Huhti-Hiput 2008

  • Viestiketjun aloittaja marjonetti
  • Ensimmäinen viesti
Heippa kaikille ja paljon onnea ja tervetulosa uusille!

En ole pitkään aikaan kirjoitellut, käynyt kyllä lukemassa teidän juttuja mut jotenkin ei tuo oma runosuoni ole kukkinut!

Kalenteri ja Hämy: Mulla myös ultra tänään 11:20 ja kyllä meinaan jäntskättää!! Ja samalla pelottaa, jos kaikki ei olekaan hyvin! Kun soittelin aikaa tuonne niin kysyin samalla hintaa niin se on karvanverran yli 100? ja kelakorvauksen jälkeen jäi maksettavaa 50 ja jotain! Minä "joudun" maksamaan tuon 100? mut saan sitten sairaskassasta lähes kaiken takaisin, jäisköhän mulle jotain 20?maksettavaa sen jälkeen!!!

Eilen illalla vihloi kohdun tietämiltä aikalailla. Toivon että se olisi ollut vaan vatsalihas joka ei tykännyt ripeästä käännöksestä sängyssä. Nuo "menkka"kivutkin on jo helpottaneet. Pissalla saan käydä landen tunnin välein.. päivin öin!!! Ja se jos joku on ärsyttävää! Onko muilla sellaista vaivaa?? Kun ystäväni on sanonut ettei näin alussa pitäis vaikuttaa pissaamistarpeeseen. Mut tää on ollut mulle totista totta kohta jo neljä viikkoa. Väsymys on edelleen kamala... vois nukkua koska vaan ja missä vaan. No onneks olen just lomalla niin voin niin tehdäkin :)
mutta nyt valmistautumaan kaupunkiin ja ultraan lähtöön =)
 
Joanna, mulla puolestaan ultra klo 11 :wave: Sulle myös tsemppiä ja onnea ultraan. Vessassa ramppaamisesta: kyllä se vaan tahti kiihtyy jo alkumetreillä, esikoisestakin muistan juosseeni alussa sellaista tahtia, että mietin, mitä oikein tuleman pitäisi, jos siitä vielä pahenee... Mutta jossain vaiheessa tuntui vähän helpottavan, kunnes taas lopussa sitten oli sellainen ramppaus, että pönttö on kovilla. :D Mä oon nyt herännyt kerran tai kaksi yössä vessaan, kun tavallisesti en käy ikinä yöllä ja päivälläkin 3-4 kertaa. No tulipas tarkka kuvaus. :ashamed:

Vajaa tunti ja sitten saapuu ystäväni ja hänen poikansa leikkimään Anton kanssa ja minä lähden lääkärille, jännittää ihan sikana, ei perhosia vaan lintuja vatsassa :LOL:
 
No niin, meidän yllätysraskautemme päättyi viime yöhön. Silloin alkoi kovat "kuukautiskivut" ja vuoto, jossa hyytymiä mukana.

Tuntuu aika hurjalta sanoa, mutta tavallaan olen tyytyväinen, että luonto päätti minun ihmettelyni omalla tavallaan. Meillähän oli se tilanne, että tulin vahingossa raskaaksi nyt, kun syön reumaani sytostaatteja (metotreksaattia). Ko. lääkityksen aikana ei saisi tulla raskaaksi. Nyt minun ei ainakaan tarvitse miettiä sitä, että ovatko lääkkeeni mahdollisesti aiheuttaneet jotain vaurioita sikiölle. Itse asiassa lääke saattaa olla syy keskenmenoonkin.

Se ajatus tuossa viime yönä valvoessani pyöri päässäni, että josko nyt sitten jättäisinkin lääkkeeni pidemmäksi aikaa pois ja yrittäisimme ihan suunnitelmallisesti saada pikkukolmosen alkuun. Kyllä siitä kolmannesta ollaan sen verran pitkään puhuttu. Joskin adoptiokin on ollut yksi vaihtoehto tautini takia. No, kaikenlaisia ajatuksia tässä pyörii päässä, minä jään pyörittelemään niitä ja toivotan teille kaikille oikein hyvää odotusta ja onnellista tulevaisuutta!!
 
Täällä olis vielä yksi hippuihin liittyjä. Meillä esikoista ootellaan. La ois 23.4.08 . Yritystä takana 3 vuotta. Oltiin jo jonossa lapsettomuushoitoihin Tampereelle mut eipä nyt sitte luultavasti tarvi mennäkkään =) Ei oikein tahdo vieläkään uskoa asiaa todeksi on tätä niin kauan odotettu! Eka neuvolakäynti on 5.9. sitten sais jo jonkinnäköstä varmuutta tilanteeseen. Taolle myös minulta iso hali!
 
Taolle :hug:

ja kaikille uusille tulokkaille onnen- ja tervetulotoivotukset!

Täällä ei ole vielä oikeestaan minkäänlaisia tuntemuksia raskaudesta. Vähä saattaa välillä nippailla mahasta, mutta ei oikeestaan mitään muuta. Tietenkin tulee aina välillä mietittyä, että onko sielä masussa edes ketään! Saa nähdä, onko tämä alkuraskaus yhtä pahoinvointia, niin kuin edellinen oli. Joka päivä oksentelin 1-4 kertaa! :x Toivottavasti tämä olisi siinämielessä erilainen raskaus. Tosin kaikki muu sujuikin sitten hyvin edellisessä raskaudessa.

Minä en ole vielä neuvolaan soittanut, enkä aio mennä alkuraskauden ultraan. Neuvolaan aattelin soitella joskus lähempänä 10 viikkoa. Emme ole vielä kertoneet kellekkään tästä pikkukakkosesta! Haluaisin pitää sen salassa vielä ainakin jonkun aikaa, mutta en tiedä miten pystyn siihen!

Onnea kaikkien odotukseen!

T: Hölömö (rv.5+2) =)
 
Pahoittelut Taolle ja onnea mahdolliseen suunnitellumpaan raskauteen! :flower:

Tänään on ollut kovaa huimausta, ja mittasin äsken verenpaineen (miehellä sattuu olemaan kotimittari) - verenpaine 105/55, ei vissiin ihme että huimaa! Mutta ei kai alhaisen verenpaineen pitäisi olla mitenkään erityisen vaarallinen juttu (?)
 
Iso :hug: Taolle!!!!

Ja tervetuloa kaikille uusille! Meitä alkaa olla jo mukavan tuntuinen joukko. :)

(.) Soitin yksityiselle varatakseni varhaisultraan aikaa, mutta niillä oli vasta 6.9 vapaana seuraava aika, joten taidan odotella sit ihan rauhassa neuvolaa, jospa sitä kautta saisin ultra-ajan. Minullahan on ens tiistaina eka neuvolakäynti - jänskättää - ja toivottavasti kaikki menisi hyvin.

Viime yönä näin sitten keskenmenosta unta. Eipä ollut mukava herätä siihen olotilaan. Tänään oireita oikein ei ole ollut - huimauskin onneksi tuntuu olevan takanapäin. Mutta täytyy kyllä myöntää, että säikäytti ihan kunnolla.
Kumpa sitä pystyisi nauttimaan vaan tästä raskaana olosta, mutta kokoajan tuntuu, että tarkailen omia tuntoja ja pelkään pahinta *huokaus*

Miten olettako huomanneet mielialavaihteluja? minusta tuntuu, että minun mielialat vaihtelee vähemmän tällä hetkellä kuin ennen raskautta. jotenkin tuntui, että ennen kuukautisia meikä olil kuin viulunkieli :LOL:

Moona
 
Taolle :hug: ja hyvä, että suhtaudut asiaan kuitenkin positiivisin mielin. Onnea ja voimia sulle eteenpäin, voi hyvin ja toivottavasti tärppää pian (raskaus tai adoptio), jos rupeatte yrittämään. :hug:

Tervetuloa Saniaisneiti, ihanaa, että melkein yllätyksenä tärppäs. :heart: :flower: =)

Ja sitten ne ultrakuulumiset, sieltähän löytyi yksi henkilö, pituutta aavistuksen vajaat 1,3 cm ja hänellä pieni sykkivä :heart: Ihanaa! Kaikki siis tähän mennessä ok. =) Olispa mieskin voinut olla mukana. Viikkoja oli odotetusti aavistuksen vähemmän kuin kierron mukaan laskettuna (7+6), tosin ovishan oli kp 16-17, joten siihen nähden 7+3 viikkoa vastaava koko oli just nappiin. Laskettua aikaa ei kuulemma ole tarpeen kuitenkaan lähteä muokkaamaan, en sit tiedä, miksi, kai se on jotenkin helpompi laskea kierron mukaan. Nyt helpottunut olo, ainakin toistaiseksi.

Rauhallisia mieliä myös muille toivottelee Kalenteri ja asukki, 7 + 3/6
 
Melko paljon täällä on Huhti-Hippuja... vieläkö yksi mahtuis joukkoon :wave:

Tein plussatestin viikko sitten ja vähän arkailen tänne kirjoittelen, kun ei näin alussa voi tietää miten menee. Me on lasta yritetty n. 5 v. ja nyt eka plussa =)eli vähän varovaisin mielin vielä ollaan. Viikkoja (kait) 5+4 ... laskettuaika siinä 17.- 20.4. ... riippuen siitä laskeeko lääkäri sen viime menkoista, vai ovulaatiosta.

Lievää pahoinvointia, väsymystä välillä... ja niitä tuntemuksia alavatsassa. Myös rinnat on hieman paisuneet ja arat... mutta sekin vaihtelee.

 
Onnea kaikille uusille huhtihipuille!

Taolle voimia! :hug: Onnea tulevaan!

Haikarakin löysi tänne puolelle. Hienoa! Kuumeiltiin tuolla samassa pinossa. Tosin en kyllä kauan ehtinyt siellä olla. Hienoa että ultrassa kaikki hyvin.

Kalenteri Ihana köllöttelijä sinun massussa!

Täällä tytär 8v mahataudissa. Saa nähdä kiertääkö koko perheen. Minä en yleensä noita tauteja ruukaa sairastella, muut kylläkin. Minä olen sitten se joka kuskailee sankkoja ja limppareita ja valvon sairaiden kanssa.No toivottavasti päästäis tällä kertaa vähällä. Vähän on itselläkin ollut tänään etovaa oloa, mutta vaikea tietää liittyykö raskauteen vai mahatautiin. Tarkoitus oli tänään soitella neuvolaan ja kysellä ultran mahdollisuutta, mutta enpä sitten soittanutkaan, kun en sitten mennytkään töihin. Mulla kun ei ole kuin ens viikon työvuorot täällä kotona, ja jos sen ultran vasta sit seuraavalle viikolle ottais. Mutta nyt menen hetkeksi paistattelemaan päivää pihalle, jos tuo tyttö hetken pärjäis sisällä yksikseen. Aurinkoista päivänjatkoa kaikille!
 
Kiitoksia Puella onnitteluista. Ja onnittelut myös minulta kaikille... eihän siitä plussasta kellään niin kauaa ole ;)

En ole asiasta vielä paljon puhunut, yhden käden sormilla ovat laskettavissa. Pari on jopa liikuttunut kyyneliin onnitellessaan, kun tän meidän pitkän tiemme vaiheet tietävät... Tulee aika nöyrä olo, kun saa ihmiset onnenkyyneleitä vuodattamaan. Itse oon vielä jotenkin varovaisella mielellä... ne kyyneleet sitten tulevaisuudessa... toivottavasti ovat onnenkyyneleitä.
 
Ultra kuulumisia täälläkin!!

Eli pikkuisella kaikki hyvin ja sydän löi niin vimmatusti! Pienet kädet ja jalat jo erotti =) Pituutta oli 1,2 cm ja vastaisi kuulemma viikkoja 7+4 (kuukautisista laskettuna 7+6) mutta myöskään minulla ei laskettua aikaa lähdetty siirtämään!
Nyt saamme siis huomenna antaa äidilleni 50-vuotis lahjaksi tiedon ensimmäisestä lapsenlapsesta!!! Voi sitä onnea.. maltan tuskin odottaa äidin reaktiota =)

Joanna ja Tero-Antero 7+6
 
Äitipeikko: Toivottavasti vuoto pysyykin poissa... Täällä yks joka edelleen hyppii seinille, kun vähänkin tuntuu että vuotaa jotain. On valkovuoto sen verran runsasta, että tuntuu ettei pikkuhousunsuojat kohta enää riitä pitämään sitä aisoissa. :ashamed:

Mulla on nyt uusi ongelma; ruokahaluttomuus. Mikään ei oikein maistu, yritän sitten pieniä määriä koko ajan jotain napsia... Pahaa oloa ruoasta ei oikeestaan tule, ei vain yksinkertaisesti uppoa. Tää se on helppoa kun pitäis terveellisesti syödä.

Mä olen nyt lopullisesti päättänyt etten varaa aikaa varhaisultraan. Yritän vaan luottaa siihen että kaikki menee hyvin. Kun en kuitenkaan voi vaikuttaa mitenkään, jos ei menisikään hyvin...Selvisin viimeksikin ilman, niin pärjään nytkin. Viimeksi kuulin sydänäänet vasta rv 13+1 ja ultrassa käytiin 18+5. Mitenköhän olen silloin pysynyt järjissäni?!

Nyt menoks...

NewMoon rv 6+4
 
mahtuuko vielä tähän ihanaan, rönsyilevään joukkoon? täällä olisi Pinaatti, ilmoittautumassa odottamaan teidän kanssa :heart: . olen lueskellut teidän juttuja ja porukka kuulostaa ihanalta :flower: . itse tein pari päivää sitten testin ja nyt viikolla 4+2, lapsi vol. 2 tulossa, olen niin innoissani, laskettu aika 29.4. =)

mulla on ensimmäinen ultra 10.9., siihen asti pitäis pysyy housuissaan. olen sillon viikolla6+. jännittää ja hieman pelottaakin, keskenmeno 4 kk. sitten kummittelee mielessä, vaikka pitäisi vaan nauttia...

mutta kaikkea hyvää teille kaikille ja ihanaa odotusta :heart:
 
Eli minulla myös olisi laskettuaika huhtikuussa. Oletetun ovulaation mukaan päivä olisi 17.4.08. Eilen kävin ultrassa, mutta koska viikkoja oli vasta n. 5+6 tarkkoja mittoja ja viikkoja ei saatu vielä. Eilinen lääkäri käynti johtui pienoisesta verensekaisesta vuodosta ja halusin käydä tarkistamassa että alkio on oikealla paikallaan ja mahdollisia elonmerkkejä kärkkymässä. Ultrassa näkyi mielestäni selvä syke, mutta lääkäri sanoi ettei voi olla sata varma sykkeestä.. mä olen varma! Kuukautisten mukaan olisi 5pv pidemmällä, mutta minulla pitkä kierto joten ovulaatiosta ilm. lasketaan. Ens viikolla uusi ultra jolloin varmasti tuo rv7.

Esikois poika syntyi rv 20+2 ja menehtyi synnytyksessä. Tästä aikaa 1,5v. Toivottavasti tämän pikkukakkosen kanssa käy paremmin! :hug:

HeikkoPeikko & PikkuPeikko 6+0
 
Aivan mahottomasti on uusia nimiä tänne ilmestynyt. Tipahdin kyydistä jo pari sivua sitten :D . Mutta tasapuolisesti kaikille uusille tervetuloa tänne mukaan!! =) .

Mimulille ja Taolle :hug: . Myös HeikkoPeikollekin :hug: kovien kokemusten vuoksi.

Täällä sitten kanssa ollaan ultrassa käyty. Siellähän köllötteli masussa oikealla paikalla ihka ihana ötökkä 8mm...ja sydänkin hypähteli oikein komiasti. IHANAA! Ehkä nyt voin hetkeksi huokaista, niinkuin lääkärikin naureskeli lähtiessäni pois. Olen iloinen :D .

Tässä taas:

http://babystrology.com/tickers/baby-ticker-glass.swf?parent=Hamy71&year=2008&month=4&day=14&babycount=1

Terveisin: Hämy ja ötökkä 6+4 :wave: .
 
Pitkästä aikaa pääsen koneelle asti kirjoittelemaan. Työt ovat alkaneet, pahoinvointi on melkoista ja väsymys vaivaa oikein rankasti. Joka päivä kuvottaa ja ällöttää ihan aamusta iltaan. Ainoat, mitkä ihan tosissaan maistuvat ovat kylmät mehut ja kiisselit. Muut ruuat tuntuvat inhottavan jo ennen ruokaa, ruokailun aikana ja heti syömisen jälkeen. Oksennuksia ei ole enää tullut sen jälkeen kun aloitin raskausinkivääritabletit, mutta yhtä kauheaa tuntuu olevan tämä kuvotus. :x

Jottei menisi ihan valitukseksi niin minäkin sain tämän viikon maanantaina hyviä ultrakuulumisia. 1.5 senttinen vauveli masussa köllötteli ja sydän löi hyvin. Koko vastasi viikkoja 7+6 ja laskettu aika pysyi samana eli 1.4. =)

Luin tästä ketjusta jonkun kirjoituksesta, että rautaa ei suositeltaisi vielä näillä raskausviikoilla. Tietääkö joku miksi? Onko siitä jotain haittaa? Itsellä väsymys on niin valtavaa, että uskon hemoglobiinin jo olevan alhaalla ja varmasti kaipaisin rautakuuria.

Hyviä vointeja kaikille!
Delfiini74 ja edelleen nimetön 8+2
 
Ruska-76
Täällä kans käytiin ultrassa ja sieltähän se pikkuruinen kaveri ja hurjasti hakkaava sydän löytyi =) Vastasi viikkoja 6+5 ja laskettu aika on 12.4. Aika jännä kun kaikkien laskureiden ja nyt siis tämän päivän ultrankin mukaan LA on 12.4. niin neuvolan mukaan LA on 11.4. Samoilla tiedoilla siis vaikka luulis niillä olevan samat laskurit käytössä....no,mutta eipä tuolla ole mitään käytännön merkitystä....itse ajattelen ,että syntynee huhtikuun alkupuolella (koputetaan puuta)

Kävin sellasella lääkärillä ,kuin Aydin Tekay.Ohessa hänen sivujen osoite,josta löytyy kaikkea mielenkiintoista tietoa esim.keskenmenoriskitaulukot yms.

http://www.tekay.fi/index.php

Nyt siis turvallisin joskin kovin epätodellisin fiiliksin-> täytyy nauttia tästä olotilasta ennenkuin ne epäilykset ja pelot taas pikku hiljaa hiipii takaraivoon muistuttamaan olemassaolostaan.
 

Yhteistyössä