Huhti-toukokuun ivf/icsi/pas-hoitolaisia pinoon?

emily - Ihanaa :heart: Upea uutinen :flower:

ON - jännitän täällä huomista..hirveetä, kauheeta ja pelottavaa. Kun se edellinen punktio oli suoraan helvetistä :$ enkä tiedä jos tämäkin on sellainen miten sen kestän? No, pakkohan se on...kun muuta ei voi...

-Jannika-
 
voihan ...
sanonko mitä.
Kirjotin teille äskettäin PITKÄT sepostukset.
Yks VÄÄRÄ napinpainallus ja tarina on bittiavaruudessa.

TUun kohta kirjottamaan uudestaan..
nyt vaan pitää päästä tän raivon yli.

:snotty:
 
Kristiina76 mulla on nyt kolmatta päivää kauhea alaselän kipu, ja mulla ei kyllä normisti koskaan ole ristiselkä kipeänä. Lisäksi kokoajan palelee, nytkin lämmöt noussut 37,5, taitaa puskea flunssaa päälle :/

Emily
Onnea hirmuisen paljon, ihania uutisia sinulle! :heart:
 
Emilylle hurjan paljon onnea, jee jee!! Tosi hienoa. Siis mä oon ajatellut, että hoidon aikana ei sais oikein sillai ollakkaan, mut oli luomusti tai ei, ni upeeta.
Huurre joskus koneet temppuilee, mut ois kiva, jos jaksaisit jotain kirjottaa uudestaan kuulumisista.
Mites Amelien punktio meni?
 
Nyt on suunnilleen raivo purettu joten koitan saada tällä kertaa onnistumaan!
Tekniikka on hyvä renki mutta huono isäntä, siitä ei siis saa tulla sitä joka hallitsee. Me hallitsemme sitä!!!

Yksi etappi siis takana taas. Punktio ohi ja toipuminenkin toivottavasti alkanut. Hieman kahtalaiset fiilikset jäi tästä päivästä.

Itse operaatio meni kaiken kaikkiaan hyvin. Puudutukset on ikäviä mutta ne kestää siinä unilääkehoureessa.
Punktion jälkeen olin tunnin kovissa kivuissa ja ajattelin, että tämäköhän on vasta alkua tuleville kärsimyksille.
Sain onneksi suoraan suonensisäistä klinikalla 1000mg ja lähtiessä otin vielä burana 600, niin alkoi olo helpottaa.
Tähän asti operaation jälkeen on ollut siedettävä olo. Toivottavasti koko ajan mennään parempaan suuntaan eikä takapakkia tule. Pitää pitää huolta jatkuvasta lääkityksestä ja juoda + levätä.

Sitten saaliiseen, joka herätti pienen pettymyksen tunteen. Mullahan oli rakkuloita yhteensä 17 ja suurimman osan piti olla vielä isojakin. Jälleen kerran tuli kuitenkin vain vaivaiset 8 munasolua. Kyllähän niilläkin pärjäis, mikäli ei käy samanlainen kato kuin viimeksi tai yleensä tuppaa käymään.
Viimekshän meillä oli sama 8 tuloksena, mutta siirtopäivänä kerrottiin, että 2 alkiota saatiin. Pelko on siis puserossa, että sama juttu tässäkin..
Toisaalta toivoo, että tulis nyt edes yksi, joka olis siirtokelpoinen.
Tämä on suhteellista näköjään.

Tällä hetkellä paineet onnistua on kuitenkin kovemmat kuin ekalla kerralla. Tämä hoito on vasta toinen mutta meidän kohdalla jo viimeinen.
Psyyken raateleminen saa minun kohdalla jo riittää. Sanoinkin lääkärille, että kyllä nämä fyysiset kivut kestää miten päin vain kunhan säilyis järissään.
Soja Kovin oli siis tuttuja nuo sinun fiilikset. Tsemppiä hurjasti sinulle! Kyllä me tästä jotenkin selvitään!

Jannika07 Tsemppiä huomiseen! Kyllä se hyvin menee, niin meni minullakin toinen jo paremmin kuin eka. Ja sulla on vielä noita muniksiakin tulossa varmasti hyvä määrä. Ja hyperiähän sulle ei tule! Muista levätä sinäkin ja juoda.. Minä yritän kans tehä niin.. Korkeintaan cd:tä käyn vaihtamassa ja pakolliset vessassakäynnit hoitamassa. Siinä mulle pariksi päiväksi jumppaa.

Toisaalta pitää välillä sen takia nousta ja jalotella, ettei käy niinku joku just täällä surkutteli, että kertys ilmaa mahaan. Tein viimeksi sen virheen, että olin vaan makuullaan ja passuutettavana, kukaan ei tosin käynyt mun puolesta veskissä:) Mutta parin päivän makuullaolon jälkeen vatsa ei toiminut mihinkään suuntaan ja olin suunnilleen makuuhaavoilla. Kohtuus siis kaikessa :)

emily81 Onnea ihan mielettömästi! Ihana kuulla tuollaisia uutisia! :heart: Luottavaista mieltä, että kyytiläinen pärjää hyvin loppuun asti!

Mitähän kaikkea kirjottelin tuossa aiemmassa viestissä, joka katosi taivaan tuuliin..
En enää millään jaksa muistaa..

Tämän hetken vire ei ole mitä parain, väsyttää ja mieli on lievästi sanoen herkässä.. Ensimmäinen riitakin tämän projektin aikana piti miehen kans aloittaa. Ja tämä vain siitä syystä, että ukon olis tehny mieli mennä työpaikan säbään ja aikoi käskee mun kaveriks naapurista veljensä vaimon. Tällä kertaa en kuitenkaan jaksanut ajatusta... Jotenkin tuntuu nyt, että ukko saa olla tän päivän kotona.
Sitten en kestä, että toinen pettyy moisesta, ettei pääse pelaan.. Minne minä oon päässy viimeisen viikon aikana itteäni viihdyttämään!?! En tasan lähikauppaa kauemmas. Että jotain on miehenkin tehtävä tämän jutun eteen.
No, tottapuhuen tähän asti se on ymmärtänyt hyvin ja kuunnellut mun kiukutteluja ja masennuksia. Kyllä se tuosta kohta nousee ja tulee sanomaan, että oli ajattelematon :)
Tai parempi ainakin olis.

Kyllä se sen verran tääkin päivä jännitti, et yöllä heräsin kahen aikaan ja mielen täytti jälleen hullut ajatukset. Käskin miestä tuomaan ahistusnapin, vedin sen naamariin ja pian olin taas unessa..
Siksiköhän tuo väsyttää... |O

Käyn illan mittaan jatkamassa pohdintojani jos tulee jotain mieleen...mikä nyt jäi kirjottamatta..
Toivottavasti mun ei tartte kuitenkaan yksinpuhella :)

Aurinkoa iltaan!

Huurre B)
 
Huurre - Odottelinkin jo sun kuulumisia. Ihana kuulla, että kaikki meni hyvin(niin hyvin kuin tuo inhottava punktio voi mennä)Huomennako saatte tietää hedelmöittymiset yms jutskat?Tehdäänkö se siirto sitten keskiviikkona vai miten?
Kun en muista enää miten tää jatko meni kun viime IVF:stä on jo 3v aikaa. Aika menee tosi nopeesti
Me ollaan puhuttu , että mies on visusti huomisen päivän/illan/yön mun kanssa eikä lähde minnekkään...En antaisi ikinä anteeksi jos lähtisi :(
Pitääkin muistaa se että kävelee jotenkuten ettei vain makoile ..siitä tulee hirvee olo...
Iltavuorossa istun, turvottaa mutta muuten ok fiilis...ei pahemmin kipeä...joka kummastuttaa mieltä mutta ehkä tämä menee helpommin kuin viimeksi.

Lepäile nyt rauhassa ja juo juomisesta päästyäsikin...ja kirjoittele kuulumisia..Päivystän täällä ainakin tuonne klo 20 kun iltavuoro loppuu..

-Jannika- :heart:
 
Jannika07 Niin sovittiin, että huomenna soittelen niitä hedelmöittymisasioita... eipä tarvi sitten siihen mahd alkionsiirtopäivään asti jännittää sitä asiaa. Toivotaan nyt parasta tulosta!
Alkionsiirto olis sitten keskiviikkona jo.. En hoksannut tiedustella pitkää viljelyä tms. En tiedä, olisko edes onnistunut perjantaina vasta siirtää.. :/ Ku torstaina pulju on kiinni helatorstain takia..

Kiva kuulla Jannika, että sun olo on hyvä ja jaksat vielä töissäkin! Kyllä se on just niin, että paremmin se menee...:)

Mitä muuten teet työkses?

Utelee, Huurre ;)
 
Huurre - - Missä olette muuten hoidossa?
Mä mietin, että meille varmaan siirretään siis JOS sinne asti päästään niin perjantaina kun torstaina paikka on kiinni.
Olen sairaalan asiakaspalvelu/neuvonta/puhelinvaihteessa duunissa..hiljaista on ei ole ketään epämääräistä tullut notkumaan tohon luukulle, thänk god :p Kun niin kummallisia on jotkut ihmiset joita joudun "palvelemaan"..tietäisit vaan :eek:
Nyt sitten enää 1,5h ja seuraavan kerran työpaikalle vasta 3.6 kun loppu viikon olen poissa punktion takia(pe -su on vapaat) ja sitten ensi-maanantaina lähden viikon kuntoutus"lomalle" duunin puolesta =)
-Jannika-
 

Jannika Me ollaan Hesan Väestöliitolla hoidossa (julkiselta saadulla maksusitoumuksella).

Voin vain kuvitella, minkälaista huurunenää sinne sun duuniin välillä pukkaa :) Kyllähän sitä kävelee niin monelnlaista ihmistä vastaan tässäkin suomen maassa..

Tsemppiä viimeselle tunnille! :)
Palaat sitten duuniin ku mä saisin tehdä testin ;)

-Huurre

 
Huurre - Voi, kun mekin oltais päästy maksusitoumuksella Väestöliittoon mutte ei, me ollaan siellä IHANASSA Naistenklinikassa jossa lääkärit vallan mukavia :$
Vika puolituntinen menossa.....Onneksi ja huominen alkaa jännittämään ....
Ilmoittele kun saat tietää huomenna miten hedelmöittyminen meni....Toivotaan että saatte monta TOP-alkiota =)

-Jannika-
 
Sharlin Ja muutkin Kiitokset kysymästä. :) Punktio meni oikein hyvin ja turha jännittäminenkin unohtui kun päästiin tuntia aikaisemmin toimenpiteeseen kun oli sovittu. Munasoluja saatiin 19. Olen tosi onnellinen, että kaikki meni hyvin ja kivuttomasti. Kurjaa lukea muiden kokemuksia ja kipuja, kun itsellä ei ole kipuja kovinkaan paljon ollut. Mulla on kyllä luonnostaankin aika korkea kipukynnys. Hyvä niin. Mutta tosi paljon voimia niille, jotka joutuvat kivusta ja särystä karsimään. :hug: Mutta onhan minullakin alavatsa hellä ja kumarassa kävelen. Pissaaminenkin aina jännittää.. On nää vaan ihmeellisiä kokemuksia. Huhuijaa. Mun siirto siirtyi perjantaille, eli se ei olekaan keskiviikkona. Haluavat varmistua, että kaikki "halukkaat" pääsee mukaan jakaantumiseen. =) Kaiken kaikkiaan voiton puolella ollaan tässä yrityksessä. On vaan jotenkin pakko valmistautua siihenkin, että plussaa ei tule ensimmäisellä kerralla. Lääkäri sanoi, että on vaan pidettävä jalat maassa. Punktiosta vielä sen verran, että vaikka jännittäminen unohtui operaation ajaksi, niin heti kun pääsin sieltä huoneesta pois "omalle pedille" purskahdin itkuun. Luulen, että huojennuin ja helpotuin. Sitten hetken päästä sain sellaisen hysteerisen naurukohtauksen, joka kesti noin 15 minuuttia. Oletan, että kätilö siellä meinas, että potilas on sekavassa tilassa eikä voida kotiuttaa vielä. :LOL:

Emily :heart: Tosi ihana uutinen. Onnea ihan himusesti :heart:

Huurre Voimahaleja ja jaksamista myös Sinulle hirmupaljon!

Sharlin vielä Miten sun aikataulut nyt menee? Olen vähän laiska nyt käymään edellisellä sivulla :ashamed:
 
NPG
Voi että kun ihanaa lukea Emilyn uutiset! Ehkä omakin toivon kipinä taas jaksaa syttyä nyt kun päästään kohta tositoimiin... ONNITTELUT Emilylle!

Huurre: pidän peukkuja et mahd. moni löytää siippansa. :)

(.) (viime kerralla sulut toisin päin, nyt toi alkaa näyttää enemmän todenmukaiselta...hih) Eli olin tänään ultrassa ja hyvältä näytti. 11 follia löyty, vähn vaihtelevan kokoisia, useimmat kuitenkin 18-22mm. Joten toivoa tuntuis (taas) olevan. :) Punktio on keskiviikkona ja siirto ilmeisestikin perjantaina (?). En tajunnut ees tänään kysyä. Ollaan julkisella joten ne on viikonlopun kiinni. Ainakin edellisillä kerroilla ollaan saatu 2päiväinen alkio takaisin kun molemmilla kerroilla vaan 1 selvis maaliin (siirtoon) asti. Tällä kertaa pääseekin sit joku ihan maaliin asti, kolmas kerta toden sanoo! Näin yritän itselleni uskotella.

Oon ollu tänään ihan umpiväsynyt. En tajua mistä johtuu, hoidoista vai vaan siitä et olin viikonlopun töissä. Tai ehkä molemmista. Persus puutuneena oon kattonu telkkaa koko päivän, mitä nyt otin parin tunnin päikkärit... :ashamed:

Voimia teille kanssasisarukset missä vaiheessa menettekin! Kyllä me ollaan varsinaisia sisusissejä!



 
emily, voi kuinka ihnia uutisia. Millä viikolla olit siis varhaisultrassa?

Piinailijoille ja piikittelijöille paljon peukkuja!!!

ON: olen ollut vähän matalalla profiililla. Plussa on kyllä varmistunut, mutta verikokeessa en ole käynyt. En vaan oikein vielä osaa iloita ennen ekaa ultraa kun ku ja km pelottaa.
 
Kiitos hirveästi kaikille onnitteluista =) ! Raskausviikot ei ole ihan selvillä kun tosiaan olen normaalista hoidon mukaisesta aikataulusta "jäljessä", mutta lääkäri sanoi olevan jotain 5+4 - 6+1 väliltä. Varmaan ensi viikolla sitten tarkentuu.

Tsemppiä ja plussatuulia kaikille! Toivottavasti meikäläisen onnistuminen antaa toivoa muillekin, minähän olin tämän hoidon aikana täysin varma negasta koska mitään raskausoireita ei ollut vielä haamutestin pp11 aikaan vaan ihan samanlaiset menkka/endokivut kuin aina ennenkin mutta näköjään niitä voi tulla plussasta huolimatta!
 
Emily onnea!!

ON nopsaan vaan, kun v*tuttaa niin täysillä, etten nää näppiksiä kyyneliltä. Aamulla pp8 alko taas vaaleenruskea vuotelu, joka tunnetusti illasta alkaen runsastuu ja kivut on tutut eli aivan identtiset oireet lähes samoilla pp:llä ku viimeeks epäonnisessa ivf:ssä.

En ees yritä teeskennellä enää, et tää vois mitään muuta olla kun nega :( Poistan itteni tuolta listalta jahka jaksan.

Ihanan plussanen pino tää on ollut, onnea kamalasti vielä kaikille vauvaa odottaville :heart: :wave:
 
Voi surkeus Kristiina76 :hug: Tiedän tuon tunteen ja sen pohjattoman epätoivon.
Tsemppiä ihan hurjasti tähän päivään!!!

ON Mulla tärisee kädet, enkä uskalla soittaa klinikalle ja kysyä hedelmöittymistilannetta..
Oon yksin kotona enkä jotenkin kestä kuulla, ettei mitään oo tapahtunu..
Tää on karmeata.

Fyysinen vire suht ok. Yöllä vaan heräsin kun hartiaa pisti ja siitäkös taas uus pelon aihe. Hoitajat nimittäin sanoi, että hartiapistosta ei saa tulla..ja näytti sitä kohtaa mihin se ei saa tulla.
Ja just siinähän se kipu sitten oli.. taisi säteillä hartioista kun ne on olleet niiiiiin jumissa. Mulla on myös selkä totaalisen jumissa. :(
Pelkkä lepääminen ei sovi mun selälle. Ja kun nyt pitäis vaan levätä...

En tiedä mistä hankin rohkeutta soittaa sinne klinikalle... :/
Pelottaaa...

Säryissä, peloissa, ja sekavissa ajatuksissa
Huurre
 
Rohkaistuin ja soitin klinikalle.
Uutiset tällä erää mielestäni tosi hyvät...kun vertaa viime hoitoon.
Eilen kerroin että 8 solua saatiin.
Niistä seitsemään oli tehty ICSI ja jopa KUUSI oli hedelmöittynyt.
En tiedä, miten todennäköistä on että ne kaikki on vielä huomenna hengissä?
Näkeekö sen jakautumisen vasta huomenna? Kertokaapa!

Paremmalla fiiliksellä
Huurre :)
 
Nea-Milla Hienoa hienoa, onnittelen ihan varovaisesti vaan jo :) .
Huurre Onnea hyvästä tuloksesta! Eiköhän noin hyvästä tuloksesta jää jotain pakkaseenkin.. Mulla ainakin inseminaatiossa oli hartiapistosta, mutta ei sitä vaarallisena pidetty. Miten muuten kun tekin olette ostopalveluna VL:ssa, niin oliko tämä teidän eka hoito siellä, olitteko ekan Naikkarilla? Ajattelin vaan, että miten nää menee, jos nyt ei onnistuisi, onko seuraava hoito siellä, tarvitaanko uusi ostopalvelusopimus jokaisesta hoidosta?
Amelie Mulla tänään viimeinen Puregon, huomenna Pregnyl, pe puntio ja ma siirto, jos kaikki menee hyvin.
Kristiinalle iso halaus!!
 
Sharlin Tää oli meidän toka ICSI Väestöliitolla. "Jouduttiin" suoraan sinne. :)
Kolmatta ei taida tullakkaan... vaikka siihen vielä antaisivatkin mahdollisuuden.
Meillä on siis ainkin niin, että kun saatiin maksusitoumus niin kaikki kolme hoitoa on automaattisesti Väestöliitossa. Ei tarvi uusia sopimuksia. Onneksi tää on sentään suunniteltu siten, että byrokratia on meidän asiakkaiden kannalta ainakin minimaalista.

 
Huurre Kyllä ne pikkuiset siellä sinnittelee ja jakaantuvat :heart: Tsemppiä odotteluun. Mulla ei ole mitään tietoa hedelmöittymisestä enkä saa tietoa jakaantumisestakaan. Kysyin siitä, niin ei annettu numeroa eikä muutakaan infoa. Kai ne munkin pikkuiset siellä jaksavat. Minkälainen sun olo on nyt? Onko vielä olkapistoa? Mua ainakin väsyttää, johtuisko lugesta vaiko eilisestä vahvasta lääkityksestä. :LOL:

Jospa sitä tänään uskaltais jo yrittää tehdä ruokaa, varovasti. Pikkuisen alavatsasta nipistelee kun nousee sängystä ja kävelee.

Jannika Miten sulla meni tänään? Toivottavasti hyvin. Ja iso jaksuhali rankan kokemuksen jälkeen :hug:
 
Huurre:
"Alkionsiirto olis sitten keskiviikkona jo.. En hoksannut tiedustella pitkää viljelyä tms. En tiedä, olisko edes onnistunut perjantaina vasta siirtää.. Ku torstaina pulju on kiinni helatorstain takia.. "

Mulla tehdään ilmeisesti just se pitkä viljely, koska siirto on vasta perjantaina. Eli kyllä se onnistuu näinkin pitkällä välillä.
=)
 
Amelie80 Toivotaan niin, että meiän pikkuset jaksaa siellä! Kädet ristissä täällä huomista odotellaan.
Mun olo on kohtuullisen hyvä. Oon koko ajan ottanu säännöllisesti särkylääkettä, joka varmasti auttaa asiaa. Tähän aamuun asti otin burana 600mg kuuden tunnin välein. Sen jälkeen oon ottanu ibumax400mg... pikkusen on semmosta outoa tunnetta muniksissa mut ei voi kuvailla kivuksi ehkä kuitenkaan..
Täytyy sanoa, että hyvin on menny, ja pelkäsin että paljon pahempaa on luvassa kun viimeks oli semmosta taistelua ne kaks ekaa päivää punktion jälkeen..

Pitää nyt kuitenki yrittää levätä, vaikka olo ois suht hyvä ja ei tunnu pahalta köpötellä..
Hyvä olo voi olla petollinen...tulee pian takapakkia kun kuvittelee olevansa kunnossa. :/

Mun ei tarvinnut tänään miettiä ruoka-asiaa ollenkaan ku naapurissa asuva miehen veljen vaimo pyysi valmiiseen pöytään..:) Ihania ihmisiä löytyy vielä tästäkin talosta! :)

Hartiapistosta on kyllä jossain määrin ja oon miettiny et pitääkö mun huolestua.. :| Oon kyllä ollu huonoissa asennoissakin sohvalla tän läppärin kans, et voi johtua siitäkin. Mutta mistä tiedän..
Mun niskat on kyllä ollu pitemmän aikaa jäykät... ja selkä sohjona.. :/ Ota tästä nyt selvää.
Nyt vihloo just tosta solisluun alta, kääk :x
En tiedä mitä teen, pitäskö mun soittaa päivystykseen.. Klinikan numero ei vastannut enää.

Epätietoinen, Huurre
 
Kiitos Sharlin!
Soitin jo paniikissa Naikkarin päivystykseen... Sieltä käskivät tarkkailla, mihin suuntaan kehittyy. Et jos menee kovaksi kipu niin sit mennä käymään..
Sanovat myös, et varsinki jos tulee vatsakipua+huimausta tms.
Ei oo semmosia ilmaantunu.
Se päivystäjä sanoi, että mul voi olla vähän nestettä kertyny ja se aiheuttaa sitä pistosta. Ymmärsin eilen hoitajien puheesta, että pistos voi olla merkki sisäisestä verenvuodosta!?! Mihin tässä nyt pitäis uskoa? Kiukuttaa!!

Mies hieroi äskettäin, niin vähän helpotti. Nyt ku tässä taas epäergonomisessa asennossa kirjottelen niin se taas tuntuu.
Murr!! :snotty:

En tykkää yhtään tästä epätietoisuudesta. Kuten ehkä jo huomasittekin :)

Jannika07 Huhuu!! Miten punktio on sujunut? Kuinka voit? Tuuhan kirjotteleen kuulumisia! Odottelen innolla! Hyviä vointeja sinulle!

Vielä tuosta hartiapistoksesta..
Onko teillä muilla ollut koskaan vastaavaa? Olis "kiva" kuulla kokemuksia.

Saa nähdä, saanko ens yönä unta silmään ku tarkkailen itteäni. Ärsyttää jo etukäteen!! :snotty:

Ahkera bloggari,
Huurre :)
 

Yhteistyössä