***Huhti-Hiput 2008 Tammikuussa***

onnea sh07 hyvistä uutisista =)

Tässä mietiskelin, että supisteleeko teillä muilla kovinkin herkästi? (tarkoitan siis kivuttomia supistuksia, mahaa menee kovaksi)
Mulla supistelee tosi herkästi, ei paljoa tarvi tehdä. Se että kumarrut lattialta ottamaan jotain niin maha menee kovaksi. Hengästymisestä puhumattakaan..
Eivät kuitenkaan eilen äp:llä sanoneet sen olevan haitallista, kunhan vain pysyvät kivuttomina. Yksikin kipeä supistus niin pitää kuulemma mennä asia tarkistuttamaan.

Dacapo ja Aino 27 tasan
 
Dacapo mulla noita kivuttomia supistelee kokoajan kans ihan ilman että ees teen mitään. jopa yöllä voin herätessä huomata et supistaa. kuulemma vauvan liikkeetkin voi aiheuttaa niitä. esikosta alkoi kans jo rv 16 niinku nytkin. nyt en ole muistanut neuvolassa asiasta mainita, mutta esikoista odottaessa mainitsin eikä ollut kuulemma mitään syytä olla huolissaan, joten en ole nytkään. toisilla on vaan herkkä kohtu ja se treenaa vaan tulevaa koitosta varten tms..

baby dream kiitos, nautin!
 
Vatsakasta ja vauvan tuoksuista uutta vuotta kaikille!! =)

Mä sain eilen katsottua esikon vanhat vauvan vaatteet ja totesin, että en alkuun tarvi juuri mitään uutta. Oli ihan pitämättömiäkin vaatteita. Ainoa ongelma on se, et jos tää uus tulokas onkin tyttö niin sit olen pulassa vaatteiden suhteen, mut äkkiähän niitä kaupasta saa ostettua. Joku hattu pitäis ostaa sekä tumput ja tossut. Tottahan mieli tekis ostella vaikka mitä, mut kun on tota vaatetta jo ennestään laatikoittain niin enköhän mä niillä pärjää.

Vauvavakuutuksesta rupesin miehelle puhumaan, että otammeko sen etukäteen ja kuinka ollakaan Lähivakuutukseen pitää tehdä hakemus 3 kk ennen LA:ta, niin meillä se tulee huomenna. Tänään aloin asiaa miettimään ja nyt jo siis pitää sekin tehdä. Onneksi huomasin sen nyt, että pitäis olla vielä huomenna mahdollista saada vakuutus. Sikäli hassua, että vakuutus täytyy ottaa näinkin aikaisin, kun vastahan kelaan sai viedä paperit.

Kelasta tulikin mieleen, että rahapäätöstä ei ole vieläkään tullut, mut huomenna pitäis olla rahat tilillä pakkauksesta. Hakemuksen olen jättänyt 10.12 eikä siis vieläkään tietoa. :headwall: Jos ei tällä viikolla kuulu mitään niin marssin heti ens viikon alussa sinne ja sanon missä viipyy... :kieh:

Oma (.) kuulumiset: ei mitään mullistavaa, supistuksia tulee sillon tällön. Väsymys on päällä, mut se on ollu oikeestaan koko raskausajan. Lenkillä olen käynyt pari kertaa viikkoon ja kerran uimassa. Tosin huomaa molemmissa, että on otettava rauhallisemmin. Ylävatsaa kiristi muutamana päivänä aivan tuskaisesti, piti koko ajan olla rasvaamassa kun ajattelin sen auttavan. Kait se oli jotain kasvukipuja kun nyt on mennyt ohi. Maitoa mullakin on tullut hieman, vielä en ole alkanut liivinsuojia käyttämään. Esikolta jouduin ne ottamaan käyttöön jo 23 viikon maissa.

On tää vaan niin hassua miten aika vierähtää nopsaa. Vasta tein raskaustestin ja nyt on 3 kk enään aikaa h hetkeen. Täytys varmaan alkaa jo suunnitella vauvalle huonetta ja pikku hiljaa pesemään vaatteita sekä muita tavaroita etsimään.

Huvikummun vääpeli ja masuasukki 27 (oiskohan jo nuo viikot)
 
Hyvää uutta vuotta kaikille!
En oo saannu aikaseksi kirjotella vaikka päivittäin teijän jutut luenkin. Kävin rv20 rakenneultrassa ja siellä näkyi että istukka ylettyi kohdunsuulle asti. Pääsen uudelleen ultraan rv28. Sukupuoltakin kysyttiin mutta selkeää vastausta ei saatu, vauva on takapuoli niin tuolla alhaalla ettei saannu sitä ultralaitetta sinne alle. Itse katsottuna sanoisin tytöksi koska en nähnyt mitään

:whistle: Lääkäri sanoi että pitäkää tyttönä niin pitkään kunnes näätte synnytyksen jälkeen munat.
Nyt pitää kyllä mennä nukkumaan mutta kirjottelen lisää paremmalla ajalla ja myös kommentoin muitten kirjotuksia.

Ai niin miulle voi laittaa sairaalaksi MKS.

Vilppa83 ja "urho-aino" rv25 (tai jotain sinnepäin)
 
Huomenia

Minä menen ja mks:ssään synnyttämään. Millos sulla vilppa on la?
Tänään alkaa sit perhevalmennus |O
Kyl pukkaa toi väsymyskin päälle, ku ei oo saanu oikeen kunnolla nukuttua |O Koira on edelleen kipeenä :( Mieskin valvoi melkein koko yön ja sit lähti neljän jälkeen töihin. Saa aina pelätä ettei nukaha rattiin esim. ku ajaa rekkaa töikseen. Mut se siitä. Palaillaan :wave:

Baby dream ja "Topi" 24+3
 
Anuu mulla ainakin tuo epätodellinen olotila on ihan tuttu. Tuntuu niin oudolta ajatella että vauva tulee oikeasti, ja tietenkin mun odotusta vaivaa tää mun "pelko" jotain olematonta vaaraa kohtaa, vaikka kaikki pitäis olla hyvin, en vaan pääse ajatuksesta eroon. Pelkään kokoajan että vauvalla ei ole kaikki hyvin, tai että sille tapahtuu jotain pahaa :'(

Piitsi mikä sun tilanne? onhan kaikki hyvin?

Sh07 ihanaa, että kaikki on hyvin :hug: :heart:

Dacapo mulla on tuo istukan tarkastus ultra vielä edessä 18.1. Vähän ihanaa nähdä taas vauva.

Marika75 :hug: avaudu vaan tänne. Itse huomaan nimittäin omalla kohdalla sen, että kaikki asiat tuntuu välistä ottavan päähän ja varsinkin se että ihmiset vertailevat raskauksia, kun me kuitenkin olemma kaikki niin yksilöitä, ja jokaisen raskaus on niin erilainen. Toiset pystyvät tekemään lähes kaikkea loppuun asti ja toiset vaan eivät voi. Miksi se on ihmisten niin vaikea käsittää. Mua kans jurppii tuo liikuntahomma, harrastin itse kahta lajia, ja ne on niin totaalisen poissuljettuja raskausaikana, ja olivat vieläpä rankkoja lajeja. Sitten pitäis tässä muka pystyä jotain liikkumaan, hemmetti :headwall: jo pieni kävely alkaa sattua mua mahaa ihan hirveästi ja sit muka pitäis liikkua |O Eilen tosin kävin uimassa ja se oli aika hyvää puuhaa, maha ei tuntunut painavan tuonne alas kuten kävellessä käy, mutta....sitten siihen päälle sain yöksi kauheat kivut, en tiedä mitä ne oli, mutta kovaa sattui yöllä mahaan ja tänään kävely ollut vielä hankalampaa, uinkohan liian kovaa tai liian paljon....harmittaa silti :'( Itse kuvittelin ennen raskautta, että kun olen niin paljon urheillut, niin hemmetti yksi raskaus menee tässä ihan helposti ja että hyvin pystyn liikkumaan ja urheilemaan raskausaikana....väärin, väärin, väärin. Ei se mennytkään noin yksiselitteisesti :headwall:

OMA ( . ) (valtava napa.... :LOL: ) Eilen oli neuvolalääkäri, joka oli suoranainen pettymys. Sisään, housut pois-kaikki hyvin-ulos. Hohhoijaa, olisi ollut vaikka mitä kysymyksiä mutta kyllä se oli niin liukuhihna homma että ei tosikaan. Lisäksi lääkäri oli hoono soomi, joten pettymys oli valtava :'( Neuvolatätilläkin oli hirvittävä kiire, mutta hemppa oli edelleen hyvä, painoa tullut liikaa, mistä tosin "tätikultainen" ei käynyt valittamaan halaus hänelle siitä :hug: täytyy nyt yrittää vähän katsoa etten söisi niin paljon herkkuja :ashamed:
 
Heippa kaikille pitkästä aikaa!

Tänään kävin lääkärissä ja kaiken pitäisi olla ok. Huomenna mulla on se sokerinrasitustesti, hieman mietityttää sen liejun litkiminen...

Mekin otettiin vauvavakuutus Tapiolasta ja aateltiin se niin ettei sitten tarvii miettiä et onko rahaa lähteä lääkäriin... ja sehän jatkuu sitten norm. vakuutuksena sitten myöhemmin. Kelasta ei oo meillekkään päin vielä mitään kuulunut, ainahan siellä kestää... Onko tietoa et saako nyt sen uuden laatikon???

Multa ei vielä lähde hiuksia mutta ne ovat muuttuneet "pehmeämmiksi" ja erilaisimmaksi... kampaaja siitä jo varoittelikin.

Täälläkin väsyttää ihan hirveesti, koko ajan tekis mieli nukkua ja maanantaina pitäis jaksaa mennä töihin. Vielä 6viikkoa ennen ku mammis alkaa =)

Hjördis 26+6

 
huvikummun vääpeli kattelin juuri kelan sivuja pakkauksen osalta ja siellä oli joku teksi etteivät oo pystyny vielä tekee päätöksiä vuodelle 2008 kun puuttuu jotain vero juttui,heti ku ne tulee ni rupeevat kai päättelee...johtuskohan siitä että sun päätös rahoista kestää?!

Meillä palautettiin paprut tänään.nyt sit pakkausta oottelemaan...kun oon johki kadottanu kaikki esikoisen vauva tavarat. en ymmärrä mihinkä oon ne laittanu. viimeks vuosi sitten niitä haeskelin,kun kaveri olis lainannu. noh ollaan tässä muutettu pari kertaa ja luulen et on muuton yhteydes jonnekki hävinny.harmittaa pirusti...
meillä ollaan toden näkösesti lähössä äippä polille tarkistukseen,kun on ollu illan aika kivuliaita supistuksia välillä. oon koitta nu istuskella ja olla rauhas et menis ohi. sieltä sanovat et jos ei pariin tuntiin lopu ni täytyy käyä näyttää..hiukan kyllä pelottaa.
kauheita työpäiviä pystytte tekemään...ittee ihan nolottaa kun oon viimisen kuukauden ollu saikkaril selän kanssa,kun ei kestä tehä töitä. :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja baby dream:
Huomenia

Minä menen ja mks:ssään synnyttämään. Millos sulla vilppa on la?
Tänään alkaa sit perhevalmennus |O
Kyl pukkaa toi väsymyskin päälle, ku ei oo saanu oikeen kunnolla nukuttua |O Koira on edelleen kipeenä :( Mieskin valvoi melkein koko yön ja sit lähti neljän jälkeen töihin. Saa aina pelätä ettei nukaha rattiin esim. ku ajaa rekkaa töikseen. Mut se siitä. Palaillaan :wave:

Baby dream ja "Topi" 24+3


Baby dream;
Laskettuaika on 14.4 mutta 20.4 on lähempänä oikeesti. Oliko teillekkin kolmas tulossa? meillä kaks tyttöä ennestään.
 
Tänään kävin sit lääkärineuvolassa. Kohdunsuu oli onneks kiinteä ja kiinni.
Paino pysynyt samoissa lukemissa kuin viimeeks. Eli ei mainittavaa nousua vieläkään, vaan edelleen pari kiloa alle lähtöpainon. Verenpaine suht ok, yläpaine hiukan kohollaan, mut johtui varmaan jännityksestä.
Kohdun kasvukäyrä hieman laski, kun mittaajana oli tällä kertaa lekuri. Yläkäyrällä silti mennään..

Supistuksista juttelin lääkärin kanssa ja passitti mut sairaslomalle reiluksi viikoksi. Laittoi lähetteen äitiyspolille tutkimuksiin. Ultraavat ja katsovat mikä tilanne on. Toivottavasti ens viikolla pääsisin jo sinne.
Pahin huoli kuitenkin helpottui, kun kohdunsuu oli kunnossa ja pojalla vahva syke. Liikkuu päivittäin paljon, joten sen puoleen kaikki hyvin.
Esikkohan syntyi rv36+2, joten siksi huolestuttaa nuo kipeät supistukset. Kuopus tuli ajallaan.


Faerie ja Veeti 26+4
 
Ehinpäs koneelle minäkin joskus,neuvola siis eilen kävin ja kaikki oli onneksi hyvin =) on kuulemma ihan normaalia et toisinaan vähän pyörryttää eikä siihen syytä löydetä.

sh07 Onnea hyvistä uutisista,kyllä varmasti helpotti paljon :heart:

Noista itkuhälyttimistä ei mulla oo kokemusta kun ei esikolle ostettu ja hyvin pärjättiin ilmankin,mut nyt kyl meinasin ostaa ni ei tartte juosta vähän välii kattoos et nukkuuks toinen viel.

Kävin tänään Lindexil ja h&m:ssa ja sit olinki taas aivan kipee sen jälkee,puuskutin jo siel kaupungil,ku mikäkin vaik ei toi matka pitkä ollutkaan :whistle:

Piitsi ja VilmaIisakki 27+5
 
heipparallaa! ilmottaudun minäkin tällevuodelle..vai ilmottauduinkohan jo kerran..en muista :wave:

kiitos päivittäjälle tästä uudesta pinosta

sh07 ihanaa,että tuli hyviä uutisia :hug:

:hug: myös muille sitä tarvitseville,iloista,suruista.

oma (.) neuvola oli eilen 5 viikon tauon jälkeen

RR ok. hemppa 132 , painoa 1000g/viikko :eek: joulu kostautuu... neukkatäti ihana..ei pahastellut.. (tosin lätkäisi samantien lähetteen sokerirasitukseen , mutta sehän nyt oli odotettavissakin oleva asia mun kohdalla ) pissa oli puhdas.vaavin syke n.150 ja sf mitta 22.5 eli tasaisesti yläkäyrillä mennään. kelan paprut sain myös täytettäväksi. ja käytiin läpi kuuluuko tuleva vauva bcg riskiryhmään. eipä hän kuulu.
seuraava käynti onkin helmikuun alussa, neukkalääkärin 2 tarkistus.

eipä ihmeitä.... t. safis ja hilppahemuli 23+1
 
Iltaa =)

Tulin pikaisesti kertomaan ultra kuulumisia.
Meillä oli siis tänään se 4d-ultra ja siinä meinasi käydä just niin kuin uumoilin.. ei näy kasvoja eikä peppua. Kunten liikkeistä olen tässä huomannut niin vauveli teki eilen kuperkeikan ja vaihtoi asennon pää alaspäin. Ja sillehän se oli pää niin alhaalla kuin mahdollista ja tietenkin kasvot poispäin. No siinä tutkittiin sitten aluksi kaikki rakenteet ja otettiin mitat. Ja kaikki oli niinkuin pitääkin.. koolta vastasi paria päivää isompaa kuin mitä on viikkoja. Sitten lääkäri käski mun poikkeuksellisesti tyhjentään rakon (ja se olikin helpotus, oli meinaan ihan hirveä hätä) Sitten lääkäri yritti varovasti saada vauvaa vähän ylemmäs, paineli siis tuolta ala masusta. No sen verran saatiin kaveria ylemmäs että vähän saatiin nenää ja silmää näkyviin... käsikin oli kivasti kokoajan edessä. No lopulta saatiin alennusta laskusta vähän kun ei tosiaan se 4d:een otto onnistunut.
Mutta se sukupuoli kyllä sitten selvisi.. tyttö olisi tulossa =) Saa lisätä listaan!!
Olo on vähän hämmentynyt kun oli jotenkin poika olo ja koko raskauden puhuttu Tero-Anterosta, mut Tero-Antero onkin sitten Terhi-Anneli =) Menee varmaan pari päivää tajutessa asia. Mutta ihan yhtä onnellisia ollaan tytöstä kuin oltais oltu pojastakin.

Eipä täällä kait muuta tällä erää.. huominen vielä töitä ja sitten olisi viikon talviloma, joka tulee kyllä enemmän kuin tarpeeseen.

Joanna&Terhi-Anneli 26+6
 
Äkkiä totut ajatukseen pienestä prinsessasta.
Tänään ostin sellaset lindexin äitiysfarkkuhaalarit ja tietenkään ne ei mahtunnu :ashamed: Onnex ne oli käytettynä niin ei maksannu hirveesti eli jos joku haluu ostaa beiget haalarit koko 38 niin laittaa viestiä. Hyväkuntoiset ovat, vähän haaroissa kulumaa.
Asiasta toiseen. Millon vauvan pitäis kääntyä pää alaspäin? Minusta tää vauva on koko ajan ollu pää ylhäällä, koska potkut tuntuu tuolla alhaalla. Herättelen jo kauhukuvia synnytyksestä jalat edeltä :eek:


 
Vilppa83 olikohan se niin että vauvan pitäisi kääntyä viikkoon 36 mennessä raivotarjontaan? tai 38? mutta vielä on ihan hyvin aikaa! mullakin tämä poika potkii alamahaan/kylkiin koko ajan mutta eiköhän pikkuinen kerkiä kääntyä. esikoinen kääntyi rv 26 eikä enää paikkaa vaihtanut.

omaa napaa: oksettaa. liitoskipuilee. mahtaa tulla kiva reissu tytön kanssa sylkinäytetestiin...
 
Vilppa Joo on meille kolmas tulossa. Mun la on neuvolan mukaan 23.4 mut ultrassa sanovat et 20.4. Mut sen tietää sit tarkemmin ku käy siinä raskausviikon 36 ultrassa. Ku mulla tulee olemaan sektio.
Joanna onnea tytöstä ja et kaikki hyvin :heart:
Meillä alkoi eilen toi perhevalmennus.
Nyt pitäs lähteä hakemaan koiralle eläinlääkäriltä lääkkeet, ku sillä on joku tulehdus :( Eilen käytin toista verikokeissa ja kyllä osas olla reipas "poika" :D
Pakkaspäivän jatkoja mammat :wave:

Baby dream ja "Topi" 24+4
 
Kiitokset Huvikummun Vääpelille, että tietämättäs muistutit mua tosta lähivakuutuksen lapsiturvasta. esikoiseltakin kuvittelin että se piti ottaa 2kk ennen ja niinhän siinä kävi että myöhästyttiin.
Nyt sitten eilen huomasin sun viestin ja hoksasin, että olen taas päivän myöhässä. Vakuutusvirkailija kuitenkin oli "kiltti" sain vakuutuksen päivää myöhässä. Kiitos siitä :flower: =)

Antaakapas viisaampana hyviä neuvoja et mitä tehdään meidän esikoisen (2,5v) kanssa. On jo jonkun aikaa nukkunut tavallisessa lasten sängyssä, tosi vieressä on pitänyt kököttää nukahtamiseen asti. Nyt kun nukkumiseen alkoi mennä reilu tunti niin pantiin stoppi nukuttamiselle ja päätettiin että Topi saa laittaa nukkumaan itsekseen. Iso poika kun on... =) Mutta mutta.... :headwall: :headwall: :D Ei ollutkaan niin helppoa. Sänkyyn mentyään alkaa se hyppiminen sieltä pois...eikä mikään tunnu auttavan. Topi vaan nauraa käkättää :kieh:
Itse alan kyllä oleen jo tooosiii väsynyt koko rumpaan, miksi ei voi rauhoittua, pysyä sängyssä????
Jotain pitäis keksiä ennen kuin vauva syntyy, sitten nukkumaan laitto on mahdoton tehtävä kun olen lasten kanssa yksin kotona.
Vinkkejä siis otetaan vastaan :D

Ja anteeksi papatus ja hirveä tekstin määrä
 
Joanna Onnea tyttöuutisista! Eikö ole hauskaa kun voi alkaa luomaan lapselle persoonaa kun tietää sukupuolen =)

Sokerirasituskokeesta Mullakin oli siis tänään ja just tulin kotiin. Onnellisena mussutan tässä ruisleipää ja mehua kun on ohi. Paasto ei tehnyt tiukkaa ja litku oli tosi makeaa, muttei mitään kolan makuista. On kuulema ennen ollut muttei enää. Näin siis mun terveyskeskuksessa Helsingissä. Se ensimmäinen tunnin odottelu oli aika inhottavaa kun mulla tuli huono olo siitä sokerijuomasta ja tuntui ettei aika mennyt. En oikein jaksanut keskittyä lukemiseenkaan vaikka mulla oli ihania uusia lehtiä mukana. Toisen verikokeen jälkeen pyysin sitten että pääsisin lepohuoneeseen makoilemaan. Jälkimmäisen tunnin odottelu menikin sitten huomattavasti mukavammin ja taisin siinä kevyesti torkahdellakkin ;) Onnea muillekkin jotka jaksoivat siellä tänään, meitähän oli useampia!

Neuvolalääkäri on ensi viikolla niin siellä sitten kuulee tuloksia.

Vaunuista Me ollaan pitkään mietitty Emmaljungia ja käyty monesti katsomassa. Joku siinä vain on että en ole löytänyt sellaista mallia, missä olisi kaikki mun toivomat ominaisuudet. Eilen sitten mentiin taas eri liikkeeseen ja yllätys yllätys -ostettiin vaunut. Olin jo varma etten saa ennen huhtikuuta päätettyä mitkä haluan! Vaunut on Teutonian Prestiget -08. Vielä ei olla päätetty lopullista väriä, vaan liikkeeseen tilattiin useampia joista valitaan ensi viikolla. Päävärinä on kuitenkin musta johon yhdistetään ehkä erivärinen puolikova koppa. Ne on todella kevyt, mutta silti heittoaisalla ja kaikinpuolin vaikuttivat hyviltä, jee :D

Tilsu 26+0
 
Moi!

Tilsu minäkin olin tänään sokerirasituksessa, oli kyllä tylsä testi.
Pari tuntia, kun kuunteli mummojen papatusta labran odotustilassa, niin eipä tee mieli mennä uudestaan.
Aamuinen 42 km:n autoajelu ja jäisen auton herättely terveyskeskuksen pihasta (täällä pakkasta -29..) kruunasivat testin.
Mutta menin kirkkaasti raja-arvojen sisällä, joten se siitä sitten onneksi!
Maanantaina neuvola, missä katsotaan tarkemmin arvoja vielä.

Ihanaa että alkaa taas viikonloppu!
Lauhtuisi vain tuo keli, vähäisetkin liikuntainnot häviävävät jo pienemmilläkin pakkaslukemilla!

Joanna onnea tyttöuutisesta!!
Itse jännään seuraavaa ultraa, kun siellä asia kai sitten selviää!

Iloista olemista kaikille ja mukavaa talvista viikonloppua!

:) Kellukka & Vaivero (28+1)
 
Vilppa83: Olen miettinyt ihan samaa, että milloin vauvan pitäisi kääntyä tai en siis ole ihan varma onko kääntynyt jo? Iskut tuntuu ylhäällä kyljissä, mutta sen lisäksi samaan aikaan ihan alhaalla. Jotenkin olen ajatellut, että nuo iskut ylhäällä ovat potkuja, koska ovat voimakkaampia kuin alhaalla. Sisko joka on lääkäri tutki uutenavuotena ja tunsi alhaalla kovan "möntin", mutta ei ollut varma oliko peppu vai pää, joten eipä paljon auttanut. 4D on 21.1. joten sitten ainakin näkee tai voihan se näillä viikoilla vielä pyöriä ympäri. Masu kyllä tuntuu ja näyttää niin pinkeältä ja isolta etten ymmärrä miten siellä mahtuu liikkumaan yleensä ollenkaan...

Ihana ilma, taidetaan mekin koirien kanssa lähteä kunnon lenkille!

malttamaton&hippu, jonka nimeksi on nyt päätetty Aada Thelma Maria rv 24+2
 

Yhteistyössä