***Huhtihiput 2008 Huhtikuussa***

Amira: Kiitos myös täältä tsempityksistä ja supistuspuhureista, niitä tarvitaan tällä hetkellä molempia ja kovasti =)

Neuvolassa taas käyty eikä niin mitään uutta: rr 112/72, hb 136, SF 34.5cm (sama kun viimeksi), paino: 100g/vko (yhteensä 13kg), sykkeet 130-150, liikkeet ++, pää edelleen aika hyvin paikoillaan kiinni, mutta kuulemma ihan vähän saa heilumaan. Eli ottaa tuosta nyt sitten selvää, kun viimeiset edelliset 2 krt todennut, että kiinnittynyt. Pönttö koko neuvolantäti!! Eli täällä Pulttiboisin kohtalotoveri neuvolantädin suhteen enkä ole ainoa vaan kaikki jotka tuolla samalla käy niin valittaa. Olisin muuten vaihtanut kesken, mutta kaveri kertoi, että vauvan syntyessä vaihtuu ja seuraavassa raskaudessa en häntä kyllä huoli!

malttamaton&hyvin malttavainen prinsessa 40+0
 
Terve teille! :wave:

Täällä ei mitään uutta.

Eilinen autonvaihtoreissu menikin hieman pidemmäksi, kun autosta napsahti sopivasti kytkin poikki kesken matkan. Sitten olikin vähän pakkotilanne, eli oli pakko ostaa uusi auto siltä matkalta. Ostin sitten sellaisen hieman uudemman kuin edellinen, ja lähdettiin sillä ajelemaan kotiin päin. No, kesken matkan se uusikin auto hajosi ja meidän piti uudestaan lähteä sinne korjaamolle. Saatiin sitten väliaikaisesti käyttöön sellainen pieni nissan sunny, ja tänään olis tarkoitus mennä hakemaan KORJAUKSESTA sitä meidän EILEN OSTETTUA autoa. jippijai. :headwall:
Kunhan olis nyt sitten joku peli millä pääsis sairaalalle asti jos tarve tulee... :whistle:

Eipä kummempia. Zemppiä kaikille!! :heart: :wave:

elzibelzi ja Nöttönen 40+1
 
elzibelzi teillähän on kurjaa tuuria ollut autojen suhteen. Toivottavasti kestää sit synnärille asti. :) Onko teillä pitkäkin matka?

(.) täällä on taas nukuttu huonosti yö. Aamulla nyt sain muutaman tunnin unta, mutta olo on kuin halolla hakattu. Mulla on ilmeisesti sormet ja varpaat turvoksissa, kun ovat niin kipeät. Ei pahasti kyllä näytä turvonneilta. Kävely ja liikkuminen onnistuisi muuten ok, mutta kun jalkapohjiin sattuu. Aah! Pitää yliopistolle köpötellä ja kirjastosta voisi muutaman hyvän kirjan noutaa, että saa sitten vain kellahtaa sänkyyn niiden kanssa. :LOL:
 
Piti vaan vielä kiittää eli juuri: kiitos loistavasta päivitystyöstä!!! Ei ole kenelläkään noin hienoa päivityslistaa, kun meidän pinolla. Kävin taas tsekkaa, että tuo keskiarvo syntymishetkelle on tällä hetkellä 39+4 ja ihan hiljaa kuiskasin masullekin, että olet hieman myöhässä ;)
 
Täällä edelleen! :wave: Kiitos tsemppauksista! Olin eilen niin kiukkunen et en lähteny mihinkään ja nukuin taas koko yön oikein hyvin... :headwall: Päätin kyl et jos tänään supistelee samalla lailla niin meen väkisin synnärille enkä poistu ilman vauvaa. Enkä varmasti soita etukäteen! ;) Nyt on jo kuitenki viikon yli niin sitä tukkaa voi kasvatella masun ulkopuolellaki!
Limatulppaa on irtoillu sen eilisen ronkkimisen seurauksena ja supistukset on jotenki kiukkusempia et eiköhän se tästä...! :D
Palailen myöhemmin, pikkusisko kaipaa päikkyreitä!

RouvaPannunen ja masu rv41
 
Hippoliina ootko jo soitellu neuvolaan? Mulla nimittäin on tullu aivan mieletön kutina, johon ei auta mikään. Mietin koko ajan että soittaisinko neuvolaan, haittaahan siitä ei olis jos kävis kokeissa.. Mä oon raapinu verille jo joka paikan. Ei taida olla yhtään paikkaa mikä ei kutiais.. Syntyis jo, niin ei tarvis koko ajan murehtia..

sh07 rv 39+6
 
Heippa täältäkin;-)

Miljoonasti zemppiä kaikille kärvistelijöille, ei ole enää pitkää aikaa, kun pääsette tekin tähän vaipanvaihtorumbaan mukaan =)

Eilen oli Väinön ensimmäinen neuvola. Kaikki tädin mielestä ok, painokin kasvanut huimasti, syntymäpaino oli 3535, sairaalasta lähtöpaino oli 3300 ja nyt eilen sitten vaaka näyttikin jo 3730, eli melkoinen muutos viikossa :LOL: Toisaalta, tuolla tahdilla kun tississä roikkuu, onko tuo ihmekään :saint:

Tänään tehtiin Väinön kanssa ensimmäinen autoreissu kahdestaan, otin pojan mukaan kampaajalle, kun mies ei ehtinytkään sitä hoitamaan. Ihan hyvin meni reissu, käytiin jopa kaupassakin samalla reissulla, ja nyt ukko vetää sikeitä makkarissa, saa hetken omaakin aikaa, mikä tekee ihan hyvää;-) Kohta kun heräilee, voisi lähteä kävelemään pienen lenkin, on niin sikamaisen ihana auringonpaiste ;)

Rintakumin käytöstä:
Voiko pitää paikkaansa neuvolatädin kommentti, että siitä kannattaisi luopua siksi, että saattaa ehdyttää maidontuloa? Vielä ei ole ollut havaintoa moisesta, eli onko jolla kulla kokemusta/tietoa asiasta?

Mutta ihanaa päivän jatkoa kaikille hipuille toivotellen

Dooris ja Väinö, 10 päivää vanha
 
Dooris-71, minä en ole ainakaan ennen kuullut, että rintakumit ehdyttäisi maidon tuloa. Mieluumminkin ne opettavat vauvan imemään siitä eikä sitten aidosta ja oikeasta rinnasta osatakaan napata kiinni.

Viime yö nukuttiin taas vierekkäin vauvan kanssa. Kokeilin jonkun ehdottamaa juttua, että vauva otetaan kopasta imetyksen ajaksi oman peittonsa kanssa, jolloin takaisin laitettaessa vauva ei ainakaan heräisi lämpötilan muutoksen vuoksi - eipäs toiminut ainakaan meillä viime yönä. Tosin söin eilen puoli levyä suklaata, joka luultavimmin ronklasi vaavinkin mahassa... Olin niin unien tarpeessa mielestäni, että vierekkäin nukkuminen tuntui yöllä hyvältä ajatukselta. Liekö poika jo läheisyysriippuvainen, kun tänään ei ole uni maittanut muualla kuin sylissä. Seuraavan syötön jälkeen ajattelin kuitenkin lähteä haravoimaan viime syksyn lehtiä pois ja laittaa vauvan vaunuihin nukkumaan!
 
sh07 mulla on huomenna neuvola, niin ajattelin sit samalla vähän asiasta kysellä ja paljon valitella oloa. Toisaalta tuntuis vähän turhauttavalta mennä vielä verikokeisiin tässä vaiheessa, kun laskettu on lauantaina, verikokeisiin meno menis ens maanantaille ja sit loppu viikosta vasta sais tulokset, joten sit jos niissä jotain olis, niin se käynnistys sun muu menis sit kuitenkin sinne mihin muutenkin jos menee yli.. Täällä tosiaan kun kestää viikon et tulee verikokeista tulokset.. :headwall: Mä tulen kyllä heti huomenna kertoilemaan kuinka meni, mitä ne neuvolassa sitten sano..
Hippo 39+4
 
Huomenta!
Nopeat kommentit:

PulttiBois: Meillä neiti nukkuu 4-6h ihan jatkuvasti. Nukkumisten välissä neiti on hereillä noin 2h. Pumppua käytetään, sillä meillä haluaa myös isä syöttää tyttöä. Mua ei yhtään haittaa, että hän hoitaa toisen yösyötöistä ;)

Sitten Dooris-71: Meillä käytetään myös rintakumia ihan pakon sanelemana. Ei ole mullekaan kukaan sanonut, että ei voisi käyttää.

Zemppiä odottajille!

KMaria ja Pampula
 
Taas on tullut uusia vauveleita pinoon,
onnea kaikille! :flower:

Täällä huokaillaan, kärvistellään ja odotellaan... eilen kävin neuvolassa, kaikki hyvin, katsottiin vielä ultrallakin että vauva on edelleen pää tiiviisti lähtökuopissa ja valmiina syntymään. Siltä se kyllä tuntuukin - raukka hakkaa iltaisin päätään epätoivoisena kohdunkaulaa vasten, mutta ei keksi miten pääsisi ulos ;)

Mukavaa vauva-arkea niille jotka ovat jo päässeet sinne asti ja tsemppiä muille kärvistelijöille! Ja juuri, kiitos tosiaan mainiosta päivitystyöstä. Taidat olla valmistumassa tilastotieteestä? =)

Viljaliina 39+6
 
Onnea uusille äideille :flower:

Täällä elellään jo toista päivää ilman lisämaitoa. Tyttö tosin sitten roikkuu tissillä kokoajan, mut ei se mitään, eiköhän se tasoitu jossain vaiheessa. Yöllä heräsi tasan kahden tunnin välein syömään. Nukkuisi varmaan kauemminkin kerrallaan jos mä en nukahtaisi kesken syötön. Sai siis yöllä vaan toisen rinnan/syöttökerta. Ajattelin ensiyönä kokeilla sitä että nousen olohuoneen puolelle imettämään istualleen, jos vaikka itse pysyisin hereillä ja saisi neiti kerralla enemmän "nukutusainetta" =) Mutta eiköhän se tästä ala suttaantuu =)

Tuossa hetki sitten likka huusi taas masuaan. Mä en oikeesti tiedä mikä siellä vaivaa, kun kakkaa kuitenkin montakertaa päivässä ja se on ihan löysää, eli ei kovallakaan ole. Tosin sitten piereskelee paljon... eli ilmaa siellä kiertää. Relatippoja on syönyt kohta kaks viikkoa, olisko joku toinen merkki parempaa. Kävin eilen ostamassa noita jekovi??? d-vitamiineja, kun ajattelin että josko ne toiset sai masun sekaisin.

Mun äiti lähti aamupäivästä tytön kanssa vaunuttelemaan, et mä saisin nukuttua. No ei sitten uni tullut, kun olis ollut mahdollisuus nukkua :/ Nyt neiti nukkuu tyytyväisenä tässä liinassa, taitaa tykätä =)
Mites te jotka olette liinailleet ulkona, niin mitä olette laittaneet vauvalle päälle? Ja pistättekö vauvan oman takkinne sisään vai ulkopuolelle?? Tyhmiä täällä kyselen :LOL:

Siellä on niin kaunis ilma että taidan laittaa tytön vaunuihin jatkaan unia ja lähteä kävelylle =)

Aurinkosta päivänjatkoa kaikille ja paljon supistuksia kärvistelijöille =)

Joanna ja tiltiäinen 2vk ja 6pv
 
paljon onnea uusille äityleille ja nyyteille :flower: :flower:

ilmottaudumpa vain......eihän tämä täältä mihinkään katoa.... :headwall:

eilen illalla nukkumaan käydessä tuli ekaa kertaa semmonen turhautuneisuus/väsymys itku... jotenkin kyllästyttää kun ei pysty melkein kävelemään,kun on noita kipuja...

tänään tasan rv 39 onnea matkaan lähtijöille!
 
Hei vaan!

malttamaton ihan kivaa puhaa tuo listan päivittäminen. Saapahan jotain tekimistä, kun omaa masukkiaan odottelee. =) Tuossa syntymäajan keskiarvossa tietysti antaa hieman virhettä nuo sektiolla syntyneet. Katsellaan, mihin arvoon tuo luku nousee, kun viimeisetkin ovat onnistuneet jakautumaan. Minulla taitaa huomenna olla tuo rv 39+4 täynnä ja yli mennään näillä näkymin niin että paukkuu. :)

anuuu sori noista virheellisistä tiedoista. Olin silmät ristissä katsonut toisen peipin lukuja (mulla on nuo excel-taulukossa niin saa helposti keskiarvot laskettua). Oiskohan nyt oikein. Ilmoitelkaa vaan, jos vääriä tietoja on, kun saattaa näillä pehmenneillä aivoilla lipsahtaa niin helposti. :LOL:

Viljaliina ei ole tilastotiedettä, mutta luonnontiedettä kuitenkin, mihin myös matiikkaa jonkin verran kuuluu. :)

(.) mitä ihmettä :eek: mun masusta kuuluu jotain ääntä.. ihan kuin jotain pientä napsutusta tai jotain. Mitähän siellä tapahtuu?
 
Alkuperäinen kirjoittaja sh07:
Hippoliina ootko jo soitellu neuvolaan? Mulla nimittäin on tullu aivan mieletön kutina, johon ei auta mikään. Mietin koko ajan että soittaisinko neuvolaan, haittaahan siitä ei olis jos kävis kokeissa.. Mä oon raapinu verille jo joka paikan. Ei taida olla yhtään paikkaa mikä ei kutiais.. Syntyis jo, niin ei tarvis koko ajan murehtia..

sh07 rv 39+6
sulle sanoisin että hop hop verikokeisiin. :attn: :attn:
saattaa olla vaarallinen varsinkin loppuvaiheessa hepatoosi vauvalle :attn:

 
Synnytyskertomusta

Rv 40+3

Puuhastelin lasten kanssa iltapäivällä pihalla.
Ei minkäänlaisia tuntemuksia vaikka kyykin ja huhkin muksujen perässä.
Juttelin kaverin kanssa puhelimessa ja
mietin josko lähtis kurkkaamaan juuri avattua KappAhlin myymälää.
Väsytti sen verran etten jaksanut innostua enempää. Mentiin sisälle tekemään ruokaa. Lupasin lapsille lähteä vielä toisen kerran ulos polkupyöräilemään.
Sekin jäi väliin kun alkoi ramasta ruuan päälle.
Oli itseasiassa vähä huono olokin.
Syytin ruokana ollutta kalaa.

Illalla klo20 aikaan laittelin lapsia nukkumaan ja maha tuntui "oudolta". Ihan kun vatsatautia olisi enteilly. Hieman toiveita heräsi, josko tästä pian pääsisikin nyyttiä hakemaan. Vessassa ravatessa bongasinkin veristä limaa.

Mies lähti yövuoroon töihin klo21 aikaan ja minä istahdin koneelle. Vessaan tuntui vetävän jatkuvasti. Nyt tuli myös pissahätä jatkuvasti. Mies soitteli töihin päästyään mitä kuuluu ja sanoi pitävänsä puhelimen kokoajan taskussa.
Aloin tekemään kotitöitä pois alta. Viikkailin pyykit ja pesin vielä koneellisen pyykkiäkin.

Klo 23 aikaan aloin olemaan jo varma että lähtöä se tekee. Odottelin kärsimättömänä jotain muutakin oireita. Maha tuntui kovalta ja istuessa paine tuntui inhottavalta. Kävin vähän väliä vessassa tiristämässä pissaa.

Puolen yön aikaan päätin soittaa varalta lapsenvahvin yöksi passiin. Lähtö tästä tulisi ennemmin tai myöhemmin. Parempi et on täällä sitten kun tarvii. Matkaa kuitenkin oli tunnin verran, no 40min anoppi kuitenkin tuli ;)

Ensimmäinen supistus tuli puolen yön jälkeen.
Lussun tuntuinen mutta ei mikään harjoitus suppari.
00.13 tuli toinen supistus väliä 7min. Sitä seurasi kolmas 5min päästä.
Hieman oloa helpotti, etten nyt hätäillyt lapsenvahvin kanssa.
Supparit tuntui napakoilta mutta eivät voimistuneet.
Tästä tulee pitkä yö ajattelin pettyneesti. Mielestäni aiempi synnytys alkoi kipeämmin. Tässä vaiheessa soitin miehelle joka vastas heti puhelimeen. "Lähenkö tulemaan" oli vastaus ja sanoin et eiköhän tää sitä ole. Lapsenvahti saapui hieman ennen miestä. Petasin pedin meidän vuodesohvalle ja selitin mitä on missäkin ja näytin lastenvaatteet jne.

00.34 soitin synnyrille et "Ollaan pikkuhiljaa tulossa" Kätilö kyseli monesko synnytys ja toivotti sitten tervetuloa.

Mies tuli kotiin ja katseli tilannetta. Näin naamasta että miehellä kävi ajatus turhasta reissusta kun näki mut eteisessä häärimässä laitoskassi ja pyyhe kainalossa. Nappasin vielä paksumman petarin varuksi autonpenkin päälle. Mies valitteli että on nälkä ja kävi keittiössä jotain napsimassa. Tuli omenan kädessä ja lähettiin autolle. Ei yhtään supistusta miehen läsnäollessa. Asettelin petarin ja pyyhkeen autoon penkille. Kömmin sitten perässä. Samassa siinä pihalla tuli yksi jo vähä napakampi supistus. "Taitaa se syntyä" mies totesi ja lähti ajamaan. Matka kesti jonkun kymmenen minuuttia minkä aikana aikana tuli kaksi supistusta. Ne tuntui inhottavalta istuessa.
Oijentelin jalkoja ja nostin pehvaa. Meni yhtä nopeasti ohi kun tulikin.
Oltiin hieman ennen 01 laitoksella.

Kätilö otti vastaan ja ohjasi meidät vastaanottohuoneeseen. Sanoi katsoneensa papereista että minun edellinen synnytys on ollut suht nopea. Kyseli vointia ja naputteli sitten jotain tietokoneelle. Mä riisuin vaatteet ja vaihdoin sairaalakaavun päälleni. No, täällä sitä nyt ollaan hymyiltiin miehen kanssa. Kätilö teki ensin sisätutkimuksen, olin 4cm auki.
Sitten laitettiin anturat ja makasin käyrillä.

01.10 alkoi supistukset tuntumaan. Se oli viimeinen kerta kun katsoin kelloon. Halusin saliin ja sinne köpöttelin yhä tihenevien supistusten saattelemana. "Ihan omaan tahtiin kävelet" sanoi kätilö ja osoitti minne pitäisin kömpiä. Nojailin salissa sänkyäö vasten ja mietin nousenko sängylle vai seisonko pystyssä. Kyselin kätilöltä voinko jäädä pystyyn. Kätilö tahtoi että otettaisiin vielä vähän käyrää kun vauva tuntui laiskalta. Nousin sängylle säädettiin niiden remmien kanssa. Vitsi et ne tuntui tukalalta alamahalla. Kätilö ihmetteli enkö ole neuvolasta toimittanut esitietolomaketta. Kyseli siinä vielä otanko tummaa leipää, puuroa vai mitä. Alkoi tuo puhuminen ollo aika tuskasta. Sanoin sanotuksi et samat mitkä viimeksikin ja kätilö sanoi sitten katsovansa aiemmista papereista. Siinä hän naputteli tietokoneella taustalla kun supistukset oli huipussaan. Supistus tuntui yhtenäiseltä rutistukselta. Vajosin jonnekin omaan maailmaani. Kipu tuntui puuduttavan puheen lisäksi koko kropan. Pystyin kipristelemään varpaita ja puristamaan käsiä nyrkkiin. Kuulin miehen ja kätilön puheesta sanan sieltä toisen täältä. Kätilö kyseli multa jotain "Onko kaikki hyvin" "Haluatko jyväpussin" Ne nyt ainakin muistan. Henkäsin että haluan noi käyräremmit pois ne painaa. Lupasi irrottaa ja lähti lämmittämään jyväpussia. Kipu yltyi. Se tuntui alamahalla, lonkissa, alaselässä. Jossain vaiheessa kuulin miehen kyselevän hädissään vointiani. Havahduin, olin kai hetken tajuton. "Missä se kätilö on?" kysyin mieheltä. Se on siellä lämmittämässä jyväpussia. "Sulla muljahti silmät päässä" mies kertoi pelästyneenä ja kyseli olenko kunnossa. Hieroi mun lonkkia. En tiedä hakiko mies kätilön vai tuliko se. Se jyväpussi ilmestyi kuitenkin mahalle. No ei auttanut ehkä, hel*etti. Sitten tuntin ponnistuksen tarvetta.
"Ponnistuttaa" mumisin.. "Ponnistuttaako..? .. ponnistuttaako?" kätilö kyseli. En voinut enää vastata, kipu vei kaikki voimat.
Katsotaan kohdunsuuntilanne. Puristin reisiä yhteen. Et jumalauta katso ajattelin kun kipu oli aivan hupussaan. Kätilö naurahti. "Ai sä oikein puristat jalat yhteen" Ärsytti se naurahdus. Jos vaan oisin voinu jotain kommonikoida oisin heivannu sen kätilön ulos. Kun tuntui sopivammalata avasin jalat ja kätilö kyseli nytkö. Kohdunsuu oli 6cm ja lapsivedet meni.

Kätilö laittoi sitten samalla vauvalle anturan päähän. Ponnistutti enemmän. Olinkin hetkessä 10cm auki ja sain ponnistaa. Kätilö sanoi miehelle että että soita kelloa kun käsken niin toinen kätilö tulee. Ensimmäinen ponnistuksen tarve tuntui lyhyeltä. Työnsin ensin varovasti, sitten kovemmin. Kätilö sanoi että katsotaan miten päin tämä vauva on tulossa. Ponnistuksen tunne meni ohi. Pää oli aivan hilkulla. Tuli tauko. Hengitin syvään. Kätilö pyysi miestä soittamaan kelloa. Tämä syntyy nyt. Toinen ponnistuksen tunne tuli voimakkaammin ja kipu tuntui ainoastaan alapäässä ja
samassa tyttö syntyi 01.55.
Olo oli huojentunut, aivan tyhjä. Kipu lakkasi.
Laskeuduin takasin saliin omista maailmoistani.
Katsoin sängyllä makaavaa tyttöä ja tärisin.
En osannut sanoa mitään. Kätilö nosti tytön rinnalle ja isä sai leikata napanuoran. Tyttö oli rauhallinen, poikki hänkin. Pari rääkäsyä päästi siinä sängyllä ja tarkkaili ympärilleen.
Tuijotimme toisiamme. Siinä se masukki nyt oli olemassa.

Synnytys oli nopea ja raju. Tulos oli sitäkin rakkaampi. Pieni tyttönen on valloittanut koko perheen. Isä on sekaisin onnesta, leperteli ihan pehmeitä pari tuntia salin edessä kun minua hoidettiin.

Vuodin jälleen,mutta vuoto saatiin lääketipalla aisoihin ajoissa. Seuraavan päivän lepäilin vuoteessa mutta toivuin pian jaloilleni.
Yhtään repeämää eikä tikkiä tarvittu. Nyttemmin olo on oikein hyvä. Maitoakin piisaa hyvin ja vauvan hoito maistuu ?

Juuri Olen vallan unohtanut kertoa meidän neidin mitat elikkäs 4030g ja 50cm
Kiitos sulle päivitys töistä minunkin puolesta!
 
Moikka.

bulttibois Kiitti pukeutumis vinkeistä. Tänään oltiin ulkona pitkällä kävelyllä ja hän nukkui vaunuissa 3h putkeen. Meillä oli tuo sama vaatetus ku sulla ilman makuupussia ja hyvin tarkeni. Oli tosi lämmin ku tuli sisälle, ehkä jopa hiukan hikinenkin.
Meillä nukutaan yössä ekapätkä kans 6-7h putkeen ja itse miettynyt kans et pitäiskö herätellä. neuvolasta asiaa kysyin, niin sanoivat et ei tarvi herättää. Antaa nukkua vaan.

Eipä ihmeellisempää tällä erää..

Minä ja Voice 11vrk
 
Pikkunöpönen jotenkin ihana synnytyskertomus :heart: Omat jorinat tuntuu ihan mitättömiltä tuon kertomuksesi rinnalla, en tiedä miksi, mutta jotenkin kivasti kerrottu/kirjoitettu =)

Mavi sun tekstit tuntuu olevan useasti aivan kuin meidän elämästä, ehdin vaan niin harvoin kommentoimaan, etten enää muista mitä kaikkea olen ajatellut että teillä on samoin kuin meillä. Ainakin tuo nukkumis juttu, tuntuu ettei mikään auta...jätkä vaan haluaa olla vieressä/sylissä. Viime yö oli aivan hanurista, mä en todellakaan saa nukuttua :'( pikuinen pitää siitä huolen. Ensimmäinen pätkä minkä jätkä nukkuu omassa sängyssä menee hyvin, eli 2-3h, sen jälkeen kun nostan hänet syömään alkaa se rumba. Poika nukahtaa rinnalle, yritän nostaa takaisin omaan sänkyyn, ei auta...takas rinnalle..nukahtaa..takas sänkyyn ja tätä rumbaa sitten veivataan hetken aikaa, kunnes olen yliväsynyt ja pikkuinen saa jäädä viereen nukkumaan, jolloin itse nukun kuin tikku paskassa paikat puutuneina, koska pelkään kääntyväni pikkuisen päälle (on kokeiltu peittojuttuakin, toimii vaihtelevasti, useimmiten ei....). Tänään päivällä ollut samaa veivausta, nukkui sohvalla todella sikeästi sylissäni, siis tuossa rintakehän päällä, 30 min, jolloin ajattelin että on niin sikeässä unessa että voi siirtää omaan sänkyy, sinne kun sain, niin hirveä poru ja ähkytys...ja äiti on vähän väsynyt. Mut poika on silti niin rakas vaikka olenkin kuoleman väsynyt :heart: :heart:

Tosiaan Juuri aivan mahtava etusivu meillä, kiitos hienosta listasta täältäkin taholta :wave:

Vuotaraaputin takaisin heti paikalla!!!

Onko muiden vauvat "kuumia"? Tuntuu että meidän ukkeli on jatkuvasti ihan hikinen, vaikka jättäisin peitonkin pois, niin niska saattaa olla hikinen...ja eilen oli sängyssä pään alla märkäläntti...luoja, voiko pikkuvauvat hiota noin paljon :eek:

Onnea jälleen uusille äideille :flower:

Ja vielä on teitä kärvistelijöitäkin, tai ehkei kaikki edes kärvistele :D Kohta pääsette meidän kanssa tähän vaippa-ja imetysrumbaan ja hankkimaan mustia silmänalusia :hug: Mun veli sanoi mulle nätisti, että "jos et pian saa nukutuksi, sut siirretään eläintarhaan, koska muistutat todella paljon pandakarhua" :LOL: :LOL: kovin ystävällistä.

Nyt taidan antaa hetken aikaa itselleni, eli kölliä sohvalla ja odottaa meidän iltativolin alkamista, poika on joka ikinen ilta valvottanut meitä klo 23 asti (välillä jopa klo 01 asti) ja sitten sen jälkeen, vaikka on tankannut kuinka, niin herää syömään jo 1,5-2h päästä. Joten turhaan intoilin silloin laitokselta tullessa että meidän poju nukkuu hyvin.... :(

Hysteerinen ja poitsu huomenna 3vko

Ps. En tiedä muistinko eilen kirjottaa (vai kirjoitinko eilen edes mitään..) meillä on paino noussut taas hurjasti...eilen oli tullut 500g viikossa, joten kaksoisleuka löytyy jo. Nyt siis painoa miehellä jo 4570g ( syntymäpaino 3690g)
 
Huh, nyt alkoi meilläkin ilmavaivarumba.. Eilen illalla kanniskeltiin neitiä ympäri kämppää monta tuntia kun välillä huusi kuin syötävä. Ja nälästä ei tosiaankaan ollu kyse, kun olin antanut vähän liikaakin maitoa...heh. Mulla tota maitoa tulee niin pirusti ja rinnat on koko ajan ihan pinkeät. En oo vielä pumpannu, mutta nyt on kyllä pakko helpottaa niitä pumppaamalla. Neidille kun riittää aina toinen tissi niin toinen huutaa apua..
Meen kyllä ostamaan huomenna apteekista sitä Cuplatonta ja kokeilen sitä nyt ensin. Ja en syö kyllä enää yhtään suklaapatukkaa! Hemmetin hyvä toisaalta, tuleepahan kilotkin alas, kun en saa mun lempparinamia :)

Kertokaa ihmeessä kaikkia mahdollisia vinkkejä ilmavaivoihin. Netistä jo kahlasin noi erilaiset tipat ja masullaan olot ym. kauratyynyt, mutta mielelläni luen muiden kokemuksia ja vinkkejä näin tuoreeltaan, kun on samanikäisiä vauvoja niin paljon.

Pulttis tuossa jo mainitsikin, että heillä ilmeisesti Rela-tipat auttoi. Onko tulos ollut pysyvä? Ne on mulla heti toisena listalla, jos Cuplaton ei tehoa.

Nyt tyttö nukkuu (vihdoinkin taas monen tunnin kitinän/huudon jälkeen) ja pelkään jo, kun herää, että jatkuuko sama rumba taas.. Onneksi sentään viime yön nukkui tosi hyvin, ensin 4h, sitten 3h. Ei vaan jaksais sitä kanniskelurumbaa taas koko iltaa..
 
iltaa!

Tulin taas vaan lyeskelemaan teidä juttuja. Itselläni ei mitään uutta. Voi kun toivon NIIN hartaasti, että nöttönen tällä viikolla syntyisi!!! :ashamed: :ashamed:

Ei päästy tänään vielä hakemaan meidän autoa korjaamolta, mutta toivottavasti huomenna sitten... Juuri, asutaan itä-helsingissä, joten naistenklinikalle on semmoset vähän päälle 10 km. Ei siis kovin pitkä matka, ja voihan sen sitten mennä vaikka taksilla tai jonkun kaverin tai porukoiden kyydillä jos on tarvetta. :)

hyvää yötä kaikille! :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja angel08:
Moikka.

bulttibois Kiitti pukeutumis vinkeistä. Tänään oltiin ulkona pitkällä kävelyllä ja hän nukkui vaunuissa 3h putkeen. Meillä oli tuo sama vaatetus ku sulla ilman makuupussia ja hyvin tarkeni. Oli tosi lämmin ku tuli sisälle, ehkä jopa hiukan hikinenkin.
Meillä nukutaan yössä ekapätkä kans 6-7h putkeen ja itse miettynyt kans et pitäiskö herätellä. neuvolasta asiaa kysyin, niin sanoivat et ei tarvi herättää. Antaa nukkua vaan.

Eipä ihmeellisempää tällä erää..

Minä ja Voice 11vrk
kiva että nukkui hyvin.
mä eilen kanssa vaihdoin fleesepuvun sellaiseen välipukuun, saman tyyppinen kun äitiyspakkauksessa on. villasukat jalkaan, villatumput, myssy ja ohut hattu. makuupussiin laitoin ja kantokassiin.
ja nukkui tyytyväisenä.
kaupassa avasin kantokassin kannen kyllä.

ja hyvä kuulla tuo että ei tarvii heretellä. meillä kun 2 edellisen lapsen kanssa ei ole ongelmia tullut pitkistä yöuni putkista :LOL: :kieh:
eli tää on uutta meille B)

MasterBlaster :attn:
sattumaa vai ei, kun aloitin relatipat huuto loppui samantien sinä päivänä ja kolmas huudoton ilta oli eilen.
samoin vähensin maidon juontia ja nukutan vauvaa päivällä mahallaan niin että olen itse vieressä (eli nukkuu sohvalla) kun mä olen netissä, teen kotihommia tai muuta.
noista joku on auttanut meillä asiaa kyllä suuresti. ja onneks niin.
se huuto oli kamalaa :ashamed:

cuplatonin nimeen en niin vannoisi. sitä paitsi siinä on sellainen parin viikon viive vaikutuksessa, jos vaikuttaa. eli alkaa vaikuttamaan vasta parin viikon päästä vaikka joka päivä sitä ennen antaisit.

sinne :hug: ja toivotaan että neiti kanssa hiljenee pikkuisen :wave:


täällä taas hyvä yö takana päin. söi klo 3 aikaan ja sen jälkeen oli tehnyt niin hirveät pas.kat että ne oli selkää pitkin kun 6 pintaan heräsi syömään. body melkein niskaan saakka siinä tavarassa :whistle: :xmas:
että sellainen sinappikone meillä täällä on :heart: :D

meillä huomenna eka neuvola. jännitän onko vauva saanut tarpeeksi painoa. itsestä tuntuu että on sillä painaa mun mielestä enemmän kuin viikko sitten.
maitoa ainakin tulee ihan hyvin, että siitä ei pitäisi kiinni olla-
välillä tyttö vaan laiskanpuoleisesti imee jos nukahtaa heti alkumetreillä tyytyväisenä.

taas ihana päivä tulossa. pitänee lähteä lasten kanssa ulkoilemaan tunnin päästä niin saan ne päiväunille-- ja itseni myös B)

pulttis ja neiti :wave:
 
Huomenta täältäkin;-)

Yöllä tuli taas nukuttua onneksi liki seitsemän tuntia, vaihteeksi taas ihan ok olotila;-)

Mahavaivoista:
Myydäänkö noita relatippoja apteekissa vaiko missä? Onko joku käyttänyt tuota Disflatylia, sitä on myöskin kehuttu kovasti vauvojen ilmavaivojen yhteydessä? Tissi kun on suussa, vauva on ihan tyytyväinen, muuten liki pitäen huutaakin sitten alvariinsa, yöt sentään nukkuu. Ei auta mahallaan hötkyttelyt eikä heijaukset, alaselän ja pepun hierominen auttavat onneksi aina edes hetkellisesti. Ukko p...kelekin n kaiken aikaa töissä, vaikka toisin sovittiin... |O Vauvaan ei onneksi mene hermot, se kun noille mahavaivoilleen ei mitään voi, mutta ukko kiristää hermoja oikein urakalla; eilenkin lähti aamutuimaan, kotiutui puoli seitsemän illalla, tunnin verran ehti olemaan pojan kanssa, ja muu ilta menikin puhelimessa työasioita hoidellessa... Me ollaan periaatteessa kahdestaan kaiken aikaa, onneksi on edes kelit tällaiset, vähän piristää mieltä, kun pääsee ulos edes tuulettumaan aina välillä :/ Anteeksi tämä rutina :'(

Onneksi poika nukahti taas hetkeksi, pääsi suihkuun, tännekin katselemaan ja sai syödä aamupalankin ihan rauhassa =) Pienet ne ovat ihmisen ilot nykyään :LOL:

Ihanaa ja aurinkoista päivää kaikille hipuille toivotellen

Dooris ja Väinö 11pv
 

Yhteistyössä