Huhhuh, näin äskön kaupassa kun poika sai turpiinsa äidiltänsä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Björn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja h:
Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
No voi jestas sentään, jos näkee lasta hakattavan niin mitä ihmettä siinä sitten on epäselvää ja monimutkaista ettei voi ilmoittaa?! Kukkaa tuskin sinulle napinläpeen siitä annetaan ja tuskinpa kukaan sellaista odottaakaan.

olisit lukenut aiemmat viestit, ei tarvitsisi rautalangasta vääntää. JOS ÄITI KIMPOAA NYRKIN MUKULANSA NAAMAAN ULKO-OVELLA / POISTUESSAAN KAUPASTA, HE EHTIVÄT IVALOON ASTI SILÄ VÄLIN, KUN RAJAVARTIOLAITOS, MERIPELASTUSYKSIKKÖ JA ENSIVASTE EHTIVÄT PAIKALLE.

jos lasta lyödään kaupassa, lyödään sitä taatusti kotonakin, kaikkien kamaluuksien eteen ei vaan pääse, se on valitettavaa mutta totta. kaikkia sotia ei maailmasta pois saa vaikka kuinka kyrpisi.
Tunnistuskuvalla on kuule helpostikin löydettävissä.

Sun mielestä lasten rajuunkaan pahoinpitelyyn ei kannata puuttua, koska on ilmiselvää että kotona tulee enempi turpaan? Oiskohan se just se SYY, että siihen pitäis puuttua, että sieltä kotoa pääsis pois?

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Mä kerran hakkasin yhden juoppoakan. Joka retuutti keskiyöllä baarissa pientä tyttöä. Ekaks haetutin pomon ja haukuin sen pystyyn ja sit akka nurkan taakse,ja löylytin kunnolla. Ei kaduta ja tekisin tarvittaessa uudelleen!

voi vitsi ku olet hard. huu, pelottaa! :o

kerran olen ollut exäni kanssa vastaanvanlaisessa tilanteessa, känninen äiti raahaa lasta tukasta kaupan edessä, exä karjaisi että mitä helvettiä luulet tekeväsi, irti siitä lapsesta nainen ja sassiin...sitten tulee vartijat pamput pystyssä exän luo, mutta onneksi tilanne selvisi nopsaan ja poliisit korjasi äidin ja mummi tuli hakemaan lapsen...varmaankin asiaa puitiin sossujen kanssa myöhemmin

Alkuperäinen kirjoittaja äiti-69:
Alkuperäinen kirjoittaja Björn:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Björn:
Alkuperäinen kirjoittaja jep:
Mitä tarkoittaa turpiinsa?? Ja mistä tiedät, että äidiltään??

Tiedätkö, lyödä nyrkillä kasvoihin. En toki tiedä että oli hänen äitinsä, mutta näin oletin.

ja sinä et puutu tilanteeseen,vaan kipität palstalle taivastelemaan.
maltoitko edes ostoksiasi laittaa kaappiin ennen palstalle tuloa

Ei ole minun velvollisuuteni.

Lapset ovat mielestäni vähän jokaisen aikuisen velvollisuuksia, koska he eivät voi puolustautua siinä kuin aikuiset. Ensi kerralla kun näet jotain, mitä et toivoisi omalle lapsellesi tapahtuvan, puutu siihen. Koska joku kerta se saattaakin olla oma lapsesi, joka tarvitsee puuttuvaa aikuista.

Juurikin näin!! :attn:

Alkuperäinen kirjoittaja Kyllä:
Katos ens kerralla siinä hypermarketin pihalla mitä ne on ne hassunnäköset pömpelit siellä ylhäällä tolpissa ja rakennuksen seinissä.

Valvontakameroita.

Ja sit kato ens kerralla ulos mennessäs semmosia suorakulmasia valkosia juttuja siinä auton perässä, niitä sanotaan rekisterikilviksi. Se nimi tulee siitä että ne kilven tiedot on semmosessa rekisterissä.

katso sinä siihen rautaiseen telineeseen siinä kaupan pihalla. siinä on monasti semmoisia hassuja rautavänkyröitä, joissa on 2 kumia, niitä sanotaan POLKUPYÖRIKSI.

sitten voit vilkaista itseäsi alaspäin; sulla kököttää siellä 2 semmoista hassua tappia, niitä sanotaan JALOIKSI.

Alkuperäinen kirjoittaja Niin:
parivaljakko häviää kuin pieru saunaan ja sinä jäät sitten antamaan tuntomerkkejä poliisille; "juu, kroksit sillä äitillä taisi olla..."
Niin, tai tulostetaan pysäytyskuva valvontakameran nauhalta?

juu, ja laitetaan paikallislehteen? :D

Ihan oikeastiko luulet ettei poliisi löydä vikkikuvien perusteella ihmisiä?

Rekkarin perusteella auton omistaja, saman talouden asukkaista ajokortti/passikuviin vertaus --> bingo.

Kumpi susta on todennäkösempää, se että se lapsi saa apua jos teet ilmotuksen vai se että se lapsi saa apua kun et tee? Sustako ei kannata ees yrittää? Siks koska äiti saatta olla liikkeellä potkulaudalla ja olla kotoisin Hollannista? Oisko kuitenkin todennäkösempää nähä paikkakuntalainen autolla?

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Mä kerran hakkasin yhden juoppoakan. Joka retuutti keskiyöllä baarissa pientä tyttöä. Ekaks haetutin pomon ja haukuin sen pystyyn ja sit akka nurkan taakse,ja löylytin kunnolla. Ei kaduta ja tekisin tarvittaessa uudelleen!

voi vitsi ku olet hard. huu, pelottaa! :o

sutki..

Katos ens kerralla siinä hypermarketin pihalla mitä ne on ne hassunnäköset pömpelit siellä ylhäällä tolpissa ja rakennuksen seinissä.

Valvontakameroita.

Ja sit kato ens kerralla ulos mennessäs semmosia suorakulmasia valkosia juttuja siinä auton perässä, niitä sanotaan rekisterikilviksi. Se nimi tulee siitä että ne kilven tiedot on semmosessa rekisterissä.

katso sinä siihen rautaiseen telineeseen siinä kaupan pihalla. siinä on monasti semmoisia hassuja rautavänkyröitä, joissa on 2 kumia, niitä sanotaan POLKUPYÖRIKSI.

sitten voit vilkaista itseäsi alaspäin; sulla kököttää siellä 2 semmoista hassua tappia, niitä sanotaan JALOIKSI.
Vautsi! Eli jos oon liikkeellä pyörällä tai jalan, niin oon näkymätön enkä tallennu kameralle? Oho, tota en tienny!

Katopa ens kerralla siellä Prisman pihalla lähteekö porukka todennäkösemmin autolla vai kävellen. Arvaapa mistä tulee ilmasu "automarket".

Mut tosiaan, koska on teoriassa mahdollista että kyseessä oli äiti joka on kotoisin Honolulusta ja liikkuu rullaluistimilla, on viisainta ettei tee mitään.

Sun mielestä lasten rajuunkaan pahoinpitelyyn ei kannata puuttua, koska on ilmiselvää että kotona tulee enempi turpaan? Oiskohan se just se SYY, että siihen pitäis puuttua, että sieltä kotoa pääsis pois?

juujuu ¤haaaukotus¤

pitää puuttua kyllä, mutta moinen kaupassa nähty keissi voi olla sekunnissa ohi ja ne asianosaiset huitsinnevadassa ennenkuin ehdit kissaa sanoa. joskus vaan sattuu paskamaisia juttuja, ei sille mitään voi.

Valvontakameroita.

Ootko sä ap vai ootko sä ite jättäny ilmottamatta lapsen pahoinpitelyn, kun puolustaudut noin raivokkaasti?

Helvetistäkö sitä tietää vaikkei kyseinen lapsi ois vapaaehtosesti sen hakkaajan matkassa. Kyllä mä haluaisin että joku puuttuu siihen jos mun poika sais kaupassa turpaansa. Kyllä, vaikka se oisin minä.

Vautsi! Eli jos oon liikkeellä pyörällä tai jalan, niin oon näkymätön enkä tallennu kameralle? Oho, tota en tienny!

Katopa ens kerralla siellä Prisman pihalla lähteekö porukka todennäkösemmin autolla vai kävellen. Arvaapa mistä tulee ilmasu "automarket".

Mut tosiaan, koska on teoriassa mahdollista että kyseessä oli äiti joka on kotoisin Honolulusta ja liikkuu rullaluistimilla, on viisainta ettei tee mitään. [/quote]

Mainitsiko ap missä kaupassa se kävi? :o

[

Rekkarin perusteella auton omistaja, saman talouden asukkaista ajokortti/passikuviin vertaus --> bingo.

Kumpi susta on todennäkösempää, se että se lapsi saa apua jos teet ilmotuksen vai se että se lapsi saa apua kun et tee? Sustako ei kannata ees yrittää? Siks koska äiti saatta olla liikkeellä potkulaudalla ja olla kotoisin Hollannista? Oisko kuitenkin todennäkösempää nähä paikkakuntalainen autolla?[/quote]

KAIKKI EIVÄT OMISTA AUTOA, SAATI AJOKORTTIA!!!

juujuu ¤haaaukotus¤

pitää puuttua kyllä, mutta moinen kaupassa nähty keissi voi olla sekunnissa ohi ja ne asianosaiset huitsinnevadassa ennenkuin ehdit kissaa sanoa. joskus vaan sattuu paskamaisia juttuja, ei sille mitään voi.

Mikä estää tekemästä sitä ilmotusta vaikka se tilanne ois sekunnissa ohi? Etkö ilmota kolaristakaan hätäkeskukseen jos tekijä on jo ehtinyt poistua? Tai jos näät ryöstön, et soita poliiseja koska kriminaali juoksi jo huitsin nevadaan?

Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
jos lasta lyödään kaupassa, lyödään sitä taatusti kotonakin, kaikkien kamaluuksien eteen ei vaan pääse, se on valitettavaa mutta totta. kaikkia sotia ei maailmasta pois saa vaikka kuinka kyrpisi.

Ja juuri tästä syystä aina pitää yrittää tehdä jotain sen lapsen maailman parantamiseksi. Silmien ummistaminen tai tekemättä jättäminen sen takia, ettei kaikkia voi kerralla auttaa, on raukkamaista.

Ootko sä ap vai ootko sä ite jättäny ilmottamatta lapsen pahoinpitelyn, kun puolustaudut noin raivokkaasti?

Helvetistäkö sitä tietää vaikkei kyseinen lapsi ois vapaaehtosesti sen hakkaajan matkassa. Kyllä mä haluaisin että joku puuttuu siihen jos mun poika sais kaupassa turpaansa. Kyllä, vaikka se oisin minä.

en kumpikaan. vituttaa nämä teresat täällä palstalla :D.
voi kyllä minä olisin ja hyi soosoo sinua kun et sinä ja päläpälä. ette te niin ihmeellisiä ötököitä loppuviimitteeks täällä kiertokulussa ole, joten turha inistä.

[

Kumpi susta on todennäkösempää, se että se lapsi saa apua jos teet ilmotuksen vai se että se lapsi saa apua kun et tee? Sustako ei kannata ees yrittää? Siks koska äiti saatta olla liikkeellä potkulaudalla ja olla kotoisin Hollannista? Oisko kuitenkin todennäkösempää nähä paikkakuntalainen autolla?

KAIKKI EIVÄT OMISTA AUTOA, SAATI AJOKORTTIA!!![/quote]
Aika moni omistaa pankkikortin. Valvontakameran tiedot + aika jollon on ollu kassalla = TADAA.

Miks sua itkettää tää asia niin paljon? Ota joku random nainen Prismasta, onko susta ihan aikuisten oikeasti todennäköstä että se:

a) on kotosin jostain helvetin kuusesta ja ainoaa kertaa käymässä ko. kaupassa
b) ei omista autoa
c) ei omista ajokorttia, passia, kela-korttia eikä muutakaan henkkaria
d) ei omista pankkikorttia
e) ei tallennu kameralle
f) poistuu paikalta kuumailmapallolla.

Onhan se mahdollista. Tavallaan. Mutta oisko olemassa ihan sellanen häviävän pieni mahollisuus että se on lähistöllä asuva rouva joka omistaa ajokortin, passin ja pankkikortin ja käy pari kertaa viikossa Prismassa ja joka vuosi perheen kanssa Teneriffalla?

en kumpikaan. vituttaa nämä teresat täällä palstalla :D.
voi kyllä minä olisin ja hyi soosoo sinua kun et sinä ja päläpälä. ette te niin ihmeellisiä ötököitä loppuviimitteeks täällä kiertokulussa ole, joten turha inistä.

Ai oisit heti sanonu että sun on paha mieli! Ryhmähali! Säkin oot hei ihan kiva ihminen ja ihan yhtä hyvä kun me muut!

Voidaanko nyt puhua sit lastensuojeluilmotuksen tekemisestä?

Mikä estää tekemästä sitä ilmotusta vaikka se tilanne ois sekunnissa ohi? Etkö ilmota kolaristakaan hätäkeskukseen jos tekijä on jo ehtinyt poistua? Tai jos näät ryöstön, et soita poliiseja koska kriminaali juoksi jo huitsin nevadaan?

pikkusen eri asia autokolari, ryöstö ja se jos joku mutsi vetää muksuansa köniin :D.
minä en moisessa tilanteessa ilmoítusta tekisi ja jäisi jahkailemaan, että itään vai länteenkö ne pakeni. eivätkä taatusti tee kyllä poliisitkaan mitään etsintäkuulutusta äidistä, joka on kuulemma jonkun palstamamman mukaan lyönyt lastaan kaupassa. on niillä tärkeämpääkin tekemistä.
mutta ilmoitelkaa te, on niillä poliiseillakin jotain hupia tylsien ja hikisten päivien ratoksi :D.

[

KAIKKI EIVÄT OMISTA AUTOA, SAATI AJOKORTTIA!!!
Aika moni omistaa pankkikortin. Valvontakameran tiedot + aika jollon on ollu kassalla = TADAA.

Miks sua itkettää tää asia niin paljon? Ota joku random nainen Prismasta, onko susta ihan aikuisten oikeasti todennäköstä että se:

a) on kotosin jostain helvetin kuusesta ja ainoaa kertaa käymässä ko. kaupassa
b) ei omista autoa
c) ei omista ajokorttia, passia, kela-korttia eikä muutakaan henkkaria
d) ei omista pankkikorttia
e) ei tallennu kameralle
f) poistuu paikalta kuumailmapallolla.

Onhan se mahdollista. Tavallaan. Mutta oisko olemassa ihan sellanen häviävän pieni mahollisuus että se on lähistöllä asuva rouva joka omistaa ajokortin, passin ja pankkikortin ja käy pari kertaa viikossa Prismassa ja joka vuosi perheen kanssa Teneriffalla?
[/quote]

minä olen liitukaudelta, kun maksan edelleen käteisellä ostokseni? :D

juujuu ¤haaaukotus¤

yleensä kolarissa tai ryöstössäkin on edes se toinen osapuoli paikalla. tai itse en soittaisi hätäkeskukseen jos kaksi pyörää kolaroisivat ja molemmat jatkaisivat matkaa omille tahoilleen. sinne sitten karhuryhmä toteamaan että joo tässä se kolari tapahtui mutta kummatkin katosivat kuin pieru saharaan.

pikkusen eri asia autokolari, ryöstö ja se jos joku mutsi vetää muksuansa köniin :D.
minä en moisessa tilanteessa ilmoítusta tekisi ja jäisi jahkailemaan, että itään vai länteenkö ne pakeni. eivätkä taatusti tee kyllä poliisitkaan mitään etsintäkuulutusta äidistä, joka on kuulemma jonkun palstamamman mukaan lyönyt lastaan kaupassa. on niillä tärkeämpääkin tekemistä.
mutta ilmoitelkaa te, on niillä poliiseillakin jotain hupia tylsien ja hikisten päivien ratoksi :D.

Kerrotko tarkemmin siitä miten ryöstö ja pahoinpitely on pikkusen eri asia?

Kerrotko tarkemmin siitä miksei poliisi ala tutkia pahoinpitelyilmoitusta koska silminnäkijä on palstamamma? Ja kyseinen pahoinpitely tapahtui vielä kaupassa, joten on suurella todennäköisyydellä tallentunut nauhalle?

Spurgujen nakkikioskitappeluiden takia tehdään jatkuvasti etsintäkuulutuksia. Pystytkö perustelemaan miksi ne ovat jotenkin "eri asioita" kun kymmenvuotiaan pahoinpitely? Kun sitä kahdeksanvuotiasta pikkutyttöä TÖNÄISTIIN junassa, juttu meni Ilta-Lehteen asti ja poliisi etsi internet-sivuillaan silminnäköijöitä. Sinusta tämä on ihan piis of nakki?

Yhteistyössä