Homoelämän tyhjyys ex-homot kertovat

  • Viestiketjun aloittaja itse-eheytynyt
  • Ensimmäinen viesti
Kyllä Pietari on kirjoittanut molemmat itse, ja kummankin kirjeen alku osassa Pietari ilmaisee olevansa kirjoittaja 1.Piet.1:1 Pietari, Jeesuksen Kristuksen apostoli, tilapäisasukkaille, jotka ovat hajallaan, Pontoksessa, Galatiassa, Kappadokiassa, Aasiassa ja Bithyniassa, niille jotka on valittu.

2.Piet.1:1 Pietari, Jeesuksen Kristuksen orja, ja apostoli, niille, jotka Jumalamme ja Pelastajan, Jeesuksen Kristuksen, vanhurskaudesta, ovat saaneet uskon yhtäläisenä etuna kuin mekin.

2.Piet.3:1 Myös sisäiset todisteet osoittavat aivan selvästi Pietarin kirjoittaneen ne.
Kiitos mutta en mä jehovantodistajan apua oo pyytäny. :LOL:
 
"vieras."
Jeesus kumosi uhrimenoja sun muita. Mutta näyttäkää Uudesta Testamentista ne kohdat joissa yksikään VT:n luettelema perversio olisi kumottu, eli että se ei olisi perversio?
Insesti on edelleen syntiä, homostelu samoin, elukoiden kanssa ei saa edelleenkään sekstata.

Tuo Roomalaiskirjeen sana luonnonmukainen/luonnonvastainen on se juttu. Siinä mennään luomistyön perustuksiin, ihan kuin tietokoneessa mentäisiin käyttöjärjestelmää peukaloimaan.
Siis jos joku hetero pettää avioliitossaan toisen heteron kanssa, niin se on väärin ja se on kadottava ja vakava synti. Mutta se ei ole luonnonvastaista. Homous on luonnonvastaista. Kaksi erilaista syntilajia, molemmat kadottavia.
Mitä helvetin merkitystä sillä on, onko joku raamatun mukaan luonnonvastaista vai ei? Samaan helvettiin sinä avionrikkojana olet homojen kanssa menossa, joten mikä ihme sun pointti tässä on? Tuottaa pahaa oloa jollekin itsestään epävarmalle homolle? Olla ihan vaan yleisesti mulkero? Ilkkua, että vaikka tässä samaan helvettiin mennäänkin, niin minä se ainakin olen LUONNOLLINEN? Varmaan lämmittää, vai pitäisikö sanoa viilentää, hirveästi siellä lieskoissa.
 
"vieras."
Mä ja muut uskovat PYRITÄÄN eroon synnistä. On eri asia luovuttaa ja elää jatkuvasti synniSSÄ, ja vielä pahempaa, pyytää sille jatkuvalle syntitottumukselle yhteiskunnan ja Jumalan siunausta ja hyväksyntää.

Sä et taida pyrkiä itseäsi saamaan missään asiassa koskaan kuriin? Vai oletko täydellinen?
Miten sinä siitä PYRIT eroon, kun vuosia rukoilleena ei ole onnistunut? Mene hoitoon ehetymisleirille. Hae apua papeilta. Mutta ei, ethän sinä, kun ei sinun tarvitse koska hetero ja luonnollinen ja terve.

Ja pidä yhteiskunta erossa noista hihhuliopeistasi. Suomi ei onneksi ole raamatun käskyvallan alainen valtio. Jumalan siunausta ei kukaan ole ollut pyytämässä.
 
[QUOTE="vieras.";29755333]Mitä helvetin merkitystä sillä on, onko joku raamatun mukaan luonnonvastaista vai ei? Samaan helvettiin sinä avionrikkojana olet homojen kanssa menossa, joten mikä ihme sun pointti tässä on? Tuottaa pahaa oloa jollekin itsestään epävarmalle homolle? Olla ihan vaan yleisesti mulkero? Ilkkua, että vaikka tässä samaan helvettiin mennäänkin, niin minä se ainakin olen LUONNOLLINEN? Varmaan lämmittää, vai pitäisikö sanoa viilentää, hirveästi siellä lieskoissa.[/QUOTE]

No syytä Raamattua, en mä näitä omasta päästäni revi.
Ja on eri asia elää kokonaan synnissä, kuin lankeilla syntiin välillä.
 
[QUOTE="vieras.";29755380]Jumalanpilkka taitaa olla se synneistä suurin? Sun taivaspaikka se lipuu vaan kauemmas ja kauemmas.[/QUOTE]

Huokaus...
Lue Raamattua. Älä mua selkeistä Raamatunlauseista syytä.
 
[QUOTE="vieras.";29755402]Raamattu on kyllä luettu moneenkin kertaan. Sun kandeis ehkä keskittyä johonkin rakkaudellisempaan välillä?[/QUOTE]

Olisko tämä taas se kuuluisa "viimeinen sana", joka on joidenkin pakko väittelyssä saada, vaikka keskiyöhön asti vänkäämällä? Ok, sano vielä jotain briljanttia, niin saadaan tämä ketju päätökseen.

Ja se viimeinen sana sulla on...
 
säpäle harmaana
No mitä sä olet mieltä noista antamastani kolmen kirkon touhuista? Ne jos poistetaan niin jäljelle jää vapaat suunnat joissa ei ole noita krumeluureja.
Plus että vapaat suunnat ottavat lisäksi monia hyviä raamatunkohtia käyttöön joita kirkolliset eivät noteeraa, eli harjoittavat aktiivisesti armolahjoja niin kuin kuuluukin, usko on voimakasta jne.

Vapaat suunnat on maailmalla yllättävän iso liike, ja samoilla tavoin ajattelevia seurakuntia on muitakin, hellarit ja vapis eivät ole ainoita.
Miksi minun pitäisi olla yhtään mitään mieltä eri kirkkojen touhuista? En minä ole perehtynyt noiden kirkkojen oppeihin. Uskoni on henkilökohtainen, eikä minun tarvitse etsiä sille mitään viitekehystä. Pitäisikö minun?
 
  • Tykkää
Reactions: hallittu kaaos
"vieras."
Jeesus kumosi uhrimenoja sun muita. Mutta näyttäkää Uudesta Testamentista ne kohdat joissa yksikään VT:n luettelema perversio olisi kumottu, eli että se ei olisi perversio?
Insesti on edelleen syntiä, homostelu samoin, elukoiden kanssa ei saa edelleenkään sekstata.

Tuo Roomalaiskirjeen sana luonnonmukainen/luonnonvastainen on se juttu. Siinä mennään luomistyön perustuksiin, ihan kuin tietokoneessa mentäisiin käyttöjärjestelmää peukaloimaan.
Siis jos joku hetero pettää avioliitossaan toisen heteron kanssa, niin se on väärin ja se on kadottava ja vakava synti. Mutta se ei ole luonnonvastaista. Homous on luonnonvastaista. Kaksi erilaista syntilajia, molemmat kadottavia.
Pitääkö tämä ymmärtää niin, että kannatat kuolemantuomiota homoille?
 
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29755421:
Miksi minun pitäisi olla yhtään mitään mieltä eri kirkkojen touhuista? En minä ole perehtynyt noiden kirkkojen oppeihin. Uskoni on henkilökohtainen, eikä minun tarvitse etsiä sille mitään viitekehystä. Pitäisikö minun?
Joo...no kyse on vaan koko ajan ollut Raamatun sanoista, suhteessa ihmisen käyttäytymiseen.
Jos sulla on joku oma usko joka ei edes yritäkään pitäytyä Raamattuun niin siitä en lähde kyselemään.

Pääsenkö jo tästä ketjusta? Any further questions?
 
"vieras."
Olisko tämä taas se kuuluisa "viimeinen sana", joka on joidenkin pakko väittelyssä saada, vaikka keskiyöhön asti vänkäämällä? Ok, sano vielä jotain briljanttia, niin saadaan tämä ketju päätökseen.

Ja se viimeinen sana sulla on...
Nope. Niin kauan kuin sinä jatkat tällä pastalla homojen haukkumista ja syrjimistä, niin minä olen valmis jatkamaan näitä keskusteluja.

Vastaatko vielä tähän

"Homo itsessään on nyt syntiä? Syntisempi sinä olet kuin seksistä pidättäytyvä homo. Ja jos homokin välillä lankeilee syntiin, niin edelleen samalla viivalla olette. "
 
[QUOTE="vieras.";29755439]Nope. Niin kauan kuin sinä jatkat tällä pastalla homojen haukkumista ja syrjimistä, niin minä olen valmis jatkamaan näitä keskusteluja.

Vastaatko vielä tähän

"Homo itsessään on nyt syntiä? Syntisempi sinä olet kuin seksistä pidättäytyvä homo. Ja jos homokin välillä lankeilee syntiin, niin edelleen samalla viivalla olette. "[/QUOTE]

En jaksa. Kun aiemmatkaan mun selitykset ei oo uponneet sun kaaliin niin ei muuta kuin meepä lukemaan ne mun tekstit uudelleen.
 
säpäle harmaana
Joo...no kyse on vaan koko ajan ollut Raamatun sanoista, suhteessa ihmisen käyttäytymiseen.
Jos sulla on joku oma usko joka ei edes yritäkään pitäytyä Raamattuun niin siitä en lähde kyselemään.

Pääsenkö jo tästä ketjusta? Any further questions?
Ei vaan kyse on ollut jo pitkään siitä, miten yksi tulkinta (=sinun) on oikeampi kuin toinen ja miten voit sanoa, että tulkinnanvaraisia asioita ei oikeastaan edes ole. Maailmassa on monia raamattuun perustuvia uskontoja, mutta kaikki ne ovat vain sinusta tulkinneet jotenkin väärin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29755452:
Ei vaan kyse on ollut jo pitkään siitä, miten yksi tulkinta (=sinun) on oikeampi kuin toinen ja miten voit sanoa, että tulkinnanvaraisia asioita ei oikeastaan edes ole. Maailmassa on monia raamattuun perustuvia uskontoja, mutta kaikki ne ovat vain sinusta tulkinneet jotenkin väärin.
Lue Uutta testamenttia ja vertaile itse, mikä seurakunta toteuttaa sitä parhaiten.
 
"vieras."
En jaksa. Kun aiemmatkaan mun selitykset ei oo uponneet sun kaaliin niin ei muuta kuin meepä lukemaan ne mun tekstit uudelleen.
No syytä Raamattua, en mä näitä omasta päästäni revi.
Ja on eri asia elää kokonaan synnissä, kuin lankeilla syntiin välillä.
Kyse oli siis seksistä pidättäytyvästä homosta ja hän sinun mukaasi elää kokonaan synnissä, eli onko homona oleminen siis syntiä? Entä bissenä?
 
säpäle harmaana
[QUOTE="vieras.";29755431]Pitääkö tämä ymmärtää niin, että kannatat kuolemantuomiota homoille?[/QUOTE]

Eikös tässä kohtaa se kuolemantuomio ollut vain vertauskuvallinen? Paitsi että raamatussa vertauskuvat ovat ihan ilmeisiä (minusta tämä ei kyllä ole ilmenen, mutta enhän minä mistään tiedä).
 
säpäle harmaana
Lue Uutta testamenttia ja vertaile itse, mikä seurakunta toteuttaa sitä parhaiten.
Edelleenkin: Miksi minun pitäisi vertailla?

Miksi jokin seurakunta edes toteuttaisi UT:a "parhaiten", kun sinun mukaasi ohjeet ovat päivänselviä. Sama jos kysyisi, mikä yritys noudattaa lakia parhaiten. No varmaan kaikki, jos laki on yksiselitteinen, kaikkien tiedossa ja ollaan vilpittömiä.
 
"vieras."
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29755465:
Eikös tässä kohtaa se kuolemantuomio ollut vain vertauskuvallinen? Paitsi että raamatussa vertauskuvat ovat ihan ilmeisiä (minusta tämä ei kyllä ole ilmenen, mutta enhän minä mistään tiedä).
Ne on vertauskuvallisia silloin, kun se tarkoittaa itselle jotain epämiellyttävää. Kirjaimellisia silloin, kun se epämiellyttävä menee muille. Vähän sama kuin toisille ne hankalat säännöt on niitä entisiin aikoihin sopivia ja nyt niitä voi jo tulkita tämän ajan mukaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29755471:
Edelleenkin: Miksi minun pitäisi vertailla?

Miksi jokin seurakunta edes toteuttaisi UT:a "parhaiten", kun sinun mukaasi ohjeet ovat päivänselviä. Sama jos kysyisi, mikä yritys noudattaa lakia parhaiten. No varmaan kaikki, jos laki on yksiselitteinen, kaikkien tiedossa ja ollaan vilpittömiä.[/QUOTE]

Bingo. :)
 

Yhteistyössä