***Huhti-Hiput 2008 Lokakuussa***

En itsekään viitsinyt ennen tuota konetta juuri mitään tehdä, kun se vanha romu ei kerta kaikkiaan ommellut mitään kunnolla, paitsi hyppytikkejä tms. teki loistavasti :LOL: Rakastan tilkkutöitä yms. ja niihin tuo yläsyöttö on aivan ehdoton, saa siistiä jälkeä ja saumat osuu kohdilleen. Ja kannattaa toki kysellä liikkeistä käytettyjäkin, ovat kuitenkin takuuhuollettuja, ja varmaan ihan käypäsiä nekin :hug:
 
Kiitos Dooris ja Anu, saanpahan vähän varmuutta lisää tuohon valintaan - vaikka kyllä nyt oon jo vakuuttunut siitä, että Pfaff se on. =) Kun vaan ois vielä tuota 1525:ttä jossain, mutta ei, ja muut ovatkin sitten kalliimpia eli halvinkin muu 660 euroa Helsingin poistomyynneissä. Meneekö mun joululahja nyt tähän, heh, jos ylitetään reilusti se 500:n miehelle sopiva summa =) Oli muuten todella erikoinen ja hyvältä kuulostava takuu Dooriksen koneella! :D Sitä olen lukenut, että ompelee jopa oliko 12 kerrosta farkkua vaivatta - voiko olla tottakaan! Aina farkunlahkeita 158-senttiselle varrelleni kääntäessäni oon joutunut jättämään ne saumankohdat ompelematta, ettei kone sano sopimusta irti.

Menipäs ompeluaiheiseksi! :D
 
Minttu mamma ei mulla oikein ole mitään tiettyä ohjekirjaa, tuonkin taaperon haalarin tein ihan omasta päästä. mutta minkälaista vaatetta oot miettinyt, jos yhdessä etsittäisiin? mulla on kasa käsityölehtiä ja Novitan sivuilta löytyy aika paljon ohjeita, tosin niistä suurin osa on mitoitettua vain kokoon 80 asti :headwall:

äitiyspakkauksesta
me ei sitä varmaan oteta. nurkat väärällään vaatetta muutenkin. tykkäsin kyllä niistä uusista, kävin oikein Kelassa kattomassa. mutta mun kaverilla on laskettu aika kuukauden päästä, hän lupasi antaa meille sitten pieneksi jääneet vaatteet. vaihdettiin hänen kanssaan myös päikseen äp:n haalarit kun Minean vuonna se haalari oli mun mielestä niin ruma etten kertaakaan sitä käyttänyt :ashamed: ja tämä uudempi oli tosi söpö, se menee sitten syksyllä.

täällä edelleen paskaolo jatkuu. mieskin kiukutellut koko aamun ja päivän :headwall: mutta saatiin siivottua vaatekomerosta iso kasa tavaraa kirppikselle, kun vielä saisi pöydän varattua. ja tyttö on himpun paremmassa kunnossa, mitään ei suostu kyllä syömään. ja äiti se vaan oksentaa, mutta eiköhän se tästä. mahtaa tulla hirmuisen hauska ilta kun tyttö on nukkunut vaan vartin päiväunet |O
 
Niin joo tosiaan takuuhuolletut, ei tullut mieleenkään! Tietysti noi puhelimessakin kaupitteli vain uusia, jotta rahat pois :ashamed: Tai joka tapauksessa en kehtaa tehdä uutta rundia ja soitella käytettyjen perään. Pitää mennä kuikuilemaan liikkeisiin! =)
 
Äitipeikko, haluaisin tehdä neulemekon, ehkä hihattoman. Sellaisen, joka kävisi jouluna juhlakäyttöön. Tyttö on jouluna 1v7kk, joten sen täytyisi olla n. 90-100cm. Mutta älä nyt näe sellaista vaivaa, että sitä etsisit. :heart: Ajattelin vaan, että jos sulla on tiedossa joku hyvä kirja, jossa on taaperoiden neuleohjeita. Käyn vielä kirjastossa katselemassa, kun ehdin.
 
tänään neuvolassa kuulin ekan kerran sydänäänet, olivat 145 luokkaa joten sen ja kiinalaisen mukaan olisi poika tulossa.
jännää B) :xmas:
jotenkin villi ajatukseni kolmannesta pojasta saa lisätuulta :LOL: :heart: se olisi aikas rajua menoa sitten :D :saint:
tosin sykkeeseen vaikuttaa varmasti vauvan vireystila, mutta.. jossitellaan..

muuten olo ok. migreeni vaan vaivaa useasti viikossa ja pyörryttää, mutta on kuulemma alussa varsinkin yleinen vaiva.

äitiyspakkaus taidetaan ottaa tälle tulevalla. esikolle otettiin ja kuopukselle ei, joten jos nyt vaihteeksi ottaisi kun paketti on niin nättikin =)

vaunuista me aiotaan ostaa teutoniat tulokkaalle. kuullut vain hyvää ja näyttävät kivoilta.
 
Iltaa! Ultrasta tuli hyviä uutisia! Kaikki kunnossa ja nt niin pieni ettei lisätutkimuksia tarvita. Kylläpä olo helpottui kummasti. Lapsillekin jo kerrottiin, ihanhan nuo mielissään näyttivät olevan. Taidan ensi viikolla jopa uskaltautua ostamaan ensimmäiset mammahousut!

Puella 13+2
 
annuu81mun äiti kanssa sano,että pikkuveljeäni odottaessaan närästi kokoajan ja vielä synnytyksessäkin joutu pyytää närästyslääkettä, ja kun poika oli maailmassa loppu närästyskin kuin seinään.Joten saa nähdä miten tässä käy! Poika olis kyllä kiva,mutta tähän tää fraasi:kunhan on terve!!Mutta siltikin poikaa toivoisin ;) Teillehän on selvästi tulossa tyttö,unet ja kaikki viittaa siihen,joten sukupuoli selvillä,kun niin päätetään.Teille tulee tyttö ja meille poika,selvähän se :LOL:

Äitiyspakkausta me ei kyllä oteta,kun on ihan älyttömästi hyviä vaatteita vauvalle jäänyt tytöltä ja saahan sillä rahalla sitte ostettua mitä tarvii/haluaa.
Minttu mamma mietin myös sitä kantoliinaa,enkä ymmärrä niistä mitään.Olis vaan helpompi touhuta ton esikon kanssa,kun olis kädet vapaana välillä.Meillähän oli aika samanikäset noi ekat vaavit muistaakseni :heart:
Ja kaikki käsityöihmiset:Olen teille niin kade.Ite en osaa tehdä mitään koneella enkä muillakaan hilavitkuttimilla.Mutta jos sitä joskus opettelis...vaikka sitte eläkkeellä tekis jonkun patalapun :LOL:
 
kantoliinoista sen verran että me tykättiin kantaa Mineaa ihan pienestä pitäen trikoisessa, solmittavassa liinassa. merkki on hug-a-bub, mutta samanlaisia saa vaikka itse tekemällä ja muutenkin halvemmalla. vähän isompana siirryttiin kudottuun pitkään liinaan, joka ei jousta ja on ainakin mun selälle parempi. trikoinen taasen joustaa ja mukautuu pienen mittojen mukaan hyvin. ja taaperona kannettiin jonkun verran rengasliinassa. nyt ois tarkoitus ommella vielä neliöliina, jos joskus saan inspiksen.

mutta jokatapauksessa, kantoliina oli tosi hyvä. Minealla oli pienenä 2-4kk iässä tosi itkuinen kausi ja silloin liina oli tarpeen. usein tyttö nukahtikin liinaan jos muuten ei saatu nukkumaan ja samalla saa tosiaan tehtyä vaikka kotihommia kun kädet jää vapaaksi.
 
Nyt pelottaaa oikein toden teolla; illalla alkoi järjetön alaselkäkipu, joka jatkuu edelleen... Täytyy soittaa töihin, etten tule, ennen kun pääsen neuvolaan tarkistamaan tilanteen, melko varma olen, että keskenmeno tuli :'(

Dooris ja sintti 16+2
 
Kantoliinoista meillä on kaislakehdon 5,6 metrinen trikooliina toiminut todella hyvin pienen vauvan kanssa. Se oli jotain 30 euron "sijoitus" eli hyvin edullinen liina. Ja kun tenavalla alkoi painoa olla 8kiloa ja yli, niin hankin Babyhawk-nimisen liinan


Tuossapa kuvaa.. En mie osaa sanoa onko toi nyt virallisesti kantoliinakaan vai mikä, mutta hyvä se on ollut. Selässä tykätään tota 1v2kk vanhaa poitsua kantaa miehen kanssa..

Dooris siis onko pelkkä selkäkipu? Minulla on myös valtavat selkäkivut olleet, vieläpä toispuoliset.. Mutta siis ei mitään vuotoja tms.. Ja ovat kuuluneet raskauksiin nää vaivat. Toivottavasti ei sinullakaan mitään pahempaa olisi. :hug:


Heili
 
Dooris :hug: voi toivottavasti on kyse ihan vaan normaalista selkäkivusta. Nekin voi olla nimittäin tosi voimakkaita. Mulla ainaki on alkanu toisinaan oleen alaselkä kipeä siitä syystä että maha alkaa vetään selkää luonnottomalle mutkalle. Itseasiassa mulla on muutenki notkoselkä ja nyt se menee pahemmaksi. Viime raskaudessa jouduinki käyttämään noin viikoilla 15-25 tukivyötä, semmosta minkä ostin alusvaateliikkeestä.. Ei mene koko mahan yli vaan on kapea suikale alamahalla/-selällä. Toivottavasti sullakin on kyse vaan tämmösestä.... :hug:


Omaan napaan- Mä tunnen liikkeitä!!!! Ihan rili oikeasti eikä mitää kuviteltua eikä enää tarvi miettiä et olikohan toi... Tulee ihan semmosia pieniä potkuja/kuplia ja sit semmosta möyrintää. Sängyssä mahallaan maaten tuntuu ja illalla sohvalla kylkimakuulla. :heart: Viimeksi tunsin 100-varmasti vasta 19+1 että kyllä ne aikasin vaan tuntuu vaikka mulla tällä kertaa istukka edessä. Mites muilla uudelleen synnyttäjillä, vaikuttiko/vaikuttaako nyt istukan sijainti liikkeiden tuntemiseen?

Anu ja rv 14+6
 
Hei!

Dooris: Mullaki on ollu aivan hirveitä selkäkipuja, johtuen mun työstä missä joudun nostelemaan paljon vuodepotilaita.. Eilenki oli niin kipee selkä et pelotti ihan tosissaan, mut rauhottu sitte iltaan mennessä.. Johtu varmaan huonoista työasennoista.. :hug:

Itsellä on iskeny sellanen väsymys että oksat pois.. Ei jaksais enää käydä töissäkään, oon aivan vetämätön.. Eilen nukuin kahden tunnin päiväunet ja päälle 12 tunnin yöunet.. Tänään neuvola, oiskohan hemoglobiini matala vai mistä tää johtuu...

sh07 rv 13
 
Kiitos Anuuu ja Heili;
Koitin sinne neuvolaan soitella, mutta eihän sieltä ketään kiinni saa, vaikka jätin soittopyynnönkin... Raahauduin nyt töihin odottelemaan, mitä sitä keksisi, mutta kun istuessakin sattuu selkään, ei isommin naurata :'( Pitäisiköhän varata ultra varmuuden vuoksi, vai odottaa iltaan, ja testata illalla tuota doppleria, että kuuluuko tuolta mitään, onneksi saan edes sen tänään... Toivottavasti on noin kuin veikkailitte, en saanut viime yönä nukuttua yhtään, kun surin tätä mahdollista tulevaa katastrofia :(

Heili:
Aivan ihana tuo kantoliina! Monet väittävät, että ovat kantajalle paljon parempia kuin nuo reput, mutta osaako ne solmia siten, ettei tarvitse koko ajan pelätä toisen kellahtavan siitä, tai että solmu aukeaa? En voi väittää olevani mikään solmuexpertti :LOL:

Dooris ja sintti 16+2 (toivottavasti :hug: )
 
Dooris, kyllä mä sinuna varmaan odottaisin et se kotidoppleri tulee ellet sit saa neuvolasta ketään sitä ennen kiinni. Koska teillä on neuvolan soittoaika, meillä on aina 9.30-10 täti puhelimen päässä.. Olisko sulla mahdollisuus lähteä töistä jo kun päiväposti on tullut? Jos se ratkaisis asian niin ettei iltaan tarvi odottaa?
Ja kyllä mä uskon että siellä masussa on kaikki kunnossa! :hug:
 
Dooris Kyllä noihin harjaantuu hyvin nopeasti solmuihin. Ja oppii tarpeeksi tiukan solmun tekemään. Yleensäkin ongelma (ainakin minulla) on ollut liian löysä sidonta, joka johtaa siihen, että systeemi alkaa "roikkumaan" ja solmu tavallaan "venyttyy"..Mut siis ei ole solmut koskaan auenneet! =) Toivotaan nyt, ettei mitään pahaa ole sinulle tapahtumassa.. :hug:
 
Kiitos vinkistä vaunujen suhteen! Noita samoja minäkin katselin, kun netissä pyörin eli täytyy testata ainakin nuo ja sitten nuo Bugaboon vaunut, kun vaan sinne asti pääsen. Ilmoitin jo palkkatoimistoon ja samalla sain tietää milloin äitiysloma alkaa: niin työt päättyy 14.3. jippii!!

Te jotka ette odota esikoista niin milloin tunsitte ensimmäiset liikkeet esikoista odottaessa? Kirjoissa lukee, että ensisynnyttäjällä vasta rv 18, mutta eihän siihen niin kauaa voi mennä? Iltaisin yritän aina makoilen paikallaan ja yritän kuulostella/tunnostella, kun ei oikein tiedä mitä odottaa... Tuntisipa pian! Jossain vaiheessa mietin, että täytyy vaihtaa nikkiä, koska "malttamaton"- nikin otin, kun keskenmenon jälkeen ei meinannut tarppiä käyda ja meinasi mennä hermot. Kun olin vaihtamassa, niin huomasin, että yhtä malttamaton olen vieläkin vain eri asian suhteen ;)

sh 07 Minä juuri tänä aamuna miehelle kanssa ihmettelin, että eikö se väsymys kuulu alkuraskauteen. Koko viikon olen ollut aivan järkyttävän väsynyt eli päivät menee haukotellessa ja illalla nukahdan klo 20-21. Kai se näköjään voi tulla myöhemminkin, koska ollaan samalla viikolla =)

malttamaton&hippu 13+2
 
Dooris, uskon kyllä, että kaikki on hyvin... :hug: Jospa vaan on noita ihania raskauden moninaisia vaivoja tuo tai sitten jotain ihan raskauteen liittymätöntäkin.

Mä rupesin äsken kanssa luettuani noita liikkeisiin liittyviä viestejä miettimään toden teolla, onko normaalia, etten tässä vaiheessa tunne tosi selviä liikkeitä, kun jotain on kuitenkin tuntunut jo tosi kauan sitten. No, soitin neuvolaan kysyäkseni tätä terveydenhoitajalta, joka sanoi, että ei liikkeiden vielä tarvitse voimistua mutta että mielenrauhani kannalta olisi hyvä, jos kävisin tarkistuttamassa tilanteen. Itse hän ei voinut dopplata, kun oli lähdössä kotikäynnille, joten kehotti käymään äitiyspolilla. Soitin sinne, ja puhelimessa puhunut hoitaja oli sitä mieltä, että mulla ei ole mitään syytä huoleen - toki voin tulla jos haluan, mutta jonoa oli ja näillä viikoilla tämä on normaalia. Että ehkä sitten kuitenkin vasta ensi viikolla neuvolaan, jos asia vielä askarruttaa. No, yritetään tässä olla murehtimatta liikoja, tässä vain taitaa murehdinta tarttua ja tuntuu, että muilla liikkeiden tuntijoilla on vain tuntemukset niin paljon selkeämpiä ja voimistuvia... :ashamed: Palstailun huono puoli taitaa olla se, että vertailee muiden oireita omiin ja sitten panikoi.

Jatkellaan taas, hyvää kohta koittavaa viikonloppua,
t. Kalenteri ja Paapau tasan 16

Ps. Miksihän tää viesti tuli myöhemmin uudestaan? No, poistin ylimääräisen.
 
hei

täällä yksi vähän vanhempi odottaja huhtikuun listoille mukaan. Tänään on viikko 13+2. Laskettu aika 23.4. kyseessä ensimmäinen! lapsi ja Helsingin naistenklinikka.
Odotukseni outopuoli on se että hollantilainen mieheni on miltei koko raskaus ajan Hollanissa- eli tämä sivusto on ja tulee olemaan todella tärkeä tuki!

Lapsivesikoe on 2.11 koska "jäin seerumista kiinni" kiitos huiman ikäni 39v. Niskaturvotus oli normaali ja lapsi aktiivinen liikkuja- toivottavasti tarkoittaa hyvää.

Oksensin viimeiset 5 viikkoa yötä päivää- nyt on menossa 4.s päivä jolloin pahaolo alkaa hellittää. Väsymys sitävastoin on todella voimakasta. Yritän pysyä töissä hereillä.

Muuten täällä porskutellaan ihan ok ja ihmetellään että mitä kaikkea se elämä vielä tässä vaiheessa toikaan- yllärinä!

voikaa hyvin!




 

Yhteistyössä