Huhti-Hiput 2008

  • Viestiketjun aloittaja marjonetti
  • Ensimmäinen viesti
äitipeikko: kyselit mitä syödä kun on pahoinvointia.. Mulla on auttanu hedelmät, erityisesti mandariinit ja nektariinit.

tinkatar: jaksamista! :hug:

Painonnoususta: mulla oli esikoista odottaessa niin et painoa ois neukkatädin mielestä saanu tulla paljon enemmänkin. Lähtöpainoindeksi kun oli sen verran pieni. Painoa tais loppujen lopuksi tulla n.11kg ja jo jälkitarkastuksessa olin lähtöpainossa. Eipä oo tarvinnu sen enempi laihdutella. Tosin maha kyllä roikkuu siihen malliin et ois kyllä ollu syytä vähän jumppailla, mutta laiska kun olen niin en esikoisen syntymän jälkeen oo tehnyt muuta kuin vauvatanssissa käyny ja tavallisia kävelylenkkejä vaunujen kanssa.

Vaunuista joku kyseli. Meillä on esikoisella Hartanin Toplinet. On ollu ihan huippuhyvät. Tilattiin netin kautta Saksasta ja säästettiin muistaakseni n.250euroa. Täällä Suomessa noi vaunut maksaa ihan järkky paljon.

Elisha: ihana kuulla hyviä ultrauutisia!! Meillä onkin sama synnäri. Jos kiinnostaa niin ois kiva joskus vaikka treffata?! Uudet "vauvakaverit" on aina tervetulleita ;)

mimmuli ja Tirlitii tervetuloa!!

Sitten omaa napaa: pahoinvointi vähentynyt huomattavasti tällä viikolla. Pientä kuvotusta yhä on, hedelmien syöminen auttaa. Syysflunssa on pikkuhiljaa saapumassa meille. Esikoisen nenä vuotaa.. ja mies kanssa valitellu flussaista oloa. Mullakin aika vetämätön olo on, mutta enpä tiedä johtuuko raskaudesta vai oonko flunssa tulossa mullekin.

Jaksamisia kaikille!

-Liinos ja söpö öttis rv8 :heart:
 
pekka töpöhäntä teatterista kotiuduttu juuri.. ja väsyttää :whistle:
mulla nyt 2 vaihtoehtoa tällä hetkellä, mennä yksityiselle ensi viikon keskiviikkona ja maksaa 75 euroa tai mennä ens perjantaina terv.asemalla "huonompiin" vehkeisiin ultraan ja maksaa se tk-maksu vaan.
2 päivää vaan välissä.
mä taidan huomenna vielä soitella muihin jos saisin vaikka maanantaiksi jo ajan niin voisin pe mennä uudestaan vaikka
:D :heart:

hirveät ilmavaivat sain teatterissa istumisesta.. :x :xmas: outoa. sama kävi lentokoneessa ;) :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja mimmuli82:
heipsan. kaipa minäkin uskaltaisin tänne joukkoonne mahtavaan jo liittyä, jos huolitte mukaan :D laskettu on vissiin 29.4 nvlassa sitten varmistuu vielä. tänään kävin varhaisultrassa ( edellinen meni kesken vkl.6-7) ja siellä pikkuinen kelli ja sydän jumpsutteli =) voi että tätä onnea :heart: :heart: :heart: nyt viikkoja on 6+5.. :heart: tässä on nyt vissiin suuri todennäköisyys että kaikki menee hyvin koska syke jo löytyi. km:n riski on minimaalinen joten nyt aijon lääkärin määräyksestä nauttia tästä raskaudesta!!!!! :heart: :heart: =)
mulla tänään myös 6+5 ja laskettu on 26.4 (tänään neuvolassakin niin sanottu kuin laski), joten oletkohan hassusti laskenut tuon vai voiko olla eri jotenkin :)
ja tervetuloa, muistelenkin että olit km puolella.. parempaa onnea meille myös nyt :heart:
 
kiitos tervetulotoivotuksista!!

bulttisno heipsan.. mä katoin jo tuol kuumeilijoiden puolella et meil meni kierronpäivät samois.. ihan näil nettien laskureilla " raskauskiekolla " olen laskettuni laskenut. mullahan on vähän pidempi kuukautiskierto kun sulla, heitti parilla päivällä muistaakseni. johtuiskahan toi heitto siitä. en sit tiä.. ei nyt niin nöpönuukaa =) nvlassa sitten selviää...se on parin viikon päästä ja ilmoittelen sitten tarkemmin:) kyllä me tälläkertaa selvitään synnärille asti :heart: :heart:
 
Terve!

Tervetuloa uusille! Kiva oli myös lukea hyviä ultrakuulumisia.

Tinkatar, luja :hug: , tosi kurjaa. :( Voimia suruun.

Minä myös aina täällä käydessäni etukäteen mietin, minkälaisia uutisia saan lukea, ei kai huonoja. Ikävä kyllä niitäkin joskus on, liian usein... Silloin kun esikoista odotin, oltiin samassa pinossa samalla viikolla plussanneiden kanssa - ja heitä kertyi aikamoinen letka. Siinä oli jossain kuuden ja seitsemän viikon välillä ihan pari päivää, joiden kuluessa tipahti todella monta, ja se tuntui tosi pahalta. Mentiin ihan samoja viikkoja, joten tietysti siinä mietti asiaa myös omalta kohdaltaan, samastui vielä voimakkaammin ehkä.

Täällä ollaan ehkä vähän puolikuntoisia vielä. Poika otti ja heräs kuudelta aamulla, joten myös väsyttää. Moneen päivään en ole ehtinyt nukkua päiväunia. Iltakuvotus vaivaa. Ei meinaa jaksaa koneellakaan olla.

Pitäis mennä kohta labraan. Sanoinkin jo varmaan, että sitä verikoetta ei saatu neuvolassa otettua, kun suonet pakeni. :eek: Kokeillaan sitten terveyskeskuksen labrassa laverilla maaten, mutta nyt jo jännittää, että jos ei onnistu tälläkään kertaa. :)

Ruokahalu on täälläkin mahtava, mutta en huolehdi painonnoususta, kun esikoisesta tuli kiloja massiivisesti (16-17) lyhyeen pituuteeni nähden ja silti alipainoksi meni synnytyksen jälkeen. Hyvä tietää tuo tällä kertaa etukäteen (paitsi jos tällä kertaa tulee 30 kg ja niistä lähtee vain 5 tai jotain, mistäpä tuota nyt kuitenkaan tietää, mutta kunhan arvaisin, että lähtevät pois tälläkin kertaa).

Jaa, jälkikasvu kutsuu =)
T. Kalenteri ja masukki rv 10
 
Lyy
Minä olen kanssa vasta itse laskenut LA:ta ja 20.4.08 tai niillä main sen pitäisi olla. Olen 23-v. täytän kyllä 24-v ennen syntymää ja ssairaala on KYS. 17.9.07 on eka neuvola ja ultra vasta 24.9. ei jaksais odottaa niin kauaa... =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja mimmuli82:
kiitos tervetulotoivotuksista!!

bulttisno heipsan.. mä katoin jo tuol kuumeilijoiden puolella et meil meni kierronpäivät samois.. ihan näil nettien laskureilla " raskauskiekolla " olen laskettuni laskenut. mullahan on vähän pidempi kuukautiskierto kun sulla, heitti parilla päivällä muistaakseni. johtuiskahan toi heitto siitä. en sit tiä.. ei nyt niin nöpönuukaa =) nvlassa sitten selviää...se on parin viikon päästä ja ilmoittelen sitten tarkemmin:) kyllä me tälläkertaa selvitään synnärille asti :heart: :heart:
siitä se varmaan johtuu, kiertosi pituudesta :whistle:
ja todellakin tavoite on päästä synnärille täysiaikaisen vauvan kanssa :heart:

olo on kuin ei mitään raskautta olisikaan, juuri nyt ainakin. ei ahdista, ei tee pahaa, ei mitään.. mahaa turvottaa vähän ja närästää. siinä ne melkein.
ruokahalu on ihan mahdoton, voisin vaan syödä ja olenkin sitä tehnyt :p ;) :whistle:

töihin lähtö kohta edessä, sitä ennen yritän yksityisen löytää johon ajan saisin aikaisemmin kun ke tai pe
 
mä olen hullu |O
menin "väärälle" palstalle lukemaan "kauheuksia" ja nyt itkettää niin ettei loppua meinaa tulla.
miksi ihmeessä pitää kiusata itseään moisilla jutuilla vaikka nyt pitäisi vaan yrittään nauttia tästä eikä miettiä muuta. :ashamed:
*yrittää rauhoittua* :ashamed:
 
Hei kaikki!

Mukava lukea teidän kuulumisia täältä taas.
Tinkatar otan osaa suruunne!
Voimia sinulle!

Omaa napaa tietysti ttältä taas tulee:
Olen viettänyt viikon hiljaiseloa,
kun Kiinanmatkan tuliainen mahatauti kaatoi minut vuoteeseen.
Koko viikko sairauslomalla ja joka päivä testeissä.
Lääkäri on tosi ihana ja haluaa poissulkea kaiken vaarallisen.
Nyt näyttää siltä että normaali virusperäinen ruokamyrkytys,
joka ei aiheuta vaaraa sikiölle.
Paino on laskneut yli kaksi kiloa..

Ja väsymys on järkyttävä.
Ehkäpä tämä tästä.
Ensi viikon np-ultra jännittää tosin, miten Offspring on selvinnyt maratonista, Kiinasta ja mahataudista.

Mukava että on olemassa tällainen vertaistukiryhmä!
Kerroin rasakaudesta lähimmälle esimiehelle, kun jouduin perumaan puolentoista viikon päästä olevan tärkeän Viron konferenssiosallistumiseni. Ymmärsi heti, kun kerroin tilanteetn.
En tos. halua nyt lähiakoina matkustella enempää ulkomailla.
Muuten olen paljastellut vain lähimmille ystävillemme ja omalle perheelleni.
Anoppi ja appiukko eivät tiedä mitääm, mies kertoo sitten, kun jaksaa, olemme molemmat hieman kyllästyneet heidän viimeaikaiseen käytökseensä.
Esikoista siis odotamme, minä 30, mies 32 ja eka lapsenlapsi kaikille isovanhemmille tulossa. Oma äitini asuu 450 km:n päässä, anoppi 250 km:n..


:) Kellukka 11+1
 
Heippa kaikille!

Tein positiivisen raskaustestin 21.8. ja ensimmäinen neuvolakäyntikin oli viime maanantaina 3.9., mutta aikaisemmin en ole vielä viitsinyt kirjoitella, kun tuntuu että tämä ei voi olla totta. Onnellisia plussauksesta kuitenkin ollaan.

Viimeiset kuukautiset oli 15.6. joten raskaus olisi sen mukaan jo aika pitkällä ja kuuluisin maalismassuihin, mutta viikkoja on oikeasti vähemmän, sillä testejä tuli tehtyä heinäkuun puolella muutama ja näyttivät negatiivista.

Ensimmäiseen ultraan sain ajan 20.9. ja olen yrittänyt etsiä Helsingin tai Vantaan puolelta yksityisiä paikkoja, joihin voisin mennä varhaisultraan, niin saisi jo aikaisemmin ehkä tietää, että missä mennään =) Keskustassa on tietenkin Femeda ja muita, mutta jos löytyisi muualta kuin Helsingin keskustassa saakka, niin olisin todella iloinen, jos joku tietäisi??
 
Kalenteri, mulla sama homma verisuonten kanssa! Ihan piilossa aina ku tarttis. Nytkin ekassa neuvolassa mut laitettiin makuulle ja täti etti suonta eka toisesta kädestä, sit toisesta ja lopuksi totesi ettei löydä mutta kokemuksella sanoisi että se on tossa ja samalla hetkellä löi piikin läpi ja mun onnekseni se osui oikeaan paikkaan ja veri saatiin! Ekalla kerralla, esikoisen odotuksessa siis, mut pistettiin kans labraan ku ei terkka siinä onnistunut. Onneksi labrassa ne on niin kokeneita veren ottajia että onnistuu kyllä! Tsemppiä koitokseen!

...nyt poika alkoi heräileen päiväunilta, täytyy mennä!
 
Onnea sulle Jensu :) samalta minustaki on tuntunu, ei oikein meinaa uskoa todeksi. En oikein uskalla vielä edes kaikille kavereille puhua ennen ku on päässy niille varmoille viikoille. Läheisimpien kans oli kyllä pakko jakaa uutinen heti, ei sitä sisälläkään voinu pitää. Nyt vaan toivon että kaikki menee hyvin. Olen siis raskaus viikolla 7. Odottelen varmaa sinne ensimmäiseen ultraan ennen ku julkistan ilo uutisen kaikille :heart: En oo kyllä vielä neuvolaa varannu, pitäis kyllä.
 
juu
Moikat kaikille ja tervetulloo uusille. Täällä pahoinvointi jatkuu, välillä enempi, välillä vähempi, ja väsyttää niin pirusti - eilen tuli jo sellainen olo että tässä ei nyt todellakaan ole mikään onnellinen odottaja... Nooh, kai se tästä kun viikot kuluu ja kun edes toi väsymys hellittäisi. Meillä on kotikin kun mikäkin sotkula kun ei yhtään iltaisin jaksa ylimääräistä!

Kuinkas moni teistä on ajatellut mennä np-ultraan ja veriseulontaan? Mulla on ens viikolla eka neuvolakäynti ja kätilö kysyi jo puhelimessa että menenkö, ja kun sanoin että vielä mietinnässä niin sanoi että *niin, eihän ne aina yksiselitteisiä ole ne tulokset.. Jos olette lukenut tuota Np-turvotusketjua niin siellähän joukko odottajia juuri ovat ikävässä tilanteessa kun ovat saaneet normaalista poikkeavia tuloksia eikä kukaan osaa sanoa mikä on todellinen riski. Huoh. Esikon kanssa kävin np-ultrassa ja seulonnassa ja silloin ei ollut mitään, kovasti silloinkin jännitin ennen tutkimusta. Nyt on jotenkin eri tilanne, ikää tullut lisää ja tietoakin, en vaan osaa päättää menisinkö tuohon tutkimukseen.
 
Tinkatar :hug: .

Pulttis, mua on vaivannu sama hulluus kun suakin eli kävin kaiken maailman sivuilla ja onnistuin näkemään yhden surullisen kuvankin. :( Siitä tulikin kauhea pelko ja ahdistus ja vannoin, etten enää käy!

Onnea kaikille uusille! Jensu, kyllä ne varmaan ultraa kaikilla yksityisillä lääkäriasemilla. Eli jos lähellä on vaikka Mehiläinen tai Diacor tms. niin sinne.
 
Heippa!

Tervetuloa ja onnea Jensulle myös!

Anuuu, kiitoksia =) Ihan hienosti meni, saivat verta tällä kertaa helposti. Ehkä se rento lepo laverilla auttoi. Oli pojallekin siellä Herkules-kirja, josta kuului kivoja ääniä, joten hienosti jaksoi odotella sen tovin. :) On muuten jännä, että ei ole mitään syytä epäillä, että tässä olisi mitään vakavia virustartuntoja, mutta verikoe tekee heti sellaisen olon, että APUA jos oliskin!!!

Niinpä niin, mulla kanssa välillä menee netin selailuksi ja kauhutarinoiden ja -kuvien tarkaksi tutkailuksi. Ei pitäisi, todellakaan. :/ Se tekee vain sellaisen mielen, ettei odotus kertakaikkisesti voi mennä hyvin, eli huolestuu ihan turhaan, ja tulee muiden puolesta paha mieli ja on pakko parkua. :/ Yritetään saada itsemme pysymään kaukana noista jutuista.

Me lähdetään sienimetsään, toivottavasti raitis ilma auttaa iltakuvotukseen. Väsymystä sain vihdoinkin tänään nukuttua pois päiväunilla. :)

T. Kalenteri
 

Halauksia Tinkatarelle :hug: .

Tervetuloa taas uudetkin =) .

Noista vaunuista tuolla jossakin juteltiin. Meidän vaunut on kyllä loppuunkuluneet kahden tytön jälkeen, joten jotain uudempaa täytynee hankkia jossain vaiheessa. Tää kun on viimeinen lapsi (jos loppuun menee), niin ei kauheasti haluttais laittaa rahaa niihin, eli käytettyihin aiotaan tyytyä. Ehkä kuitenkin briot, kun aikaisemmatkin oli. Ne oli tosi hyvät.

Painonnoususta sen verran, että ekalta tuli siistit 13kg, tokalta hiukka enemmän ja viisi kiloa siitä oli nyt lähdössä mukana. Elikkä, mikäli samaan tahtiin jatkuu (hillitön syömishimo), niin painoo tulee upeet 15-20 kg...niinpä painonpudotus sitten joskus tulee todellakin kyseeseen :D .

Mua harmittaa, kun piti pomolle sanoo, että oon raskaana. Halus tietenkin kysyä miksi sairaslomaa, jotenka en kehdannut olla mainitsematta :/ .

Vuotoa edelleen, kaksi kertaa olen käynyt tällä viikolla työkavereita häiriköimässä S-Hcg:n vuoksi. Lekuri halus vaan varmistaa, että luku on noususuhdanteessa raskauden jatkuvuuden suhteen. Lisäksi meinasi, että jos vuoto jatkuu, niin laitetaan äippäpolille tarkempaan syynäykseen.


http://babystrology.com/tickers/baby-ticker-glass.swf?parent=Hamy71&year=2008&month=4&day=14&babycount=1

:wave:
 
Kalenteri ja Hämy71 Mistä tuollaisen ihanan vauvalaskurin saa niinku teillä on linkissä? --tahtoo minä myös!

Täällä kaikki aivan hyvin, käyn lukemassa viestejänne parikin kertaa päivässä, mut ku omassa olossa ei mitään poikkeavaa niin oon ollut hiljaa.
Ummetus teitty jatkuu ja sen verran on ainakin lasten luumusoseista makutestausta suoritettu et tietää mikä on parasta vauvalle sit aikanaan syöttää :LOL: ummetuslääkkeen kun jo kielsivät, 2vkon putkeen syömisen jälkeen, voipi kuulemma pitkässä juoksussa aiheuttaa ylimääräisiä supistuksia. joten eletään sit ennemmin täyden suolen kera, ku otetaan riski. Maha tuntuu jo nyt kasvavan, vaikkakin ylipainoo on hiukan itsellä, mut johtunee varmaan myös ummetuksesta. mut tosiaan pyöristynyt on.

sit itseasias hassumpi kysymys, ootteko kaivannu teidän napaa, nyt ku ootatte? mieheni innostui siihen hommaan tänään ja siellä oli sellaista ihme nestettä (joka haisi tosi pahalle) en ole ennen vaan huomannut ?!?

Nyt hyvää yötä kaikille ja huomiseen. nukkukaa hyvin!

minä + voice 10+5
 
Mimmuli82, Tirlitii ja Jensu tervetuloa!

Liinos: Luulempa, että tota flunssaa on täällä päin liikkeellä. Meillä mies ja tyttö oli viimeviikolla kipeenä, mutta ihme kyllä, en itse saanut sitä! Mahtoiko pikkuinen estää flunssan :saint: Voimia teille siellä flunssan kourissa! Juu ja kyllä sitä vois treffata :D

Juu: meillä oli lääkärin kanssa juuri juttua tosta np-ultrasta. Itse kyllä aion mennä ja vähän ihmettelinkin miksi rupesi siitä paasaamaan?! Noh mutta, sanoi siis: että jos miettii meneekö tai kieltäytyy, niin sitten ainakin nevolatädit ym. rupee oikeen toden teolla sinne lähettämään. Ja vaikka siellä oliskin turvotusta, yhdeksän kymmenestä on terveitä vauvoja! Mutta tarkistaahan ne muutenkin vauvan rakennetta, eikä vain niskaturvotusta!

Edelleen pahoinvointi vaivaa, mutta kaikki raikas auttaa! Töissäkin ihmettelivät ,kun salaattia vaan puputan! Mutta vetosin laihikseen :LOL: Mikä ei kyllä kauaa auta jos se maha kuitenkin kasvaa!

Ja muuten ihmettelin tota lääkärin mukaan olevaa la. Kun tänään olis lääkärin mukaan 7+2 ja netti laskurit antaa 7+1! vaikka eihän se päivän heitto mittää haittaa, jännä juttu vaan!
 
Heips!

Kirjoittelenpa minäkin hieman.
Pahin järkytys on takana ja alan tottua ajatukseen toukasta. Ehkä tämä vielä iloksi muuttuu.
Mulla on kuvotusta ollut parin viikon ajan ja eilen tuli migreeni.
Kamala päänsärky ja oksensin rajusti. Sinne meni niin Sepramit, Thyroxinit kuin särkylääkkeetkin.. Silmien ympärille tuli verenpurkautumia.
Kävin sitten lääkärissä ja sain sairaslomaa. Onneksi sattui olemaan viikonloppu vapaa sekä vielä maanantai ja tiistaikin. Saan paranneltua itseni.
Väsyttää jatkuvasti ja motivaatio on nollassa.
Pitäis eka ultra varata tuonne kolmen viikon päähän. Sitten näkis millainen ötökkä siellä majailee. Tulis jotenkin todellisemmaksi se ajatus, että meille tulee vauva.
Töissä oon kertonut tästä masukista, mutta hillinnyt liikaa innostusta. Kun ollaan vielä niin varhaisessa vaiheessa, että voipi vielä keskenkin mennä..
Alkuviikosta pitää käydä kilpirauhaskokeissa. Katsotaan, josko lääkitystä täytyy suurentaa raskauden ajaksi.

Niin ja painosta vielä.. Mulla on itseasiassa hieman pudonnut paino, joka ei sinänsä ole mikään huono juttu. Sitä kun on ihan liikaa :ashamed:
Täytyy pitää syömiset kurissa, ettei tule sokerivauvaa. Kakkosen syntymäpaino oli 4050g vaikka vahdinkin syömisiä ja painoa seurattiin tarkasti neuvolassa. Paino nousi tuolloin joku 8kg. Nyt täytyy siis vielä tarkempana olla.

Anoppiasiaa lopuksi. Mulla on oikein kiva anoppi, joskin hieman hössö välillä. Ei olla vielä kerrottu tästä raskaudesta. Voi olla heillekin järkytys vaikka nämä kaksi edellistä olivatkin oikein odotettuja ja toivottuja. Ehkä ajan kanssa sopeutuvat ajatukseen kolmannesta.
Eihän tämä meilläkään suunnitelmissa ollut..


Parempaa vointia kaikille odottajille,

Faerie ja toukka (9+3)
 
noniin, nyt on vieraat lähteneet. kauhea väsy, ihan pikaisesti naputtelen.

meinaatteko te mihin ultraan mennä, jos on mahdollisuus valita np tai rakenneultra? multa kun terkka siitä kysyi varatessa neuvolaa enkä osannut päättää. Mineasta kun kävin ultrassa kontrollissa usein ja luulen että niin nytkin.

pyörryttääkö muita? mua tuntuu huimaavan aivan hurjasti. välillä pitää ottaa seinästä kiinni että pystyssä pysyy. ja anoppi pääsi sanomaan kun oksentelin vierailun aikana "poika sieltä varmasti tulee!" ja mua ärsyttää hurjasti nuo sanonnat.
mutta auttaakohan tuohon huimaukseen mikään? pelottaa kun tytön kanssa illat kaksin ollaan ettei mitään käy...

Pulttis, täällä toinen itkuherkkä. käytiin ostamassa Travallen alennusmyynnistä vauvan haalari ja vaatteita taaperoille ja itkeä tihrustin autossa sitä. uskomatonta :LOL:
 
äitipeikko: Mua kans pyörryttää ja olen itkuherkkä.
Meillä on mahdollisuus käydä sekä niskapoimu- että rakenneultrassa.
Käytän tilaisuudet hyväksi ja menen molempiin.
Todennäköisesti lisäksi on vielä painoarvio rv36, kuten tuota kakkosta odottaessa.

p.s. Mä olen lukenut/kuullut, että tyttöä odottavat kärsivät enemmän pahasta olosta kuin poikia odottavat. Ja että äidin kauneus kärsii tyttöraskaudessa ja poikaraskaudessa taas kukoistaa. Yksilöllistähän tuo tietysti oikeasti on ;)
 
angel08
Varmaan sen vauvajutun kalenterin saa sieltä linkistä. Mulla on profiilissa toisenlainen.

Ja oloja..
Flunssaa painaa päälle koko perheelle ja minulle siinä samalla väsymystä.
Massu on jo melko suuri,ylläri.. Eli minusta tulee jälleen valas-sarjaan kuuluva mamma! :D :whistle:

Odottelen innolla sitä siivouspiikkiä jottai ei tuntuis siivous niin väkinäiseltä!
 

Yhteistyössä