***Huhtihiput 2008 Huhtikuussa***

RouvaPannunen nro 6 Ja täällä myös omaa ennätystä tehdään, rv41+1...
Tänään yritän tosissani häätää tämän asukkaan myös muiden kannettavaksi. Kovempia supistuksia on tullut pitkin päivää, oli mukavaa olla kaupassa :x ! Peukkuja kaikille jotka meinaa päästä tänään matkaan! :)
 
sofku ootko vielä paikalla? meinaan mulla oli Miskasta supistukset ensi alkuun tosi epäsäännöllisiä, vedethän meni aiemmin. sittenkin kun synnytys oli käynnissä, eli suppareita oli tullut 5min välein, alkoi välit muuttua ja kaikki supistukset ei ollut kipeitä, osa taas vei konttausasentoon synnytysvastaanoton lattialle, siinä mahtoi olla jollakin naurussa pitelemistä :whistle:
synnytyssalissakin kätilö kellotti että supistukset vaihteli tosi tiuhaan, välillä tuli minuutin, välillä kolmen välein. ja kuulemma olivat LIIAN LYHYITÄ supistuksia, povasi että menee mooooonta tuntia. juu, TUNNIN olin salissa ja muutamassa minuutissa avauduin sellaisen 7-8cm, sitten olikin hyvä kun kätilö sai just ja just pojan kiinni kun alkoi ponnistuttaa.
että kyllä mä kävisin näytillä jos YHTÄÄN siltä tuntuu! mulla niitä kipeitä suppareita ei kerennyt olemaan kuin pari tuntia, jos niitä oisin kotona ootellut ja kattellut niin Miska ois syntynyt kyllä tätinsä käsiin.

vetäisin sitten itkut neuvolassa. Miskan paino kun on liian alhainen, eli ei ole vielä syntymäpainossaan, vaikka tankkaakin tissiä usein. ja minä hullu kun toivoin täysimetystä, mutta jää tälläkin kertaa haaveeksi :ashamed:
nyt sitten poika saa lisämaitoa kunnes pääsee syntymäpainoonsa ja sitten lisämaidon voi lopettaa. toivotaan ettei korvike sotke nyt imetystä, esikoisella kun se pullon jättäminen olli helppoa.
 
mussu, mulla on Aventin manuaalinen pumppu ja eilen kokeilin sitä ekaa kertaa ja tykkäsin kovasti. Tyhjensin vain hieman pinkeää rintaa, mutta tuntui tosi tehokkaalta jo pienellä imulla eli en painanut pumpun "kahvaa" edes pohjaan. Tosin kokemusta muista pumpuista ei ole. Mulle suositeltiin tuota ja netistäkin luin monelta palstalta, että on tykätty.
 
Nyt iski ongelma. Mehän ollaan ihan hienosti nyt pärjätty 3päivää ilman lisämaitoa :D ...mut mut..meillähän on tuo lääkitys ja se lääke pitää murskata ja sekoittaa pieneen tilkkaan maitoa. Tähän asti se on niin sekoitettu NANniin. Päätin sitten äsken pumpata vähän maitoa sitä lääkettä varten, mut mitä vielä.... saalis pari pisaraa :eek: Toi kaverilta saatu halpis pumppu on täysin väärän mallinen mun rinnoille!!! Onko ne kaikki samanlaisia??? No nyt on yritettävä yhdeksältä pumpata uudestaan kun on lääkkeen antoaika ja jos ei onnistu niin on avattava nanni purkki 2ml takia :kieh: Tosi kiva!!! Mun on varmaan huomenna lähdettävä ostamaan kunnon pumppu. Kun tietäis vaan mikä olis just mulle sopiva!!

Joanna ja Tiltsu 3vk
 
Joanna mulla ei IKINÄ irronnut kuin pari milliä pumpulle ja silti neitiä imetin ilman kiinteitä 6kk ja lopetin imetyksen vasta kun ipana oli 1v4kk. että ei se pumppu aina kaikkea kerro... laitapa maidonkerääjä rintaliiveihin kun imetät, siis kerääjä toiseen rintaan mistä imetät. ja imetysten väliksi voit laittaa jos tuntuu että tulee maitoa muutenkin. ei mene hukkaan nekään tipat ja saat sitten siihen lääkkeen laitettua.

ja vinkki kaikille jotka harmittelee tahroja vauvojen vaatteissa. aurinko poistaa hiton tehokkaasti tahroja, eli pyykit kuivumaan auringonvaloon! meillä on lähtenyt mustikka, kakka, veri, porkkana jne täysin valon ansiosta.
 
Täällä nro10 :wave:

Iltapäivän on supistellu aika mukavasti ei mitenkään kipeesti mut kuitenkin.Varmaan se aamuinen ikkunanpesu auttoi.Ja vaikka nää nyt ei kipeeksi muuttuisikaan niin valmistelisi ees paikkoja huomista varten ettei tarttis ilman nyyttiä pois tulla :heart:

Aippa3 ja poikanen 41+4
 
Tässäpä sitten nro 11

MasterBlaster me asutaan täällä vielä idenpänä, elikkäs Kivikossa... ei siis ihan naapureita olla, mutta suht lähekkäin kuitenkin asustellaan. :D

Oon tänän siivoillut aika lailla, ja nyt on illalla pikkusen supistellut, mutta ei mitään säännöllistä eikä kovin kipeetä...

elzibelzi & Nöttönen edelleen 40+2
 
Soitinpas sitten iltapäivällä neuvolaan ja sanoivat, et antibioottikuuri päälle, olis ilmeisimminkin virtsatientulehdus, noh, huomenna sit reseptiä hakemaan :attn: Johan siitä onkin ainakin 10 vuotta kun on viimeks tullu antibioottia syötyä.. Mutta kun ne vielä sanoi et pitäis varuiks hiivalääke kuurikin vielä käyttää :attn: :attn: :headwall:
Juuh..ja mä olen nro 12
 
heippa ja pahoittelut ku en paljoo ehdi kirjoitteleen..
nytkin olis niin monelle kommentoitavaa mutta ku oon pienissä osissa lukenut niin en muista enää kenelle piti ja mitä sanoo..
Ainaki v.raaputtimelle piti sanoo et älä murehdi lisämaidosta! Ja ihana et tulit sittenki takaisin!

Rintapumppukeskusteluun piti sen verran sanoo et mulla Aventin isis ja on huippu! sillä tulee "pumppaamattakin" pitkään maitoa, eli sillee et ekana muutaman kerran pumppaat sit painat kahvan pohjaan ja saattaa 5 minuuttiakin sillä yhdellä kahvan painamalla virrata maitoa pulloon. Yhden kerran oon nyt testannut niin et imetin samalla ja pumppasin 15 minuutissa 60millii (kiitos vinkistä imettää samalla). Sitä mä vaan muuten mietin et miten paljon 2 viikkoinen juo kerrallaan maitoa? Eli jos pumppaan ja lähen vaikka kauppaan niin paljon mun pitää varata isille maitoa pulloon että se saa vauvan syötettyä tyytyväiseksi? Riittääkö tuo 60millii vai pitääkö olla enemmän?

omaan napaan - meillä mies meni maanantaina takas töihin oltuaan viikon kotona (pitää kyllä 3 viikkoa muttei sittenkään heti vaan osissa) ja mulla on ollut kädet täynnä töitä. aamuisin pelkästään puistoon ehtiminen on yksi supersuoritus ja päiväunet ollaan nukuttu koko poppoo, en mä jaksais ilman unia.. muuten mennyt kyl ihan ok. poikakaan ei ole mitää isompia kriisejä vielä saanut aikaseksi, mut ehtiipä tuo vielä, eihän pikkuveli ole vielä ees sitä kahta viikkoa täyttänyt ku vasta lauantaina tulee sen..

meil edelleen vauva helppo ja rouva P:n kanssa samaa kirjaa luettu eli munki toimintamalli on "joka itkuun tissiä" ja se kyllä toimii! eipä ole paljoa itkenyt ku pikku inahdus kuuluu niin saa heti rinnan suuhun (usein jo ennen ku ehtii itkeä ). tissittelyyn meillä meneekin aikaa tosi paljon, poika imee yhtä rintaa kerrallaan noin 30 min ja se saattaa syödä kolme rintaa lähes peräjälkeen (ehkä vaipanvaihto jossain välissä ) joten aamullaki menee helposti 1,5 tuntia että saan sen syötettyä ennen puistoon säntäämistä. mut joo tää tissillä asuminen näkyy kyllä painon kehityksessä, oli 4 vrk:n iässä 70g yli syntymäpainon. Huomenna olis sit 2 viikkois neuvola ja näkee miten paljon on tullut tuon 4 päivän punnituksen jälkeen.

mut ei noi tissimaratoonit oo silti häirinnyt sillä sit ku nukkuu niin nukkuu kauan ja unien välissä tankkaa nopeampaa vain yhdestä rinnasta. eli yöllä ja päiväunilla saan jatkaa nopeeta unia.
...niin en siis ole vielä laittanut ulos kunnon päiväunille, nukutan sisällä että saan itekin nukuttua. (mä en luota itkuhäläreihin niin et voisin ite nukkuu sisällä samaan aikaan ku vauva on vaunuissa ulkona) toki aamu-ja iltapäivällä nukkuu lyhyemmät päikkärit ulkona siinä samalla ku ollaan esikoisen kans ulkona.

...jaa-a. nukkumaan kai pitäis että jaksaa.

Anu ja poika 1viikko ja 5 päivää
 
Huomenta kaikki!

Ei mitään uutta täällä myöskään. Alavatsaa juilii menkkamaisesti, mutta alan epäillä että kyse onkin jostain tulehduksesta eikä paikkojen aukeamisesta - tätä on kuitenkin kestänyt jo pari viikkoa ilman mitään edistystä... Yöllä kun heräsin puolihorteessa en meinannut muistaa olevani raskaana, oli niin "normaali" olo.

Päivän ilonaihe: vuoden 2008 äitiyspakkaus näyttää paljon tylsemmältä kuin edellinen pakkaus, olen iloinen että ehdittiin saada vanha pakkaus.

Viljaliina 40+1
 
viljaliina juu ei ollu kyllä yhtään ainakaan mun värinen tuo uusi pakkaus. Tämä mikä saatiin on paljo kivempi!

Meillä on menossa aivan kamala päivä. Neljän aikaan oli herätys kun Vertillä alkoi masua vääntää ja sit onkin loppupäivä ollut tissillä roikkumista/ sylittelyä. Yleensä rauhoittuu pihalle aika hyvin nukkuun, niin tänään hätäsesti tunnin torkahti ja nyt on taas tuossa tissillä. Alkaa nännit olla jo aika arkana :headwall: Niin ja isäntä on vielä illalla lähdössä kaverin kanssa juhlimaan, ku tyyppi muuttaa muualle asumaan... Ens perjantainakin on isännän iltavapaa, kun lähtevät pe-la Ouluun firman bileisiin :kieh: Kaks viikkoa sitten oli varpajaisryyppäjäiset... Ei siinä muuten mitään, mut ku tietää et se seuraava päivä on aika hiljasta minkäänlaisen avun suhteen! Nyt väsyneenä jokseenkin siepaa. Olis ollu kiva antaa vaikka huominen aamuvalvominen miehelle et olis saanut nukuttua :(

Eli sellaista tänään... :ashamed:
 
Huomenta!

Meillä isommat pojat lähtivät mummolaan, joten ollaan pikkujäpikän kanssa kotona ja yritän pistää vähän jotain järjestystä tähän kaaokseen. Väsyttää taas yhden katkonaisen yön jälkeen, mutta sentään sain aamusta nukkua pidempään ja mietinkin, mitä sitten tulee, kun mies palaa töihin. On hänestä ollut älyttömästi helpotusta, vaikka aina valitankin kaikesta... :ashamed:

V.raaputin, tosiaan kiva kun otit suunnan takaisin ja eiköhän se lisämaitokin jää jossain vaiheessa taas taakse :hug:

Meillä kävi eilen (10 vrk:n iässä) terkkari, joka huomasi Paapaun suussa sammasta. Sain melko jännät toimintaohjeet: syötön jälkeen keitettyä, jäähtynyttä vettä suuhun, pari kertaa päivässä pari tippaa puolukka- tai karpalomehua kitaan. :eek: Tuolla on nyt keitettyä vettä odottamassa seuraavaa syöttökertaa. Paino oli neuvolakortin mukaan noussut "nätisti", vaikka ei se musta paljolta kuulosta, että vain 100 g syntymäpainosta. Jänteväksi mainitsi. :heart:

Ihanaa kun nyt turvotuksen laskettua pojan silmät ovat niin tarkkaavaiset ja tyyppi on jo kovin itsensä näköinen. Ei enää tunnu, että hoitaisi mini-Anttoa. Erilaisiakin ovat, siis luonteeltaan: mielestäni Antto parkaisi nopeammin palvelua vauhdittaakseen, tämä taas ähisee aikansa kärsivällisesti. Yritän toki reagoida ähinöihin pian, ettei tarvitsisi lähellekään sitä rääkyvaihetta mennä, ehkä sekin pitää pojan rauhallisempana. Toistaiseksi ei vielä ole tullut tilanteita, ettei kertakaikkiaan saisi miekkosta rauhoittumaan, sitä oli nimittäin jonkin verran alussa Anton kanssa ja kyllä otti hermoon. Silti esikoinenkin oli aika rauhallinen vauva. Vielä kun tämä tulokas nukkuisi yöt pidemmissä jaksoissa, olisin riemuissani. Vaikka olen kyllä näinkin, ihana poika :heart: Esikoinenkin näyttää siltä kuin rupeaisi hiljalleen sopeutumaan tilanteeseen, vaikka tarkkaan valvottava onkin. :whistle:

Enpä muista, mitä muuta on pitänyt kommentoida, kun en ole aikoihin ehtinyt kirjoitella. Tsemppiä kuitenkin niille kahdelletoista (ellei lisää ilmoittaudu), jotka vielä puoliintumistaan odottavat! :hug: Tietysti myös niille, jotka ryytyvät rakkaan taakkansa alle ja ovat jo todenneet, miten paljon enemmän hoitoa se ulkopuolella oleva vauva vaatii ;)

Viikonloppua,
t. Kalenteri ja pikkuveli, 11 vuorokautta :heart:
 
uusi pakkaus minäkin katsoin heti, että aika vaisun näköisiä vaatteita. Mutta taitaa olla muutama muukin tuolla kelan sivulla noita kuvia tutkimassa, kun mulla kestää hirveän kauan aina yhden kuvan aukeaminen. :LOL: Mutta radiosta kuulin, että tuossa on kestovaippoja enemmän kuin ennen. Pitääpä tutkia millaisia.
 
Essi ei tarvi hakea erikseen.

meillä pesittiin viime yö. eli nukuttiin iho ihoa vasten ja se kyllä OIKEASTIKIN lisäsi pojan imuhaluja, veteli tiuhaan tahtiin ja söi KUNNOLLA. eilen sai kerran lisämaitoa ja tänään on saanut parikymmentä milliä. aamulla jaksoi kerrankin myös syödä molemmat rinnat tyhjiksi, yleensä simahtaa puolessa välissä ja sitten saan herätellä. katotaan nyt miten käy, ei tuo lisämaito enää niin vituta kun tottahan sitä vauvan voinnin mukaan mennään. ja uskon kyllä että imetys tulee onnistumaan lisämaidosta huolimatta, kuten Mineallakin.
 

Yhteistyössä