HuhHuh!!!!

• Viestiketjun aloittaja Sydän särkyy ;(
  • Ensimmäinen viesti
niitä
pelkkiä puistomammojako sitten vaan pitäis kattella? Siinäkö mun sosiaalisen elämän pitäisi olla? Lapsen kanssa on helppo lähestyä muita, mutta kun JOTAIN MUUTAKIN kaipaa... Ilman lasta eräänlaisena suojakilpenä on vaikee olla muiden seurassa.

niin
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja vai on:
esim. ala-asteaikainen kaveri kännituttavuus? Ihan uutta mulle. Lapsen kanssa ei ole mitään ongelmaa käydä ulkona, puistossa yms.
Ja ala-asteaikaista kaveria ei pysty tapaamaan, ellei ole humalassa, koska on niin ujo?

Hitto, tämähän alkaa mennä mielenkiintoiseksi :xmas:
NIIN NIIN NIIN!!! Mä en tiedä mitä sanoisin, miten päin olisin!

Alkuperäinen kirjoittaja niitä:
pelkkiä puistomammojako sitten vaan pitäis kattella? Siinäkö mun sosiaalisen elämän pitäisi olla? Lapsen kanssa on helppo lähestyä muita, mutta kun JOTAIN MUUTAKIN kaipaa... Ilman lasta eräänlaisena suojakilpenä on vaikee olla muiden seurassa.
Öh.
Kerropas nyt, mikä estää sua näkemästä sitä ala-asteaikaista kaveria ja muita baarikavereita joskus vaikka päiväsaikaan ostoskeskuksessa? Pyytää niitä teille? Ei elämän tarvitse pelkkiä puistomammoja olla, mutta onhan yksinolon/puistomammojen ja humalassa olemisen välillä nyt miljoona muutakin keinoa nähdä kavereita.

Jokainen kaipaa omaa aikaa, ja muutakin kuin sen lapsen seurakseen, mutta harva meistä selittää syyksi baarissakäymiseen sen, että on niin ujo, ettei pystyisi ilman alkoholia näkemään lainkaan muita aikuisia, vaikkei kuitenkaan olekaan ujo ja pystyy sittenkin näkemään muita myös selvinpäin...

No, ihan sama mulle loppujen lopuksi. Mä menen lauantaina baariin ja ihan vaan siksi että haluan. En ala esittämään mitään kummallisia selityksiä sille.

en tajua
että harva meistä kuitenkaan on sitä mieltä, että paniikkihäiriö on sairaus jota tulisi hävetä tai se olisi sellainen asia josta voi toiselle olla ilkeä. Sinä olet kuitenkin tätä mieltä..
Minusta kuullostaa, että todella kannattaisi jutella neuvolassa tuosta sinun "ujoudesta" tai mitä se nyt sitten onkaan.
Ymmärsin, että et lähde kotoa ilman känniä ja sehät tarkoittaisi, että kävisit myös neuvolassa humalassa, kaupassa jne. En voinut arvata, että kuitenkin voit astua ihmisten ilmoille ilman humalaa. Kirjoitat koko ajan eri tavalla ja eri nikillä (joka on muuten sääntöjen vastaista).

mulla
Alkuperäinen kirjoittaja en tajua:
että harva meistä kuitenkaan on sitä mieltä, että paniikkihäiriö on sairaus jota tulisi hävetä tai se olisi sellainen asia josta voi toiselle olla ilkeä. Sinä olet kuitenkin tätä mieltä..
Minusta kuullostaa, että todella kannattaisi jutella neuvolassa tuosta sinun "ujoudesta" tai mitä se nyt sitten onkaan.
Ymmärsin, että et lähde kotoa ilman känniä ja sehät tarkoittaisi, että kävisit myös neuvolassa humalassa, kaupassa jne. En voinut arvata, että kuitenkin voit astua ihmisten ilmoille ilman humalaa. Kirjoitat koko ajan eri tavalla ja eri nikillä (joka on muuten sääntöjen vastaista).
ei ole mitään nikkiä ollut missään vaiheessa.

Sä taidat ymmärtää hemmetin monia asoita väärin. Ja itse olit ilkeä mulle.

en tajua
minä olen tässä ketjussa "en tajua" Åborginaali on Åborginaali, sinä ole mulla, niitä, niin jne.
Yhdessä ketjussa sama niki eli lähettäjä.
Olen pahoillani, että olin ilkeä, mutta minusta vääristelet koko ajan sanomaasi. Ei ole MITÄÄN pahaa käydä viihteellä, mutta on erikoista ja huolestuttavaa verhota baarikäymiset ujouden hoidoksi.

no
Alkuperäinen kirjoittaja niitä:
Öh.
Kerropas nyt, mikä estää sua näkemästä sitä ala-asteaikaista kaveria ja muita baarikavereita joskus vaikka päiväsaikaan ostoskeskuksessa? Pyytää niitä teille? Ei elämän tarvitse pelkkiä puistomammoja olla, mutta onhan yksinolon/puistomammojen ja humalassa olemisen välillä nyt miljoona muutakin keinoa nähdä kavereita.

Jokainen kaipaa omaa aikaa, ja muutakin kuin sen lapsen seurakseen, mutta harva meistä selittää syyksi baarissakäymiseen sen, että on niin ujo, ettei pystyisi ilman alkoholia näkemään lainkaan muita aikuisia, vaikkei kuitenkaan olekaan ujo ja pystyy sittenkin näkemään muita myös selvinpäin...

No, ihan sama mulle loppujen lopuksi. Mä menen lauantaina baariin ja ihan vaan siksi että haluan. En ala esittämään mitään kummallisia selityksiä sille.
menetkö sä lauantaina baariin ihan yksin vai tapaatko sä siellä kavereitakin? Mikä kummallinen selitys se on, et menee baariin tapaamaan ihmisiä??

Ja tosiaan tahdon muutakin kun kotona oloa, miksi siis kutsuisin porukkaa kotiini? Teinit tapaa toisiaan ostoskeskuksessa...

Alkuperäinen kirjoittaja no :
menetkö sä lauantaina baariin ihan yksin vai tapaatko sä siellä kavereitakin? Mikä kummallinen selitys se on, et menee baariin tapaamaan ihmisiä??

Ja tosiaan tahdon muutakin kun kotona oloa, miksi siis kutsuisin porukkaa kotiini? Teinit tapaa toisiaan ostoskeskuksessa...
Sun selitys oli se, että olisit muuten ihan yksin, vailla minkäänlaisia aikuiskontakteja, ellet kävisi baareissa vetämässä kännejä.

Se on HIEMAN eri asia kuin se, että toteaa menevänsä baariin kavereiden kanssa :)

Sulle on ilmeisesti olemassa vain yksi ainoa tapa tavata kavereita, ja se on humalatila & baariin meno. Usko pois, suurin osa meistä muista kykenee tapaamaan ystäviään myös selvinpäin, käy heidän kanssaan shoppailemassa, treffaa kahvilassa päiväsaikaan, vierailee toistensa luona, sen sellaista. Eli elää sellaista elämää, minkä suurin osa kai mieltää normaaliksi.

osaatte
Alkuperäinen kirjoittaja en tajua:
Ei ole MITÄÄN pahaa käydä viihteellä, mutta on erikoista ja huolestuttavaa verhota baarikäymiset ujouden hoidoksi.
Tuossahan tuo tuli aika hyvin kiteytettynä =)

Voin mennä hyvillä mielin nukkumaan :D
hyvin väännellä asioita... minä en hoida ujouttani käymällä baarissa, käyn baarissa tapaamassa kavereita ja juon samalla alkoholia vaihtelevan määrän, teen näin ehkä kerran kuukaudessa, paitsi nyt, kun oon paksuna.

ja kirjoitan aina niin, että aloitan lauseen lähettäjästä, en tiä miks, pitäs lakata tekemästä niin, mutta on tosi pinttynyt tapa.

mistä

Sun selitys oli se, että olisit muuten ihan yksin, vailla minkäänlaisia aikuiskontakteja, ellet kävisi baareissa vetämässä kännejä.

Se on HIEMAN eri asia kuin se, että toteaa menevänsä baariin kavereiden kanssa :)

Sulle on ilmeisesti olemassa vain yksi ainoa tapa tavata kavereita, ja se on humalatila & baariin meno. Usko pois, suurin osa meistä muista kykenee tapaamaan ystäviään myös selvinpäin, käy heidän kanssaan shoppailemassa, treffaa kahvilassa päiväsaikaan, vierailee toistensa luona, sen sellaista. Eli elää sellaista elämää, minkä suurin osa kai mieltää normaaliksi.
mä alunperin puhuin, se oli se rentoutuminen. siis kunnollinen rentoutuminen. Voisin juu tavata kavereita myös selvistellen, mutta se ei mua RENTOUTA. Ja en tapaa kavereita usein koska tykkään niin paljon olla lapseni kanssa. Eli silloinharvoin, kun heitä tapaan, tapaamme baarissa ja juomme.

Alkuperäinen kirjoittaja mistä:

mä alunperin puhuin, se oli se rentoutuminen. siis kunnollinen rentoutuminen. Voisin juu tavata kavereita myös selvistellen, mutta se ei mua RENTOUTA. Ja en tapaa kavereita usein koska tykkään niin paljon olla lapseni kanssa. Eli silloinharvoin, kun heitä tapaan, tapaamme baarissa ja juomme.
Kyllähän sä moneen kertaan ehdit jo todeta, että olet ujo, ja olisit yksin koko elämäsi, tapaamatta ketään muita aikuisia, jos et joisi itseäsi humalaan. Ja se ON epänormaalia, jos asia on näin. Kuten myös se, että ainoa rentoutumiskeinosi on humalatila.

Mutta joo, ei jaksa enää, asia loppuun käsitelty mun osaltani.

aaargh!
Alkuperäinen kirjoittaja mistä:

Kyllähän sä moneen kertaan ehdit jo todeta, että olet ujo, ja olisit yksin koko elämäsi, tapaamatta ketään muita aikuisia, jos et joisi itseäsi humalaan. Ja se ON epänormaalia, jos asia on näin. Kuten myös se, että ainoa rentoutumiskeinosi on humalatila.

Mutta joo, ei jaksa enää, asia loppuun käsitelty mun osaltani.

mä vaan joltakin kysyin että pitäiskö olla tapaamatta muita ollenkaan, en vissiin sanonut etten tapaa. Ja sulle muistaakseni vastasin että rentoudun kyllä muutenkin, mutta parhaiten kun pääsen estoistani. Se on kumma miten rautalangasta täällä pitäis kaikki vääntää. Pointti koko hommassa oli se, että onko niin hirveetä, jos jonkun tarvii joskus jostain syystä päästä sinne baariin... siis niinkun pointti tähän mistä tässä ketjussa oli kyse.

hyvä tavaton
Alkuperäinen kirjoittaja no tämä:
Alkuperäinen kirjoittaja yökyöpeli:
siis päiväseltään ilman alkoholia, kahvia vain ja saa rauhassa keskustella niitä aikuisten juttuja!
se ongelma mulla just on, kun en osaa keskustella.
Siis tuon perusteella mitä olet kirjoittanut on sinulla todella suuria ongelmia. Siis oikeasti jos et pysty rentoutumaan ja seurustelamaan ihmisten aknssa ilman alkoholia niin se ei ole normaalia.

Jos olet neuvolassa kertonut näitä juttuja mitä tässä niin siinä on terkassa vikaa jos ei ole tähän puuttunut. On eri asia sanoa "käyn baarissa ehkä kerran kuussa kavereiden kanssa" kuin että "en voi rentoutua enkä seurustella ihmisten kanssa ilman alkoholia, siksi mun on pakko käydä baareissa".

Ei akikki alkoholistit juo jokapäivä. Joku hoitaa työnsä ja juo viikonloput, juuri rentoutuakseen. Toinen voi olla pidempäänkin selvänä, vaikka niin että juo sen kerran kuussa ja muun ajan odottaa tuota hetkeä. AAlkoholismi ei ole määriteltävissä sen mukaan kuinka usein ihminen juo, vaan siinä mikä ihmisen suhde alkoholiin on. Jos alkoholi on ainoa keino millä ihminen voi rentoutua ja ainoastaan sen turvin voi seurustella vanhojen kavereiden kanssa niin siinä alkoholi on jo ongelma.

En ole lääkäri enkä voi antaa diagnooseja, mutta jotain häikkää tuossa "ujoudessasi" on ja hetimiten kannattaisi varata aika siitä keskustelemiseen. Saisit ehkä sopivat lääkkeet, keskustelu- tai terapia-aikoja joiden turvin alkaisit päästä eroon tuosta ongelmastasi ja pystyisi elämään täysillä ilman alkoholia.

Ihan oikeasti, millaisen mallin annat lapsellesi jos ainoa tilanne missä lapsi näkee sinut rentoutuneena on humala? Lasten kun ei kuuluisi ylipäätänsä nähdäedes vanhempiaan humalassa.............

voi luoja
mikä ääliö sieltä vielä putkahti esiin! Kerropas, milloin lapseni on nähnyt mut humalassa? Kerropas, missä kohtaa sanoin, että mun on pakko käydä baarissa? Kerro, missä sanoin, että odotan koko ajan hetkeä, jolloin pääsen kännäämään?

Kaikki ihmiset ei ole samanlaisia, minä en osaa jutella muitten kanssa ja mua ujostuttaa olla muitten seurassa, se ei tee musta mitään sairasta friikkiä, eikä todellakaan alkoholistia! Typerys!!

siis
Alkuperäinen kirjoittaja voi luoja:
mikä ääliö sieltä vielä putkahti esiin! Kerropas, milloin lapseni on nähnyt mut humalassa? Kerropas, missä kohtaa sanoin, että mun on pakko käydä baarissa? Kerro, missä sanoin, että odotan koko ajan hetkeä, jolloin pääsen kännäämään?

Kaikki ihmiset ei ole samanlaisia, minä en osaa jutella muitten kanssa ja mua ujostuttaa olla muitten seurassa, se ei tee musta mitään sairasta friikkiä, eikä todellakaan alkoholistia! Typerys!!
Luulisi tuossa tilanteessa ihmisen pitävän ujoutta jo ongelmana johon haluaisi löytää ratkaisun, muunkin kuin alkoholin.

Se ettet pysty rentoutumaan tai seurustelemaan ihmisten aknssa ilman alkoholia tarkoitaa mielestäni sitä ettei lapsesi näe sinua rentoutuneena ja aidosti hyväntuulisina muutoin kuin humalassa. Jos siis et lapsesi nähden ole humalassa niin silloinhan lapsesi ei näe sinua ikinä hyväntuulisena ja rentoutuneena, mikä on erittäin surullista.

Luulisi siis että lapsiaan rakastava äiti tekisi kaikkensa pystyäkseen olemaan hyväntuulinen ja rentoutunut äiti.

Miten muuten mies, vanhempasi, sisaruksesi, paras ystäväsi...... etkö pysty heidänkään seurassaan rentoutumaan ja seurustelemaan ilman alkoholia?

voisitko
ääliö tehdä nyt niin että lukisit vaikkapa koko hemmetin ketjun uudestaan? Nyt oli kyse siitä ikäänkuin perheen ja siihen liittyvien asioiden ulkopuolisesta elämästä, tajuatko? Minä olen erittäin hyväntuulinen lapseni kanssa, rakastan olla lapseni kanssa, käsitätkö? Joskus, mielestäni harvoin, tahdon olla myös muiden kanssa. Ja tämä muiden kanssa oleminen, ei ole kovinkaan rentouttavaa mulle, ellen ole ainakin hiprakassa, koska ujostelen näitä muita, perheeni ulkopuolisia henkilöitä. Ymmärrätkö?? Tahdon käydä välillä nimenomaan baarissa rentoutumassa, tahdon joskus sen hetkisen ilman perhettä, vaikka perheen kanssa onkin ihanaa. Käsitätkö? En tiiä mitenmonella tapaa tää pitää selittää että se menee jokaiselle perille... miten voikin joka mamma käsittää asiat ihan miten lystää?

vielä
selvennys ennen kun menen unille. Tässä ketjussahan oli kyse baarissa käymisestä, muistakaa se. Ja mä halusin sanoo, et joillekin se voi olla tärkeetäkin. ja että mulle se on pako siitä, mikä mua itsessäni ärsyttää, ja siksi rentouttavaa. Kaikki nuo "ainoo tapa rentoutua"-jutut on ihan väärinkäsitystä, minkä korjasin jo paljon aiemmin. Ja vaikka mä tarviin sitä, se ei tee musta alkoholistia. Voi sanoo tarviivansa suklaata, hierontaa, kampaajaa, ravintolaillallista, lenkkiä, kännejä, uusia kenkiä, mitä vaan. Se on vaan sellanen sanonta!

just
Alkuperäinen kirjoittaja voisitko:
ääliö tehdä nyt niin että lukisit vaikkapa koko hemmetin ketjun uudestaan? Nyt oli kyse siitä ikäänkuin perheen ja siihen liittyvien asioiden ulkopuolisesta elämästä, tajuatko? Minä olen erittäin hyväntuulinen lapseni kanssa, rakastan olla lapseni kanssa, käsitätkö? Joskus, mielestäni harvoin, tahdon olla myös muiden kanssa. Ja tämä muiden kanssa oleminen, ei ole kovinkaan rentouttavaa mulle, ellen ole ainakin hiprakassa, koska ujostelen näitä muita, perheeni ulkopuolisia henkilöitä. Ymmärrätkö?? Tahdon käydä välillä nimenomaan baarissa rentoutumassa, tahdon joskus sen hetkisen ilman perhettä, vaikka perheen kanssa onkin ihanaa. Käsitätkö? En tiiä mitenmonella tapaa tää pitää selittää että se menee jokaiselle perille... miten voikin joka mamma käsittää asiat ihan miten lystää?
Eikö tässä ole suurinpiirtein kakki olleet sitä mieltä että baarissa käynti on ihan ok virkistäytymisenä? Se mihin sun jutuissasi kiinnittyi huomio olis siinä ettet kuulemma pysty rentoutumaan ilman alkoholia, et osaa seurustella ihmisten kanssa olematta vähintään hiprakassa ja siksi sinulla on tarve lähteä tuon rentoutumisen takia baariin juomaan jo vauvan ollessa vastasyntynyt.

Yritetään tässä sanoa ettei kuulosta kovin kivalta jos ihminen ei oikeasti pysty rentoutumaan ilman alkoholia. Siksi siis suosittelisin hankkimaan tuohon elämää rajoittavaan ongelmaan muuta lääkettä kuin alkoholin. Eikö sinustakin olisi kiva kulkea ihan rentoutuneena ihmistenilmoilla ja seurustella vanhojen kavereiden kanssa muutenkin kuin humalassa? Voisi töissäkin olla kivempaa kun ei tarvitsisi kokoaikaa jännittää.

Jos nyt olet seuraavaksi sitämieltä ettet kärsi ujoudestasi, kaupungilla liikkuminen, töissäkäynti ja ihmisten kanssa seurustelu sujuu mukavasti ilman alkoholia niin silloinhan baareissa käynti on sinulle vain huvitus. Kieltämättä vähän kyseenalainen huvitus silloin kun vauvasi on vastasyntynyt.

huokaus
Alkuperäinen kirjoittaja vielä:
selvennys ennen kun menen unille. Tässä ketjussahan oli kyse baarissa käymisestä, muistakaa se. Ja mä halusin sanoo, et joillekin se voi olla tärkeetäkin. ja että mulle se on pako siitä, mikä mua itsessäni ärsyttää, ja siksi rentouttavaa. Kaikki nuo "ainoo tapa rentoutua"-jutut on ihan väärinkäsitystä, minkä korjasin jo paljon aiemmin. Ja vaikka mä tarviin sitä, se ei tee musta alkoholistia. Voi sanoo tarviivansa suklaata, hierontaa, kampaajaa, ravintolaillallista, lenkkiä, kännejä, uusia kenkiä, mitä vaan. Se on vaan sellanen sanonta!
Se että tarvit alkoholia tarkoitaa että sulla on riippuvuus siihen.

Se että alkoholin käyttö silloin tällöin on kivaa on ihan eriasia.

Alkuperäinen kirjoittaja huokaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vielä:
Se että tarvit alkoholia tarkoitaa että sulla on riippuvuus siihen.

Se että alkoholin käyttö silloin tällöin on kivaa on ihan eriasia.
Se että joku joskus kokee tarvitsevansa alkoholia, ei tarkoita riippuvuutta. Ah, kyllä miekin joskus tunnen että tarvitsen just nyt alkoholia, enkä tasan ole riippuvainen siitä :LOL:

Yhteistyössä