***Huhtihiput 2008 Huhtikuussa***

KMaria ja PikkuNöpönen onnea tytöistä :flower: :flower:

meillä vähän sama homma kuin MasterBlasterilla, tyttö näyttää nupulta mutta en halua sellaista nimeä sille :whistle:

olikohan se kalenteri joka puhui että napatynkä irronnut jo. niin meilläkin, tosin jo eilen jolloin tyttö oli vasta 5 päivää vanha :eek: no, napa näyttää ihan siistiltä joten ei kai huolta.

olin tytön kanssa liikenteessä pari tuntia. postissa käytiin, apteekissa ja kaupassa. sitten vielä kävelin 20 min kotiin kun väärään bussiin eksyin :D mutta eipä tuolla väliä, liikunta ei ollenkaan pahaksi ole tähän ruhoon B)
mies eilen sanoi mulle että olen hoikistunut tosi paljon.. olin aivan otettu. ehkä siksi että paino on pudonnut kiitettävästi ja haluan mahtua pienempiin vaatteisiin kuin ennen vauvaa.
jotenkin sitä saa lisätsemppiä kun mies huomaa/kertoo muutoksesta. :saint:

röyhtäytättekö te pieniä joka kerta?
mä olen pyrkinyt mutta yöllä en kyllä tee, sillä monesti tuo päivisin käy pällistelemään jos laitan sen olkapäälle :D

että sellaista :wave:

pulttis ja tyttö pian 6vrk :heart:
 
Hei kaikille aurinkoisen ulkoillenkin jälkeen B) Onpas kertynyt paljon tekstiä, jonka tuossa äsken referoiden lueskelin.

Maidon riittävyydesta on näköjään ollut juttua. Itse olen yrittänyt nyt taas pinnistellä ihan omien varastojen voimin. Välillä mietityttää riittääkö ape pojalle, mutta se on sitten tissitellyt usemmin, jos maitoa ei edellisellä kerralla ole tullut tarpeeksi. Nan:t on kuitenkin kaapissa varulta odottamassa, sillä itseltä en ole saanut viime aikoina pumpattua nimeksikään. Pumppailuun ei ole ollut tarvettakaan, sillä poika on tosiaan rinnalla aika usein. Vain aamuisin rinnat tuntuu todella pinkeiltä. Itsellä on koko ajan uutteesta tehtyä kotikaljaa kaapissa, ja pyrin juomaan sitä reippaasti. En tiedä kuvittelenko, mutta jos en sitä juo, niin poika on rinnalla vielä useammin... Varsinkaan öisin en ole lisämaitoa itse antanut, sillä jossain luki, että öiset rintasyötöt lisäävät päiväsyöttöjä enemmän maidon tuotantoa.

Paino on myös useita mietityttänyt, minua myös. Sairaalaan jäi 7 kiloa, toinen mokoma olisi vielä lähtemättä. Synnytyksestä tuli eilen kuukausi ja olen edelleen sairaalasta lähdön lukemissa - alkaa jo hieman mieltä painaa. Olen siitä huolimatta syönyt 'normaalia enemmän', ts. enemmän kuin ennen raskautta söin; en halua, että maidon riittävyyt on ainakaan mun syömisistä kiinni! Kaikki sapuska tuntuu kuitenkin hyvin menevän. Vettä yritän juoda myös tuon kotikaljan lisäksi reippaasti. Yritän olla ajattelematta tuota painoasiaa, mutta ennen hoikkana ihmisenä jenkkakahvat ja sisäreiden ylimääräiset lerpakkeet on vaikea jättää huomiotta. Toisaalta nuo lerpakkeet ovat varmasti muisto parin kuukauden liikuntakiellosta ja tästä johtuneesta herkuttelukierteestä, joten itseä sitä vain saa peiliin katsoa.

Jälkivuotoa neuvottiin tosiaan seurailemaan kotona sairaalan ohjeiden mukaan. Vaikka mun menkat on aina olleet runsaat, ja odotin jälkivuodonkin olevan, niin jo viikon jälkeen pärjästin pikkarisuojalla. Vuodon haju oli välillä aika härski, mutta en siitä huolestunut. Tällä hetkellä vuotoa ei ole nimeksikään. Ja meillä sairaalassa sanottiin, että jos tulleet hyytymät ovat kananmunan kokoisia, niin silloin on hyvä ottaa yhteyttä sairaalaan.

Lapsen nahka on uusiutunut täälläkin! Aika hurjan näköinen oli pojan iho vielä viikko sitten, mutta nyt näyttää jo paremmalta. Tällä hetkellä hormoninäppylät ovat vain niin villiintyneet, että piti ihan lastenneuvolaan soittaa, että onko moinen normaalia. Pojan posket, otsa, leuan alus, niska, ts. käytännössä koko pää, on täynnä hormoninäppyjä :whistle: Neuvolassa kuitenkin sanoivat, että tuollainen näppyjen kertahyökkäys on normaalia, varsinkin poikavauvoilla. Yleensä kuulema näpyt käyvät koko pään alueen läpi, mutta poistuvat n. 1,5-2 viikon kuluessa ilmestymisestä. Meillä on siis vielä toivoa, että iho ehtii parantua kastajaisiin.

Ekasta ulostamisesta myös joku kyseli. Itsellä ei ollut kovin suuria ongelmia sen suhteen, mutta serkkutyttö neuvoi hyvä kikan tehtävään: valuta suihkulla koko ajan vettä takalistoon, niin kakka tulla lupsahtaa kuin itsekseen! Veden on hyvä olla hieman viileämpää, niin se ikäänkuin turruttaa takalistoa.

Yöheräämiset ovat olleet meillä aivan arkea. Poika nukahtaa usein rinnalle, joten jos haluan itse nukkua, niin jätän pojankin köllimään samaan sänkyyn. Viime yö meni näin todella hyvin, joten nyt fiiliksetkin ovat hyvät. Eilen olin nimittäin aivan kypsä = yliväsynyt, kun poika valvoi melkein koko edellisen yön sekä myös eilisen päivän eikä mulla ollut mahdollisuutta nukkua missään välissä. Ekaa kertaa tuli itseasiassa mieleen, että oliko lapsen hankinta sittenkään hyvä idea ;)

Pari tuntia viime syötöstä alkaa tulla täyteen, joten siihen malliin alkaa kuulua äkinää pojan kopastakin. Tuo pari tuntia on meillä ollut pari viime viikkoa se normaali väli, jos menee tuntikin enemmän, olen heti tutkailemassa pojan hengitystä :kieh:

Aurinkoista päivän jatkoa kaikille!
 
Onnea KMaria ja PikkuNöpönen :flower: :flower:

Palailin juuri äitiyspoliklinikalta ultrasta ja pikkanen tosiaan oli perätilassa, kuten vähän perjantaina uumoiltiin neuvolassa käydessä. Torstaille olisi sitten aika kääntämisyritykseen, jos se vain on mahdollista ja pikkanen itse on siihen yhteistyöhaluinen :D
Jos tuo ei nyt sitten tuota tulosta, niin saattaapi minulla olla sitten edessä sektio. Jos vaikka sais ajan sitten ensi viikolle, niin menisi sopivasti laskettuun aikaan.

Tosin voidaanhan tuolla vielä kääntyä uudelleenkin ennen sitä ja saa nyt nähdä mikä on lääkärin mielipide asiasta.

Aurinkoista päivän jatkoa kaikille!

Tikru77 ja pikkanen 38+6
 
KMaria ja PikkuNöpönen isot onnentoivotukset! :flower: :flower:

Matkakuluselvitystä veroilmoitukseen olen väsännyt. Tosi isotöistä hommaa! Mulla kun työvuorot vaihtee paljon ja osan matkoista saan oman auton käytön mukaan, niin laskettavaa on paljon. Mutta nyt on sekin sitten tehty. Eiks joku aiemmin miettinyt että vauva ei voi tulla jos on vielä jotain hommia hoidettavan ennen sitä. No eipähän ole sitten mulla enää veroilmoituksesta kiinni! =)

Tikru onnea kääntöyritykseen!

Puella ja Kompiainen 40+0
 
Olen yrittänyt miettiä pääni puhki, että mitä hommia mulla olisi kesken, mutta en ole keksinyt mitään :/ Huomenna on sitten laskettuaika enkä ikinä olisi voinut kuvitella, että sinne asti menisi tämä raskaus, mutta näköjään! No tämän viikon olen antanut pikkuiselle aikaa tulla eli henkisesti valmistaudun tämän viikon vielä kiltisti odottelemaan, mutta ensi viikolla alkaa sitten häätöyritykset jollain keinolla, en vain ole vielä keksinyt miten?!?

tikru: Oikein paljon onnea kääntöyritykseen, toivottavasti onnistuu helposti!

KMaria&PikkuNöpönen: Onnea vauvoista!

malttamaton&prinsessa 39+6
 
KMarialle ja PikkuNöpöselle onnittelut vauvoista..

Tervetuloa takaisin Pinaatti ja :hug: tapahtuneiden vuoksi. Tänne on aina hyvä avautua kun vain siltä tuntuu.. Kyllä me kuunnellaan.. :D

Tikrulle tsemppiä kääntöyritykseen.. Hurjaa kuinka myöhään on toinen päättänyt vielä vaihtaa asentoaan..

Täällä nyt supistellut kipeästi ja aikapa säännöllisesti eilisestä asti, mutta harmi vaan että ne supistukset tulee noin tunnin välein.. Vielä ku hiukan kiihdyttäisivät tahtia niin voisi niistä "nauttia" enemmän.. ;) Tänään kyllä ollut mahassa todella hiljaista ja rauhallista, että jos hän ois nyt niitä voimia keräämässä tulevaa synnytystä varten.. Ainahan sitä voi toivoa.. :p

Kysymystä pukkais : Kuinka kauan teillä muilla on tuota limatulppaa irronnut ? Mullahan perjantaina illalla n. 23 aikoihin se alkoi irtoamaan ja vieläkin sitä tulee pikkuhousunsuojaan ja paperille.. Ällöttävää vaan tuollainen.. :x Varsinkin supistusten yhteydessä sitä irtoaa enemmän..

Mulle tuossa neuvottiin että nännien hierominen ja ylös ja alas kyykkääminen edistäis supistuksia.. Enpä tiedä. Pitäisköhän kokeilla.. :LOL:

Eipä täällä tänään muuta.. Oikein aurinkoista päivänjatkoa kaikille.. :wave:

Sofku + tasan 40 ( eli vuokrasopimus olisi tänään sitten päättynyt ... )
 
Hei,

Tulin tuolta km-pinosta pyörähtämään täällä ja onnittelemaan Pulttista pikku-neidin johdosta :flower: . Hellusta vauva-arkea teille! Toivottavasti joskus törmäillään vaik tuolla kerhon puolella Riikkulin, Vimpulan ym seurassa.

Malttamattomalle ja Puellalle niin ikään tsempitykset ja hirrrrrmuiset supistuspuhurit :whistle: . Voin lahjottaa nää omani teille ;) .

-A-
 
KMarialle ja PikkuNöpöselleOnnea vauvoista!
Pinaatti Suuri hali eron johdosta! :hug: Toivottavasti kaikki järjestyy!
Tikrulle Toivottavasti vauva päättäis itsestään kääntyä oikein päin. Se vissiin suunnasta erehtynyt :D

(.)Tänään on taas vihlassut ja supistellut mukavasti. Ei mitenkään säännölisesti mut pitkin päivää aina välillä jokunen supistus tullut. Toivon mukaan kaveri alkais olla kohta kypsää kauraa syntymään :whistle:
Mie oisin ainakin jo aika valmis pian synnyttämään!!!

-Taika ja masukki 40+1-
 
Lueskelen teidän kirjoituksia paremmalla ajalla, mutta nyt olisi kysyttävää..
Mä kävin labrassa verikokeissa, koska maha on kutissu jo kuukauden ihan mielettömästi. Ne ei ottanu mitää maksaarvoja, vaan pelkästään jonkun joka liittyy johonkin jos olis kissa, vaikka meillä ei ole..
Mun maha kutiaa siis ihan mielettömästi, mä en kestä, yöllä ei saa nukuttua ja päivisin muuten tosi tukala olo. Raapia on pakko, mut kun vähän raapii, niin on verillä maha. Ja kutinaan ei auta rasvat eikä talkki, eikä kutina johdu siitä että maha venyy, koska siitä mistä kutiaa (ala maha) ei mulla maha ole kireä, vaan on löysää. Pitäiskö mun nyt osata vaatia jotain, vai mitä mun pitäis tehdä...?

Hippo tuskissaan 39+3
 
Hippoliina No voihan kökkö!!! Kauan menee et saat ne tulokset siitä kokeesta? Jos siinä ei ole mitään, niin pyytäisin kyllä päästä siihen maksaarvo kokeeseen. Me käytiin kanssa tänään neuvolassa. Se sijainen halusi et tullaan ihan vaan paino mittauttaan, kun ei sitä kotiutuspainoa ollut tiedossa kun se viimeviikolla kävi meillä. Viime to oli paino 3700g ja nyt se oli 3950g, eli hienosti nousee =)

Vuotaraaputin elähän nyt mihinkään katoa!!!! Mä olen aina tykännyt lukea sun juttujas =)

Pulttis mä röyhtäytän tyttöä joka syötön jälkeen, mut ei se aina röyhtäse. Ja yöllä kanssa "luovutan" aika helposti jos tuntuu ettei röyhy tule. Tosin viimeöynäkin mä olin taas nukahtanut kesken imetyksen, niin luonnollisesti en ole sitten edes yrittänyt röyhtäyttää :LOL:

Pinaatille iso :hug:

paljonkos teidän muiden vauvat valvoo vuorokaudessa? Meillä on päivässä pari möllöttely hetkeä, päivällä (tänään päivällä se kesti 4tuntia kun alkoi masu ränttääminen siihen perään) ja sitten illalla vielä pari tuntia ennen yöunia. Plus tietenkin sitten mitä on hereillä kun syödään ja vaihdellaan vaippaa.

Joku puhui jostain kenguru jutusta???? mikä se on? Kuulosti meinaan hyvältä, koska meilläkin on pieni ongelma siinä että tyttö herää aina kun laittaa sänkyyn :(

Joanna ja Tiltsu 2vk ja 5pv
 
v.raaputin älähän katoa! ethän?

Sit vinkki tohon ku vauva herää omaan sänkyyn nostettaessa.. Tuttu ongelma jo esikoiselta ja ite teenki niin että nostan aina vauvan mukana hänen oman peittonsa niin että kun siirrän pojan takaisin omaan sänkyyn kulkee lämmin oma peitto siinä päällä eikä herää lämpötilavaihteluun. Tuli itseasiassa mieleen et UNIPUSSI vois olla helppo ja vielä parempi... tosin pussin kanssa vaikeempi vaihtaa aamuyöllä vaippaa. (meidän poika kakkaa varmaan 12 kakat vuorokaudessa ja aina 4-5 aikaan aamulla on pakko vaihtaa... tylsää.)

Kakka-asiaan.. Mä jo esikoisen aikaan TAYSissa opin että kun joka aterialla kumoaa kupin marlin luumunektaria niin maha pysyy niin hyvässä lyönnissä ettei kakkaaminen satu tai muutakaan.. Joten neuvoisin että ei ku luumunektaria ostamaan. Sitä saa ainaki Prismasta ja on tuhat kertaa tehokkaampaa ku luumut, luumupiltti tai lakut. Nyt tosin en enää sitä tarvi, mut yhden litran ostin sitä kotiin sairaalasta paluun jälkeen.

Sit sit... Meillä kans napatynkä irtos ku ikää oli 8vrk:tta. Ja hereillä poika on vasta nyt alkanut oleen enemmän ku 15 min kerrallaan. Muutos tapahtui varmaan siinä ku tuli viikon ikään ja joka päivä jaksaa killitellä RUSKEILLA ihanilla silmillään pitkään äitiä niin että mamman sydän sulaa. :heart:

Ja LIDLin vaipoista, esikoiselle joskus testasin niin se raita näkyy vasta ku vaippa kastuu ja se on semmonen haaleen ruskea. Tai oli pari vuotta sitten. Meillä kun ei lidlit käyny esikoiselle, ainoo mikä käy on libero ja sitä tolle kakkosellekin on tullu ostettua. (lidlin vaipat tulee kuulemma pampersin kans samoilta tehtailta, eli samat voiteet sisältää kai sit...)

Pinaatille :hug: Ei kyl vois pahempaan saumaan ero tulla.. Henkisesti raskausaika muutenki rankkaa.

Pulttis en röyhtäytä varsinaisesti, mut päivällä monesti tulee muuten vaan nostettua syötön jälkeen pystyyn niin joskus harvoin tuleekin röyhty. Meidän sälli ei kyllä mahaansa ole kitissyt joten senkään takia ei tarvetta.. eikä ees puklaile.
.......Nykyäänhän sitä ei mitenkää neuvota tekeen, ihan synnärillä neuvoivat mun huonekaveria et ei tarvi röyhtäyttää. (mä uteliaana kuuntelin miten sille ensisynnyttäjänä neuvottiin kaikkee... moni ohje muuttunut parissa vuodessa.)


Ja sit pitää taas mennä. jää vähä kesken mun jutut nykyään mut kiirettä pitää...

Anu ja poika 10 vrk:tta

ps. onnea vauvautuneille! :flower: ja jaksamisia kärvistelijöille :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Amira:
Hei,

Tulin tuolta km-pinosta pyörähtämään täällä ja onnittelemaan Pulttista pikku-neidin johdosta :flower: . Hellusta vauva-arkea teille! Toivottavasti joskus törmäillään vaik tuolla kerhon puolella Riikkulin, Vimpulan ym seurassa.

Malttamattomalle ja Puellalle niin ikään tsempitykset ja hirrrrrmuiset supistuspuhurit :whistle: . Voin lahjottaa nää omani teille ;) .

-A-
kiitos amira!!! :hug:
tää on meille taivaanlahja kyllä km jälkeen.. :ashamed: :heart: :heart: :heart:
voisin yrittää siellä enemmän pyörähtää!!! :wave:

oikein ihanaa loppu odotusta sinulle, ei enään pitkä matka ole ja saatte omanne syliin :heart: =)
voi sitä tunnetta! :heart:

 
Hippoliina mahan kutiaminen on aika tavallinen oire raskaana.
toki jos susta tuntuu että olisi maksaan liittyvää niin vaadi päästä maksa ja sappi verikokeisiin.
niistä näkee onko ne kunnossa.
t. pulttis jolla hepatoosi eli maksa ja sappiarvojen kanssa ongelmia oli :whistle:
ja silloin syyhysi joka paikkaan :$

anu kiitos röyhtäys tiedoitteesta. vielä 5v sitten esikon kanssa se oli in :D

ette usko, ihme on tapahtunut..
tosin ei kai kannata vielä nielaista ennen kuin tipahtaa.
meillä ei ole huuto konsertti alkanut tänään :eek: ja en tiedä onko sattumaa vai ei mutta ostin tänään tytölle relatippoja apteekista ja annoin sitä. ja hiljaa kaveri vaan on.. :eek:
hyvä niin ;)

mutta nyt suihkuun kun tyttö vielä nukkuu. sitten onkin varmaan hurjan nälkäinen kun on nukkunut jo pari h :whistle:

öitä kaikille :wave: :wave:
 
Moikka.
Neuvolakuulumiset tältä päivältä.

Paino neitokaisella 4200g (syntyessä 4010g) eli hienosti noussu
pituus 55,5cm (ja tässä todella outoa on se, että meille korttiin kirjoitettiin sairaalassa pituudeksi 52cm ja neuvolan tiedoissa pituus oli 54cm. varmaan paikkaansa pitävempi tuo 54cm syntymäpituus. Tuskin kellää puolessa t
oistaviikossa pituutta tule lisäsä 3,5cm )
Muutenkin vauva sai erityisen paljon kehuja ja maininkeja rauhallisuudesta, reippaudesta ja siitä kuinka kypsä vauva on.

Täällä kävi miehen vanhemmat kylässä ja eipä paljon vaavista seuraa ollut ku nukkuu vaan, ja nukkuu edelleen.

Joku mainitsi tuosta Marlin luumunektarista mä join sitä myös sairaalassa varmaan litran päivässä ja se sai mahan toimimaan älyttömän hyvin. Vieläkin mä hiukan jännään kakkaa, mut kyl se sieltä omalla ajallaan ulos tulee. Tuota luumunektarii kyllä suosittelen ja jos vähääkään on ongelmaa niin juoda sitä säännöllisesti vaikka pidemmänkin aikaa.

Me käytiin tänään kärryttelemässä ekakertaa vajaan tunnin lenkki. Huomasin vaan et ite on ihan rapakunnossa ku tuollaisesta tuli jo hiki ;) täytyy otta jokapäiväiseksi traditioksi. Vaavi vaan oli niin fiksu ettei suostunut jäämään vaunuihin nukkumaan, vaan heti ku vauhti loppui niin heräsi. Tähän jotain vinkkejä/kippaskonsteja?

Mitäs te vaunuttelijat ootte pukeneet vauvalle nyt +10 asteen ilmoilla vaunuihin päälle? entäs sitten ku lähdette autolla esim kauppareissulle, missä ei olla ulkona juurikaan?
Nää pukemis jutut on varmaan näitä ikuisuuskysymyksiä =( Eipä voi omaankaan pukeutumiseen verrata ku hormoonit hyrrää niin hulluna et on kokoajan kuuma ja hiki.

Turkulaisille: täällä raisiossa on mll:n järjestämä lastenmyyjäiset ens la kaupungintalolla klo 11-16. sinne saa mennä itse myymään omia vauvan/lasten tarvikkeita. pöytä 10e. Itsellä ei vielä myytävää ole, mut jospa sieltä vaikka sitteri löytyisi ku sellanen puuttuu.

Nyt me lähdetään kylvetyspuuhiin ja iltatissittelyyn!

Minä ja Voice 10vrk
 
angel08 tuli mieleen, että on varmaan aika epätarkkaa touhua tuollainen vauvan mittaaminen eli aika paljon voinee laittaa mittavirheenkin piikkiin. :)

Täällä on siivottu koko kämppä ja toistaiseksi tulos on ollut muutama hassu supistus. Ei taida näistä SSS-metodeista olla täällä hyötyä. Noh, onpahan kämppä ainakin siistissä kunnossa. =)
 
Iltaa vaan!

Täällä vielä sitkeesti vaan yhtenä palana... Tuumattiin et laitetaan poika suoraan armeijaan ku näin pitkään masussa viihtyy... :LOL: Kiitos Vuotaraaputtimelle lapsivesi-asiasta, äläkä nyt kokonaan katoa linjoilta! :)

Pääsinki jo tänään neuvolaan, kätilö tutki alakerran oikein huolella ja siellä sentään oli edistystä tapahtunu eli kanava oli hävinnyt, n.3cm auki, sai venytettyä 4cm ja kalvorakkula pullotti. Vauva oli kiinnittynyt ja pää tuntui alakautta. Taitaa olla aika pitkä poika ku pylly on silti kylkiluissa asti :whistle: . Painoarvioksi käsikopelolla antoi 3,8kg, mut epäilen et on alakanttiin. Käski vaan lähteä aika nopeasti jos alkaa supistella tai lapsivettä tulla, mistä pääsenki seuraavaan asiaan. Supistuksia on tullut nyt illalla ihan kivasti ja 1,5h kellotin niitä 3-5min välein. Ainut "ongelma" on se et ne ei oo kivuliaita, voimakkaita kylläkin ja kesto n.1min. Soitin synnärille jossa vaan tuumattiin et tuu sit ku tuntuu et tarvit apua. Yritin selittää et mulla oli supistukset edellisessäki synnytyksessä kivuttomia ponnistusvaiheeseen asti mutta sieltä todettiin et turha tulla näytille, kotiin saat kumminki mennä odotteleen... :eek:
Nyt sit istun kotona varmaan siihen asti et pää näkyy ja soitan sit et mitäs nyt! :headwall:
Totta kai mä ymmärrän et puhelimessa on vaikea arvioida toisen oloa mut linjaus on kyl aika erikoinen... Jälleen kerran seurailen tilannetta :LOL:

Juuri, meillä oli eilen käytössä koko pirun SSS ja tuloksena oli tasan hyvin nukuttu yö.
Mulla ainaki sauna rauhotti kaikki supistukset! :headwall:

Ja vielä Onnittelut uusille vauvoille! :flower:

RouvaP ja poika kohta rv41 (en olis uskonu jos en näkis omin silmin...)
 
RouvaPannunen onpas kyllä aika erikoista toimintaa synnäriltä. Varsinkin, jos edelliselläkin kerralla on ollut kivuttomia nuo supparit. Mut meet vaan sitten kun alkaa siltä tuntua.. ja jos ei meinaa ottaa sisään sua, niin näyttelet pikkasen kivuliaampaa. :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hippoliina:
Pulttis mulla kun kutiaa välillä käsistä ja jaloista, mutta ei koko ajan ja aina vaan yhdestä paikasta kerrallaan, eikai se kuitenkaan viittaa niihin maksa arvoihin
hepatoosissa kämmeniä ja jalkapohjia pitäisi kutittaa eniten. mulla syyhy oli kyllä joka puolella. kädet kokonaan, jalat, selkä, maha ja uskon että päänahkakin lopulta.. ja se oli syyhyä.
mutta kyllä sinuna pyytäisi verikokeet.
mulla esikon kanssa ei kutittanut kauheasti mistään ja silti hurjat arvot oli.. :attn:
vaadi saada-- se ei ole leikinasia jos ongelmia arvojen kanssa. :wave:
 
huomenta kaikille tasapuolisesti vaan.. :wave:

toivottavasti RouvaPannunen on lähtenyt edes nätille sairaalaan. kuulostaa aika hurjalle tuo että olet reippaasti auki ja kivuttomia supistuksia tulee..
mä olisin juoksemassa sillä tiedolla jo synnärille :D
itse kanssa aukesin 3 senttiin kivuttomasti.
tsemppiä vaan sinne :hug:

angel taisi kysyä vauvan pukemisesta.
me ollaan parina päivänä oltu ulkona vauvan kanssa ja mä olen laittanut bodyn, puolipotkarit, sukat (ne siis päällä muutenkin kotona), tumput, villasukat, myssyn, flesepuvun ja ohuen puuvailla hatun myssyn päälle.
sitten vauva makuupussiin ja pehmeään kantokassiin.
meillä ollut niin sopivasti vaatetta, on lämmin kun tulee sisälle mutta ei hikinen.
ja täällä pk-seudulla asutaan ja lämmintä ollut varmaan +8 - +10 astetta.
autoon olen laittanut samat sisävaatteet ja fleesepuvun. ja olen laittanut ohuen peiton vauvan päälle siihen vielä.
nää on ikuisuus kysymyksiä kyllä :whistle:
vauva ja vaunun liikkuminen siihen en osaa antaa vnkkiä kyllä.
meillä esikko nukkui ihan vauvasta lähtien 3-4h unia ulkona liikkui vaunut tai ei.
kuopus ei nukkunut vaunuissa, ei edes kun ne liikkui :eek: :kieh:
ja tämä uusin tulokas nukkuu kyllä samalla tavalla kuin esikko.
kokeile ensi kerralla ilman lenkkeilyä laittaa pieni nukkumaan vaunuihin, siis ihan vaan päiväunille niihin.
jospa tunnin lenkki oli liikaa ja olikin jo nälkä tms *arvuuttelee* ;)

sitten omaa napaa tai vauvan lähinnä :heart:

eilen oli ihana päivä, tuo pikku enkeli nukkui hyvin koko päivän, söi ja pällisteli välillä tyytyväisenä.
ei tullut ilta huutoa mitä kauhulla odotin. ja sekös oli ihanaa, olin selvästi itsekin paljon paremmalla tuulella. tyttö kävi yöunille klo 22.30.
heräsin klo 3 aikaan yöllä ja tyttö vaan nukkui. annoin nukkua vaikka tissit tuntuivat kovilta. sitten heräsin paniikissa 5 aikaan ja nousin ylös katsomaan hengittääkö toinen edes..
juu :D kyllä vain.
sitten oli pakko herättää toinen syömään kun tuntui että tissit vetää mut kattoo kohti :whistle:
mutta siis: onko normaalia että vauva nukkuu melkein 7 tuntia putkeen?
nukkuuko muilla?

mun olisi pitänyt varmaan syöttää silloin 3 aikaan jo mutta ajattelin että nukutaan kerrankin kun saadaan :ashamed:
kaikesta sitä itseään soimaa :/

esikoinen jäi tänään kotiin. silä silmätulehdus. kivaa :|
se on sitten seuraavaksi nuoremmalla veljellä tai vauvalla.
sanoin kyllä että pysyy vauvasta kaukana tänään ainakin.

soitin eilen neuvolaan ja se kädetön neuvolan täti oli edelleen niin kädetön. ihan sapettaa mennä sinne perjantaina.
meillä niin pieni tuo neuvola (3 tätiä) etä en kehtaa vaihtaa terkkaa. kun se yksi niistä 3 on kanssa outo.
eli ainoastaan yksi vaikuttaa erittäin ihanalta. ja uskon että onkin..
sanokaa etten kehtaa vaihtaa :ashamed:

eipä tänne kai muuta.
nimeä ollaan yritetty pyöritellä ja melkein valmiita ollaan.. :D

mutta, voisin kohta mennä vähän hätyyttelemään tyttöä kun ruokailusta aikaa jo 3h ja toinen tissi on tyhjentämättä yön jäljiltä.
pitäisi vissiin rintapumppua hommata tähän helpotukseen :xmas:
onko muilla rintapumppu käytössä ja mihin tarkoitukseen?
tissien tyhentämiseen/helpotukseen vai ihan pumppaatte sillä varastoon tai käyttöön?

mukavaa keskiviikko päivää.
toivotaan että saadaan vauvauutisia.
(siitä tulikin mieleen että työkaverini jolla oli 2 viikkoa mun jälkeen laskettu sai eilen tytön. joten ei meidän tytöille sitten tullut kuin 6 päivää eroa)
:heart:

t. pulttis ja tyttö tänään illalla 7vrk :heart:
 
Huomenta!

Amira kiitos tsempityksestä ja suppareista. Niitä tänne toivotaankin.

Viime yö toi yhden kivuliaan supparin. Siihen heräsin ja ajattelin, että jokohan olis menoa, mutta ei. Toista jäin odottelemaan, eikä sitä koskaan tullut. Illallakin oli runsaasti harjoitussuppareita ja mies sanoi että siellä ne aukoo paikkoja valmiiksi. Minusta niitä on vaan jo tullut niin paljon ja niin kauan, että olen varmaan jo ruokatorveen asti auki jos kaikki jotain aukoo. Ehkä tämä onkin erehtynyt suunnasta ja meinaa yläkautta poistua. :) Pitäis yrittää keksiä jotain tekemistä tällekin päivää, kun se veroilmoituskin tuli jo tehtyä... |O

Puella ja Kompiainen 40+1
 

Yhteistyössä