Huhti-Hiput 2008

  • Viestiketjun aloittaja marjonetti
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja anuuu81:
Tuli se väsymys sit meillekkin kylään, nukuin tänään melki parin tunnin päikkärit!! On se kiva ku on toi esikoinen siinä iässä jo että nukkuu yhdet kunnon unet päivällä niin saa äitikin levätä siinä samaan aikaan...

Nyt mulla on tosi positiivinen olo koko raskauden suhteen, tulee samanlainen olo ku ekaa odottaessa että "ei meille voi käydä huonosti- kaikki menee hyvin!" (Itsesuojeluvaisto varmaan, kai se vauva voi paremmin ku äiti ei turhia ressaile! =) )
:flower: :hug: YES, ei siinä sitten kauan nokka tuhissut teilläkään! :D Onnea!!!
Mulla alkaa oleen loppusuora.. Vatsa tuntuu isolta ja olo on väynyt. Ihan erillaista kuin ekasta, jotenkin tukalampaa.. Poikaa veikkaavat, kun vatsa on ihan erillainen kuin Alinasta oli. Alina on varsinainen vauhtimimmi, jonka perässä ei meinaa millään pysyä. Sen takia varmaan tuntuu tää toinen raskaus tukalammalta kuin eka. Harvoin kun ehtii lepään..
Pidetään peukkuja että kaikki sujuu hyvin meiltä molemmilta!!! Synnytystä en uskalla edes ajatella.. Eka oli niiin tuskaa..
:hug:

Onnea myös ÄITIPEIKOLLE!!
 
Onnittelut Elishalle! :flower:

Onneksi on viikonloppu, eikä tarvitse edes yrittää keskittyä työntekoon :) Mahakrampitkin ovat vähentyneet aika paljon. Kiva kuulla että muillakin on ollut samaa vaivaa, vähentää vähän stressiä.

Elviira, miten onnistui bileissä piilottelu? Mullakin ensi viikonloppuna edessä isot sukujuhlat, saas nähdä miten käy. Yleensä on nimittäin ihan hyvin maistunut tuo viini, joten voi herättää vähän ihmetystä jollen juo mitään ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja joppana:
Alkuperäinen kirjoittaja anuuu81:
Tuli se väsymys sit meillekkin kylään, nukuin tänään melki parin tunnin päikkärit!! On se kiva ku on toi esikoinen siinä iässä jo että nukkuu yhdet kunnon unet päivällä niin saa äitikin levätä siinä samaan aikaan...

Nyt mulla on tosi positiivinen olo koko raskauden suhteen, tulee samanlainen olo ku ekaa odottaessa että "ei meille voi käydä huonosti- kaikki menee hyvin!" (Itsesuojeluvaisto varmaan, kai se vauva voi paremmin ku äiti ei turhia ressaile! =) )
:flower: :hug: YES, ei siinä sitten kauan nokka tuhissut teilläkään! :D Onnea!!!
Mulla alkaa oleen loppusuora.. Vatsa tuntuu isolta ja olo on väynyt. Ihan erillaista kuin ekasta, jotenkin tukalampaa.. Poikaa veikkaavat, kun vatsa on ihan erillainen kuin Alinasta oli. Alina on varsinainen vauhtimimmi, jonka perässä ei meinaa millään pysyä. Sen takia varmaan tuntuu tää toinen raskaus tukalammalta kuin eka. Harvoin kun ehtii lepään..
Pidetään peukkuja että kaikki sujuu hyvin meiltä molemmilta!!! Synnytystä en uskalla edes ajatella.. Eka oli niiin tuskaa..
:hug:

Onnea myös ÄITIPEIKOLLE!!
Kiitos kiitos! Niinhän siinä sit kävi että nopiaa tärppäs, hyvä niin! Voi mun pitäis tulla pian teille käymään niin nään sun ihanan ison mahan ja Alinan kanssa.... Tutuille terkkuja. Soittelen kunhan saan aikaiseksi suunnitella tarkemmin koska lähtisin teille päin ajeleen.
ps. Meille olette aina tervetulleita jos Tampereella päin liikutte!

 
kiitos joppana :wave: kyllä sitä odotettiinkin.

mulla on tänään vapaapäivä! sisko pölähti meille ja tuumasi että "pakkaa Minealle reppu, tuon sen takaisin huomenna" ja mieskin on töissä. mä saan tehdä siis ihan mitä mua huvittaa! just aattelin kipasta kaupasta jätskiä, sitten ehkä nokosille... ja illan istun telkun ääressä ja kudon Minean villahaalaria.

inkiväärikapselit on kyllä oikeasti aika luojan lykky. muuten tuntuu että juttelisin norjaa pöntölle.
 
Moikka

ja tervetuloa Elishalle, onnea kovasti. :flower: Kiva, että hoidot tuottivat tulosta ja saatiin sut tähän pinkkaan. =)

Nyt kolmena päivänä (muistaakseni) oon noita inkiväärikapseleita ottanut ja vielä toistaiseksi olen skeptinen: mahtaako olla niin, että auttavat, koska ne pitäisi ottaa ruoan kanssa - ruokahan auttaa mulla joka tapauksessa pahoinvointiin? :LOL:

Meille on tänään tulossa vieraita naamiaisbileisiin, ja ajattelin antaa ihmisten huomata itse raskauden, jos ovat huomatakseen. No, siihen se varmaan kuitenkin menee, että kerron, mutta katson ainakin, huomaako kukaan. Viinankäytöstä ei tule huomaamaan, kun siinä ei ole muutosta vanhaan. :) Mutta jospa sen silti jotenkin näkee? Vähänkö omahyväistä?! Musta vaan on hauska kertoa hyviä uutisia. Kerronpa sitten teillekin saldon, moniko sai tietää ja moniko ehkä tuli kysyneeksi. Moniko edes saapui paikalle :ashamed:

Sitten järjestelyihin takaisin! :wave:
 
Nyt se alkoi, nimittäin migreeni!!! viime talvena oli ekakohtaus ja tasaseen tahtiin aina ollu, eikä näytä raskauskaan migreeniä helpottavan. JA kun ei vielä voi mitään lääkkeitä syödä, olo on kuin ---> :headwall:

Ja kiistos vielä onnitteluista!

Katselin tuossa tytön äippäneuvola korttia uskomatonta, että pääsen pian täyttämään uutta!!
 
Moi! Aina ilo nähdä uusien liittyvän joukkoon, tervetuloa =) Täällä on nyt tämä viikko menny etovan olon parissa, joka kestää koko päivän :( Hedelmiä himottaa ihan hirveesti, samoten jogurtti on ollut kova sana, puhumattakaan omppumehusta. Banaaneja menny varmaan se kymmenen kiloo :LOL: Väsy kans painaa, eilen alko neljän viikon loma ja rehellisesti sanottuna oon nukkunu tän päivän. Viime yönä mahaa kramppas aikamoisesti, pakko oli nousta. Onko ne nyt niitä kohdun kasvukipuja? Ja jos ovat, niin jatkuuko ne raskauden koko ajan? Kasvaahan se meinaan se kohtukin....
Tuolla kirjottelitte niistä inkivääritableteista.. Apteekistako te niitä? Paljonkohan maksaa? Itellä vähän kauhistuttaa, ku ens viikolla ois pakollinen työmatka vaikka lomalla oonkin. Pitäs vielä asustaa työkaverin kans samas huoneessa ja eipä huvittas vielä hälle tästä pikkusesta kertoa. MIetinkin että pitäsköhän munki kustantaa ne inkivääritabut ettei paha olo yllätä. Niin ja sitä piti kans kysyy kokeneemmilta, että jos nyt on vaan etova olo, niin paheneeko se koko ajan viikkojen kuluessa vai pysyyköhän se samanlaisena? Paljon tekstiä, mutta sitähän kertyy kun harvoin kirjotteleepi.

Myttö rv 5+6
 
Moikka!

Viljaliina: Hyvin onnistui bileissä piilottelu... Tai ainakaan kukaan ei mitään sanonut jos joku jotain huomasi... Siellä mä sitten hiiviskelin repulle aina välillä ja kävin täyttämässä lasini... Se alkoholiton päärynä siideri mitä mulla oli niin maistui niin hyvällä et tajusin siinä yks kaks et en mä voi juoda sitä kuin mehua kun enhän mä tavallistakaan siideriä siihen tahtiin juo... Sitte hidastin tahtia ja hörpin hitaasti =) Boolista oli hyvä kieltäytyä kun siinä oli appelsiinimehua ja mun vatsa ei kestä sitä... Mut kyllä siinä aloin sitte katseleen kun muut alkoi humaltua ja mie vaan juon ja juon ja mitään ei tapahdu :LOL: mut ilmeisesti se ei kiinnittänyt kenenkään huomiota kun kuitenkin lasi kädessä olin kokoajan ja toiset jo tietty pienissä sievissä...

Kalenteri: Teillä siis tänään naamiaisbileet, kuulostaa tosi hienolta... En oo koskaan ollut sellaisissa... Millainen asu sulla itellä on...

Muuten tää päivä on ollu suht ok tai siis oireeton mutta hirvee väsymys on vaivanut... Otin tossa pienet päiväset ja kun heräsin niin rintaan puristi hetken niin etten meinannut henkee saada, mies sitte meinas jo heti että mennäänkö lääkäriin, mutta kun nousin siitä sängystä ylös ja hetken haukoin henkeä niin se alkoi helpottaa... Mistä lie moinenkin nyt sitte tuli...

Mun mielestä mun masu on kasvanut jo ja kysyin siitä tänään mun mieheltä, mut eipä siinä hänen mukaansa mitään muutosta ole vielä =) Näin tänään mun kaverin, joka odottaa kanssa vauvaa ja mulle tuli sellainen olo et hän vilkaisin mun vatsaa, ei tosin mitään sanonut, mut... No mä varmaan vaan kuvittelin B)
 
Huomenia! Täällä justiinsa ollaan noustu. Tytöt on mummilassa, joten ihan hiljaisen hieno viikonloppu ollaan ukkelin kanssa vietetty, ihanaa =) . Huomenna olis taas töihin meno, mutta kun tuntuu aina vaan väsyttävän ja väsyttävän..plääh. Eilen nukuin kymmeneen, otin päiväunet ja pistin nukkumaan kymmeneen mennessä, että unta palloon vaan :D .

Tervetuloa taas uudetkin tulokkaat tänne ajatuksia vaihtamaan :).

Vaan huoliakin on taas tuon tiputtelun myötä, kun ei ota loppuakseen. Voimistuis etes, että tietäis mitä tuleman pitää, mutta ei kun tiputtelee hiljalleen...Alkaa taas vahvistua tunne, ettei tuolla masussa taida mitään asukkia ollakaan :( . Taidan itsekin kyllä mennä sinne alkuraskauden ultraan, niin helpottais jollakin lailla. On tää meinaa aika tympeää olemista tuon suhteen.
 
Hämy, älä vielä huoli :hug: mulla yksi kaveri tiputteli toisen raskautensa ekat 10 viikkoa, kolmannesta vuosi kuin pistetty sika kuukauden ja silti kaikki oli kunnossa! ite kyllä painelisin ultraan pikapikaa, sen verran hermoheikko olen :ashamed:
 
Anteeksi nyt kun tuolta vauvakuume puolelta tänne iskin, on vaan niin mukava lueskella teidän odotuksia =) Niin sitä vaan Elisha että jos migreeni iskee niin kannattaa käydä ensiavussa, niin antavat sieltä lääkkeet, mitä voi ottaa jos on raskaana. Näin mulle ainakin lääkäri sano kun joskus aikoinaan migreenin diagnosoi ja kyselin asiasta.
 
Elviira-76 mulla on ollut vähän saman tapaista rinnan puristusta. Mulla tuntuu niinku joku olis vetäny vyön rintakehän ympärille ja sit kiristäis (tuntuu myös selän puolella). Nyt on pari kertaa iltasella tullut vähän nukkumaanmenon jälkeen. En tiedä mistä jotuu mut mulla auttaa kylmäpussi. Kerran olen joutunut ottamaan panadolin kun ei millään lauennut. Todella ikävän tuntuista!!!

Ens viikolla lähtis sitten ysi viikko käyntiin. Miesraukka ihan säikähti ku kysyi eilen et kuinka pitkällä ollaan (on luvannut mulle pari punaviinipulloa telineeseen joka kuukaudesta... :D hyvityksenä ku en voi ottaa ja ite kuitenkin juo). Onhan tää aika menny tosi paljon nopeammin ku esikoista odottaessa. Ens viikolla on jo eka neuvola... Tätä vauhtia mä en ehdi edes tajuta olevani raskaana ku jo synnytän :LOL:

Meillä oli eilen 6v. hääpäivä ja vietettiin sitä romanttisesti kahdestaan kotona. Laitettiin superhyvää ruokaa ja saunottiin kaikessa rauhassa. Harvinaista meille ku yleensä esikoinen hästää kaiken aikaa ympärillä. Aamulla saatiin kaiken lisäksi nukkua myöhään, joten erittäin onnistunut hääpäivä. Edes pahoinvointi ei pilannut päivää (tajus kai pysyä poissa...)
 
Meillä kävi vähän hassusti...Sain pojan 05/07, IVF-hoidolla. Mulla endometrioosi, joka "haitannu" raskautumista. Menin viime vkolla yksityiselle tarkastuttamaan endon tilanteen ja uutinen olikin aika yllättävä mutta positiivisesti. Endoa ei siis ollut, mutta raskaus kylläkin. Toista siis odotellaan, viikkoja arviolta 6+3 ja LA näillä näkymin 10.4. Ultrassa (rv 5+4) syke näkyi ja kokoa oli 2,9mm. Neuvolaan pitäis ilmottautua ens vkolla. Poika on nyt 3kk+ ja ikäeroa lapsosille tulee n.11kk, voihan se olla hieman rankkaa aikaa, mutta eiköhän siitä selvitä:)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kalenteri:
Muuten, nyt tuolla on pienet kädet ja jalatkin :heart:

http://babystrology.com/tickers/baby-ticker-glass.swf?parent=Kalenteri&year=2008&month=4&day=4&babycount=1
Mikshän ihmeessä mä en saa tuota toimimaan?? :( Saan kyllä sen siellä pienenä ruudussa näkymään, mutta en saa sitten näkymään kun kopioin sen tuohon selaimeen. Onkos siihen joku kikka, teenkö sen väärin?

Täällä on tehty ihan kunnon plussa jo pariinkin kertaan, ei enää haamua :heart: En tiedä miten nuo viikot nyt lasketaan kun on vähän epäsäännölliset kuukautiset, eli kierto ollut puolen vuoden aikana 28-32, mutta käsitin että lasketaan sen keskiarvon mukaan, silloin olis 4+5 kai.. Viimeiset menkat alkoi heinäkuun 16. päivä.

Selkeitä oireita on kans, mikä tuntuu hyvältä. Miehellenikin uskalsin selkeän plussan jälkeen kertoa, ja voi sitä toisen onnea :heart:
 
Heippa! En tainnut ekassa viestissä laittaa että neljättä odotan. Rv olisi tällä hetkellä 6+1 ja aivan kamalasti tekisi mieli kertoa kaikille että vaavi on tulossa :D Mutta täytyy vain malttaa mielensä jos sitten vasta ekan ultran jälkeen. Jos nyt sinne asti pysyy "piilossa" kun meinaa pullottaa toisinaan siihen malliin että varmasti tarkkasilmäiset huomaa! Oireitakin on ollu ihan mukavasti...väsymys on vaivannu jo pitkään, rinnat on arat ja painavat, etovaa oloa aina välillä, alavatsan nippilua ja nälkä tulee heti jos on yli kaksi tuntia syömättä :) kaksi ja puoli viikkoa vielä ekaan neuvolaan...
 
Huomenta!

Tervetuloa ja onnea pollelle! Mäkin oisin alun perin toivonut pientä ikäeroa lapsille, mutta näin nyt kävi, että tulee sellaiset 2 v 5 kk, ja toisaalta hyvä näinkin. Puolensa ja puolensa, mutta kyllä selviät. :)

Nasuliini: Tuo linkki on tosi pitkä, ja mullakin meni hetki, ennen kuin sain sen toimimaan. Siinä alhaalla on sellainen valinta, josta voi ottaa joko lyhyen tai pitkän osoitteen. En tiedä, mikä virka tuolla on, mutta lyhyt näyttäisi toimivan paremmin. Lisäksi siitä pitäis copy-pasteta vain osa: katkaise siitä kohtaa, missä lukee "babycount=1", ja katso, että alkaa "http".

Elviira, joo, meillä naamiaiset on jokakesäinen perinne, ja tällä kertaa oli teemana metsä. Kivaa koota kavereita yhteen vaikka vain kerran vuodessa, vanhat tutut tapaavat ja uusiakin ystävyyssuhteita syntyy. =) Nyt oli laitettu meidän piha "metsäksi": mies vähän karsi rehottavia vaahteroita ja tökki puskia tuohon keskelle pihaa, ja laitettiin telttaa ja nuotiota ja sellaista. Olin neitoperhonen, mulla oli samana päivänä kartongista tekemäni siivet, joista tuli aika hauskat mutta järkyttävän epäkäytännölliset, vaikka muuten mulla olikin hyvin normaalit vaatteet, mustat housut ja paita. Antto oli hiiri, ja Janne (mies) yritti olla puu, mutta asu vähän epäonnistui, koska se ei näyttänyt puulta ja oli lisäksi hankala ja vaarallinenkin. Hän meinasi pukeutua Ikean lasten vieteritunneliin ja nitoi hattuun villiviinin oksia. :LOL: Ainoa vaan, että hän oli nuotio- ja ruokavastaava, ja tekokuituisessa tuskin kävelemisen mahdollistavassa puvussa siitä ei olisi tullut kuin roihu, joten hän oli lopulta ilman pukua.

Ja mä sitten kyllä kerroin vieraille, että toista odotetaan. Tai niille, joille mies ei ehtinyt kertoa ensin :p Ok, moni varmaan ihmettelee meidän meininkiä, mutta teki mieli kertoa. Yksi vieras sanoi, että en näytä niin lommoposkiselta kuin joskus aiemmin. :D Muuten kukaan ei rohjennut kommentoida.

Niin muuten Elviira ja Mussu, mulla ollut samaa rinnan puristusta tai hengitysvaikeutta tms. Iltaisin, kun makaan sängyssä selälläni ja olen just nukahtamassa. Asennon vaihto auttaa mulla, mutta olen kyllä nuo pari kertaa ihmetellytkin, mistä johtuu. Ehkäpä sitten tästä salamatkustajasta. =)

Jaahas, poika tuolla touhuaa omiaan, ei kun hätiin. :wave: Mukavaa viikkoa!
 
Pikku hiljaa uskallaudun siirtymään tuolta lapsettomuuspuolelta tänne. Lauantaina koitti kauan odotettu päivä, jolloin kaksi viivaa pärähti testiin. Nyt siis rv 4+6 ja laskettuaika näillä tiedoilla olisi 22.4.2007

T: Matilda, joka on onnesta sekaisin
 
Heippahei!


Mökkireissulta palattu. Siinä se viikonloppu vilahti ohitse.
Ihana olla taas kotona..

Minä kävin tänään pissimässä labrassa :)
Ja plussaa näytti sielläkin et muuta kun rohkeesti puhelin kouraan ja neuvolaa varaamaan. Ilokseni kuulin et neuvolatätin sijainen lähtenee marraskuussa ja oma tätsy tulee takas. Jospa mä kestäisin vähän aikaa sitä sijaista (Aiemmin tuolla purkasin kun ei oikein kemiat lyö yhteen. On niin hapan ja etäinen sijainen)
Voih..jos sit ens viikolla soittelis

Uusiakin on ilmaantunut Tervetuloa HUHTIHIPPUIHIN :flower: :wave:

Nöpönen 6+0
 
Polle80, ellen83 ja welhotar tervetuloa!!

Ja tietysti matildalle! odottelinkin sua jo tänne puolelle ;)

(.) soittelin tänään tyksiin ja sain ultra-ajan 6.9 silloin olis 7+5... tulis jo pian!! :D
Saan sitten tän ultran jälkeen vasta ilmottautua neuvolan asiakkaaksi.
Tyttö on kipeenä ja olen viikonlopunaikana nukkunut päikkärit ja myös tänään. Mitenköhän mahtaa käydä, kun pitäis takas töihin mennä...

rv 5+2
 
Heippa!
Plussasin toissapäivänä ja "vappuvauvaa" odotellaan! Liityn kuitenkin tänne huhtikuisiin, kun neuvola kuitenkin laittaa l.a:n huhtikuun puolelle. Kierrot siis ollut aivan sekaisin tän vuoden, kp:t tyyliin 38-71, joten varmoja viikkoja on vaikea vielä sanoa!
Jos nyt mennään sillä, et kierto on 28, niin kuin neuvolakin sen varmasti tulee laskemaan, niin laskettu aika olisi 18.4 ja tällä hetkellä viikkoja 5+3.
Normaalisti minulla kierrot on siinä 37 paikkeilla, joten kyllähän siitä vähenee viikko noista rv:stä, viimeistään ekassa ultrassa.
Mut mennään nyt tän mukaan!
Kierrot siis ollut sekaisin, koska olen vielä imettänyt ja minulla esikoinen on 10/06, eli 10 kuukautta.
1,5 vuotta tulee ikäeroa, jos nyt kaikki menee hyvin!
Pahoinvointi alkaa varmaan pikku hiljaa tänne rantautumaan, pientä närästystä ja suurta väsymystä ollut ilmassa!
Koko ajan nälän tunnetta, vatsa tyhjnä.
Esikostakin oksentelin useamman viikon! :| :(

 

Yhteistyössä