Homofobiaton kasvatus

?
Alkuperäinen kirjoittaja Kysyn:
Yhtä olen aina ihmetellyt: miten ja miksi heteroihminen pitää homoutta itseään uhkaavana asiana?
minä olen tämän lisäksi ihmetellyt sitä, miksi uskovaiset, joiden pitäisi rakastaa lähimmäistään niin kuin itseään, ovat kaikkein suvaitsemattomimpia ja ahdasmielisimpiä, mitä tulee homouteen! Missä Raamatun kohdassa käsketään halveksimaan kanssaihmisiä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja coatrack:
Meillä on sellanen lastenkirja kuin "Perhekirja" jossa esitellään erilaisia perheitä...

Tuo on hyvä kirja ja sitten on saman kirjoittajan kirja nimeltä Ei haittaa jos on erilainen, voin suositella molempia. :)

"Todd Parr on amerikkalainen, Kaliforniassa asuva lastenkirjailija ja taiteilija. Hänen kirjojensa läpikäyvä viesti on suvaitsevaisuus, itsensä arvostaminen ja erilaisuuden hyväksyminen" (kirjailijan esittely Kustannus Oy Pienen Karhun sivulta)

http://www.pienikarhu.fi/perhekirja.htm
http://www.pienikarhu.fi/ei_haittaa.htm
ja mulle vielä tuntematon kirja joka täytyy myös hankkia:
http://www.pienikarhu.fi/rauhakirja.htm
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kysyn:
Yhtä olen aina ihmetellyt: miten ja miksi heteroihminen pitää homoutta itseään uhkaavana asiana?
No eihän me pidetäkään niitä uhkana vaan meidän mielestä homous on luonnotonta ja sairasta! Saisivat pysyä piilossa niin ei tarvis katsoa niitä ällötyksiä:(
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja umbrella-:
Itse oon selittänyt, ettei rakkaudessa ole ikinä mitään pahaa, oli se sitten kahden saman sukupuolen välistä tai ei. Maailmassa kun tapahtuu niin paljon pahoja asioita, etten voi ymmärtää, että joku jaksaa vastustaa vielä homojakin.
rakkaudessa ei ole ikinä pahaa? Entäs pedofiilin rakkaudessa lapsia kohtaan jne? Mikä on se raja terveen rakkauden ja vähemmän terveen välillä? Kuka sen määrittää?
 
Mä oon selittänyt lapsilleni, että vaikka yleensä naiset menevätkin naimisiin miehen kanssa, niin myös kaksi miestä tai kaksi naista voivat halutessaan avioitua. Joillain lapsilla on kaksi äitiä tai kaksi iskää.
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Alkuperäinen kirjoittaja Kysyn:
Yhtä olen aina ihmetellyt: miten ja miksi heteroihminen pitää homoutta itseään uhkaavana asiana?
minä olen tämän lisäksi ihmetellyt sitä, miksi uskovaiset, joiden pitäisi rakastaa lähimmäistään niin kuin itseään, ovat kaikkein suvaitsemattomimpia ja ahdasmielisimpiä, mitä tulee homouteen! Missä Raamatun kohdassa käsketään halveksimaan kanssaihmisiä?
tuomitsemaan ihmistä, mutta teko kyllä. Raamatussa on selvästi sanottu, että homous on Jumalalle kauhistus, ja kyllä jokainen lukutaitonen sen sieltä löytää
 
?
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja umbrella-:
Itse oon selittänyt, ettei rakkaudessa ole ikinä mitään pahaa, oli se sitten kahden saman sukupuolen välistä tai ei. Maailmassa kun tapahtuu niin paljon pahoja asioita, etten voi ymmärtää, että joku jaksaa vastustaa vielä homojakin.
rakkaudessa ei ole ikinä pahaa? Entäs pedofiilin rakkaudessa lapsia kohtaan jne? Mikä on se raja terveen rakkauden ja vähemmän terveen välillä? Kuka sen määrittää?
No, aika hyvä määritelmä olis se, että tervettä on sellainen missä molemmat osapuolet ovat kykeneviä päättämään omasta puolestaan, kaikki on vapaaehtoista eikä tehdä kenellekään pahaa. Kelpaisko?
 
juuust
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Alkuperäinen kirjoittaja Kysyn:
Yhtä olen aina ihmetellyt: miten ja miksi heteroihminen pitää homoutta itseään uhkaavana asiana?
minä olen tämän lisäksi ihmetellyt sitä, miksi uskovaiset, joiden pitäisi rakastaa lähimmäistään niin kuin itseään, ovat kaikkein suvaitsemattomimpia ja ahdasmielisimpiä, mitä tulee homouteen! Missä Raamatun kohdassa käsketään halveksimaan kanssaihmisiä?
tuomitsemaan ihmistä, mutta teko kyllä. Raamatussa on selvästi sanottu, että homous on Jumalalle kauhistus, ja kyllä jokainen lukutaitonen sen sieltä löytää
Tätä ei mulle ikinä oo onnistuttu selittämään, että miks raamatusta poimitaan tietyt jutut, joita noudatetaan ja toisia sitten ei. Mites esim. avioero? Ja mitä mieltä oot siitä että raamattu on tulkinnanvarainen kirja? Noikin kohdat oikeesti voidaan tulkita monella tapaa, kuten monet kohdat tai mikä vaan _ihmisen kirjoittama_?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Alkuperäinen kirjoittaja Kysyn:
Yhtä olen aina ihmetellyt: miten ja miksi heteroihminen pitää homoutta itseään uhkaavana asiana?
minä olen tämän lisäksi ihmetellyt sitä, miksi uskovaiset, joiden pitäisi rakastaa lähimmäistään niin kuin itseään, ovat kaikkein suvaitsemattomimpia ja ahdasmielisimpiä, mitä tulee homouteen! Missä Raamatun kohdassa käsketään halveksimaan kanssaihmisiä?
tuomitsemaan ihmistä, mutta teko kyllä. Raamatussa on selvästi sanottu, että homous on Jumalalle kauhistus, ja kyllä jokainen lukutaitonen sen sieltä löytää
Miksi esim minun pitäisi elää Raamatun mukaan ja etsiä sieltä ohjeita mihinkään?

 

Yhteistyössä