***Huhtihiput 2008 Huhtikuussa***

Ja neuvolasta palattu..
Paineet ok, pissa puhdas ja painoo taas tullu :)
nyt on varmaan kyl jo turvotustakin osittain tai sit mun jalat on kasvanu yhtäkkiä pari numeroo suuremmaks :LOL: jos tää jatkuu niin mä sit varmaan lenkitän koiraa pelkissä villasukissa :LOL:
oli terveydenhoitajaharjottelija joka tutki (oma terkka meni viereiseen huoneeseen) siin kohtaa kun kuunteli sydänääniä niin tuli omakin terkka paikalle ..
Ja ens maanantaille uus aika.. toivottavasti ei tarttis mennä enää sillon :D

Eiköhän me loputkin saada ne vauvat ulos, joskus :)

Essi- ja tyyppi 40
 
Neuvolasta terveisiä :wave:
Nyt on jotenki parempi fiilis mitä tossa aamulla, vaikkakaan mitään muutoksia ei nla-mittauksissa ollut!MUTTA sain ajan yliaikaiskontrolliin perjantaille ja voi olla kuulemma että käynnistäisivät jo silloin =) Kun se kaksviikkoo yli tulee sunnuntaina ja meiltä kun on reilun tunnin matka sairaalaan ja edellinen synnytys kesti vain vajaa kolme tuntia niin jos vaan on paikat sillä mallilla kypsät et vois käynnistää niin aion vaatia sitä ite jos meinaavat kotiin vielä laittaa :whistle: Voi että tuntuu niin ihanalle ei mee enää kovin kauaa kun meidän pieni on syykyssä :heart:

Aippa3 ja poikanen 41+1
 
Heippa jälleen;-)

Jätkä simahti hetkeksi, joten eipä muuta kuin koneelle kurkkimaan kuulumisianne =)

Pidän peukkuja, ettei ainakaan eräpäivän jo saavuttaneiden tarvitsisi enää kauaa kärvistellä, itsestäni ainakin tuntui, että kaikki päivät yli tuon rv40 olivat KARMEITA :whistle:

Tänne ei ihmeitä. Kävin pojan kanssa vaunuttelemassa lähikaupassa, matkaa tulee yhteensä noin neljä kilsaa. Menomatka meni loistavasti, ja paluumatka... Väinö kun ei siedä noita kakkavaippoja yhtään huusi koko paluumatkan kuin palosireeni.. En oikein viitsinyt alkaa tien päällä vaihtamaankaan, sen verran viileä keli on kuitenkin, kotona sitten rauhoittui välittömästi, kun saatiin vaippa pois ja pylly pestyä ;)

Melko tiivistä työtä tämä vauvanhoito on, nyt on koko päivänä ensimmäinen hengähdystauko, koko ajan kun ukkeli haluaa olla, ellei nyt tissillä niin sylissä ainakin ;) No, olkoon, kyllä tätä pakettia ehdittiin jo kaivatakin monta vuotta =)

Dooris ja Väinö 8pv
 
... ja kasassa edelleen. laskettu aika on tänä torstaina tai 29 päivä. neuvolakortista kattelin just, että toi 29 päivä on menkoista laskettu ja tää torstainen on todennäköisin laskettu aika. noh, samapa tuo, ei tässä kannata noita päiviä niin tiiviisti tuijotella.. oon ollut koko raskauden noista viikoista ja päivistä ihan ulalla, pari viikkoa sitten vasta tajusin että tässähän tulee jakautumisen hetket aika pian. en oikeen osaa odottaa synnytystä enkä vauvaakaan (kuulostaa hirveeltä, tiedän) koska tässä on tullut aika isoja muutoksia elämään viimesen kuukauden aikana. miehen kanssa erottiin ja asutaan nyt esikoisen kanssa mun vanhempien luona. täällä oleslkellaan muutama ensimmäinen kuukausi vauvan kanssa ja sitten pästään muuttamaan omaan kotiin... aika raskasta on ollut, mutta onneksi löytyy tukiverkostoa. tuntuu tyhmältä avautua tänne, kun en ole muuten kirjoitellut, mutta ehkä hyvä mulle itellenikin vähän kirjotella kipeestä aiheesta.

aina välillä olen teidän kirjotuksia käynyt lueskelemassa, suurin osa jo päässyt vauvailun makuunkin, hirveesti onnea kaikille uusien vauvojen vanhemmille!

onhan meitä odottelijoitakin vielä jonkinmoinen läjä, viimeset metrit meneillään arvon leidit. tsemppiä kovasti!

(.) maha oireet/tuntemukset lisääntyvät päivä päivältä. supistelee joka ilta makuulle mennessä, suurin osa ollut kivuttomia paitsi toissayönä heräsin muutamiin kipeisiinkin. alavatsassa menkkatunnetta ollut jonkin aikaa ja issias kivut ollut seurana muutamana viimepäivänä. ne on inhottavia. että kyllä se sieltä tulossa on, aamulla aina herään että vieläkin täällä. mutta hirveen helppo raskaus ollut noin niinku raskausoireiltaan. öisin en vieläkään herää kertaakaan pissalle, eikä maha ole ahdistanut samalla lailla kun ekan kanssa. ehkä siksi että tämä on keholle jo vähän tutumpaa hommaa ja itsekkin tietää mitä odottaa niin ei tunnu niin vaikeelta, vaikka maha onkin jo 3 senttiä isompi nyt kuin esikoisesta synnyttämään lähtiessä, huh, esikoinenkin painoi syntyessään 4100g että minkäköhänlainen jässikkä tälläkertaa tulossa :) sukupuolta en tiedä, kovasti kaverit mulle tyttöä povailevat mutta voiko tyttö olla näin iso, hmmmmm.... linea negraa ei tällä kertaa ole ilmaantunut, ekasta oli ja tosiaan on poika ja tyttöjen nimiä olen ehkä pikkusen enemmän miettinyt. no, pari viikkoa maximissaan ja pikkusen salaisuus paljastuu :heart:

kaikkea hyvää kaikille tasapuolisesti, nyt loppumetreillä yritän käydä enemmän fiilistelemässä ja kattelemassa meidän viimesten kuulumisia.
 
Moikka!

Joku kertoili että heittävät kasteveden olan yli, niin minäkin olin kuullut mut äiti tyrmäs heti ja sano et sukkanauha ja morsiuskimppu heitetään niin mut ei kastevettä, olin oikeassa =)

LIDLIN VAIPOISTA, käyttääkö joku?
luin arvosteluja jostain ja päätin kokeilla. Ihmettelin vain tänään kaupassa et onko totta et pienimmät lidlin vaipat ovat kokoa 4-9kg midi. Ostin niitä paketin ja niinku arvelinkin, ovat todella suuria vielä!! Toisex mä en löytänyt niistä sitä "kosteus merkki viivaa" mikä pitäisi olla. ihan vaippapaketissa oli maininta värjääntyvästä viivasta kun vaippa kastuu, mut en minä vaan sellaista löytänyt =( help!
Aikast edullisia ovat kyllä, täytyy kyllä nyt hetki odotella et pääsee koklaan, jos niin on ettei pienempii ole. Myyjä kun ei osannut minua auttaa =(
Pamperseja käytetään siis nyt!

Huomenna päästään neuvolaan ja ajateltiin aamusta käydä myös vaunuttelemassa =)
Voi kun tuo pieni pysyisi noin tyytyväisenä. Hän kun ei turhia itkeskele, tissiä syö, tapittaa isoilla silmillään ja nukkuu vaan...

MILLOIN NE MAHAVAIVAT ALKAA JOS ALKAA?? OLISKO OIREITA JO NYT 9vrk ikäisenä ?

Painosta: Mulle tosiaan tuli 23kg raskauden aikana josta synnytyksen jälkeen 6vrk oli lähtenyt jo 13kg. Nyt aattelin ihan rauhassa olla muutaman vkon ja mennä taas vaa'alle uudestaan. Toki nuo 10kg ovatkin sitä ylimääräistä + et sais entisiin kiloihin/yrimääräisiin ottaa vielä toiset 10kg. tavoitteena siis vielä 20gk about vuoden sisällä. --ens kesäksi bikinikuntoon ;) Mies on tsempannu mua tosi ihanasti eikä ollenkaan tee makeaa/rasvaista mieli niinku raskaana ollessaan. Täytyy vaan liikkuu enemmän. Ruokahalut on kyllä hirveät, kauhee nälkä on aamuisin, menee puurolautanen ja pari leipää köykäisesti =)

Jalkojen turpoaminen: mulla turpos jalat ja kädet ihan muodottomaksi, mut se mikä mut pelasti oli crocks kengät. aivan mahtavat kapistukset! Mahtuivat hyvin jalkaan loppuun asti ja huiput kävellä. Teillä tosin enää muutamat viikot max, aikaa niin ei ehkä sen takii kannata ostaa mut ihan huiput ovat !!

Jatkamaan touhuja...

Minä ja Tirriäinen 9vrk
 
Ällöjuttuja jälleen :attn: :
Miten muilla onnistuu tuo kakalla käynti? Itseäni hirvittää ajatuskin, ja tuskanhiki nousee otsalle, kun koitan vessassa istua, eikä mitään oikein uskalla kuitenkaan ulos asti ponnistaa.. Mikä ihme tähän voisi auttaa? Kaikki neuvot ovat äärimmäisen tervetulleita :(

Tää on näitä juttuja, joita en osannut ennen synnytystä edes kuvitellakaan, eikä niistä ole kukaan kaverikaan isommin huudellut, ei tietty ehkä ihan kahvipöytäkeskusteluun sopiva aihe :LOL:

Dooris ja Väinö 8 pv
 
pinaatti ikävää, että miehesi ja sun tiet erosivat, mutta toivottavasti kaikki kääntyy tästä parempaan suuntaan. Kirjoittelehan toki tänne, jos tuntuu, että se helpottaa ja haluat kirjoittaa. Ja hyvä, että sulla on tukiverkosto olemassa. :hug:

angel08 tuosta kastevedestä. Meillä oli tapana, että jätettiin kastemaljaan haihtumaan. Toinen tapa, josta olen kuullut, on heittää se talon nurkalle. En kyllä muista, pitikö olla joku tietty nurkka.. esim. joku ilmansuunta tms. =) Me ei miehen kanssa kuuluta kirkkoon, joten ei varmaan ristiäisiäkään tule. Mutta joku nimiäisjuhla kyllä meinataan pitää. Pitää keksiä omia perinteitä sinne.. tai tietääkö joku, onko jotain perinteitä ehkä olemassa?
 
Dooris, mä olin kauhuissani kun ekan kerran piti isommalle hädälle mennä, mutta hyvin se meni ilman mitään kipua. Tosin odotin, että hätä oli sellainen ettei tarvinnu ponnistella ;) Niin ja mullahan leikattiin väliliha + 2. asteen repeämä, mut perspuoli on ihan kunnossa :)
 
Jaa niin onko täällä ollut juttua kastejuhlasta. Me ei myöskään kuuluta kirkkoon, joten en tiedä niistä rituaaleista. Enkä tiedä järjestetäänkö me edes sen kummemmin nimiäisiä. Ehkä vaan käydään ilmoittamassa nimi maistraattiin ja sit joku epävirallinen kakkutarjoilu lähimmille..tai jotain.
 
MasterBlaster niin meillä olisi tarkoituksena pitää nimiäiset, tuparit ja mun valmistujaiset samalla niin tulee vähän isommat pippalot. =) Helpompaa, kun ymppää kaikki samaan, ettei tarvi monta kertaa järkätä. Ajattelitteko te kuitenkin 'kummeja' lapselle, vaikka ei kastetakaan? Millähän nimellä noita sitten kutsutaankaan??
 
Yritän jotain taas kirjottaa vielä kun pikkuinen nukkuu...katotaan paljon ehdin :whistle:

Pinaatti tsemppiä sulle :hug: ei kuulosta helpolta, toivottavasti jaksat vauva-arkea kun sen aika koittaa. Ja tule toki tänne purnaamaan jos tuntuu pahalta, me yritetään auttaa sua =)

Dooris mulla oli myös samanlainen ongelma, nyt on hiukka helpottanut. Kukaan ei todellakaan kertonut tuollaisesta ongelmasta mulle, joten tuli myös minulle yllätyksenä. Miksi ei kaikista näistä voida puhua, niin ei olis ensikertalainenkaan ihan pihalla :D Mutta jo sairaalassa päätin, että haluan kakkia siellä (sori nyt ällöjutut..) ja hoitaja oli tosi ihana. Toi sellasen miniperäruiskeen ja neuvoi tosi hyvän kikan, mikä helpotti mua. Eli sairaalassa jo kokeilin siis ruiskeenlaittoa, lisäksi laitoin kumihanskan käteen ja sitä pidin tukena tuolla alakerrassa jotta uskalsin tortun vääntään, koska pelkäsin tosiaan että juuri parsittu alakerta repeää :D Sitten kotona ei meinannut auttaa ne ruiskeet eikä mitkään. Mies kävi ostamassa luumuja ja niitä vetelin ihan älyttömästi. Niin paljon, että hätä oli jo niin suuri ettei todellakaan tarvinnut ponnistaa. Nyt alkaa jo pikkuhiljaa uskaltaa pikkusen ponnata...mutta ei kauheesti vieläkään.

jaaha..jätkä heräs...pitää komentoida myöhemmin lisää....

 
RouvaPannunen mulla meni Miskasta nyt yöllä lapsivettä lorahdus ja ihan kirkasta oli. sitten ei mitään vuotoja eikä supistuksia puoleen vuorokauteen :eek: että käypä näytillä.

Dooris mulla on maha toiminut tähän asti hyvin mutta tänään jumahti :headwall: |O ja varmaan räjähti pukamatkin kun Microlaxin avulla sain viimein pungettua kahden kilon kakan pihalle :headwall:
 
juuri, en ole itse asiassa tuota kummiasiaa ajatellut sen kummemmin, joten ei varmaankaan. Mulla itsellä on kummit, mutta "kummisuhde" on ollut aika olematon, joten en osaa arvostaa koko kummiajatusta. Miehellä sama juttu. Kai ne on jotain siviilikummeja nimiäisissä..?
 
huomenta vaan..

hyvin nukuttu yö takana päin- tosin ilta 18-21 huudettiin pää punaisena :ashamed: ja kyllä pääsi äidiltäkin itku siinä touhussa kun tuntee itsensä niin voimattomaksi :/
no, tiedän että mahavaivat kuuluu asiaan, mutta silti sen on kurjaa..
joten angel08
täällä ainakin meillä mahavaivoja selvästi vaikka neiti vasta muutaman päivän ikäinen.

lidlin vaipat en ole ostanut. huomasin myös jo edellisten kanssa että varsinkin vauva-aikana myös libero ei sovi meille. pampers ehdoton. ja ollut melkein siihen saakka kun vaipoista eroon päästään ;)

Dooris-71 ja kakalla läynti :D
mulla kanssa pari päivää ollut ummessa takapää. sairaalassa toimi hyvin ja nyt kotona ei oikein.
mietin että olisikohan sairaalan rualla ollut asiaa kun sitä oli koko ajan jne..
varmaan juotavaa ainakin paljon pitäisi juoda niin ehkä se siitä tulisi ulos.. :whistle:

pinaatille :hug: :hug: toivottavasti pian saat vauvan ja pääset aloittamaan vähän kuin "uuden elämän". :heart:
voihan hyvin!!!!

mutta tuolla ylhäällä öristään. pitänee mennä. :wave:
 
juuri meillä on ainakin tytöllä "haltijakummit" ja niin tulee olemaan pojallakin. ei siis kuuluta kirkkoon.

mutta mä katoan täältä, jos vaan pystyn :whistle: tässä on kaikenlaista häslinkiä tiedossa ja tosiaan lähipiirissä vaikka mikä menee mönkään, yritä tässä nyt sitten nauttia vauva-ajasta... ja jotenkin tuntuu että täällä on painunut ihan seinäruusuksi, ehkä tuolla vauvojen puolella sitten joskus olisi enemmän juteltavaa ja juttuseuraa.

:wave:
 
pinaatti tsemppiä ainulle. Onneksi on tukijoita ympärillä!

Laskettu päivä tänään, eikä mitään oireita. Niin että yli mennään että paukahtaa. Enpä olisi tammikuussa, kun sairaslomalle jouduin jäämään, uskonut että vielä tämän päivän kokonaisena nään. Kai sillä vauvelilla on niin hyvä olla tuolla ettei tänne kylmään maailmaan vielä halua tulla. Täytyy vaan yrittää nauttia näistä elämäni viimeisistä raskauspäivistä, syntyy kun on syntyäkseen!

Puella ja Kompiainen 40+0
 
Huomenta!

pinaatille :hug:

Tänään aamupissalla käydessä paperista bongattu suht pieni verinen hyytymä. Oletan tuon kuuluisan limatulpan osaksi. :D :D Vähästäpä on meikäläinen nykyään iloinen.. ei olis ennen tullut kuuloonkaan, että olisin hihkunut pienestä verisestä klimpistä pissaisessa paperissa. :LOL: :LOL:
No, sain tuosta kuitenkin taas vähän lisäpuhtia odottamiseen.

Tunnin päästä on neuvola (toiv. viimeinen), ja sitten lähden iskän kanssa kattelemaan jos sais tos mun auton vaihdettua johonkin vähemmän romuun... :whistle:

Hyvää päivänjatkoa.

elzibelzi ja Nöttönen jolle lähtee tänään häätöilmoitus menemään, eli siis 40+0
 
Meille syntyi tyttö rv 41+2 sunnuntaina 13.4. Pampula saapui maailmaan aikaisin aamulla ja yllättäen hätäsektiolla, sillä tyttö ei laskeutunut sitten ollenkaan ja napanuora oli kietoutunut kaulan ympärille.

Neiti oli muutaman gramman päälle 3 kiloa, 48 senttiä ja pään ympärys oli pikkuinen 33cm.

Oltiin Katariina-81 kanssa sitten melkein peräkanaa leikkaussalissa ja ilmeisesti myös samalla osastolla. Mielenkiintoisen kuuloinen huonetoveri... Itse olin myös 2 hengen huoneessa (mikä tuuri!) mutta sillä erotuksella, että mun "kämppis" oli tosi mukava.

Onnittelut kaikille uusille vanhemmille ja kärvistelijöille zemppiä, kaikki se kärvistely on tosiaan vaivan arvoista.

KMaria ja Pampula 1 vko ja 2 päivää

ps. Eli mekin päästiin tilaamaan Lottopotkarit
 
Huomenta!

Jostain syystä vähän huonosti oon ehtinyt täällä kirjoittelemaan :p Lukenut oon kyllä silloin tällöin, kuten niin tyypillistä... Nyt kuitenkin suht ok yö takana, kiitos kengurupussin, jonka avulla syötetyn pojan saa nukkuvana takaisin petiin (kiitos vielä PikkuNöpönen ostovinkistä ja huhuu, mitäs kuuluu? :wave: ) - meillähän ollut ongelmana se, että poika havahtuu sänkyyn nostettaessa ja rupeaa siinä ähisemään. Onkin rauhallinen kaveri, sillä esikoinen mielestäni rupesi yleensä suoraan parkumaan ilman ennakoivia ähinöitä, jos vaikka nälkä oli tai muu harmin aihe. Tämä sen sijaan tiedottaa hyvissä ajoin. Ehkä kysymys on siitä, että nyt noita parkumista ennakoivia merkkejä osaa tulkita paremmin ja reagoi niihin nopeammin.

Kun poika syntyi, oli mielestäni tosi paljon esikoisen näköinen. Nyt taas on ihan omannäköisensä, mistähän tuokin johtuu. :heart:

Kiva oli kuulla Pinaatista. Mä jo ehdin ajatella, että mahdettiinkohan olla samaan aikaan sairaalassa, kun mulla meni niin reilusti yli lasketun. Sähän olit tulossa Hyvinkäälle, vaikka ehkäpä tilanne on nyt muuttunut. Ikävä kuulla, että ero tuli, tsemppiä kovasti :hug:

Vishy, miten voi olla, että sun tyttö on jo kohta kuukauden :whistle: Siksi tuntuu hurjalta, kun meillä oli sama la ja mun poika on nyt 8 päivää vasta. Vaan näinhän se menee, kun toinen syntyy ennen ja toinen jälkeen la:n.

Onkohan tässä tullut onniteltavia sitten viime kirjoittaman? Alan mennä jo aivan sekaisin, keitä olen jo onnitellut vauvasta :ashamed: Onnea kuitenkin jakautuneille! :flower: =)

Täällä mökkiytyminen helpottaa vähän, on puistoiltu yms. Kauniit ilmat toki auttavat. Ehkä hormonitkaan eivät ole ihan niin kamalat enää, kun näyttäisi suurin maidonnousu menneen ohi. Eilen rupesi hiukan helpottamaan sen kanssa, ja tänään on vielä parempi (silti jouduin yöllä pumppaamaan). =)

Painoasioita katselin taas. Voi kun nautin siitä, että maha alkaa hävitä! =) Ennen synnytystä painoin 70 kg, tänä aamuna 60,8. Paino on laskenut ehkä semmoisen reilun puolen kilon päivävauhtia kotiutumisen jälkeen (silloin noin 65), vaikka syöty on. Pudottamista vielä on kyllä, lähtöpainohan oli alle 50, vaikkakin saa joku kilo jäädä. Näitä pieniä iloja tämä rauhallinen paluu omaan kroppaan...

Aha, käsky käy, joten palaillaan, tsemppiä kärvistelijöille, yövalvojille jne.! =)

T. Kalenteri ja pikkuveli-Paapau 8 vrk :heart:
 
Ai niin, semmoisen voisin tähän vielä itselleni muistiin merkata, että eilen lähti napavarsi, siis viikon iässä. En tosin tiedä, tarviiko tuota mitenkään noteerata.

Laitoin vihdoin profiiliini kuvan Antosta ja Paapausta oman pärstäni tilalle. :) Täytyy tosin vaihtaa parempaan ja tuoreempaan piakkoin, tuo on Paapaun syntymäpäivältä, eikä ole pieni mies ihan näköisensä sairaalan myssyssä.
 
KMaria, onnea! Teilläkin näköjään työnimenä Pampula. Meillä myös =) Ja meidänkin neiti oli vähän yli 3-kiloinen syntyessään. Onko teillä nimi jo keksittynä Pampulalle? Meillä on vaikeaa, kun se vaan näyttää Pampulalta :heart:
 
Onnea taas vauvautuneille! :flower:

Tervetuloa takaisin pinaatti! :hug:

Eilen olin neuvolassa ja mitään uutta ei tullu. Paino oli tippunu vähän ja nyt tullu alusta 5 kiloa, mihin oon enemmän ku tyytyväinen. Vauva voi hyvin ja on ihan alhaalla. Kunhan nyt vaan keksis tulla ulos. Mutta tulee kun tulee, vointi on kohtalainen joten sen puolesta voin odotellaki vielä hetken. Jospa tänään taas siivoais. Ja levähtäis..

sh07 rv 39+5 (eräpäivä lähestyy) :heart:
 
Masterblaster: Meillä on jo nimi valmiina, mutta kun pitäis pitää se ihan hyshys-tietona tonne toukokuun loppuun, jollon pitäis pitää nimiäiset. Nimi oli sillä varauksella, että tyyppi ei yhtään näytä siltä mutta kyllä se näyttikin! =)
Kohta pitäis lähtee ulkoilee, kun on niiin kaunis ilma!
 

Yhteistyössä