Huhhuh, näin äskön kaupassa kun poika sai turpiinsa äidiltänsä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Björn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Niin:
Ai oisit heti sanonu että sun on paha mieli! Ryhmähali! Säkin oot hei ihan kiva ihminen ja ihan yhtä hyvä kun me muut!

Voidaanko nyt puhua sit lastensuojeluilmotuksen tekemisestä?

tos on kameli, ota pois ja pakene vuorille.

Alkuperäinen kirjoittaja h:
minä olen liitukaudelta, kun maksan edelleen käteisellä ostokseni? :D
Mulle ihan sama vaikka maksaisit oravannahoilla, mutta sullako ei tosiaan ole minkäänlaista korttia eikä henkkaria? Aika jännä. Oisko mahollista että jollain muulla ois?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
yleensä kolarissa tai ryöstössäkin on edes se toinen osapuoli paikalla. tai itse en soittaisi hätäkeskukseen jos kaksi pyörää kolaroisivat ja molemmat jatkaisivat matkaa omille tahoilleen. sinne sitten karhuryhmä toteamaan että joo tässä se kolari tapahtui mutta kummatkin katosivat kuin pieru saharaan.

eikun juujuu, sinne vaan kaikki viranomaiset voivottelemaan ja hakkaamaan viisaita päitään yhteen. tästä se tuli ja tonne se meni.

mediheli, ensivasteyksikkö, karhuryhmä ja palokunta.

Alkuperäinen kirjoittaja Kyllä:
Mulle ihan sama vaikka maksaisit oravannahoilla, mutta sullako ei tosiaan ole minkäänlaista korttia eikä henkkaria? Aika jännä. Oisko mahollista että jollain muulla ois?

no mitä ¤¤TTUA se henkkari tähän kuuluu? :o

jos se mutsi maksoi käteidellä ja poistui fillarilla se mukiloitu kakara tarakalla, mahdoton yhtälö? :o

yleensä kolarissa tai ryöstössäkin on edes se toinen osapuoli paikalla. tai itse en soittaisi hätäkeskukseen jos kaksi pyörää kolaroisivat ja molemmat jatkaisivat matkaa omille tahoilleen. sinne sitten karhuryhmä toteamaan että joo tässä se kolari tapahtui mutta kummatkin katosivat kuin pieru saharaan.

eikun juujuu, sinne vaan kaikki viranomaiset voivottelemaan ja hakkaamaan viisaita päitään yhteen. tästä se tuli ja tonne se meni.

mediheli, ensivasteyksikkö, karhuryhmä ja palokunta.

Pupuseni, kultaseni, enkelini, siellä samalla Prismalla käy poliisi hakemassa päivittäin näppäreitä, et kai oikeasti kuvittele ettei ne tulis ton takia? Kyllikki Saarta ei murhata ihan joka päivä ihan joka kaupungissa.

jos se mutsi maksoi käteidellä ja poistui fillarilla se mukiloitu kakara tarakalla, mahdoton yhtälö? :o

Sitä vittua että poliisit voi verrata kamerakuvaa ja henkkarikuvia rekistereistä.

Yllättyisit jos tietäisit.

Toki kymmenvuotiaan kanssa on tosi kätsä käydä pyörällä ruokaostoksilla automarketissa.

siellä samalla Prismalla käy poliisi hakemassa päivittäin näppäreitä, et kai oikeasti kuvittele ettei ne tulis ton takia? Kyllikki Saarta ei murhata ihan joka päivä ihan joka kaupungissa.

??:o:o:o

Sama suomeksi? :o

Sitä vittua että poliisit voi verrata kamerakuvaa ja henkkarikuvia rekistereistä.

Toki kymmenvuotiaan kanssa on tosi kätsä käydä pyörällä ruokaostoksilla automarketissa.

:laugh:

ilmoita sä! soita ja sano, että yks björn näki tänään kaupassa tommosen tapauksen ja kun se ei ilmoittanut, sä päätit ottaa oikeuden omiin käsiisi ja olla kiva aikuinen.
saat varmasti kunniakirjamaininnan ja kukkasen.

Sanoiko Björn olleensa automarketissa?:o

Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
Alkuperäinen kirjoittaja Björn:
Alkuperäinen kirjoittaja jep:
Mitä tarkoittaa turpiinsa?? Ja mistä tiedät, että äidiltään??

Tiedätkö, lyödä nyrkillä kasvoihin. En toki tiedä että oli hänen äitinsä, mutta näin oletin.

Kai sentään oikeasti sitten ilmoitit asiasta eteenpäin?

Kertoo satuja tai sitten on tosiaan päästänsä vialla.

Aikoinaan kun olin kaupassa töissä meillä joutui kerran vartija menemään väliin kun kesken kauppareissun toinen vanhemmista kävi lapseensa kunnolla käsiksi.Kyllä se vaan sellainen paikka/tilanne on että sitä ei voi jättää hoitamatta.Eli tämmöistä voi oikeasti tapahtua vaikka onneksi itsekin kokenut vain keran pitkällä uralla!

Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
No voi jestas sentään, jos näkee lasta hakattavan niin mitä ihmettä siinä sitten on epäselvää ja monimutkaista ettei voi ilmoittaa?! Kukkaa tuskin sinulle napinläpeen siitä annetaan ja tuskinpa kukaan sellaista odottaakaan.

olisit lukenut aiemmat viestit, ei tarvitsisi rautalangasta vääntää. JOS ÄITI KIMPOAA NYRKIN MUKULANSA NAAMAAN ULKO-OVELLA / POISTUESSAAN KAUPASTA, HE EHTIVÄT IVALOON ASTI SILÄ VÄLIN, KUN RAJAVARTIOLAITOS, MERIPELASTUSYKSIKKÖ JA ENSIVASTE EHTIVÄT PAIKALLE.

jos lasta lyödään kaupassa, lyödään sitä taatusti kotonakin, kaikkien kamaluuksien eteen ei vaan pääse, se on valitettavaa mutta totta. kaikkia sotia ei maailmasta pois saa vaikka kuinka kyrpisi.

Niin? Eli sun täytyy odottaa jotain täydellistä hetkeä milloin lasta lyödään että siitä johonkin ilmottaisit? Äiti seisoo paikoillaan mielellään henkkarit kädessä kun lyö lastaan.
Ymmärrän että kaikkia kamaluuksia ei voi estää ja ovien takana tapahtuu paljon ja voin vain kuvitella mitä kotona tapahtuu jos kaupassakin lyödään. Mutta edelleenkään en voi ymmärtää että sinäkään et vastaavassa tilanteessa koittaisi mitään tehdä.

Mikä estää tekemästä sitä ilmotusta vaikka se tilanne ois sekunnissa ohi? Etkö ilmota kolaristakaan hätäkeskukseen jos tekijä on jo ehtinyt poistua? Tai jos näät ryöstön, et soita poliiseja koska kriminaali juoksi jo huitsin nevadaan?

pikkusen eri asia autokolari, ryöstö ja se jos joku mutsi vetää muksuansa köniin :D.
minä en moisessa tilanteessa ilmoítusta tekisi ja jäisi jahkailemaan, että itään vai länteenkö ne pakeni. eivätkä taatusti tee kyllä poliisitkaan mitään etsintäkuulutusta äidistä, joka on kuulemma jonkun palstamamman mukaan lyönyt lastaan kaupassa. on niillä tärkeämpääkin tekemistä.
mutta ilmoitelkaa te, on niillä poliiseillakin jotain hupia tylsien ja hikisten päivien ratoksi :D.

Mikä on tärkeämpää kuin lapsen suojeleminen pahoinpitelyltä?

Mikset ilmoittanut edes vartijalle?

?

Mitä sitten, äiti kakaroineen oli häipynyt. Mitä se vartija olisi voinut tehdä??! Yhtyä voivotteluun? "Voi nääsnääs."

Ketjun lukemisen lopetin tähän kommenttiin, voin vaan lisätä että kaupoissa on kamerat jotka tallentaa jatkuvasti melkein joka nurkan jo. puljusta.

Yhteistyössä