä
tosin tissit niin turvonneet että pitäisi saada taas tyhjentäjä niille.. mies jo ilmoittautui siihen hommaan :x
olikohan se ihan tosissaan. ei kai :x
meillä pojat onneksi ottaneet vauvan hyvin vastaan. ei pahantekoa eikä muutakaan. ehkä vähän yli-innokkaita ovat silittämään ja pitäisi koko ajan vauvaa katsoa jne..
toisaalta parempi niin.
mutta voisin tässä välissä vähän kertoa
synnytykseni tapahtumia ja se menee näin:
menin siis maanantaina 14.päivä sovitusti osastolle käynnistykseen.
se aloitettiinkin heti aamupalan jälkeen laittamalla klo 10 aikaan sytotec pilleri alakertaan hautumaan.
se ei mitään saanut oikeastaan aikaiseksi, sillä lähtötilanne oli aika epäkypsä.
toisen sain sitten 4h päästä klo 14 aikaan ja se sai aikaan koviakin supistuksia, tuli käyrälle ja tunsin itsekin hyvin.
niitä tuli välillä 5 min välein joten oli luottavainen että tänään se alkaa.
toisin kävi. supistukset loppuivat illalla tyystin ja homma hyytyi siihen...
sitten vaihtui tiistai päivä ja aloitettiin aamulla klo 9 sytotecilla. klo 13 sai toisen ja se taas teki lupaavia supistuksia.. hetken.
kolmannen tabletin sain illalla ja se ei tuntunut vaikuttavan mitään joten tiistain osalta tiesin homman olevan siinä ja jäin odottamaan keskiviikkoa ky*pä otsalla..
tuli keskiviikko 16.päivä ja piti aloittaa taas aamulla 9 aikaan sytotecilla käynnistystä, mutta onnekseni paikat olivat pehmenneet yön aikana tosi hyvin ja olin kahdelle sormelle auki- ihan yllätys oli ja ihana sellainen.
lääkäri sanoi ettei mitään pillereitä enään vaan pääset synnytys saliin kalvojen puhkaisuun. ja minä olen enemmän kuin tyytyväinen.
näin mun taival alkoi kohti tytön syntymää :heart:
synnytys salissa olin 10 aikaan ja klo 11 lääkäri vihdoin puhkaisi kalvot ja vesi lähti melkein heti valumaan ulos solkenaan.
siinä mä sitten lorauttelin vettä ulos ja vaihdettiin kuivaa alle.
klo 12 alkoi säännölliset supistukset. ja sain ilokaasun käyttööni.
ja siitähän se riemu repesi, mä tein sen kanssa tutkimuksia ja olin aivan sekaisin.
klo 15 sain epiduraalin jolloin olin auki vasta 3cm verran.
siinä sitten pari tuntia meni aika kivasti.
***jatkuu myöhemmin.. tissikaveri tuolla jo kutsuu****
jatkuu...
kävin vessassa ja heti sen jälkeen klo 17 sain uuden satsin epiduraalia kun supistukset alkoivat tuntua läpi, olin silloin auki n.5cm
klo 17.25 noin sanoin että vauva tulee juuri nyt ulos ja kätilö hetken katsoi mua ja sanoi että 20 min sitten olit vasta 5cm auki että jospa epiduraalia alkaa vaikuttamaan vasta.
huusin että nyt se tulee, jolloin kätilö pyysi kääntyä selälleen ja jalas auki.
pää näkyy, saat alkaa ponnistamaan. kello oli 17.30 kun ponnistin ekan kerran, siitä 5 min niin tyttö oli kätilön sylissä.
eli tyttö syntyi nopean loppu vaiheen jälkeen klo 17.35, keskiviikkona :heart:
sain tytön paidan alleni ja kätilö sai hienosti istukan ulos, hieman painelemalla.
sitten katsoi alapään tilanteen, ei repeämiä, ei tikkejä. ihanaa.
kaikki meni siis hyvin =)
ja sitten pääsin nauttimaan ensi-imetyksestä. voi taivas miten ihana tunne oli saada oma pikkuinen viereen..
*alkaa vetistelemään*
että sellainen synnytys tarina lyhyesti.
jäi todella hyvä mieli siitä.