Huhti-toukokuun ivf/icsi/pas-hoitolaisia pinoon?

Dreamer - Mulla oli silloin kun sain positiivisen testin niin oireena juuri tuo, että uni ei tullut :whistle: Heräsin aamuisin kukkumaan jo kukonlaulun aikaan eikä väsyttänyt joten bdbdbdbdbdbdbdbddb ehkä on sullakin sama merkki :heart:

Amelia - Onnea siirrosta :flower: Toi on niin totta, että onneksi kaikki piikitykset, sumut , punktio on ohi ja nyt vain "rauhallisesti " odottelet..tai nooh, siitä rauhallisesta on monta mieltä mutta... :D

ON - turvotus selvästi laskenut..Aamupaino oli enää +300g korkeampi kuin esim.viikko sitten ja tuohan on jo siitä kun olen suklaata syönyt :| Vettä olen juonut niin että korvista tulee ulos..Öisin herään vähintään 5krt vessaan..Huomenna toivon muukaan sitten on siirto.....

Huurre - Huhuu, miten siellä voidaan? Onhan kaikki hyvin???

-Jannika-
 
Huurre Toivotaan kovasti, että tämä hoito onnistuu! Mietin vaan sitä, että kun tekin saitte pakkaseen, että jos ne säilyisi sulatuksessa, niin olisiko hoito niillä kuitenkin helpompaa toteuttaa? En tiedä minkälainen kaava siinä on ja sitäpaitsi turha sitä edes miettiä, kun täähän hoito onnistuu! Kuinka nopeasti teillä tehtiin toinen hoito, ajattelen vaan, jos itsellä ei nyt onnistu, niin onko taukoa välissä kuinka paljon..?
Amelielle Paljon onnea, toivotaan, että molemmilla on hyvät imukupit!
Voi olla, että ensi yönä ei tuu uni silmään. Mä vaan jännitän jännittämisen vuoksi sitä punktiota, en pelkää kipua, mutta en osaa olla stressaamatta.
 
Dreamer Kiitos listan päivittämisestä. Sinullakin kohta piinapäivätpuolessa välissä menossa. Mä olen päättänyt et oireita en etsi kropasta..helpohan se on sanoa. Luget tekee kaikikki oireet.

sharlin, Onnea huomiseen punktioon! Ainahan sitä vähän jänskättää..

Jannika, Onnea huomiseen siirtoon.

Onnenkukka Tää on niin arpapeliä tää touhu. Tsemppiä sulle ja jaksuja. Miten sulla oli hoitoja takana? :hug:

Tänne ei mitään uutta kuulu...turhauttavia nämä viikot...
 
Sharlin - Kun täällä päivystän :D niin vastaan sulle tuosta pakastus hoidosta Meille se on tehty 7 kertaa joten olen vanha konkari sen kanssa eli on paljon helpompi kuin tämä IVF. Jos tehdään lääkkeelliseen kiertoon(kuten mulla) aloin syömään Zumenonia kierron jossain vaiheessa(en muista mones päivä kun viimeisestä on aikaa yli vuosi) ja sitten ultrataan ja katsotaan että limakalvo on kasvanut ja alkio/alkiot sulatetaan ja siirretään kohtuun ja thäts it..eli tosi peace of cake. Jos tehdään omaan kiertoon katsotaan missä vaiheessa ovuloit ja sitten siirretään mutta kuten sanoit, turhaan tätä mietit kun ei sitä tarvitse tehdä kun tämä hoito onnistuu =)
Hyvin se punktio menee :hug: Mä pelkäsin hirveesti kun edellinen oli kauhuleffasta :/ mutta tämä toinen ei sitten ollutkaan ja siitä olen tooosi iloinen :D

onnenkukka - Olen niin pahoillani :hug:

-Jannika-
 
voih, onnenkukka. :( :hug: eipä tässä mitään voi oikein sanoa.


kiitos muillekin sanallisen arkkunne avaamisesta. :wave:
mul on niin tylsää... täs mä vaan istun, ja välil syön ja laitan muillekin perheessä syötävää.
jotenkin on semmoinen ihmeellinen ahdistuksen tunne - en tiedä mistä tulee.

serkku sai just aamuyöstä poika-vauvan - eikä edes tiedä kuka on isä; vaaleaihoinen ainakin. :eek: ja tää tyttö salasi raskautensa ihan viime viikolle asti; ei kuulemma ollu käyny edes neuvolas! :$
 
Heippa,
täällä pinossa on hoidot jo niin vauhdissa, että mielellään tulisin mukaan myös tänne.
Mulla on toka IVF meneillään. Ekassa IVF:issä ei päästy tuoresiirtoon ja molemmat PAS:it oli negaa... Piikittely aloitettiin viime sunnuntaina ja huomenna olisi taas kontrollikäynti. Eilen tilanne näytti hyvältä, molemmilla puolilla 6 suurempaa munarakkulaa ja sama määrä pienempiä. Nyt sitten toivotaan kovasti, että pienemmät olisi jääneet kyydistä pois. Jos kaikki menee hyvin niin punktio voisi olla jo ensi viikolla (vk 22) ja toivottavasti tällä kertaa myös tuoresiirto =)
Tsemppiä kaikille hoitoihin ja plussaonnea piinausviikoilla oleville!
terv. Nuppu76
 
[/url][color=Green3]


Mukana menossa torstaina 21.5.2009:




vilhelmiina72: 6.IVF punktio 5.5, siirto 8.5. pp13

onnenkukka: 1. ICSI, siirto 8.5., pp13

Kristiina76: 4.IVF, punktio 8.5 siirto 11.5, lyhyt kaava, TAYS pp10

Dream 73:3.ICSI, punktio 11.5, siirto 13.5, VL Tre pp8

Plamsu75: 1.IVF, punktio 11.5, siirto 13.5., lyhyt kaava pp8

tiki-71: 2. IVF, punktio 12.5, siirto14.5., pp7

dreamer78: 1.ICSI, punktio 12.5, siirto 15.5, pitkä kaava pp6

Sannuli-81: 2.IVF, punktio 14.5, siirto 16.5, pp5

Huurre-80: 2.ICSI, punktio 18.5, pitkä kaava, VL pp1

Amelie80: 1.IVF, punktio 18.5, siirto 20.5, pitkä kaava, TAYS pp1

Jannika07: 2.IVF, punktio 19.5, pitkä kaava pp-

NPG: 3.ICSI, punktio 20.5. siirto 22.5.pp-

Firefox: 2.IVF:n 2.PAS, siirto 22.5. pp-

Sharlin: 1.IVF, punktio 22.5, siirto 25.5, pitkä kaava, Helsinki VL pp-
Nuppu76: 2.IVF, punktio, siirto, pp-

karatin: vko 21-22,pp-

Maima: 1.IVF, punktio/siirto vko 22, TAYS pp-

shenda81: 1.IVF, punktio vko 22, lyhyt kaava pp-

Electra: 3.ICSI, punktio/siirto vko 22, pitkä kaava pp-

plasebo: 2.ICSI, punktio/siirto vko 22, pitkä kaava, OYS pp-

Veikka: PAS, toukokuussa? pp-

soja: 3.IVF:n PAS, toukokuun loppu pp-

sooda: 1.IVF:n PAS, toukokuussa pp-

Tähtisäde: 1.ICSI:n PAS, toukokuussa pp-

Zin: 2.IVF,vko 22-23, lyhyt kaava, pp-

pappis: 3.IVF, vko 25,pp-


Haamun saaneet: :eek:




[color=Green3]Plussanneet:[/color]

Junnu: 4.ICSI
nuuskis80: 2.IVF
jerpuska: 2.IVF:n 2.PAS
viiva:1.IVF
millis1981: 1.IVF:n 1.PAS
tahtoovauvan: 1.IVF
jenni-juulia: 1.IVF
batinka: 1.ICSI
valdelsa: 2.IVF:n 1.PAS
Milliäinen: 2.IVF
emily81: 1.IVF:n 1.PAS
Nea-Milla: 2.IVF


Myöhemmin onnistuvat: :hug:

pirpana74: 1.IVF:n 1.PAS
Kenzo: 1.IVF
Minska: 1.IVF/ICSI
pirppa75: 1.IVF
Möhkö-72: 1.ICSI
kaisa81: 4.ICSI
Zin: 1.IVF
Rockafella: 1.ICSI
Miimi78: 3.ICSI
Haave: 1.IVF:n 1.PAS
Kipsu: 4.IVF siirto 4.5

 
Huomenia huomenia!

Nuppu Tervetuloa mukaan ja tsemppiä hoitorumbaan kaikin puolin! Nyt pääset tuoresiirtoon ihan varmasti! Oliko hyperi syynä ekassa hoidossa, ettei siirtoon päästy?

Jannika07 ja muutkin kuulumisten kyselijät: Aivan mukavasti menee ainakin fyysisesti, olo pikkuisen parempi kuin eilen. Suolikin toimi tänä aamuna!JES! Heti olo helpotti vähän, vaikka vielä on alaselässä hermopisteet hellänä ja muniksissa tuntuu jonkun verran.. Mut tuo vatsan toimiminen on kuitenki tosi iso juttu..ku suolivaivat säteilee kans lantioon.
Sit henkisen puolen asiat. :)
Dreamer78 Just..selittämättömiä ahdistuksia.. Ne ei lopukaan napista painamalla. Vaikka niinku moni täällä huokas, on todella helpottavaa ku kaikki hormoonisysteemit on saanu lopettaa, piikitykset yms. Nyt vaan lugejen kans yökötellään.

Mulla siis ei ainakaan nuo ahistelut loppuneet vaikka en kehoani enää piikeillä rääkkääkkään. Ette ikinä usko miten ristiriitaista tää mun elämä on!?! Toivon ihan mielettömästi sitä omaa pientä nyyttiä. Se ei kuitenkaan jostain ihmeen syystä estä tulemasta ahdistusta sen puolesta, että MITÄ JOS TULISIN RASKAAKSI? Sehän tarkoittais mun kohdalla etta tulen hulluksi :eek: Se lapsen saaminen on tiukka paikka, ja jos nytkin oon tämmösissä ahdistuksissa..
Viime yönä heräsin yhen kerran ja yritin saada unta.. Alkoi taas hulluksitulemisenpelko kasvaa. Menin ja otin rauhottavaa ja sain taas unen.
Nyt kuitenkin luin tuota rauhottavan pakkausselostetta!! Sitä ei suositellakkaan raskauden aikana!!!!!!!! APUA! Saattaa lisätä epämuodostumien riskiä! Lääkäri ei sanonut mitään ku puhuin tuon käytöstä. :x
Mies sanoi, että yhdestä pilleristä ei tapahdu mitään. MUTTA! Miksi lääkäri ei sanonut mulle tuota?!?!?!?
Seuraavaksi alan tuskailla sen kans, että mihin turvaudun seuraavan ahdistuksen tullessa? Kertokaa mulle. Nyt on hieman epävarma fiilis. :(

Sharlinille vielä: Ilman muuta meidän kaikki pakkaset tullaan kokeilemaan.. Lumi, Kuura ja Huurre on nyt siellä :) En missään nimessä jätä ainoatakaan testaamatta. Tarkoitin sillä "viimeisellä" hoidolla uuta IVF-rumbaa. PAS-hoidot ei oo tosiaan mitään tämän rinnalla..varsinki ku mulla ne tehdään luonnolliseen kiertoon. Peace of Cake, niinku Jannika sanoikin osuvasti :)

Onnenkukka :hug: VOIMIA!

Tämmösiä sekavia ajatuksia taaas täällä.

Kommentoikaa!

-Huurre pp1 :)
 
Jäi vielä Sharlinille sanomatta...:)
Meiän eka hoito oli lähes tasan vuosi sitten kesällä. Alunperin suunniteltiin toista hoitoa marraskuulle 08 mutta mieli oli sillonKIN hieman epätasapainossa... ja oli unettomuutta. Ei siihen sitten viitsiny tätä rumbaa samaan syssyyn.
Ootettiin, että mieli voi hyvin ja sitten jatketaan.
Toivottavasti tää mielialojen vaihtelu tämän hoidon jälkeen loppuu!!
MUUTEN! Menee hermot. :)
 
Huurre Älä huoli siitä lääkkeestä, sulla ei ole vielä yhteistä verenkiertoa alkion kanssa, joten lääkeaine ei kulkeudu. Kysy kuitenkin lääkäriltä, oisko mitään vastaavaa lääkettä esim. mistä ei ole todettu haittoja tai..
No hyvä, että on se PAS vaihtoehto vielä varuilla. Kyllä mä uskon, että sun olotila alkaa kaikin puolin tasaantumaan pikkuhiljaa, tilanne voi olla aivan eri viikon päästä!
Onnenkukalle minunkin puolesta iso :hug:

Onneksi on kesä tuloillaan, ois varmaan paljon ikävämpää painiskella näiden juttujen kanssa marraskuun loskassa. Jos nyt jostain ihmeen kumman syystä kävis niin, ettei tää onnistuis tää hoitokerta niin lähden heti terassille.. hirveää uhomista B)
 
[/url][color=Green3]


Mukana menossa torstaina 21.5.2009:




vilhelmiina72: 6.IVF punktio 5.5, siirto 8.5. pp13

Kristiina76: 4.IVF, punktio 8.5 siirto 11.5, lyhyt kaava, TAYS pp10

Dream 73:3.ICSI, punktio 11.5, siirto 13.5, VL Tre pp8

Plamsu75: 1.IVF, punktio 11.5, siirto 13.5., lyhyt kaava pp8

tiki-71: 2. IVF, punktio 12.5, siirto14.5., pp7

dreamer78: 1.ICSI, punktio 12.5, siirto 15.5, pitkä kaava pp6

Sannuli-81: 2.IVF, punktio 14.5, siirto 16.5, pp5

Huurre-80: 2.ICSI, punktio 18.5, pitkä kaava, VL pp1

Amelie80: 1.IVF, punktio 18.5, siirto 20.5, pitkä kaava, TAYS pp1

Jannika07: 2.IVF, punktio 19.5, siirto 22.5 pitkä kaava pp-

NPG: 3.ICSI, punktio 20.5. siirto 22.5.pp-

Firefox: 2.IVF:n 2.PAS, siirto 22.5. pp-

Sharlin: 1.IVF, punktio 22.5, siirto 25.5, pitkä kaava, Helsinki VL pp-

soja: 3.IVF:n PAS, siirto 27.5 pp-

Nuppu76: 2.IVF, punktio, siirto, pp-

karatin: vko 21-22,pp-

Maima: 1.IVF, punktio/siirto vko 22, TAYS pp-

shenda81: 1.IVF, punktio vko 22, lyhyt kaava pp-

Electra: 3.ICSI, punktio/siirto vko 22, pitkä kaava pp-

plasebo: 2.ICSI, punktio/siirto vko 22, pitkä kaava, OYS pp-

Veikka: PAS, toukokuussa? pp-

sooda: 1.IVF:n PAS, toukokuussa pp-

Tähtisäde: 1.ICSI:n PAS, toukokuussa pp-

Zin: 2.IVF,vko 22-23, lyhyt kaava, pp-

pappis: 3.IVF, vko 25,pp-


Haamun saaneet: :eek:




[color=Green3]Plussanneet:[/color]

Junnu: 4.ICSI
nuuskis80: 2.IVF
jerpuska: 2.IVF:n 2.PAS
viiva:1.IVF
millis1981: 1.IVF:n 1.PAS
tahtoovauvan: 1.IVF
jenni-juulia: 1.IVF
batinka: 1.ICSI
valdelsa: 2.IVF:n 1.PAS
Milliäinen: 2.IVF
emily81: 1.IVF:n 1.PAS
Nea-Milla: 2.IVF


Myöhemmin onnistuvat: :hug:

pirpana74: 1.IVF:n 1.PAS
Kenzo: 1.IVF
Minska: 1.IVF/ICSI
pirppa75: 1.IVF
Möhkö-72: 1.ICSI
kaisa81: 4.ICSI
Zin: 1.IVF
Rockafella: 1.ICSI
Miimi78: 3.ICSI
Haave: 1.IVF:n 1.PAS
Kipsu: 4.IVF siirto 4.5
onnenkukka: 1.ICSI


 
Nuppu tervetuloa :wave:

onnenkukka :hug: tsemppiä jatkoon!!

amelielle kovasti niitä jartsasukkia!!

Huomiselle siirtoihin ja punktioon menijöille bd bd bd toivottavasti menee kaikki hyvin!!

).( no enhän mää mitään oo uskaltanu testata, oon hypistelly noita testejä ehkä viis kertaa päivässä mut en oo uskaltanu vielä avata :D Pelkään hirveesti väärää plussaa, siks en halua testata vielä (pp10).

Testaisko kaikki muut jo tässä vaiheessa, oonks mä ihan hannari :D :xmas:

 
Tähtisäde
Onnenkukka: :hug:

Nuppu: tervetuloa pinoon!

ON: Olen ollut hissukseen kun oikeastaan mitään ei ole vielä tapahtunut. PAS hoito on nyt kuitenkin käynnissä. Eilen kävin ultrassa ja limakalvo on edelleen niin ohut (5,5mm), että siihen ei voi siirtää alkiota joten sain lisää estrogeeniä ja katsotaan viikon päästä uudelleen. Nyt jo vetelen 200mg Estradotteja ja 3x2mg Zumenonia sekä 100mg Disperiiniä päivässä. Käsittääkseni alkaa olla aika hevosen annoksia... Toi limakalvon ohuus on mulla ikuinen riesa. Lääkärin mukaan voi olla, ettei sitä saa millään keinolla kasvatettua... Siitä kommentista iski kyllä aika kova ahdistus. Sehän tarkoittaa sitä, ettei siihen surkeuteen voi ikinä myöskään alkio pysyvästi kiinnittyä... Nyt vaan on odotettava viikko ja toivottava, että lääkkeet tehoaisivat ja limis kasvaisi.

sojalle erityisterveiset! Taas samassa pinossa! Tsemppiä!! Onko teille sanottu adoptiojärjestöstä mitään jonotusajoista?
 
Tähtisäde
Vielä Kristiinalta piti kysyä, että onko vuoto jatkunut? Jännät paikat. Kerrohan heti jos testaat. Minä yritän aina pitää testit kaapissa mahdollisimman pitkään ja tuon varhaisen km:ni jälkeen en haluaisi testata ollenkaan. Odottaisin vaan, että alkaako vatsa kasvaa ja putkahtaako sieltä 9 kuukauden päästä jotain ulos. Negan testaaminen on syvältä mutta vielä kauheampaa on ensin testata plussa joka sitten viedään pois.
 
Peukutuksia Kristiinalle oikein kovasti!

Mulla tulee varmaan aika sama tahti sojan kanssa. Punktio on maanantaina, ja luulen että meillä katsellaan sitä jakautumista 2-3 päivää, kun viimeksi eivät jaksaneet kunnialla jakautua. Tiistaina kävin ultrassa, ja rakkuloita näkyi 14 eli enemmän kuin aikaisemmin. Nyt ei auta kuin toivoa, että niissä olisi käyttökelpoista sisältöäkin.

 
Kristiina... hhmmm.... mä aattelin siinä punktion paikkeilla että testaan pp10, mutta nyt kun oon lukenut enemmän niin en tiedäkkään.... kyllähän se ihan hyvin vois oikean tuloksen (PLUSSAA ; ) ) näyttää, koska kun aattelee että luomuraskaudessa pp10 olis jo dpo13 tai jotain - riippuu tietty viljelyn pituudesta. Onhan ne kuitenkin kasvanut jo ennen masuun laittamista ja kiinnittyvät samassa aikataulussa. siis tarkoitan että luomuna kai siinä 6-7-8pv hedelmöitymisestä ja ivf:ssä 4-5pv siirrosta.

Joten HUOMENNA testaat viimeistään? ;) tai lauantaina nyt ainakin. Kuulostaa lupaavalta jos sulta on pp8 tullut jotain tuhrua. (hölmö tuo tuhru sana - mun mies sitä multa kyselee koko ajan: "onko tullut tuhrua?" :LOL: ja joka kerta multa tulee vaan TUHNU!!! :LOL: )
 
Huurre - Ihana kuulla, että olet siellä ja voimissasi. Älä huoli siitä yhdestä napista niinkuin sanottiin, ei se vielä mitään merkitse ja kysyt lääkäriltä toista lääkettä jota voi raskaanakin käyttää :hug: Mä olen samoilla mietteillä että JOS tulisin raskaaksi ja vauva tulisi niin mitä mä sen kaa teen? Tuleeko siitä käyttöhje mukana :D vai mitä??? Kauhistuttaa sekin ajatus..ja se että JOS plussa tulee niin tuleeko keskenmeno onko kohdunulkoinen Entä sitten onko vauva terve?lapsivesipunktio? apua..! jne...Niinkuin yksityislääkäri sanoi, että siitä vasta stressi alkaa kun plussa napsahtaa ja on kyllä oikeassa mutta mehän se handlataan ja kasvatetaan MAAILMAN fiksuin ja ihanin lapsi :flower: Eikö niin?? Meistä tulee hyviä ÄITEJÄ meistä JOKAIKISESTÄ

Nuppu - Tervetuloa :flower:

Firebox - Meillä siirto samanapäivänä. Tsemppiä bdbdbdbdbdbdbdbdbdbddbdbMonelta ? meillä on aika 10:30 mutta lääkäri jo varoitteli että varmaan joutuu odottamaan kun on niin kiirus kun tänään paikka kiinni ja kun Naikkarin lääkäri noin sanoo(muutenkin vähintään puoli tuntia myöhässä)niin se varmaan sitten TODELLAKIN on myöhässä. Mietin vain , että kupla otsassako siellä sitten odottelen kun rakko pitää olla täynnä ja tällä juomisella vessassa käyminen on todella tiheää :eek:

Sharlin - Niin mäkin olen päättänyt että jos tämä hoito ei onnistu niin tämä nainen menee vetämään per**kännit :whistle:

Kristiina76 - Mä kyllä olen ajattelut että testaan varmaan siinä pp10 kun ensi-viikon olen duunin puolesta kuntoutuksessa kylpylässä jossa vain lööpäilen...ja syön...ja sitten kun tulen perjantaina kotiin on pp7 ja sitä seuraavana maanantaina on pp10 ...Viimeksi kun plussa tuli niin se tuli jo pp10 ihan selvänä joten...Näin ainakin nyt ajattelen, en sitten tiedä uskallanko kun päivä tulee eteen??? :ashamed: mutta toi sun tuhruvuoto vaikuttaa kyllä siltä kiinniitymisvuodolta kun on jo loppunut..huisia

:wave:

Tähtisade - samoin mäkin voisin hyvin odottaa, että alkaa vatsa kasvamaan ja tuleeko sieltä OIKEESTI joku ulos 9:kkden päästä =) ja että satatuhatmiljoona kertaa otan mieluummin sen negan kuin plussan joka viedään pois(tapahtunut kaksi kertaa :$ )

karatin - bdbdbdbdbdb tulevaan punktioon

dreamer -Täällä mies kyselee että millainen olo? kokoajan , aina, joka hetki ja multa palaa pinna totaalisesti :kieh: Sanoin, että mä kyllä ilmoitan jos mun olo on huono !!!!!!!
Eihän mun pitäisi suuttua mutta...kun alkaa ärsyttämään...

ON - Olo ihan ookoo...Vatsa välillä kipee , panadolia olen ottanut mutta kaikenkaikkiaan voin hyvin. Kävin kummitytön kanssa pizzalla tai en syönyt pizzaa vaan rasvaisen wienerleikkeen ranskalaisilla(ja se siitä mun painonhallinnasta :snotty: )sitten vetäsin 2h päikkärit ja nyt olen pirteänä miettimässä mitä tekisi...
Eilen muuten menin saunaan VAIKKA kotiutuslapussa luki että ei suositella mutta siinä luki että jos vuotoa ja mulle ei tullut kuin ekan kerran punktion jälkeen kun kävin pissalla niin vähän ruskeaa ja thäts it. Miten teillä muilla?
Huurre - sanoit, että vatsa alkoi tänään toimimaan...sama täällä..Luoja, miten ihana olo..istuin veskissä aamulla varmaan 30min ja tavaraa tuli :LOL: Laihduin varmaan heti sen yli 2kg :LOL:

-Jannika-
 

Yhteistyössä