Homoudesta

• Viestiketjun aloittaja minä
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mun mielestä ei saisi homoudesta haukkua. Se on ihan niin kuin joku alkoholismikin on sellaisia sairauksia, joille ihminen ei voi voi mitään, se vaan tulee ja sitä vastaan on vaikea taistella. Ihan niinkuin ei kukaan ala siitäkään haukkumaan, jos sulle tulee syöpä. Se vaan on, ei voi mitään. Se vaan on pakko hyväksyä, ei ole sen ihmisen oma vika.
Yllätytkö kun kuulet, että siitä voi jopa nauttia? Olen iloinen ja tyytyväinen itseeni ja omaan identiteettiini, enkä ole koskaan yrittänyt taistella sitä vastaan. Jos saisin muuttua heteroksi pelkällä tahdonvoimalla, en muuttuisi. Olen täysin tyytyväinen itseeni sellaisena kuin olen, joten identiteettini vertaaminen alkoholismiin tai syöpään on vähän alentuvan ja typerän kuuloista, vaikka tarkoituksesi olikin varmaan hyvä.

Ei homoseksuaalina eläminen ole mitenkään kurjaa, vaan ihan tavallista mukavaa elämää :)

Mun mielestä ei saisi homoudesta haukkua. Se on ihan niin kuin joku alkoholismikin on sellaisia sairauksia, joille ihminen ei voi voi mitään, se vaan tulee ja sitä vastaan on vaikea taistella. Ihan niinkuin ei kukaan ala siitäkään haukkumaan, jos sulle tulee syöpä. Se vaan on, ei voi mitään. Se vaan on pakko hyväksyä, ei ole sen ihmisen oma vika.
Hohhoijaa....... Jos homoseksuaalisuus on sairaus, niin sitten pitäis kaikki seksuaalisuuden muodot luokitella sairaudeksi, myös heteroseksuaalisuus.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
Hohhoijaa....... Jos homoseksuaalisuus on sairaus, niin sitten pitäis kaikki seksuaalisuuden muodot luokitella sairaudeksi, myös heteroseksuaalisuus.
Oikeesti tuntuu ettei arvon homoille kelpaa mikään, vaikka yrittää olla ihan ymmärtäväinen.

Voisitko sanoa mikä on oikea virallinen kanta tähän asiaan jolla ei vaan loukkaa herkkähipiäisintäkään homoa? Että miten ne sanat pitää sovittaa, siihen on ilmeisesti vain yksi oikea sanamuoto ja äänenpaino, ettei loukkaa.

Oikeesti tuntuu ettei arvon homoille kelpaa mikään, vaikka yrittää olla ihan ymmärtäväinen.

Voisitko sanoa mikä on oikea virallinen kanta tähän asiaan jolla ei vaan loukkaa herkkähipiäisintäkään homoa? Että miten ne sanat pitää sovittaa, siihen on ilmeisesti vain yksi oikea sanamuoto ja äänenpaino, ettei loukkaa.
No mistähän ne arvon homot nyt on kieltäytyneet?
Virallisesta kannasta en tiedä mitään. Mut kyllä mua ainaki vituttais jos ei olis samoja oikeuksia kuin muillakin ihmisillä, ja ihan vaan sen takia että en seksuaalisella suuntautumisella sovi joidenkin tiukkapipojen arvomaailmaan normaalina ihmisenä.

vieras
Ja missähän se semmoinen tutkimus on tehty????
Suomessa. "Suomalaisten moraalikäsityksiä on seurattu jo neljännesvuosisadan ajan kansainvälisellä World Values -tutkimuksella." Koska et lukenut aiempaa viestiäni (olen eri "vieras" kuin tuo jonka kanssa kinastelet), niin tässä uudelleen:

Mistäs sinä sen tiedät? Taidat vaan toivoa asian olevan niin. Näytä joku tilasto väitteesi tueksi. Muussa tapauksessa se olet sinä joka täällä jauhaa p.askaa.

Osoitteesta http://www.haaste.om.fi/42693.htm löytyy taulukko, jossa näkyy kuinka suuri prosenttimäärä ihmisistä "ei hyväksy tekoa x koskaan". Jos nyt jätetään huomiotta, että homoseksuaalisuus ei ole teko vaan ominaisuus, niin huomataan että määrä on vaan pienentenyt 1980-luvulta asti. Vuonna 2005 hyväksymättömiä oli 20% (ja senkin jälkeen määrä on todennäköisesti pienentynyt entisestään).

Jos 20% on sinun mielestäsi suurin osa, niin suosittelen matematiikan kertauskurssia...

Jaa-a enpä paljon panis arvoa tuolle"tutkimukselle"!!! Et sitten muuta tutkimusta löytänyt kuin tuon??? Täyttää löpinää koko tutkimus, ei pidä ollenkaan paikkaansa! ketähän ne on haastatellut, varmaan homppeleita ja lepakkoja... Ei ainakaan tavallisia, normaaleja ihmisiä!

vieras
Jaa-a enpä paljon panis arvoa tuolle"tutkimukselle"!!!
Et tietenkään, koska se ei tue mielipidettäsi. What else is new? :)

Et sitten muuta tutkimusta löytänyt kuin tuon???
Ethän itse löytänyt sitä ensimmäistäkään. :D Ei ole yhtään tutkimusta, jovka mukaan enemmistö ei hyväksyisi homoja. Koska sellaista ei ole, sinua harmittaa ja yrität mitätöidä tuon tutkimuksen. Älä aliarvioi palstan lukijoita, kyllä kaikki täällä huomaavat asian oikean laidan.

ketähän ne on haastatellut, varmaan homppeleita ja lepakkoja... Ei ainakaan tavallisia, normaaleja ihmisiä!
Kyllä juurikin tavallisia normaaleja ihmisiä. Lainataan uudestaan tämä pätkä: "_Suomalaisten_ moraalikäsityksiä on seurattu jo neljännesvuosisadan ajan kansainvälisellä World Values -tutkimuksella. Sen avulla voidaan paitsi arvioida nykyisiä moraalikäsityksiä myös tarkastella moraaliasenteissa tapahtuneita muutoksia pidemmällä aikavälillä." Ja sitten on verrattu suomalaisten arvomaailmaa muiden kansojen arvomaailmoihin jne. Sinä et vaan voi hyväksyä sitä, mutta et kuitenkaan löydä yhtään tutkimusta omalle kannallesi, joten morkkaat tätä. Säälittävää ja läpinäkyvää mutta ei mitenkään yllättävää.

vieras
ketähän ne on haastatellut, varmaan homppeleita ja lepakkoja... Ei ainakaan tavallisia, normaaleja ihmisiä!
Heh... Ei taida olla ollenkaan kivaa kuulua yllättäen "vähemmistöön"? Et olekaan mielipiteinesi niin tavallinen ja normaali kuin luulit ;)

vieras
Ja missähän se semmoinen tutkimus on tehty????
Suomessa. "Suomalaisten moraalikäsityksiä on seurattu jo neljännesvuosisadan ajan kansainvälisellä World Values -tutkimuksella." Koska et lukenut aiempaa viestiäni (olen eri "vieras" kuin tuo jonka kanssa kinastelet), niin tässä uudelleen:

Mistäs sinä sen tiedät? Taidat vaan toivoa asian olevan niin. Näytä joku tilasto väitteesi tueksi. Muussa tapauksessa se olet sinä joka täällä jauhaa p.askaa.

Osoitteesta http://www.haaste.om.fi/42693.htm löytyy taulukko, jossa näkyy kuinka suuri prosenttimäärä ihmisistä "ei hyväksy tekoa x koskaan". Jos nyt jätetään huomiotta, että homoseksuaalisuus ei ole teko vaan ominaisuus, niin huomataan että määrä on vaan pienentenyt 1980-luvulta asti. Vuonna 2005 hyväksymättömiä oli 20% (ja senkin jälkeen määrä on todennäköisesti pienentynyt entisestään).

Jos 20% on sinun mielestäsi suurin osa, niin suosittelen matematiikan kertauskurssia...

Jaa-a enpä paljon panis arvoa tuolle"tutkimukselle"!!! Et sitten muuta tutkimusta löytänyt kuin tuon??? Täyttää löpinää koko tutkimus, ei pidä ollenkaan paikkaansa! ketähän ne on haastatellut, varmaan homppeleita ja lepakkoja... Ei ainakaan tavallisia, normaaleja ihmisiä!
Sun vanhemmat taitaa olla sisaruksia keskenään?

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja viekku:
Homoseksuaalisuus ei ole ollut sairaus sitten vuoden 1981 jälkeen suomessa. turun sanomassa luki tänään noin.
Ei ole ollut sairaus ennen sitäkään, 1981 se poistettiin sairausluokituksesta. *nusaisee välimerkkiä*
En tiedä, onko alkoholismikaan virallisesti, mutta sanoin vaan, että niissä on paljon samaa, kun ei sen tuloon ihminen voi vaikuttaa. Jostain se vaan joillekin kehittyy.

vieras
En tiedä, onko alkoholismikaan virallisesti, mutta sanoin vaan, että niissä on paljon samaa, kun ei sen tuloon ihminen voi vaikuttaa. Jostain se vaan joillekin kehittyy.
Eihän heteroseksuaaliksi tuloonkaan voi vaikuttaa. :-/ Suuntautuminen on mikä on, ei sitä kukaan voi valita. Yhdistämällä tämän aiheen alkoholismiin yrität vaan saada sille negatiivisen ja ei-toivottavan leiman.

Kun vihdoin tajusin olevani lesbo, moni palanen loksahti paikalleen ja tunsin itseni vapaaksi, kokonaiseksi ja onnelliseksi. En ymmärrä miksi asiaa kokemattonmat yrittävät väkisin todistella että homoseksuaalina eläminen on jotenkin traagista ja synkeää.

vieras
Eihän heteroseksuaaliksi tuloonkaan voi vaikuttaa. :-/ Suuntautuminen on mikä on, ei sitä kukaan voi valita. Yhdistämällä tämän aiheen alkoholismiin yrität vaan saada sille negatiivisen ja ei-toivottavan leiman.

Kun vihdoin tajusin olevani lesbo, moni palanen loksahti paikalleen ja tunsin itseni vapaaksi, kokonaiseksi ja onnelliseksi. En ymmärrä miksi asiaa kokemattonmat yrittävät väkisin todistella että homoseksuaalina eläminen on jotenkin traagista ja synkeää.
Koska näiden kireäpipoisten naama räjähtäis jos ne edes uskaltais ajatella, että homot ovat ihan normisakkia iloineen ja suruineen, ihan niinkuin he itsekin.

vieras

No mistähän ne arvon homot nyt on kieltäytyneet?
Virallisesta kannasta en tiedä mitään. Mut kyllä mua ainaki vituttais jos ei olis samoja oikeuksia kuin muillakin ihmisillä, ja ihan vaan sen takia että en seksuaalisella suuntautumisella sovi joidenkin tiukkapipojen arvomaailmaan normaalina ihmisenä.

No eikös homomies saa mennä naisen kans naimisiin ihan niinkun heteromieskin, eli oikeus on sama??? SAmoin lapsen voi tehdä naisen kans, luonnonlakia kun ei voi muuttaa.

vieras
Ei ole normaalia. Mielestäni se on aina seuraus jostain. Nykyään tuntuu että nämä lesbot, homot ja biseksuaalit, se on ihan muotia! Ihmiset etsivät rajojaan ja uusia elämyksiä seksin suhteen. Entä sitten kun saman sukupuolen kanssa oleminen ei näille riitäkään ja on jo tuttua tavaraa, mitä seuraavaksi? Siirrytäänkö lapsiin? Kymmenien vuosien päästä pedofiileistä aletaan puhua hyväksytymmin, joku "uhri" kertoo seksin olleen turvallista vanhemman henkilön kanssa, ja pian asia saa pikkuhiljaa enemmän hyväksyntää. Maailma on sairas. Monen ennen kamalana ja vääränä pidetyn asian knssa on käynyt näin. Kuten homojenkin, nyt heitä oikein suojellaan ja pidetään huolta heidän oikeuksistaan. Lapsiin sekaantuminenkin on ollut hyväksyttyä joissain maissa iät ajat, onhan näitä lapsimorsiamia.

Ehkä ihmiset etsivät homoseksisuhteista jotain uutta kokeilunhalusta. Mutta tuskinpa kukaan perhettä alkaa perustamaan tai pidempiaikaista parisuhdetta samaa sukupuolta olevan kanssa ihan vaan siksi, että se on jännää ja muotia. Pedofiilit tuskin koskaan saavat minkäänlaista hyväksyntää teoilleen, vai meinaatko että jonain päivänä ihmisten mielestä on ihan ok raiskata kuukauden ikäinen vauva?
Niinkuin sanoin, voi olla myös seuraus jostain, mutta ihmisluonnolle se ei ole luonnollista, niinkuin ei seksuaalinen kiinnostuminen lapsiakaan kohtaan, mutta silti näitä ihmisiä löytyy, jotka tuntevat tämänlaisen valinnan hyväksi omalla kohdallaan. En puhu vauvoista, mutta eihän sen tarvii olla kuin alle 16... sama reaktio tulee olemaan, niin se n monen asian kohdalla ollut. Kuten vaikka homous, sehän oli kauhisteltavaa ja hyvin harva hyväksyi sitä vielä muutama kymmenen vuotta sitten. Miksei jonkun muun asian kanssa voisi käydä näin? Mielestäni tässä on kyse elämän peruskysymyksistä. Mies ja nainen on luotu yhteen, elämän on tarkoitus jatkua.

Lila
Homoudet hyväksyjät, hyväksyttekä pedofiliankin. Saman teidän käyttämänne logiikan mukaanhan se on vain seksuaaliinen suuntaus, "ei siihen voi itse mitenkään vaikuttaa". Pitää olla suvaitsevainen! Eikös?

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Lila:
Homoudet hyväksyjät, hyväksyttekä pedofiliankin. Saman teidän käyttämänne logiikan mukaanhan se on vain seksuaaliinen suuntaus, "ei siihen voi itse mitenkään vaikuttaa". Pitää olla suvaitsevainen! Eikös?
Täälläkin on jo sanottu, mutta kun tuo lukutaito on eräillä vähän hakusessa niin sanotaan uudestaan:
Jos et näe mitään eroa siinä, että kaksi tasa-arvoista aikuista kiinnostuu toisistaan (sukupuolista riippumatta) ja siinä, että aikuinen käyttää hyväkseen lasta, niin perverssit ja luonnottomuudet löydätte parhaiten peiliin katsomalla. Kahden aikuisen vapaaehtoinen suhde ei vahingoita ketään. Mikä tässä voi olla niin vaikeaa ymmärtää? Onko teidät aivopesty uskonnolla niin pienestä saakka ettei oma ajttelukyky toimi, vai mistä kiikastaa?

vieras
Ja suurin osa pedofiileistä on kylläkin HETEROpohjaisia (miehet käyttävät hyväkseen tyttöjä). Pedofiileissa on sekä hetero- että homotyyppejä, eikös se osoita aivan selvästi että se on oma omituisuutensa?

vieras
Täälläkin on jo sanottu, mutta kun tuo lukutaito on eräillä vähän hakusessa niin sanotaan uudestaan:
Jos et näe mitään eroa siinä, että kaksi tasa-arvoista aikuista kiinnostuu toisistaan (sukupuolista riippumatta) ja siinä, että aikuinen käyttää hyväkseen lasta, niin perverssit ja luonnottomuudet löydätte parhaiten peiliin katsomalla. Kahden aikuisen vapaaehtoinen suhde ei vahingoita ketään. Mikä tässä voi olla niin vaikeaa ymmärtää? Onko teidät aivopesty uskonnolla niin pienestä saakka ettei oma ajttelukyky toimi, vai mistä kiikastaa?
En ole Lila, mutta voisin tähän sanoa, että muitakin luonnottomia taipumuksia on olemassa kuin homous. Ja jostain syystä ajan kuluessa niihin totutaan ja aletaan hyväksymään.

Lila
Omaan lukutaidon. Homoutta on täälläkin vaan ylen paljon puolustettu nimenomaan sillä, että se on myötäsyntyinen ominaisuus, johon ei voi itse vaikuttaa. Samoin kai pedofiliakin on. Mutta tämän viimeksimainitun ryhmän varmaan täällä jokainen soisi pysytymään olemaan totetuttamatta seksuaalisuuntaustaan. Luonnotonta on myös ensinmainittu ryhmä, siis homosekusaalit, ja heidän samoin pitäisi olla toteuttamatta seksuaalisia mieltymyksiään.

vieras
Homoutta on täälläkin vaan ylen paljon puolustettu nimenomaan sillä, että se on myötäsyntyinen ominaisuus, johon ei voi itse vaikuttaa.
Hyvä lähtökohta tälle keskustelulle olisi se, MIKSI johonkin ominaisuuteen pitäisi vaikuttaa ja miksi sitä edes pitäisi muuttaa. Homoseksuaalisuudesta ei ole kenellekään haittaa. Pedofiliasta on haittaa. Meneekö nyt paremmin perille? Kaikki sellainen, mistä ei ole kenellekään vahinkoa, voidaan periaatteessa hyväksyä, mutta sellaista ei josta on vahinkoa.

Luonnotonta on myös ensinmainittu ryhmä, siis homosekusaalit, ja heidän samoin pitäisi olla toteuttamatta seksuaalisia mieltymyksiään.
Jaa pitäisi? MIKSI, kun siitä ei ole kenellekään haittaa?
On kyllä eräillä otsaa yrittää sanella muille mitä nämä (kaksi tasa-arvoista aikuista) saavat tai eivät saa keskenään tehdä...! :-O En tiedä pitäöisikö nyt itkeä vai nauraa, joten taidan mieluummin nauraa.

vieras
Miten homous voi olla luonnotonta, jos

- homoutta esiintyy luonnossa myös eläimillä
- osa ihmisistä syntyy ihan luonnostaan homoseksuaaleiksi
- kyseiset ihmiset ovat syntyneet maailmaan luonnollisella tavalla

Eikös kaikki, mitä esiintyy luonnossa ja tapahtuu itsestään, ole luonnollista? :) No tuo luonnottomuusargumentti on niitä typerimpiä joita näissä keskusteluissa näkee, kun kukaan ei koskaan osaa pätevästi perustella mitä luonnollisuus edes tarkoittaa... ;)

vieras
Se kai siinä on, että jos homous hyväksytään, täytyy heille myöntää myös näitä oikeksia, mennä naimisiin keskenään, "saada" lapsia jne. Tässä tulee se stoppi. Mua ei kiinnosta vaikka joku nussisi äitiään, jos se on molemmille ok, mut en mä sitä ihan minään normaalinakaan pidä ja lähtis vertaamaan siihen kun nainen ja mies perustavat perheen ja siis hyväksyisi heille samoja oikeuksia kuin heteroparille.

Minä, sikäli kuin se minun hyväksyttävissäni on, hyväksyn homot ja homouden. Luonnollisena en "osaa" sitä pitää. Mutta eihän se ole homoilta pois. Nykyään muutenkin minusta on "ääri-ilmiöt" ja seksuaalisuus sinänsä IHAN liikaa tapetilla. Toki tiedostan, että homoudessa on kyse muustakin, kuin vain seksuaalisuudesta. Mitä se kenenkään "maksaa pompottaa" kuta kukin tykkää kuksia B) ;)

Kaikki kukat kukkii, ja aurinko onneksi sentään paistaa kaikille :wave:

Yhteistyössä