***Huhtihiput 2008 Huhtikuussa***

Vuotaraaputin ihanat kuvat, niin ja kiitti taas sivistämisestäni..
Täällä ei mitään uutta, ihana ilma ja just tulin koiran kaa ulkoilemasta

Essi- ja tyyppi 40+5 (niin ne päivät vaan lisääntyy :kieh: )
 
huomenta täältä kaikille..
tuntuu että tää aamu on mun nettiaikaa joten tulee monesti aamulla kirjoiteltua ja luettua täältä uutisia :D

MasterBlaster meillä neiti on max.2h hereillä kerrallaan, sekin yleensä työn takana :LOL:
esikoinen oli aikoinaan samansorttinen, nukkui, söi ja kakkasi ;)
nuorempi poika taas oli aivan erilainen. valvoi kanssa alle 2 viikkoisena ihan tajuttomia aikoja ja sylissä piti vaan olla ja inisi. sellainen perustyytymätön kaveri oli :whistle: ;)

joannalle ja perheelle suuri :hug: . toivotaan että kaikki hyvin!


** täällä taas ihana päivä. klo on 10.30 ja mittarin mukaan varjossa jo +10 astetta- B)
ihanaa, kesä tulee- oletteko mammat valmiita? :D
rantakunnossa en ainakaan minä, mutta muuten kyllä :LOL:

mies töissä taas- onneksi oli aamulla pari tuntia apuna ennen kuin lähti. on tää hirveää, pitäisi kolmelle pienelle antaa aikaa paljon ja vaan 2 kättä löytyy ja hatara pää :ashamed:
ens v-loppuna pojat menee yöksi kylään ja me miehen kanssa maalataan meidän makkari ja laitetaan sen kuntoon.. vihdoinkin :whistle:

mutta, mä voisin vaikka laittaa päälleni jotain muuta kuin miehen pitkät kalsarit ja maitoläiskällisen topin :LOL:
tosin naapurit jo yllätti mut tässä asussa joten mitäpä sitä enään vaihtamaan, eiköhän sana ole kiertämässä että mä olen aivan räjähtäneen näköinen juuri synnyttänyt :LOL: :LOL:

kaikille oikein ihanaa päivää vauvojen kanssa ja mahallisille tsemppiä :wave:

pulttis ja tyttö 10 päivää :heart:
 
joo ton mä tiesinkin et tulee vasta seuraavassa kuussa.. mut kun oli tommonen lapslisähakemuspaperi tuolla laatikossa..( mut se olikin muutos juttuihin)

no siis mitään virallista ei siihen synnytyspäivään oo selvinny mut kyl ne (miehen pomot) nyt on hyväksyny et se sieltä sit häipyy.. (ilman syntymätodistusta.. jota ne jo kerran kans kyseli.. ja semmonenhan onkin jo tässä kohtaa valmiina ) :LOL:
 
Pikana vaan taas jotain kommentoin....masterblaster tuttu tunne tuo ettei vauva halua olla kuin sylissä...meillä oikein syli- ja tissitakiainen. Äsken vatkasin taas kantorepusta-sänkyyn eestaas, kunnes vasta parin kerran jälkeen suostui itse nukahtamaan sänkyyn, tosin pienen huutokonsertin saattelemana, mutta en mennyt katsomaan ja nyt tuolla tuo poitsu vetää unta B)

Nyt on hetki aikaa itselle...(tai kodinhoidolle)......joten menoksi...

**muoks** Niin siis meilläkin ollaan pitkiä pätkiä hereillä, päivällä tai illalla(tai yöllä) ...olen luokitellut nuo mahavaivoiksi koska niin kovin näyttäisi kipristävän ja ukkeli huutaa aina sen aikaa kun mahaa vääntää, eikä pysty nukahtaan....
 
Taas oli uusia vauvoja tupsahtanut, Onnea vaan! :flower:

Pikaisesti omaa napaa, ei taida poika omin avuin ulos tulla... :headwall: Supistuksia kyl tulee mut ne ei vaan riitä käynnistämään synnytystä. Soitin neuvolaan et mihin saa varautua maanantaina äitipolilla ja käski varautua siihen et käynnistävät heti tai tiistaina. Nyt en enää jaksa stressata joka supistusta ku tietää et ehkä jo maanantaina on vauva sylissä. :) Hieman jännittää tuo käynnistys ku esikoinen käynnistettiin ja synnytys kesti 5h ja oli aika raju. Kakkonen lähti itestään ja kesti 10h, mut oli ihanan rauhallinen ja kivuton.
Nyt ollaan sit siivottu koko aamu et ei alkuviikosta heti tarvitse. Mies ehdotteli illaksi vielä loppujakin kahta ässää mut enpä tiedä taipuuko enää... :LOL:
Oon muuten nukkunu yöt kuin tukki, kroppa vissiin kerää voimia koitokseen.
Onkohan moni lähteny vauvan hakuun, tänään onki kaunis päivä syntyä! :)

RouvaPannunen ja masu 41+3
 
No heippa täältäkin;-)

Taas tullut uusia huhtihippujakin maailmaan, tervetuloa, ja onnea kaikille tuoreille äideille ja isille :flower: =)

Joanna:
Millaisia nykimiskohtauksia? Meilläkin Väinöllä mielestäni vähän sen tapaisia, varsinkin kun koittaa tarrata tissiin kiinni, välillä pää nykii jotenkin oudosti. Neuvolantäti ei ottanut lainkaan kantaa moiseen, sanoi, että katsotaan sitten ekalla neuvolalääkärikerralla, ellei siihen mennessä helpottanut... :(

Toisaalta, samainen neuvolantäti ei ottanut kantaa tuohon jälkivuotoasiaanikaan, vaikka sanoin hänelle, ettei vuoto ole vähentynyt ja että haju on karmea... No, torstaiyönä heräsin sitten yhden aikaan siihen, että olin umpijäässä ja kuumetta oli 39,1 astetta... Siitä lähdettiin sitten Taysin äitiyspäivystykseen, ottivat verikokeet ja ultran ja kohtutulehdushan se sitten oli.. Perjantai-aamuna kuumetta olikin sitten jo 39,8 astetta, koko eilinen päivä meni vähän kuin sumussa, ja maha oli niin kipeä, ettei liikkumaan meinannut päästä... Antibiotit onneksi alkoivat jo vähän puremaan, kuume laski, maha on enää kamalan arka, mutta eiköhän tämä tästä helpota, hope so :/

Mutta onnea kaikille vauvanhakureissuunkin lähteneille ja kärvistelijöille pitkää pinnaa, onneksi kelit ovat upeat =)

Dooris ja Väinö 13 päivää ;)
 
Hyvää matkaa rouva pannuselle. Malttamattomallakin jo varmaan oma nyytti kainalossa...

Tuntuu ettei tää vauva ulostaudu ikinä. Mulla onj ollut tänään henkisesti jotenkin tosi rankka päivä. Itkeä tirautinkin tuossa jossain vaiheessa ihan vaan sen takia, kun on niin ärsyttävää tämä odotus. Musta tuntuu, että koko mun odotusaika on ollut yhtä ruusuilla tanssimista, mutta nyt se ei tunnu enää kivalta, kun haluais että jotain alkais jo tapahtumaan!! :headwall:
No, eiköhän tämä tästä, kun ei kuulemma kukaan ole vielä tuonne sisään jäänyt loppuiäksi... :/

Vois kuitenkin sanoa, että mulla tän päivän kärvistelytilanne on ollut:
|O |O |O |O

Meikäläinen ja Nöttönen 40+4
 
Joannalle ja elzibelzille :hug: ja tsemppiä kaikille kärvistelijöille tasapuolisesti.
Rouva P:lle onnea matkaan!

Dooris en nyt tietty tiä miten teidän poika "nykii" mutta semmonen tissin hamuaminen äkkiliikkein on ihan normaalia. niin ja voi :hug: sullekin, ei varmaan hyvä olo kohtutulehduken takia.

Sit vielä jaksamisia kaikille masuvaivaisten vauvojen mammoille. Toivottavasti helpottaa ennemmin tai myöhemmin. Ja niinku Pulttis (muistinko oikein?) minäkin neuvoisin siirtämään d-vitamiinien aloittamista parilla viikolla tai kuukaudella. Mä esikoiselle syötin 2 viikon iästä mut mahavaivat niistä tuli ja oltiin sit 1kk syöttämättä ja sit ku aloitettiin uudelleen niin oli masu ilmeisesti valmiimpi vitamiineille ku ei enää reagoinut. Niin ja nyt ajattelin kokeilla vitskuja kans vasta ku vauva tulee kuukauden ikään.

Meillä menee edelleen hienosti pojan kanssa, perjaintaina oli neuvola ja oli saanut 1viikon ja 6päivän ikään mennessä puoli kiloa painoa kasaan ja painaa siis nyt jo yli 4 kiloa! Pituutta oli saanut 1,8 senttiä ja on siis kasvanut oikein hyvin. Painoa etenki oli tullut hyvin ku kuulemma yleensä täs 2 viikon neuvolassa ei vielä noin reippaasti ole tullut.

Käytiin muuten tänään ekaa kertaa vauvan kans ruokakaupassa, tyyppi nukkui koko reissun.. Hyvä niin. Jotenki sitä jännittää ekaa kauppareissua yms. ku miettii et mitä jos pitää syöttää ja vaihtaa vaippaa ja ja ja.. Ei oo yhtää kiva noin pienen vauvan kans mennä jonnekki ison marketin vessaan vaipanvaihtoon ku ne on niin likaisia.

no joo, nyt meen miehen kainaloon.

(vauva ottanut tavaksi nukahtaa yöunille siinä puoli kymmenen, ihana et on jo jotain rytmin tynkää. onko muilla jo samaa havaittavissa? samaten meillä vauva nukkuu pitkät päiväunet samaan aikaan ku esikoinen nukkuu omat päikkynsä, saan minäkin levätä!)

Anu ja poika 2viikkoa ja 1päivä
 
elzibelzi :hug: , ymmärrän sua hyvin. Ei tää meidänkään vauva tee elettäkään syntyäkseen. Mä vaan koko ajan odotan ja odotan. Huomenna on taas neuvola ja siellä tuskin mitään uutta tulee. Alan olla jo niin kärsimätön ja pinna on koko ajan kireellä. Ei supistele, ei sitten yhtään. Taidan olla jotenki viallinen kun en saa tätä vauvaa ulos. Taas takana yksi hyvin nukuttu yö ja edessä hyvin pitkä päivä...

sh07 rv 40+3
 
Rouva Pannunen sinä sitten pääsit matkaan, onnea! (Kateellisena täällä )

eltzibelzi ja sh samoilla fiiliksillä. Mulla kaikki vauvat syntyneet ajoissa, niinpä nytkin rv 37 asti joka ilta nukkumaan mennessä miettinyt että jokohan ensi yönä, mutta ei, mitään ei tapahdu! Mulla myös huomenna neuvola. Jokohan sais äippäpolille ajan, olis edes jotain konkreettista odotettavaa. Mutta eihän tässä enää mitenkään voi kovin kauan mennä, tsemppiä meille!

Ei sitten mies joutanut yölläkään kotiin töistä. Ei varmaan jaksanut muutamaksi tunniksi kotiin ajaa vaan jäi töihin nukkumaan. Pitänee tuossa päivemmällä soitella milloin aikoo kotiutua. Hääpäiväkin olisi tänään, niin että jos edes äänen kuulis! Onneksi tämmöisiä viikonloppuja ei paljon ole, nyt jokin erityishässäkkä parina viikonloppuna, sitten ei pitäis enempää olla.

Mutta jos vaikka kesäverhot vaihtaisi tänään, olishan siinä vähäksi aikaa hommaa...

Puella ja Kompiainen 40+5
 
Rouva P:lle onnea matkaan, vaikka tosin veikkaan että nyytti on jo sylissä :heart:

Joannalle :hug:

Dooris :hug: toivottavasti tulehdus on jo paranemaan päin. Mä mainaan huomenna soittaa äitiysneuvolaan, kun mulla on kummallisia tuntemuksia tuolla alakerrassa, menee huonompaan suuntaa, vuoto on rusehtavaa ja sitä on tosi vähän, mutta tuntuu että virtsaputkessa vois olla jotain.... toivottavasti ottavat kaikki mahdolliset kokeet ettei tarvii jäädä miettimään. Ja tikit senkun kiristää :headwall: (tai eikai tuolla tikkejä enää ole, mut joku kiristää kuitenkin :'( )

elzibelzi ja sh07 ja Puella ja kaikki muutkin kärvistelijät, tsemppiä ihan hirmuisesti loppumetreille :hug: uskon kyllä että voi olla mieli maassa ja ahdistunut olo. Harmi ettei voi esim. siivota "varastoon" että olis esim. parin kuukauden siivoukset varastossa kun vauva syntyy :D mulle olis kelvannut sellanen.

Voi Anu teillä kuulostaan niiiiin helpolta, ja vielä kahden kanssa :eek: Mulla on riittävästi tuossa yhdessäkin. Maha se vaan meillä vaivaa... :headwall: eikä varmaan johdu d-tipoistakaan, kun vatsa vaivat alkoivat jo ennen noita D-tippoja, ja nytkin otetaan niitä tosi vähän ja nekin muutama tippa taitaa valua suupielestä ulos :D Pitäiskö lähtee hakee niitä rela tippoja, eikös joku kehunut niitä? Alkaa olla rankkoja nuo yöt, viime yönäkin reilut 2 tuntia heilutettiin jätkää ympäri kämppää ja sen lisäks vielä kaks syöttö ja kahteen kertaan vaipanvaihto + vaatteet +petivaatteet, taitaa meidän jäpikkä olla kasvanut noista vaipoista ulos...vaihdoinkin yöllä isomman vaipan. Ja kestoja pitäisi myös sitkeästi yrittää käyttää, vaikka se onkin mulla ihan aloittelijan tasolla, ihme resuamista.

Onko muilla "räkäisiä" vauvoja? Meillä tuntuu kokoajan että jotain limaa/räkää kurkussa ja nenässä, ostin jo niitä tippojakin nenään, mut en vielä oo uskaltanut testata. Ja toinen silmäkin rähmii :eek: Mä oon täällä ihan ihmeissäni noiden kaikkien vaivojen kanssa. Käytiin kertaalleen näytillä tuon rään takia neuvolassa, niin eikös silloin kaikki oireet hävinneet, ilmeisesti raitisilma auttoi, mutta eipä auttanut eilen kun yritettiin :whistle:

Sellaista, aikalailla omaa napaa :ashamed:

Nyt yritän juoda kahvin ja nauttia siitä, ennen kuin seuraava erä mahavaivojen kanssa alkaa, jätkä nukkuu tällä hetkellä.

Hysteerinen ja Poju 24vrk :heart:
 
Jotta ei olis tarpeeks kurjaa se et tyttö joutuu olemaan sairaalassa niin pitihän mun sitten itse tulla mahatautiin :kieh: Jouduin eilen lähtemään sairaalasta kotiin, kun olin ripuloinut jo monta tuntia ja tuntui et kuumekin nousee. Kotiin tullessa oli jo 38.5 kuumetta ja tunnin päästä jo melkein 40. Lääkkeellä sai vähän laskemaan mut nousu aina uudestaan hurjiin lukemiin. Aamu neljältä oli vielä 39 astetta kun lypsin maitoa, mut nyt on laskenut jo vähän päälle 37 ilman lääkettä. Mulla ei koskaan ole ollut tuollaista kuumetta... ihan kamalaa!! Teemulle sanoin et olis voinut olla vauvan hoito vähän vaikeaa jos tiltiäinen olis ollut kotona, varsinkin jos mies ei olis kotona. Mä jäin nyt ainakin vielä kotiin, Teemu lähti yksin tytön luo, menen myöhemmin perässä jos olo sen sallii. Harmittaa vaan kovasti tuo imetys. Tyttö saa siellä nyt vastiketta, se on ihan ok, ei se siitä rikki mene. Mut ku mulla on niin vaikee saada tolla pumpulla tulemaan maitoa, niin pelkään että maidontulo nyt vähenee ja joudutaan uudestaan tuvautumaan siihen lisämaitoon josta jo päästiin eroon. Mietin et josko sitä uskaltais mennä vaikka saunaan ja yrittää pumppaa siellä, voiskohan se auttaa?

Joanna
 
Dooris :hug: Varmasti tosi kurja tuo kohtu tulehdus. Ja siitä nykimisestä, meillä se on käsissä ja jaloissa. Nykii symmetrisesti käsiä ja jalkoja noin sekunnin välein kohti päätä. Jos menee oikein pahaksi niin pääkin nykii samalla. Luultavaasti tuo teidän nykiminen on ihan normaalia ja kuuluu siihen hamuamiseen =)
Niitä nykimisiä ei nyt sit taas ole sen perjantain jälkeen tullut, hyvä niin. Nostivat lääkemäärää niin että tabletin sijasta annetaan nyt puolitoista tablettia. Se lääkemäärä veressä oli vielä niin matala ettei lääkkeestä ole oikeesti ollut mitään hyötyä. Eli oireet on kait pysyneet ihan itsellään poissa, joka tietenkin on vaan hyvä asia.
Musta tuntuu et mä kirjoitan nyt vaan omaa napaa :ashamed:

Meillä neiti ei kanssa viihdy itsekseen hereillä ollessaan, eli syliin on päästävä. Kantoliina onkin osoittautunut loistavaksi jutuksi =)

Hysteerinen Mullahan oli kassa virtsaputken tulehdus, mut kuurin jälkeen tuntemukset ei kuitenkaan ole olleet ihan normaalit :( Ja tikeistä.. mulla on vielä kaks kiinni, joka on outoa koska yks irtos jo viikko synnytyksestä :eek:

Kiitos kaikille haleista =)

Joanna
 
Tuttu tunne, elzibelzi ja muut kanssakärvistelijät! Turhautuminen ja epätoivo meinaa iskeä kun mitään ei ala tapahtua :| Jotenkin tuntuu, että kaikki synnytystä varten kerätty tsemppi alkaa kadota. En enää tavallaan usko, että täältä mahasta ikinä tulee ulos oikea vauva... Ja vielä voi mennä pari viikkoa pahimmillaan, huh huh.

Dooris ja Joanna, toivottavasti voitte jo paremmin :hug: Ja toivottavasti pian kuulemme uutisia RouvaP:ltä =)

Viljaliina 40+3
 
Heippa täältäkin;-)

Joanna;
Superjaksamishalit siulle ja pikkuiselle täältäkin, eilen sitten fiksuna kuumeessa unohdin keskittyä muuta kuin omaan napaan :hug: Ja toiset superjaksamishalit vielä tautiinkin, kaamea sairastaa, kun on muutakin mielessä :hug:

Hysteerinen:
Miulla alkoi kanssa tuo vuoto olemaan enempikin ruskehtavaa kuin punertavaa, ja haju oli jotenkin imelän ummentunut?, olikohan oikea kuvaus.. :whistle: Pahin olisi jäänyt väliin, jos terkka olisi laittanut kokeisiin silloin kun asiasta hänelle puhuin, en vain ilennyt alkaa kovistelemaan vielä silloin, kun niitä "kananmunankokoisia hyytymiä" ei näkynyt... Nyt on onneksi jo mahakin about ok, ja kuume laskenut kokonaan. Vuotokin alkaa hiljalleen asettumaan, nyt pärjää taas jo ihan pikkuhousunsuojallakin.

Ahaa, taas tuli kutsu.. ei auta kun poistua katsomaan, mikä hätänä; vaippa todennäköisesti :LOL:

Dooris ja Väinö, tänään jo 2 viikkoa vanha :flower:
 
hysteerinen
mä aloitin maanantaina relatipat ja huuto loppui siihen paikkaan. tiedä oliko sattumaa vai ei. ;) joten kannattaa kokeilla.
samoin olen kerran päivässä syönyt gefilus jugurtin tai pari desiä gefilusmehua. jospa silläkin olisi jotain tekemistä vauvan mahan kanssa.

vauvan nenän vuotaminen täällä kanssa välillä tytön nenä tukossa. on kuulemma pienet sieraimet ja meni jo sairaalassa tukkoon. sain keittispullon mukaan eli tippoja nenään laitan jos tarve vaatii.
niillä saa aika hyvin röörit auki.

jälkivuodosta asiaa onko jollain jo loppunut vuoto tai loppumassa?
mulla eilen tuli vasta ekaa kertaa verta illalla 20 aikaan, yöside oli lähes valkoinen. tänään tosi vähän tullut- onkohan vuoto loppumassa vai alkaako kohta putous?


tänään ekaa kertaa tosi tööt olo. johtunee siitä kai että olen 3 lapsen kanssa ollut yksin kohta 4 päivää.
pojat hyppii välillä seinille, tyttö onneksi kiltti mut tahtoo luonnollisesti yöllä maitoa joten valvon sitten yöllä jonkun verran + päivällä en voi kunnolla nukkua.. :ashamed:

taidan heittää itseni pitkälleen hetkeksi. poikien varamummi tulee tunnin päästä kylään katsomaan vauvaa.. joten se on moro :wave:
 
Hysteerinen meillä ainakin nuo Rela -tipat rauhoittaneet selvästi vatsaa. Toki kitisee jonkin verran, mutta ei mitään tunnin selkä kaarella huutosessioita... Mutta se on varmaanhyvin yksilöllistä mikä kenelläkin auttaa.

Vertillä kanssa rähmi toinen silmä muutaman päivän, mutta lämpimällä vedellä pyyhkiminen auttoi eikä äitynyt kvin pahaksi. Esikoisella oli pienenä muutaman kerran pahempi silmätulehdus. Toivottavasti nyt vältytään niiltä.

Meillä äijä syö kyllä tosi tiukalla tahdilla. Pisimmät unet on tähän mennessä ollu 2,5h...

Mutta nyt taas karjuminen kutsuu :D
 
Pulttis annatko sä niitä Rela-tippoja sen 5 tippaa kerran päivässä joka päivä vai miten annostelet? Ostin niitä nyt sit kokeeksi. Luin vaan netistä, että voi aiheuttaa kovaa vatsaa eikä sovi kaikille, mutta testaamallahan se selviää. Ja jotkut sanoo, että vaikutus alkaisi vasta viikkojen päästä...?? Toi tyttö on niin tyytymätön aina yleensä iltapäivisin eikä meinaa nukkua, että lieneekö sillä pieniä ilmavaivoja. Pitää itekin nappailla noita Gefilus-kapseleita ja tosiaan vois ostaa Gefilus-tuotteita muutenkin.
 
dodih...meille syntyi 24.04 klo 3.59 potrakka poika vauva. 4700g, 55cm ja hattu 39 cm...hiukan heitti toi lääkärin arvio 3800-3900g olevasta vauvasta ....noh onneksi sen koon sai tietää vasta jälkikäteen :LOL: synnytys meni vauhilla kerettiin sairaalas olemaan 15 min ja ponnistus alko.imukupilla tosin otettiin,kun sydänäänet laski 50-60,oli napanuora solmussa, noh eipä ollu tota ravinnon saantia haitannu ainakaan.eilen kotiuditiin ja tää on just niin ihanaa kuin muistinkin.
onnitteluja kaikille muillekkin jakaantuneille huhtikuisille.en nyt kerenny lukee kauheesti tekstejä,joku toinen päivä täytyy tulla lueskelemaan...
welhotar + poitsu 3 vrk
 
Alkuperäinen kirjoittaja MasterBlaster:
Pulttis annatko sä niitä Rela-tippoja sen 5 tippaa kerran päivässä joka päivä vai miten annostelet? Ostin niitä nyt sit kokeeksi. Luin vaan netistä, että voi aiheuttaa kovaa vatsaa eikä sovi kaikille, mutta testaamallahan se selviää. Ja jotkut sanoo, että vaikutus alkaisi vasta viikkojen päästä...?? Toi tyttö on niin tyytymätön aina yleensä iltapäivisin eikä meinaa nukkua, että lieneekö sillä pieniä ilmavaivoja. Pitää itekin nappailla noita Gefilus-kapseleita ja tosiaan vois ostaa Gefilus-tuotteita muutenkin.
joo, 5 tippaa annan joka päivä. meillä maha ei ole mennyt kovaksi ollenkaan, päinvastoin ;)
testaa ihmeessä, mä ainakin kaikkeni yrittäisin jos vauva olisi kova huutamaan.. :hug:

tyttö nukkuu vaunuissa, esikko lähti yökylään, nuorempi poika syö ja mies töissä taas |O tylsää... :/
 

Yhteistyössä