Homoudesta

• Viestiketjun aloittaja minä
  • Ensimmäinen viesti
Lila
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miten homous voi olla luonnotonta, jos

- homoutta esiintyy luonnossa myös eläimillä
- osa ihmisistä syntyy ihan luonnostaan homoseksuaaleiksi
- kyseiset ihmiset ovat syntyneet maailmaan luonnollisella tavalla

Eikös kaikki, mitä esiintyy luonnossa ja tapahtuu itsestään, ole luonnollista? :) No tuo luonnottomuusargumentti on niitä typerimpiä joita näissä keskusteluissa näkee, kun kukaan ei koskaan osaa pätevästi perustella mitä luonnollisuus edes tarkoittaa... ;)
Luonnossa myös emot ja poikaset saavat lapsia keskenään. muunmuassa.. Sekös siitä tekisi normaalia ja luonnollista myös ihmisten parissa?

vieras
Kun vihdoin tajusin olevani lesbo, moni palanen loksahti paikalleen ja tunsin itseni vapaaksi, kokonaiseksi ja onnelliseksi. En ymmärrä miksi asiaa kokemattonmat yrittävät väkisin todistella että homoseksuaalina eläminen on jotenkin traagista ja synkeää.
Koska näiden kireäpipoisten naama räjähtäis jos ne edes uskaltais ajatella, että homot ovat ihan normisakkia iloineen ja suruineen, ihan niinkuin he itsekin.
Niin sen täytyy olla. Voi voi, mahtaa olla raskasta sellainen elämä. Ilmeisesti omissa murheissa ei ole tarpeeksi, kun ottavat asiakseen vielä murehtia tuntemattomien ihmisten kuvitteellisia murheita...

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Lila:
Luonnossa myös emot ja poikaset saavat lapsia keskenään. muunmuassa.. Sekös siitä tekisi normaalia ja luonnollista myös ihmisten parissa?
"Luonnollinen", "normaali" ja "tavallinen" ovat kaikki eri asioita. Kannattaa tarkistaa merkitykset vaikka sanakirjasta. Eläinkunnassa tapahtuu monenlaista, mitä me emme tee koska se ei ole lajillemme ominaista. Ihmisten keskuudessa on kuitenkin esiintynyt homoseksuaalisuutta aikojen alusta. Homoseksuaalisuuden ei voi väittää olevan luonnotonta, jos sitä esiintyy luonnossa. Ymmärrätkö vieläkään? Tuskinpa.

vieras
"Luonnollinen", "normaali" ja "tavallinen" ovat kaikki eri asioita. Kannattaa tarkistaa merkitykset vaikka sanakirjasta. Eläinkunnassa tapahtuu monenlaista, mitä me emme tee koska se ei ole lajillemme ominaista. Ihmisten keskuudessa on kuitenkin esiintynyt homoseksuaalisuutta aikojen alusta. Homoseksuaalisuuden ei voi väittää olevan luonnotonta, jos sitä esiintyy luonnossa. Ymmärrätkö vieläkään? Tuskinpa.
Mikä tarkoitus sillä on että kaksi samaa sukupuolta perustaa parin? Mies ja nainen pystyvät lisääntymään keskenään. Tähän perustuu minusta tämä luonnollisuus. Homous on ihmisen omaa keksintöä, seksissähän on kyse paritteluvietistä, etkö tiennyt, siihen seksuaalisuus perustuu.

Lila
Perustelit kyllä homouden "luonnollisuutta" sillä, että sitä esiintyy eläimilläkin.

sivusta
Jaksaakohan kukaan lukea näin pitkää ketjua...?
:whistle:

Mä en edes yritä, vaikka aihe sinänsä kiinnostais, mut toisaalta taas, miks pahoittaisin mieleni lukemalla vieraiden jyrkkiä ja ahdasmielisiäkin (joihin heillä kyllä on täysi oikeus ) mielipiteitä...

Jatkan omaa elämääni kuten tähänkin asti ja yritän olla loukkaamatta ja satuttamatta toisia
:) :saint:

vieras
Mikä tarkoitus sillä on että kaksi samaa sukupuolta perustaa parin? Mies ja nainen pystyvät lisääntymään keskenään.
Tarkoitus? Mikä nyt ylipäätään on kaiken tarkoitus? Jos mietit syntyjä syviä, niin vastaan että rakkaus. Itse ainakin perustin parisuhteeni rakkaudelle. Jos elämän ainoa tarkoitus ja päämäärä on sinulle lisääntyminen, niin kaikin mokomin. Valitsit siis kumppanisi ilmeisesti geenien ja siittämiskyvyn perusteella, ei niinkään rakkauden?

Homous on ihmisen omaa keksintöä,
Keksintöä... On sulla sanavalinnat. Tarkoitukset ja keksinnöt. Kun ihastuin ensimmäisen kerran naiseen, olin siis paraskin keksijä? Ja edelleen, jos se on ihmisen keksintö, miten sen ovat "keksineet" myös eläimet?

seksissähän on kyse paritteluvietistä, etkö tiennyt, siihen seksuaalisuus perustuu.
No tiesin. Mitä sitten? Jos oma viettini ohjaa minua paritumaan samaa sukupuolta olevan kanssa, niin sen teen, täysin siitä riippumatta mahtuuko se sinun maailmankuvaasi. Rakkaus ja erotiikka ovat läsnä siinä kuin heteroillakin, mutta eipä pääse vahinkovauvoja ilmaantumaan.

vieras
Perustelit kyllä homouden "luonnollisuutta" sillä, että sitä esiintyy eläimilläkin.
Voi pyhä yksinkertaisuus. Kyllä, kun yritin selvittää sinulle että mikään, mitä esiintyy istestään luonnossa, ei voi olla luonnotonta. Sinä rakensit siitä aasinsillan, että ryhdytäänkö sitten kaikessa "jäljittelemään" eläimiä. Ja siihen selvensin, että luonnostaan ilmenevä taipumus ei tarkoita muiden lajien matkimista. Jos et vieläkään ymmärrä, että luonnossa esiintyvän käytöksen luonnollisuus EI ole sama asia kuin käyttäytymismallien kopioiminen eläimiltä ihmisille, niin en jaksa sitä enää sinulle selittää. Rautalangan väänätäminen saa riittää.

Eihän se luonnollista tietenkään oo, ihmisethän loppuis jos kaikki ois homoja tai lesboja. Mä tunnen aika hyvinkin yhden homon, mukava tyyppi, eli ei mulla mitään niitä vastaan oo. Mut adobtio-oikeutta en antais.

vieras
Ihmisellä ei ole kiima-aikaa joten ihmisen seksielämä ei suuntaudu pelkästään lisääntymiseen vaan myös siihen sisältyy itsensä toteuttamista. En minäkään jaksa enää jankata kun kaikki asiat on käyty täällä jo 1100 kertaa läpi. En ymmärrä miksi homous on joillekin ihmisille luonnoton asia. Enkä pysty varmaan koskaan ymmärtämäänkään. Toisaaltaan homofoobikot on jatkuvasti pienenevä ryhmä, joten miksi välittää jonkun epämiellyttävän vähemmistön ajatuksista tai maailmankuvasta. Kunhan eivät jaa ajatuksiaan muiden ihmisten kuullen ja pitää ne omana tietonaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
[quote="vieras
Ja homot ja lesbot ovat niin heikkoja etteivät osaa puolustaa lapsiaan?
Kiusaamista tulee tavallista enemmän homoperheessä, eikä se vanhempi voi aina olla siinä turvaamassa, vaan lapsi joutuu kaveriporukassa, hoidossa ja koulussa selviytymään yksin.
Mistä tämä käsitys tulee, että homoperheiden lapsia kiusataan enemmän? Eikös kaikki tutkimukset sano toisin...

Jos tälle linjalle lähdetään niin pitääkö lihavilta ihmisiltä kieltää adoptio? Olen huomannut, että sen takia montaa lasta kiustaan! Puhumattakaan siitä, miten ylipainoiset vanhemmat antavat ihan väärän mallin normaalista ja vaarantavat lapsen terveyden antamalla väärät ruokailutottumukset..
Ihan sama logiikka![/quote]

nyt vastaaminen tökkii mutta kuitenkin tästä eteenpäin äiti 40plusplus
Lihava voi kuitenkin ihan luonnonmenetelmin raskautua. siinäpä se tietty ero....

Mun mielestä ei saisi homoudesta haukkua. Se on ihan niin kuin joku alkoholismikin on sellaisia sairauksia, joille ihminen ei voi voi mitään, se vaan tulee ja sitä vastaan on vaikea taistella. Ihan niinkuin ei kukaan ala siitäkään haukkumaan, jos sulle tulee syöpä. Se vaan on, ei voi mitään. Se vaan on pakko hyväksyä, ei ole sen ihmisen oma vika.
alkoholismin voi välttää kun ei pulloa korkkaa. Kyllä se alkoholismi kuuluu sarjaan itse aiheutetut sairaudet

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Miili:
Eihän se luonnollista tietenkään oo, ihmisethän loppuis jos kaikki ois homoja tai lesboja.
Jos, jos ja jos. Mutta kun eivät ole, eivätkä koskaan tule olemaan. Ihmiset loppuis myös jos kaikki miehet olisivat impotentteja (impotenssi on siis luonnotonta, eikö niin?), kaikki naiset hedelmättömiä, tai jos marsilaiset tulevat posauttamaan planeettamme päreiksi. Miten todennäköiseltä yksikään näistä skenaarioista vaikuttaa?

...Sitähän minäkin.

Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
Mun mielestä ei saisi homoudesta haukkua. Se on ihan niin kuin joku alkoholismikin on sellaisia sairauksia, joille ihminen ei voi voi mitään, se vaan tulee ja sitä vastaan on vaikea taistella. Ihan niinkuin ei kukaan ala siitäkään haukkumaan, jos sulle tulee syöpä. Se vaan on, ei voi mitään. Se vaan on pakko hyväksyä, ei ole sen ihmisen oma vika.
Hohhoijaa....... Jos homoseksuaalisuus on sairaus, niin sitten pitäis kaikki seksuaalisuuden muodot luokitella sairaudeksi, myös heteroseksuaalisuus.
Oikeesti tuntuu ettei arvon homoille kelpaa mikään, vaikka yrittää olla ihan ymmärtäväinen.

Voisitko sanoa mikä on oikea virallinen kanta tähän asiaan jolla ei vaan loukkaa herkkähipiäisintäkään homoa? Että miten ne sanat pitää sovittaa, siihen on ilmeisesti vain yksi oikea sanamuoto ja äänenpaino, ettei loukkaa.
No mistähän ne arvon homot nyt on kieltäytyneet?
Virallisesta kannasta en tiedä mitään. Mut kyllä mua ainaki vituttais jos ei olis samoja oikeuksia kuin muillakin ihmisillä, ja ihan vaan sen takia että en seksuaalisella suuntautumisella sovi joidenkin tiukkapipojen arvomaailmaan normaalina ihmisenä.

jos on normaalia kahden miehen keskenään lisääntyä tai kahden naisen, niin siitä vaan niitä lapsukaisia tekemään n o r m a a l i l l a tavalla.

vieras
Ihmisellä ei ole kiima-aikaa joten ihmisen seksielämä ei suuntaudu pelkästään lisääntymiseen vaan myös siihen sisältyy itsensä toteuttamista. En minäkään jaksa enää jankata kun kaikki asiat on käyty täällä jo 1100 kertaa läpi. En ymmärrä miksi homous on joillekin ihmisille luonnoton asia. Enkä pysty varmaan koskaan ymmärtämäänkään. Toisaaltaan homofoobikot on jatkuvasti pienenevä ryhmä, joten miksi välittää jonkun epämiellyttävän vähemmistön ajatuksista tai maailmankuvasta. Kunhan eivät jaa ajatuksiaan muiden ihmisten kuullen ja pitää ne omana tietonaan.
No miksi vielä tulit jankkaamaan??
Eikö se jo mene kaaliin että enmmistö suomalaisista EI hyväksy homoja!!! Minä ja monet muutkin normaalit ja tervejärkiset ihmiset kyllä tuomme ajatuksemme julki tässä asiassa, siitä saat olla varma! Eihän sinun tarvitsekaan ymmärtää pienessä päässäsi miksi homous on USEIMMILLE ihmisille luonnoton asia??!! No siitä YKSINKERTAISESTA syystä että se on luonnotonta ja sairasta!!!

vieras
Olen eri henkilö kuin tuo vieras jolle kirjoitit, mutta:

Eikö se jo mene kaaliin että enmmistö suomalaisista EI hyväksy homoja!!!
...Tämän mielenilmauksen tueksi odotamme edelleen sitä edes yhtä ainokaista tutkimusta, joka antaisi vihaviesteillesi edes ripauksen painoarvoa. Ei täällä mikään "mene kaaliin" vain siitä syystä, että teidän tietäväinen korkeutenne sattuu olemaan jotakin mieltä. Vastakkaista tietoa on jo esitetty, joten olet häviävällä kannalla.

Sitä tutkimusta odotellessa... Taitaa tulla pitkä odotus... :D

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
jos on normaalia kahden miehen keskenään lisääntyä tai kahden naisen, niin siitä vaan niitä lapsukaisia tekemään n o r m a a l i l l a tavalla.
Miten se on sinulta pois jos minä käyn hedelmöityshoidossa klinikalla, mieluummin kuin suostun itselleni vastenmieliseen seksiaktiin jonkun miehen kanssa (vaikka olen parisuhteessa naisen kanssa, ja vielä tautiriskit siihen päälle ym.)? Miksi sinua niin kovasti ahdistaa se että me teemme lapsia sillä tavalla joka on meille oikea?

Ei voi ymmärtää joidenkin halua hallita toisten elämää ja yrittää pakottaa kaikki toimimaan samoin kuin itse toimii.

been there,done that
Miten se on sinulta pois jos minä käyn hedelmöityshoidossa klinikalla, mieluummin kuin suostun itselleni vastenmieliseen seksiaktiin jonkun miehen kanssa (vaikka olen parisuhteessa naisen kanssa, ja vielä tautiriskit siihen päälle ym.)? Miksi sinua niin kovasti ahdistaa se että me teemme lapsia sillä tavalla joka on meille oikea?

Ei voi ymmärtää joidenkin halua hallita toisten elämää ja yrittää pakottaa kaikki toimimaan samoin kuin itse toimii.
Onnea teille,toivottavasti tärppää pian!
:)

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja been there:
Onnea teille,toivottavasti tärppää pian!
:)
Kiitos! Olemme aloittamassa varsinaiset hoidot vasta alkusyksystä, mutta psykologinkäynnit on jo käyty ja hän näytti meille vihreää valoa. Lopussa hän vaikutti niin vakuuttuneelta siitä, että meistä tulee hyvät vanhemmat, että lähestulkoon suositteli meitä hankkimaan lapsia :)

Kiitos toivotuksesta, ihanaa nähdä että täällä tosiaan on myös ajattelevia ihmisiä jotka eivät ole antaneet ennakkoluulojen sumentaa päätään.

jos olisit lukenut kaikki kommenttini olen sanonut siellä, että en hyväksy samaa sukupuolta olevalle parille ulkopuolisen lapsen adoptiota. Oma lapsi on oma lapsi jos sen on synnyttänyt tai siittänyt ja silloin se on eri asia kuin lapsi jonka biologinen vanhempi kumpikaan puolisko ei ole. omalleen saa tehdä asioita joita ei tuntemattomalle saa tehdä

vieras

Ajattele, jos suostuisitkin siihen seksiin miehen kanssa JA TYKKÄISIT siitä. Tulisi ihana olo, kun oisit ison vahvan miehen sylissä, ja se painautuisi sun sisään ja laukeaisitte molemmat ihanasti... Jäisit kaipaamaan sitä olotilaa, jota yksikään nainen ei sulle voi antaa.

vieras
Ajattele, jos suostuisitkin siihen seksiin miehen kanssa JA TYKKÄISIT siitä. Tulisi ihana olo, kun oisit ison vahvan miehen sylissä, ja se painautuisi sun sisään ja laukeaisitte molemmat ihanasti... Jäisit kaipaamaan sitä olotilaa, jota yksikään nainen ei sulle voi antaa.
:D

Olin jo vähällä kirjoittaa takaisin kuvauksen intohimoisesta naistenvälisestä seksistä, joka voi olla yhtä aikaa sekä rajua että unelmanpehmeää tavalla johon mies ei pysty... Ajattele miten ihanalta naisen kieli, sormet ym. voi tuntua kun tuntee toisen vartalon kuin omansa ja tietää miten niitä käyttää... Naisen iho on niin pehmeä ja sileä ettei karvaisiin, karkeisiin miehiin tottunut voi sitä edes käsittää... Ja nainen ymmärtää sekä G-pisteen että klitoriksen merkityksen keskivertomiestä paremmin...

Onneksi tulin järkiini enkä ihan kirjoittanut. Joku lukijahan olisi saattanut jopa kiihottua ja menettää siksi yöunensa, haaveillen naisesta nukkuessaan sen miehensä kainalossa...

;)

--------------
Vakavasti puhuen, eiköhän jokaiselle se oma vaisto kerro mikä tuntuu oikealta ja luontevalta, mikä ei. Lisäksi valtaosa lesboista on kyllä kokeillut miessuhteita nuoruudessaan, kun oma identiteetti oli vielä hakusessa, ja niinpä vaan ovat naisen kanssa yhteen päätyneet.

vieras
jos olisit lukenut kaikki kommenttini olen sanonut siellä, että en hyväksy samaa sukupuolta olevalle parille ulkopuolisen lapsen adoptiota.
Ahaa. Olen kyllä lukenut kaikki kommentit mutta en tässä kohtaa muistanut kuka oli sanonut mitäkin. Lisäksi kommentti "siitä vaan niitä lapsukaisia tekemään n o r m a a l i l l a tavalla" antaa ymmärtää, ettet hyväksy hedelmöityshoitojakaan.

En nyt jaksa taittaa peistä siitä, miksi mies-/naispari ei olisi adoptiolapsellekin yhtä hyvä kasvattaja kuin heteropari. Kaikki tutkimukset puhuvat sen puolesta. Mutta koska et niitä lue/usko, vaikka tänne on linkitetty, niin saat toki olla mitä mieltä haluat.

Yhteistyössä