***Huhti-Hiput 2008 Lokakuussa***

Huomenta!

vuotaraaputin Hurjat oli nuo sinun paineet! Toivottavasti lääkitys auttaa.

Joanna Mulla alkoi kans tehdä mieli joulutorttuja, ja glögiä vois vaikka kans lämmitellä...

Täällä on lomaviikko mennyt joutuisaan. Lasten kanssa on käyty keilaamassa, pizzalla, shoppailemassa (ostin ekat mammahousut) ja touhuiltu kaikkea muutenkin. Ilmat ei ole oikeen suosineet, mutta onpa tuo aika hyvin kuitenkin kulunut. Enpä ole juurikaan koneellakaan ehtinyt käymään. Mutta itsellä kaikki hyvin, vähitellen alkaa oikeesti uskomaan, että se vauveli siellä kasvaa ja voi hyvin. Närästys ja päänsärky vähän alkaneet vaivaamaan, mutta se on pientä se, kun muuten on kaikki hyvin. Mummoillekin lopultakin kerrottiin uutiset, ihan hyvin ottivat tiedon vastaan. Nyt alkaakin kaikki "tärkeät" ihmiset tietää ja muille nyt ei olekaan niin väliä.

Hyviä vointeja ja hyvää viikonloppua kaikille!

Puella ja Kompiainen 14+3

Heipa

Viikon olen nyt töissä kulkenut ja ihanaa on ollut. Kerran olen oksentanut, mutta muuten voinut hyvin. Nyt alkaa odotus tuntumaan jännittävältä ja mukavalta kun ei enää tarvitse sängynpohjalla voida huonosti :D painoa on tullut jo kilo, viikossa :ashamed: mutta kai se on hyvä vaan tuon 3kk laihtumisen jälkeen. kunhan tasaantuu sitten tuo painontulo järkeväksi.
Luulen tunteneeni vauvan liikkeet, aivan varma en ole kun esikoista odotan, voi ne olla jotain suolipörinääkin. Närästys vaivaa täälläkin ja sitten se väsy joka tulee aivan järkky kovana jos käy liikkumassa kunnolla, niinkuin jumpassa tai uimassa. ja rauta lääke saa kyllä vatsan toimimaan (Maltofer-merkkinen), ei tartte ummetuksesta kärsiä
voisko joku selittää noita äitiysavustuksia siltä osin mulle, että kuka mulle maksaa? olen yksityisella sosiaalipuolella töissä, vakinaisena. onko se työnantaja vai kela? ja saako sitä lähellekkin palkkan verran? vai putoaako tulot paljon? ihan pihalla noiden rahajuttujen kanssa :/

:wave: Athena & vaavi 17+2 (kai)

Athena en osaa vastata siihen että kumpi sulla maksaa äippäloman, mutta liitosta osaavat varmasti vastata. Meille Pamilaisillehan tuli nyt työehtosopimukseen tämä palkallinen äippäloma. Eli saadaan 3 ensimmäistä kuukautta normaalia palkkaa jonka jälkeen saamme sitä kelan äitiyspäivärahaa. Kelan sivuilla on laskuri jolla voi laskea paljonko päivärahaa tulee saamaan, sehän riippuu ihan jokaisen omista tuloista.

Toivottavasti tästä oli jotain apua =)

voi vitalis että taas koskee päähän :eek: :kieh: pitäis vähän raivata kun tulee kaveri illalla mutta en tasan raivaa kun jyskyttää.

mua kaveri pyysi eilen tukihenkilökseen jos miehensä ei pääse synnytykseen. nyt hän sitten soitti että vauvalla on niin korkeat sydänäänet että joutui lähtemään synnytysvastaanotolle. tietääkö kukaan mistä vauvan korkeat sydänäänet loppuvaiheessa voi johtua? tarkoittaako se aina sitä että vauvalla on joku hätä?
mieluusti oisin lähtenyt mukaan, mutta mies lähti just töihin enkä saa tyttöä hoitoon. Peikko kotiutuu kuitenkin tuossa yhdeltätoista tai kahdeltatoista, sitten lähden sairaalaan jos ystävä haluaa. sitä ennen pitäisi jotenkin päästä lepäämään :/

vauvan haalarin sain valmiiksi, laitan kuvaa tänne kunhan saan myssyn+töppöset tehtyä siihen kanssa. veemäistä purkaa tuo bambusilkki vaikka ihanan pehmeää onkin.

te joilla on raskausaikana migreeniä, onko se pelkkää pääkipua vai liittyykö siihen aina näkökentän häiriöt tvs?

Tilasin toissapäivänä dopplerin lainaksi kuukaudeksi ja nyt se tuli. No heti tietty kuuntelemaan ääniä ja 150 sykkeellä masussa vedeltiin :) oli yllättävän pieni toi kotidoppleri, kun on tottunu neuvolan jättilaitteisiin. Masukaveri taisi suuttua kuuntelusta, kun muksas oikeen kunnolla, ekaa kertaa tunsin oikeen kunnon mäjäyksen, ja sitten luikki karkuun enkä meinannu löytää pientä uudestaan. Kissankin sydänääniä yritin saada kuuluviin, mutta en kerennyt kissa kun ei laitteesta välittänyt :D Yhden kynnen raapaisun sain jalkaani palkaksi, heh.

Vuotaraaputin mulla kanssa on ollut nyt pari viikkoa enemmän tai vähemmän päänsärkyä, ei tosin migreeniä. Oon ottanut muutaman kerran noita panadol zappeja, kerran otin kaksi, eikä siltikään auttanut... Tää päänsärky on kyllä ihnottavaa, varsinkin kun ei mulla normaalisti päätä särje koskaan. Mulla on kyllä niskat aivan todella jumissa, että se varmaan myös aiheuttaa särkyä. Mulla ei näössä mitään häikkää särkyjen kanssa, ehkä se on siihen migreeniin kuuluvaa..

Taidanpa mennä vielä uudestaan kuuntelemaan Masukaverin jumputusta :heart:

Topi69 mulla on kotidoppleri, mutta en ole sillä vielä saanut ääniä kuuluviin vaikka ne eilen neuvolassa kuului hyvin. mulla on kyllä mahaa ennestään, mutta terkkari meinasi että se ei liity asiaan vaan vauva on tällä hetkellä niin pieni ettei sitä välttämättä löydä heti. mutta jos sen dopplerin hankit niin kattele löydätkö jostain käytettynä.

pinaatti tänään tähän kipuun ei ole tepsinyt panacod, kuuma suihku tai ulkoilu. saa kattoa helpottaako ollenkaan, toi panacod vaan pistää hitosti väsyttämään.

voi voi vuotaraaputin, ikävää kyllä toi tommonen särky. Inhaa jos ei mikään tepsi ja sitten pitäis vielä ipanan kanssa pystyy touhuumaan. Kokeile sellasta, että menet makaamaan johonkin ihan rauhassa ja rentoutat koko naaman lihakset. Se toimii ainakin siksi hetkeksi mulla, kun jaksaa keskittyä rentoutukseen.

Moi,

käynpä vain kääntymässä... hirmuinen kiire pojan synttärivalmisteluissa ja lisäksi pitäis isääkin lähteä tänään juhlimaan, hän on nyt tasan 55. =) Ja pää sekaisin kaikista asioista muutenkin.

Piti kommentoida tuohon huomaamattomuuteen, :hug: ex-äitipeikko, mä taas aina salaa odottelen suurta huomiota loistaville jutuilleni, vaikka en mitään kysyisikään. :ashamed: Mutta meitä taitaa olla täällä muutenkin niin monta, että harvoin syntyy mistään tietystä aiheesta ihan kovin pitkällistä keskustelua, ja ikävä kyllä pakosti tutustuu porukkaankin hiukan hitaammin kuin jos olisi vain jotain kymmenen tyyppiä.

No mutta viikonloppua jo näin etukäteen, jos kiireet pitävät koneen äärestä poissa =)

T. Kalenteri ja Paapau tasan 17 viikkoa :eek:

Ai vielä, mun tickerin vauva oli muuttunut vuorokaudessa (tai oikeastaan kahdessa, en käynyt eilen katsomassa) jo ihan oikean vauvan näköiseksi! :D

http://babystrology.com/tickers/baby-ticker-glass.swf?parent=Kalenteri&year=2008&month=4&day=4&babycount=1

Alkuperäinen kirjoittaja pinaatti:
miks sun mies ei lämpene ajatukselle? eihän se maksakkaan paljoo, kuukauden vuokra noin 40 euroo... vai mikä sille on syynä?
Sitä huolettaa että jään siihen "koukkuun" ja hermoilen turhasta jos ei ääniä kuulukaan ym. =) Ja se vaara ainakin mun kohdalla on olemassa :whistle:

Kalenteri mä aina innolla odotan et koska taas pistät meille ihasteltavaks ton tickerin. Me kun mennään samoilla päivillä, niin pääsee aina samalla urkkimaan miltä meidän vauva vois näyttää :D

Toivottavasti Vuotaraaputin ystäväsi vauvalla on kaikki hyvin ja saisi tuo sinunkin pääkipu hellittää :hug: Mulla pääkipuun auttaa usein se kuuma suihku, mut sitähän olit jo kokeillut.

Mulla kanssa välillä ollut päänsärkyjä, muttei kylläkään mitään jatkuvuutta niillä ole ollut... Toivottavasti vuotaraaputin helpottaa kipu... ! :hug:

Mie olen kuullut ihan alusta lähtien sydänäänet kotona tuolla dopplerilla vaikka mahaa onkin omasta takaa ja paljon. Ihan tuolta alhaalta karvoituksen korkeudelta oikealta puolelta ne aina kuuluu... !

nyt vähän helpotti pääkipu kun oksensin koko mahalaukun sisällön. tytär kävi oikein taputtamassa selkään ja halaamassa samalla, suloista.

ystävä soitti että sydänkäyrä oli ok, soittelee vielä ultran jälkeen. mun sisko lupasi hoitaa heidän vanhempia lapsiaan tarvittaessa jos pystyy, jotta mies pääsee mahdolliseen synnytykseen tänään ja mä taas lupasin lähteä jos yöllä tarttee tukea, jos vaan itse pystyn.

anteeksi tuo aiempi purkaus :ashamed:

jälleen minä äänessä :ashamed:

mutta siis, ystävä soitti että oli päässyt kotiin. sydänkäyrät ok, samoin ultrassa kaikki. ilmeisesti vauvalla oli tukala olo tai aamulla juotu kokis aiheutti huippulukemat. lekuri oli meinannut että lapsi syntyy aika varmasti ennen laskettua aikaa, mutta eihän tässä olekaan laskettuun kuin kolme viikkoa.
toki toivotaan että isä pääsee mukaan synnytykseen mutta kannattaakohan mun pakata jotain pientä kassia jos lähenkin tukihenkilöksi? mitä mä sinne laitan? aattelin että jos ihan vaihtovaatteet varmuuden vuoksi ja muutama hedelmä sekä vettä.

ja kiitos kaikille, ootte te ihania :hug: olo vähän parempi kun söin pitsaa :LOL: mutta vielä vähän ällöttää ja päähän koskee, mutta ei nin lujaa. lepo vois olla aika kova juttu kun pitää yöt läpeensä valvoa.

vuotaraaputin :hug: Mä epäilen että se sun pääkipu on tosta korkeasta verenpaineesta. Sun kannattaa koittaa jättää suola pois ruuasta niin hyvää ku se pizza onkin. Mitä sulle neuvolasta sanottiin? Ihanko ne vaan särkylääkettä käski ottaa? On se kumma kun Suomessa terveyttä hoidetaan poistamalla oireita, eikä niiden syytä yritetä ees miettiä. (Meidän perhe hoidetaan homeopaatilla.)
Ja vielä siitä vauvan sykkeestä, meidän pojalla oli korkee noin 200 syke synnytyksen ajan ku mulla oli kuume johtuen infektiosta mikä taas johtui aikaisesta lapsiveden menosta.. Ei vakavaa, terveenä lapsi syntyi vaikka vedet meni su ja laps oli ulkona vasta ke aamuyöllä. Että toi infektio voi olla yksi korkean sykkeen syy.

Ää, nyt pitää lopettaa vaikka kaikkee asiaa olisikin..

Anu ja rv 15+6 (?muistaakseni)

neuvolassa on sanottu että jos pääkipu on takaraivolla, se johtuu verenpaineesta. ja takaraivolta ei säre. yleensä vahdin muutenkin suolankäyttöä, mutta tällä kertaa tuo pitsa helpotti ihme ja kumma. ei sitä kuitenkaan usein tule syötyä :LOL:

Nyt kun olen tässä kotona muutaman päivän makoillut ja on ollut aikaa kuulostella tota masuasukkia niin olen tullut siihen tulokseen että tunnen sen liikket :) Samanlaisia tuntemuksia on ollut jo ainakin viikon jos ei toisenkin, mut en ole ollut varma onko ne liikkeitä vai mun kuvitelmia! Mut liikkeitä ne on.. ihanaa :D

T:Joanna ja öttiäinen 17 tasan

Mulla ainakin kotidopplerissa näkyy suoraan syke, tänään se 147-156. Synnytyksessä sitä vaavin sykettä seurataan sillä vyösysteemillä (ainakin mulla) että tiedetään vauvalla olevan kaiken hyvin. kyllähän sä voit sen itekkin laskea, jos vaan pysyy jumputuksen perässä :)

sofku meillä terkkari sanoo joka kerta mitatessaan sykkeen. voisit kysyä ensi kerralla? mun omassa dopplerissa ei näy sykkeen nopeutta, kun se on se "halvempi" malli.

meidän neiti on muuten höpsähtänyt pikkuäiti :heart: omaa vauvanukkeaan vie joka paikkaan, halii, pusuttaa, tanssittaa. näin iltaisin pitää vauvalle syöttää iltapala (tunkea banaania naamalle tai puuroa) ja juottaa vettä. sitten pestään vauvan pylly tai käydään kylvyssä, jolloin Mineakin pestään siinä samalla. sitten laitetaan molemmille yövaippa ja yöpaita ja mennään nukkumaan :heart:

Moikka pikaiseen!

Iltani iloksi luin uutta Odotus-lehteä, jolla linkki seuraavaan tyttö-poika-testiin. Aika jännä, perustuu ilmeisesti johonkin testosteroni- ja muihin hormonijuttuihin. Englanninkielinen. Kokeilkaapa! :)

http://www.sexratio.com

Vuotaraaputtimelle säryttömiä viikonloppuja, samoin tietysti meille muillekin... :hug: =) Nyt nukkumaan!

T. Kalenteri ja pikkuinen

Yhteistyössä