Homoelämän tyhjyys ex-homot kertovat

  • Viestiketjun aloittaja itse-eheytynyt
  • Ensimmäinen viesti
hmmmmmmmm
Kristinuskon ydin on Jeesuksessa. Se what would Jesus do on itseasiassa aika hyvä kysymys. Mitä Jeesus sanoisi homoille? Jeesus toimi todella usein toisin kuin olisi etukäteen olettanut. Ihan hyvin Jeesus voisi ainakin nuhdella noita homoutta vastaan vouhottavia ja sanoa, että tehkää jotain järkevämpää. Mitä Jeesus sanoisi homoille?
 
"vieras."
Paavali hakeutui uskoontulonsa jälkeen opetuslasten luo.
Apt.9:15
Ja kun hän (Paavali) nautti ruokaa, niin hän vahvistui. Ja hän oli opetuslasten seurassa Damaskossa jonkun aikaa.
Sekoilet. Apt 9 kertoo siitä kuinka Saulus (joka myöhemmin otti nimen Paavali) toimi omassa käännytystyössä Damaskoksessa missä hän käännytti Juutalaisia.

Apt 9:1-19 kertoo tarinan siitä kuinka tuleva opetuslapsi nimeltä Ananias hakeutui Sauluksen luokse ja 9:15 kertoo että Ananias jäi Sauluksen ympärille kertyneiden uusien opetuslasten seuraan.

Alkuperäiset 12 opetuslasta eivät olleet Damaskuksessa joten Saulus sai kelvata koska hän oli omien sanojensa miukeen nähnyt näyn Jeesuksesta ja oli siten (pienen ryhmän mielestä) apostoli.
 
"vieras."
"Kysymys pappisvirasta saa alkunsa Mooseksen laista. Vanhaa liittoa hallitsi laissa asetettu Aaronin pappeus. Vanhassa testamentissa pappi oli välittäjä Jumalan ja ihmisten välillä, joka uhrillaan sovitti kansan rikkomukset. Uudessa liitossa ei ole enää tämän kaltaista virkapappeutta, sillä "yksi on välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Jeesus Kristus" (1. Tim. 2:5). Jeesuksen täydellisen viattoman uhrin takia ei tarvita enää temppeliuhreja. Jeesus on sovittanut syntimme ja hänen kauttaan meillä on pääsy Jumalan yhteyteen.

Heprealaiskirje osoittaa, että Jeesuksen uhrin ja uuden sovituksen kautta pappisvirka muuttui (Hepr. 7:11-14). Aaronin, Leevin heimon pappeus vaihtui Jeesuksen, Melkisedekin pappeudeksi. Nyt siis ylipappi, sovituksen välittäjä, on yksin Herra Jeesus Kristus.

Jeesuksen tähden me kaikki häneen uskovat saamme astua rohkeasti kaikkeinpyhimpään. Olemme Jeesuksen tähden arvolliset suorittamaan pyhää palvelusta, palvelemaan seurakuntaa. Siten kaikista uskovista on tullut "Kristuksen pappeja" (Ilm. 1:6, 1. Piet. 2:9), jotka emme ole saaneet asemaamme inhimillisen syntyperän perusteella, kuten Leevin heimo, vaan Jumalan lapseuden ja Taivaan valtakunnan kansalaisuuden perusteella.

Periaatteessa uuden liiton seurakunta rakentuu tämän yleisen pappeuden varaan, jossa "ei ole miestä eikä naista" (Gal. 3:28), vaan kaikki uskovaiset seurakuntalaiset ovat kelvollisia ja velvollisia palvelemaan seurakuntaa. Yleisessä pappeudessa nimenomaan armolahjat ja seurakunnan todistus ohjaavat sitä, mikä asema ja paikka uskovaisella seurakunnassa on. Kuitenkin tietyille valituille ihmisille annettiin apostolien ja Pyhän Hengen todistuksen kautta erityinen asema seurakunnassa. Tämä erityinen asema eroaa yleisen pappisviran palveluksesta ja sitä kutsutaan Raamatussa "seurakuntaviraksi" (1. Kor. 12:5)."

http://www.vapaasatama.net/naispappeus.html#pappisvirka
 
[QUOTE="vieras.";29754862]Sekoilet. Apt 9 kertoo siitä kuinka Saulus (joka myöhemmin otti nimen Paavali) toimi omassa käännytystyössä Damaskoksessa missä hän käännytti Juutalaisia.

Apt 9:1-19 kertoo tarinan siitä kuinka tuleva opetuslapsi nimeltä Ananias hakeutui Sauluksen luokse ja 9:15 kertoo että Ananias jäi Sauluksen ympärille kertyneiden uusien opetuslasten seuraan.

Alkuperäiset 12 opetuslasta eivät olleet Damaskuksessa joten Saulus sai kelvata koska hän oli omien sanojensa miukeen nähnyt näyn Jeesuksesta ja oli siten (pienen ryhmän mielestä) apostoli.[/QUOTE]
Siis ei voi olla Suomen kieli niin vaikeeta.
-Se luku alkaa siten, että Saulus meni ei-uskovana/fariseuksena Damaskoon päin kun halusi vainota opetuslapsia.
-No sit Saulukselle siellä Damaskoon johtavalla tiellä ilmestyi Jeesus, Saulus tuli sokeaksi 3 päiväksi ja muut talutti sen Damaskoon.
-Damaskossa oli Ananias-niminen mies, Jeesus ilmestyi sille ja sanoi että "Meepäs yhden Sauluksen luo, hän on mulle valittu ase".
-Ananias meni Sauluksen luo, pisti käden tämän päälle ja Saulus tuli näkeväksi ja tuli uskoon. Saulus otti kasteen.
-Seuraavassa jakeessa kerrotaan että oli jälkeen jonkun aikaa opetuslasten seurassa.


1 Saul uhkui yhä vihaa ja murhanhimoa Herran opetuslapsia kohtaan. Hän meni ylipapin luo [Ap. t. 8:1; 1. Kor. 15:9; Gal. 1:13; 1. Tim. 1:13]
2 ja pyysi tältä Damaskoksen synagogille osoitettuja kirjeitä, jotka valtuuttaisivat hänet vangitsemaan tuolle tielle lähteneet, sekä miehet että naiset, ketkä vain käsiinsä saisi, ja tuomaan heidät Jerusalemiin.
3 Matkalla, Saulin ollessa jo lähellä Damaskosta, taivaasta leimahti yhtäkkiä valo hänen ympärilleen.
4 Hän kaatui maahan ja kuuli äänen sanovan: "Saul, Saul, miksi vainoat minua?"
5 Hän kysyi: "Herra, kuka sinä olet?" Ääni vastasi: "Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
6 Nouse ja mene kaupunkiin. Siellä saat kuulla, mitä sinun on tehtävä."
7 Saulin matkatoverit seisoivat sanattomina. He kuulivat äänen mutta eivät havainneet ketään. [1. Kor. 9:1]
8 Saul nousi maasta, mutta kun hän avasi silmänsä, hän ei nähnyt mitään. Toiset veivät hänet Damaskokseen kädestä taluttaen.
9 Kolmeen päivään hän ei nähnyt mitään, ei syönyt eikä juonut.
10 Damaskoksessa oli Ananias-niminen opetuslapsi. Herra puhutteli häntä näyssä: "Ananias!" "Tässä olen, Herra", hän vastasi.
11 Herra sanoi: "Mene Suorallekadulle ja kysy Juudaksen talosta Saulia, jota kutsutaan Tarsolaiseksi. Hän rukoilee,
12 ja näyssä hän on nähnyt, että Ananias-niminen mies tulee sisään ja panee kätensä hänen päälleen, jotta hän saisi näkönsä takaisin."
13 Ananias vastasi: "Herra, minä olen monilta kuullut, kuinka paljon pahaa se mies on Jerusalemissa tehnyt sinun pyhillesi*. [Ks. selitystä Room. 1:1.]
14 Tännekin hän on tullut ylipappien valtuuttamana vangitsemaan kaikki, jotka huutavat avuksi sinun nimeäsi."
15 Mutta Herra sanoi hänelle: "Mene, minä olen valinnut hänet aseekseni, tunnustamaan nimeäni maailman kansojen ja kuninkaiden ja myös Israelin kansan edessä. [Ap. t. 23:11, Ap. t. 26:17,18, Ap. t. 28:28]
16 Minä tulen osoittamaan hänelle, että hän joutuu paljon kärsimään minun nimeni tähden." [Ap. t. 20:23]
17 Ananias lähti. Hän meni sisälle taloon, pani kätensä Saulin päälle ja sanoi: "Saul, veljeni! Herra on lähettänyt minut -- Jeesus, joka ilmestyi sinulle, kun olit matkalla tänne. Hän lähetti minut, jotta saisit näkösi takaisin ja täyttyisit Pyhästä Hengestä."
18 Samassa oli kuin suomut olisivat pudonneet Saulin silmistä, ja hän näki jälleen. Hän nousi jalkeille, ja hänet kastettiin.
19 Ruokaa nautittuaan hän taas voimistui. Saul viipyi jonkin aikaa Damaskoksessa opetuslasten luona.
 
[QUOTE="vieras.";29754870]"Kysymys pappisvirasta saa alkunsa Mooseksen laista. Vanhaa liittoa hallitsi laissa asetettu Aaronin pappeus. Vanhassa testamentissa pappi oli välittäjä Jumalan ja ihmisten välillä, joka uhrillaan sovitti kansan rikkomukset. Uudessa liitossa ei ole enää tämän kaltaista virkapappeutta, sillä "yksi on välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Jeesus Kristus" (1. Tim. 2:5). Jeesuksen täydellisen viattoman uhrin takia ei tarvita enää temppeliuhreja. Jeesus on sovittanut syntimme ja hänen kauttaan meillä on pääsy Jumalan yhteyteen.

Heprealaiskirje osoittaa, että Jeesuksen uhrin ja uuden sovituksen kautta pappisvirka muuttui (Hepr. 7:11-14). Aaronin, Leevin heimon pappeus vaihtui Jeesuksen, Melkisedekin pappeudeksi. Nyt siis ylipappi, sovituksen välittäjä, on yksin Herra Jeesus Kristus.

Jeesuksen tähden me kaikki häneen uskovat saamme astua rohkeasti kaikkeinpyhimpään. Olemme Jeesuksen tähden arvolliset suorittamaan pyhää palvelusta, palvelemaan seurakuntaa. Siten kaikista uskovista on tullut "Kristuksen pappeja" (Ilm. 1:6, 1. Piet. 2:9), jotka emme ole saaneet asemaamme inhimillisen syntyperän perusteella, kuten Leevin heimo, vaan Jumalan lapseuden ja Taivaan valtakunnan kansalaisuuden perusteella.

Periaatteessa uuden liiton seurakunta rakentuu tämän yleisen pappeuden varaan, jossa "ei ole miestä eikä naista" (Gal. 3:28), vaan kaikki uskovaiset seurakuntalaiset ovat kelvollisia ja velvollisia palvelemaan seurakuntaa. Yleisessä pappeudessa nimenomaan armolahjat ja seurakunnan todistus ohjaavat sitä, mikä asema ja paikka uskovaisella seurakunnassa on. Kuitenkin tietyille valituille ihmisille annettiin apostolien ja Pyhän Hengen todistuksen kautta erityinen asema seurakunnassa. Tämä erityinen asema eroaa yleisen pappisviran palveluksesta ja sitä kutsutaan Raamatussa "seurakuntaviraksi" (1. Kor. 12:5)."

Naispappeus ja uuden liiton seurakunta[/QUOTE]

Älä sotke yleistä pappeutta ja UT:n kirjeissä lueteltuja seurakuntavirkoja toisiinsa.
 
[QUOTE="vieras.";29754877]En, vaan ihan sitä alkuperäistä. Ei siis jälkikäteen tehtyjä tulkintoja (mahdollisesti) oman agendan mukaan tai mahdollisia käännösvirheitä.[/QUOTE]

No sithän voidaan kyseenalaistaa koko Raamattu. Mutta en ole missään kuullut että tuo mies-sana ei tarkoittaisi miestä.
 
"vieras."
No sithän voidaan kyseenalaistaa koko Raamattu. Mutta en ole missään kuullut että tuo mies-sana ei tarkoittaisi miestä.
Sepä se. Joten kenen tulkinta, mikä käännös ja kenen usko on se oikein. Jos se uskoville itselleenkään ei näytä olevan selvillä, niin aika rankkaa on lähteä muita tuom.. eikun siis opettamaan siihen oikeaan jumalan sanaan. Eli jos jokainen sitten huolehtisi vain omista synneistään ja omassa elämässä onnelliseksi tulemisessa.
 
"vieras."
Tietysti se että mulla heräsi mieshingut isommalla volyymillä tarkoitti myös sitä että ne piti kohdistaa mun mieheen. Mutta seksuaalisuus on vähän kuin karkaileva mopo, ja mä kuolasin ensi alkuun melkein kaikkia miehiä.

No juu. Se asetelma on seksuaaliselta suuntautumiselta nyt terveempi, mutta uskollisuus on isompi haaste kuin ennen.
Ennen: himoitsin naisia+omaa miestä, laimeasti muita miehiä
Nyt:himoitsen omaa miestä + melkein kaikkia kaksilahkeisia.

Eli Jumala katsoo, että nyt se Echo on terveempi mutta uskollisuuden kanssa saa pitää päänsä kylmänä. :D Eli perusheteron ongelmat. Noo, meillä on miehen kanssa uskollisuutta puolin ja toisin - ja voihan sitä ajatella että olin ennenkin jonkin sortin uskoton miehelleni, kun himoitsin naisia.

"Jos sinun oikea silmäsi viettelee sinua, repäise se pois ja heitä luotasi; ...Ja jos sinun oikea kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki ja heitä luotasi; sillä parempi on sinulle, että yksi jäsenistäsi joutuu hukkaan, kuin että koko ruumiisi menee helvettiin."
Matt. 5:29-30
 
[QUOTE="vieras.";29755013]"Jos sinun oikea silmäsi viettelee sinua, repäise se pois ja heitä luotasi; ...Ja jos sinun oikea kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki ja heitä luotasi; sillä parempi on sinulle, että yksi jäsenistäsi joutuu hukkaan, kuin että koko ruumiisi menee helvettiin."
Matt. 5:29-30[/QUOTE]

No tuosta nyt tajuaa meidän kissakin että se on vertauskuvallinen teksti. Eihän meillä olisi yhden päivän jälkeen mitään käsiä tai silmiä, pääkin olisi varmaan irti jo repäisty.
Mun mielestä on ihan selviö milloin Jeesus puhui vertauskuvallisesti ja milloin ei.
Joku Ilmestyskirja nyt on sit jo aika vaikea tulkittava.
 
"vieras."
No tuosta nyt tajuaa meidän kissakin että se on vertauskuvallinen teksti. Eihän meillä olisi yhden päivän jälkeen mitään käsiä tai silmiä, pääkin olisi varmaan irti jo repäisty.
Mun mielestä on ihan selviö milloin Jeesus puhui vertauskuvallisesti ja milloin ei.
Joku Ilmestyskirja nyt on sit jo aika vaikea tulkittava.
Tietysti se on vertauskuva silloin kun se tarkoittaa, että sinun ei henk.koht. tarvitse tehdä mitään epämukavia asioita syntiesi takia. Sinä vaan elät niiden kanssa ja jos jumala niitä ei ota pois, niin taivaaseen olet silti menossa, kun jumalahan sen synnin sinuun silloin jättää. Toista se on homoilla.
 
[QUOTE="vieras.";29755083]Tietysti se on vertauskuva silloin kun se tarkoittaa, että sinun ei henk.koht. tarvitse tehdä mitään epämukavia asioita syntiesi takia. Sinä vaan elät niiden kanssa ja jos jumala niitä ei ota pois, niin taivaaseen olet silti menossa, kun jumalahan sen synnin sinuun silloin jättää. Toista se on homoilla.[/QUOTE]

Käpä käpä, mäkä mäkä ja jäkä jäkä.
 
[QUOTE="vieras.";29755088]Just näin :) Sitä ne sinun neuvosi ja opetuksesi ovat.[/QUOTE]

Ja sä et osaa lukea mun tekstejä.

Kyllä syntilankeemuksille voi nauraa, seurakunnissakin tehdään niin. Siis yksittäisille lankeemuksille, ei jatkuvalle synnille. Vaikka asia on vakava niin asialle nauraminen ei poista huolta siitä asiasta, sitä kutsutaan mustaksi huumoriksi.

Jos tuossa olisi uskoontullut alkoholisti tai homomies, niin kyllä me yhdessä naurettaisiin molempien taistelulle, "pystynköhän kaupassa kävelemään viinahyllyn ohi" tai toisen "tissit on alkaneet kiinnostaa mutta eilen illalla munat vilahteli mielessä."
 
homoglooria
Kristinuskon ydin on Jeesuksessa. Se what would Jesus do on itseasiassa aika hyvä kysymys. Mitä Jeesus sanoisi homoille? Jeesus toimi todella usein toisin kuin olisi etukäteen olettanut. Ihan hyvin Jeesus voisi ainakin nuhdella noita homoutta vastaan vouhottavia ja sanoa, että tehkää jotain järkevämpää. Mitä Jeesus sanoisi homoille?
Uskoisin että Jeesus parantais niin ettei enää tarvitsisi himoita samaa sukupuolta. ja sanoisi: "Mene, äläkä enää syntiä tee." Kuten sille yhdelle kevytkenkäiselle naiselle sanoi.
 
"vieras."
Ja sä et osaa lukea mun tekstejä.

Kyllä syntilankeemuksille voi nauraa, seurakunnissakin tehdään niin. Siis yksittäisille lankeemuksille, ei jatkuvalle synnille. Vaikka asia on vakava niin asialle nauraminen ei poista huolta siitä asiasta, sitä kutsutaan mustaksi huumoriksi.

Jos tuossa olisi uskoontullut alkoholisti tai homomies, niin kyllä me yhdessä naurettaisiin molempien taistelulle, "pystynköhän kaupassa kävelemään viinahyllyn ohi" tai toisen "tissit on alkaneet kiinnostaa mutta eilen illalla munat vilahteli mielessä."
Voi nauraa, juu. Mutta pitäisi vissiin tehdä muutakin? Jos sinulle riittää mielestäsi se, että rukoilet syntejäsi pois (muiden miesten ja naisten himoitseminen, aviorikos) niin kyllä sen pitää riittää silloin homosuhteessa elävällekin. Jos ei synnit rukoilemalla poistu ja sinä jatkat aviorikosta ja himoitsemista ja homo jatkaa suhteessaan seksin harrastamista puolisonsa kanssa, niin samalla viivalla te silloin olette.
 

Yhteistyössä