***Huhtihiput 2008 Huhtikuussa***

Huomenta vaan...

Nyt tympii ja urakalla... Mikä ihme tuolla ipanalla on ku se ei ymmärrä tulla ulos tuolta? :headwall: Alan jo pelkäämään et se on jotenki jumissa napanuoransa kanssa eikä pääsekkään ulos ite... Oon niin väsyny koko hommaan, esikoinenki huusi eilen kiukkusena ku makasin sohvalla et älä äiti kuorsaa niin kovaa... :LOL: Hermotki pettää niin pienistä asioista et ei oo tosikaan. :ashamed: No, maanantaina sit äitipolille yliaikakontrolliin, en olis uskonu sinne joutuvani. :/

Masuvaivoista voisin kantaa korteni kekoon, meillä kun noita huutajia on ollu... :LOL:
Disflatyl toimi meillä paljon paremmin ku Cuplaton. Rela-tipat ei kakkosella auttanu ollenkaan. D-vitamiineista yksikään valmiste ei sopinu, niistä tuli ihan karmea huuto, joten en antanu hetkeen ja koitin taas uudelleen kunnes huutoa ei enää tullu.
Kantoliina siihen rauhottui takuuvarmasti.
Vaunuttelu/vaunuissa heiluttelu sisällä, kokeiltu myös yöllä... B)
Autolla ajelu
Säännöllinen masu-hieronta netistä löytyy ohjeita
Lakanassa heiluttelu/ riippukehto todella suosittua...

Eiköhän tossa jo tullu jotain... Kakkosen kanssa tein päätöksen et aina kun suu aukeaa huutoon, lykkään tissin ekana suuhun koska se on kuitenki vastasyntyneelle tärkein asia sillä hetkellä. Anna Wahlgrenin Lapsikirjassa sanotaan hyvin et vauvan jokainen huuto on kysymys "jäänkö minä henkiin?", ja ruoan antaminen on vakuutus siitä että kyllä sinä jäät. Kakkonen huusikin paljon vähemmän tällä tavalla. Ja täytyy muistaa et mikä sopii toiselle, ei sovi toiselle. :) Pitää löytää sille omalle kiljukaulalle sopiva tapa!

RouvaP ja poju 41+1 (hohhoijaa... :headwall: )
 
Täällä taitaa olla lähtö lähellä: kipeät supistukset alkoivat eilen illalla klo 20 ja jatkuivat säännöllisesti koko yön läpi alle 10 min välein. Tällä hetkellä väli on noin 6 min, miehen pakotin aamulla töihin, mutta äsken pyysin takaisin kotiin ihan vaan varmuuden vuoksi. Omituista ettei mitään vuotoa yms. tule, mutta kai tässä menee aikansa. Synnärille soitin ja käskivät olla kotona niin pitkään kun pystyn eli nyt sitten kai vaan mitataan omaa kivunsietokykyä. Pitäkää peukkuja, että tämä on nyt sitten sitä itseään!!!

malttamaton&prinsessa 40+1
 
Onnea taas syntyneistä. Ja malttamattomalle tsemppiä.
Mä kävin nyt neuvolassa. Pissassa oli verta ++, mitä haittaa? Viljelyyn sen laitto, iltapäiväl täytyy soittaa.
Turvotusta tullu nyt, oli kilo tullu painoa viikossa. Ens keskiviikkona vielä neuvolaan ja sit seuraava käynti olis äitipolille. Mahan kutinaan ei osannu sanoa taas mitää. Ja vaikka jalkojakin jo vähän kutittaa, niin mihinkään verikokeisiin ei enää laita. Että tässä nyt sit vaan kärvistellään. Sanoi et olis vauva laskeutunu vielä alemmas, mut kiinnityymisestä ei sanonu mitää.
Niin ja rauta mulla ei imeydy, oli hb vaan laskenu edellisestä käynnistä, vaikka rautaa syön.
 
Toivottavasti Malttamaton se on sinulla meininkiä nyt..

Täällä hyvin pettynyt olo.. Ensimmäinen hetki pitkään aikaan että 2 tuntiin ei ole tullut yhtään supistusta.. Varmaan maanantaina aamupäivällä viimeksi on ollut näin.. Eilen supisteli hyvinkin kipeästi melkein kahden tunnin verran 10 minuutin välein.. Nyt tosiaan ei mitään.. Supistukset jotka tulee tekee aivan sairaan kipeitä ja kestävät välillä lähemmäks viittä minuuttiakin, mutta eipä niitä tule tarpeeksi usein.. Olis tosi kiva vaan tietää tilanne tuolla alapäässä, siis että onko mitä tapahtunut siellä ?! Harmi ettei ole mitään kotikonstia siihen..

Saas nähdä tuleeko tuo vauveli ikinä ulos tuolta. Nyt on ainakin sellainen fiilis että ei..

Sofku 40+2
 
malttamaton jännät paikat sulla. Täällä pidetään peukkuja! :hug:

Minullakin oli tänä aamuna neuvola. Kaikki oli muuten ok, mutta terkka lähetti mut kotiin syömään aamupalaa ja 12 jälkeen pitää mennä takas. Syynä oli se, että sydänäänet oli siinä 120 luokkaa, kun aiemmin ovat olleet 140. Aamulla meinattiin nimittäin nukkua pommiin, niin jäi aamupalat syömättä. Nyt katsotaan, että auttaako syöminen tuohon sykkeeseen. En tiedä, mitä sitten tapahtuu, jos ei auta. :eek: Onneksi neuvola sentään on ihan tässä vieressä.
 
40+0 täynnä...

Pääsin sentään tänään vauvanhoitohommiin kun serkku toi 2 kk vanhan poikansa kyläilemään =) Omasta vauvasta ei taida vielä tänään olla toivoa.

malttamaton, toivottavasti h-hetki on lähellä!

juuri, kerrohan miten neuvolassa käy, toivottavasti on vaan aamiaisen puutteestä kyse.
 
Malttamattomalla kuulostaa todella lupaavalta...tsemppiä sinne kovasti :hug:

Täällä ei edelleenkään tuntoja et vauva haluis syntyä :/ On varmaan liian hyvät oltavat kun ei halua ulos tulla.Pesin tossa aamutuimaan makkarin ikkunan ja kolme ikkunaa ulkoa päin.Vähän on massua vetäny kovaksi mut ei kipeesti :whistle: Muita ikkunoita en jaksanu vielä pestä kun ei niin hyvälle tuo kykkiminen tuntunu |O
Mut huomenna polille yliaikakontrolliin...pitäkää meille peukkuja että ne alkais jo käynnisteleen huomenna.Mä en tahtois tulla enää yhtenä kappaleena sieltä pois!!

Aurinkoista päivää kaiklle

Aippa3 ja poikanen 41+4
 
malttamaton Onnea matkaan! :wave: Toivottavasti se vauva päättäs nyt syntyä!!

juuriToivottavsti vauvan syke oisi nyt korkempi /parempi :heart:

Ja kaikille kärvistelijöille ja joilla muuten paha mieli suuret halit!! :hug:

(.) Ei edistystä ole täällä suunnalla tapahtntu. Vähän aikaa eilen supisetli saunan jälkeen muttei kovasti ja pri kertaa tunnin aikana.. Mälsää..
No olen koittanut keksiä paljon ohjelmaa ettei vaan koko ajan ajattele vauva syntymää..

Mukavaa Torstaita kaikille!
-Taika ja masukki 40+3-
 
onnea matkaan malttamaton! ehdit varmaan pois alta ennen kun me sinne tullaan. :)

Tänään ei ole taas supistuksen supistusta tullut. Pintakäsittelin hieman meidän parvekelaattoja ja imuroin, mutta ei mitään "tuntemuksia" ole tullut. :headwall: :headwall:
Alkaa tympimään tämä olotila...

elzibelzi & Nöttönen 40+2
 
ai mitkä hormonit :xmas: anteeksi kiukutteluni, alkaa vaan univelka vaatia veronsa.

anu unipusseissa on usein vetoketju kainalosta jalkoihin asti, joka helpottaa vaipan vaihtoa. meillä kun jätkä kanssa paskoo ihan järjettömästi niin öisin saa kanssa vaihtaa vaippaa. tosin unipussia ei olla vielä testattu kun poika nukkuu rauhallisesti, yleensä jopa 4-6h pätkiä öisin.

tuli muuten nimipäätös, poika on nyt virallisestikin Miska Sinuhe :heart:
ja Minea on alkanut vähän mustikseksi, varsinkin väsyneenä kiukuttelee äidille ja esim. eilen kun samalla yritin imettää vauvaa kun laitoin Mineaa päiväunille, tyttö kielsi mua imettämästä, kiljui ja raivosi. vauvaa kohtaan ei ole vihainen mutta äidille kyllä. saa nähdä miten homma toimii kun mies lähtee töihin... illalla tyttö kyllä nätisti laittoi veljelle peittoa päälle, antoi unilelunsa, pusuja ja silitteli jne. aamullakin veikka sai heti ekana pusun.

tässä ny on kaikkea säätöä, vähän itsekkäänä mietin että MIKSI mä en saa nauttia vauva-ajasta rauhassa :ashamed: se kaverin syöpä onkin pahempi juttu kuin luultiin, ensin sanottiin että 80% mahdollisuus parantua täysin, nyt onkin puolet vähemmän kun pesäkkeitä on ympäri kroppaa :(
siskolla on oma elämänsä ihan solmussa ja minä olen itsekäs paskiainen kun eilen sanoin että NYT en kerkiä enkä jaksa kuunnella samaa virttä mitä olen mukisematta kuunnellut lähes kaksi vuotta, kun sillä hetkellä tississä roikkui kakat housuissa vauva ja lahkeessa esikoinen huutaa väsymystä ja nälkää, itsellä päällä tasan kalsarit ja tissiliivit ja ovikellokin pauhaa.

pojalla ois tänään eka neuvola, pitäisi varmaan alkaa pakata kantoliinaa päälle ja herralle vaatetta.

onko muuten muilla vauvat tosi nopsia syömään? kun meillä tämä jätkä vetäisee pikaisesti maitoa ja simahtaa tai alkaa kattella muualle. sitten roikkuu tississä koko ajan, kun tilailee lisää maitoa ja tankkaa muutenkin. en vaan yhtään muista että miten se tuon imetyksen kanssa meni millon piti aloittaa mistäkin rinnasta, mutta tarjoan lyhyiden imetysten kohdalla aina samaa rintaa kun päättelisin että poika saa näin paremmin sitä rasvaisempaa takamaitoa. yöllä herra kyllä syödä lupsuttaa tissin tyhjäksi, sitten ähkäisee unissaan ja laittaa pään rinnan päälle - sitten nukkumaan :LOL: :heart:

hei kaikki ketä kiinnostaa, lauantaina on klo 12-16 Sampolassa TAMPEREELLA Kestovaippahulinat! minä sinne ainakin suunnistan nuorimmaisen kanssa.
 
Miten ihmeessä teil muilla jo vauvaantuneilla riittää aika ja ehitte viel koneellekin?must ku tuntuu et tää on nykyää harvinaista herkkua =) mut tässä kohtaa tekee hyvää,pienin nukkuu päikkäreitä vaunuissa ja isompi on taas vattataudissa :x ei oo vasta ku kolmas kerta kuukauteen :headwall: nyt on taas pesukone laulanu :/

Dooris rela-tippoja saa apteekeista.
Meillekin tuttu tunne ku mies töissä aamusta iltaan :kieh: sen ku piti viel pitää isyyslomakin mut ei kuulemma nyt malta ku on niin paljon töitä :headwall: hyvin myö tääl pärjätää kolmestaankin,mut ois se nyt kiva et ois joskus apua ja sit ku se tulee kotii ni istuu loppuillaks tähä koneelle tai tuijottaa telkkuu eikä kuule mitää,et välil tuntuu et parempi oiski ku pysyis vaa siel töissä ettei tarvis olettaa et ois apua saatavilla :/

Hysteerinen ootko koittanu nukuttaa teiän pojua vaunuihi ulos?meillä ainaki toimii tää päivä nukkuminen siellä tosi hyvin,sisälle ei saa nukahtaa millää muualle ku sylii ja sit ku yrittää siirtää ni herää heti,mut vaunuihin ku pääsee ni on saman tien taju kankaalla :D eilenki nukkui viien tunnin päikkärit ja nyt jo kaks ja puol tuntii unta takana ja riittää hyvin unta viel yöksikin =) toivottavasti teilläkin helpottais ja saisit pojan nukkumaan,sais äitikin kunnolla levättyä,ettei ne sua nyt ihan kaappais korkeasaareen :hug:

malttamattomalle onnea matkaan :flower:

aippa3 tsemppiä huomiselle :flower: :flower: :hug: kassin kanssa vaan matkaan ni eiköhän ne sut sisälle huoli :heart:

sh07 niin ne vaan sullakin viikot täyttyivät vaikka kuinka epäilivät et syntyy ennen laskettua,mut eikös se usein käy niin :hug:

Piitsi ja Vilma huomenna 2vk :heart:
 
Heippa taas,

syke oli 'normalisoitunut' aamupalan myötä, joten ei huolta. :heart: Enää yksi neuvolakäynti jäljellä, 2.5. Sillä käynnillä sitten varataankin jo yliaikakontrolliin aika (jollei ole siihen mennessä päättänyt syntyä tämä ). Terkkari sanoi, että 5.5. tulee voimaan uusi laki, joka määrää, että yliaikakontrolli on rv:llä 41+3. Mulla tuo taitaa tulla täyteen 8.5. Elämme jännittäviä aikoja. =)

Ärsyttää, kun siivottiin täällä oikein urakalla tuossa pari päivää sitten ja nyt olen yrittänyt pitää paikat kunnossa. Mutta mies raahaa koko ajan kengänpohjissaan roskia ja sitten vielä kävelee ympäriinsä kengät jalassa. Ja nyt meillä alkaa eteisen remppa tässä just pahimmoilleen. Argh! Haluan sairaalaan karkuun, ja että remppa on valmis kun tulen takaisin (toiveajattelua). :headwall:

Sain muuten vinkin, että raparperi voisi auttaa synnytyksen käynnistymiseen. Kaivelin pakastimen perukoilta raparperin varsia ja nyt mietin, että mitenköhän äkkiä ne toimivat, jos toimivat. Tänään olen menossa K-raudan naisten iltaan, joten ei vielä uskalla niitä varsia mussuttaa. :LOL:
 
Tervehdykset täältäkin ja onnea uusille pienokaisille ja vanhemmille :flower:

Meillä oli eilen ristiäiset ja nyt on Valtterin pikkuveli kastettu Vertiksi :D Kiva kun saatiin juhlat juhlittua, niin nyt voi keskittyä pihan möyrimiseen. Neuvolassa käytiin tänään ja syntymäpainoon oli tullut 900g lisää, eli näyttää maitoa piisaavan. Pituuttakin oli alkuperäiseen tullut 2,5cm lisää. Iso poika alkaa jo olla... :LOL:

Meillä on rytmi muotoutunut yllättävän helpoksi - 2 tunnin syöttövälillä mennään ympäri vuorokauden ja nelisen kertaa vuorokauden aikana kätistään puolisen tuntia vatsavaivoja (ysi kätinä aamuyöstä ja se on ainoa mikä toisinaan väsyttää). Rela -tippoja annan päivittäin. En tiedä mikä on konkreettinen hyöty, mutta jos sillä on äidille psykolognen merkitys, niin hyvä niin :LOL:

Rintapumppu pitäisi käydä ostamassa, kun tuo vanha on tosi huono ja en saa sillä herumaan ku parikymmentä milliä... :kieh: Aventia on kovasti kehuttu, mutta hinta on kyllä aika kova jos ei sitten toimikaan mulla. No harkitsen lauantaihin asti.

Suotta vuotis pyytelet anteeksi, sitä vartenhan me täällä ollaan, että saa rauhassa purkaa. Jokainen vauvaperheen äiti varmasti ymmärtää mitä on olla väsynyt |O

Tsemppiä vielä odottaville!
 
Suuri kiitos kaikille haleista ja kukkasista, takaisin samanlaiset setit joka iikalle :heart: Kyllä mä pärjäilen, ihan varmasti

Tänään laskettuna päivänä kävin neuvolassa ja vihdoin on vauva kiinnittynyt. tunsinkin yhtenä päivänä kun hän rymisti ittensä alas lähtökuopiinsa :) Nyt sitten odotellaan, hyppään naapuriin heppahommiin, kävelemään, illalla saunaan ja saunakalja päälle :D. toivotaan tällä systeemillä ainakin muutamat supparit irtoovan. ensi viikoksi varattiin vielä neuvolaa, katotaan vaan niin siellä mä kuitenkin oon. Tammisaari here i come, viimestään kahen viikon päästä :p

eli siis täällä Pinaatti nro.3
 
Tervehdys vaan kaikille!

Vihdoinkin pääsin kotiin äitiyspoliklinikalla käynniltä. Tänään oli siis aika kääntämisyrittämiselle. Pikkanen oli sen verran itsepäinen, että suostui vähän liikuttamaan pyllyään, mutta pään piti kyllä samassa paikkaa. Lopettivat yrittämisen kun syke laski, eivät haluneet ottaa mitään riskiä.

Kyselivät sitten omaa mielipidettäni synnytystavasta ja lantiokuvaukset olisi ollut seuraavana edessä. Mutta päätin jo viime viikolla, että jos ei suostu perätilasta kääntymään, niin tämä ei kyllä alakautta tule ulos :D Eivätkä onneksi lähteneet siihen pakottamaankaan. Olisihan tuossa voinut käydä niinkin, ettei olisi edes ollut edellytyksiä alatiesynnytykselle.

Ja kävipä nyt sitten niin, että sain jo huomiselle sektioajan, joten lähdenpä sitten näin nopeasti nyytin hakureissuun. Muutoin tässä varmasti oltaisiin vielä kärvistelty ja pitkään.
Takapakkia voi tietenkin vielä tulla, jos pikkanen päättää vielä tässä sittenkin vaihtaa asentoa, sitten sektio peruutetaan. Olen kyllä itse aivan valmis huomista varten, toki leikkaus hieman pelottaakin ja miten toipuminen lähtee käyntiin... Mutta otetaan päivä vain kerrallaan :D

Tulen sitten kertomaan kuulumiset kunhan kotiudun.

Tikru77 ja pikkanen 39+1
 
Äh, en oikein tiedä mitä tässä tehdä.. Nyt on yhdestä lähtien supistellut koko ajan.. Supistusten väli 2-5 min.. Toiset supistukset on toooosi kipeitä ja pitkiä, toiset lyhyempiä ja ei niin kipeitä.. Alaselkä on ihan jumissa ja jatkuva polte.. Otin panadolia ja ajattelin lähteä sänkyyn makoilemaan.. Soittelin sairaalaan ja sanoivat vaan että tulet sitten kun tuntuu siltä, ei me täältä voida luvata että sulla synnytys olisi käynnissä.. Tiedä nyt sitten mitä tehdä.. Maanantai iltapäivästä lähtien on supistuksia tullut, enintään kaksi tuntia ollut väliä.. Pitää tässä kahtella.. Ehkäpä se olisi menoa sitten nyt..

Sofku 40+2
 
Mun on nyt pakko mainita asiasta, miten on ainaki käynyt omalla kliohdallani.
vauveli syntyi 41+6 käynnistyksellä ja tällä hetkellä mä en voi olla muuta ku ikionnellinen tuosta yli menneistä 2viikosta, vaikkakin ne olivat elämäni pisimmät ja uuvuttavimmat viikot!
Nyt kun tuo nyytti on kainalossa, niin tuo 2viikkoakin noin pienellä tekee neuvolan mukaan oikeasti ihmeitä! Vauvalla ei minkäänlaista mahavaivaa, nukkuu yöt (9h) yhdellä syötöllä. jaksaa päivisin seurustella parikin tuntia aina putkeen. Kannattelee jo kovin päätään,(harjoittelee) on jäntevä ja suoraan neuvolatädin sanoja lainatakseni: hyvin kehittynyt, äärettömän reipas tyttövauva. Ihossa ei mitään ongelmaa, eikä muutenkaan. syö ja nukkuu. Yks asia kans mistä mainitsi on hänen refleksit, eli katselee jo kovin tummilla silmillään ja kohottaa katsettaan valon ja äänen suuntaan.
Eli "yliaikaiset" vauvat ovat paljon valmiimpia, koska heidän kehityksessään tuo kaksikin viikkoa voi olla tosi merkittävä. Ainut millon tämä vauva on huutanut, oli se hetki kun hän syntyi, hän karjui ku pieni tiikerinpentu tunnin putkeen ja aivan varmasti siitä syystä että hänet otettiin kohdusta pois, eikä hän olis vielä halunu tulla :heart:

Nämäkin kaikki ovat yksilöllisiä, mut mitä neuvolatädin 28v kokemukseen on uskominen, niin tätä mieltä hän ainakin oli. Maha vaivoistakin hän sanoi että tuo ruokatorven "läppä" on monesti vähän kesken kehittynyt vielä 38-40vkolla ja siksi imeminen aiheuttaa ilmaa. Yliaikaisilla vauvoilla läppä taasen on ennättänyt kehittyä kunnolla ja sairaallassa kun tehtiin ns. ilmavaiva testit tunti syömisen jälkeen, niin hänellä ei ollut ilmaa yhtään.

Täällä taas nautittu aurinkoisesta päivästä ja pian lähdetään Luhdan varastontyhjennys päiville.

Voikaa hyvin

Minä ja Voice 12vrk
 
Erehdyin surffailemaan netissä ja löysin toisenkin mahdollisen pumppuehdokkaan :D Saksassa valmistettu premium (http://www.lillamamma.com/puoti/product_details.php?p=238 ) muistuttaa kovasti tuovat Aventia, mutta on melkein puolet edullisempi. No nyt sitten pähkäilen, että kumpi kannattaisi hankkia... :kieh:
 
heippa taasen :wave:

täällä ollut taas ihanteellinen päivä. tai ainakin melkein..
tyttö ollut kiltti ja nukkunut vaan. pojat sen sijaan vapaapäivänään laittavat äidin helisemään |O nuorempi, 3,4v poika kusi tänään tahallaan housuun mielenosoitukseksi. :eek: :kieh: voi hel.vetti sentään.
tullut hälle muutenkin takapakkia, ei osaa muka riisua eikä pukea itseään millään tavalla. :/
ehkä tää tästä. esikko onneksi samanlainen kuin ennenkin.. pieni helpotus tähän arkeen.

dooris mä käytin disflatylia (meniköhän niin) nuoremman pojan kanssa, auttoi musta paremmin kuin cuplaton. tällä hetkellä vaan relatipat käytössä joita saa apteekista ainakin.
d-vitamiinin aion suosiolla jättää ainakin kk päähän. sillä siitä saa varmasti hirveät mahavaivat.
niin tein tuon nuoremman pojan kanssa ja terve kuin pukki on. :whistle: eikä luita katkennut vaikka välillä luulisi ;)

malttamaton taisikin jo lähteä, onnea synnytykseen ellei ole syntynyt jo :wave:

vuotaraaputin sinne iso :hug: voin vaan kuvitella tilanteen kun esikko huutaa ja toista pitäisi syöttää rauhassa- :/
uskon että sekin vaihe menee ohi kun vauva alkaa enemmän muutakin tekemään kuin roikkuu tissillä tai nukkuu.
niin, ja onnea pojalle nimestä. on on ikas ihana B)
nopeat imetyskerrat on täällä kanssa tuttuja. toisinaan roikkuu sitten pidempään- varsinkin yöllä.

mussulle ja koko perheelle ja pojalle onnea nimestä
on aika veikeä nimi kyllä =)

sofku taitaa kanssa olla valmista kauraa synnärille. onnea matkaan vaan :wave:

taidan mennä nauttimaan television anneista ennen kuin tyttö herää. :wave:
 

Yhteistyössä