***Huhti-Hiput 2008 Lokakuussa***

:D Kiitti kaikki vastauksista ihan sikana. kun dooris tosta sun linkistä käävin kattomassa, niin muistin että pirulainen, onhan meillä tommonen untuva "makuupussI" :whistle: . Taitaa ollla mutsin ja faijan varastossa säilytyksessä.

meillä tolla esikois jätkällä oli laina vaunut alkuun ja laina koppakin jotka sitten palautettiin omistajalleen ja ostettiin sitten noi teutoniat uutena. tai mutsi ja faija osti, ei meillä olis ollut varaa uusiin kärryihin.

joku kysyi hyvistä kärryistä . itse tykkään just noista teutonioista, ne on yber kevyet, menee tosi näppärästi tosi pienee tilaan kasaan ja niissä on ilmarenkaat. kaveri on ollut just tuolla vaunuaitassa töissä ja sanoi että teutonioissa on yksi merkkivika, eli ne ilmarenkaat tyhjenevät aina silloin tällöin. huomattu on että näin käy, mutta ei ole paha rasti täyttää niitä, kun tosiaan aika harvoin tyhjenevät. kerran kesässä olen ne täyttänyt uudestaan. ja talvella noita on tosi hyvä työnnellä, kun ovat kevyet. menee sohjossa ja tuiskussa. tommonen seisomalauta varmaan ostetaan isoveljelle 3v, ei ole enään vuoteen tarttenut kärryjä.

 
Nyt on mullekki tullut kotia tuo doppleri... Eilen kuunneltiin sydänääniä ja siellähän ne jumputti... Oli kyllä niin mahtava fiilis kun ensimmäisen kerran sain ne paikannettua... :D

Tänään pitäisi sitten pitkästä aikaa töihinkin.. Tää on just tätä kun sesonki alkaa vasta marraskuun puolenvälin jälkeen täällä Rovaniemellä niin lokakuussa töitä on niin ja näin...

KYSYMYS : Koetin eilen siitä dopplerista nauhoittaa niitä ääniä koneelle ja en saanut sitten millään niitä edes kuulumaan koneella ! Mikä avuksi ? Miten se oikein toimii tuo homma ? Laitoin johdot miten pitikin ja dopplerin päälle, mutta pitääkö siinä joku ohjelma olla erikseen päällä millä soittaa vai käykö mikä vaan ? Noh , antakaapas neuvoja... Tyhmä taidan olla... :ashamed: :LOL:
 
Jotkut ovat nähneet unta jo tulevasta vauvasta.. Niin näin minäkin, meille syntyi vauva jonka sukupuoli jäi pimentoon kaiken järkytyksen keskellä, vauva oli nimittäin syntyessään 80cm pitkä ja sillä oli kaikki hampaat valmiiksi suussa ja se nauroi ääneen heti synnyttyään, huh mikä uni :D merkkaakohan toi uni jotain siitä kun toivon, että raskaus menis loppuun saakka ja kun esikoinen painoi syntyessään 1600g ja oli niin pieni ja heiveröinen niin nyt tulis sit vastakohta joka olis "hieman" ylikehittynyt vatsassa ollessaan.

Meillä oli eilen neuvola ja meinasin jo kovasti säikähtää kun ei meinannu sydänääniä löytyä millään mutta kyllä ne sieltä sitten löytyi ja syke oli 138 ja meidän esikolla oli aina enemmän, lähelle 150 tai ylikin ja hän on siis tyttö eli tosta vois päätellä poikaa mutta eihän sitä tiedä. Olen noita eri testejä tehnyt ja muut näytti tyttöä paitsi sormustesti poikaa. Olis se kiva jos rakenneultrassa selviäis, vaikka mulle on ihan sama kumpi tulee.

Meillä on esikolta kaikki tallella, eli ei tarvii paljoa hankintoja tehdä. Tietenkin jos poika tulee niin vaatteet on aika puna voittoista joten jotain vaatetta vois ostaa.

Oletteko jo miettineet otatteko äitiyspakkauksen? Me varmaankin se taas otetaan, onhan siinä aika paljon kaikkee.
 
Kyl tää äippä ainakin ottaa pakkauksen =) Mulla piti kyl toi kiinalainen ennustus paikkansa edellisten suhteen ja nyt näyttäs et ois tyttö tulossa :heart: Se kyl oiskin iha kiva ku on jo kaks poikaa,mut pääasia et on terve oli sit kumpi tahasa =)
Baby dream ja Topi 13+3
 
Et ole tyhmä, kun et saanut kuulumaan koneelta. Mies meillä laittoi toimivaan vaikka ei tajua oikeasti koneista mitään eli minä olen se parempi koneen käyttäjä. Me äänitettiin Windows Media Player:n avulla ja äänittäessä äänet ei kuulunut koneelta, vaan pelkästään kuulokkeista, mutta sitten äänitetyn pätkän kun painoi päälle, niin kuului koneesta. Mies väitti, että siellä oli joku ohje mistä näki miten koneen kanssa käytetään?!

 
Lomaillaan mummin luona,sen takia pinoutuminen jääny vähemmälle.Esikolla on syysloma viikko.Viikonlopuksi kyllä mennään jo takaisin kotiin.
Hitsi,munkin tekis mieli tilata se dopleri...aika kovan hintanen vaan mun mielestä. :ashamed:
Liikkeistä;monethan jo tuntee liikkeitä?mulla on viikkoja nyt 15+6 ja mun mielestä oon tuntenu jotain mutta harvoin.Vai kuvittelenko vaan.Nyt meinaa mieli tehdä tepposet ja pelottaa onko vauva hengissä kun ei koko ajan tunne jotain. :eek: Ei kai tässä vaiheessa voi kaikkea tuntea???
Onneksi ensi viikolla on neuvola.
Vointeja kaikille!Palailen paremmin kun ollaan taas kotona! :wave:

Vishy ja masu 15+6
 
Et ole tyhmä, mäkään en tajunnut miten sai kuulumaan tietokoneelta! Juju olikin se, että nauhoittaessa ääni kuului vaan kuulokkeista, mutta sitten kun pätkän pistää soimaan koneelta, se kuuluu. Mies tämän keksi, en minä. Ohjelma mitä äänittämiseen käytettiin on: Windows Media Player, ja mies ainakin väitti että siellä paketissa oli jotkut ohjeet mistä näki mitä ohjelmaa voi käyttää. Minä en huomannut...

Vishy: Musta toi dobbler on ollut hintansa väärti, mutta meillä voi olla muutenkin hieman vääristynyt käsitys rahasta vauvan suhteen, kun tätä on niin kauan väkerretty ja odotettu niin jumalattoman kauan. Ja meillä hoitoihin on mennyt niin järkyttävä summa, jonka jälkeen esim. 200? rakenneultra kuulostaa pieneltä summalta meidän korvissa. Meillä olisi seuraavassa kierrossa ollut IVF, joka olisi maksanut 1800?+lääkkeet, joten se raha mielellään voidaan käyttää tähän vauveliin liittyviin asioihin ;)
 
Meillä vähän sama tilanne tuon dopplerin hinnan kanssa, kun tosiaan nyt tärppäsi tällä toisella ICSI-kierroksella, eli tämä vaavi on todella tekemällä tehty, ja nyt on vain kova huoli siitä, ettei kaikki olisikaan hyvin;-( Mies jo tänään pyysi miun varaamaan ajan yksityiseen ultraan, kun olen aivan hermona siitä, elääkö tuo vaavinalku vai ei, ja dopplerikin tullee (toivottavasti!) huomenna... Ellei, sitten neuvolantädin on aivan pakko ottaa ja kuunnella nuo sydänäänet.. Lääkäri on ensi viikolla, mutten kyllä viikonloppua pysty enää kärvistelemään tämän epätietoisuuden kanssa.. :hug:

Dooris ja sintti 16+1
 
Mähän soitin viime viikolla neuvolaan ennen kuin olin tuon dobblerin saanut ja neuvolantäti sanoi, että aina ja ihan milloin vaan pääsee kuuntelemaan sydänääniä, jos huolestuttaa ja niinhän minä kävin! Eli soita sinne niin pääset huolesta eroon, on parempi vauvallekin =) Tsemppiä ja pidän peukkuja, että kaikki on hyvin!
 
Kiitos malttamaton :hug:
Ellen huomiseksi saa tuota härveliä, sitten livistän töistä vähän aikaisemmin ja pyydän tätiä kuuntelemaan, ajan kohta vielä ukkoparankin hermoromahduksen partaalle hermoilemisellani;-)
 
Puellalle peukkuja illaksi,hyvin se menee :heart:

ON: Oli taas neuvola tänään,paino oli pudonnu 200g edellisestä käynnistä,et aika samaa rataa menee ku esikonkin kanssa,rupes sillo painoo tulee vast +20 viikoil,mut sit sit tulikii 16kg,et jos nyt pääsis vähä vähemmäl :whistle:
Hemppa laskenu yhen pykälän,oli nyt 117,et se siitä raudasta,lisää vaan naamariin. Sf-mittakin oli huikeat 15cm,et siellä sitä taas ollaan kaikkien käyrien yläpuolella :whistle: ei ihmekää et tuntuu maha vähä isolle.Pissanäytettä joudun taas kuskaamaan labraan,ku mulla noita vattakipuja ollu,ny parisen viikkoo,ni haluaa pois sulkea tulehuksen,edellisest kokeest kolme viikkoo aikaa ja ekan näytteen ne oli hukannu,et mähän ravaan siel jatkuvast pissapurkkieni kanssa =) Sydänäänet kuuluivat oikein hyvin ja olivat siellä pikkasen alle 150.Mulla on sellanen mielikuva et Veeraa ku ootin ni ois ollu lähempänä 170,et siihe verraten ni poika ois tulos,mut saapi nähdä.

Se ois taas tänää lähettävä yöks töihi,katotaa miten selviin ja minkälainen on olo huomenna,onneks ei oo nyt ku yks yö,ku on kaverin häät lauantaina,ni piti pyytää la lomapäiväks,et ehtii taas pari yötä nukkuu kunnolla.

Piitsi ja Iisakki 16+5(hui,ku menee aika nopeesti :eek: )
 
Äitiyspakkauksesta sen verran, että ei oteta meille sitä. En oikein ole kovin tykännyt pakkausvaatteista koskaan, ohan ne hyvää perusvaatteistoa, mikäli ei sitä ennestään ole.. Meillä on nyt kahdelta entiseltä jo entisiä vaatteita ja sen lisäksi olen veljen lapsilta saanut käytettyjä ja loppupelissä; Aina tulee ostettua tosi paljon uusia vauvan vaatteita.. Niin ehkä paras olla ilman pakkausta. B) *minäkö muka vaatteisiin hurahtanut?!*

Liikkeistä että kyllä vain liikkeet voi hyvinkin tuntua, varsinkin jos ei ole ensisynnyttäjä! (Ja miksi ei ensisynnyttäjälläkin!). Minulla on kolmisen viikkoa ollut tuntemuksia ja nämä pari viimeisintä viikkoa ne on vaan vahvistuneet, joskus kun rauhoittuu sohvalle makaamaan niin tuntuu jo melkoset muljaukset massussa. Siinä mielessä voi "hengähtää" kun päivittäin, useita kertoja pvässä tuntuu liikkeet, niin ei pelota etteikö sikiö voisi hyvin.

Ja mitä rattaisiin/kärreihin tulee Niin meille tosiaan ostetaan ilmeisesti ne Teutoniat noiden emmaljungien kaveriksi. Emmaljungat ovat olleet ihan huiput ja hyvät ja ihanat, mutta vaihtelua kaipaan ja toisia kärrejä talouteen niin siksi uudet hankitaan!

Heili
 
Kiitos malttamaton neuvoista koskien äänitystä.. Pitää kokeilla seuraavan kerran käyttää tuota media playeria... Ei me kyllä mitään tarkkoja neuvoja löydetty mistään tuon nauhoituksen suhteen, jotain höpinää vaan oli niistä johdoista... Noh, toivottavasti nyt sitten toimisi... :p

Kyllä mie ainakin sen äitiyspakkauksen otan, ensisynnyttäjä kun olen niin varmasti tulee tarpeeseen...

Tuosta dopplerista on niin paljon henkistä apua ainakin minulle, että tuhlaan mielelläni sen raha summan siihen... Ennen se olisi mennyt tupakkaan tuo summa niin noin kuukaudessa :ashamed:
 
...vaunujen ja ylipäänsä muukin vauvakamamaailma on aika tuntematon käsite näin esikoista odottaessa...En ole tosiaan mitään vielä ostanut, mutta havahduin tässä, kun tajusin, että ihmiset joutuvat tilaamaan vaunuja jostain netistä? Eikö kaupoissa ole kunnon valikoimia? Osaisiko joku sanoa missä täällä pääkaupunkiseudulla olisi vaunuista hyvät valikoimat? Ajatus netistä tilaamisessa tuntuu epävarmalta, kun en tiedä vaunuista edes mitään. Olisi kiva käydä katsastamassa ihan paikan päällä. Stockmannilla huomasin, että siellä oli joitain malleja, mutta aika vähän.

Auttakaa tietämätöntä! :attn: =)
 
voi hemmetin hemmetti. kirjoitin pitkän pätkän vaunuista, kaukalosta, äippäpakkauksesta ja vaikka mistä ja sit se tuli tuplana,. no menin poistaan toisen niin kaikki hävis. :headwall: :headwall:

Marika, kokeileppa kattoa missä olis teitä lähin lastentarvikeliike, tässä linkki lastentarvikkeen sivuille, tosin kohtaan jossa on näytillä meidän vaunut.. mut ku selaat niin pääset siihen kohtaan missä on liikkeitten osoitteet. lastentarvikkeella on ainakin tosi laaja valikoima et on helppo verrata...

Malttamaton, tässä nyt ihan vaan kuvana meitin vaunut. Suosittelen etenki jos hinnalla ei väliä. Tosin jos asutte kerrostalossa eikä hissiin mahdu niin sit noi Duot ei pakosti ole parhaat. Vitsi ku kirjotin niin pitkästi äsken mutten enää jaksa vaivautua.... Niin ja kaukalona meillä Maxi-Cosi Cabrio jota kans suosittelen, meidän jätkä mahtui siihen vielä yli vuoden ikäisenäkin, tosin turvaistuimeen siirtyi 10-kuisena.. Toiset kaukalot käy ahtaaksi jo ku vauva 5kk joten aika tärkeä asia toi tilavuus!!
http://www.lastentarvike.fi/default.asp?docId=11971&paatuoteid=723&toimittajaid=1
 
JEE!! Tänään tuli tilaamani doppleri postiin! Täytyykin käydä hakemassa se ja kokeilla heti!! =)

Vaunuista: Onko kellään kokemusta noista Brion Kombi vaunuista? Onko hyvät? Anoppi on meinannut ostaa meille sellaiset lahjaksi ja kyseli, että mitä mieltä ollaan... Minulla ei nyt ole mitään kokemusta mistään vaunuista, niimpä kysyn teiltä. =)
 
Heippa!

Me otetaan kait nyt sitten taas se äitiyspakkaus, oisin melkein jo ollut sitä mieltä, että vaatetta on tarpeeksi valmiiksikin ja onhan sitä kyllä, mutta tuo tämänvuotinen on mielestäni harvinaisen kiva pakaasi. Mäkään en yleensä mitenkään ylettömästi oo noista äitiyspakkausten kuoseista välittänyt, usein ovat olleet haljuja väreiltään ja epäselkeää pikkuröpöä kuoseiltaan. Nyt kuitenkin on mukavasti retrohtavaa ja yksiväristä suurelta osin. Onpa vielä aika hyvä vaippakuorikin matkassa mukana - tuon mallisia on meillä käytetty lähes järestään ennemminkin. Onhan se muutenkin kiva ottaa, jotenkin sen pakkauksen myötä ikään kuin konkretisoituu vauvan odotus. =)

Vishy, mulla on viikkoja täsmälleen samat kuin sulla ja liikkeitä tuntunut jo nelisen viikkoa :wave: Mulla on siis toinen lapsi tulossa. Aika vähän niitä on kyllä tuntunut eikä mielestäni mitenkään voimistuen, ja tänäänkin olen oikein yrittänyt tunnustelemalla tuntea mutta en oikein ole varma, mikä on Paapaun liikettä ja mikä omaa mahaa. Että mä myös mietin, kuvittelenko liikkeet silloin kun olen niitä tuntevinani. Neuvolassa rv 13 + 4 tunsin kyllä selvät potkut, kun terkkari paineli mahaa dopplerilla. Kyllä mullakin vähän huoli on, kerrankin myönnän, että olis se kotidoppleri tarpeeseen. En kehtaa neuvolaankaan mennä... :/

Vähän ois siivousurakkaa edessä... Mutta jos aloittaisin mukavammasta, voisin soittaa ompelukoneliikkeisiin, koska ihana puolisoni on tullut siihen tulokseen, että mulle on ostettava uusi ompelukone :heart: Passaahan se! Kun vaan löytyis hyvä sen verran edulliseen, että miehenkin kukkaro sen sulattais. Pfaff-merkkiseen olemme nyt päätyneet miehen suorittaman esitutkinnan ja mun tekemän jälkitarkastuksen mukaisesti. :)
 
Jee :) :)

Äsken oli sähköpostiin tullut vahvistus dopplerin postituksesta, eli saan kuin saankin sen viikonlopuksi :hug: :hug: Ja toivottavasti siitä kuuluukin jotain, ettei tule heti toinen huolenaihe :hug:

Miekin hommasin vähän aikaa sitten Pfaffin ompelukoneen, perusmallin, enkä mitään kirjontakonetta; todella ihana, voin suositella! Helppokäyttöinen, hiljainen ja ompelee ihan mitä vain; tuo kaksisyöttöjärjestelmä siinä on aivan ehdoton. Hinta vähän arvokkaampi, mutta tuskin sitä montaa konetta elämässä tulee hankittua, ja kun hankkii halvan huonon, kuten itse tuota ennen, ei sillä viitsi tehdä mitään, joka kerta kun menee vain hermo huonoon kuntoon :)

Dooris ja sintti 16+1
 
Marika75 me ollaan ajeltu aina vaunukauppoihin Vantaan Varistoon (vai onko se Varisto), sama paikka missä on Iskut ja Askot ja muut sellaiset. Sielä on viisi vaunukauppaa, isompia ja pienempiä. Hyvät valikoimat minusta. Niitä kyllä kannattaa käydä katsomassa monta kertaa ennenkuin mitään ostaa, kun me ei ainakaan ekalla eikä tokallakaan kerralla tiedetty yhtään mitä halutaan. Sitten ne eri ominaisuuden siinä aikaa myöten selkisi.

Nyt me ollaan ostamassa sisarusrattaita ja niiden valitseminen tuntuu kans vaikealta. No aikaa on.
Ja tämän vauvan kanssa mä haluaisin ruveta kantoliinailemaan, mutta niistä liinoista en tajua mitään. Siis eri malleista ja sidontatavoista.. osaiskohan joku auttaa?

Hei äitipeikko ja muut käsityöihmiset. Onko sulla joku hyvä ohjekirja noihin sun neulomiin lasten vaatteisiin. Mä haluaisin tehdä jotain esim esikolle jouluksi, mutta en oikein löydä mitään ohjeita. Haaveilen tekeväni neulemekon ja vaikka tossut, mutta ilman ohjetta en osaa.
 
Terve!

Mie en ainakaan ota äippäpakkausta kun ekalta on kaikki tallella.Ja varmaan saadaan sukulaisiltakin tavaraa ettei taas tule liikaa kaikkea!Eihän se vauva tarvitte miljoonittain niitä vaatteitakaan =)
Ajattelin sitte sillä rahalla ostaa kantoliinan ja kestovaippoja, ajattelin alkaa kestoiluun tällä kertaa kun ne vaipat kehittyny niin älyttömästi.Mites muut on ajatellu?Saadaan vaunut, sängyt ja muutkin tutuilta.Säästyy rahat ja ei mee hermot miettiessä mitkä on hyvät vaunut ja mitkä ei :LOL: Kunhan lapsi on terve..ihan sama onko merkkitavaroita ja uusinta uutta kaikki.Mulla on rv 14+1 ja liikkeitä on tuntunu jo neljä päivää =) varsinki kahvin juonnin jälkeen tuntuu..varmaan johtuu sokerista.Muualla en juuri sokeria käytä.
 
Dooris, hyvä kun sait tilausvahvistuksen! Ompelukoneista: kiva kuulla, että Pfaffi on ollut sustakin hyvä! Mä oon kyllä niin päättänyt, etten uutta ompelukonetta osta, mutta nyt tuohon tutustuttuani oon tullut siihen tulokseen, että jos uusi niin sitten Pfaff. Ja kyllä on vähän tuon vanhan kömpelyyteen kyllästynyt: 50-luvun Husqvarna on pöydässä kiinni olevaa mallia ja sen takia joutunut autotalliin, ei tilaa muualla... tuleepa sit tosi paljon ommeltua :/ Tosiaan huonot ompelukoneet saavat vaan pinnan kiristymään langasta puhumattakaan (siinä syy valita se kaksoissyöttö, olen kuullut) :) niin että en vaivaudu kokeilemaankaan mitään Prisman satasen tarjouskonetta. Ikävä puoli tässä nyt on se, että pulittamaan tosiaan joutuu aika pitkän pennin: äskeinen soittokierros antoi semmoista osviittaa. Muistatko Dooris, paljonko maksoit Pfaffistasi ja mikä olisi saattanut olla mallinumero? Löysin netistä sellaisen edullisen (500 euroa) kampanjakoneen kuin 1525, mutta eihän sitä enää ole ja vastaavat muut maksavatkin sitten pari satasta enemmän. Miehen mukaan 500 ois se hinta, mitä maksetaan. :| Pelkään että se tilaa jostain kaukomailta nyt, koska Englannista kuulemma saa noita viiteensataan euroon edelleen. Jos juuttuu vielä matkalle tms. :ashamed:
 
Tuo miun kone on juurikin tuo Pfaff 1525, taisi maksaa silloin vajaat 600?. Tosin yksi syy oli sekin, että kun ostin tuon Tampereelta ManseTikistä, siihen sai sellaisen takuun, että ellen ole tyytyväinen koneeseen, saan kahden vuoden aikana vaihtaa sen mihin tahansa koneeseen, ja tuosta hyvitetään sama summa kuin mitä siitä itse maksoin. Moisesta takuusta en ole muualla kuullutkaan, antoi vähän varmuutta kaupalle =) Mutta siis kaikin puolin sikahyvä kone, päällystin mm. juuri alakerran vuodesohvamme nahalla, ja sitäkin ompeli kuin unelma vain, ei ole temppuillut vielä kertaakaan, eli sikäli pieni investointi kannattaa kyllä =) Miullakin vanha kone oli joku noista singerin halpakoneista, eikä sillä saanut edes farkkuja lyhennettyä, kun ei kerta kaikkiaan suostunut ompelemaan niin paksua kangasta.. :LOL:

 
Dooris ja Kalenteri, mun mummavainaa ompeli työkseen ja äitini kans paljon ommellut ja molemmat on aina sanonut ettei ole pfaffin voittanutta. et laadukkaita koneita taitaa olla.

mulla itsellä surkeaakin surkeampi husqvarna, mut ku en raaskinut yli 200 laittaa ku en sitä paljoo käytä, lähinnä verhoja ompelen ja housut lyhennän... ei halvalla hyvää saa.
 

Yhteistyössä