Homoelämän tyhjyys ex-homot kertovat

  • Viestiketjun aloittaja itse-eheytynyt
  • Ensimmäinen viesti
Jehnny: aihe meinaa siis levitä kuin pullataikina.

Siis homouden vastustajien logiikka:
"Ei, en voi millään uskoa että 4 kertaa Raamatussa kielletty asia kuten homostelu, olisi Raamatuss kielletty. Siispä tiukkaan uskovaa kaikista muista synneistä vaikka ne ei liity itse aiheeseen.
No itsehän sinä otit asiaksesi ampiaispesään sohia hölmöilylläsi. Olisit voinut lopettaa jo aikoja sitten, kun huomasit että logiikassasi ei paljoa muuta olekaan kuin aukkoja.

Usko toki ihan mihin haluat ja tuomitse mielessäsi ihan ketä vain haluat, mutta jos alat julki tuomaan näitä asioita ja yrität niitä oikeuttaa jotenkin, olet idiootti jos et osaa varautua vastalauseisiin ja sinun itsesi arvosteluun sekä aiheen leviämiseen.

Yleensä ihmiset hakee vertauksien ja esimerkkien kautta logiikkaa asioille. Joskus se menee pieleen, mutta aika monta hyvää esimerkkiä on tullut tässäkin ketjussa.
 
Jehnny: aihe meinaa siis levitä kuin pullataikina.

Siis homouden vastustajien logiikka:
"Ei, en voi millään uskoa että 4 kertaa Raamatussa kielletty asia kuten homostelu, olisi Raamatussa kielletty. Siispä tiukkaan uskovaa kaikista muista synneistä vaikka ne ei liity itse aiheeseen."
Tarkoitatko homouden kannattajien logiikkaa? Kyllä minä tiedän, että homous on raamatussa kielletty. Mitäs sitten? En minä siihen usko.
 
Koittakaa tajuta.

Taipumus itsessään ei ole syntiä, mutta sen toteuttaminen on.
Taipumus itsessään ei ole syntiä vaan sen toteuttaminen on.
Ja lähtee vielä kerran C-duurissa: Taipumus itsessään ei ole syntiä...
 
Ole Jehnny uskomatta, tee uskon suhteen kuinka haluat. Mutta kiitän siitä että edes joku tässä ketjussa on tajunnut että homouden harjoittaminen ON Raamatussa kielletty.

Jospa viimein voisi keskustelua jatkaa siitä, sen pohjalta?
 
Koittakaa tajuta.

Taipumus itsessään ei ole syntiä, mutta sen toteuttaminen on.
Taipumus itsessään ei ole syntiä vaan sen toteuttaminen on.
Ja lähtee vielä kerran C-duurissa: Taipumus itsessään ei ole syntiä...
No mutta eikös tämä mene nyt ristiin aiemmin kirjoittamiesi asioiden kanssa? Etkös sinä tuolla aiemmin juurikin tuonut esiin miten tuomittavaa on ajatuksen tasollakin asiat?

Olenko nyt lukenut ihan päin sitä itseään?
 
"vieras."
Ole Jehnny uskomatta, tee uskon suhteen kuinka haluat. Mutta kiitän siitä että edes joku tässä ketjussa on tajunnut että homouden harjoittaminen ON Raamatussa kielletty.

Jospa viimein voisi keskustelua jatkaa siitä, sen pohjalta?
Sitähän tässä tehdään koko ajan. Homous on Raamatussa kielletty, ei kai sitä kukaan ole kieltänyt. Keskustelua käydään siitä, että mitä sitten. Ja kun uskova rienaa täällä homoja, voidaan sen saman kirjan kieltoja ja oppeja käyttää sen uskovan oman elämän tarkasteluun. Ja sitten huomataan, että eihän se uskovankaan elämä tarkastelua siinä valossa kestä ja sitten menee uskovalta pasmat sekaisin ja sitten seurataan, kun holtiton uskova juoksee suu vaahdossa pää edellä seinästä toiseen.
 
Kepsis, ai se onkin nyt mun vika kun muut käyvät läpi melkein jokaisen Raamatussa mainitun synnin vaikka mua alunperin ällötti yksi homoseksin osa eli anaaliseksi (on myös heteroillakin sitä mutta tämä on homoketju).

Mutta olet siinä oikeassa että turha näistä on jutella, kun nää menee uskontokysymyksiin. Mä lisäisin että hankala näistä on semmoisen kanssa jutella, joka ei ole (ilmeisestikään) Jumalaa koskaan kohdannut. Koska vaikka kertoisin että viime kesänä koin yliluonnollisen ihmeen eli bi-seksuaalisuudesta paranemisen (yrittämättä ja ponnistelematta, rukoilin jonkin verran) ja se paraneminen on kestänyt, ja vaikka joku UMPIHOMO Amadeus on parantunut, niin eihän sillä ole sulle mitään merkitystä. Sä sivuutat nuo ihmeet tyystin.

Mieti sit kuka on pistänyt koko elämän liikkeelle täällä universumissa, kuka teki sen alkuräjähdyksessä olleen klöntin ja mistä se tuli. Ja miksi niin moni ihminen -vaikka on vain soluklöntti- etsii korkeampia juttuja, ja moni, mielenterveydeltään ihan terve, sanoo löytäneensäkin yliluonnollisen maailman.
 
"vieras."
Kepsis, ai se onkin nyt mun vika kun muut käyvät läpi melkein jokaisen Raamatussa mainitun synnin vaikka mua alunperin ällötti yksi homoseksin osa eli anaaliseksi (on myös heteroillakin sitä mutta tämä on homoketju).

Mutta olet siinä oikeassa että turha näistä on jutella, kun nää menee uskontokysymyksiin. Mä lisäisin että hankala näistä on semmoisen kanssa jutella, joka ei ole (ilmeisestikään) Jumalaa koskaan kohdannut. Koska vaikka kertoisin että viime kesänä koin yliluonnollisen ihmeen eli bi-seksuaalisuudesta paranemisen (yrittämättä ja ponnistelematta, rukoilin jonkin verran) ja se paraneminen on kestänyt, ja vaikka joku UMPIHOMO Amadeus on parantunut, niin eihän sillä ole sulle mitään merkitystä. Sä sivuutat nuo ihmeet tyystin.

Mieti sit kuka on pistänyt koko elämän liikkeelle täällä universumissa, kuka teki sen alkuräjähdyksessä olleen klöntin ja mistä se tuli. Ja miksi niin moni ihminen -vaikka on vain soluklöntti- etsii korkeampia juttuja, ja moni, mielenterveydeltään ihan terve, sanoo löytäneensäkin yliluonnollisen maailman.
Ai nytkö sä ihan paranit siitä? Vaikka tässäkin ketjussa olet kertonut, että olet bisse.

Ja tuo Amadeus.. Tyyppi kertoo, että jäi kaipaamaan homoudesta miehen läheisyyttä. Aika homoa. Kun sitä ihmetellään, selittää myöhemmin, että niin kaverillista halailua ja isän rakkautta poikaan. Say what? Eikö heterona näitä voi kokea? Mutta mistäpä Amadeus sen tietäisi, kun ei ole hetero.
 
Vieras, älä viitsi. Kyllä tasan tarkkaan tässä on väännetty monta sivua siitä että onko homous kielletty Raamatussa vai ei, ja nyt kun joku eikkarikin eli Jehnny sen myöntää niin sä kiirehdit sanomaan että "Juu, ei me olla Raamatun sanaa homoudesta mitätöitykään".
Huoh, ja iso sellainen.

Oletteko te niin vietävissä? Nyt tartteis jonkun ateistifilosofin tai Stephen Hawkingsin sanoa että homouden harjoittaminen on väärin (tuskimpa tulee sanomaan) ja sit te heti nyökyttelette että "Juu sitä mieltä mekin ollaan aina oltu!"
 
Viimeksi muokattu:
Kepsis, ai se onkin nyt mun vika kun muut käyvät läpi melkein jokaisen Raamatussa mainitun synnin vaikka mua alunperin ällötti yksi homoseksin osa eli anaaliseksi (on myös heteroillakin sitä mutta tämä on homoketju).

Mutta olet siinä oikeassa että turha näistä on jutella, kun nää menee uskontokysymyksiin. Mä lisäisin että hankala näistä on semmoisen kanssa jutella, joka ei ole (ilmeisestikään) Jumalaa koskaan kohdannut. Koska vaikka kertoisin että viime kesänä koin yliluonnollisen ihmeen eli bi-seksuaalisuudesta paranemisen (yrittämättä ja ponnistelematta, rukoilin jonkin verran) ja se paraneminen on kestänyt, ja vaikka joku UMPIHOMO Amadeus on parantunut, niin eihän sillä ole sulle mitään merkitystä. Sä sivuutat nuo ihmeet tyystin.

Mieti sit kuka on pistänyt koko elämän liikkeelle täällä universumissa, kuka teki sen alkuräjähdyksessä olleen klöntin ja mistä se tuli. Ja miksi niin moni ihminen -vaikka on vain soluklöntti- etsii korkeampia juttuja, ja moni, mielenterveydeltään ihan terve, sanoo löytäneensäkin yliluonnollisen maailman.
Missäs kohti Amadeus parantui? Siinä kohti kun sanoi parantuneensa vai siinä kohti kun sanoi kaipaavansa miehen kosketusta?

Juu, mulla tulee päivittäin ihmeitä. Harmi kun en voi todistaa niitä, mutta kyllä niitä tapahtuu!!! Jos epäilet, et vaan tajua etkä tiedä totuutta. Mutta koska et voi todistaa etten koe ihmeitä päivittäin, se todistaa että ihmeitä tapahtuu!

En minä kovinkaan usein mieti sitä mistä kaikki alkoi, useammin mietin ihan arkea ja sen eri järjestelyjä. Onkohan vaimo tänään sillä tuulella ja onkohan lapsella känkkäpäivä tänään.

Jos haluan filosofisia keskuteluja rimpautan / menen käymään kaverilla ja voimme puhua uskonnoista ja psykologiasta sekä politiikasta tuntikausia.

Eikä ole mitään tarvetta pahastua kaverin mielipiteistä, koska hän osaa antaa muidenkin elää eikä keskity tuomitsemaan muita heidän henkilökohtaisten ajatusten ja seksuaalisen suuntautumisen vuoksi.

Se keitä tuomitaan, on ne jotka vaikeuttaa muiden elämää henkisesti tai fyysisesti esittämällä parempaa ja kieltämällä heiltä yksilönvapauden tavalla tai toisella.
 
"vieras."
Vieras, älä viitsi. Kyllä tasan tarkkaan tässä on väännetty monta sivua siitä että onko homous kielletty Raamatussa vai ei, ja nyt kun joku eikkarikin eli Jehnny sen myöntää niin sä kiirehdit sanomaan että "Juu, ei me olla Raamatun sanaa homoudesta mitätöitykään".
Huoh, ja iso sellainen.

Oletteko te niin vietävissä? Nyt tartteis jonkun ateistifilosofin tai Stephen Hawkingsin sanoa että homous on väärin (tuskimpa tulee sanomaan) ja sit te heti nyökyttelette että "Juu sitä mieltä mekin ollaan aina oltu!"
Homoseksi on kielletty, ei homoutta. Lesboseksistä ja lesboudesta voidaan tulkita. Homojen tuomitsemista on kritisoitu. Kuka on sanonut, että raamattu ei kiellä homoseksiä?
 
Amadeuksen "miehen kosketus"-lause on tarkistettu siltä itseltään, ei tarkoittanut sitä homomielessä, sukupuolisesti. Paavola linkitti sen jutun jossain ketjun puolivälissä, kännykällä en lähde selaamaan.
 
Älkää nyt aina sahatko jalkaanne eli vedotko eläinkuntaan, pliiiiiiis.

Jos rinnastetaan ihminen eläinkuntaan, niin ok, nisäkkäitä ollaan ja samoja solurakenteita on ja samaa ruokaakin syödään. Mutta sit pitäis tehdä nämäkin:

Laumassa saa panna jokaista sukulaista, äitiäkin voi nuorena koklata. Voi juoda pissaa kun toinen yrittää virtsata, voi vapaasti haistella toisen alapäätä. Joissakin lajeissa voi naaras syödä uroksen parittelun jälkeen. Usein uros jättää pesueensa ja naaraan oman onnensa nojaan ja naaras joutuu itse hakemaan ruoan lapsille, ja seuraavana vuonna voikin molemmilla olla jo uudet kumppanit (joutsenet taitavat olla pariuskollisia?).

Jatkanko vielä?
Homoseksuaalisuus ei lähde eläinlajeista vaikka kuinka raamatullisilla viittauksilla niitä yritettäisiin eläimistä (ihmiset mukaanlukien) pois hieroa. Meille ei ole lajityypillistä sniffailla toistemme peppuja, mutta ehkä tilanne olisi hiukan erilainen mikäli hajuaisti olisi meillä tarkempi, mikäli hajuaistimme olisi evoluution tuloksena kehittynyt merkityksellisemmäksi kuin se nyt on. Ehkä kulttuurillisesti panostaisimme enemmän hajumaailmaan kuin nyt. Ehkä jossain on kulttuuri, jossa nuuhkitaan enemmän? Ilman, että sitä on omaksuttu "eläinmaailmasta". Lopulta me eroamme perustavalla tavalla muista nisäkkäistä, kuitenkaan perusasioissa emme, haemme läheisyyttä, haemme ja tarvitsemme laumaa, turvaa, huolenpitoa ja seuraa, tunnemme tarvetta lisääntyä, seksi ja seksuaalisuus on osa eläinkunnan käyttäytymistä, pelkoreaktiot ovat hyvin samanlaisia meissä kaikissa...

Eli me käyttäydymme lajillemme tyypillisesti monessakin asiassa, mutta myös kulttuurillemme tyypillisesti, sen kulttuurin mukaisesti johon olemme kasvaneet ja jossa elämme ja johon sopeudumme. Jotain perusasioita siis löyty, joita on vaikea vaihtaa, kuten nyt vaikka tuo seksuaalisuus ja seksuuaalisuuden ilmentymät. Homoseksuaalisuus ei ole ihmisen keksintöä, eikä sitä tarvitse matkia eläinkunnasta koska se kuuluu siihen. Siinä mielessä on siis luonnollista ja tämä on luultavasti se pointti, jota sinulle yritetään tuoda esiin.

On myös luonnollista siis, että sosiaalistumme ympäristöömme, vaikka edelleen ne perusasiat ovat olemassa kuten temperamentti, seksuaalisuus, kokemus sukupuolesta jne joku muu viisaampi varmaan jaksaa vääntää lisää. Eli jos lapsi kasvaa susilaumassa hän sosiaalistuu enemmän susilaumaan kuin ihmisiin. Hän oppii susilauman kulttuuriin, ei ihmisten. Hän luultavasti sniffaa peppuasi, puree kun pelkää ja nukkuu kerällä... Ja jos se susilapsi sattuu tykkäämään samasta sukupuolesta, niin tuskin se virittyisi siitä pois, vaikka susilaumaan sosiaalistuisi.

Suurin osa ihmisistä ei tapa omia lapsiaan, vaan meissä on sisäänviritetty halu suojella pienempiä. Harvalla aivoissa käy into tappaa parittelukumppani, vaikka tämmöisiäkin yksilöitä varmasti löytyy. Sen katsotaan kuitenkin olevan huonolla tavalla poikkeavaa kulttuurillisisesti ja rikos ihmisyyttä vastaan (huomio, huomio! homoseksuaalisuus ei sitä ole) Me olemme vain nisäkkäitä. Meidät voi rikkoa, meidät voi kasvattaa tappokoneiksi, me voimme olla virittyneitä aivoiltamme empatiakyvyttömiksi, sadistisiksi, mutta meidät on myös viritetty empatiakyvyn oppimiselle, puheenoppimiselle, tunteiden ilmaisulle, oman kulttuurimme omaksujiksi jne. Lopulta me olemme vain kasa lihaa, mutta voimme tehdä sillä paljonkin. Voimme esimerkiksi nähdä ihmiset oikeasti arvokkaina, minkä uskontojen kiihkeimmät edustajat joskus tuntuvat unohtavan.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Almandiini
Kepsis. Ok. Tuo oli ihan mukava vastaus. :D Mutta uskonnollisuutta et voi kitkeä ihmisestä pois koskaan, myöskään ns. kirjauskontoja eli jossa mennään jonkun opuksen mukaan, ja jonka takia se ihminen on vähän huolissaan omasta ja muiden syntimenosta.

Estäähän mä en voi ketään homoa tekemästä jotain ja vapaaehtoista sen homoudesta eroonpääsemisen tulee ollakin, ei pakottamista. Mutta sallikaa että edes ilmaisen näkökantani, se kuitenkin on ehkä harvinainen tämän homomyönteisen ajan keskellä?
 
Roiskeläppä: Juu ei kiitos tarkemmalle hajuaistille! En halua edes tältä korkeudelta haistaa toisten peppuja saati kumartua niitä haistelemaan.

Noo galluppi siirtyy suhun, kuinka te, arvoisa Roiskeläppä suhtaudutte siihen kun 2 aikuista sisarusta vakaasti ja pakottamatta haluavat harrastaa seksiä, tiukalla ehkäisyllä?

En jaksa, nyt haluan pois tästä ketjusta, sanottavani olen sanonut.
 
Kepsis. Ok. Tuo oli ihan mukava vastaus. :D Mutta uskonnollisuutta et voi kitkeä ihmisestä pois koskaan, myöskään ns. kirjauskontoja eli jossa mennään jonkun opuksen mukaan, ja jonka takia se ihminen on vähän huolissaan omasta ja muiden syntimenosta.

Estäähän mä en voi ketään homoa tekemästä jotain ja vapaaehtoista sen homoudesta eroonpääsemisen tulee ollakin, ei pakottamista. Mutta sallikaa että edes ilmaisen näkökantani, se kuitenkin on ehkä harvinainen tämän homomyönteisen ajan keskellä?
Ensinnäkin ihmisillä on jatkuvasti joku ihme tarve sotia jotain asiaa vastaan mikä on esimerkiksi julkisuudessa / lehdistössä esillä. Se on hyvin yksinkertaisen ihmisen merkki että haluaa olla vastaan jotain asiaa siksi kun se on vaan tapetilla ollut niin paljon omasta mielestä.

Toisekseen, on ihan hyvä että ihmisoikeuksista pidetään keskustelua yllä. Sinä päivänä kun ne ei enää pääse uutisiin tai ihmisiä ei jaksa kiinnostaa ne, ollaan hukassa ihan oikeasti.

Jos jonkun mielestä homous on trendikästä, on myöhässä tästä metroseksuaalisuuden luomasta homousilluusiojunasta joka meni jo vissiin 5 vuotta sitten.

Ei minua kiinnosta kitkeä kenestäkään heidän uskonnollisuutta pois. Minua kiinnostaa avautua esimerkiksi ihmisille jotka luulee että seksuaalinen suuntaus on jonkinlainen peruste vähemmille ihmisoikeuksille "koska pyhä kirja X sanoo X kohdassa X" tai koska "minun näkemykseni on niin syvältä perseestä itsekeskeisyydessä ja tuomitsevuudessa että linsseissäni on vielä jarrujäljet".

Jos joku kirkko ei halua seksuaalisesti marginaalivähemmistöön kuuluvia, se on heidän oikeutensa yhdistyksen kaltaisena organisaationa, mutta ihan turha yrittää esittää että nykyaikaisen yhteiskunnan pitäisi luoda lakinsa ja sääntönsä sen perusteella mitä kenenkin mielikuvitusystävä sanoo.

Edes vihjaaminen siihen, että se olisi jotenkin tuomittavaa kun olet erilainen kuin valtaosa kansasta, on niin absurdia touhua, ettei voi kuin miettiä miten syvällä se pää on siellä perseessä.
 
  • Tykkää
Reactions: Happygirl-91
Roiskeläppä: Juu ei kiitos tarkemmalle hajuaistille! En halua edes tältä korkeudelta haistaa toisten peppuja saati kumartua niitä haistelemaan.

Noo galluppi siirtyy suhun, kuinka te, arvoisa Roiskeläppä suhtaudutte siihen kun 2 aikuista sisarusta vakaasti ja pakottamatta haluavat harrastaa seksiä, tiukalla ehkäisyllä?

En jaksa, nyt haluan pois tästä ketjusta, sanottavani olen sanonut.
Kävinkö tämän asian jo läpi sinun kanssasi? Pohdi sinä ensin tuota, niin toisaalla voimme sitten järjestää SYVÄT ja PITKÄT pohdinnat ja keskustelut siskojen välisestä seksistä.

(Sinänsä huvittavaa, että sinä sanot aiheen leviävän kuin pullataikina)
 
Viimeksi muokattu:
Sori RR jos ollaan sun kans tuo sisarusseksi jo käsitelty. Mun muisti alkaa jo mennä. Lisäksi palstailen paljon puhelimella kun läppärin johto on rikki ja tää viestien seuranta on hajanaisempaa.
 

Yhteistyössä