Homoudesta

• Viestiketjun aloittaja minä
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Musta se kyllä on täysin luonnotonta, että lapsella olisi 2 äitiä tai 2 isää.

Homoilu kahdenkesken - ei kuulu mulle, mutta turha alkaa vongata mitään erityistä hyväksyntääkään.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
HUI!! Taisin sohaista murkkupesää, kun tän ketjun aloitin! Ei olis uskonut. Mutta kerronpas nyt kuitenkin aiheeseen liittyen: NÄIN tänään homon!! Ihan oikean:)!! Ja olin aivan ystävällinen ja kohtelin hänät, kuin ketä tahansa ihmistä. Oli tosi mukava mies ja ystävällinen. MUTTA: en silti hyvksy homoutta edelleenkään.
No. Se on sinun häpeäsi :/
Ei, ei se mikään häpeä ole.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Homoilu kahdenkesken - ei kuulu mulle, mutta turha alkaa vongata mitään erityistä hyväksyntääkään.
Älä huoli, tuskin kukaan on kiinnostunut saamaan juuuri sinun hyväksyntääsi. Me elämme omaa elämäämme homoillen ja sinä elät omaasi heteroillen. Voimme ihan rauhassa olla molemmin puolin hyväksymättä toisiamme ;)

hei
Muutaman homon tiedän siis tuttuja muttei mitään ystäviä mm. homoparin jolla adoptoitu lapsi (ei yhteisesti varmaankaan jos ei kerran laillista suomessa). Lapsi on hyvinkin erikoinen persoonallisuuss,mut en tiedä johtueeko kuitenkaan homovanhemmista. :)

vieras
Minä näin tänään auringon. Oli tosi kiva ja jne, MUTTA silti en hyväksy auringonpaistetta. Voisiko joku määritellä mitä on hyväksyminen ja kieltäminen samaan aikaan? Miten kielletään jokin luonnossa oleva asia, vaikka se on olemassa ja ollaan hyväksymättä sitä? Onko se sitten vähemmän olemassa? Jos nyt en hyväksy auringon tapaa paistaa taivaalla, mutta hyväksyn auringon olemassaolon niin enkö silloin kiellä samalla aurinkoa toteuttamasta olemassaoloaan ja tehtäväänsä, vaikka se toimiikin hyväksynnästäni riippumatta.

HUI!! Taisin sohaista murkkupesää, kun tän ketjun aloitin! Ei olis uskonut. Mutta kerronpas nyt kuitenkin aiheeseen liittyen: NÄIN tänään homon!! Ihan oikean:)!! Ja olin aivan ystävällinen ja kohtelin hänät, kuin ketä tahansa ihmistä. Oli tosi mukava mies ja ystävällinen. MUTTA: en silti hyvksy homoutta edelleenkään.
en ole ap mutta voin todeta että monella on asioita joita ei hyväksy, eikä minun mielestä kuitenkaan tarvitse hävetä sitä. en minäkään esim eilen illalla perskännejä vetänyt vaikka aika moni perjantai-iltana tekee eikä hävetä yhtään. En laita pojalleni korvakoruja, uskallan tunnustaa senkin eikä sekään hävetä. en pukeudu paljastaviin vaatteisiin eikä sekään hävetä eikä sekään että en edes perusfarkkuja omista.
Meillä on erilaisia mielipiteitä ja ne saamme pitää ominamme niin kauan kuin ne ei toisia häiritse. ja tuskinpa ketään häiritsee se jos joku ei homojakaan vaikka omaan ystäväpiiriin hyväksy tai ajatuksissaan ei homoparin adoptiota hyväksy.

vieras
Tuskin se, että et käytä paljastavia vaatteita määritä sinun seksuaalisuuttasi ja yhteiskunnan suhtautumista oikeuksiisi. Eri asia tietysti jos olet muslimi. Homoseksuaalisuutta ei voi kuitenkaan VALITA niin kuin vaatteensa.

Tuskin se, että et käytä paljastavia vaatteita määritä sinun seksuaalisuuttasi ja yhteiskunnan suhtautumista oikeuksiisi. Eri asia tietysti jos olet muslimi. Homoseksuaalisuutta ei voi kuitenkaan VALITA niin kuin vaatteensa.
mutta ei minun tarvitse hyväksyä kaikkea eikä varmaan kukaan palstalla hvyäksy kaikkea, esimerkiksi ei minun mielipiteitäni. mutta ei se elämää haittaa niin kauan kuin se homouden vastustaja ei ala kulkemaan vastustuskyltti ja megafoni mukanaan ja irrottelemaan käsikädessä olevien samaa sukupuolta olevien käsiä toisistaan.
mInä en ymmärrä miksi sukupuolisen suuntaumisen suhteen pitäisi olla ah niin suvatsevainen ja kaikkien samaa mieltä ja sitten esimerkiksi uskonnon suhteen täällä huudellaan vaikka mitä ja sitä kuulema saa tehdä ja uskovien ei pidä loukkaantua pilkasta. Mutta eihän se että ei hyväksy homoparien adoptiota kuitenkaan ole kenenkään pilkkaa vaan ihan vaan se oma ajatus. Itse en kyllä hyväksy uskonnon pilkkaamista.
elämässä on valintoja tykkään - en tykkää ja tuo kuuluu sinne, ei kenekään tarvitse kaikesta tykätä tai edes hyväksyä. Mutta hyväksymättömyytensä, varsinkin tilanteessa jossa tuollainen omasta mielestä ei hyväksyttävä on läsnä, voi ilmaista fiksusti eli olemalla hiljaa.

vieras
Minä en muodosta mielipidettä asioista ennen kuin olen tutkinut niitä ja ottanut asioista selvää. Siis ihan oikeasti lukenut tutkimuksia ja tieteellistä keskustelua. Ei mielipiteitään voi vain valita sen mukaan mitä tuntee. Aina pitää miettiä omien "mielipiteidensä" eettisiä ja moraalisia vaikuttimia ja verrata niitä faktoihin. Joskus jopa täytyy siirtää omia rajojaan ja oppia pääsemään eroon järkevää ajattelua haittaavista ennakkoluuloista ja tunteista, myöntää, että nyt on jossain vaiheessa käännytty väärään suuntaan. En voisi ikinä kuvitella, että ainoa perustelu minulla olisi asioihin "hyi, yök tai en hyväksy", vaikka minulla ei ole mitään järkevää mielipiteiden tueksi muuta kuin jokin subjektiivinen " tunne".

Minä en muodosta mielipidettä asioista ennen kuin olen tutkinut niitä ja ottanut asioista selvää. Siis ihan oikeasti lukenut tutkimuksia ja tieteellistä keskustelua. Ei mielipiteitään voi vain valita sen mukaan mitä tuntee. Aina pitää miettiä omien "mielipiteidensä" eettisiä ja moraalisia vaikuttimia ja verrata niitä faktoihin. Joskus jopa täytyy siirtää omia rajojaan ja oppia pääsemään eroon järkevää ajattelua haittaavista ennakkoluuloista ja tunteista, myöntää, että nyt on jossain vaiheessa käännytty väärään suuntaan. En voisi ikinä kuvitella, että ainoa perustelu minulla olisi asioihin "hyi, yök tai en hyväksy", vaikka minulla ei ole mitään järkevää mielipiteiden tueksi muuta kuin jokin subjektiivinen " tunne".
ihminen elää kuitenkin aika paljon tunnepohjalla ja on asioita joista mielipide muodostetaan tunnepohjalla. Aikanaan sanottiin että maksalaatikko on hyvää ja terveellistä ja olisin voinut lukea vaikka silloisi tutkimuksiakin mutta minkäs voin että en koskaan ole tykännyt siitä.
asioita voi tutkia ja eri puolilta pohdiskella asioita mutta on asioita jotka menee tunnepohjalta ja niiden asioiden muuttaminen toiseksi päässään voi olla hankalaa ja viedä aikaa.
inhoamisen, ei-hyväksymisen, hyväksymisen, pitämisen ja lähipiiriinsä ottamisen välillä on iso ero kuitenkin. ei maailma ole näissäkään asioissa välttämättä ihan mustavalkoinen mutta on asioita joissa ihmisillä on mielipiteenä kyllä tai ei. Mitä se oikeasti haittaa mitä toinen ajattelee jos ei toisen elämään vaikuttamaan pyri.
mutta on asioita joista päätetään enemmistön mukaan jos äänestetään eduskunnassa, ei sille mitään voi. Se että homous ei ole rikos on jo hyväksytty asia mutta se että ei saa adoptoida ei varmaan maailmaa kaada kun eihän kaikki muutenkaan lapsia saa tai saa edes adoptoida. en tiedä minkäverran tiedätte adoptioprosessista ja haastatteluista, perhekäynneistä yms. en minäkään henk.koht mutta ystävättäreni kautta olen kuullut miten siellä jo ihan perushetero avioparikin käy läpi rankan seulan.

vieras

Ei se ole mikään häpeä vaan NORMAALIN JA MIELELTÄÄN TERVEEN ihmisen mielipide! Ja onneksi enemmistö suomalaisista on samaa mieltä!

vieras
Ei ole normaalia. Mielestäni se on aina seuraus jostain. Nykyään tuntuu että nämä lesbot, homot ja biseksuaalit, se on ihan muotia! Ihmiset etsivät rajojaan ja uusia elämyksiä seksin suhteen. Entä sitten kun saman sukupuolen kanssa oleminen ei näille riitäkään ja on jo tuttua tavaraa, mitä seuraavaksi? Siirrytäänkö lapsiin? Kymmenien vuosien päästä pedofiileistä aletaan puhua hyväksytymmin, joku "uhri" kertoo seksin olleen turvallista vanhemman henkilön kanssa, ja pian asia saa pikkuhiljaa enemmän hyväksyntää. Maailma on sairas. Monen ennen kamalana ja vääränä pidetyn asian knssa on käynyt näin. Kuten homojenkin, nyt heitä oikein suojellaan ja pidetään huolta heidän oikeuksistaan. Lapsiin sekaantuminenkin on ollut hyväksyttyä joissain maissa iät ajat, onhan näitä lapsimorsiamia.

ei

Ei se ole mikään häpeä vaan NORMAALIN JA MIELELTÄÄN TERVEEN ihmisen mielipide! Ja onneksi enemmistö suomalaisista on samaa mieltä!

Montako kertaa se pitää sanoa, että enemmistö suomalaisista EI ole sitä mieltä.

Ei ole normaalia. Mielestäni se on aina seuraus jostain. Nykyään tuntuu että nämä lesbot, homot ja biseksuaalit, se on ihan muotia! Ihmiset etsivät rajojaan ja uusia elämyksiä seksin suhteen. Entä sitten kun saman sukupuolen kanssa oleminen ei näille riitäkään ja on jo tuttua tavaraa, mitä seuraavaksi? Siirrytäänkö lapsiin? Kymmenien vuosien päästä pedofiileistä aletaan puhua hyväksytymmin, joku "uhri" kertoo seksin olleen turvallista vanhemman henkilön kanssa, ja pian asia saa pikkuhiljaa enemmän hyväksyntää. Maailma on sairas. Monen ennen kamalana ja vääränä pidetyn asian knssa on käynyt näin. Kuten homojenkin, nyt heitä oikein suojellaan ja pidetään huolta heidän oikeuksistaan. Lapsiin sekaantuminenkin on ollut hyväksyttyä joissain maissa iät ajat, onhan näitä lapsimorsiamia.

Ehkä ihmiset etsivät homoseksisuhteista jotain uutta kokeilunhalusta. Mutta tuskinpa kukaan perhettä alkaa perustamaan tai pidempiaikaista parisuhdetta samaa sukupuolta olevan kanssa ihan vaan siksi, että se on jännää ja muotia. Pedofiilit tuskin koskaan saavat minkäänlaista hyväksyntää teoilleen, vai meinaatko että jonain päivänä ihmisten mielestä on ihan ok raiskata kuukauden ikäinen vauva?

...
[quote="vieras
Ja homot ja lesbot ovat niin heikkoja etteivät osaa puolustaa lapsiaan?
Kiusaamista tulee tavallista enemmän homoperheessä, eikä se vanhempi voi aina olla siinä turvaamassa, vaan lapsi joutuu kaveriporukassa, hoidossa ja koulussa selviytymään yksin.[/quote]

Mistä tämä käsitys tulee, että homoperheiden lapsia kiusataan enemmän? Eikös kaikki tutkimukset sano toisin...

Jos tälle linjalle lähdetään niin pitääkö lihavilta ihmisiltä kieltää adoptio? Olen huomannut, että sen takia montaa lasta kiustaan! Puhumattakaan siitä, miten ylipainoiset vanhemmat antavat ihan väärän mallin normaalista ja vaarantavat lapsen terveyden antamalla väärät ruokailutottumukset..
Ihan sama logiikka!

vieras
Varmaan homovanhemmat pystyisivat hoitamaan lasta. Mutta kyse ei ole vain perheen sisäisestä asiasta, vaan perhe on osa yhteiskuntaa. Tulee ottaa huomioon paitsi asiat perheen sisällä, niin myös sitä, miten perhe toimii osana yhteiskuntaa. Ja tässä suhteessa enemmän ongelmia on homoperheillä. Ei ehkä itsestään johtuen, mutta se on realiteetti.

Ei vanhemmat voi olla koko ajan puolustelemassa lastaan.
Miten niin se on realiteetti?? Kertokaa nyt jotain faktoja tai tutkimusta! Millä perusteella homojen lapsia kiustataan tai homoperhe on ongelmallinen yhteiskunnan kannalta?? vastatkaa joku pliis..

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ei:

No mutta ei kai totuus tee kipeää??? Kyllä se vaan on totta, ENEMMISTÖ suomalaisista ei hyväksy homoja! Usko jo äläkä jankkaa tuota p.askaa!!

tribadero
Nykyään tuntuu että nämä lesbot, homot ja biseksuaalit, se on ihan muotia! Ihmiset etsivät rajojaan ja uusia elämyksiä seksin suhteen.
Niin ehkä tuntuu, kun et tiedä asiasta mitään. Baarissa miesten kiihottamistarkoituksessa toisiaan suutelevat bimbot eivät kuitenkaan ole oikeita lesboja, vaan ihan heteroita. Voin nyt ihan suoraan kertoa sinulle, että meillä homoseksuaaleillakin parisuhde pohjaa Rakkaudelle. Kyllä. Ei seksuaaliselle kokeilunhalulle. Jos minä olen nainen ja rakastun naiseen, niin en kai ole niin tyhmä että jätän naisen ja menen väkisin miehen mukaan, jota en rakasta?

Entä sitten kun saman sukupuolen kanssa oleminen ei näille riitäkään ja on jo tuttua tavaraa, mitä seuraavaksi? Siirrytäänkö lapsiin?
Miten ihmeessä "ei riitä"? Eikö sinulle riitä miehesi kun hän on jo tuttua tavaraa? Aiotko seuravaksi siirtyä naapurin koiraan?

Pistää oikeasti vihaksi kun ei millään suostuta ymmärtämään, että me olemme normaaleja ihmisiä kuten tekin. Emme sairaita, kokeilunhaluisia, perverssejä seksihulluja pedofiileja. Rakastan puolisoani täydestä sydämestäni enkä ole "siirtymässä" hänestä yhtään minnekään, en edes toiselle naiselle. Todella alentuvaa, vihamielistä ja tietämätöntä tekstiä sinulta. Kyllä paistaa kauas ettet ole koskaan tutustunut yhteenkään homoseksuaaliin, vaan suhtaudut meihin kuin olisimme joku muukalaisrotu.

On myös oltava aika kovakalloinen, jos ei näe mitään ero sen välillä kiinnostuuko joku täysi-ikäisestä oman sukupuolensa edustajasta vai lapsesta! Ei voi kuin ihmetellä kyseisten ihmisten vääristynyttä ajatusmaailmaa ja vihaa, joka perustuu tietämättömyydelle ja jota sitten levitellään surutta.

vieras

No mutta ei kai totuus tee kipeää??? Kyllä se vaan on totta, ENEMMISTÖ suomalaisista ei hyväksy homoja! Usko jo äläkä jankkaa tuota p.askaa!!

KUN SIITÄ ON TEHTY TUTKIMUS, ETTÄ SUURIN OSA SUOMALAISISTA HYVÄKSYY!!! KOITA SINÄ HYVÄKSYÄ SE!!!!!

Ei jumalauta kun on vaikeaa joillekin lukea tutkimuksia...

vieras
Kyllä se vaan on totta, ENEMMISTÖ suomalaisista ei hyväksy homoja! Usko jo äläkä jankkaa tuota p.askaa!!
Mistäs sinä sen tiedät? Taidat vaan toivoa asian olevan niin. Näytä joku tilasto väitteesi tueksi. Muussa tapauksessa se olet sinä joka täällä jauhaa p.askaa.

Osoitteesta http://www.haaste.om.fi/42693.htm löytyy taulukko, jossa näkyy kuinka suuri prosenttimäärä ihmisistä "ei hyväksy tekoa x koskaan". Jos nyt jätetään huomiotta, että homoseksuaalisuus ei ole teko vaan ominaisuus, niin huomataan että määrä on vaan pienentenyt 1980-luvulta asti. Vuonna 2005 hyväksymättömiä oli 20% (ja senkin jälkeen määrä on todennäköisesti pienentynyt entisestään).

Jos 20% on sinun mielestäsi suurin osa, niin suosittelen matematiikan kertauskurssia...

vieras

KUN SIITÄ ON TEHTY TUTKIMUS, ETTÄ SUURIN OSA SUOMALAISISTA HYVÄKSYY!!! KOITA SINÄ HYVÄKSYÄ SE!!!!!

Ei jumalauta kun on vaikeaa joillekin lukea tutkimuksia...

Ja missähän se semmoinen tutkimus on tehty???? Sinun tyhjässä päässäsi varmaan!!! En ole sellaista tutkimusta tavannut mutta sitäkin enemmän ihmisiä jotka EI hyväksy homouttA!!!!
Ja kyllähän nää ns. tutkimuksetkin on p.erseestä ei niihin ole uskomista, mutta usko jos haluat!

vieras
Luulen, että tietynlainen painen olla normin- ja odotusten mukainen ihminen saa aikaan sen, että kun pitää tutkimus- tai haastattelukyselyssä rastittaa jokin ruutu, niin ihmiset eivät kehtaa sanoa ihan suoraa mielipidettään tietyistä aroista asioista, esim. homoudesta, ulkomaalaisten tulosta Suomeen, tietynlaisesta taiteesta tms. Halutaan olla hienoja ja edistyksellisiä ja sanotaan, että juu juu hyväksyn ja tykkään. Vaikka oikeasti ei tykkäisi ollenkaan tietyistä asioista.

vieras
Mun mielestä ei saisi homoudesta haukkua. Se on ihan niin kuin joku alkoholismikin on sellaisia sairauksia, joille ihminen ei voi voi mitään, se vaan tulee ja sitä vastaan on vaikea taistella. Ihan niinkuin ei kukaan ala siitäkään haukkumaan, jos sulle tulee syöpä. Se vaan on, ei voi mitään. Se vaan on pakko hyväksyä, ei ole sen ihmisen oma vika.

vieras
Ja missähän se semmoinen tutkimus on tehty????
Suomessa. "Suomalaisten moraalikäsityksiä on seurattu jo neljännesvuosisadan ajan kansainvälisellä World Values -tutkimuksella." Koska et lukenut aiempaa viestiäni (olen eri "vieras" kuin tuo jonka kanssa kinastelet), niin tässä uudelleen:

Mistäs sinä sen tiedät? Taidat vaan toivoa asian olevan niin. Näytä joku tilasto väitteesi tueksi. Muussa tapauksessa se olet sinä joka täällä jauhaa p.askaa.

Osoitteesta http://www.haaste.om.fi/42693.htm löytyy taulukko, jossa näkyy kuinka suuri prosenttimäärä ihmisistä "ei hyväksy tekoa x koskaan". Jos nyt jätetään huomiotta, että homoseksuaalisuus ei ole teko vaan ominaisuus, niin huomataan että määrä on vaan pienentenyt 1980-luvulta asti. Vuonna 2005 hyväksymättömiä oli 20% (ja senkin jälkeen määrä on todennäköisesti pienentynyt entisestään).

Jos 20% on sinun mielestäsi suurin osa, niin suosittelen matematiikan kertauskurssia...

BDT
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
kenen mielestä homous on luonnollista ja normaalia? Musta ei. Ja lisään että mun mielestä homojen ei tulisi saada adoptio-oikeutta!
Luonnollisuuttaa siinä on sen verran että homous on mielestäni luonnon oikuttelua. Eihän se ole luonnollista koska homot eivtä voi lisääntyä yms. yms. jos eläisivät täysin luonnon varaisina. En kuitenkaan tuomitse homoja koska tiedän että se ei varmaankaan ole helpoin elämisen muoto. Enkä muutenkaan ole missään asemassa tuomitsemaan ketään joka ei ole tehnyt vastoin lakia.

Yhteistyössä