Huhti-Hiput 2008

  • Viestiketjun aloittaja marjonetti
  • Ensimmäinen viesti
Tervetuloa kaikki uudet!

Minulla olisi vielä reilu viikko aikaa ensimmäiseen neuvolakäyntiin. Hieman olen jo miettinyt, että varaisin ajan yksityiselle ja kävisin tarkastamassa, että onko siel massussa ketään. Mutta odottelen ainakin tuonne neuvolakäyntiin. Nyt viikon ajan minulla on kuvotus jo hellittänyt, mut esim. tänään massussa on kovastikin "nappailut" - tämäkin hieman pistää miettimään, että onkohan kaikki ok. Ja tietysti olen sitten lukenut tuulimunasta yms. ja noiden lukemisesta tulee epävarma olo. Toivon, että kaikki olisi hyvin.

Onko muilla runsasta valkovuotoa? ihan outoa kun kokoajan tuntuu, että valuu jotain ja joutuu tarkistamaan, että mitähän sieltä tällä kertaa tuli.

moona 6+6
 
Heippa!

Milloin olette soitelleet neuvolaan?
Esikoisesta taisin soittaa samantien kun testasin, joskus viikolla 4 varmaan... jos nyt vähän hillitsisi itsesään!

Erikoisia oireita ei ole nyt ollut, mahassa pientä nippailua välillä!

Joku kirjoitteli valkovuodosta, ei ole kyllä ollut, esikoisesta oli lopussa ihan valtavaa se!!! :|

maarikki ja masu 5+4 :heart:
 
Moikka!

Tervetuloa taas uudet! Aina mahtuu joukkoon mukaan, paljon onnea plussasta! =)

Lorahtelusta Moonalle, kyllä mulla on ollut sekä tästä että esikoisesta sellaista, että koko ajan käy kyttäämässä, mitä tuli, vielä kun mullakin välillä masusta ottaa. Ja samaa aihetta Matildalle, älä huoli, kyllä tuo on normaalia ja itsekin koettua... :ashamed: Jos kutinaa, kirvelyä tai hajua on, sitten yhteyttä johonkuhun alan ihmiseen eli lähinnä lääkäriin kai. Sellaisia Lactal-lääkkeitä tai mitä lie tuon sortin vaivoihin auttavia maitohappolääkkeitä saa käyttää myös alkuraskauden aikana. :hug:
 
Moi!

Mahtuuko joukkoonne vielä yksi tänään plussannut! =) Testin tein ja näytti plussaa, tosin kiireinen kun olen, ehdin jo aiemmin tehdä testin joka näytti negaa, tänään kuitenkin selkeä plussa! =) Laskettu aika osuu huhtikuun 22. päivän paikkeille, tarkalleen en oikein osaa sanoa. Ennestään minulla on jo yksi pikku veitikka n.10kk ikäinen poika, joten lapsukaisille tulee aika pieni ikäero. Kiva niin...sillä mulla ehti jo vauvakuume nousta aika kovaksi! :whistle:
 
Täällä oireina jatkuva väsymys ja nälkä sekä pienet mahan nippailut. Sain tänään varattua varhaisultran maanantaille 3.9, jotta varmistun, että masukissa austellaan. Ultran lisäksi varasin neuvola-ajan syyskuun lopulle.

Matilda + masukki 5+0
 
Moona Mullakin on tosiaan valkovuotoa niin paljon, että tuntuu välillä oikein että lorahtaa housuun ja on pakko juosta katsomaan vessaan mitä se oli. Eilenkin oli outoja alavatsakipuja, niin oli koko ajan paniikki mitä sieltä tulee :( Koskahan tässä pystyis hieman rauhoittumaan :/

Nasuliini + pirpana 5+0
 
eilen oli ihan karmea hedari koko yön. en saanut unta, kaurapussi auttoi jonkun verran. saakohan magnesiumia ottaa jo tässä vaiheessa?
isäntä sitten ravasi tupakalla koko yön eikä se tajua että se haju tulee kyllä koko kämppään. eli juoksin oksentamaan kaiken ihanuuden lisäksi, en tosin tiiä johtuiko se suurimmaksi osaksi pääkivusta. edelleen koskee, mutta jospa se tästä...

äitipeikko ja Chimi 5+2
 
Huomenta ja johan nyt, uusia plussia taas tullut, hienoa! Tervetuloa Hölömö ja Niksuliini.

Äitipeikko, jaksamista oloihin, jotka kuulostaisivat olevan sulla vielä kertaluokkaa hassummat kuin mulla. :hug: Mullakin on kyllä tuota pahoinvointia, mutta en ole oksentanut, ja mulle on itse asiassa aamut helpompia, iltaa kohti vasta alkaa olla jatkuva etomus, johon ei syöminenkään paljon auta. Hyvin samantyyppistä kuin esikoisesta. En osaa tuosta magnesiumista sanoa, miten on. Jos tiedät valmisteen nimen, voit googlettaa sen tarkat käyttöohjeet, tai sitten teratologinen tietokeskus voi auttaa puhelimitse.

Itse olen miettinyt vähän rautaa, kun en nyt ole varma, uskallanko ottaa edes Multitabsin raskausvitamiineja, kun niissä on rautaa mukana... :ashamed: Ei kai siinä mitään pitäis olla, onhan ne rautamäärät kuitenkin noissa ihan eri kuin varsinaisissa rautatableteissa. Periaatteessahan vasta 12 viikon jälkeen sais ottaa rautaa ymmärtääkseni, mutta mulla on tuo hb tupannut olemaan huononpuoleinen, ja palelusta ym. heikotuksesta huolimatta tää raskaus on tehnyt saman.

Huominen ultra jännittää edelleen älyttömästi, vaikka en nyt siitä unia nähnytkään. Mielessä käy kaikki mahdollisuudet, jotka voi olla pielessä. Toisaalta huojentavaa saada selvyys tämän hetken tilanteesta nyt. Luin tuolla yhtä ketjua, jossa oli diagnosoitu tuulimuna vasta np-ultrassa, ja se tuntuis musta liian rankalta paikalta nyt, kun tätä lasta on niin kauan toivottukin. Ei mulla ole mitään oloa mihinkään suuntaan, mutta ei ollut esikoisestakaan. Menin sinne np-ultraan jännittyneenä, ilman mitään erityistä tunnetta siitä, onko ketään kyydissä vai ei. Meinaan, kun jotkuthan aavistelee, että kaikki on tai ei ole kunnossa, mä en luota vaistoihini tuollaisissa asioissa tai oikeammin tuollaiset tuntemukset vaihtelee tai puuttuu kokonaan. :)

Olo on ollut ihan vetämätön viimeisimmät päivät. Maanantaina retkotin keittiön lattialla, kun piti ruokaa laittamani, ja ystävä joutui hommiin. Nyt pitäis touhuta pojan kanssa, mutta annan Maisa-hiiren hoitaa kasvatustyön. :ashamed: No, tuolla kuuluukin ukkostavan, joten ulos ei voisi mennäkään.

Jakselkaahan ja hyviä huonoja oloja, kuten ystäväni osuvasti toivotti! =)
 
Sen verran täältä töistä kirjoittelen kuulumisia, että sain kun sainkin (nihkeää oli) ajan alkuraskauden ultaraan huomenna illalla, josko tuolle tiputtelulle saataisiin selvyys, onko tuolla masussa edes mitään. Sen kuulemma pystyy näkemään jo viikolla 6 ja risat. Eli tuulimunan metsästykseen menossa ollaan. Toivon totisesti, että tulisi selvyys tähän tiputteluun. En ehdi lukemaan muiden kuulumisia nyt, mutta palaan kyllä viimeistään huomenna kertomaan, miten tälle emännälle käypi :wave: .
 
Hämy, meillä onkin sitten molemmilla huomenna ultra. (Suokaa anteeksi vaahtoamiseni samasta aiheesta, niin kovasti vain jännittää.) b :) d meille ja palataan sitten kertomaan, kuinka meni (ihan kuin en notkuisi täällä jo aiemminkin). =)
 
Hei kaikille! Hitaasti kuluu tämä aika odotellessa. Maanantainahan mulla on se ultra, jolloin saan tietää onko ketään kyydissä vai ei. Kun oon lueskellu tätä ketjua ja muitakin juttuja, ni näyttää olevan aika yleistä että lääkäri antaa vaihtoehdot tuulimuna tai ei näy vielä.

En edes tiedä monesko rv, jotain 4-6 lääkäri epäili viime ultrassa. Sikiöpussi oli 1cm ja lisäksi näkyi 3cm läpimitalta KYSTA, joka kuulemma joillekin tulee, koostuu, oisko ollu keltarauhashormonista, ellen ihan väärin muista. En ole kyllä sellasesta mitään tietoa löytänyt. Olen sairastanut endometrioosia n.10 vuotta ja 2 kertaa poistettu kasvaimet tähystysleikkauksella, mut ei kuulemma liity siihen, tää kysta siis. Niin paljon kaikkea kiinnikkeitä ym. et ihme kun edes raskaaksi tulin.

Jos jollakin on tietoa tämmösestä kystasta, niin mielelläni ottaisin lisävalaistusta asiaan. Huomenna on kyllä eka neuvola, voihan siellä kysästä. Olin koko neuvolakäyntiä vastaan kun ei tiedä tosiaan varmasti onko mitään mistä keskustella siellä, mutta varasivat silti.

Moona78, pisti silmään että olet samanikäinen, saanko kysyä missä kuussa olet syntynyt?
 
Tervehdys taas!!

Tänään oli kauhea päivä töissä. Yhtä äkkiä, kun olin jo jonkin aikaa seissyt jaloillani niin rupesi hikipisarat nousemaan otselle ja käsivarsille ja jalat alkoivat tuntumaan hyytelöltä. Onneksi itse tajusin mennä lattialle istuskelemaan. Eli eipä pyörtyminen ollut kaukana. ja sen jälkeen ollut todella voimaton olo. Toivottavasti tämä ei ole merkki mistään vakavasta !! ja taisivat työkaverit saada supatusaihetta...

Aniviisu, olen syntynyt tammikuussa.

Toivottavasti tämä olo tästä paranee - nyt jo mietin vakavissani sinne yksityiselle menemistä.

Moona
 
Moona78 Voisi olla merkki matalasta verenpaineesta.
Itse kärsin siitä aina raskaus aikana. Olen istunut puhelin kaupan lattialla keskellä kirkasta päivää, poistunut kassajonosta ÄKKIÄ istumaan jonnekkin kun kylmä hiki alkaa puskea, korvat menee lukkoon, sydän jyskyttää, silmissä sumenee...
Esikoista odottaessa pyörryin portaikkoon. Päivystyksessä lääkäri mittasi verenpaineen mikä oli 102/60 .. tuumas vaan että mitä se on mahtanut olla silloin kun kohtaus on ollut :/
Ainoa apu tuon verenpaineen "hoitoon" on tarkka ruokailu seuranta, välipalat ja juominen. Käsilaukussa kulkee aina pillimehu tai jotain vastaavaa, lääkäri määräs oikein lakua jos alkaa yhtään huikoo.
Kotona on suolakurkkupurkki. Eli suolaista.
 
No tänne sitä tupsahdettiin.. B) Nimittäin maaliskuisten pinosta. Kävin äsken ultrassa, jossa lääkäri totesi minun olevan raskaana (heh, ihan kun en olisi sitä jo tiennytkin..) ja että arvioitu la on joko 8.4 tai 11.4. eli sikiö vastaisi viikkoja 6+5 tai 7+2. En sitten tiedä kumpaako noista alan jatkossa käyttämään, eka neuvola vasta 6.9 niin silloin selvinnee "virallisempi" la. Mikäli olen maaliskuisista tervetullut tänne huhtihippuihin, niin voinpa kertoa hieman itsestäni.

Elikäs esikoinen juuri täyttänyt 6v, hänen isänsä kuollut ja mie jäin leskeksi reilu 4 vuotta sitten. Pari vuotta sitten löysin uudelleen "Elämäni Miehen", jonka kanssa ollaan edelleen umpirakastuneita. Ostettiin talo ja 2kk tuntemisen jälkeen aloin odottamaan kuopusta, joka nyt 1v. Haaveissa isompi poppoo tänne isoon taloon, jotenka kaikkien kiemuroiden jälkeen (minulla terveyden kanssa ongelmia) tässä sitä ollaan; Onnellisesti raskaana. Molemmat näistä viimeisimmistä raskauksista ovat ottaneet osumaa heti kun on ajateltukin vauvan olevan tervetullut, tosin mitään mekaanista tai hormonaalista ehkäisyä emme ole käyttäneet enne sitäkään.

Raskaus sinänsä on erilainen kuin edelliset, en ole alkanut oksentamaan lainkaan, tosin hirmu väsymys on päällä ja ruoka ei maistu. Söisin vain hedelmiä ja marjoja, mielellään karviaisia omasta pensaasta. Painon en usko muuttuneen vielä suuntaan enkä toiseen, eikä ole kovin toivottavaakaan että kovin paljon lihoisinkaan; Edellinen 4025g painava vauva oli minulle liian suuri synnytettävä ja me vammauduttiin molemmat synnytyksessä, joka oli raju ja nopea. Nyt siis haaveissa alle 4 kiloinen möllykkä.

Valitettavasti en juuri nyt ennätä kaikkia teidän tekstejänne lukemaan, mutta olen jatkossa aktiivisempi ja pyrin pörräämään joukossanne, mikäli tänne vielä mahtuu!

Heili
 
Lämpimästi Tervetuloa Heili Karjalasta :hug:

Täälläkin väsyttää väsyttää ja väsyttää...Zzzzz |O
Olen kahdesti jo ottanut päikkäritkin :LOL:
Ihan sama kyllä nukunko 12h vai 24h

Mulla ei enää ole etovaa oloa, paitsi aamuisin jos en syö aamupalaa.
Kaikki menis, paitsi rasvaset ruuat.
Ja kahvi ei maistu, mieli kyllä tekee.. mutta jää se ½ kuppia juomatta.

NIIN JA .... mulla alkaa olla jo vauva masu :eek:
En ole hoikemmasta päästä, en.. mutta siitäkin huolimatta masu on turvonnut ja se näkyy jo.
MIES huomas aamulla et sehän jo on edessä. :heart:
Farkut ei mahdu jalkaa, ei yhdetkään....
Housu ostoksille siis.. ainostaan kahdet joustavat jotkun h&m "sport"malliston PÖKSYT mahtuu. Ja pöksyiltä ne tuntuu.
Kai se vaan on ne jalassa käytävä housu ostoksilla :LOL:

Nöpönen 6+2 (tänään harvinaisen aktiivinen )
 
hei, ei siis sykettä vieläkään, ja nyt oli jo kolmas kerta, kun ultrattiin. Sikiö todennäköisesti kuoli viikkojen 5-7 välillä.
Nyt odottelen kutsua lääkkeelliseen tyhjennykseen. Olen surullinen, mutta toisaalta helpottunut, kun tämä viikkojen piina ja epätietoisuus päättyy. Toivottavasti kehoni normalisoituu pian ja toivottavasti saan vielä uuden tilaisuuden, paremmalla onnella - hormonikierukat saavat nyt jäädä apteekkiin.
KAIKILLE HUHTIVAUVAA ODOTTAVILLE ONNEA ODOTUKSEEN!
 
Voi Mimuli :hug: :( Toivottelen voimia surun kantamiseen ja intoa uuden vauvan yrittämiseen ja odottamiseen, sitten kun sen aika on. Pikaista palautumista kropallesi. :hug:

Ja tervetuloa Heilille! Onnea kovasti! Muistan sut muualta, hyvä kun nyt on elämä palannut raiteilleen ja olet kunnossa. =)

Täällä etoo, närästää ja turvottaa ym. - silti mietin, onko oiretta riittävästi jne. :D Toimittakaa tää yksi stressierkki hoitoon. :)
 
Mimuli :hug: Olen todella pahoillani puolestasi! Voimia paljon sinulle. Toipuminen vie aikansa, mutta lopulta kyllä aika tekee tehtävänsä. Jaksamista sinulle ja miehellesi!

Täällä ei edelleenkään suuria oireita. Vähän väsyttää, mutta tämmöisellä huonounisella ihmisellä se nyt on tavallista muutenkin. Semmoista varsinaista voimatonta oloa ei vielä ole. Välillä vähän etoo, mutta sekin on vähäistä. Ajattelinkin kanssa tilata ajan sinne alkuraskauden ultraan. Saisi vähäksi aikaa mielenrauhan kun näkisi asustaako masussa ketään. Pitää ensin soitella tuonne neuvolaan ja yrittää kinuta ultraa sitä kautta, mutta jos ei onnistu niin sitten menen yksityiselle. Millä viikoilla olette ultassa käyneet tai menossa sinne? Ajattelin että jos joskus 7+ menis niin pitäis sydämenlyönnitkin jo näkyä. Mutta nyt tsekkaamaan onko ruoka jo valmista. Hyvää illanjatkoa kaikille!
 
Puella, mulla on huomenna eli ultran ajankohtana tämänhetkisen tiedon mukaan 7 + 6 kasassa (siellä ultrassahan se sitten tarkentuu). Mä hölmö en edes tajunnut taksoja udella sitä aikaa varatessani, mitähän se mahtaa tulla maksamaan... Vaan jospa oiskin sitten hintansa väärti, maksoi mitä maksoi.
 

Yhteistyössä