HuhHuh!!!!

• Viestiketjun aloittaja Sydän särkyy ;(
  • Ensimmäinen viesti
kaisikka
Alkuperäinen kirjoittaja on jo aika:
paksua väittää ettei ole vauvaan tunnesidettä jos käy baarissa kun vauva on pieni! Mulla oli takana vaikee raskaus, en ollut ollut missään yli puoleen vuoteen, ja ikävä kyllä en osaa rentoutua muuten ku juomalla, olen luonteeltani sellanen. Pitäis aina muistaa et ihmisiä on erilaisia. Jos sua rentouttaa teekupponen naapurin luona niin ei se tarkoita et sen pitäis muillakin mennä niin. Toki olis hyvä jos malttais odottaa pidempään, mutta onko se tosiaan sun mielestä niin kamalaa, että väität, ettei sellasilla äideillä ole vauvaan minkäänlaista tunnesidettä?!!

Ei se vauvakaan mihinkään katoa yhden baari-illan aikana, niinkun ei baaritkaan muutaman kuukauden aikana. Siitä voi itse valita niinkun itelle sopii.

Toivottavasti opit rentoutumaan jossain vaiheessa muutenkin!

T. Nimim. alkoholistin (rentoutujan omasta mielestään) tytär

ap
VOIH, juuri kun olin niin viksusti ja vilmaattisesti itseäni ilmaissut ja ennen kaikkea pyrkinyt parempaan ymmärrettävyyteen ajatusteni osalta, palsta teki errorit ja vei ajatukseni mennessään. :D :D :D

Monelle olisi tehnyt mieleni kommentoida, mutta nyt on pakko mennä nukkumaan.

Kiitokseni kaikille keskusteluun osallistuneille. Oli mukavaa kuulla erilaisia mielipiteitä tästäkin asiasta. :) Vaikka nämä aiheet imetyksen, kestovaippailun ja päivähoidon ;) ohella ovatkin ns. tunteiden kuumentajia, on mielestäni tärkeää, että tällä palstalla voidaan silläkin uhalla pohtia asioita. Ei ole tarpeen taistella kuka on oikeassa tai väärässä!

Hyvät yöt för er alla! :heart:

vieras
paksua väittää ettei ole vauvaan tunnesidettä jos käy baarissa kun vauva on pieni! Mulla oli takana vaikee raskaus, en ollut ollut missään yli puoleen vuoteen, ja ikävä kyllä en osaa rentoutua muuten ku juomalla, olen luonteeltani sellanen. Pitäis aina muistaa et ihmisiä on erilaisia. Jos sua rentouttaa teekupponen naapurin luona niin ei se tarkoita et sen pitäis muillakin mennä niin. Toki olis hyvä jos malttais odottaa pidempään, mutta onko se tosiaan sun mielestä niin kamalaa, että väität, ettei sellasilla äideillä ole vauvaan minkäänlaista tunnesidettä?!!

Ei se vauvakaan mihinkään katoa yhden baari-illan aikana, niinkun ei baaritkaan muutaman kuukauden aikana. Siitä voi itse valita niinkun itelle sopii.
totta, kyllä täälläkin on ollut alusta saakka vahva tunneside.

Ihmisiä todellakin vaan on erillaisia, ja tiedän olevani hyvä äiti, vaikka lapsi onkin ollut pienenä vauvana hoidossa. Jos nyt suoraan sanotaan, niin eihän se ole edes tiennyt olleensa hoidossa joten miten se siitä voi kärsiä?

Jos äiti joutuu sairaalaan ja vauva hoitoon ni se on ok eikä vauva saa traumoja, mutta jos vauva on yötä pois kotoa äidin käydessä juhlissa on äiti huono äiti ja vauva saa traumoja, vaikka on ollut mummolla erittäin hyvässä hoidossa.

mun
entinen kaveri moralisoi mua siitä, et kävin baarissa kun vauva oli pieni, mut lähti ite matkalle pariks viikoks, kun lapsensa oli parivuotias. Sen ikäinen ei varmaan kaipaa äitiään?? :headwall:

mä en ole mikään alkoholisti. käyn, juu, rentoutumassa harvoin. Mutta ikävä kyllä olen todella ujo, ja mua rentouttaa se, että pääsen välillä tuosta erittäin rasittavasta piirteestäni eroon, ja kykenen jopa juttelemaan ihmisten kanssa normaalisti.

mie
[
Ei se vauvakaan mihinkään katoa yhden baari-illan aikana, niinkun ei baaritkaan muutaman kuukauden aikana. Siitä voi itse valita niinkun itelle sopii.[/quote]

Elämä on täynnä valintoja ja jokainen valitsee sen minkä tärkeimmäksi katsoo..Baari joka takuulla odottaa eikä kaipaa sua (vaikka et ikinä kävis)..tai se vauva joka tutustuu maailmaan vasta, tuttuja ja turvallisia ääniä, tuoksuja ja syliä. Eipä olis vaikea valinta mulle, mutta jokainen valitsee tietenkin sen tärkeimmän ja arvottaa maailmansa itse.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja kaisikka:

Näkee että sulla on alkoholiin kieroutunut mielikuva. Ihan kun se että sun vanhempasi oli holisteja tekisi kaikista vähääkään alkoholia nauttivista juoppoja,ja sulkisi pois etteikö voi rentoutua myös monella muulla tavalla.
Ehkä sinä et sitä tosiaan ymmärräkään jos ainoa mallisi alkoholin käytölle on alkoholismi.

kaisikka
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Voi, kuule, ihan kaikkea muuta...:):):)

Näkee että sulla on alkoholiin kieroutunut mielikuva. Ihan kun se että sun vanhempasi oli holisteja tekisi kaikista vähääkään alkoholia nauttivista juoppoja,ja sulkisi pois etteikö voi rentoutua myös monella muulla tavalla.
Ehkä sinä et sitä tosiaan ymmärräkään jos ainoa mallisi alkoholin käytölle on alkoholismi.

vieras
Miettikääpä nyt hetki sitä, kumpi on parempi vaihtoehto. Se, että vauvan vanhemmat käyvät siellä baarissa ja jättävät vauvan hoitoon vai se että perhe-elämä käy liian ahdistavaksi ilman sitä reissua.

Ihan oikeasti, vaikka ideaalitilanne tuollainen ei missään nimessä ole, eikä ehkä ole sekään hyvä että baarissa käymällä jaksaa sitä arkea. Mutta parempi niin kuin se että arkea ei jakseta ollenkaan.

Mikään jeesustelu siitä että lapsia ei pitäisi tehdä jos ei jaksa muutamaa kuukautta olla kotona, ei auta mitään, se lapsi kun on jo olemassa.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Sydän särkyy ;(:
Tuttava perheellä kolme viikkoa sitten syntynyt vauva ja nyt ovat jo baariin lähdössä. En vaan ymmärrä, miten tuo voi olla vanhemmille, varsinkin äidille ylipäätään mahdollista. Onko kaikki ihan kunnossa kun heti pitää lähteä vetämään kännejä? Tekisi mieli haukkua pystyyn, mutta eipä se mitään auttaisi. Surullista kyllä on!
Lapsia ikävä kyllä syntyy sellaisiin olosuhteisiin, joihin ei todellakaan pitäisi. Sitten ihmetellään huostaanottoja ja haukutaan "sossuntantat" lyttyyn, kun ei itse nähdä lapsemme parasta. MIKSI, OI MIKSI ihmiset ovat niin ymmärtämättömiä ja itsekkäitä, ettei edes vauva-aikaa voi olla lastansa varten.
Itsekin lähdin omia vaistoja vasten ulos ennen kuin esikoinen oli edes puoli vuotta. Kun joka paikassa paasattiin omasta ajasta ja äidin menemisestä niin lähdin vaikka ei edes tehnyt mieli. Itketti lähteä.

Oikeasti olin niin imetyshuuruissa että ihan kuin ilokaasua olisin saanut koko imetysajan. Hyvin olisin jaksanut pari ekaa vuotta elää vain lapselle. KUn lapse on isompia kaipaa omaa aikaa. vasta.

ääh!!
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
[
Elämä on täynnä valintoja ja jokainen valitsee sen minkä tärkeimmäksi katsoo..Baari joka takuulla odottaa eikä kaipaa sua (vaikka et ikinä kävis)..tai se vauva joka tutustuu maailmaan vasta, tuttuja ja turvallisia ääniä, tuoksuja ja syliä. Eipä olis vaikea valinta mulle, mutta jokainen valitsee tietenkin sen tärkeimmän ja arvottaa maailmansa itse.[/quote]

ei se ole tärkeydestä kiinni! Väitätkö ihan tosissasi että vauva kärsii kauheasti kun olet hänen hereillä olo-ajastaan muutaman tunnin poissa? Ja eikö vauvan tultua mikään muu ole enää tärkeää? Kaikki muu pitää unohtaa? Miksi?! Jos jollekin äidille tulee parempi olo, jos joku jaksaa paremmin, kun käväisee baarissa niin onko se niin kamalaa?

kaisikka
Ja vielä sinulle vieras: äiti ei todellakaan ollut holisti, ihan päin vastoin. Kyllä meillä se juomalla rentoutuminen oli ihan vaan ja ainoastaan iskän hupi :)

Osaan ottaakin, mutta myös rentoutua ihan ilman viinan tilkkaakaan :)

Mutta kun tuo ko. henkilö itse kirjoitti, että "ikävä kyllä osaan rentoutua vain juomalla" tms. Se sulkee pois sen, etteikö voisi rentoutua myös monella muulla tavalla.

Mulla on mielestäni terve suhde alkoholiin, eikä lähipiirissä tai perheessä ole alkoholiongelmaa, mutta silti pidän huolestuttavana sitä jos joku ei tosiaan osaa rentoutua kuin juomalla alkoholia :/

no tuossa
Alkuperäinen kirjoittaja Sydän särkyy ;(:
Tuttava perheellä kolme viikkoa sitten syntynyt vauva ja nyt ovat jo baariin lähdössä. En vaan ymmärrä, miten tuo voi olla vanhemmille, varsinkin äidille ylipäätään mahdollista. Onko kaikki ihan kunnossa kun heti pitää lähteä vetämään kännejä? Tekisi mieli haukkua pystyyn, mutta eipä se mitään auttaisi. Surullista kyllä on!
Lapsia ikävä kyllä syntyy sellaisiin olosuhteisiin, joihin ei todellakaan pitäisi. Sitten ihmetellään huostaanottoja ja haukutaan "sossuntantat" lyttyyn, kun ei itse nähdä lapsemme parasta. MIKSI, OI MIKSI ihmiset ovat niin ymmärtämättömiä ja itsekkäitä, ettei edes vauva-aikaa voi olla lastansa varten.
Itsekin lähdin omia vaistoja vasten ulos ennen kuin esikoinen oli edes puoli vuotta. Kun joka paikassa paasattiin omasta ajasta ja äidin menemisestä niin lähdin vaikka ei edes tehnyt mieli. Itketti lähteä.

Oikeasti olin niin imetyshuuruissa että ihan kuin ilokaasua olisin saanut koko imetysajan. Hyvin olisin jaksanut pari ekaa vuotta elää vain lapselle. KUn lapse on isompia kaipaa omaa aikaa. vasta.
nyt ei mitään järkeä olekaan! Miksi hitossa olit niin tyhmä että lähdit vaikket halunnut? Ja monet kaipaavat omaa aikaa vaikka vauva on pieni, SINÄ kaipaat sittenvasta kun ovat isompia.

Mulla menee niinpäin, ettei haitannut mennä sillon, kun vauva oli pieni, mut nyt kun lapsi oikeesti kaipaa mua koko ajan, en pysty menemään mihinkään. On kohta kaksvee, ja jos meinaan lähteä, alkaa itkemään äitiä. Ja teidän moralisoijien mielestä nyt olisi parempi lähteä?!

Juuh

Mulla menee niinpäin, ettei haitannut mennä sillon, kun vauva oli pieni, mut nyt kun lapsi oikeesti kaipaa mua koko ajan, en pysty menemään mihinkään. On kohta kaksvee, ja jos meinaan lähteä, alkaa itkemään äitiä. Ja teidän moralisoijien mielestä nyt olisi parempi lähteä?![/quote]

Peesaan tätä!

Alkuperäinen kirjoittaja niin siis:
olen se joka ei voi rentoutua ilman humalaa, siksi että olen niin ujo. Se oli susta huolestuttavaa?
No...joo, se on mun mielestä huolestuttavaa. Sillä voihan ihminen rentoutua vaikka saunassa, hyvän leffan ääressä, hyvää ruokaa syöden, lenkkeillen, mökkeillen - ilman alkoholia, vaikka olisi miten ujo.

Etkö koe hyvän olon tunnetta ja rentoutumista mitenkään muuten kuin juomalla itsesi humalaan?

Niin, ja vastaus alkuperäiseen kysymykseesi: en ole tietääkseni puolella sanallakaan väittänyt, tai antanut sinun ymmärtää, että sinun olisi pitänyt jättää lapsi hankkimatta. En ymmärrä, mistä mahdollisesti tuollaisen käsityksen sait.

tässä
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja niin siis:
olen se joka ei voi rentoutua ilman humalaa, siksi että olen niin ujo. Se oli susta huolestuttavaa?
No...joo, se on mun mielestä huolestuttavaa. Sillä voihan ihminen rentoutua vaikka saunassa, hyvän leffan ääressä, hyvää ruokaa syöden, lenkkeillen, mökkeillen - ilman alkoholia, vaikka olisi miten ujo.

Etkö koe hyvän olon tunnetta ja rentoutumista mitenkään muuten kuin juomalla itsesi humalaan?
sama mitä aiemmin kirjoitin: mä en ole mikään alkoholisti. käyn, juu, rentoutumassa harvoin. Mutta ikävä kyllä olen todella ujo, ja mua rentouttaa se, että pääsen välillä tuosta erittäin rasittavasta piirteestäni eroon, ja kykenen jopa juttelemaan ihmisten kanssa normaalisti.

nely
peesiä åboriginaalille! itsekkin olen ujo ja silti rentoudun parhaiten saunan jälkeen oman miehen kainalossa suklaalevyn kanssa. joskus pari kaljaa rentouttaa myös. kahta enempää en kaipaa.

mina
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mihin se vauva laitetaan?
Vauva on menossa hoitoon mummolle, joka ei edes ole ollut paljon tekemisissä vauvan kanssa. Luonnollisesti ihan kun toinen on vasta 3 viikkoa ollut elämässä. Raukka! Mutta PAKKOHAN se on päästä.
Niin se varmaan itkee omaa hirveätä kohtaloaan koko illan ja on ihan kauhuissaan tapahtuneesta ja kirjoittaa isona kirjan saamoistaan traumoista.

Ihan tyytyväinen se vauva varmaan on siellä mummonkin hoidossa. Nukkuu ja syö välillä, niin kuin vauvat yleensä.

mua
ei tosiaan millään tavalla rentouta tollaset jutut. Että kun "lörväilee" kotona, pitäisi vielä rentoutuakin kotona lörväillen? Mökkeilyyn kuuluu myös vauva, saunominen on kamalaa. syöminen on pakkopullaa, suklaat ja hieronnat sun muut ällöttää, lenkistä tulee kyllä hyvä olo muttatyöltä se enempi tuntuu kun rentoutumiselta...

Eikö muitten mielestä olisi ihanan rentouttavaa päästä hetkeksi eroon asiasta, joka ärsyttää ja vaivaa koko ajan?

Yhteistyössä