Huhti-toukokuun ivf/icsi/pas-hoitolaisia pinoon?

shenda mistä moinen epätoivo? On toki tervettä, että itsesuojelu pelaa, eikä liikaa intoudu ja haihattele, jos eivät jaksaisikaan jakautua oikein, mutta edellisissä hoidoissa olisin ollut tosi tyytyväinen, jos olisi ollut 4 hedelmöittynyttä. Meillä kun ei ole tähän mennessä ollut yhtään hedelmöittynyttä tai oikein jakautunutta. Tottakai menet siirtoon!

Onko muilla tullut zumenoneista huono olo? Aloitin ne eilen (3 krt/päivä) ja tänään on ollut koko päivän tosi väsynyt ja etova olo.
 
Nuppu76 hengissä ollaan! :D Mieshän sen piikin mulle pisti kun omat kädet tärisi niin että olisin varmaan tökännyt itteäni peukaloon :LOL: Huomista en jännitä olleskaan niin paljon. :p
Tsemppiä sullekin huomiseen, toivotaan hyvää "satoa" =) (vaikka mullahan niitä rakkuloita oli kasvamassa vaan neljä, mutta toivotaan et ne olis kaikki hyviä.)
 
Huurre, mä sain vatsan toimimiseen ohjeen käyttää Movicolia. On auttanut. Luomukonstina rkl pellavansiemeniä liotettuna ½ lasiin vettä illalla jääkaappiin, jonka nielaiset aamulla. Tänään aloitin progesteronit. Huomenna kuulen, ovatko munasolut hedelmöittyneet/elossa.

Shenda, mene vaan sinne siirtoon. Neljä on enemmän kuin ei mitään. :hug: Vai oletko tullut toisiin ajatuksiin koko hommasta? Silloin sun ei auta muuta kuin kuunnella itseäsi. Hätiköityjä päätöksiä ei kannata tehdä, koska näin pitkälle olet tullut.

Vilhelmiina :hug: Olet selvästi jo pohtinut luovutettuja soluja. Voimia jatkoponnisteluihin. Ihanat naiset ovat antaneet lahjamuniksia. Tsemppiä!
 
Shenda hei, äläs nyt viitsi. Meillä itseasiassa vain 6 munasolua, joista neljä raakoja ja vain kaksi kypsää, joka nyt matkassa, ja äsken sain jo clearbluen testiin melko selkeän viivan, huomenna kyllä vielä uusi verikoe, sitä ennen en uskalla iloita.

Vilhelmiina kurja juttu, ei oikein löydy sanoja! Toivon vain voimia ja jaksamista eteenpäin! :hug:

Kristiina nyt peukut ja varpulit pystyssä, että plussat pysyy!

Dream73
enpä oikein osaa oireita kuvailla, kun ei niitä kai oikein ole :|
Mulla juimii pirsti alavatsaa tuola munasarjoista, varsinkin vasemmalta, ja alaselkä särkee, mutta voipi olla venähtänytkin... Muutoin ei mitään tuntemuksia.
 
Ootteko muuten huomanneet et näillä hoidoilla olis vaikutusta aivotoimintaan? Mulla ainakin on, ei pää toimi vaikka miten yrittäis - tänään oon käynyt kaupassa jo neljä kertaa enkä vieläkään ole saanut tuotua kotiin kaikkia niitä aineksia mitä ruokaan olisin tarvinnut :headwall: :LOL:
 
Tähtisäde
Huurre: Älä nyt vielä lannistu! Mulla oli plussakierrossa nimittäin ihan järkyttävän kokoinen K otsassa koko ajan ja täällä palstalla sitä oikein ihmettelinkin, että miten näin tasaisesta ja rauhallisesta naisesta on tullut sellainen hormonihirviö (varsinkin, kun itse lääkkeet ei tunnu heilauttavan mihinkään suuntaan). Olin yksin kotona ja huusin vichykoneelle ja potkin nurkkia itsekseni. Mä laskin sen raskausoireeksi. Ja muutenkin vähän tilapäiseksi mielenhäiriöksi... :LOL:

eevi-antero: Kyllä tuntuu olevan jossain määrin aivotoiminnnan häiriöitäkin. Mulla lähinnä se, että olen aivan SAIRAAN väsynyt. Ja mullahan ei ole vielä edes mitään siirretty, eli johtuu ihan puhtaasti tuosta estrogeenitarjoilusta (= 3x2mg Zumenonia/pvä ja 2x100mg Estradottia + 100mg Disperiiniä/pvä). Karatin: Eli siis mulla ainakin tuntuu aiheuttavan väsymystä. Mitään ei saa tehtyä kun hyvä, että pysyy silmät auki.
 
En mä tiedä mistä tämä mun epätoivo iskee...Se on tämä pessimistinen luonne saatu jo verenperintönä meidän isältä.
Sille kun ekan kerran kerroin tästä hoidosta niin hän vaan totesi ettei sellaisiin kannata lähteä ja että jos lapsi ei tule luomusti niin ei tartte tulla ollenkaan.
Klinikalla laboranttimieskin vaan tyynnytteli mua kun sanoin että perseeleen meni koko homma.
Kun mun ideaali hommassa ne kaikki 17kpl olis olleet sellaisia missä alkio.

Kyllä mä sen lapsen haluun.Hävettää toisaalta ruikuttaa kun meillä on jo yksi lapsi joka sai alkunsa täysin luomusti.Eli meillä on todiste siitä että voidaan lisääntyä ja mitään vikaa ei ole.

En tiedä.Pitäiskö vetää pää täyteen..olis meinaan isännän kossupullo kaapissa.
 
Menin sitten tänäaamuna tekemään testin kun tulivat eilen postissa. Tuttuun tapaan negahan se sieltä tuli. Ei tule minun soluillani lasta, ei. Seuraavaksi suuntaamme sitten luovutettuja munasoluja jonottelemaan ja lokakuulle olisi vielä julkiselle aika ICSIin mutta täytyy katsoa jaksanko sitä enää läpikäydä kun nämä tulokset ovat niin masentavia :/

Parempaa onnea muille ja hyvää kesän odotusta!
 
Shenda, sullahan on neljä hedelmöittynyttä! Toivottavasti menit siirtoon, eihän sulla ole mikään vielä edes epäonnistunut!
Mä, aamulla oli punktio ja se meni ihan hyvin.Ainoastaan tulos oli vähän masentava, vain 5 munasolua. Odotin suurempaa saalista kun isoja rakkuloita oli kuitenkin 11. Täytyy nyt vaan toivoa, että edes muutama hedelmöittyisi... Onneksi luin Karatinin viestin, jossa luki että seitsemästä kuusi oli hedelmöittynyt. Voi kun meilläkin. Sit kyllä masentaa, jos ei saada edes yhtä hedelmöittynyttä. Kaikki piikit, punktiot turhaa... Tulee pitkä odottelu, perjantaina sitten tietää. Kyllä tää homma on yhtä henkistä vuoristorataa...
 
Dream73 eikä, voi suru sentään! Varmista nyt kuitenkin vielä parin päivän sisällä, vai tuliko täti jo? Nuo odotussajat ovat julkisella harmittavan pitkiä, jaksuhalaus :hug: Voimia kovasti paljon!

Shenda huhuu, miten kävi?

Nuppu76 kovasti peukkuja, että sieltä jokunen jaksaisi ponnistaa, ei se aina tuo määrä kaikkea tuossa vaiheessa vaan kerro. Tsemppiä odotteluun! Olet niin oikeassa, että yhtä vuoritorataa tosiaan.


Itse kävin aamulla klinikalla otattamassa uuden verikokeen, ikäänkuin varmistukseksi, mutta tuloksen saankin vasta huomenna. Jotenkin tätä ei vain usko todeksi, ja toisaalta nyt sitä vasta pelkääkin, että montako päivää tästä nyt saa nauttia...

 
Unohtui kysyä eevi-anterolta, että miten punktio sujui? oliko hyvälaatuisia?
Täshtisade, mulle on tehty kaksi PAS:ia, alkiot oli pakastettu kahden erissä. Toisessa sulatuksessa selvisi vain toinen ja toisessa molemmat. Toivottavasti sulla sujuu sulatukset hyvin!
Tervetuloa Nasu1981! Kirjoittelehan perjantaina miten sun hedelmöitysvaihe sujui.
Karatin, mulla tuli zumenoneista oksettava olo, jos otin niitä keskellä päivää. Otin sitten 2 illalla ja 1 aamulla, niin ei tullut kuin välillä vähän ällö olo aamulla bussissa. Lisäksi niistä tuli mulle aika paljon mielialanvaihteluja, iloisesta vihaiseksi nanosekunnissa... Tsemppiä niiden popsimiseen, ei oo herkkuu :hug:
 
dream73 :hug:

nuppu76 pidän peukkuja, että laatu korvais määrän tässä tapauksessa!

shenda81 ?? toivottavasti menit siirtoon?

terkkuja myös kaikille muillekin ketä on nyt tajua kommentoida... täällä tapahtuu niin mukavan paljon. ja joku tuolla sanoikin jotain hoitojen vaikutuksesta aivotoimintaan :LOL:

oma tänään käyty 5-soluinen alkio kyytiin, ihan kuulemma oli reipas yksilö =) ja pakkaseen jäi vielä 2 eri olkeen 2 alkiota, eli siis yhteensä vielä 4. eli vielä on sit syksyllä PAS edessä... jotenkin vaan tekis jo mieli päästä keskittymään siihen adoptioon, mutta toivotaan nyt että tää tärppäis tällä kertaa kun ei oo niin paljon toiveita...

soja pp0
 
Dream73, olen niin pahoillani sun puolesta :'( Älä nyt menetä uskoasi, mutta muista myös ottaa aikaa omien tunteiden läpikäymiseen. Syksyllä mieli voikin jo olla parempi ja jaksat vielä käydä sen yhden hoidon läpi. Nää hoidot on henkisesti niin rankkoja. Meille ainakin tulee taukoa, jos tää hoitokerta ei tärppää. Pakko kerätä henkisiä voimia. Tsemppiä sulle kauheesti :hug:
Plamsu75, kiitos tsempistä! Toivotaan, että sun kyytiläinen pysyy matkassa. Luulen, että itsellänikin tulee tuollaiset samat pelot jos joskus sen plussan saan. Ei siitä varmaan ihan heti uskalla iloita. No hyvin se menee sulla :hug:
 
Tympeesti vaan omaa napaa: en oo tänään testannu, meinaan käydä illalla ettiin jostain sen Clearbluen digitaalisen testin ja testata huomenaamulla. Sit pitää soittaa sinne Taysiin, et tarttetaanko verikoetta. Ei mulla kyllä oikeen kunnon oireita oo enää... univaikeudet jatkuu ja selkää jomottelee, menkkajuilintaa masussa, kaikki maistuu ihan hirveen suolaselle (valitin miehellekin, et juusto ja leikkele on molemmat jotain viallista erää, kun niihih on laitettu liikaa suolaa :D ).
No annan huomenna rapsan, et kuinka kävi.

Tsemppiä kaikille tasapuolisesti missä vaiheessa kuka nyt meneekin!! B)
 
Heipä hei
Nyt on yksiön vuokrasopimus allekirjoitettu ja 2kpl alkioita siirrettiin sisuksiin lämpimiin. eli 3-ja 4-soluiset..ovatko ne liian huonoja????

2kpl alkioita jäi vielä pakkaseen..ihan hyvillä mielin siis.

Kiitos tsemppauksista :heart:

Eli onko tänään sitten kuuluisa pp0???
 
Tirlittan1968
Vierailen tässä pinossa ja haluan vaan toivottaa jaksamista kaikille piinailijoille. Käyn teidän kuulumisia lukemassa päivittäin ja jännitän teidän kanssa. Itsellä punktio ensiviikolla. Yritetään kaikki jaksaa :hug:
 
Terve Nuppu76 ja muut! Niin kuin joku tuossa ylhäällä jo sanoikin, niin toivottavasti laatu korvaa määrän! :heart: Ja tässä pinossa on niin upea määrä plussanneita, että ei voi kuin ihmetellä - toivottavasti se tarttuu meihin kaikkiin muihinkin!
ON: hengissä selvittiin punktiosta, vaikka kammottava kokemus olikin. Itkin kivusta mutta eivät suostuneet antamaan enempää kipulääkettä. Onneksi oli muuten tosi ihania ihmisiä henkilökunnassa, ja asiantuntevia. No, tulos oli kyllä vaivan arvoinen: neljän aiemmin ultratun munarakkulan sijasta niitä olikin yhdeksän, joista saatiin 7 munasolua. Laadusta eivät osanneet vielä kertoa (?) vaikka kysyin... Selviää kuulemma vasta kun lähtevät hedelmöittymään. Toivottavasti lähtevät.
SISULLA TÄSTÄ ETEENPÄIN kaikki me jotka vielä ei olla plussattu! :flower: :hug:
 
Meidän kuudesta hedelmöittyneestä vain 3 oli jakaantunut... ja nekään eivät kovin lupaavia. Kaksi siirrettiin tänään ja kolmatta ei kannattanut pakastaa, ei kuulema olisi pakastuksesta selvinnyt. Sisuksissa kellivät nyt siis 3- ja 5-soluiset alkiot, mutta molemmissa fragmentaatiota. Lääkäri sanoi ihan suoraan, että onnistumismahdollisuudet ovat normaalia pienemmät.

Eli toiveet ei ole korkealla, hyvin maanpinnassa ollaan. Yritän olla vaipumatta suruun, koska varmasti jos minä suren ja stressaan, ei alkioilla ole sitä pientäkään mahdollisuutta. Päivä kerrallaan siis nyt, yritän olla ajattelematta koko asiaa. Surraan sitten 12.6. testipäivän jälkeen.

shendalle vielä, hyvä kun menit siirtoon. Pelkkä solujen määrä ei käsittääkseni kerro mitään alkioiden laadusta, muuta kuin että parasta olisi, että niitä olisi tasaluku. Meille sanottiin, että ihanne 2 päivän ikäisissä olisi 4 solua. Ja parhaissa solut on käsittääkseni aika tasakokoisia. Lisäksi niistä katsotaan sitä fragmentaatiota (eli ei saisi olla/mahdollisimman vähäistä).
 
Reipas shenda, kun menit siirtoon! Taisit olla vähän "kierroksilla" eilen. Sellasta sattuu.. Täällä palstalla olen lukenut, että pienestäkin, 2-soluisesta, on lapsi toisilla ponnistanut.

karatin, toivotaan, että lääkäri olisi väärässä todennäköisyyksineen. Voimia ja muita ajatuksia odotteluun.

eevi-antero, kipu voi vaihdella eri punktioissa. Minäkin ihmettelin tätä, koska edellisillä kerroilla ei kipua juuri ole ollut. Se on ihmeellistä. Mistä lie johtuu, että tuntemukset vaihtelee. Toivotaan, että hedelmöittyvät hyvin!

(o) 7 munasolusta 5 oli pystytty hedelmöittämään. Tänään oli 3 nelisoluista alkiota hengissä. Toivotaan, että joku jaksaisi huomiseen siirtoon asti. Lääkäri kuulosti toiveikkaalta, mutta niinhän ne usein, vaikka itse ei jaksaisi.
 
Electra Joo vähän :ashamed:
Meillä siis oli 2 päivän viljely ja siirsivät 2 kun mä sanoin että ihan sama.Ja 2kpl meni pakkaseen,kun kysyin että oliko ne sitten huonoja niin lääkäri sanoi että eivät pakasta huonoja alkioita eli toivoa on.

Tuntuu etten uskalla tehdä mitään..pelottaa ihan sikana mutta lääkäri sanoi että voi kuulemma elää ihan normaalisti.

Raskaustestinkin antoivat mukaan..toivottavasti sitten olisi iloisia uutisia.

Missäs muut on hoidossa???
Me ollaan fertinovassa helsingissä.
 
Pelkkää omaa napaa nyt:

pp5 lopuillaan ja taas alkaa tuntumaan, että tämäkin pas on mennyt mönkään. Alavatsassa samanlaista tuntemusta kuten ennen menkkojen alkamistakin :/ Viimeksikin samoilla piinapäivillä alkoi tuntumaan näin, joten.... Ja jotta kaikki olisi "täydellistä", niin kevät allergiat alkaa vaivaamaan pahimmalla mahdollisella tavalla, nenä niiskuaa ja iho kutisee ja oireilee. Mitään lääkettäkään ei uskalla ottaa, niin olo alkaa tuntua ihan helvetilliseltä.... :attn:
 
shenda81 : juu, eli kolmasti vuorokaudessa se 200mg "kuula" tuonne alapäähän mahd. syvälle. Sieltä valuu ylimääräinen "töhnä" pois, mutta ei kannata huolestua, koska se on tosiaan vaan sitä ylimääräistä.

Mä täällä makoilen ja popsin panadolia tunnollisesti :). Jännää, pe:na saa sitten soittaa ja kysyä löytyykö siirrettävää vaiko eikö. Täytys olla ajattelematta, mutta helppoa se ei oo..

Jaksamisia kaikille :)!
 

Yhteistyössä