Huhhuh, näin äskön kaupassa kun poika sai turpiinsa äidiltänsä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Björn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Björn:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja jep:
Mitä tarkoittaa turpiinsa?? Ja mistä tiedät, että äidiltään??

Tiedätkö, lyödä nyrkillä kasvoihin. En toki tiedä että oli hänen äitinsä, mutta näin oletin.

ja sinä et puutu tilanteeseen,vaan kipität palstalle taivastelemaan.
maltoitko edes ostoksiasi laittaa kaappiin ennen palstalle tuloa

Ei ole minun velvollisuuteni.

Mutta velvollisuutesi on ilmoittaa siitä tänne plussalle?

Alkuperäinen kirjoittaja .....:

Tiedätkö, lyödä nyrkillä kasvoihin. En toki tiedä että oli hänen äitinsä, mutta näin oletin.

Kyllä se lain mukaan on.

Ei muuten ole.

Minun äitini löi kerran minua autossa ollessamme liikennevaloissa.. Nopeasti siitä tulikin poliisit ja pysäytti! Joku ihana ihminen oli siis nähnyt tämän lyömisen ja soittanut poliisit :) Olisit sinäkin voinut jotain tehdä kun näit tuollaisen tapahtuman, jos edes oikeasti näit...

Alkuperäinen kirjoittaja Mambo:
Minun äitini löi kerran minua autossa ollessamme liikennevaloissa.. Nopeasti siitä tulikin poliisit ja pysäytti! Joku ihana ihminen oli siis nähnyt tämän lyömisen ja soittanut poliisit :) Olisit sinäkin voinut jotain tehdä kun näit tuollaisen tapahtuman, jos edes oikeasti näit...

Alkuperäinen kirjoittaja Mambo:

Vartijoillahan on velvollisuus ilmoittaa.

Lapset ovat mielestäni vähän jokaisen aikuisen velvollisuuksia, koska he eivät voi puolustautua siinä kuin aikuiset. Ensi kerralla kun näet jotain, mitä et toivoisi omalle lapsellesi tapahtuvan, puutu siihen. Koska joku kerta se saattaakin olla oma lapsesi, joka tarvitsee puuttuvaa aikuista.

g065.gif

Alkuperäinen kirjoittaja Outoa porukkaa:
mitäs poliisit teki, kun kamala äitisi sinua löi? Veivätkö ilkeän äitisi putkaan? Puuttuiko lastensuojelu?

Juu, lastensuojelu puuttui ja ihan kunnolla, uskalsin kertoa ettei ollut ihan eka kerta kun löi.. Loppujen lopuksi muutin pois kotoota kun sossujen kanssa asiaa puitiin :)

Toivottavasti ämmä jää seuraavalla kerralla kiinni - mä olisin soittanut poliisit toisin kuin raukkamainen Björn joka tulee tänne jälkeenpäin inisemään kun ei ollut pokkaa puuttua tilanteeseen!

Jessus mikä ajattelutapa.Ei kuulu minulle.
Toivottavasti kolahtaa omaan nilkkaasi jos joskusitse tai lapsesi ulkopuolisen apua tarvitsisi.

Oma lapseni on hengissä tänäpäivänä ulkopuolisen "sekaantuessa"ja hoitaessa apua paikalle hänen jouduttuaan vakavaan onnettomuuteen

Miettikää nyt ihan oikeasti JÄRJELLÄ.

Jos olet isossa marketissa ja nää kassalla äidin humauttavan mukulaansa, ryntäätkö sen perään ja pitelet paikoillaan vartijan tuloon asti vai miten estät sen, että kyseinen mamma jää vastaamaan teoistaan?

Miettikää taas jo steillä on mitään millä miettiä.

Jessus mikä ajattelutapa.Ei kuulu minulle.
Toivottavasti kolahtaa omaan nilkkaasi jos joskusitse tai lapsesi ulkopuolisen apua tarvitsisi.

Minkä takia sä sellaista toivot?

Sillä itellä korvien välissä paukkuu,
Joka koulussa esimerkiksi toisia haukkuu.
On heleppo huomata kenen on syy,
Jos ite tyhmäksi heittäytyy.

Aatteleppa ite, no miten, no siten,
Että käyttäsit omaa päätäs,
Ettei sun juttuja toiset säätäs.
Pelasta ittes ja elämäs siten,
Et ajattelet kaiken järjellä ite.

Alkuperäinen kirjoittaja h:

Jos olet isossa marketissa ja nää kassalla äidin humauttavan mukulaansa, ryntäätkö sen perään ja pitelet paikoillaan vartijan tuloon asti vai miten estät sen, että kyseinen mamma jää vastaamaan teoistaan?

Peesi. Niinpä, miten olisitte mammat itse hoitaneet tilanteen?

Äiti-69 jatkaa rekisteröityneenä.

Jos sitä äitiä ei uskalla jostain syystä lähestyä, ainakin vanhempien lasten ollessa kyseessä voi nimeä tiedustella ihan lapselta itseltään. Niin olisi voinut tässäkin tehdä, jos äiti ei ole yhteistyökykyinen. Pihalla voi seurata mihin autoon esim. äiti menee ja ottaa rekisterinumero ylös. Tai muuten vain antaa poliisille tuntomerkit ja kertoa mihin suuntaan lähtivät. Eihän kukaan rikollisiltakaan mene kysymään tarkempia tietoja ennen kuin poliisille soittaa.

Alkuperäinen kirjoittaja opiskelijaäiti-69:

Äiti-69 jatkaa rekisteröityneenä.

Jos sitä äitiä ei uskalla jostain syystä lähestyä, ainakin vanhempien lasten ollessa kyseessä voi nimeä tiedustella ihan lapselta itseltään. Niin olisi voinut tässäkin tehdä, jos äiti ei ole yhteistyökykyinen. Pihalla voi seurata mihin autoon esim. äiti menee ja ottaa rekisterinumero ylös. Tai muuten vain antaa poliisille tuntomerkit ja kertoa mihin suuntaan lähtivät. Eihän kukaan rikollisiltakaan mene kysymään tarkempia tietoja ennen kuin poliisille soittaa.

Teoriassa kiva, mutta käytännössä...Kuvitteletko ettei lapsi suojele loppuun asti omia vanhempiaan? Jos äiti sanoo, että nimeä ei kerrota, ei lapsi sitä varmasti kerro. Entä jos ovat fillarilla liikkeellä? Ryntääkö kaupan vartija fillarilla perään? Jos noudevat bussiin heti kaupan edestä olevalta bussipysäkiltä, hyppäätkö perään ja annat väliaikatietoja poliiseille, että tietävät jäljillää kyseistä linjuria? Vai MITÄ teet?

Teoriassa kiva, mutta käytännössä...Kuvitteletko ettei lapsi suojele loppuun asti omia vanhempiaan? Jos äiti sanoo, että nimeä ei kerrota, ei lapsi sitä varmasti kerro. Entä jos ovat fillarilla liikkeellä? Ryntääkö kaupan vartija fillarilla perään? Jos noudevat bussiin heti kaupan edestä olevalta bussipysäkiltä, hyppäätkö perään ja annat väliaikatietoja poliiseille, että tietävät jäljillää kyseistä linjuria? Vai MITÄ teet?

no voithan sä jossitella kuinka vaan tota juttua..

aina voi soittaa poliisit, jos siitä ei oo apua, niin sille ei voi mitään.

kun äiti retuutti ja nipisteli lastaan. Ottivat vakavasti, pysäyttivät äidin ja poliisit tuli paikalla.
AINA yhteys vartijoihin tai poliisiin kun näette yleisellä paikalla/kaupassa lapsen kaltoinkohtelua.

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:

no voithan sä jossitella kuinka vaan tota juttua..

aina voi soittaa poliisit, jos siitä ei oo apua, niin sille ei voi mitään.

no totta helvetissä jossittelen. ajatuksena ah niin kaunis, mutta kun ajattelet KÄYTÄNTÖÄ on juttu pikkasen vaikeemmin toteutettavissa.

yleensäkin tuuri, että löydät hypermarketista vartijan silloin kun sitä tarvitset on yhden suhde miljoonaan.
jos kyseinen hakkaajamutsi lyö sitä kakaraa vaikka poistuessaan kaupan ovella ne on jo tuhannen kilometrin päässä, kun ne poliisit saadaan paikalle sieltä kahvilta ja donitsilta.

kysyn vielä, mitä teet? pidättelet hakkaajanaista kädestä? hameenhelmasta? pakotat lapsen syliisi kunnes poliisit tulee?

parivaljakko häviää kuin pieru saunaan ja sinä jäät sitten antamaan tuntomerkkejä poliisille; "juu, kroksit sillä äitillä taisi olla..."

kaunis ajatus, että pitää puuttua, mutta ei läheskään aina mitenkään niin yksinkertaisesi hoidettu tapaus, että soitetaan nyt vaan poliisille ja sillä hyvä.

Yhteistyössä